Tuesday, October 9, 2012

NASHA SEMAKIN BERANI MENEGUR PAS.


Dalam menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa mengingatkan parti itu agar tidak mengutamakan kuasa semata-mata sehinggakan sanggup meletakkan prinsip Islam di tempat kedua.

Beliau yang juga ahli Majlis Syura PAS, Nasharudin Mat Isa berkata, dalam konteks politik hari ini, masalah perpecahan umat sering dilupakan sedangkan ia adalah masalah utama yang perlu diselesaikan terlebih dahulu.

Menurutnya lagi, beliau turut berasa hairan mengapa usaha untuk membincangkan masalah umat Islam terutamanya melibatkan dua parti terbesar orang Melayu Islam iaitu parti Umno dan PAS sering dilihat 'taboo'.

"Jika umat Islam negara ini terus berpecah belah, apakah yang bakal terjadi kepada umat untuk lima, 10 atau 15 tahun lagi? Adakah umat Islam tergelincir?

"Adakah agama mengajar umatnya meletakkan ajaran Islam di tempat kedua semata-mata mahu mendapatkan kuasa?" kata beliau pada Seminar Dakwah Islamiyyah Sebagai Tunggak Kekuatan Ummah di PWTC, hari ini.

Katanya lagi, kemenangan Islam terletak di tangan umatnya sendiri tanpa bantuan dari bukan Islam.

"Saya pernah bertanya dua kali kepada seorang pemimpin Islam, adakah dalam sejarah kemenangan umat Islam, pernah dibantu oleh orang bukan Islam?

"Beliau menjawab kemenangan Islam dari dulu sampai bila-bila berada di tangan umat Islam sendiri sahaja," katanya.

126 comments:

Anonymous said...

Tahniah nasha kerana cekap menyedari anda sebenarnya berada dalam tong najis.

Anonymous said...

kalau nak bersihkan tong najis
bersihkan dari luar tong
jangan masuk dalam tong tu
nanti terpalitlah najis tu kat aggota kamu.

ini adalah nasihat puak pas satu ketika dulu kepada sesiapa yang cuba membersihkan UMNO dengan menjadi ahli UMNO
awas Nasha
kamu dalan tong ke luar tong

Anonymous said...

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengelak apabila ditanya mengenai kenaikan pangkat bekas timbalan gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang didakwa bertanggungjawab atas kerugian RM5.7 bilion dalam dagangan tukaran wang asing pada awal 1990-an.

baharudin said...

seorang najis tu dah kluar lah, dia dah buat tong baru.. ramai dah masuk dalam tong baru tu...

Anonymous said...

aku dapat info kebanyakan ahli pas akan ambil pendirian menjadi atas pagar akibat x boleh terima islam dipijak.

Anonymous said...

Bekas timbalan presiden PAS Nasharuddin Mat Isa hari ini mendakwa, satu majlis kesyukuran yang diadakan di Sarawak tahun lalu menganjurkan doa supaya "Malaysia menjadi negara Kristian".

Beliau mendakwa, majlis itu berlangsung selepas pilihan raya negeri Sarawak.

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini.

"Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya.

Nasharuddin juga berkata, beliau menimbulkan "isu semasa yang dihadapi ummah" itu dalam konteks dakwah dan realiti politik waktu ini.

Dalam ucapannya di Pusat Dagangan Dunia Putra itu, Nasharuddin turut menyelar pengerusi nasional DAP Karpal Singh yang bertegas untuk meneruskan prosiding saman ke atasnya.

"Saya nak kata yang (Karpal) anti-Islam dan bukan anti-hudud," katanya yang menambah, Karpal tidak berhak menentang perundangan yang ditetapkan Allah.

Beliau berkata demikian ketika membentangkan kertas kerja di program Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah ke-4: Seminar Dakwah Nasional anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia

Anonymous said...

boleh lah najib bubar dun besok..

keyakinan rakyat semakin tinggi terhadap umno...

Anonymous said...

Tahniah Nasha berani menonjolkan kebiadaban DAP. Mohon tolong cuci-cucikan otak pemimpin/ahli-ahli PAS yang masih tak sedar-sedar lagi akan permainan DAPig.

Anonymous said...

doa orang kristian pun umat Islam nak percaya..Nampak sangat tak percaya dengan kekuasaan Allah

Servant of God said...

Anonymous said...

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengelak apabila ditanya mengenai kenaikan pangkat bekas timbalan gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang didakwa bertanggungjawab atas kerugian RM5.7 bilion dalam dagangan tukaran wang asing pada awal 1990-an.

October 9, 2012 8:56 PM

---------------------------

Macam mana boleh terlepas satu ekor anjeng kat sini nih...

Anonymous said...

Mader kutty memang semua dia nak elak...

kes pkfz pun kalau boleh nak postpone.

dia memang pandai cari kambing hitam..
keturunan mamak mandaliar katokan...

yang dia x boleh elak lah ni semangat rakyat nak tukar kerajaan..

Servant of God said...

Ustaz Nasha, macam mana nak bersihkan PAS? Dah teruk sangat, dah teruk sangat, dah kotor sangat.

Dulu setakat ajaran Islam diseleweng. Sekarang orang2 kafir dan orang2 yang menghina sahabat2 dan isteri Rasulullah pula dipilih sebagai kawan.

Memang hanya Allah SWT yang boleh memberi kejayaan.

Servant of God said...

Anonymous said...

Mader kutty memang semua dia nak elak...

kes pkfz pun kalau boleh nak postpone.

dia memang pandai cari kambing hitam..
keturunan mamak mandaliar katokan...

yang dia x boleh elak lah ni semangat rakyat nak tukar kerajaan..

October 9, 2012 9:24 PM

---------------------------

Betul tuh!

Kami semua tak sabar nak halau Khalid Ibrahim dan segala perompak dari kerajaan Selangor.

Satu2 keje tak reti buat, asyik nak dok perembat harta rakyat jek.

Lepas tuh suruh pencacai macam kau buat busuk online. Ptuih!

Anonymous said...

Baguslah kalau Nasha ni amik keputusan keluar PAS..
Boleh join hassan akidah duduk pertahan umat melayu,,
Then boleh lah tarbiyah seorang ketua agama di sebuah negeri tentang perihal anaknya yang membelakangkan ajaran islam..

Patutlah ketua agama ni cenderung ke Biru sikit.

Anonymous said...

Sejak2 Nasha ni cenderung ke parti biru, makin kelakar tengok ilmunya,

ada ke doa orang kafir pun nak dipertikaikan..
Biaq pi lah depa nak berdoa..kita yang Islam ni pun berdoa lah agar Hudud dapat dilaksanakan di Malaysia..

tak ke gitu cai biru..

Anonymous said...

umno dlm bahasa Khaysiahryatan. (amrika slatan..desert-timur- kaum khaysi) bermaksud syaitan..???!!??

Anonymous said...

Jom malam minggu kita lepak Stulang laut..

Banyak anak2 karat biru yang duk lepak2 kat kelab2 kat sana..ni yang patut kita tarbiyah daripada duk sibuk dengan doa penganut agama lain..\\\

Patutlah johor ni sinonim dengan biru..

Anonymous said...

dlm bahasa greek lama..


type nasha greek bahasa tulen..

bermaksud kemaluan kuda (buah zakar)??!!???

Anonymous said...

dlm bahasa greek lama..


type nasha greek bahasa tulen..

bermaksud kemaluan kuda (buah zakar)??!!???

mat13 said...

Kalau PAS dibawah Nasha aku rasa umat akan bersatu...Biarkanlah pada yang taksub tu hatimereka dah ditutup oleh Allah swt....biarkan mereka merasa bongkak dengan ideologi mereka, Ini bukan kerana biru ke hijau ke ini kerana tuntutan agama pun ko boleh kata birula apala.....taubat lah bro

Melayu Perak said...

anon 8.56 pm.....

tang nor mohamed yaakop tuh....bank negara kerugian sebab penyangak matawang.....tetapi telah ditebus dengan menasihati tdm untuk peg ringgit ke usd.....

kira kalau tak peg lagi boleh bankrap malaysia.....

Melayu Perak said...

umno tuh dalam nahasa arab amanu....bermaksud yang beriman....memang tepat parti yang beriman....

jgn jadi bodoh!!! said...

ko ni bodoh ke apa??tgk blk rakaman masa tun ditanya!!klu dh bebal 2 bebal gak!!!!!xnmpak ke tun memerli si babi tony pua!!!

Anonymous said...

ahhaha NASHA AKAN DILANTIK MENTERI PALING BERKUASA DLM JABATAN PERDANA MENTERI

HARUN DIN AKAN TRUS BANTAI ANWAR DAN ARTUTUK PAS..XNAMPAK LG KA...WALAU TAK KLUAR PAS....ORG MACAM DIA DLM SUASANA. di NEGARA2 lain TAK HERAN AKAN BAGI SIGNAL khas..UNDI BN...!!

DARUL SYIFAQ ADA BERAPA RATUS BIJIK?? SATU DAERAH KADANG2 3-4 stesen...

yg dah termakan budi dgn harun din ribu2...

hari2 je ratus2 org pi darul syifaq..tak menang tgn ooo...

abih la lu LEE AAAA PIII menyamar ...gaji kena potong la..(cina2 business mana ada tidakan tata tertib..semua bantai potong gaji....)....abih la lu ...miss bayar la instalment keta honda tu...haha

jgn jadi bodoh!!! said...

klu dah bangsa menfitnah mcm aljuburi 2 mmg dah xbleh bt apa dah!!ckp pa pon xguna!!cuma ak nk ckp ko ni babi anjing

Anonymous said...

Orang yang buta mata hatinya bukan menerima pandangan yang jujur dari seorang ustaz malah menghina pulak tu kata nama nya buah zakar. Ni lah bila dah taksubhati pun dah makin busuk, samalah dengan firaun.

mat13 said...

bila ada yang menegur orang tu sewella apala ilmu pelik la....Kaumni memang tak boleh menerima teguran....dok nak kata anak pemimpin umno macam-macam tapi pemimpin pujaan hati ko siap degan tersengih tengok ngentot ala-ala kote bengkok tu ko mati-mati tak terima.Najib ngan attantuya takde bukti pun bagai nak gila ko kata dia buat.....sapa sebenornya ilmu yang dah tak betul ni....ekau atau Nasha.....heheheheh...ha tu tengah angin satu badablah tu...tak caya tengok sat lagi keluarlah tu....

Anonymous said...

.. nampaknya gerombolan kaki umpat sudah ketandusan hujjah kerana semakin nyata kemunafikan yang di pamir selama ini mulai di ketahui umum hatta dari penyokong mereka sendiri.. mereka mula mencari-cari sisa-sisa alasan dari kepala lutut mereka kerana otak di kepala sebenar sudah kecut dan pupus.. hanya simpati dan rasa belas buleh di ucap.. tiada sesiapa lagi boleh bantu mereka melainkan diri mereka sendiri... itu pun jika masih sudi melihat cermin diri mereka sendiri yang sudah lama berabuk dan berkarat ..

mat13 said...

Azmin pulak dah kantoi tengah di aiskrimkan ...pi lah tarbiyah orang yang macam ni.....ni dak sikit-sikit salah umno....Nasihatkan Nik Ajis tu jangan cerita tentang selipar hilang sebab orang yang ambil tu nak berkat.Memang puak ni suka mencuri hak orang lain dia tak tahu ke kalau tak caya.....tanya Mat Sabu, Ostat Badmin , ...apasal ko tak tarbiyah...asyik tarbiiii je...mana bole brok

Melayu Ultra said...

PAS tak boleh bersatu dengan UMNO!

PAS perlu di bubarkan dulu... ahlinya kemudian boleh menyertai UMNO..

PAS perlu lenyap terus untuk umat ISLAM di Malaysia terus bersatu!

PAS adalah TONG TAIK BABI yang di huni oleh syaitan yang berserbankan ISLAM!

Hidup Ustaz Nasha! ISLAM adalah keutamaan!!

Anonymous said...

Kepada hanjeng sekor yng menyalak kat atas nuuuu...


Orang Kristian nak berdoa itu dia punya hal bongok,ttp berdoa untk menjadikan Malaysia Kristian boleh di maksudkan telah ada agenda untk mengkristiankan Malaysia.Siapa yng duduk di Malaysia,semuanya Kristian ke?

Ko penyokong Anwar peganut islam sekular memang bahlol mana ada kisah semua tu janji boleh jadi anjing DAP!

Melayu Ultra said...

Anjeng atas sekali tu cybertrooper DAPigs bro!

Anonymous said...

Rupa2nya Ustaz Nasya dan cai2 percaya dan yakin doa2 orang kristian di makbulkan tuhan...
Bertapa takutnya cai2 dgn doa2 dari orang kafir....
Hangpa percaya ka dgn agama mereka??????

Anonymous said...

Memanglah depa berdoa macam tu..

kat injil depa dah memang menjadi satu kewajiban untuk membawa masuk domba2 yang tesesat keagama mereka..even dalam bentuk millah pikir..

Itu kepercayaan depa. So umat Islam kena leh berusaha pulak untuk melaksanakan hudud dan memartabatkan Agama Islam..


X payah tunggu depa jalankan kristianisasi. dah ramai pun umat islam yang mengikut millah mereka atas kesederhanaan yang umno terapkan...

Anonymous said...

aku ada beberapa persoalan..

1.. si nasha tu ada ke dalam majlis tu...
apa bahasa yang mereka guna masa berdoa...

2.. depa tu berdoa negara kristian dan menjadikan satu ikrar..
umno plak berdoa untuk apa...

3.. depa berdoa untuk negara kristian...
kenapa umno pulak yang melaksanakannya

Anonymous said...

Untung.umat Islam klu ramai ustad2 dlm PAS mcm Nasha...utamakan Islam walau ade dalam parti mane sekalipun...

Anonymous said...

Anon 10:25 PM

Sbg umat Islam xde sapa pon takot dgn doa puak dari agama len sbb kite percaya pada kekuasaan Allah S.W.T...tapi yg org dok citer pasal ia BERMAKSUD ADA GERAKAN YG DI RANCANG UTK MNJADIKN MALAYSIA SBG NEGARA KRISTIAN..maknanya mrk sedang berusaha/bergiat /mengatur usaha kearah itu...

Patotla Kelantan xmaju2 bwh pemerintahan PAS sbb asik berdoa tanpa usaha....

Anonymous said...

9:45

Yang banyak bekerja di johor perantau2 dari kelantan. ..haha ko ingat anak umno jer yng jahat apa punya otak kaldai ada dlm tempurung kepala ko.Ko tak pernah baca ker di Kota Baharu ada sarang pelacuran,remaja terlibat dadah,ragut jenis brutal, berkhalwat, kes bunuh dan macam lagi yng negetif.
Jadi sebab Kelantan di perintah oleh PAS mengikut teori otak ko yng bodoh mcm kaldai maka anak2 PAS lah yng telah melakukan jenayah tersebut!

Sebelum tarbiah orang lain,tarbiah ko punya tok guru dulu, sebab tiada nas atau hadis yng di bincangkan oleh para ulamak dari dulu hingga sekarang bahawa sebagai orng islam yng bertakwa dan beriman boleh menerima pertolongan syaitan seperti to guru kamu sebut!

Anonymous said...

pm akan jatuh pd ??

anwar...

tu sebab mahatirrr lintan pukang...

cina2 undi pr
melayu berpecah

jawab nyer pakatan menangla hoi....

Kerajaan Melayu Najib Pertama dan terakhir...xsempat menang skalipun ...kesian...

Anonymous said...

Anon 945... Mengata negeri johor pandai.... Apa cer selangor penuh dgn umah urut.... Tpt pelacur...

Anonymous said...

syaitan dgn umno skrg sinonim..

lebih baik jadi umno yg dikenali
lebih baik jadi syaitan yg dikenali

ooo syaitan pun pening kapala ooo...ni sapa pulak ni ada keris tajam kat kapala ninn..syaitanirojim kelahiran bintang scorpio tak... sama ja tengok...

Anonymous said...

Najib mana dipilih rakyat.

kemenangan UMNO pada pru 12 adlah kemenangan pak lah..

Najib akan menjadi sejarah PM yang x dipilih rakyat..

Anonymous said...

aku ada beberapa persoalan..

1.. si nasha tu ada ke dalam majlis tu...
apa bahasa yang mereka guna masa berdoa...

2.. depa tu berdoa negara kristian dan menjadikan satu ikrar..
umno plak berdoa untuk apa...

3.. depa berdoa untuk negara kristian...
kenapa umno pulak yang melaksanakannya

Anonymous said...

kan elok umno pas bersatu tegakan hudud,

Anonymous said...

aku ada beberapa persoalan..

1.. si nasha tu ada ke dalam majlis tu...
apa bahasa yang mereka guna masa berdoa...

2.. depa tu berdoa negara kristian dan menjadikan satu ikrar..
umno plak berdoa untuk apa...

3.. depa berdoa untuk negara kristian...
kenapa umno pulak yang melaksanakannya


==================================

Marilah kita bersama sama parti yang sentiasa untuk menjadikan malaysia sebuah Negara Daulah Islamiyyah iaitu PAS...

Anonymous said...

syaitan dgn umno skrg sinonim..

lebih baik jadi umno yg dikenali
lebih baik jadi syaitan yg dikenali

ooo syaitan pun pening kapala ooo...ni sapa pulak ni ada keris tajam kat kapala ninn..syaitanirojim kelahiran bintang scorpio tak... sama ja tengok...

pas dlm bahasa ingeris kuno bermaksud lulus berjaya sucesaa

JawaJohor said...

KEPIMPINAN PAS SEPERTI
HADI AWANG
TUAN IBRAHIM TUAN MAN
TAIB AZAMUDDIN
HARON DIN
WAJAR KAJI KENYATAAN NASHA INI.
UMAT ISLAM PERLU SEDAR, DAN KELUAR DARI PAKATAN.
ANWARINAS TERLALU RAMAI DALAM PAS, DAN MEREKA BUKAN PEJANG ISLAM SEJATI.
MEREKA HANYA NAK MENOLONG ANWAR DAPAT
KUASA, DAN MEREKA AKAN KELUAR PAS DAN MASUK PKR.
PERCAYALAH SEBELUM TERLAMBAT.
KERUSI PAS AKAN JADI KECIL, DAN NAK BERKOKOK PUN DAH TAK KUAT.
ANWARINAS DALAM PAS MEANG MUDAH AK DI KENAL.
SYABAS PADA NASHA KERANA DAPAT MEMACA POLITIK PKR DAN DAP DENGAN TEPAT.
MELAYU PERLU BERSATU........BERCERAI ROBOH.

Anonymous said...

Anonymous said...
Najib mana dipilih rakyat.

kemenangan UMNO pada pru 12 adlah kemenangan pak lah..

Najib akan menjadi sejarah PM yang x dipilih rakyat..

October 9, 2012 10:56 PM

-----------------------------------

Bese la, pencacai PR bila bercakap memang selalu guna kepala lutut. Shahnon SHIT pun dah kata PAS tu hanya tinggal hamPAS je, salah sorangnya adalah pencacai yang otaknya simpan kat kepala lutut diatas ni la....

Anonymous said...

pas dlm bahasa ingeris kuno bermaksud lulus berjaya sucesaa... tapi bila jadi PAShit dapat la maknanya berjaya dalam hal-hal TAIK....

Kah kah kah kah kah kah....

Anonymous said...

Yng penting sekarang umat islam perlu bersatu,bermuzakarah bukanya berdebat untk mencari jalan mengatasi tekana demi tekanan dari hari ke hari.Orang islam dah tak punya masa kerana apa yng berlaku sekarang ibarat penyakit barah yng semakin parah.

Anon yng cadangkan hudud memang senang klu bercakap.Karpal Sing baru batok PAS dah tukar kepada negara kebajikan, nizar kata PAS tak pernah nak laksanakan hudud,Hj hadi kata hudud hanyalah 0.0001% sahaja meliputi kehidupan islam.Dan akhirnya di dalambuku jinggay yng di persetujui PAS takada pun menyebut pembangunan islam!

Oleh itu bersatulah wahai umat islam di Malaysia!

Anonymous said...

korg tu yg bahlol...abg nuar suruh buat fitnah..buat, dia suruh jd kambing hitam baring ats jalan..baring, dia suruh hulur derma...hulur walaupn kat ank bini mkn sardin...

Anonymous said...

ko yg ajak lepak kat stulang..ko lh yg bapak setan..kah..kah...

Anonymous said...

Anon 10.25 bengong. Hang ingat depa nak doa saja ka. Lepas ni depa akan berusaha kuat ke arah itu kalau pakatan menang. PAS dah lemah ikut telunjuk DAP. Apa hang pa boleh buat? Anwar dengan pluralismenya dan liberalismenya lagi. Lepas depa singkirkan Anwar siaplahhhh. Menang sorak kampung tergadai. Menangis air mata darah.

Anonymous said...

PERCAYALAH.........
KUMPULAN ANWARINAS AKAN TINGGALKAN PAS DAN MASUK PKR SELEPAS PRU 13.
KERUSI PKR AKAN BERTAMBAH, DAN KERUSI PAS AKAN JADI KURANG.
PAS AKAN JADI LEMAH.
HUDUD AKAN TERUS TENGGELAM, DAN UNDANG UNDANGISLAM PUN JAUHPANGGANG DARI API.
KEPIPIMPINAN ISLAM PAS JANGAN TERTIPU...........PERCAYALAH..

Anonymous said...

11 pm


Aku nak tergelak pun ada baca ko punya seruan..

Daulah Islamiyah tu dah cantik ayatnya ttp bersama PAS tu aku rasa nak terkucil.

Klu korang betul2 nak tegakn Daulah Islamiyah, PAS sama sekali wajib menolak buku jinggay.Sebab tak ada pun perkara pembangunan apatah lagi perkataan Daulah Islamiyah didalamnya.


Macamana nak mendaulatkan Islam klu PAS sendiri tlh melantik pendukungislam sekular menjadi ketua mereka.Apa kata pendukung sekular "islam hanyalah peersaudaraan dan bukanya untk mentadbirsebuah negara!

PAS bukan tempatnya utk mendaulatkn Islam.Oleh itu marilah bersama umno tentunya islam akan berkembang lebih rancak lagi!

Anonymous said...

tlg la. blog pnuh maki2 & carut nk ckp psl islam...x blh bla puak lembu umno ni

Anonymous said...

Anonymous said...
Mader kutty memang semua dia nak elak...

kes pkfz pun kalau boleh nak postpone.

dia memang pandai cari kambing hitam..
keturunan mamak mandaliar katokan...

yang dia x boleh elak lah ni semangat rakyat nak tukar kerajaan..

October 9, 2012 9:24 PM
-----------------------------------
Yang menulis di atas inilah yang merupakan puak puak sikitul. Puak yang tak mengenang budi. Kerajaan yang ada nak ditukar kepada Kerajaan yang ada 3 kepala berlainan arah. Puak yang kena tipu dengan Anwar Ibrahim. Anwar semasa jadi Menteri Kewangan nyaris-nyaris tak jual Malaysia dengan IMF. Nasib baiklah Tun Mahathir pandai dapat melihat kebodohan Anwar. Jangan Lupa Itu Fakta.

Anonymous said...

Anon 10.57 ,Ustaz Nasha tak hadir. Ahli DAP Jelutong Mohamed Razali Abdul Rahman (la ni bekas) mengaku hadir dalam perjumpaan itu.. Dia buat laporan polis lepas mendapat hidayah dan sedar diperkuda selama ini. Dalam perjumpaan paderipaderi pada 5 Mei 2011 di Jalan Macalister Pulau Pinang , mereka berikrar untuk menjadikan Kristian sebagai agama rasmi dan seorang Kristian diangkat sebagai Perdana Menteri.
Seperti biasa Jeff Ooi menafikannya. Boleh baca di BigDogDotCom. Aku rasa di GAP pun ada

Anonymous said...

perbezaan & persamaan umno & dap
dua2 x pecaya hukum allah
satu kafir satu islam

ambe said...

Alhamdulilah,banyak betul pahala kau sumbangkan secara free kat dr mahathir.huhuhu

Anonymous said...

Mohamed Rozali ni mamak( muka macam mamaklah), paderi tu tak perasan kot ada orang Islam dalam majlis tersebut. Kalau depa perasan tentu depa berhati-hati. Atau pun depa saja buat juga nak bagi tau betapa depa la ni dah makin hampir menemui kuasa.Jadi kalau umat Islam PAKATAN tak sedaq lagi tak tau la.

Anonymous said...

Dulu bukan main kau sanjung beliau,lepas beliau hentam pas,kau perlekehkan dia pulak.manusia2,kalau tak sehaluan,semua diburukkan.ini lah contohnya.

Anonymous said...

Burukkanlah semahunya sedare,Allah akan balas keburukkan itu..Saya yakin.terima kasih

Anonymous said...

apala..org berdoa pun jdi isu..kes songlap duit rakyat juta2 x amik pot..gelar diri ulamak...puiiii

Anonymous said...

Puak pas sama ja.Lagi terok rasanya daripada umno..maki bangsa sendiri depan bangsa lain,fitnah,jaja cerita.betol?

Anonymous said...

Daripada songlap bini orang,songlap china doll,dakwa Allah mencarut,dakwa Muhammad SAW serupe mamat2 kampung,mana lagi terok no?

Mikka said...

Mohon link dalam blog. Blog saudara sudah ada dlm bloglist saya.
http://mikka36.blogspot.com/
T kasih

Anonymous said...

Ustad Nasa, apa nak cakap , cakaplah, berjuta umat islam diMalaysia bersama anda. Kena ingat PAS; Pertunjukan Adengan Sek

Anonymous said...

cara telus aq ucap syabas kat nasha nih.jati diri nya jika nak dibanding ngan n ajis hadi tambah mat sabu husam bean khalid dll,macam langit ngan bumi.pengorbanan demi islam begini yang perlu dihormati bukan mendahulukan parti semata2.

ketot

Anonymous said...

ahli pas yg tertingga seperti nasha dan ahli pas ada cop seumur hidup skrg pn dah tak yakin dgn pas..tapi totok pas yg entahapentah bermatian percayakan pas....langsung tak guna otak utk berfikir tntng kenyataan nasha tu..org seperti nasha bknnya keluarkan kenyataan suka2 jer.bkn nya keluarkan kenyataan ikut sedap mulut jer mcm kebnyakan komentar disini..org seperti nasha tu hanya mengeluarkan kenyataan setelah difikirkan secara mendalam dan diperhalusi ada kebenarannya..

Anonymous said...

najib kalah kes antutuya buka semula...yahooo

Anonymous said...

PERCAYALAH......... KUMPULAN ANWARINAS AKAN TINGGALKAN PAS DAN MASUK PKR SELEPAS PRU 13. KERUSI PKR AKAN BERTAMBAH, DAN KERUSI PAS AKAN JADI KURANG. PAS AKAN JADI LEMAH. HUDUD AKAN TERUS TENGGELAM, DAN UNDANG UNDANGISLAM PUN JAUHPANGGANG DARI API. KEPIPIMPINAN ISLAM PAS JANGAN TERTIPU...........PERCAYALAH..

.................

wow
SATU TEORI BARU YG XBOLEH DITOLAK..

XTERPIKIR AKU

aku rasa2 CHANCE ADA UP80%..

Anonymous said...

PERCAYALAH......... KUMPULAN ANWARINAS AKAN TINGGALKAN PAS DAN MASUK PKR SELEPAS PRU 13. KERUSI PKR AKAN BERTAMBAH, DAN KERUSI PAS AKAN JADI KURANG. PAS AKAN JADI LEMAH. HUDUD AKAN TERUS TENGGELAM, DAN UNDANG UNDANGISLAM PUN JAUHPANGGANG DARI API. KEPIPIMPINAN ISLAM PAS JANGAN TERTIPU...........PERCAYALAH..

.................

wow
SATU TEORI BARU YG XBOLEH DITOLAK2..

XTERPIKIR AKU

aku rasa2 CHANCE ADA UP80%..

Anonymous said...

MARILAH KITA LANCARKAN KEMPEN TERBARU KERAJAAN...


SR1M



S.R.1.M.




Saman Rakyat 1 Malaysia
Ulasan tersgt MENARIK..hinggakan kereta jpj pun kena


http://www.rbfonline.net/2012/10/br1m-duit-untuk-rakyat-sr1m-kaut-duit.html


.

Anonymous said...

ini kualiti pemimpin yang kita harus ada dapat membezakan antara kepentingan politik dan kepentingan ummah , di amerika republican dan kongress boleh duduk semeja bila ada perkara2 yang melibatkan kepentingan raayat

Anonymous said...

bongok..islam agama rasmi kat msia jd pasal doa tu salah satu usaha diorg nk jdkn negara ni negara bukan islam..tanggungjwb kitalh utk mhalang mereka, betul cara nasa utk mngingatkn kita org islam...tp yg buta hati je konon2 buat x tau..

Anonymous said...

susah klu nk bukakn hati org2 yg taksub ni.langsung tiada kerisauan pd agama islam..

Anonymous said...


DALAM BENAK PEMIKIRAN DAJJAL PAS DAN UMNO..

Berapa juta pulak Nasha di bayar UMNO kali ini...

Anonymous said...


DALAM BENAK PEMIKIRAN DAJJAL PAS DAN UMNO..

Berapa juta pulak Shahnon di bayar UMNO kali ini...

Banyak betul UMNO cop duit..

Anonymous said...

FITNAH & TIPU DAYA adalah darah dan daging pemimpin Pakatan. Ini sebahagian dari strategi politik untuk meraih sokongan. Kita harus sedar kita perlu lahir sebagai genius jika ingin berjaya.

Fitnah - tujuan untuk jatuhkan kredibiliti pemimpin dan memusnahkan kepercayaan rakyat walau hanya berbekalkan bukti yang tidak sahih atau sengaja direka.

Tipu - tujuan untuk meningkatkan imej sendiri dan supaya rakyat percaya. Jangan dedah keburukan diri. Sanggup berjanji segalanya walaupun tidak mampu melaksanakan.

Kepada bakal pemimpin baru PR ingatlah, tanpa FITNAH & TIPU anda tidak akan dapat perkara asas politik yang diperlukan iaitu tumpuan. Kerana dari tumpuan akan lahirlah kepercayaan dan di ikuti pula dengan undi pilihanraya.
Jangan takut dosa! kerana kita percaya ini semua mainan politik.

Hensem.

Anonymous said...

Nasha is the only AHLUL PAS yang bukan BAHLUL PAS...kepala BAHLUL PAS adalah Pok Nik...

JawaJohor said...

PEMIMPIN PAS YANG HENTAM USTAZ NASHA ADALAH DARI GOLONGAN ANWARINAS.
DULU MEREKA HENTAN DR HASSAN ALI.
UST NASHA DAN DR HASSAN ADALAH PEJUANG ISLAM DALAM PAS TAPI MEREKA DIHENTAM TERUK OLIH MAHFUZ BEAN DAN KHALID GEREJA.

APAKAH MAHFUZ BEAN DAN KHALID GERSJA MENJADI JURUCAKAP GANG ANWARINAS !

PEMIMPIN ISLAM TULIN DALAM PAS KENA KENALPASTI THE ANWARINAS.

SELEPAS MENANGPRU 13, GANG ANWARINAS AKAN KELUAR PAS DAN SERTAI PKR,KUKUHKAN KEDUDUKAN ANWAR SEBAGAI PM.
MEREKA AKAN DILANTIK MENTERI KABINET.

PAS MAKIN LEMAH, DAN BERPECAH, SEPARUH MASUK PKR. SLOW DEATH FOR PAS.
SEBELUM TERJADI PIMPINAN ISLAM MESTI BERFIKIR BERFIKIR DAN BERFIKIR........MATLAMAT NEGARA ISLAM AKAN ANCUR.

exPAS said...

Bodoh tahap gaban punya pencacai PAS&PKR, Ust Nasa bukan nak crita pasal doa, tapi pasal usaha2 yg dilakukan oleh DAP dan Kristian untuk jadikan Malaysia negara Kristian..

Crita pasal doa xtrima ni..Doa korang mintak pecah perut kat najib pon Allah xtrima.. korang ni srupa ngan puka2 kapiq ke apa?

Anonymous said...

Umno umpama Tong taik dan PAS adalah taik dalam Tong taik tersebut.

Tong taik masih bole dibersihkan lagi tapi Taik, sampai kiamat pon xleh nak dibersihkan.. PasTaik

Syabas Ust Nasa!!

Anonymous said...



jangan salahkan orang PAS!! mereka mmg dilahirkan bodoh dan mudah ditipu..jangan salahkan takdir!!!

Anonymous said...

syabas..pas tu da tak betul..dan sasau. nak kuasa sanggup di jual, diliwat..yg dan lanjut usia tu tak yah la nak kuasa,da kaya pun anak bini senang dah,,beri org lain kaya lak. tak gitu, jika pas dgn dap dan pkr..kita org tak sokong pun..dulu kita beri ndi sebab kita benci pada paklah yg kasi muka pada ngo yahudi dan parti pro yahudi,semua nak dbuat suruhanjaya..kali ni kita tak akan jadi bodoh mcm 2008 dulu

maskman72 said...

biarkan puak2 bodoh dan tuli pakatan menyalak dalam ni.....yang pasti insyALLAH......Umno dan BN akan menang pd pru 13...b ukan setakat menag...tapi menang besar dan bergaya...di atas kesedaran rakyat sekarang kerana kesilapan pada 2008.....

Anonymous said...

makna pas dlm bahasa serb

http://translate.google.com.my/?hl=en&tab=wT#sr/ms/pas

Anonymous said...

Biarkan saja pencacai2 PAS meroyan kat sini. Bahlul2 ni bukan memberi apa2 faedah pon kpd bangsa dan agama. Anggap sajalah mereka yg meroyan disini tu sebagai sampah dan haprak. Itulah nilai sebenar mereka. They are merely rubbish and SHIT.

Anonymous said...

tu dia...


LEPAS satu, satu hal yang ditimbulkan oleh Us Nasha semenjak beliau tidak lagi memegang jawatan Timbalan Presiden PAS. Perbalahan hebat di antara beliau dengan Karpal Singh juga bermula selepas beliau tidak memegang jawatan tersebut, sedangkan beliau bukan tidak tahu pendirian DAP selama ini di dalam beberapa isu berkaitan hukum Islam.

Sewaktu Us Nasha memegang jawatan Timbalan Presiden PAS untuk beberapa tahun, adakah beliau merasakan waktu itu DAP berbeza dari DAP sekarang? Mengapa waktu itu beliau tidak berkokok seperti sekarang? Hilang sahaja jawatan, beliau sudah tidak tentu hala pendiriannya, asyik menuding jari ke hulu ke hilir, sekejap tuding kepada DS Anwar, sekejap lagi kepada Karpal Singh. Dan, yang terbaru beliau mendakwa ada golongan (dimaksudkan DAP Sarawak) yang berdoa agar negara ini menjadi sebuah negara Kristian. Baca kenyataan beliau seperti yang dipetik di dalam Malaysiakini;

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini. "Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya (Malaysiakini).

Jika beliau ada bukti yang kukuh, mengapa sekarang beliau timbulkan sedangkan Pilihanraya Sarawak sudah berlalu lama? Dan, mengapa beliau tidak mengemukakan bukti kukuh itu paling tidaknya kepada Majlis Syura di dalam PAS agar PAS boleh melakukan penyiasatan dan mengambil apa jua tindakan yang perlu? Tidakkah tindakan melalui parti lebih berkesan daripada beliau berkokok seorang diri di khalayak ramai? Apa motif beliau? Untuk dilihat menjadi hero lebih hero daripada Presiden JATI? Mungkin beliau tidak mahu mengemukakan bukti beliau itu kepada parti kerana sudah tidak yakin lagi dengan parti yang beliau dokong sekarang. Jika benar begitu, tunggu apa lagi? Us Nasha boleh keluar dari parti dan bawa segala bukti yang beliau ada itu kepada Umno atau JATI, kemudian kita lihat apa yang kedua-dua sekutu itu boleh buat dengan aduan Us Nasha.

Samada perbuatan mendoakan negara ini menjadi sebuah negara Kristian itu merupakan satu kesalahan atau tidak, itu kita tidak tahu. Tetapi, sebagai umat Islam mengapa kita takut sangat dengan doa orang-orang bukan Islam? Us Nasha yakinkah dengan doa-doa mereka dari doa-doa orang Islam? Mengapa kita tidak perbanyakkan doa kepada Allah untuk selamatkan negara ini dari ancaman musuh-musuh Islam? Musuh-musuh Islam bukan hanya sebilangan dari orang-orang bukan Islam sahaja, tetapi terdapat juga musuh-musuh Islam di kalangan orang-orang Islam itu sendiri.

Soal umat Islam kena bersatu padu ini bukan baru dilaungkan. PAS tidak pernah lekang mulut mengajak umat-umat Islam bersatu atas dasar Islam, begitu juga Umno. Bezanya Umno mahu bersatu atas dasar Melayu, tambah pelik lagi bersatu yang difahami oleh Umno adalah penyatuan Umno-PAS sahaja. PKR tidak perlu diajak bersatu kerana bagi Umno mungkin PKR ini tidak ada langsung orang-orang Melayu dan Islam di dalamnya. Di sini jelas dapat dilihat siapa sebenarnya yang tidak mahu bersatu, dan pihak ini lah yang sepatutnya Us Nasha dakwahkan.

Jika benar Us Nasha ikhlas untuk membela Islam, beliau harus bertindak dengan lebih bijak. Selaku Ahli Majlis Syura dan ahli PAS, beliau harus mendahulukan partinya terlebih dahulu untuk menyuarakan sesuatu yang dianggap sensitif, bukannya berkokok di dalam media melainkan beliau sudah tidak yakin lagi dengan kewibawaan PAS. Jika begitu, Us Nasha mahu tunggu apa lagi? Mahu tunggu dipecat?


.

Anonymous said...

Nasaruddin Mat Isa langgar tembok PWTC. Nik Aziz cirit birit. PAS kantoi........

Anonymous said...

alhamdulillah ust. nasha sudah bawak sheikh qardawi ke pangkal jalan..

(puak pkr:...qardawi da kena beli kot...harga.. 3 juta dirham maaa)


utusan arini..

Anonymous said...

Tak sepatutnya pas sekongkol dengan pakatan, tengok apa jadi, laungan azan pun mrk gamak sentuh....belum lain lain lagi...

Pejuang Kemerdekaan said...

Alhamdulillah, syukur kepada Allah s.wt.t terbuka sudah hati Nasha, menyedari yang perjuangan PAS itu sudah lari dari perjuangan asalnya. Marilah kita sama-sama doakan dibukalah pintu hati Ulamak-ulamak PAS yang lain untuk turut keluar dari PAS. Allahuakbar!

Anonymous said...

Mari kita belajar bahasa....

PAS itu adalah ANJING - Serbian / Crotian
PAS itu adalah KARAT - Azerbaijaini / Turki
PAS itu adalah TIDAK - Perancis

Anonymous said...

kikiki

PASdog (caw. serb)

DOG AND PIG (caw. penang)

PKR=Pig KinziR

Anonymous said...

Pemimpin2 PAS hari ini tidak mungkin berani menyahut 'cabara' Nasharuddin. Pemimpin2 PAS hari ini yang dikepalai oleh Haji Hadi Awang berada didalam keadaan paling lemah dalam sejarah PAS itu sendiri.

Dibawah kepimpinan Haji Hadi Awang, PAS sanggup meninggalkan asas perjuangan mereka semata2 memenuhi tuntutan DAP dan PKR semata2 untuk mendapat kuasa. Haji Hadi tahu bahawa tanpa DAP dan PKR, PAS tidak akan kemana. Cuma yang Haji Hadio mungkin lupa ialah kuasa Allah SWT mengatasi segala kuasa.

Saya yakin ramai ahli akar umbi PAS yang mula ragu2 dengan hala tuju PAS hari ini yang dilihat lebih rela bertuankan kafir harbi daripada mengeratkan perpaduan sesama umat Islam sendiri.

Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Yahoooooo....

Doa PAS selama ini untuk meminta kebenaran sebenar telah di makbulkan!

Perut najib masih elok tak pecahpun sehingga taiknya bertaburan.
Tun M masih sihat walafiat, tak sakit tenat pun!

Yang pecah perutnya bau taik ialah parti PAS!Semenjak Hasan Ali di nyahkan dari PAS PIS PUS semakin ramai yng menyedari kesesatan parti assobiyah ini.Ustad Nassa,Shahnon Ahmad,Haron Din semuanya dah semakin terbuka mengkritik parti sendiri.Satu perkara yng jarang berlaku di dlm organisasi PAS.

Dan mereka yng mengkritik PAS bukanya otak tahap bangang mcm penyokong mereka di disni ttp semuanya berpangkat jeneral yng klu di kumpulkan pengikutnya menjadi ketumbukan tentera yng besar!

Padan muka PAS,kerja nak mengkafirkan orng jer....ceramah..ceramah..ceramah...action tak ada!
Kadang2ustad PAS teramat bodohnya sebab dia ingat majlis ilmu itu hanya datang kesurau dengar ceramah dia.Klu rajin search sahaja di Malaysia di mana2 ada majlis ilmu.

Contohnya 7okt lepas pendakwah yang terkenal Dr Zakir Naik yng telah mengislamkan beribu2orang ada memberikan syarahanya 28 sept Dataran Johor Baharu(eh tempat umno nie) ,29 sept UITM shah Alam ( uitm idea umno)5 Okt,Dewan jubli Perak Sultan Ahmad Shah Kuantan(negeri umno).7 okt di PWTC..( eh ni bangunan umno ar).Ostad PAS ada pergi ker?Nak buat cam mana sebab tuk guru dah kata asal bukan UMENO!

Psssstttt
klu boleh di kira dari mula pas di tubuhkan sehingga hari ini agak2 berapa ramai yng dah di islamkan oleh PAS?Aku rasa klu termasuk ahli DAP yng berjaya di tarbiah oleh PAS ramai tuuuuuuuuuuuuuuuu....Dr Zakir Naik pun agaknya akan mohon nak masuk parti PAS sebab takut tak dapat pergi syurga huhuhu.
Untuk pengetahua Dr Zakir Naik bukan sahaja hafaz kitab al quran tetapi juga kitab taurat,injil, hindu dan buddha!

Anonymous said...

apeda bingai punya macai pakatan kat sini.. pegi cari bahasa kampung ulu mana kat amerika selatan semata2 nak burukkan umno? adoyai..

nak tahu apa itu pas?
A person who is known for their bitter odour. Personality traits include:
Shy
Awkward
Expert at Bejewelled
A fondness for mushrooms
Hairy nipples

'Hairy nipples' yg tak boleh tahan tuuuuu....hahahahaha

Anonymous said...

Mader kutty memang semua dia nak elak...

kes pkfz pun kalau boleh nak postpone.

dia memang pandai cari kambing hitam..
keturunan mamak mandaliar katokan...

yang dia x boleh elak lah ni semangat rakyat nak tukar kerajaan..

SEDAP NYE FITNAH DAN HINAAN KO... TAK TAKUTKAN ALLAH KE.. AGAK2 KAT MANA DUDUKNYE KAKI FITNAH DALAM NERAKA NANTI YE...

Anonymous said...


KALAU PAS DIPIMPIN org mcm USTZ HADI NGAN USTZ NASHA NI DAH LAMA WUJUD PENYATUAN melayu Islam melalui perpaduan UMNO DAN PAS (bukan penyatuan)...

Tapi datang je mursidul am ganyot tu, maka terbengkalailah usaha2 ini.. Jadilah Nik Aziz Nik Mat ni Bapa Pemecahan Umat Islam Malaysia.. disokong pulak oleh geng2 anwarinas yang menjadi penjilat anwar ibrahim yang DAJJAL tu..

Anonymous said...

Takkan la PAS nak buang Nasha dalam masa terdekat ni (lebih-lebih lagi dekat PRU ni), nak tempah maut ke?? Penganut hamPAS ingat ustad Nasha tu macam Mat Syabun yang sakit otak kata komunis tu pejuang kemerdekaan tapi tak tahu ape sebenarnya perjuangan mereka. Ustad Nasha kene pecat je, beribu lagi ahli PAS akan keluar secara sukarela.... itu yang buat Niky Ajis takut nak buang Nasha serta-merta. Kalau lepas PRU nanti berani la orang tua nyanyuk tu...!!!!

Anonymous said...


Marilah kita bersama sama parti yang sentiasa untuk menjadikan malaysia sebuah Negara Daulah Islamiyyah iaitu PAS...

CITA2 TINGGI TAPI TAK BERPIJAK DI BUMI NYATA..BRO..

Anonymous said...

hai..x aleh2 jd alim plak anom 11:58 ni..time nk provok pandai x ingat ALLAH..blajar berckp dgn jujur n ikhlas..

exPAS said...

Pencacai bingai PAS xleh trima Parti Anutan Syaitan dia ditegur oleh Ust Nasa..xkira la semasa dia ada jwtn @tidak. Nape, kalo xde jwtan xleh tegur ke? kalo org yg menegur PASTaik automatik dia dibeli @ proUMNO ke? Dasar Goblok Dableg!!

Dah memang xbtul, tegur la.. apa ko ingat PAS ni parti maksum ke? xde salah?Dah memang DAP tu proksi Kristian terang2.. nak nafikan ape?

Islam tertegak dengan tangan org islam sendiri, xperlu pertolongan org kafiq.. Apsal ko beriya2 nak sekongkol dgn DAP? Baik sangat ke org kapiq yg mensyirikkan ALLAH tu berbanding org jahil agama dalam UMNO?

Memang btul la PAS ni parti politik yg menjual agama demi kuasa!!
Kalimah Allah pon dia jual, ape ade hal!!

Anonymous said...

UMNO jahil agama, sbb tu tak reti nak jual/pergunakan agama demi politik..

PAS pulak alim agama, tu yg dok brani jual/pergunakan agama demi politik!!

Anonymous said...

huraian yg panjang yg dtg dr sekeping hati yg sebelahnya kelabu dan sebelah lg hitam..

Anonymous said...

PAS mmg hanjing DAP

Anonymous said...

pas bukan anjing sebarangan tetapi anjing kurap dap pkr

Anonymous said...



GAP..TOLONG BAGI KOMEN SIKIT..


AKU TENGOK KAT PARLIMEN TU HAL-HAL BERKAITAN KDN HARI-HARI DATO' WIRA ABU SEMAN YANG JAWAB..MANA PERGI DIA PUNYA MENTERI.. SIBUK SANGAT KE..TAK DE TELOR KE..DAH TAK MINAT NAK JADI MENTERI KDN KE, ADA BANYAK AGENDA LAIN KE,, JGN KERANA JADI SEPUPU PM TAKE ADVANTAGE PULAK.. RAKYAT MEMERHATI NI.. MAKIN TEROK LAH..

HAL2 PENTING MELIBATKAN SUASANA POLITIK DALAM NEGARA, KEJADIAN JENAYAH YG SEMAKIN MENAKUTKAN, .. MENTERI KDN TAK AMBIK POT PUN.. TAKDE TANGGUNGJAWAB KE.. BESAR KPI DIA TU.. TAPI TAK NAMPAK MUKA DI PARLIMEN PUN.. MEMALUKAN LAH..

Anonymous said...



termenung aku sekejap..

KENAPA MASA NASHA JADI TIMBALAN PRESIDEN PAS DULU TAK BERBANGKIT pun ISU2 INI... NAPE YE..

jangan terperangkap dgn dia ni.. mungkinkah dia agen PAS... he..he..

tobeng said...

Aku rasa cuma golongan munafik laknatullah saja yang benci sangat umat Islam bersatu.Ustaz nasha tu mengajak umat Islam bersatu.Sebab itu para munafikun dan kafirun panas jubor meroyan2.Biasa syaitan aje yang tak senang duduk tengok umat Islam bersatu atau diseru bersatu.

Aku tak kisahlah parti apa(jijik aku dengan orang yg taksub dengan semangat kepartian ni).Kalau perlu dibubarkan kedua2 parti Melayu umno dan pas,maka umat Islam akan bersatu,aku sokong 100%.

Tubuhkan satu kesatuan umat Islam(tak termasuk syiah,wahabi,liberal dan munafik)dan haramkan orang2 kafir mengundi.Dalam Islam kafir mana ada hak menentukan kerajaan negara Islam(pas tak tahu ke?).Kemudian baru boleh laksana hudud.

Nampak macam tak logik?Aku peduli apa,tapi itulah yang wajib kita buat kalau betul2 mahukan Islam berkuasa.Untuk itu,perkara pertama yang perlu kita buat adalah umat Islam(tak termasuk syiah,wahabi,liberal,munafik)bersatu.Kalau yang ini pun kita tak boleh buat,selama2lah kita jadi hamba kafir dalam menagih undi.

Anonymous said...

Kalo dah anjing ngan babi mmg gitu...suka nyibok...

Anonymous said...

Anwar peliwat pun depa angkat sgai pemimpin...thp depa ni x tsu mana ltak hinanya

Anonymous said...

ya betul2.. PAS penjilat setia DAP.. aka anjing suruhan.

Anonymous said...

kahkahkahkahkah PAS barua..malu la ooiii, dulu ngata orang skg dah jadi penggila kuasa. Itulah PAS parti pencacai dan penipu dulu, kini dan selamanya.

Anonymous said...

Kalau nak ganti UMNO, pastikan yg ganti tu lebih baik. Kalau punah ranah macam PKR baik tak payah. Pas pun dua kali lima. Kejap haram,kejap halal. Ikut sedap diorang je nak bagi halal ke haram,

Anonymous said...

TAK MALU KE ULARMAK ULARMAK PAS DAN PNYOKONG NYA DIGELAR "PARTI ANJING SURUHAN".
MEREKA TIADA MARUAH dri ke ?

KALAU PAS TU DIPANGGIL ANJING,SIAPA PULA TUANNYA ?

UMAT Islam dihina BEGITU SEKALI ,
SALAH SIAPA.....WHY. WHY. WHY

Anonymous said...

isunya bukan doa orang kristian itu.. Isunya bgmana usaha mereka nak jahanamkan penganut-penganut Islam. Yg orang Islam pergi sokong tu buat apa?. Sokong Dap tu buat apa. Mcm gali lubang kubur sendiri lah. Itu pun tak boleh pikir. Mereka tu jadi ancaman kpd umat Islam. Jgn sokong mereka. It mesej yg ust nasa nak sampaikan. Itupun tak boleh nak pikir ka...

Anonymous said...


KENAPA MASA NASHA JADI TIMBALAN PRESIDEN PAS DULU TAK BERBANGKIT pun ISU2 INI... NAPE YE..

Alangkah moleknye masa dia jd timbalan presiden dulu dia menyanggah kapal sink dalam hal2 anti hudud anti Islam DAP tu..statement kapal sink baru timbul ke.. KENAPA DIA TAK DE KEBERANIAN MASA TU.. cer cerita sikit..






Anonymous said...

Kenapa majlis syura yang kepalanya orang tua nyanyuk N.ajis tak buang Nasha masa mesyuarat syura yang lalu eh??? Kalau dah tau membela Nasha umpama memikul biawak hidup tapi hamPAS tetap nak simpan jugak... berlainan sekali dengan kes Hassan Ali, lepas mesyuarat, tanpa sebarang surat tunjuk sebab terus pecat Hassan Ali. Nape Nasha tak jadi begitu pulak??? Cer cite sikit wahai penganut hamPAS....!!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

KENAPA MASA NASHA JADI TIMBALAN PRESIDEN PAS DULU TAK BERBANGKIT pun ISU2 INI... NAPE YE..

Alangkah moleknye masa dia jd timbalan presiden dulu dia menyanggah kapal sink dalam hal2 anti hudud anti Islam DAP tu..statement kapal sink baru timbul ke.. KENAPA DIA TAK DE KEBERANIAN MASA TU.. cer cerita sikit..

October 10, 2012 4:47 PM

-----------------------------------
Agaknya masa dia jadi Timb Presiden dulu, Pork Nicky dah kata DI DADA KARPAL SINKI DAH ADE BULAN, jadi watpe Nasharuddin nak bising2 dan menyanggah kenyataan dari Karpal tentang hudud dan negara Islam pulak kan... tak gitu??

Berlainan dengan Timb Presiden yang fius otak dia dah terputus sejak eksiden dalam BERSHIT 2.0 dulu, Karpal cakap ape pun tentang hudud dan Islam, langsung takde kenyataan dari Mat Syabun. Kalau ade pun, hanya mampu kata itu kenyataan peribadi Karpal Sinki, alahai kesiannya dapat Timb Presiden sebodoh dan sepengecut macam tu....

ATE MENGATE said...

PAS UDAH UDAH LE , TAKAN PASAL NAK KE PUTRAJAYA MARUAH PARTI ISLAM TU SANGGUP DILACURKAN OLEH DAP & PKR, TAUBAT JE LA, KELUAR PR,MASUK PAS YANG DULU TU, INSYAALAH PRU13 BOLEH MENANG BYK LAGI LA KOT














Aku orang Islam said...

Aku tak kisah PKR ke PAS ke UMNO..

Korang nak berpolitik, politik ajela.
Jangan jual agama.

Apasalahnya bersatu, bersependapat bila time perbincangan bab permasalahan umat islam.

Lupakan seketika fahaman politik yang berlainan.

Bangsa yang menganut agama lain boleh aja.. ini umat islam.

kalau ngaku islam... berperangaila macam orang islam.

Ni tak, sanggup peluk cium kafir dan bencikan sesama islam sendiri.

Ulamak ke tu? Ke Ularmak?

Nabi suruh bersatu bukan berpecah-belah.

Anonymous said...

jgn banyak komen nasha..nanti tak masuk sorga.

Anonymous said...

jgn komen byk sangat nasha nanti tak masuk syoga..