Tuesday, October 9, 2012

POK NIK : APA CER LEBUHRAYA DAN KE-TA-PI LAJU ??



SUDAH beberapa bulan lamanya (mei 2012) sejak diumumkan keputusan kerajaan PAS Kelantan untuk membina Lebuhraya Rakyat dan Keretapi Laju (melebihi 120km/jam) di negeri tersebut.

Paling menarik sudah tentu soal lebuhraya kerana khabarnya 3 mesin sudah ada di lokasi dan boleh memulakan kerja pada bila–bila masa tapi sampai sekarang tak tau apa khabar berita.  Setakat yang penulis dimaklumkan, acara kutip mengutip derma masih dijalankan di sana sini, projeknya tak bergerak juga.

Itu kutip derma nak bina lebuhraya atau dana pilihanraya?  Apa duit yahudi tak cukup-cukup ke lagi sampai duit rakyat pun nak disapaunya juga?

Selain itu, nampak seolah–olah ada pihak yang tidak mahu cakap banyak pasal kedua projek ‘mega’ PAS ini sekarang, malah kalau boleh nak diselindung-selindungkan jangan ada orang bertanya.  Sebab itu tak banyak (atau tidak ada) berita mengenainya dimainkan di media, waima media dia pun – kali terakhir kalau tak salah penulis bulan Ogos lepas.

Patutnya projek macam ini dilambung-lambung ke tahap tertinggi oleh balaci PAS, maklumlah berprofil tinggi.  Mana pernah PAS ada akal nak fikir apatah lagi laksanakan projek dalam skala sebegini besar sebelum ini?  Bila dah ada tu (nak dilaksanakan pulak), tak semangat pula balaci nak diheboh-hebohkan, itu yang kita pelik dan minat nak ambil tahu.

Penulis sendiri pun hampir nak terlupa, kalau tak sebab Ahli Parlimen Kubang Kerian, Salehudin Pudu bangkit soalan di Parlimen tentang lebuh raya Kota Bharu yang dicadang dalam Rancangan Malaysia ke-9 (RMK-9).

Apa yang itu dia sibuk, dah nama pun cadangan.  Projek yang dia sendiri janji tak diceritakan perkembangannya setakat mana.  Lagipun penulis tak rasa PAS bergantung kepada projek yang dicadangkan dalam RMK-9 tersebut, sebab itu depa adakan projek sendiri.

Kita nak tau lebih lanjut tentang projek Lebuhraya Rakyat tersebut. Ukur tanah selesai belum, pokok-pokok dah ditebang ke belum, kerja tanah dah jalan ke tidak dan sebagainyalah – sesuai dengan cerita pembinaan sebuah projek mega seumpama ini.

Ini baru cerita lebuhraya rakyat, penulis belum mahu sentuh lagi soal keretapi laju yang turut dicanangkan Husam beberapa bulan lepas.  Nik Aziz sendiri pun senak–senak perut memikir cadangan-cadangan Husam yang boleh jadi dibuat tanpa pengetahuannya.
“Nak selesai masalah air pun tak mampu, kena meminjam kerajaan pusat RM 600 juta (itupun tak selesai juga masalah), lagi nak bina lebuhraya dan keretapi laju”, kata Nik Aziz dalam hati.

Kalau part gebang serah pada PAS, part gebang dan buat, serah pada kerajaan pusat (sebut kerajaan BN).  Itulah beza, dan tidak hairan kenapa rakyat perlu tolak puak-puak ini dalam pilihanraya akan datang.

MYKMU

86 comments:

Anonymous said...

PAS ni selalunya begitulah tipunya lebih. Sejak berpuluh tahun dulu. Cakap tentang negara Islam tetapi perlaksanaannya tak sama seperti yang dicakapkan. Mereka yang menyokong dan mengundi pembohongan akan sama terlibat bohong. Jika sayangkan Islam tinggalkanlah PAS.

Anonymous said...

...SIAKAP SENOHONG GELAMA IKAN DURI, CAKAP BOHONG LAMA2 MENCURI!

...duit tabung jihad pergi mana?
...duit tabung memali pergi mana?
...duit KOHILANG pergi mana?

MENIPU BERSAMA KEPIMPINAN ULAMA WALI TEROMPAH KERAMAT TUA!

-nik ajis mahafiraun-

JawaJohor said...

SEBAGAI SEORANG ISLAM, AKU TAKUT SUNGGUH JADI ORANG MUNAFIK.
TAKUT PADA ALLAH SWT.
TAK TAHULAH ORANG PAS BAGAIMANA.
NAMPAK MEREKA SENANG BUAT JANJI. LEPAS TU DIAM. JANJI TINGGAL JANJI.

TAK TAHULAH KALAU UGAMA MEREKA TAK SAMA DENGAN UGAMA AKU.

MARILAH KITA JADI ORANG YANG BERTAKWA.
MANA ALIM ULAMA PAS. ADA KELULUSAN Phd, ADA DARI AZHAR, JORDAN SERIA, APAKAH ILMU DAN AMAL TIDAK DI PRAKTIKKAN.

JANGANLAH JADI PARA ALIM ULAMA, TETAPI BERPERANGAI ORANG KELULUSAN LCE SAHAJA.

Anonymous said...

Undi PAS bermakna bagi undi pada pembohong.

Najib bunuh Atantuya cerita bohong!
Rasuah scorpene cerita bohong!
Buat jambatan cerita bohong!
Buat jalanraya cerita bohong!

tetapi

boleh berkawan dgn syaitan bukan cerita bohong cerita benar dai tok guru PAS!

ooook alahh guano nie???????

Anonymous said...

Suke beno teman dgn slogan PAS neh....

MENIPU SATU IBADAH....

ekekekekekekekekeekekek

Anonymous said...

Impian AYAH PIN membentuk KERAJAAN LANGIT telah dilaksanakan oleh PAS Kelantan.Buat lebuh raya dan keretapi laju melalui khayalan.

Letih Pak Nik sain batu asas.

Anonymous said...

walawei. KB ke KL kurang sejam. wa cakap lu itu keretapi laju bakal pecahkan rekod dunia keretapi laju woi.

dah sama laju dgn kapal terbang tu :P

Anonymous said...

silap skit jer. KB-KL sejam. tapi masih +- dgn kelajuan kapal terbang :P

Anonymous said...

Mt Sabu jadi drebar keretapi lagi laju.Setengah jam sampai KL.Hahahahahah.

Servant of God said...

Adakah orang2 di kampung2 sebodoh yang PAS dan PR fikir? Sampai bila dorang nak harap orang terpedaya dengan benda bodoh macam ni?

Anonymous said...

Seronok org PAS naik keretapi g Petrajaya.Org UMNO jgn dengki plak ehh.G ikut lebunraya dah laaa.

Anonymous said...

aduhai gap...pok nik tengah pening kt mane nk start hiway tu..

Anonymous said...

Ceh suroh tukar paip air dgn naik taraf pusat rawatan air pun kantoi tak buat, lagi nak cerita pasal bina highway dgn keretapi laju konon.

Nak seribu daya bhai, senang cerita pegilah pajak surat kelulusan Kerajaan Negeri kat bank. Kita tengok sanggup ke tidak bank waima bank negara ataupun dunia kasi duit pendahuluan projek.

Rasa bakal kena maki adalah siapa nak sedekah pd pihak yg hanya pandai cakap!

Anonymous said...

sapa berhutang kerajaan negeri hutang pusat atau pusat hutang dgn negeri...sapa hutang bayarla.apa nak sekat2.tak tau malu.diputarbelitalam duit petronas dijadi wang ikhsan.kepala bapak dia punya duit agaknya.royalti tetap royalti.xsama wang ikhsan.bahlul punya ketua.

Anonymous said...

1:43

Meroyan nampak...!

Nanti bila siap ko rehat naik ketapi laju k..kita gi putra jaya tengok jambatan hehe.

Anonymous said...

Neg len yg xade duit royalti atau wang ehsan pon bole maju gak...

Mcmana Kelantan nak maju..pemimpin giler BERCERAMAH POLITIK jer tapi bertopengkn ceramah agama...cakap banyak , bunyik kencang tapi KERJA ZERO.....

Unknown said...

Apa mu ingat ni projek nak buat reban ayam ko? cakap pakai otak la boloo...hanya BN sahaja atas muka bumi ini TIDAK MUNAFIK, TIDAK MENIPU, TIDAK MENCURI, JUJUR, IKHLAS, AHLI2 SYURGA BELAKA..dah pegang guni duit sedaplah cakap..buat tu buat ni serba boleh ikut kehendak...

Anonymous said...

Kemunafikan pok nik semakin terserlah....lepas ni dia nak buat lapangan tikar terbang pulak....kehkehkeh.

Anonymous said...

Nape nak buat ketapi laju sgt..1/2 jam dah sampai...nnt ada yg xsempat nak wat PROJEK bercucok tanam dalam koc......

ekekkekekekkekeek

Anonymous said...

bila najib nk bagi duit tunai dan suruh nik aziz melalui istana hantar wakil, nik aziz bersyukur.. katanya doa 40 orang ulama' di depan kaabah termakbul.. bukan main gembira dia hari tu..

tup2 husam balik dari oversea, sekat terus..arah nik aziz tarik balik 'syukur' dia tu.

utk pengatahuan, husam musa perabis duit juta-juta untuk politikkan isu minyak tu, tup2 takkan senang2 aje dapat.. sekurang-kurangnya husam dapat balik modal yg dia labur tu.

kalau kelantan terima tunai ikut cara najib, yg naik nama ialah mustapha muhammad, awang adek dan bn kelantan.

kawan dok perati kok mana lagi husam dan pas nk konar. kuat dia jaja minyak sapi semenjak dua menjak ni..

tapi rakyat mcm biasa lah - muak
melainkan penyokong totok pas - tolak tak gerak dema ni.

Apa cerita stadium di pasir puteh wahai husam musa? yg aku kasian, dalam video.. kelihatan nik aziz terpaksa terbokak bokak baca kenyataan yg husam buat utk stadium tu..

jadi boneka lah nik aziz.. macam nik abduh pernah kata, ayahnya banyak dipengaruhi oleh orang kiri dan kanannya..

kasian...

pak dogol

geli said...

kalau bn aku percaya boleh buat tapi kalau pok nik jawabnya tinggal pek dengan nen jer la

Anonymous said...

Org negeri lain tak leh dengki dgn org kelate, kite ore ada keretapi laju,lebuhraya,stadium,jambatan,ladang depu,dinar emas lagi..semuanya hasil usaha kerajaan PAS dibawah Tok Guru dan Xconya.Ork kellate kayo mandi,basuh dgn air susu lagiii.Tu belum jadi menteri kabinet lagi tuuuuu.

Anonymous said...


Tak payahlah buat lebuhraya, pengambilan tanah untuk lebuh raya dah boleh buat Kelantan bangkrap. Cuba tanya Tok Pa,..... Luncai bila nak terjun dengan labu.....

Anonymous said...

Nak teka

Pejam mata nampak (Khayal)
Buka mata tak nampak(Realiti)

Anonymous said...



PKR naik jet laju..
PAS naik keretapi laju..
Dap naik roket lagi laju..

Lengkap lah khayalan depa nih..

Anonymous said...

Kat taman perumahan tempat aku...ceramah SIANG MALAM! ponggg!Pangg!pongg!pangg!..hasut orang melayu supaya bencikan Umno..! taukeh Cina datang bagi air mineral se lori!

Anonymous said...

1.43PM duit royalti konon.. Jumpa telaga baru dah kecoh. Luar sempadan negeri pulak tu cuma nasib masih milik Malaysia kerana merentasi laut Malaysia dan bercantum dgn Borneo.

Jarak laut negeri Kelantan hanya 3 batu dari pantai je. Sepatutnya rakyat berterima kasih kepada pemimpin Malaysia terdahulu yg sangat bijak kerana mahu bercantum dgn Sabah, Sarawak.

Hari ni minyak diluar pantai pun dapat saguhati, terbaru negeri Pahang pun dapat.

Anonymous said...

Nik Ajis asyik dok kena bawa ke hulu ke hilir je, mcm lalang laa bila kena angin penangan Husam dan sekutunya, sian dah tua tua ni otak makin lemak, ada masa otak kita tenang kita waras, ada masa otak kita stress dah mcm org nyanyuk, so elok laa NIk Ajis ni hati hati sikit.

Anonymous said...

KUTUK2 PAS TU ORANG MELAYU KAU JUGAK.BODOH BANGANG KAU ORANG NI.JADIK TAK JADIK KERETAPI LAJU TU,APA KAU ORANG MATI KER.TAKDA BISMILLAH KE.KUTUK2 SANA SINI MACAM TERLALU PANDAI SANGAT.

Anonymous said...

Baru nak rangka je pun... kalau boleh buat mungkin pork nick dan Xconya tinggal tulang dan rangka je la, otak mereka dah kene makan dek ulat sebab tak berharga pun...

Anonymous said...

Eh, sejak bila PAS tu orang Melayu??? Sejak zaman nabi pork nick ke??? Tak silap aku, pork nick sendiri malu mengaku dia tu Melayu.....!!!!

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

AIR PUN TAK LEH NAK SETTLE, NI NAK BUAT JALAN PULAK , TOL FREE LAK TU , MCM KAYA SANGAT, UDAH UDAH LE , ELOK BUAT JE DULU SESUATU YG MENJANA INCOME,TAK DA IDEA LANGSUNG, POLITIK TAK HABIH HABIH , CONFIRM TAK JADI PUNYA , AT THE END UMNO YANG DISALAH KAN , INI JAWAPAN STANDARD PR

Anonymous said...

Segala pembohongan sudah terbukti. PAS gagal membangunkan Kelantan selepas lebih 23 tahun diberi mandat oleh majoriti rakyat Kelantan. Soalnya adakah Rakyat Kelantan masih lagi 'lena' dibuai mimpi untuk terus 'kesyurga'? Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Tahun bila la nak merasa naik keretapi laju ni ha...?? Lebuhraya rakyat pun asyik kutip duit prepaid tak habis-habis, last-last jadi macam tabung Memali, mane pergi??? LEBUH ntah kemana, pemimpin mereka buat duit RAYA, RAKYAT juga yang merana... eh, bukan rakyat, tapi penganut hamPAS yang terlebih bodoh bin bahalul....!!!!

Kah kah kah kah kah... SHIT SHIT SHIT... pork nick bin SHIT..

Anonymous said...

MAMAT YG MARAH SANGAT KUTUK PAS TU APASAL HA....LU KUTUK DAN MARAHKAN LA MAT SABU MENAMAKAN ANUAR ALJUBI, SAMPAI LA NI MELEKAT, BAKAL PM PULAK TU... KITA ORANG BAGI SEMANGAT JE... KOT-KOT MB TU TERKENTUT ESOK-ESOK JADI PULAK BUAT JALAN DAN KERETAPI LAJU KE KL TU... SELALU LA TEMAN KE K.BAHRU BELI BUDU DAN KEROPOK

Anonymous said...

PAS TU ISLAM.
PAS TU DAP.
PAS DAN DAP ISLAM.

YANG PASTI UMNO TU KAFIR........

BETUL KE CONGAK TU .

Anonymous said...

Ni pasal BR1M 2 tahun depat dapat , orang PR boleh la ambil duit tu dermakan ke projek jalan ,andaian 500k org x RM500 = 250mil cukup bajet buat jalan tu , ni tak sapu gak , tak bermaruah langsung, maki hamun lagi ada orang yang bagi, banyak lagi la kalu nak sebut.

Anonymous said...

Anonymous said...
PAS TU ISLAM.
PAS TU DAP.
PAS DAN DAP ISLAM.

YANG PASTI UMNO TU KAFIR........

BETUL KE CONGAK TU .

October 9, 2012 3:50 PM

---------------------------------

salah la tu BONGOK... DAP tu Islam??? PAS tu DAP??? Calon PRU DAPig adalah ANJING, jadi PAS juga adalah spesis ANJING... baru la betul congakan tu bongok...!!!!!

UMNO bukan Islam, tapi UMNO parti Melayu yang meletakkan Islam pada tempatnya....

Anonymous said...

PAShit... memang kena la pada namanya. Dapat pulak spiritual leadernya orang gila yang dah nyanyuk, setan pun boleh dijadikan kawan...

Anonymous said...

Setelah sekian lama menyepi, Ahli PAS seumur hidup yang juga Sasterawan Negara Prof Emeritus Datuk Dr Shahnon Ahmad kini telah insaf dan menemplak kepimpinan PAS sekarang ini yang dilihat sudah tidak lagi relevan.

Hubungan PAS bersama DAP dalam Pakatan Pembangkang bukan lagi sembunyi bahkan sudah terang seperti mana yang diperkatakan Nik Aziz kepada rakan sePakatan DAP. Namun begitu, tidak semua pemimpin PAS bersetuju dengan Nik Aziz mahupun Abdul Hadi Awang dan juga Mat Sabu berhubung kerjasama PAS dengan DAP.

Menurut Shahnon Ahmad, perjuangan politik PAS kini sudah tidak lagi relevan dan menepati kehendak Islam apabila parti itu bekerjasama dengan DAP. Apa yang dilakukan PAS sekarang ialah hanya menuruti kehendak politik DAP dan pendekatan seumpama itu bercanggah dengan kehendak Islam. Ini kerana PAS sepatutnya memimpin dalam memperjuangkan Islam dan bukannya dipimpin dalam memperjuangkan Islam.

Servant of God said...

Anonymous said...

PAS TU ISLAM.
PAS TU DAP.
PAS DAN DAP ISLAM.

YANG PASTI UMNO TU KAFIR........

BETUL KE CONGAK TU .

October 9, 2012 3:50 PM

---------------------------

Masya Allah.

Mesti si nik ajis tuh sayang giler kat kau nih.

Servant of God said...

izzah labouche said...

Apa mu ingat ni projek nak buat reban ayam ko? cakap pakai otak la boloo...hanya BN sahaja atas muka bumi ini TIDAK MUNAFIK, TIDAK MENIPU, TIDAK MENCURI, JUJUR, IKHLAS, AHLI2 SYURGA BELAKA..dah pegang guni duit sedaplah cakap..buat tu buat ni serba boleh ikut kehendak...

October 9, 2012 1:59 PM

---------------------------

Kalau dah tau itu bukan projek reban ayam, jangan laa cakap sebelum ada semua sumber. Sumber nih bukan setakat niat, bukan setakat pelan, bukan setakat duit, tetapi melibatkan pentadbiran dan integrasi bersama2 projek2 lain.

Mana laa PAS tak nampak bodoh. Main cakap jek nak buat itu ini, tapi sumber takde. Pentadbiran takde. Macam mana nak berjaya?

Lepas tuh kamu marah orang lain sebab tak sebodoh kamu? Apa kamu ni sewel ke haper?

Ali said...

Udah abis langkah dah pas tu, sudahnya utk dpt kuasa hanya satu jln saja 'racun rakyat' supaya benci kjaan. Percaya dan yakinlah meereka x akan mampu berbuat apa2, Contoh paling jelas dan nayata itulah 'KELANTAN BUMI PATUNG"

Anonymous said...

Ala, cakap la korang jeles dengan kejayaan tuan guru kat Kelantan tu. Sepanjang dia memerintah Kelantan dah ada projek yang masuk rekod Asia tau, tertinggi dan terbesar lagi. Tempat lain mane ade, tu yang korang jeles tak tentu pasal kan..?

Anonymous said...

Anon 3:50 PM

PAS TU ISLAM.
PAS TU DAP.
PAS DAN DAP ISLAM.

YANG PASTI UMNO TU KAFIR........

BETUL KE CONGAK TU .

------------------

LAAAA..DAP TU ISLAM KE SELAMA NEH?..PATOTLA TERASA COCK APNGGANG 5 EKOR BABI MASA PAKATOON BARU MENANG PRU12 ARI TUH...ISLAM PAS BABI KIRE HALAL YE....

PATOTLA KAT SELANGOR DAN KEDAH KEMAIN LAGI DEPA NAK BINA LADANG BABI YG BESAR SBB ISLAM PAS BABI KIRE HALAL....

ekekekekekekekk

Anak Lenggong said...

Melayu PAS ni cuma pandai main air liur je menderu la penyokong bangang bagi derma..itu lah kelebihan pemimpin PAS dan kebodohan pemimpin mereka..mana ada punca kewangan kutipan ataupun tabungan mreka didedahkan dan dibuat audit..penyokong berterusan menyokong..lihat contoh
1. Apa terjadi dengan duit derma bantuan mamali..duit koperasi khohilal..ilang begitu sahaja.
2. Mana janji nak buat jambatan..upacara pecah tanah dan letak batu asas telah dilakukan oleh paduka sultan tapi sampai sekarang ni tinggal batu asas tu digunakan sebagai tambatan tali ikat lembu.
3. Mana janji pembinaan sebuah stadium bola..tarak jugak..kalau dah buat rasanya dah siap kut.
4. Paling cikai..berapa banyak hasil dan kemana perginya kutipan duit derma didalam karong yang dikutip didalam ceramah PAS pada satu malam.

Takde saorang dikalangan penyokong PAS yang berani bersuara erkenaan dengan perkara ni..sebab memang dasar PAS pemimpin danperlakuan pemimpin PAS tak boleh ditegur ..kalau ditegur jawabnya kena laa tendang keluar daripada parti.

Anonymous said...

kalau pok nik nak buat keretapi laju dari kb ke kl mesti dia nak ambik tanah org pahang. mu ingat org pahang beri ke? awal2 lg dak kena reject. kalau nok jg bayorlah rm10 juta se ekar....terkedu pok nik dengar. kalau lagu ni tok sey buatlah kato pok nik. mano kita ado pitih. hasil kerajaan negeri tak sampai pun setengah billion.

Anonymous said...


Ni pasal BR1M 2 tahun depat dapat , orang PR boleh la ambil duit tu dermakan ke projek jalan ,andaian 500k org x RM500 = 250mil cukup bajet buat jalan...

OK POK NIK..APA LAGI ADA 250 JUTO DPD BRIM UNTUK RAKYAK KELANTE... BOLEHLAH RAKYAT PAKAK2 DERMO UTK BUAK LEBUH RAYA RAKYAT..DAPAT FREE DUIK TUH..

POK NIK.. JANGAN HARAP..APA DIA.. JANGAN HARAP..DIA ORANG NAK DERMA...

Anonymous said...

Ceramah PR cerita berjanji , maki hamun kerajaan , tu yang orang ramai suka pi dengar, tu je , teruskan begini, insyaalah tetap menang tapi menang sorak je le,tu namanya BANGGANG TAHAP GABAN , dah dapat 4 negeri diperintah tujukan la janji janji ditunaikan , ni tak ,PRU 13 ni confirm BUNGKUS,mcm ni

1- Parlimen paling tingi PAS 20 , PKR 15 , DAP 40 (tu pun dah kira byk)

2- Negeri Penang je kot, tu pun tak tentu lagi

Tak malu ke nak lantik bang nor jadi PM , dia pun tak tentu menang lagi....KASI PANAS LAGI BEB...

Anonymous said...

KALAU KERETAPI LAJUNI BERJAYA NAK MINTA POK NIK BUAT KERETAPI LAJU DARI KOTA BAHRU KE KUCHING SARAWAK GUNA TEROWONG BAWAH LAUT SENANG USTAZAH DAN USTAZ JQAF BALIK KAMPONG TAK PAYAHLAH SETIAP TAHUN MINTA TUKAR TAPI TAK DAPAT

Anonymous said...

KALAU KERETAPI LAJUNI BERJAYA NAK MINTA POK NIK BUAT KERETAPI LAJU DARI KOTA BAHRU KE KUCHING SARAWAK GUNA TEROWONG BAWAH LAUT SENANG USTAZAH DAN USTAZ JQAF BALIK KAMPONG TAK PAYAHLAH SETIAP TAHUN MINTA TUKAR TAPI TAK DAPAT

October 9, 2012 6:51 PM
;;;;;;;;;;;;;;;;
Sokong, Senang nak ngundi PR dalam pru 2020 nanti

Anonymous said...

Kalau gitu bagi derma bukan dapat pahala malahan berdosa pula lebih2 lagi sedekah pada mat sabu, ngapalah org pas ngok sangat.

Anonymous said...

nanti buat roket guna karbait pegi kebulan mgkin boleh dan jimat kos lagi. hee..hee..

Anonymous said...

Ulamak N.Ajis ini sepatutnya dah lama mampos. Dia bukan ulamak. Kalau ulamak tak menipu. Tapi tipu helahnya lebih dari yahudi.

DIA NI ULAMAK SUUK.

Anonymous said...

GAP... sebelum tanya pasal LEBUHRAYA dan KETEAPI tu... cuba tanya Pok Niky, stadium kat Bandar Baru Tunjong bila nak mula?? Nak bina stadium ke atau nak tanam lalang kat situ???

Anonymous said...

lebuhraya
keretapi laju
lebuhraya
keretapi laju
lebuhraya
keretapi laju

cuba ulang banyak kali dan laju-laju

sebab tu le projek gagal
sebutan pun tak betul

Anonymous said...

fuiyooo...

laju sungguh... kelantan-kl, bnyk tanah nak kena ambil tu. suka2 je ambik tanah org...

hahaha... caya la pok nik. leh buat modal pru13 ni.. kita tgk sapa yg caya cerita karut mu ni pok nik

Anonymous said...


Aku cadang kerajaan ko sattle isu air dulu YAB Tuan Guru NIK Aziz bin Nik Mat.. jgn banyak sgt nak buat tu dan ini..ko bukan ada keupayaan pun.. nak harapkan husam.. hapah pun tak leh.. politik je pandai..

Cita2 demo tinggi tapi tok leh gi..




Anonymous said...

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengelak apabila ditanya mengenai kenaikan pangkat bekas timbalan gabenor Bank Negara Malaysia Tan Sri Nor Mohamed Yakcop yang didakwa bertanggungjawab atas kerugian RM5.7 bilion dalam dagangan tukaran wang asing pada awal 1990-an.

Anonymous said...

keretapi laju katanya...org cakap anti semitic tu dia pi kata tun mahathir tak suka makan itik.
bahlol murakkab.tuu laaa..setakat juara menyalak..anti semitic pon ko x phm..kesian.english kau out!.siapa consultant bullet train tu?Mek jah jual budu kt bachok keeerr?
kekekeke..

Anonymous said...

hahahahahahaha.... hahahahaha....

Servant of God said...

Anonymous said...

GAP... sebelum tanya pasal LEBUHRAYA dan KETEAPI tu... cuba tanya Pok Niky, stadium kat Bandar Baru Tunjong bila nak mula?? Nak bina stadium ke atau nak tanam lalang kat situ???

October 9, 2012 7:50 PM

---------------------------

Ahaks... bila letak batu asas stadium tuh?

Pok Nik kan amat cinta kepada batu asas... sana sini banyak batu asas yang telah diusap Pok Nik...

Hahahaha

Anonymous said...

umno dlm bahasa Khaysiahryatan. (amrika slatan..desert-timur- kaum khaysi) bermaksud syaitan..???!!??

Anonymous said...

umno dlm bahasa Khaysiahryatan. (amrika slatan..Arbia-timur- kaum khaysi) bermaksud syaitan..???!!??

Anonymous said...

syukur Alhamdulillah...mudah2an termakbul la harapan tuan guru nik aziz...mari lah kita menderma untuk amal jariah yg mana pahala nya akan berterusan hingga ke liang lahat..

jgn la di ikut perangai mereka yg suka memaki hamun dan menabur fitnah itu..biar lah mereka menghina TGNA..sesungguh nya Allah Maha Mengetahui..
percaya lah semua itu nanti akan diberi pembalasan yg setimpalnya..itu janji Allah..
Ya Allah lindungi lah kami dari angkara fitnah dunia yg hanya sementara ini..amin

Anonymous said...

pm akan jatuh pd ??

anwar...

tu sebab mahatirrr lintan pukang...

cina2 undi pr
melayu berpecah

jawab nyer pakatan menangla hoi....

Kerajaan Melayu Najib Pertama dan terakhir...xsempat menang skalipun ...kesian...

Anonymous said...

Penipuan tahap syaitan PAS laknatullah nie.. nk bina highway dgn daun kayu ke cai2 HARAM oii? rakyat Kelantan pemurah sgt ke nk kasi duuit berbillion tu.. kedekut tau..

Kita xkesah le Pork Nik bina jambatan ke bulan pun, yg kita kesah ialah perangai MUNAFIK lagi JAHAT mmc syaitan PAS dn Pork Nik dlm berpolitik.

Menindas dan membodohkan rakyat supaya 'derma' buat jalan.. sedangkan pemimpin atasan PR bermewah2.. SOROS kasi duit pun byk.. at least sebat lh buat lebuh raya... keduanya.. apa yg UMNO BN buat semunya dihancurkan.. di fitnah.. tp mereka PAS laknat tipu bohong pelik2 pun rakyat WAJIB sokong-teima-bantu?

Tnda2 kemamposan PAS Kelantan dan tumbanya Pakatan Rakyat Insya Allah. Mereka akan buat rusuhan bila kalah nnti..

Anonymous said...

Keretapi apakah mampu PAS bina utk KL-KB 1 jam.. kasihan rakyat Kelantan rela dibodohkan oleh Rejim PASPork.. Buta kah mata pencacai PAS... prasarana asas kehidupan-BEKALAN AIR pun GAGAL SEGAGAL2nya.. celah mana nk bina ala TGV train kt KB.. PAS upah JIN dan SYAITAn ke utk bina??

PAS HARAM LAKNAAT!

Anonymous said...

anon 10.36.. syukur puak MUNAFIK? syukur atas PENIPUAN, PENYELEWENGAN, KEPALSUAN dlm pemerintahan dn agama?

Ko juga subahat sama dgn puak2 MUNAFIK PAS!! Syukur bukan alat main2 utk puji org2 yg xbetul mcm pemimpin PAS.. itu semua dajjal2 penipu manusia yg bertopengkan agama.

Anonymous said...

Meroyan sorang2 la pencacai PR sekor tu nk sedapkan diri.. Najib jatuh?
hahahah.. sendiri nk jatuh dn mampos xsedar lg ker.. jg merusuh gila sudah le yer..


Insya Allah Najib tidak jatuh.. Najib akan berkuasa penuh dgn wibawa..sbg PM UMNO BN lepas PRU13 nnt.aminn

Anonymous said...

Pasti ada sorang YB pas yg tidak suka dan pasti akan bantah semaunya pada pembinaan keretapi laju ni kan. Baru nak bukak zip seluar tiba2 dah sampai KB..huhuhuhu

Anonymous said...

najib kalah kes antutuya buka semula...yahooo

Anonymous said...

FITNAH & TIPU DAYA adalah darah dan daging pemimpin Pakatan. Ini sebahagian dari strategi politik untuk meraih sokongan. Kita harus sedar kita perlu lahir sebagai genius jika ingin berjaya.

Fitnah - tujuan untuk jatuhkan kredibiliti pemimpin dan memusnahkan kepercayaan rakyat walau hanya berbekalkan bukti yang tidak sahih atau sengaja direka.

Tipu - tujuan untuk meningkatkan imej sendiri dan supaya rakyat percaya. Jangan dedah keburukan diri. Sanggup berjanji segalanya walaupun tidak mampu melaksanakan.

Kepada bakal pemimpin baru PR ingatlah, tanpa FITNAH & TIPU anda tidak akan dapat perkara asas politik yang diperlukan iaitu tumpuan. Kerana dari tumpuan akan lahirlah kepercayaan dan di ikuti pula dengan undi pilihanraya.
Jangan takut dosa! kerana kita percaya ini semua mainan politik.

Hensem.

Anonymous said...

Kalau siang malam maki hamun kutuk orang lain, bila nak buat kerja? Tak gitu pok nik?

Servant of God said...

Anonymous said...

Pasti ada sorang YB pas yg tidak suka dan pasti akan bantah semaunya pada pembinaan keretapi laju ni kan. Baru nak bukak zip seluar tiba2 dah sampai KB..huhuhuhu

October 9, 2012 11:30 PM

----------------------------

Hahahaha betul!

Anonymous said...

rasa rasanya wali terompah jamban ni bila nak mampos yerk???
makin tua makin merapu jer....
yg peliknya ramai pulak penyokong totok dia ni.

Anonymous said...

MMG ADA SEBAB PAS KELANTAN NAK BUAT KERETAPI LAJU.NIK AJIS TAU ANAK BUAH DIA SUKA BUAT PROJEK DLM GERABAK.NAK LARANG TAKUT TAK POPULAR BAIK BUAT KERETAPI LAJU.BARU NAK START PROJEK DAH SAMPAI KL.ITULAH STRATEGI POK NIK.

Anonymous said...

MAT INDRA SABU SOKONG SEBAB DIA BUAT PROJEK DLM BILIK HOTEL.BAU BURRR....... MAHHHHH.

org johor said...

KB-KL sejam...patutla mcm tak jadi jer projek ni...sbb laju sgt...ada bantahan gara2 tak sempat nak buat 'projek' dalam keretapi...

Anonymous said...

PEROJEK PAS SEMUA HEBAT-HEBAT!....SEDAP DIDENGAR INDAH DIPANDANG TAPI.......DAK PERNAH MENJADI, JANJI MUNAFIK KUTIP WANG RAKYAT MASUK POKET SENDIRI MACAM MAT SABU LAH......DUIT MAMALI HILANG TANPA DIKESAN

Anonymous said...

TU LA STANDARD TIMBALAN PRESIDEN PAS.TOLONGLA RAKYAT KELATE PAKAT NILAIKAN.

Anonymous said...

Mat Sabu pernah berkata kepada ahli-ahli DAP, "Saya lebih rela MAKAN BABI BERSAMA LIM GUAN ENG dari makan ayam dengan Najib.

Nilai-nilaikan la sendiri....

Anonymous said...

belum siap lebuh raya dan keretapi laju nanti pas kata nak buat roket nak pegi bulan. lepas roket apalah pulak agaknye....berangan dan merapu tak habis2 pas ni kehkehkeh..geli hati teman tengok gelagat pas ni

Aku benci Munafik said...

Lepas Lebuhraya Rakyat, Jambatan pulak
Lepas tu bina Jet boleh terbang sana-sini free
Lepas tu bina Kapal Selam pulak (kapal Selam kerajaan yang ada tak bagus, tak boleh tembak)
Lepas tu bina torpedo... torpedo China Doll
Lepas tu rumat urut pulak
Blah..
Blah.. Blah..

Tabung Tin Milo kena besor sikit.. tak cukup.. ceramah kena kerap buat, banyak 'Planning' tuuu.

'Planning' atas kertas.

Ptuiih.

Anonymous said...

anon 11:06

jgn ckp sesedap rasa..muhasabah diri...jgn angkuh dan sombong menuduh sebarangan..Allah Maha Mengetahui..taubat sebelum terlambat..

Anonymous said...

Dapat siap Fasa 1 dulu pun kira OK....
FASA 1 _ panjang Jalan 2 meter, FASA 2 _ ????