Monday, October 29, 2012

TEKA : DALAM FOTO NI SIAPA 'BEROTAK LEMBU' ?



kalau korang dapat memberikan jawapan yang betul.
maka GAP akan menghadiahkan engkorang.

1 tiket penerbangan percuma
percutian percuma 3 hari 2 malam BERSAMA ANWAR IBRAHIM.
hotel disediakan
sarapan, makan tengah hari dan makan malam.

jangan lepaskan peluang seumur hidup untuk anda minum kopi bersama anwar ibrahim !

ya benar
minum kopi bersama anwar ibrahim..

apa tunggu lagi ?
sila berikan jawapan anda dalam ruangan komen.
anwar ibrahim menunggu anda di pintu hotel !

160 comments:

Anonymous said...

BERCUTI SAMBIK MAKAN KARIPAP TAKDE KER GAP KEKEKE

Ali said...
This comment has been removed by the author.
Ali said...

'Innamalammalubinniat' mcm itu qupa gaye makan bangkai le depa!!!

Servant of God said...

Kesian, puak2 nih. Hidup2 kena main dengan ketua2 dorang.

Anonymous said...

gila sakai la diorg nihh....apa la nak jadi rakyat negeri ni.....

Anonymous said...

Omegay.....

Tang hadiah tuh..aq xrela sbb takot nnt jubor aq rabak...

---------------
Lembu yg di korbankan tuh lebih mulia dr mangkok2 jamban yg mngorbankn lembu itu...

Lembu itu mati xsia2 tapi mangkok2 jamban dlm gambar tuh yg sia2 jer idop mrk...menuntut mende yg bukan HAK mrk...bodddddooooo

Anonymous said...

nak nak bolehlah ambik sample anwar, bulu segala bulu, rambut, taik hidung, air kencing...ahhaha iskh tak kuasa nak menyondol anwar, biar dia jadi mcm arial sharon reput sikit demi sedekit.

usin said...

aku takut nk jwb betul sbb kalau betul tentu dpt hadiah. hishhh...tak sanggup aku dpt hadiah. tak berak seminggu bro...

hangkedee said...

Picture with 1000 meaning.Simple not valid. BODUS is Valid.

Anonymous said...

Buak malu oghe Kelate wehh !!...pandai tok leh lawan Bodo tok leh di ajar!

Anonymous said...

GAP,patutnya ad chinadoll sekali..baru masyuk.kihkikhkih

Anonymous said...

Kebebalan puak pas memang terserlah.Memang tak berkat la daging korban tu..nauzubillah.

Khairul Anuar said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...



apalah bengong puak2 pas..patutlah disembelih bertahun2...otak mcm lembu...niat korban dh salah..

Anonymous said...

tak tau apa nak tulis
lembu kene sembelih pakai gebar R....
tergamam...

Gabriel Al Iman said...

Aku nak jawab ya tapi tak mau hadiah tu, boleh tak?

Pekong Pondan said...

Korbani is useless. It's all a mis-intepretation of the story from Prophet Ibrahim (pbuh). You slaughter only to eat for survival. The one who want to eat must kill the cow, cut it up and eat it. Malaysia is full of vegetables and fruits. Overwhelming population of the Malays are fat and sick because of greed and gluttony. A week IQ is to be blamed. To confirm this kind of mass-murder by making it ritual, takes the mind of a primitive population. And the punisment is shown:

You are forgiving to homosexuals. It's against Al-Qur'an.
You accept adultery. It's against Al-Qur'an.
Robbery, murder and other crimes are increasing rapidly in Malaysia.
Malays in hijab murder their newborn (baby dumping).
Drugs and porno overtake the mind pf many Malays.

Repent! Say nyijat and join a Malay party with no homosexuals. UMNO or Perkasa. Stand up for a Malaysia that can fight the influens by the infidels. Bring homosexuals and adulterers to a honest Sharyah court and execute them if found guilty.

Anonymous said...

INI SEMA SALAH UMNO. !

Anonymous said...

PEKONG PONDAN..bebal, benak, bodo...

Anonymous said...

Anom October 29, 2012 5:57 PM,
You must mentally sick, no brain to think highly like Pekong Pondan.
P P has a unique viewpoints that none of your cliques could think of!! Do you have a problem ?

Langsi said...

GAP... yang berotak LEMBU ke, lembu berotak GAP!

Tak kira la tu... dua-dua sama je tarafnya apalagi kalo LEMBU NFC, sure puak2 UMNgOk Be-eNd angguk je mengENGGEHkan mcm Kak Ijat memperLEMBUkan puak2 UMNgOk Be-eNd dgn alasan tak tahu menahu laki dan anak2 ade kompeni LEMBU...

Lembu NFC tu pun mengembooo sebelum disembelih.....bunyinya,

UMooooooooooooooooooNo......!

Anonymous said...

Anon October 29, 2012 5:57 PM mesti orang Parti Ajaran Sesat.

Anonymous said...

Anon 6:05, asal dari bachok ke?

Anonymous said...

Langsuir 6:05 PM

Eleh balik2 citer lembu NFC...aiyakk itu kes pinjaman yg kene bayar..bukan mcm Projek PTSK Lembah Sireh kat Kelantan tuh atau projek yg xpernah menjadi kat Kedah...

Yg penting hasilnya ntah kemana tapi wang RAKYAT yg lesap....

PAS cume bijak tahap mnjadi ANJENG & KELDAI saje ..taraf pencacai dlm pakatan haramJADAH...sudah2la mnghina diri dan agama..balikla penganut PAS kepangkal jalan

Anonymous said...

Bak kata Ostazah Abby Busybody... budak-budak R tu bukannya melakukan korban, tapi sedang melakukan pembunuhan haiwan... memang kene dengan ayat Ostazah Abby Busybody..

Anonymous said...

Langsi aka LANCAU memang teringin nak makan lembu NFC, tapi termakan bangkai lembu sembelihan budak2 bodoh R.... nak buat macam beb, memang LANSI aka LANCAU semulajadi dah bodoh...

Anonymous said...

Moga Allah beri hidayat Nya kepada "lembu lembu" R yang memyembelih lembu tu.

Anonymous said...

Takut nak komen terhadap 6.05 krn akan rasa2 dia non muslim kut.Semoga ALLAH ampuni aku...

Detmat said...

gambar ini patut dimasukkan ke dalam semua surat khabar di MALAYSIA.. biar rakyat menilainya

Anonymous said...

Kesian kat pencacai pakatan haram a.k.a tisu jamban cina ni...masing2 kepala ada,tapi otak tak ada...kepala kosong..

Anonymous said...


Ibadah korban pn dipolitikkan...

ditakuti ibadah yg sia2 saja di sisi

Allah swt.

Anonymous said...

Langsi aka LANCAU memang teringin nak makan lembu NFC, tapi termakan bangkai lembu sembelihan budak2 bodoh R.... nak buat macam mana beb, memang LANGSI aka LANCAU semulajadi dah bodoh...

Anonymous said...

mamat dlm gambar ni suma jenis x pernah keluar dari kepompong yg di bina atas dasar taksub melampau terhadap PAS...apa saja yg di canang oleh tok garu sewel nik ajis & pemimpin pemimpin PAS yg lain akan diterima sebagai betul.....
memang berkarat otak depa ni....agaknya mereka ni tak tahu yg kelantan tak layak dapat royalti...

Anonymous said...

Langsi

Lembu NFC tu pun mengembooo sebelum disembelih.....bunyinya,

UMooooooooooooooooooNo......!

October 29, 2012 6:05 PM

------------------------------------

Hehehe... kalau kambing jamnapari Husam Musang lepas kene sembelih pulak...

bek.. embek.. muhung sokmo...

Anonymous said...

Ape la jenis didikan agama yg diberikan kat diorg ni.
nik aziz! What is your coment about this?
puak2 pas dan penyokong! Xkan ttup mate..ibadah korban pun dipolitikkn.. Rakyat kelantan yg minoritinya bangang dah buat malu pada rakyat kelantan yg majoritinya normal.. Perjuangan sia2.. Islam tu sendiri x smpai dgn sempurna pada mereka yang belagak lbih islam. Apatah lagi nak smpaikan pada DAP.. Nik aziz..letak la jawatan.. Anda gagal.

Anonymous said...

6:05

Yng pegi meraban ke NFC apasal.
Lepas pekena Bak Ku Teh ke?

Persoalan di sini bukanya NFC ttp ibadah korban.
Antara ibadah korban dan tuntutan royalti 2 perkara yng berbeza.

Apabila ibadah korban dimanipulasi,tujuannya sudah bertentangan dgn niat.

Mereka ini mungkin telah dibrainwash dgn apa yng di lakukan atas nama PAS, akan masuk surga.



Anonymous said...

Jawapan yang betul begini bunyinya bro.......

Dalam gambar tu ada dua jenis lembu:-

1) Lembu yang sebenarnya, berkaki empat, tidak berotak dan kematiannya tidak sia2. Diterima Allah.

2) LEMBU yang bersifat manusia. Berkaki dua. JUGA TIDAK BEROTAK. Ada otak sumbat dalam jubuq Nik Aziz. Lembu ini lebih hina dari lembu yang disembelih. Hidup hanya menyusahkan bangsa, agama dan negara. Matinya belum tentu diterima Allah swt. Wallahuallam.

Bro. GAP! mana hadiah aku?

Anonymous said...

KARIPAP OR CIPAP TAKDER?

Anonymous said...

aku plak nak bagi soalan..

mana yg lebih diutamakan.. lembu korban yg disembelih atau bendera "R" ????

hadiah.. jeng..jengg..jenggggg

gelaran = ustud/ustzud.. al pasang siap al auta syeh bidan terjun..(mcm artis tu la)
imbuhan.. tabung derma ceramah (masyukkkk)
bonus.. makan karipap

Anonymous said...

Bontot nak kena sedadiakan tak ?

Anonymous said...

Bontot nak kena sedadiakan tak ?

Anonymous said...

Bontot nak kena sedadiakan tak ?

Anonymous said...

GAP... ko tau apa tersirat dalam gambar diatas .. Itulah lukisan abstraks runtunan jiwa sanubari rakyat tertindas & doa mereka2 yg dizalimi!!!!!!!!!!!!!


"ROYALTI-R" -- adalah tugu memorial kezaliman kerajaan pusat UMNO korbankan hak rakyat Kelantan demi hawanafsu ganas ketua2 lanun UMNO/BN ....


ketua2 UMNO kaya raya dengan hasil lanun hak rakyat.... hak rakyat kelantan dinafikan!

UMNO lebih membela & berkasih sayang dengan "kaum pendatang" dari anak pribumi sejati khususnya anak2 melayu Kelantan yg amat didengkikan & dimusuhi itu .....



sumpahan anak Kelantan:

JIKA HAK BUMI KELANTAN MASIH DIKHIANATI... seluruh rakyat akan berjihad ... semangat pahlawan2 setia Kelantan - "The Red Warriors" - akan meranap keangkuhan UMNO selama2nya! Insya Allah!



Anonymous said...

ekekekeke.....satu bilik dgn nuar yg wa tak tahan tu bro...

mau2 rabakk jubo nnt....hahaha

otaii

Servant of God said...

Anon October 29, 2012 9:58 PM,

Kalau dah bukan dalam kawasan Kelantan tu, macam mana jadi hak korang?

Citer sket, tolong.

Anonymous said...

royalti emas...

royalti balak...

royalti bijih...

royalti besi...

tu seme kekayaan milik rakyat kelantan yg dirompak kjan negeri. kembalikan kekayaan negeri kelantan ke rakyat kelantan.

Anonymous said...

Red Warrior?

Bukan ke presiden red warrior Anuar Musa orang umno?

Melayu Pasir Gudang said...

mereka tu pakat pakai t-shirt lambang "R" pasal menuntut royalti balak,Royalti bijih besi, Royalti emas, Royalti tanah dari Pemimpin PAS yang dah sapu habis semua, tak caya tanya Husam.

Anonymous said...


anon 10.09
bila masuk dlm perbendaharaan negeri kelantan apa ko risau?

kerajaan negari:
bayar gaji guru2 YIK,
buat sekolah2 YIK,
beli buku2 teks pelajar2 YIK,
beri bantuan pendidikan pelajar2 anak Kelantan diuniversiti dlm negeri n luar negeri,

bantu golongan miskin, ibu tunggal & yg berhajat,
buat jalan2 kampong sekadar mampu,
pergajian pegawai2 yg urus rakyat dinegeri,
bayaran skim khairat kematian kafalah semua rakyat.. termasuk bukan muslim....
bina ruang2 niaga walaupun kecil tapi mampu milik oleh anak negeri,
urus bekalan air walau tidak semuanya sempurna,
.
.
dll
.
.
ko pun lebih tau tanggungjawab kerajaan negeri......

kalau hak negeri dinafikan,
maka akan terkuranglah kemudahan rakyat kelantan kerana dendam politik Madey & UMNO!
rakyat kelantan sedar, "kemiskinan" kerajaan negeri dan hargai MB kelantan hanya hidang nasi bungkus kpd tokoh ulamak Dato' Ismail Kamus & makan bersama dipejabat bukan di restoran besar ..... aku pun naik kesian tapi bangga dengan watak bersahaja TGNA nih!

GAP.. itulah masej "R" dlm gambar diatas......


adakah ko orang mengerti ?????????????????


Anonymous said...

9:58pm

Itu sumpah anak orang PAS arrrr...

Sumpah anak kelantan orang umno..kawan aku bunyi cam gini..

Selagi N.Ajis duduk kat situ selagi tulah N.Kelantan mundur selama itu lah minum air lumpur.Jom ubah pru13!
ABU-Allah Bersama Umno.

Jangan maree..ko ingat semua orang kelantan suka PAS bengong perintah ker?





Anonymous said...

October 29, 2012 9:58 PM...

Udah le, kene muhung je dengan Husam Jamnapari tu. Pergi la baca kat blog Kickdefella. Kalau banyak sangat fakta yang ko ade, pergi beradu komen kat sane. Kalau otak tu asyik hancing je tiap-tiap hari dengan kencing Husam Musang, lebih baik duduk diam je la....

Anonymous said...

Daripada kompeni kuli batak cina tongkang,macam lembu dicucuk hidung,aku rasa lembu tu cakap,rupenye yg korbankan aku ni lagi dungu dan bodoh dari aku.Fatwa baru nik hajes : mu semuo hamparkan kain royalti atas haiwan korban,biar korban tu dapag berkat royalti.

Anonymous said...

Duit kutip derma dari gambar N.ajis menangis tak cukup-cukup lagi... nak minta royalti yang memang bukan hak milik rakyat Kelantan pun.... 70 batu nautika tu dalam Kelantan lagi ke??? Ape punye bahalul laaa rakyat "R" ni....

Anonymous said...



TGNA... makan nasi bungkus saja..

ko orang bandingkanlah perbelanjaan sara hidup PM & Isteri PM (a.k.a FLOM) tuu....... jika keluar negara, atau lawatan sambil kerja dalam negeri, atau bil elektrik dirumah PM & TPM beratus ribu setahun... mereka ni pakai apa???


pemimpin2 UMNO hidup bergaya mewah & boros itulah asyik nak kebas duit rakyat .... SR1M, AES,.. tarif bil elektrik naik, harga barangan dapur naik, itu dan ini semua dicukaikan.......

rakyat terima padah kerana undi UBN!


Anonymous said...

9:58

Patut ar ramai anak Kelantan mati kebuluran dan tak dibayar gaji di Johor sebab UMNO yng perintah!

Tapi pelik lah tiap2 tahun tetap beribu ribu anak Kelantan hijrah ke Johor mencari rezki walau pun ko kata umno kejam!

Anonymous said...

pok nik dan shiekh anwar aljuburi berotak najis.

Anonymous said...

Pork Nick makan nasi bungkus.... Exco N.ajis pulak makan nasi kangkang ke??? Anak murid mane boleh lebih dari tok guru pulak kan... bodohnya....

Anonymous said...

Eh mangkuk "R" hamPAS lupe pulak. Pork Nick tu bakal PM ke??? Kah kah kah kah kah kah.... layak jadi dewa terompah je...

Anonymous said...

Bakal PM Fuckatan naik bas mewah, jet peribadi, kene eskot dengan kereta-kereta besar.... wah... ZUHUDNYA.....

Eh, sape pulak PM Fuckatan tu...???? Pork Nick ke??? mimpi rupenye....

Anonymous said...

anon 10.37...

ko pecaya ke kpd blog Kickdefella tuu?????

ko ni tak ikut perkembangan ker ... tulisan malaun ni sama seperti tulisan RPK-rajak kamarudin putra yg berubah2 fakta & pendirian ... no backbone ... manusia lalang... lebih krang Ibrahim Katak tu la....


masa berdempek dgn PAS .. malaun ni melangit lambung TGNA, husam, PAS, dll... lepas tu cari untung lain bila UMNO umpankan..... itu nilai manusia yg tiada setiakawan....


poraaaaaaah blog Kickdefella... tak boleh pakai langsung.. kecuali manusia IQ rendah jua......

k said...

Anon 9:58.....nak berjihad konooooon, mcmmna kau nak berjihad, kau sendiri langsung tak ada telor, si takde telor konon nak berjihad nak mempertahankan golongan munafik yg di-murkai,di-laknat dan di=kutuk oleh SWT.....lawak...kehkehkeh.

Anonymous said...

October 29, 2012 10:53 PM...

Kah kah kah kah... kickdefella tak boleh pakai langsung.... tapi kan... tapi kan... sekor setan dalam hamPAS pun tak berani nak berhujah dengan dia... adoh... kesian setan-setan dalam hamPAS tu eh. Ingatkan berani nak berhujah dengan sesiapa pun, ini aku tengok semua penganut hamPAS terutama mangkok-mangkok "R" tak berani nak bagi fakta kalahkan Kickdefella tu. Kah kah kah kah... kenape??? Ko takut SYAITAN...????

Melayu Ultra said...

Ramai betul pencacai2 angkat N.ajis PAS kat sini!

Komen kaki2 'R' ni memang lawak giler dowh! Akidah dah ke mana...

PAS adalah perosak agama ISLAM!!

Royalti minyak x layak dapat.. tapi meroyan kata kerajaan pusat zalim!!

memang dasar melayu kelantan yang goblok!!

Anonymous said...

Orang PAS Kelantan (aka Kelantit) ni ingat jihad tu cam lawan atau main bola. Tok guru kurang berdakwah kot?

Anonymous said...



Kickdefella=RPK a.k.a raja putaralam kamarudin= brahim ali katak= zulnordin = ex pkr boys.....

MERAPU...... tak boleh pakai!


Anonymous said...

Salam dik,

telaga minyak tu mmg dlm kawasan kelantan, lagi dekat klu bandingkan dgn minyak terengganu. tun mahathir punya projek yg tarik paip minyak sampai ke siam dpd mendarat d pantai kelantan. adik pun belum lahir masa tu.

bab royalti ni sensetif skit sebab ni ckp pasal hak kelantan tak kira dia umno or pas. umno kelantan pun setuju dgn hak royalti kelantan sebab terengganu, sabah, sarawak dpt knp kelantan tak dapat cuma dorg tak mahu bising sgt sebab takut nampak menyonsang arus, tak percaya tanya tokpa & kuli.

Nasihat abg, adik byk mengkaji lg, jgn nampakkan sgt ketulian fakta tu sebab abg ni penyokong kerajaan juga tp tak mahu lah kebodohan adik ni akan menampakkan semua org kerajaan bodoh sombong.dahlah kerajaan kita ni doeble standart. yg mengikutnya pun meluku je, org atas pun baca harakah dik nk tahuvisu sebenar. dorg oun muak baca utusan, tak percaya?jemput dtg parlimen tgk sebalah kerejaan padahal tertera d harakah utk ahlibpas shja. klu rasa nk ikut abg fly kat kawasan ni pun boleh juga, bagi tahu je, boleh bawa, K, so boleh tekalah abg ni siapa kan sebab hari2 fly kat area tu.

salam 1Malaysia :-)

Anonymous said...

Anonymous said...


Kickdefella=RPK a.k.a raja putaralam kamarudin= brahim ali katak= zulnordin = ex pkr boys.....

MERAPU...... tak boleh pakai!



October 29, 2012 11:01 PM

----------------------------------------

Alasan bila dah tak reti berhujah....!!!!

Kah kah kah kah kah... kesian kat mangkok-mangkok "R" je, sembang je lebat... undang-undang pun main paham sendiri. Wilayah Kelantan tu sampai 70 batu nautika??? Kah kah kah kah kah..... pergi la tanye sama Prof kangkung ex-pensyarah UIA tu... mampus kene gelak. Dengan Ku Li lagi mangkok-mangkok "R" tu kene senyum je, sebab mereka terlalu bodoh asyik ikut je Husam Musang punye cakap. Kah kah kah kah

Anonymous said...

October 29, 2012 11:04 PM....

Ye ke bang, pergi la berhujah kat blog Kickdefella ye.... sebelum tu pergi baca undang-undang dulu. Takut tak terjawab pulak nanti, maklum la... dah tua ganyut ni, risau nyanyuk macam N.ajis pulak....!!!!

Anonymous said...

melayu ultra (a.k.a melayu autar) kata .. "memang dasar melayu kelantan yang goblok!!"

kihkihkih......

"goblok" tu apa2 pak melayu autar?

orang kelantan dengar macam bunyinya .. melayu autar ni nak "belakang golok"!
(i.i golok=parang lurus tapi pendek skit dari parang panjang)

kihkihkih... melayu autar.. nak ditibai dgn belakang golok ke?





Anonymous said...

Jangan salahkan pihak lain. Rakyat patut tanya kjaan negeri dulu, apa usaha yg dah berjaya dilaksanakan untuk tolong rakyat.

Kalu sesebuah negeri gagal merancang ekonomi serta melaksanakan dengan baik, maka Rakyat jadi korban.

Anonymous said...

October 29, 2012 11:04 PM....

Untuk abang yang tua ganyot nak mampus, saya tolong copy paste kan komen abang tua nyanyuk tu ke blog Kickdefella k. Mane le tau, hujah abnag tua nyanyuk boleh kalahkan Kickdefella senang-senang je, ye la orang yang selalu terbang ni mane-mane pun dia rasa dekat, cuma Mekah je rasa jauh... hihi.. itu untuk peliwat aka Anvar Brahi....

Anonymous said...

Tak reti cari fulus, nak mudah je.

Anonymous said...

sejak tahun 70han Royalti diberi oleh Tun Razak ........ kpd Terengganu, Sarawak, Sabah ....

berapa banyak telaga minyak terengganu, sabah, sarawak yang berada dalam lingkungan 25 batu nurtika?


nak tanya atas prinsip apa UMNO/Madey daratkan minyak ke Siam untuk dihantar ke Pusat Penapisan diKedah?

Sebodoh lembu NFC kah seluruh rakyat Kelantan termasuk YM Tengku Razaliegh Hamzah yg berjasa itu?

macai2 UMNOngok yg mulut tempayang, otak beku... kena kaji lebih skit kalu nak tipu rakyat... terutama rakyat Kelantan ....


hancur lanun2 UMNO/BN & penyokong2nya !


Melayu Ultra said...

kah kah kah!

Melayu KELANTAN PAS memang GOBLOK!!!

ulang sekali lagi

Melayu KELANTIT PAS memang GOBLOK!!!

PAS=Parti Ajaran Syaitan

Hehehehe!! ada orang PAS panas!!!

I sukaaa!!!

Anonymous said...

Tok Pa dan Ku li setuju di bincangkan semuala soal tuntutan royalti sebab tidak mahu PM guna pakai kuasanya dalam akta Petroleum yang membolehkan wang ikhsan di beri kepada negeri lain. Itu satu cara pemimpin UMNO tolong rakyat kelantan. Pemimpin PAS buat apa menyalak aje.

Anonymous said...

Elehhhhh

Ko memang layak jadi penyokong PAS.PAS hanya mengharapkan propaganda dan ceramah berunsur fitnah utk mengekalkn kuasa.

Gamba N.Ajis makan nasi bungkus memang akn terkesan pd penyokong bodoh2 alang macam anon kat ats tu:-)

Tetapi tidak pada yng biasa melihat n.ajis naik kereta Mercedes dan makan pakai pinggan standard noritake yng tak akan keluar di kitab Harakah.

Hatta klu Najib makan nasi bungkus sekalipun korng ingat Harakah dan bloger PAS akan keluarkan gambar tu ker?Dan klu di kelurkan skalipun korang akan tetap mangeji sebab jauh di sudut hati korng ada daging busuk!

Anonymous said...




melayu ultra aka AUTA tuu BAPAK GOBLOK kaum parti setan (Madey kat) !!!


kakakakakaka........melayu ultra aka AUTA keturunan auta... = keturunan kerala madey iskandar kutty auta...

Melayu Ultra said...

kepada penyokong2 agama PAS kat atas2 ni...

aku memang harap sangat PAS masih pegang Kelantan lepas PRU13..

Sekurangnya boleh jadi contoh utk negeri2 lain.. hehehehe!

Negeri "serambi mekah" yang paling banyak patung berhala bersaiz gergasi!!!

hehehehe!! Take beerrrr!!!

Melayu Ultra said...

Anonymous said...



melayu ultra aka AUTA tuu BAPAK GOBLOK kaum parti setan (Madey kat) !!!


kakakakakaka........melayu ultra aka AUTA keturunan auta... = keturunan kerala madey iskandar kutty auta...


October 29, 2012 11:30 PM
---------------------------------

itu aje???

cuba lagi!!

hehehehe!!

"kalau setan tolong pun kita terima!" << Pork Nick yang cakap!!

Melayu Ultra said...

PAS = Parti Anjing Suruhan >> (DAP)
PAS = Parti Asobiyah Syiah
PAS = Parti Artis Semalaysia
PAS = Pengikut Ajaran Sesat


hehehehehe!!

siapa setuju angkat tangan!!

take beer PAS!!

Anonymous said...



malayu unta

ko ni menyamar pakai baju melayu tapi otak mamak chetti pekat... asyik nak tipu pemimjam saja..

kakkaakah

Melayu Ultra said...

kat mana ada jual buku

"Bersahabat dengan syaitan"

Pengarang : Pork Nicky Aziz

Anonymous said...




rosak negara kerana umno,
rosak umno kerana mamak,
rosak mamak kerana chetti,

nak selamat kan negara kena hapus keturunan chetti lindah darat moden nih!



Anonymous said...




melyu auta
bersahabat dgn syaitan, tapi jangan jadi syaitan ..... atau ikut perangai setan....atau lebih jahat dari setan dah la..


Anonymous said...

Anonymous said...



rosak negara kerana umno,
rosak umno kerana mamak,
rosak mamak kerana chetti,

nak selamat kan negara kena hapus keturunan chetti lindah darat moden nih!




October 29, 2012 11:42 PM

------------------------------------

Rosak ke??? Kah kah kah kah... yang berita ni ko nak taruh mane??? Dalam Harakah??? Tak jumpa la mangkok "R" woooiii...

Malaysia ekonomi ke-14 paling kompetitif di dunia
-Institute for Management Development(IMD) (2012)

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

apa pulak kena mengena dengan geng mamak ni !!!

Melayu Ultra said...

PANAS! PANAS! PANAS!

akibat terlalu banyak minum air liuq pork nik dan lendir kunyit pak syeikh, ramai penyokong2 PAShit kat sini PANAS!!

kami sokong KELANTAN di bawah kerajaan PAS untuk 1000 tahun lagi!!!

kami mahu terus minum air karat!!

Yahooo!!!

Hidop PAS!! Panjangkanlah umor Pork Nick supaya boleh jadi EMBI Kelantan lagi 888tahun!!

Take beerr!!

Anonymous said...

Kalau hamPAS yang pegang Malaysia ntah no. berapa dalam dunia ntah... mungkin la dapat no. 5 kot... dari yang terbelakang...

Kah kah kah kah kah kah

Melayu Ultra said...

Semoga PAS dapat perintah KELANTAN dari 888tahun!!!

dari serambi mekah ke serambi budha..

Errk???

Take beer!

Anonymous said...

Dalam hamPAS takde mamak-mamak ni.... yang ada Hanipa Maidin Kutty... aduhai... tu nak panggil ape ek?? MOMOK kot....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

oit.. oit... Mampus anak Omaq pun mamak kutty jugak la... jangan lupe tu...!!!!

Melayu Ultra said...

PAS memang parti paling suci kat dunia.. hehehehe!

PAS jaga MELAYU ISLAM???

khaakkkk ptuihhhh!!!

PAS nak jaga kambing janapari pun x lepas!!

take beer!!

Anonymous said...

Bukan nak kata apa. Tp sekurang kurangnya maidin tu lsh yg buka peluang kerja. ramai dapat kerja. kelate pun ramai.

Anonymous said...

Anonymous said...
Bukan nak kata apa. Tp sekurang kurangnya maidin tu lsh yg buka peluang kerja. ramai dapat kerja. kelate pun ramai.

October 30, 2012 12:04 AM

------------------------------------

Mamak Maidin membuka peluang kerja....

Mamak Mampuz Omar pula penutup rezeki kerja.... jom kita launch esok tengah hari...hihi

Melayu Perak said...

Kenapa Kelantan Tidak Layak Mendapat Royalti Minyak ???


Article 3 UNCLOS 1982 Breadth of territorial sea (Keluasan wilayah laut) Every State has the right to establish the breadth of its territorial sea up to a limit not exceeding 12 nautical miles, measured from baselines determined in accordance with this Convention. (Tiap-tiap Negeri mempunyai hak untuk menubuhkan lebar laut wilayah sehingga had tidak melebihi 12 batu nautika yang diukur dari garis dasar yang ditentukan mengikut Konvensyen ini.)

Sebagaimana yang termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan, UNCLOS 1982 dan Akta Pelantar Benua 1966 (Akta 83), semua hak ekplorasi dan eksploitasi sumber asli (termasuk petroleum) di pelantar benua (continental shelf) adalah terletak hak kepada Kerajaan Persekutuan dan bukan Kerajaan Negeri. Tiada apa-apa keterangan yang menunjukkan Kerajaan Persekutuan ada menyerahkan hak eksplorasi dan eksploitasi sumber asli di pelantar benua kepada mana-mana Kerajaan Negeri sama ada menerusi mana-mana udang-undang atau perjanjian. Hak tersebut sentiasa berada di tangan Kerajaan Persekutuan dari dulu sampai sekarang.

Kerajaan Persekutuan hanya menyerahkan hak ekplorasi dan eksploitasi sumber asli di pelantar benua kepada PETRONAS menerusi Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta 144) di mana PETRONAS telah diberi kuasa sepenuhnya untuk menjalankan kerja-kerja berkenaan ekplorasi dan ekspoitasi petroleum di pelantar benua yang berada di dalam kedaulatan wilayah Malaysia.

Begitu juga dengan Kerajaan Kelantan telah menyerahkan sepenuh haknya tanpa boleh batal (irrevocable) kepada PETRONAS untuk menjalankan kerja-kerja berkenaan eksplorasi dan eksploitasi petroleum sama ada di daratan atau laut dalam kawasan perairan wilayahnya menerusi Suratcara Peletakhakkan yang dibuat menurut peruntukan subseksyen 2(2) Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta144) pada 9 Mei 1975. #Pada 9 Mei 1975, Menteri Besar Kelantan ketika itu, Datuk Mohamad Nasir dan Pengerusi PETRONAS, Tengku Razaleigh Hamzah telah menandatangani satu Surat cara Peletakhakkan (Vesting Deed/Instrument) yang dibuat menurut peruntukkan subseksyen 2(2) Akta Kemajuan Petroleum 1974 (Akta 144)#


Dalam isu tuntutan Kerajaan Negeri Kelantan ini, keterangan menunjukan bahawa kedudukan medan / telaga minyak yang terlibat iaitu PM301 dan PM302 berada di kawasan yang melebihi dari 100 batu nautika dari tikas air surut Negeri Kelantan.

Oleh itu, adalah jelas bahawa Kerajaan Negeri Kelantan tidak layak mendapat bayaran tunai (royalti) di bawah Perjanjian 1975 bagi mana-mana medan atau telaga minyak yang dijumpai oleh PETRONAS yang tidak berada dalam sempadan tanah negeri atau perairan wilayahnya sendiri iaitu tidak melebihi 3 batu nautika yang diukur dari tikas (paras) air surut.

Melayu Perak said...

Ku Li Mengesahkan Rakyat Kelantan Tak Layak Dapat Royalti Minyak

Kelmarin, Tengku Razaleigh Hamzah (Ku Li) telah memuat naik video terbarunya di youtube (3 Oktober 2012) dan memperjelaskan tentang isu royalti minyak bagi rakyat Kelantan.

Menurutnya pada tahun 1948,satu perjanjian telah dibuat antara PETRONAS dengan setiap kerajaan Negeri. Kalau ada penemuan sebarang penemuan samada bijih timah ataupun apa juga yang berfaedah, kalau ditemui dalam kawasan kurang dari 3 batu nautika maka ia menjadi hak milik negeri.

Oleh itu segala hasil-hasil bumi yang bermanfaat yang diambil oleh PETRONAS perlulah diberi royalti sebanyak 5% dalam bentuk wang. Jika jarak lebih dari 3 batu nautika selebihnya akan dikuasai oleh pihak pusat ataupun Kerajaan Pusat

Inilah asas perjanjian yang telah dibuat pada ketika itu kata beliau dalam video tersebut.


layan video ni selepas baca semua article ini :





So sekarang semua jelas ye, Kelantan boleh claim segala hasil bumi yang ada dalam jarak kurang dari 3 batu nautika.

Jom kita tengok, berapa jarak telaga minyak yang digali PETRONAS dengan negeri Kelantan di gambar di bawah.




Gambar: menunjukkan jarak dan kedudukan Blok A18 yang dituntut Kerajaan Kelantan


Di sini adalah informasi tentang jarak:

1 kaki(ft) = 12 inci
1 m = 3.3 ft atau 1.09 ela
1 km = 3300 kaki
1 batu = 1.609344 km
1 batu nautika = 1.852 km

Jika lihat di dalam gambar di atas jarak Blok A18 dengan sempadan pantai Kelantan adalah sebanyak 140 KM iaitu bersamaan 75.59 batu nautika.

Dengan ini, jelas mengikut perjanjian pada Tahun 1948, Kerajaan Pusat lah yang berhak ke atas segala hasil dari PETRONAS.

Kerajaan KELANTAN TAK lAYAK..!

Kerajaan Kelantan tidak layak menerima royalti bahan itu sebagaimana negeri-negeri lain, termasuk Sabah, Sarawak dan Terengganu, kerana kawasan operasi bahan itu terletak di kawasan tuntutan pertindihan di bawah perjanjian perairan antarabangsa melibatkan negara jiran, Thailand dan Vietnam.

Mengikut peraturan perairan Negara, kawasan kosong hingga tiga batu nautika adalah tertakluk di bawah bidang kuasa atau hak kerajaan negeri, manakala tiga batu nautika hingga 200 batu nautika adalah di bawah Zon Ekonomi Eksklusif (ZEE) di bawah bidang kuasa Kerajaan Pusat.

Sebenarnya ada 2 sebab penting, kenapa Kelantan tak layak dapat royalti minyak ;

1) Isu Jarak = Memang claim royalti tak boleh sebab terlebih jarak.
2) Isu Lokasi = Kawasan tersebut turut dituntut Thailand dan Vietnam.



Ini dia map lokasi untuk rujukan ;








Map ni cukup jelas memberitahu Kelantan tidak berhak mendapat royalti sepenuhnya, maklumlah Thailand pun ada hak sebab lokasinya, dan Thailand juga adalah pelabur jugak dalam pembangunan kawasan JDA ataupun MTJDA (Malaysia Thailand Joint Developement Area)




Gambar: Ini adalah keratan rentas (cross section) Geologi iaitu JDA di kawasan bertindih.






Cuba tengok minyak yang bertakung area A-18 tu, tu bersambung terus dari Thailand.
Jadi Thailand ada hak yang cukup kuat untuk claim, tetapi kita tak dengar orang-orang di Songkhla,Pattani dan Narathiwat menuntut royalti daripada Petronas. Ini adalah kerana Pattani juga tiada hak untuk menuntut kerana ia dibawah bidang kuasa kerajaan pusat Thailand.




Malaysia Thailand Joint Authority

Kawasan JDA ini diurustadbir oleh MTJA (Malaysia Thailand Joint Authority)

Di bawah adalah senarai carta organisasi dalam MTJA.






Gambar: Carta organisasi terkini MTJA



Melayu Perak said...

Oleh itu harap semua orang lepas ini akan jelas yang JDA ini bukan di dalam perairan Malaysia sepenuhnya. Kita berkongsi dengan Thailand.

Bawah Pengurusan MTJA ada 2 Co-Chairman iaitu Mr. NOPADON MANTAJIT (pihak Thailand) dan Y.Bhg. Dato' NORIYAH BTE AHMAD (pihak Malaysia). Ini jelas buktikan ini adalah kawasan bertindih.

Perjanjian MTJA ni dibentuk pada 1979.


So, semua dah clear kan? kesimpulannya orang-orang Kelantan dah kena tipu dengan PAS. Banyak masa dan tenaga termasuk wang ringgit telah di bazirkan hanya kerana tujuan politik terdesak PAS.

Penipuan ini telah berjaya sehinggakan pada beberapa hari yang lalu dengan diketuai YB Husam (PAS) ramai yang membazirkan masa datang jauh-jauh dari Kelantan untuk berhimpun di depan Istana Kehakiman Putrajaya. Mereka juga sekali lagi berjaya melakukan upacara bersembahyang di atas kaki lima jalan yang belum tentu bersih di depan Istana Kehakiman walaupun Masjid Besi Tengku Mizan hanya terletak selang satu bangunan sahaja dari Istana Kehakiman. Dari dulu sehingga sekarang nampaknya mereka tak mahu bersembahyang di masjid yang dibina kerajaan. Boleh baca cerita tersebut di sini. (KLIK SINI)



Gambar: Muka-muka yang telah ditipu PAS akibat kurang maklumat.



Kalau kita tengok balik kenyataan Tengku Razaleigh di atas tadi, dan melihat sokongannya terhadap PAS dalam isu royalti ini, adalah amat pelik sekali kerana pada ketika dulu semasa Kelantan di bawah pemerintahannya kenapa isu Royalti ini tidak timbul?

Ini jelas yang Ku Li hanya temberang sahaja. Mungkin dia sendiri tidak faham atau mungkin dia fikir yang rakyat Kelantan kurang faham tentang isu yang sebetulnya, lalu senang lah menyuntik hasutan dan penipuan ke minda rakyat Kelantan dan membiarkan rakyat Kelantan berhalusinasi siang dan malam terbayangkan duit royalti tersebut.



Gambar: betapa ramai yang telah ditipu oleh PAS dan berhalusinasi tentang duit royalti sehingga ke Putrajaya



Pada ketika dulu semasa Kelantan masih di bawah BN, Kelantan pun tak dapat royalti tersebut. Sebab apa? Ku Li yang sign agreement Petroleum Act 1974, dan Ku Li jugak yang terlibat jugak dengan MTJA, Kalau betul boleh dapat royalti apasal dia tak fight masa tu? Kenapa sekarang Ku Li kecoh bersekongkol dengan PAS untuk memnuntut benda yang sememangnya bukan hak Kalantan pun?

Sepatutnya Ku Li harus mengutarakan isu-isu yang lain yang terjadi di Kelantan seperti isu tersebut:

Melayu Perak said...

- ketika ini banyak sudah dibuka pusat-pusat hiburan berGRO di KB. Perempuan GROnya dari Laos, China dan Vietnam. Sepatutnya premis-premis seperti ini disita dan dirobohkan. Ia tidak sesuai dengan imej Serambi Mekah yang diuar-uarkan kerajaan Pas Kelantan,

- banyak tanah di kawasan-kawasan strategik di Kota Bharu kini tidak lagi dikuasai rakyat Kelantan. Bangunan-bangunan kolej swasta, pasar raya besar dan banyak lagi projek swasta yang berdaya saing diusahakan di atas tanah-tanah yang tidak lagi didominasi anak tempatan - yang kadang-kala diletakkan nama rakyat tempatan pun hanya sekadar 'cover line'

- Kerajaan negeri harus 'buka mata' dan bertindak segera untuk membasmi kegiatan ceti-ceti haram yang semakin berleluasa yang menggunakan orang-orang dalam Kelantan sebagai taiko.

- kegiatan perlombongan emas haram

- kegitan perlonbongan bijih besi yang tak ada batasnya sampai 24 jam di Kuala Krai, Machang, Gua Musang dan Rantau Panjang

- Isu di Pelabuhan Tok Bali yang 24 jam tanpa henti lori-lori memunggah hasil bijih besi ke dalam kapal-kapal besar yang syarikatnya dari India dan China. Hasil bumi Kelantan di bawa keluar dari Kelantan dengan banyaknya.

- Isu kawasan pembalakan yang hanya tinggal 20 peratus di Kelantan akibat kegiatan balak haram.

- Isu rakyat Kelantan yang ditipu dengan Skim Dinar Emas Kelantan

- Pelbagai lagi masalah seperti air dan macam-macam hal.


Kenapa perkara-perkara ini tidak dibangkitkan dengan bersungguh-sungguh oelh Ku Li ? Jangan sampai ada rakyat yang ingat Ku Li pun ada share sama.

Saya merasa bingung dengan sikap Ku Li. Adakah Ku Li merajuk dengan BN? Kalau merajuk atau dah tak suka lagi, buat la apa yang patut. Mungkin dengan menyertai Pakatan Rakyat boleh dapat jawatan yang besar. Tapi kalau masih sayang jangan la menyusahkan dan menjadi duri dalam daging Kerajaan Barisan Nasional.

Ku Li kena sedar, sebagai orang lama dalam politik, segala tutur kata sentiasa diberi perhatian oleh rakyat. Jangan sampai apa yang dituturkan boleh menjadi modal untuk pihak Pembangkang untuk menghasut rakyat dan menipu rakyat.

Bertanggungjawab lah sikit.

Gabriel Al Iman said...

Syabas Melayu Perak aka Yang Arif, Melayu PAS Kelantan ni tak boleh harap lah, cit mamat juga mau kasi ajar ke!

Anonymous said...

Ajar infomasi Melayu Perak aka Yang Arif dapat masyuk kat kepala Ketua serta juga Ku Li Ku Li PAS. Cit mamak juga mau kasi ajar lu orang ke?

Anonymous said...

Patut Ku Li tak boleh nak makan Tun M, sebab mamak juga in control, cit.

Terima Kasih Tun M, moga moga Allah beri keampunan, kesejahteraan, keberkatan pada tuan didunia & akhirat.

Anonymous said...




penyata akaun PEtronas mana?

nk check kemamana pegi wang royalti minyak tuuu..



Keris 7 Lok said...

mohon bro GAP pautkan blog keris7lok.blogspot.com dalam blog list.. perjuangan demi agama bangsa dna negara

pok ngah nik ajis said...

Ko ni gap. . Biar betul. . .isu Lembu jangan main2. . .

Pada 2009. . Sebuah kpg dipenang dikenali kpg buah pala tlh jadi kenangan pahit buat seekor lembu yg gagah lagi perkasa. .

Waktu tu semua penduduk dihalau keluar kecuali sekor lembu yg buat dek je. . .

Pelbagai usaha tlh dibuat. . Tarik dgn bulldozer,mkn makan fidlot berjenama. . Tapi lembu tak keluar jugak. . .

Lastly dtg pokcik bisik kat telinga lembu tu. . . Suddenly lembu tu angkat ekor terus blah tanpa pandang kiri kanan bagai tersampuk hantu mak lampir. . .

Ditanya oleh org ramai kat pokcik tu. . Apa doa jampi serapah yg diguna pakai. . .

Pokcik tu senyum je lalu menjawap . ."aku bisik kat telinga lembu tu kata anuar on the way". .

Kalau manusia mudah dikencing. . Lembu lagi takut kalau lubang ekzosnya diprap oleh malaun sekor ni. . Daripada dok berdiri elok tetiba semua bolt join jadi longgar.. .!!!!!!

Ali said...

Iss!!! nampak sgt ilmu agama semata-mata utk politik. Kalo betui tok2 guru pas mengajar agama, pasti depa tak buat kerja2 zaman JAHILIAH.

Anonymous said...

Bukan saja GOBLOK tapi Melayu Kelantan PAS spesis yang terbodoh di antara yang paling bodoh di muka bumi!!!

Anonymous said...



NASIB MELAYU SELEPAS 55 TAHUN MERDEKA!!!

tahap politik macai2 umno sememang terlalu sempit & bebal......

soal hak rakyat, kepentingan negara tiada dalam kamus politik umno......

walaupun terang2an umno korup, menyeleweng, dan hipokrit.... melayu2 jenis ni apa kisah..... janji dapat habuan peribadi sikit maka bergayalah!

sebab tu negeri2 yg umno/ bekas umno perintah lama.... maka nasib tanah2 & kawasan2 penempatan melayu semakin sempit & hilang... perhatilah tanah2/kawasan2 melayu di KL, Selangor, Perak, P.Pinang, Melaka, NS, Johor,.....

JIKA TIADA PERUBAHAN MINDA POLITIK FEUDAL MELAYU acuan umno ni..... segala hak peribumi melayu semakin lenyap secara sistemtik oleh para kapitalis Kaum Bukan Melayu!

umno masih mengalunkan retorik pejuang melayu... tapi hakikatnya umno/BN alatkan perlembagaan/ undang2/ maksud pembangunan yang merugikan melayu & Islam!

Apakah Melayu masih tertipu???


Anonymous said...

4:25..


HAHAHAHAHA......
Lawak yng ada educated!

Anonymous said...

Ini lah daya pemikiran binatang yg kerap di dubur oleh Anwar Pendubur!!

Anonymous said...

Ini lah daya pemikiran binatang yg kerap di dubur oleh Anwar Pendubur!!

Anonymous said...

Bukan saja GOBLOK tapi Melayu Kelantan PAS spesis yang terbodoh di antara yang paling bodoh di muka bumi!!!

Anonymous said...


KALAU YG MEMAKAI BAJU MERAH LAMBANG 'R' TU MAHU MENDAPAT APA YG MEREKA INGINKAN, SELAIN DAGING LEMBU YG DISEMBELIH TU, SEPATUTNYA -

MEREKA TIDAK MENSIA-SIAKAN PELUANG UNTUK MEMINUM SEMUA DARAH LEMBU KORBAN ITU TANPA MEMBIARKAN WALAU SETITIK PUN MENITIK KETANAH, BARULAH 'SAHABAT' NIK AZIZ AKAN TUNAIKAN.

Anonymous said...

Antara punca mereka jadi macam tu sebab hari2 minum air tak bersih yng di bekalkn oleh kerajaan negeri. Otak dah kena jangkit virus pastololelera.

Anonymous said...

benar, melayu PAS kelantan bukan saja goblok dan bodoh, IQ rendah, malas dan banyak mengahabiskan masa di warung kopi saja....

Anonymous said...

Wasalam Bang.

Saya tertarik dgn kenyataan abang. Tiap yg terjadi pasti ada sebabnya. Kenapa dan mengapa Tun dengki? That wisemen pasti ada jawapannya kalau benda ni betul. Maybe kita boleh teka kenapa?
1. Sejarah politik di Kelantan memang kecoh sejak bersama UMNO dulu hingga terpaksa dibuang dr BN.
2. Taksubnya org Kelantan yg maksima (bagi saya membabi buta) boleh merosakkan negara, islam amnya.
Islam tak tolak pembangunan dan kemajuan dr sudut materi dan ilmu. Tapi org Kelantan sendiri yg pilih Kelantan sekarang bersesuaian dgn firman Allah.

Kesejahteraan dan kemakmuran Malaysia adalah izin Allah dgn usaha murni UMNO dan BN.

Kenapa Kelantan cuba melawan arus dan kufur nikmat?

Anonymous said...

mana akaun royalti hasil lombong emas, rakyat kelate nak tau gak..

Servant of God said...

Anonymous said...


anon 10.09
bila masuk dlm perbendaharaan negeri kelantan apa ko risau?

[...]

..... aku pun naik kesian tapi bangga dengan watak bersahaja TGNA nih!

GAP.. itulah masej "R" dlm gambar diatas......


adakah ko orang mengerti ?????????????????


October 29, 2012 10:36 PM

-----------------------------

Hoi mamat.

Lombong emas haram, tebang pokok sesuka hati ada masuk perbendaharaan ke?

Bak kata korang sendiri, nak menipu pun berpada2 laa.

Apa2 pun, aku harap Kelantan kekal bawah nik ajis. Nak tengok sedar tak yang korang nih sebenarnya kokok berderai2, ekor bergelumang najis.

Anonymous said...

kesian aku tengok dia orang tu....hidup menyusahkan orang, mati pun menyusahkan orang....bodo tokleh nok ajar...cerdik???bukan cerdik....bodo yang teramat sangat bodo..

Anonymous said...

saya amat tidak bersetuju UMNO berkempen utk mencapai kemenangan pd pilihanraya umum akan datang di kelantan. kalau boleh, jangan letak calon terus di kelantan. biar pas perintah kelantan selama-lamanya & nik aziz jd MB selamanya. lantak dioranglah. Kelantan pun bukan ada apa-2 sumbangan pun utk pembangunan m,sia. menyusahkan adalah. Lantak pi diaoranglah nak jadi apa pun.

Anonymous said...


sumpahan anak Kelantan:

JIKA HAK BUMI KELANTAN MASIH DIKHIANATI... seluruh rakyat akan berjihad ... semangat pahlawan2 setia Kelantan - "The Red Warriors" - akan meranap keangkuhan UMNO selama2nya! Insya Allah!

MUU GEGEY KO ... GEDEBE PULOK TU.. KAWE PONG ANAK KELATE GOK TAPI TOK SEGEGE DEMO.. BASA BENGONG..

Man Taro Cibai said...

Semua komen bagus tetapi kamu SEMUA lupa..... Kamu SEMUA Melayu! Kenapa fikir Kenegerian sehingga KENGERIAN.. Sayang Agama, Sayang bangsa, Sayang Raja.... Melayu di bumi Malaysia macam MENTIMUN kerana kegelojohan KORANG semua, Orang lain yang kaya, Hilang Negeri Hilang Kuasa dan Hilang Agama dan Bangsa... Bersatulah... UMNO itu Islam, Pas itu Islam tapi PKR itu DUA ALAM.. DAP itu PUTAR ALAM... Kenapa tak faham2... inilah MELAYU... semakin lama semakin Layu..kerana bertelingkah dan bercanggah orang asing yang kaut TUAH.. SEDARLAH

zulhairi b dollah zul said...

Agama Islam jangan di permain-mainkan...Air di kelantan adakah kah bala kecil yang di uji olih Allah??????????

Anonymous said...

sumpahan anak Kelantan:

JIKA HAK BUMI KELANTAN MASIH DIKHIANATI... seluruh rakyat akan berjihad ... semangat pahlawan2 setia Kelantan - "The Red Warriors" - akan meranap keangkuhan UMNO selama2nya! Insya Allah!

ni lah DIKATAKAN ASOBIAH SEMPIT.. Hasil didikan pork nick...

Anonymous said...

soal hak rakyat, kepentingan negara tiada dalam kamus politik umno......

walaupun terang2an umno korup, menyeleweng, dan hipokrit.... melayu2 jenis ni apa kisah..... janji dapat habuan peribadi sikit maka bergayalah!

BODOHNYE KO NI... ADA MATA BUTA, ADA TELINGA PEKAK, ADA OTAK BEBAL..
KALO PUN UMNO KORUP MELAYU MASIH TIADA ALTERNATIF YANG KREDIBLE.. HARAPKAN PAS..PAS BERSENGKONKOL DGN HAPIR HARBI..PEMIMPIN SEMUANYA AUTA BUNCITKAN PERUT MASING2 SEDANGKAN RAKYAT MENDERMA UNTUK KANTONG MEREKA.. (TAK CAYA TENGOK PERUT hda) HARAPKAN PKR BERKETUAKAN PELIWAT, PENZINA DAN PEMBOHONG TERSOHOR.. HARAPKAN DAP.. BUANG MASA..

JADI UMNO LAH MASIH RELEVAN DAN MEMPUNYAI KREDIBILITI UNTUK DIBUAT WADAH PERJUANGAN UNTUK MENEGAKKAN ISLAM DAN PLATFORM PERJUANGAN MELAYU..DITAMBAH DENGAN PENAMBAHBAIKAN YANG LEBIH JITU NESCAYA UMNO AKAN LEBIH CEMERLANG..


Anonymous said...

GAP,

aku rasa korg ada tersalah pemahaman kat sini. Ini bukan soal Perjanjian MTJA 1979 mcm melayu perak bg tahu dgn panjang lebar, bukan juga pasal jarak 12 batu nautika, article 3 Unclos 1982 of territarial sea, akta kemajuan petrolem 1974 (akta 144) atau yg debate meleret kat kickdefella.

Yg korg melalut jauh sgt tu buat ape?bukan aku nk rendah kan org kg, pak lebai kat kelantan tu tp dorg mana fhm ape yg kau merepk & korg pun tak faham pun benda yg d copy paste tu. bendanya simple tp yg korg buat pening sebab ape?

Ini bukan isu pasal minyak kelantan punya ke, tp isu hak org kelantan & terengganu utk dapatkan royalti minyak sebanyak 5%, sarawak, sabah & terengganu minyak dorg bukan tepi pantai negeri masing2-kerajaan pusat byr wang royalti 5% kepada kerajaan negeri, sebaliknya kelantan & terengganu tak d bayar kpd krj negeri sebaliknya diberi sebagai wang ihsan yg kita tak tahu mcm mn atau bagaimana wang ihsan ni d byr.takut kerajaan negeri belanja tak betul kononya, sabah, sarawak dorg percaya pulak.

Terengganu pu senasib dgn kelantan sejak dorg kalh dgn pas suatu ms dulu. so nasib kelantan & terengganu tak dpt royalti minyak mcm sabah sarawak dpt. semua org tahu hasil bumi milik negara & d uruskan oleh kerajaan persekutuan. isu pokok ialah royalti minyak negeri kelantan & terengganu yg menjadi hak dorg sama mcm sabah & sarawak.itu je. yg melalut sampai upload peta lah, data statistik bagai tkde kenemengena pun.

Aku mudahkan perumpamaan mcm ni lah sebab org mcm servebt of god ni kena guna bahasa mudah, klu melayu perak aku rs dia cukup faham dah:

Katakan kau duk kg, dpn rumah sejengkal lps tanak kau ade pokok rambutan. kau duduk dah 60tahun tp ketua kg amik rambutan kau bg kat jiran tp kau tak dpt. sedangkan jiran kau pun depan rumah dia ade pokok rambutan juga, ketua kg amik bg 5% kat dia. kau pulak tak dpt mcm tu, yg dpt pun skit kat cucu kau itupun kau tak tahu bila dia bg, so ape kau rasa?

soalnya nk bg atau tidak je, kita tunggu ape kate pm, dia janji nk dgr rintihan org kelantan ni, korg tak payah sibuk nk jelaskan benda yg tak pasti lg K.

Melayu perak, klu aku salah tlg betulkan, tkde hal, aku pun org biasa jg. Ini isu hak royalti negeri kelantan & terengganu patut dpt. bukan pasal lokasi minyak ke ape ke sebab undang2 kita buat. klu nk bg boleh je. klu tak mau bg tu yg cerita sampai ke perjanjian dgn siam, korg tahu panjang paip dr pantai siam ke telaga minyak kat kelantan klu d bandingkan dgn ke pantai kelantan? aku pun tak tahu, hahahaha

Salam 1Malaysia

Ali said...

Pecacai PR nie dah kehabisan kelentong, Apa lagi modal yg ada selain mengulag2 cerita rasuh, sedangkan bila suruh bukti x mampu buktikan. Sekadar 'baling batu sembunyi tangan' dgn harapan pengikut yg bengong2 kekal menyonkong mereka. Ingatlah bila terlalu banyak penipuan dan pembohongan yg berterusan, maka Allah telah menimpakan BALA iaitu menutup telinga, membutakan mata dan hati, menyempitkan minda menjadikan satu usaha yg dilakukan tidak menjadi. Memerintah puluhan tahun lamanya tapi masih ditakuk lama tanpa apa2 yg boleh dilakukan. Hari demi hari berlalu tapi negeri makin hari makin ketingalan sehingga perkara paling asas pun tidak dapat diselesaikan. Merujuk kpd lapuran audit tempohari dgn jelas kelemahan tadbir urus negeri2 yg diperintah pr terutama Kelantan. Tanah yg begitu bernilai tinggi di-Kota Bharu milik Melayu tergadai kpd cina.Sila baca sini>http://kulaanniring.blogspot.com/2012/03/puaka-niring-misteri-lembah-sirih.html

Anonymous said...


SATU SOALAN.. UNTUK RAKYAT KELANTAN.

BAGAIMANAKAH ROYALTI BALAK, EMAS, TIMAH, LADANG RAKYAT, DUIT DERMA TIN MILO, ..

ITU DAPAT DIMANAFAATKAN OLEH RAKYAT KELANTAN..

NOK KATA KERAJAAN negeri BUAT JALANRAYA, LEBUHRAYA TAKDE, NOK KATA KERAJAAN BUAT SISTEM BEKALAN AIR YANG BAIK TAK DE, NOK KATA KERAJAAN NEGERI BUAT MASJID TAKDE.. NOK KATA KERAJAAN NEGERI BUAT STADIUM BESAR TAKDE..NOK KATA KERAJAAN NEGERI BAGI BANTUAN ALA2 BRIM, KRIM, KB1M, M1M TAK DE..

HABIS APA YG ADA..

AKU TAK FAHAM APA YANG ORANG PAS BANGGAKAN DENGAN PEMERINTAHAN NICK AJES NI YA.. PENDEK KATA HABOK PUN TAK DE..KECUALI BERHALA BARING TERBESAR DI DUNIA TU AJE YANG ADA..

.oej.

Anonymous said...


woi oej... ko nak tau apa kebangaan orang kelantan..

1. sampah sarap yg bertaburan di KB, keereh, kok lanas
2. longkang busuk dan tersumbat di wakaf che yeh. pasar ct khadijah dan pasar buluh kubu.. hanyir, hancing bau nye.
3. bandar KB yg paling banyak tikus munduk
4. menara tangki air persendirian di setiap umah
5. bekalan air keruh di keseluruhan negeri kelantan
6. berhala budha tu tk payah ceritalah.
7. kerosakan jalanraya tahap kronik
8. penerokaan hutan yg tak terkawal di lojing, gua musang, sepanjang jalanraya timur barat.
9. dll lah.

Ali said...

Sapa yg bagi komen sampai bawa contoh buah rambutan tu? Nie to nak bagi komen sikit ler! ada tak mike hadir atau dengar cerah2 oleh org pas terutama tentang apa isu termasuk royalty minyak. Mereka sebenarnya sudah lama faham dgn jelas mende nie, tapi atas dasar kepentingan politik mereka gunakan isu ini utk mengelirukan org yg ada pada satu tahap 'terima bulat2' itulah sasaran mereka. Apa saja isu hanyalah utk memburukkan kjaan shj, bila kebencian dpt diterap maka sebahaguanya akan menolak kerajaan wpun bagus. Dalam kesempatan yg sama para penceramah yg dilatih dgn menghafal surah2 dan hadith akan mengalunkan bacaan supaya tambah cerna. Penceramah2 sprt mat sabu lain pula kaedahnya, main hentam semborono sja, sampai komunis pun dibawa bersama. Disana abg mat akan sentiasa dgn lawak bodo menghina sapa saja terutama PM.Perkataan seperti 'jgn hormata perompak' dan sgala mcm yg ayat yg 'menghina' akan dialunkan dan diulang2 dimana saja pada bila2 masa dari berakhirnya kiraan undi pru lepas sehingga kini.. Org UMNO pun amnusia biasa yg punya perasaan sudah tentu akan terasa ' buat apa bagi kpd org yg sentiasa menghina' bagus bagi kpd org yg sokong kjaan. Maka 'wang ehsan' disalurkan kpd penyokong kjaan ler. Wang ehsan disalurkan melalui Pusat Giat Maara, JKM dll utk rakyat Kelantan juga x kira apa parti mereka . Cuma melaui TO Pa.Itu yg meqoyam jadikan MODAI...

Anonymous said...

SAH, DIORG NI MMG BANGANG!! PENGOTOR PULAK TUU!!!!

Anonymous said...

GAP

Setuju dgn kau tapi tak boleh lah mcm tu, ni hak rakyat kelantan & terengganu, tak kisahlah pemimpin dorg jenis maki hamun pun tp bila cakap pasal hak, kena adilllah tak kira lah negeri pembangkang ke tidak. patut kelantan & terengganu dpt mcm ape sabah, sarawak dpt.

klu pakatan sempit pemikiran, kerajaan persekutuan pun ikut sempit jg?kena bezakan tanggungjawab pusat, hak rakyat negeri, tanggungjawab kerajaan negeri, pm dah kate nk tlg kelantan & terengganu dlm isu ni, kita sokong je lah yg baik, bukan semua org kelantan tu pas.

Ali said...

Wang ehsan disalurkan melalui Pusat Giat Mara, JKM dan agensi kjaan lain utk rakyat Kelantan juga x kira apa parti mereka . Cuma melaui TOK Pa. Apa masaalahnya.

Anonymous said...

Utk dikongsi bersama...menjawab soalan drpd sahabat .....mengapa hasil oil & gas di kawasan bertindih JDA tak didaratkan di Kelantan..

Salah satu sebab ianya di daratkan di Thailand kerana kajian yg dijalankan oleh Ranhill Worley & juga Syed Muhammad Binnie & partners disekitar 80 an (masa tu dlm BN lagi), Kelantan ada masaalah dgn bekalan air & banjir.....Industry oil & gas per
lu air yg banyak dan ianya harus lah air yg menepati piawaian industry hydro carbon (lebih tinggi drpd bekalan air domestic & industry biasa).

Disebabkan Kelantan Utara (sampai sekarang) masih bergantung kpd air bumi, dan air bumi pula mempunyai dua masaalah technical yg tidak "favor" kpd industry oil and gas i.e...The 2 Q problems..

1 - Quality....air bumi mempunyai peratusan yg tinggi "iron (besi)"...ini punca utama air terawat di Kelantan sampai skrg kekukingan.....dan ini memberi kesan kpd penggunaan industry oil & gas....kos rawatan (deminerialised) adalah terlalu tinggi.

2 - Quantity ... jumlah air bumi di Msia technically susah nak ditentukan......dan ini juga "not good" for oil & gas, kerana operasi terpaksa dihentikan jika ada masaalah bekalan.

Kalau di Trengganu, Petronas bangun kan sendiri loji bekalan air nya di Sg Dungun kerana Kerajaan Negeri tidak boleh memberi jaminan membekalkan air yg memenuhi specification oil & gas....masaalahnya di Kelantan tidak ada punca air yg sesuai yg berdekatan utk dibangunkan loji air drpd sumber air permukaan..

This is something Thailand can offer.......

Selepas Kerajaan APU takes over Kerajaan BN pada 90, mereka cuba menyelesaikan masaalah bekalan ini dgn mengswastakan kpd Thames Water.....tetapi ianya akan gagal kerana ianya tidak melibatkan CAPEX utk menukar sumber air drpd air bumi kpd air permukaan....dan ini memerlukan perbelanjaan yg cukup besar.

CAPEX ini spt yg termaktub didalam kajian JICA (Kelantan Water Resources Study) dimana sumber air dilaksankan secara integrated i.e banjir, bekalan air, hydropower & river improvement i.e

1 - Pembinaan benteng penahan banjir sepanjang Sg Kelantan drpd Kuala Krai ke Kota Baru.
2 - Ampangan Lebir, Nenggiri atau Sg Galas utk menakung air banjir dan juga kegunaan bekalan air ...i.e air permukaan dan jika ini terlaksana operasi air bumi boleh dihentikan.
3 - Ampangan2 itu juga boleh didesign sebagai Ampangan Hydro mcm Pergau (Pergau hanya di design utk hydro saja)

Anonymous said...

Masalahnya kenapa sabah & sarawak dapat royalti 5% terus ke kerajaan negeri tapi kelantan & terengganu tak dapat kepada kerajaan negeri?tak kisah utk siapa2 tp knp mesti bg duit minyak pd individu? bernama tok pa?

lepas ni klu tok pa dah tkde nak bg pd siapa pula?adik tok pa?minta adik tokpa salurkan pd jkm pula, klu adik tokpa join pas tukar bg kat sepupu tokpa,duit minyak petronas boleh bagi2 mcm tu je kat individu?ape masalahnya pula klu bg pd kerajaan negeri. boleh audit, salah bantai lah kerajaan negeri, rasuah?dakwalah, jgn mcn pkr yg tahu tuduh lps tu simpan bukti dlm kotak.

ini soal hak royalti rakyat kelantan & terengganu dpt. tak boleh adil same mcm sabah sarawak?kenapa kat sarawak tak bg org bernama john ke mary?ingat duit belanja sekolah ank ke boleh bg melalui2 mcm tu?

Anonymous said...

Salam sahabat2 GAP,

Menarik fakta ni, cuma memanglah kelantan serba kekurangan tapi bila melibatkan jarak pendaratan yg sangat jauh jika dibandingkan dengan thai (byk manfaat thailand dapat dpd kita) ini dh bukan soal kelantan ke atau ape2 tapi melibatkan negara kita-Malaysia. Malaysia tak berkeupayaan untk buat sesuatu atau berbelanja lebih pun tkpelah asalkan minyak tu mendarat d negara kita. byk manfaat pd negara kita. sebab Malaysia terpaksa mendaratkan minyak kat negara lain kluvtidak mesti manfaatnya lebih dapat kat negara kita

ingin tahu -

Anonymous said...

Pergi la belajar sejarah, Kanun Tanah Negeri Sabah dan Kanun Tanah Negeri Sarawak termasuk sekali ke dengan Kanun Tanah Negara yang meliputi Tanaj negeri-negeri di Semenanjung Malaysia ni??? Kalau tak paham jugak pergi ke blog Kickdefella. Panjang lebar diterangkan mengenai layak ke Kelantan tu terima royalti atau tidak.....

Soalan mengenai Tok Pa, benarkah duit berkenaan Tok Pa yang pegang??? Bukan diserahkan kepada Jabatan Pembangunan Persekutuan (JPP) Kelantan ke??? Selidik la dulu maklumat yang anda terima tu, nampak sangat anda dengar ceramah yang mengelirukan tiap-tiap minggu dari hamPAS....

Anonymous said...

Anon 2:08 PM... tolong baca fakta dari anon 1:47 PM tu. Nak bina loji pendaratan ape kejadahnya kalau isu air kat Kelantan tu tak pernah2 selesai. Bersih sangat ke air kat Kelantan sampai dibolehkan bina loji pendaratan dan penapisan????

Anonymous said...

blog kickdeflla telah bg penerangan dgn panjang lebar. simple je, mudahkanya mcm ni lah- kalau kerajaan pusat nak bg wang royalti pada kerajaan negeri boleh tak?ade cara. nak amik tanah rakyat pun boleh pinda akta. jangan ckp pasal akta ke ape2 perjanjian ke, soalnya nak bagi royalti or tidak. bagi wang ehsan boleh pulak? kesian terengganu & kelantan, patut boleh dapat. pm sgt perihatin & sanggup berbincg kalau2 ade cara kelantan & terengganu boleh dpt royalti tp yg lain2 dah firm mengalahkan mahkamah.

anon 1:13

tu lah pasal, aku pun pelik, takan petronas nk bagi duit pada tok pa, swbab seingat aku salah satu cara wang ehsan disalirkan adalah melalui jpp kelantan.

Anonymous said...

anon 2:21

Salam, ape masalah kau ni? aku ucap tq kat anon 1:47. aku bertanya sebab aku nak tahu. aku cuba bg pandangan sebab aku rasa dlm konteks yg luas klu kita boleh buat sesuatu manfaatnya adalah dpt kat kita Malaysia, takkiralah kelantan ke sape. sebab ape aku tanya anon 1:47 sebab mungkin dia ade pandangan positf.

kau setakat jawab mcm tu baik tak payah, tak membina. sebab tu org PR gelakkan kita, sesame sendiri prob, kita jgn ikut perangai puak lanun pr tu, kau ni buat malu GAP je. org mcm kau tak payah komen, kau buat org pr kaye kita bodoh walhal kau je.

Anonymous said...

Anon 3:03 PM...oo i see. Aku mintak maaf noo... aku cuma geram pada penganut PR kat sini yang tak reti-reti bahasa tu. Aku mungkin tersalah tafsir maksud komen ko.... sori bro...

- from anony 2:21pm

Servant of God said...

Anon October 30, 2012 3:03 PM,
Anon October 30, 2012 3:17 PM,

Pegh, respek laa camni.

Tabik kat korang.

Servant of God said...

Anon October 30, 2012 12:01 PM

Terima kasih kerna guna bahasa mudah utk aku. Semoga Allah balas kamu dengan kebaikan.

Mana laa aku tak perlukan bahasa mudah dari korang kan. Sahabat, contoh yang kamu beri tu, wang kesian namanya. A.K.A wang ehsan.

Tapi kawan2 kamu yang asyik dok bawak sepanduk "R" ke sana ke mari tuh, dorang nak wang ehsan ke nak royalti? Tidak ada huruf "R" dalam wang ehsan, wahai sahabat.

Jadi apa yang kamu mahu sebenarnya?

Minta maaf aku kata, tapi aku rasa niat korang hanyalah untuk mempermain2kan orang Kelantan. Kalau betul Husam dan PAS betul nak dapatkan wang ehsan atau apa2 pun, dah lama dah dorang seret PM ke meja rundingan.

Tapi ini tidak. Sekadar sebarkan berita separuh tipu, sebarkan fitnah yang duit orang Kelantan dirompak. Bila kerajaan tak buat apa sebab takde siapa nak dirujuk, keluar laa pulak berita ramai orang kat Kelantan yang nak makan dua kali sehari pun susah.

Kalau betul kamu ikhlas, buat apa cakap kat kami kat sini. Sebarkanlah kat orang2 kampung yang dah termakan hasutan Husam.

Anonymous said...

Lelong tongkat nik ajis pun dapat lebih dari royalti.Apa nak sibuk2 psl royalti.Tu blum dapat hasil jual kambing dgn ladang depu husam lagi tuuu.Dapat semuatu KAYA rakyat Klate.hahhahah.

Anonymous said...

masyallah, sembelih korban tu niatkan apa? niat berpolitik ke atau niat kerana Allah? kalau niat lain dari Allah, takut nanti sembelihan tu tah sah...wallahhuaklam

Anonymous said...

Kesian lelaki melayu kelantan goyang telur kat warong aje bini dok kerja Dan berniaga Di pasar ........ Tarbiah diri sendiri baru lah orang lain

Anonymous said...




RRR......RRR.........RRR..........


R -rakyat tuntut balik

R -royalti minyak dari

R -rompakan UMNO/BN laknat



R -rempuh UMNO/BN bangsat
R -ranap UMNO/BN laknat
R -rentung UMNO/BN dalam neraka!



rakyatrakyatrakyat......



Anonymous said...


Rakyat Kelantan tak perlukan penjelasan yang berjela-jela cam ni..
penjelasan short and sharp pun depa sukar nak paham dan nak terima..
MEREKA NI PERLU DIBALUN SAHAJA DALAM BAHASA YANG SAMA SEPERTI MANA BAHASA KURANG AJAR YANG MEREKA GUNAKAN ..MEREKA NI SUKAR NAK DIFAHAMKAN..



Anonymous said...

ade puak pas tanya mana pegi royalti 5% spt di sabah dan sarawak?

untuk pengetahuan kerajaan tak pernah bayar dalam bentuk cash pun tapi disalurkan dalam badan-badan tertentu. kalau bagi kat puak lanun pas memang lesap tak sampai ke rakyat.

kalau nak diikutkan kerajaan dah beri lebih dari jumlah 5%. kalau takat 5% nak buat kandang kambing jamnapari husam musa pun tak mampu bro..

pok ngah nik ajis said...

Ha eleh. . .Pasal royalti korang berjela. .hak kelantan. . Hak perjanjian le. . .Semua korang spot lightkan. . .

Ini masalah rumah kondo aku ket selangor tu. . Bulan2 tiga inggit je. . Tapi sampai sekarang kena bayor tarak bunyi pun yg free. .

PR perentah dlm manifesto. . Air percuma 20m padu. . Aku pakai tak sampai pun. . .dah berjanji adat kena tunaikan. . Bila pulak hak aku sebagai penduduk selangor dpt free air tu. . .

Mbee selangor tanya A jawap B ,tanya K jawap R. . .

Bila kita bicara soal hak. . Buah rambutan kat kpg didivertkan. . .

Hak aku nak air free. . Tapi dpt kencing freee. .!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

AKU SOKONG PAS PERINTAH KELATE.....
AKU SAYANG POK NIK SBB DIA BAIK DGN AMBIGA LGBT....
AKU SAYANG PAS SEBAB DIA SANJUNG NUAR ISLAM LIBERAL......
AKU PUJA PAS SEBAB DIA TUNDUK PADA DAP GUAN ENG FATHER JOSEPH......
AKU TAKSUB PAS SEBAB MAT SABUN IDOLAKAN KOMINIS.....
AKU UNDI PAS SEBAB TUKAR PRINSIP PERJUANGAN PD KEBAJIKAN.......
AKU UNDI PAS SBB MAT DABUN NK MAKAN BABI DGN GUAN ENG.....
AKU TAKSUB PAS SEBAB SANGGUP JADI BARUA DAP DEMI UNDI.....
AKU UNDI PAS SEBAB NIK AJIS TAK BANGGA JADI MELAYU.....
AKU TAKSUB PAS SEBAB BILA TERIMA WANG DEPA KATA SUMBANGAN BUKAN RASUAH...
AKU GILAKAN PAS BILA PENGANUT PAS KENA BAWA HENTAM BINI ORANG KAT HOTEL LALU DEPA SALAHKAN UMNO
AKU GILAKAN PAS SEBAB BOLE GUNA IMEJ SERBAN DAN KOPIAH PUTIH UTK TIPU MELAYU BODOH.....
AKU FANATIK PAS SEBAB PANDAI EKONOMI DAN AMANAH.....TABUNG KOHILAL DAN MEMALI KAYA RAYA.....
AKU FANATIK PAS SEBAB POK NIK PANDAI AGAMA HURAI ALLAH SWT BERSILA MOLEK LENDIT KT ARAS ILAHI....
AKU FANATIK PAS SEBAB PEMIMPIN PAS SEMUA PAKAI MERCEDES DAN KETE MEWAH....
AKU SAYANG.PAS SEBAB PAS TAKUT DGN KAPAL SINGH....
AKU TAKSUB PAS SEBAB PAS SAYANG NUAR PADAHAL MAT SABU DGN KAPAL MULA2 KATA ANWAR PELIWAT....
AKU GILAKAN PAS SEBAB POK NIK MEMPUNYAI SIKAP YG TERLALU DENDAMKAM UMNO DAN SAYANGKAN CINA......

Anonymous said...




sokong misi "R"

insya Allah-- janji Allah semakin dekat!


Anonymous said...





umno semakin kepenghujung... semakin kantoi.....

dah hampir "checkmate" dgn kebijakan & kewiraan pemuda "R"!

R -- rakyat terus mara!


hehheheheheehehehe...

Anonymous said...

Tak pelik kenapa bachok penuh tahi lembu

zulhairi b dollah zul said...

Pas ajaan sesat

Anonymous said...

Jgn syok sendiri.......hehehe......

Anonymous said...

Apa hukum sembelihan yg disertai atau diselitkan sesuatu maksud selain Allah atau bersama Allah..?

Teringat lagu Jahane .. kerano perangaimu....Jahane...harta bapokmu..jahane....teru jahane..

Anonymous said...

Apa kata tuan tuan yg bersabit ..berhenti jadi Anjing anjing Neraka..!

Anonymous said...

contoh salakan hanjeng neraka...

"Jika Tidak Mahu Berkorban Untuk Memperjuangkan Agama, Tetapi Melakukan Korban Untuk Lembu Dan Sebagainya , Itu Tidak Di Kira Korban, Itu Di Kira Membunuh Binatang"
- Abby gilaBABI

dad8home said...

Minum teh tu siang ke malam? Kalau malam bolih balik atau tidir sana? Kalau tido sana nak bawak cawat besi kalau tak tido tak pe! Ais skrim utk pencuci mulut ada tak? Sebab saya ni suka tukar tukar rasa ais krim!
Jawapan saya semua ada otak macam LEMBU tu jugak sebab manusia ada akal, LEMBU, BABI, ANJING dan semua binatang semua ada OTAK tapi tak ada AKAL....Jangan marah bro
!!!!!!!!!'mm

Anonymous said...

Kufur jika sokong bukan Islam guna kalimah ALLAH -Haron Din
Sinar Harian : 5.1.2010

Pemimpin bukan Islam Termasuk DAP tetap boleh guna kalimah ALLAH-Nik Aziz
Bernama: 15 Mei 2010 :9.23 pm