Tuesday, November 6, 2012

ANAK PUAKA PENGGALAK MURTAD ? PAS TERUS MENJADI ANJING ANAK PUAKA !

20 comments:

Anonymous said...

Orang melayu lupa yang MELAYU SEDANG LAWAN MELAYU....bangsa lain bertepuk tangan ! Nurul izah semakin bongkak dan takabbur!

Anonymous said...

KURANG DIDIKAN AGAMA DARI MAK BAPAK

Anonymous said...

Sekarang musim hujan lebat.....sediakan payong atau baju hujan sebelum hujan turun.

Anonymous said...

Dalam hal ini yg UNTONG ialah puak yg mmprjuangkn kebebasan beragama ..IFC dan DAPig...

DAPig mmprgunakan keBEBALan dan keBODOHan Melayu2 pakatan haramJADAH itu sebaik mungkin...kini DAPig/kristian xperlu bersusah payah lagi menyalak menuntut pelbagai hak krn mrk tlh punya ANJENG yg paling setia..Melayu2 pakatan haramJADAH..

Yg sedihnya puak yg mndakwa mrk paling Islamik dlm beragama pon kini melutut tunduk mengikut telunjuk biaDAPig itu...

Sehingga sgp menggadaikn peerjuangan Agama....

Izzah dan Melayu Pakatan haramJADAH...krn taksub dgn politik , kuasa dan wang hengget sgp kamu letakkn agama di belakang ...

SubhanAllah...kenyataan Izzah samalah dgn bunyik SAYA MENYOKONG ORG ISLAM MURTAD...........

Apa pegangan ko Izzah sekeluarga skrg neh?...

Anonymous said...

Jangan marah-marah sangat kawan-kawan , nanti tuk guru marah. Cuma aku nak tanya mana pecacai2 yang membuat tunjuk peraan di depan pejabat MCA minggu lepas kerana presidennya menghentam hukum hudud ala pas.?

Anonymous said...

apa yg kau orang marah2 kat nurul nie..cina2 DAP dan yg sewaktu dgn nya yg mengguna dan mempermainkan ayat2 suci alquran pun tidak menjadi kesalahan bagi pak lebai pas...inikan pulak nurul izzah anak pak sheh anwar al juburi..lagi lah tak salah..lebai2 dan blogers mereka sedang mencari alasan untuk membenarkan cakap2 nurul ni..nanti puak2 umno pulak yg disalahkan..tak caya tunggguuu..

Anonymous said...

Ini masalah. Mengapa sebegitu tega dan celupar nurul berkata kata dan sebegitu liberal pendiriannya. Nauzubillahiminzalik...

Anonymous said...

satu demi satu allah bagi petunjuk kat kita namun masih ramai yg buta hati, masih nak sokong PR. Semoga Allah lindungi kita semua dan Malaysia.

Tamingsari said...

Nurul Izzah bukti kepada penerimaan PKR kepada tuntutan IFC. Masih butakah lagi org Melayu

Moho tuan GAP link blog saya:

http://blogtamingsari.blogspot.com/

Anonymous said...

ALLAH MEMELIHARA MALAYSIA KU.

Anonymous said...

Hanya BN yg boleh diharapkan....kami tetap pilih BN ! rekod terbukti...bukan sekadar retorik!

Anonymous said...

NURUL JGN JUAL AGAMA DEMI UNDI DAN KUASA.TEKTIK PKR UTK MENANG DISABAH DAN SERAWAK DGN MEMENANGI HATI ORG KRISTIAN .

Anonymous said...

Apa nk heran pkr parti liberal dh jauh melencong. ...sbb tu ramai pemimpin Islam kuar pkr sbb hala tuju pkr dh sesat pularis agama lesbian gay diperjuangkan. ...aku tk heran Nurul izah cakap mcm tu...ini semua nk tagih Undi mmg bangsat.....melayu Islam liberal....mmg dia tk cakap direct tapi boleh paham maksud dia....aku nk tgk sapa pemimpin PAS yg akan pertahan nNurul.....pas nak ganti umno....pegi jahanam dgn PAS

Anonymous said...





Berikut kenyataan penuh Nurul Izzah:

Saya ucapkan terima kasih di atas pertanyaan lanjutan yang diterima setelah saya menghadiri satu forum bertajuk “Islamic State: Which version? Whose responsibility?” sebagai seorang panelis.

Sewaktu sesi soal jawab, salah satu soalan ditanya kepada saya berkait isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu. Jawapan saya menegaskan ungkapan – “Tidak ada paksaan dalam agama (Islam)….” – daripada ayat suci Al Quran, Surah Al-Baqarah, ayat 256. Ungkapan ini merangkumi seluruh umat manusia.

Namun ditambah, saya berpegang pada pendirian umum sedia ada, iaitu setelah memeluk Islam, seorang Muslim tertakluk dengan Syariat Islam; sebagaimana seorang warganegara tertakluk dengan Perlembagaan Persekutuan.

Saya kesal kerana ada percubaan memutarbelitkan kenyataan saya seolah-olah saya meremehkan soal aqidah atau mudah menerima orang Islam yang memilih untuk murtad.

Saya cenderung mendukung program pendididkan dan daawah untuk memperkukuh aqidah dan meningkat kefahaman terhadap Islam.

Saya berdoa agar Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada semua, demi kesejahteraan bersama.


Anonymous said...





kebebalan politik UMNO dan kedunguan uslub dakwah pengikut2nya amatlah "menjijikkan" imej Islam dimata umum!


selagi umno berkuasa, selagi itu rakyat bergelora!

tanpa umno/bn, rakyat selesa!


Anonymous said...

PAS adalah syaitan yang nyata.Pemecah belah ummah.Kerja PAS adalah menyesatkan orang Melayu.Tahniah n.ajis kerana kecemerlangan anda mengkafirkan umat Islam.

Anonymous said...

8.50pm & 8.54pm..

Anon di atas ini adalah contoh makhluk dari kaum PBB (Pekak, Buta, Bebal)..Spesis inilh sekiranya dibiarkan dan diberi muka akan meranapkan negara ini...

Tengoklh cara dia brcakap..mereka umpanya langsung tiada kesalahan...balik2 segala kesalahan akan diletakkan kpd Umno/BN..Memang dasar manusia HIPOKRIT.!!!! Kau junjung la setinggi manapun manusia "Anugayrah Tuhan & Spesis2 Mangkuiknya" melangit pun, Insya Allah, mereka2 ini X KAN KEMANA PUN.!!!

**ABU - ALLAH BRSAMA UMNO**

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt’s University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains ‘No compulsion’ verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. “If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?” he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Anonymous said...

PAS... parti Sahabat Syaitan yang nyata..

Anonymous said...

Begitu gigih pemimpin Perkasa Datuk Ibrahim Ali menghujahkan kematangan pendapat beliau.

Sungguh kena pada tempatnya iaitu kenyataan seorang pemimpin PKR yang dikatakan 'intelligent' oleh parti DAP. DAP LGE memang suka mendengar betina pemimpin PKR ini mengeluarkan kenyataan yang songsang, mengirip-irip ugama Kristian.

Nurul Izzah Sebagai seorang pemimpin PKR seterusnya menjadi betina bangsat kerana kemunculan munafiqnya. Menjual ugama Islam, bertawar menawar Islam dengan ugama lain, bukankah hipokrit dan munafiq?

Pemimpin betina ini sudah sakit mental, bertudung menutupkan tahik akalnya yang tersangat hendak menjadi seorang pemimpin PKR yang meneraju Malaysia, sehingga sanggup mengelirukan seluruh Ummah Melayu di Malaysia.