Tuesday, November 6, 2012

ANAK PUAKA BERJAYA MENJAHANAMKAN PAS !


asas pertembungan pilihanraya di malaysia nampak cukup mudah untuk di teka.

pkr akan bertanding di kawasan campuran.
dap akan bertanding di kawasan majoriti cina.
manakala pas akan bertanding di kawasan majoriti pengundi melayu.

pkr dan dap dilihat cukup konsisten memperjuangkan isu keterbukaan dalam beragama.

ideologi hak asasi beragama dijadikan bahan dalam setiap kempen mereka.

asas dan mengapa pkr dan dap memperjuangkan ide kebebasan agama ini mudah.

mereka mahu menang di sabah dan sarawak.

mereka cuba mempengaruhi beberapa parti di sabah dan sarawak (yang majoriti pemimpinnya bukan islam) untuk bersama dalam perjuangan mereka.

bagi pkr dan dap, kerusi kemenangan mutlak terletak di sabah dan sarawak.

pkr dan dap sudah tepu di semenanjung. 

apa yang telah mereka perolehi ( kerusi dun dan parlimen) di semenanjung itu sudah berada di paras maksima, tak boleh menang dan tak boleh pergi lagi.

maka dengan itulah pkr dan dap merancang hala tuju politik mereka secara konsisten di sabah dan sarawak.

dalam bulan ini sudah berapa kali anwar ke sabah dan sarawak ?

angka pergi balik itu menunjukkan konsistensi anwar memperjuangkan agenda pluralisme lantas cuba meraih undi non muslim di sana.

pas bagaimana ?

senantiasa senyap, buta tuli, pekak badak dalam menahan asakan dan pembantaian hasil perjuangan 'peribadi' pkr dan dap.

semalam anak puaka mengeluarkan kenyataan bahawasanya tiada masalah untuk melayu memilih agama selain islam.

kita tahu pok nik, mahfuz bean, hj hadi dll keldai akan mengeluarkan ayat itu pandangan peribadi anak puaka.

begitulah yang selama ini mereka lakukan dalam memberikan jawapan akan ketidakmampuan mereka 'membela' rakan pakatan.

sayang pas yang sudah hampir 50 tahun wujud ini masih terus membiarkan diri mereka dalam keadaan bebal.

penyakit bebalisme politik pas sebenarnya sudah berada dalam keadaan paling kronik.

kenyataan anak puaka semalam telah menanamkan lagi semangat kebencian luar biasa pengundi islam terhadap pakatan.

mangsa kebencian pengundi islam ini akan diterjemahkan dalam bentuk undi.

sepertimana teori pemilihan kerusi di atas, pas akan menentang umno di parlimen dan dun bermajoritikan pengundi melayu.

jelas dan sah, pas akan mampos di tangan umno pada semua kerusi yang mereka tandingi.

pengundi umno akan mengundi umno.
rakyat akan mengundi umno.
penyokong pas akan beralih mengundi umno.
manakala ahli pas akan melakukan protes, undi rosak.

asas pengundi memilih parti adalah beralaskan kepada perjuangan yang membela agama,bangsa dan negara.

hari ini pengundi kita semakin cerdik. 
umno dan BN pernah ' di ajar' pengundi pada 2008.
tidak mustahil pru 13, giliran pas pula akan diganyang pengundi !

dek kerana mulut anak puaka, pas akan mendapat balanya.

pkr  dillihat masih bernyawa sedikit dek kerana terdapat undi non muslim kelak.
dap, akan terus memperolehi undi total non muslim.
manakala pas, akan hancur dek kerana permainan politik anak puaka.

inilah pas, bebalisme dan bodoisme dalam politik terus berkarat walaupun dah 50 tahun wujud !

159 comments:

Anonymous said...

AKU BACA UTUSAN, AKU BACA MALAYSIAKINI.
SAMA AJE LAPORANYA.
KALAU ADA VIDEO DAN TAPE LEBIH BAIK........JANGAN KATA BESI SUDAHLAH........

Anonymous said...

AKU BACA UTUSAN, AKU BACA MALAYSIAKINI.
SAMA AJE LAPORANYA.
KALAU ADA VIDEO DAN TAPE LEBIH BAIK........JANGAN KATA BESI SUDAHLAH........

Anonymous said...

ALA GAP, ko jeles ke PAS bodo?

...jeles sikit2 udahla...nak buat mcmana, sejak lahir mereka dilahirkan begitu.

...mat sabun, mahpos bean, wali selipar tu semua kecik2 lahir elok dibenam aja dalam pasir...sebab bila dah besar bebalnya menyusahkan org lain!

-nik ajis mahafiraun-

Anonymous said...

Bahlul PAS

Anonymous said...

ORANG SARAWAK DAN SABAH, TAK SUKA ANWAR BERADA DI TEMPAT MEREKA. BIKIN KACAU TAK AMAN.

LiwatOmega said...

PENGANJUR FORUM SEPATUTNYA JEMPUT HADI AWANG ATAU NIK AZIZ SEBAGAI AHLI PANEL.
INGIN TAHU APA KELULUSAN NURUL DALAM BIDANG AGAMA ISLAM............

Anonymous said...

Jangan harap Pas boleh dpt undi melayu dgn pendirian terbaru Nurul Izzah ni. Kedah, Kelantan, Selangor kini makin menghampiri BN. Jangan pandang ringan protes rakyat.

Anonymous said...

Aku ada baca blog pro pembangkang, dia bagi tau kenyataan Nurul Puaka berdasarkan pandangan Yusof Qardawi.

Sialnya pengikut2 keluarga puaka bila menyentuh soal hukum islam mereka terus jual nama Yusof Qardawi.Bila mereka tersilap mereka menyalahkan umno.

Nurul puaka hanya menterjemahkan ayat berdasarkan al quran tejemahan yng biasa boleh kita beli di jln masjid india.Anak puaka ini tidak merujuk kpd tafsir sebenarnya yng mengaitkan peristiwa bila, dimana dan kenapa surah itu di turunkan.
Dah lah tak mahir bahasa arab kemudian hanya mengambil permulaan ayat 256 shj.

Sedihnya blog pembangkang tidak berani untk menulis kebenaran atas kebodohan Nurul Puaka.
Kerana apa.Kerana semua mereka dah termakan nasi kangkang keluarga puaka ini!

Anonymous said...

Nurul cakap tak pikiaq..pasai biji dia ada goyang..itu gunung ada kluar nanah

Anonymous said...

di sabah ialah umno mesti kuat disabah dan di sarawak pula umno mesti bergabung dgn pbb untuk menjadikan bn kuat disarawak

anamas said...

Mungkin Islam bukan lagi agama pilihan keluarga Pak Anwar yang halang orang nak liwat dan berzina di tempat tertutup. Kita syorkan Nurul dan ibunya tanggalkan penutup kepala mereka kerana Islam tak paksa orang nak tutup kepala....Kalau tutup kepala pun kalau dah tak percaya kepada Islam lagi nak buat apa. Jadi tipu orang dengan bentuk luaran kita. Hari ini kita dah tahu Nurul sokong LBGT. Jika anaknya jadi pondan sebab kena liwat harap dia tak kisah lah.Nurul dah bagi lampu hijau. Tak boleh ambil tindakan jika liwat dalam bilik tertutup. Harap Syeikh Anwar bagi orang liwat dan zina cucu dia satu masa nanti.

Anonymous said...

.


UMNO dan PAS memang tak boleh harap . Yang terbaik ... tak lain tak bukan ... saya lah orang nya .


.

Anonymous said...

3:34

Di sini bukan untk orang munafik seperti keluarga Anwar puaka.Nak popularkan diri sendiri pegi buat blog sendiri ar!

Anonymous said...

Apa pula komen Ustazah Abby dlm isu ni? Takkan diam je?

Anonymous said...

nurul izzah buat orang marah je , serupa dengan bapak dia , tak habis buat hal .

Anonymous said...

Sentiasa berwaspada terhadap UMNO=APCO=Israel yang cuba menghasut dengan fitnah seperti ini untuk menjayakan agenda mereka yang sungguh jijik.Jangan lupa kawan karib UMNO tak lain dan tak bukan Dato Chua Soi Lek.

Anonymous said...

Terbukti sudah Anuwar lah sebenarnya rakan karib Israel...wahai tuan tanah anon 4:19 diatas.


***EX pemuda PKR GOmbak ***

Anonymous said...

4.19 bebal nak mampusss!! klu x blh jwb isu sebenar x payah nak spin lebih2..ni konar pasal apco la..chua soi lek la...sebiji mcm anwar jubur..asyik nak spin

Anonymous said...

POLITIK ITU KOTOR. HALAL BOLEHJADI HARAM. YANG HARAM BOLEH JADI HALAL.

Pekong Pondan said...

The retarded offspring of a semi-homosexual scumbag. Some assholes use fake PhD from samseng Internet Universities. When they open their eating hole all doubts are confirmed.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., and out come wacko Nurul.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Sentiasa berwaspada anuar=soros=israel yang cuba merosakkan akidah umat islam dengan meminta bantuan israel untuk angkat dia sebagai pm.sangat jihjik.jangan lupa kawan dia tak lain tak bukan lim kit sial=lim guan engpau

Anonymous said...

Aku cadangkan agar setiap isu yang kontroversi disiarkan dalam TV supaya rakyat boleh lihat dan dengar sendiri apa yang dikatakan.Kalau stakat tulis diakhbar org PAS mana percaya dan mudah untuk dinafikan.

Anonymous said...

sarawak's prn akan berulang'
dap dan pkr sedang lomba2'

sapa menang bykkkk

Anonymous said...

pr umpama najis......disitulah lalat dan langau hinggap!!...dianggap sedap dgn sajian yg indah dan menawan!!.....dan dunia sebenar pr....yang songsang dan ditegah..cuba dihalalkan....yg terpesona adalah mereka yg rasa jemu terkongkong mindanya!!
walhal ini mainan pemimpin pr...menyesat pemikiran penyokongnya!g

Anonymous said...

pas akan corot..dlm exam besar pru13..

dap akan menang besar..siap dgn calon dummy melayu nyeerr

pkr still rank no.2..

thats why sedang pulun2 undi kapiaq...

nampak sgt agama sudah jadi korban..

Anonymous said...

Disabah , pihak PKR dan pembangkang amnya mainkan isu kenegerian , isu 20 perkara , isu hak beragama yang kononya Malaysia tak bebas beragama ..melayu itu TUAN dan bangsa lain adalah hamba ! islam adalah agama rasmi manakala hak agama lan dinafikan , hak menukar agama [murtad] dinafikan ! itu modal PKR apabila berkempen dikawasan majoriti pengundi bukan islam ...

modal DAP ialah , konon cina ditindas , konon hak bersuara disekat , peluang berniaga dimonopoli melayu ...juga isu agama konon islam itu [sebut melayu] adalah penindas !

modal PAS pula , kerajaan kafir ..isu royalti minyak , soal agama pas diam membisu , tak berani menyanggah apa saja fitnah PKR dan DAP terhadap islam dan melayu , PAS sanggup jadi pelacur , makan hasil dari lendir babi DAP !
itulah hakikatnya , di semenanjung mereka mainkan isu lain , manakala disabah mereka tukar arah 360' ..munafik pas ni ! pembohong dan bacul , menipu tak habis2 ...

malayoo mudah lupa said...

Kekuatan PAS pada nik aziz...kekuatan PKR pada anuwar so kalo d takdir lan la 2org ni dh tkda apa akan jadi dgn dua parti ni? Ada kah ia akan jadi parti Pyrex dan parti tupperware?

Anonymous said...

Org Sabah , Sarawak n mana2 negeri dlm Malaysia kalo nak kene GADAI, jual , lelong , rompak harta negeri UNDILA Pakatan haramJADAH...

Tgk apa yg dah jadi kat Selangor ngr aq....Longgokkn sampah kini mnjadi produk pelancongan, muka bumi dah berubah berlobang akibat pasir di rompak...prasarana yg rosak kalo nak di prbaiki amek masa bertahun atau langsong xde penyelenggaraan..

Sgl bantuan n apasaja dlm bentuk wang hengget n modal JATOH KPD KRONI...yg paling terok maksiat n kemungkaran dah mnjadi2...

Dulu kata BN/UMNO terok tapi pakatan haramJADAH lagi MAHATEROK..MAHALANUN..MAHAPEROMPAK....
Yg nampak kemewahan idop PUNAIjahat n kroni.. bapak BETINA PUAKA inila..gune wang SElangor utk bermewah2....

Sbb tuh mulut betina PUAKA neh mcm sial sbb rezeki yg masok mulut dari sumber HARAM..

Tu la dulu org Selangor konon nak undi protes kat Pak tiDOLAH, akhir lunyai negeri Selangor di tgn BAPAK PUAKA n da gang....

Padan muke org Selangor termasok aq...hu hu hu

Anonymous said...

Pas akan hancur dgn tindak tanduk pkr utk memenangi undi kristian dgn menjual agama.
..

Muhammad Hilmi b Mohd Hamdan said...

Beratus tahun dulu nenek moyang kita menjaga melayu supaya tidak murtad.

55 tahun Merdeka, Melayu UMNO yang pegang segala jawatan PM, TPM, Menteri Agama, dan segala jawatan strategik. Segala Media dikuasai oleh menteri UMNO.

Bila ada kes murtad skrng ni, PR pula yg disalahkan. ucapan Izzah yg diputar belit pula disalahkan??

Apa korang ingat hanya ucapan sebegitu punca murtad?
Korang ingat lesen konsert2 liar penyanyi mat saleh tu bkn punca murtad?

Berapa ramai yang murtad kerana miskin, pergi mintak duit di gereja? mana pergi pusat zakat yg dipegang oleh menteri Melayu?

Berpa ramai yg murtad kerana ilmu agama kurang? dlm TV hanya hiburan yg banyak, ust2 disekat..

Tun M sekat bantuan Sekolah agama rakyat? rakyat jadi bodoh agama..

Seriously, komen2 pencacai UMNo di blog ni aku nmpk memang sampah..

Wassalam.

Anonymous said...

Apa salah manusia berubah agama ? Agama yang baik tak takut tiada penganut melainkan agamanya yang bermasalah ! Agama yang baik tak harus paksaan dan harus mengikut zaman bukan terlalu mengikut zaman lama. Agama adalah untuk kepercayaan individu malangnya ada agama sudah diperalatkan untuk kuasa politik menjadi dunia ini tidak aman......

Anonymous said...

Nurul Izzah Anwar patut dirogol ramai ramai.

Anonymous said...

Jawatan MURSIDUL AM PARTI PAS sekarang patut di tukar kepada:

MURTADUL AM PAS.

ULAMAK BUSUK.

dia bukan ulamak murshid tetapi

ULAMAK SUUK.

Anonymous said...

Apa salah manusia berubah agama ? Agama yang baik tak takut tiada penganut melainkan agamanya yang bermasalah ! Agama yang baik tak harus paksaan dan harus mengikut zaman bukan terlalu mengikut zaman lama. Agama adalah untuk kepercayaan individu malangnya ada agama sudah diperalatkan untuk kuasa politik menjadi dunia ini tidak aman......

November 6, 2012 6:13 PM
-----------------
KALO KO NAK MAKAN BABI..MAKAN JER DGN LGE ATAU SENDIRI2 JGN BAWA DAGING BABI MASOK RUMAH ORG ISLAM...

BKN ISLAM NAK TUKAR AGAMA SETIAP SAT PON XDE SAPA MARAH...TAPI BKN UTK UMAT ISLAM...sbb bebas mcmana pon manusia mst ada HADnya..

Anonymous said...

bole ker mintak duit zakat...utk bayar hutang kerna orang islam byk hutang....kerna ada hutang dah tak mampu bayar mereka smkin lemah......utk elak terjerumus perkara tak baik?..

Anonymous said...

Nurul has really been running her mouth this time and this will prove to be the final nail in the coffin for PKR!2008 ramai yang vote against BN as a protest vote bukan pasal mereka sokong sgt PR.Lepas 4 tahun dgn PR rasanya cukuplah tu!We gave them a chance but they blew it big time!I did not vote 2008 but my family apart from my dad voted for whatever party apart from BN, pakai pangkah jer asalkan bukan BN.Not this time though...no way Jose.Its time we finally bury Anwar Ibrahim and his gang.

Anonymous said...

Dominan Melayu dan Islam di Malaysia akan jadi sejarah tidak lama lagi jika kita tidak berhati-hati.Isu Negara Kristian yg di bangkitkan sebelum ini bukan perkara main-main,kerana ianya merupakan satu umpan dari puak Pakatan terutamnya DAPig utk menarik sokongan dari penganut Kristian di Sabah.Manakala sokongan TM di Serawak kepada BN bukanlah sesuatu yg tidak mungkin di khianati,bila tiba masanya.al Jubori hanya perlu berjanji utk mengekalkan TM di kerusinya sehingga mati,dan tidak akan mengambil sebarang tindakan terhadap beliau kerana salahlaku yg mungkin dilakukannya sebelum ini, suddah cukup utk memindahkan sokongannya kepada PR.Selepas itu satu sejarah baru tercipta,Islam menjadi samarata dgn ugama lain dan orang Melayu terpaksa kembali ke kampung mengusahana sawah ladang.Tempat mereka di jabatan kerajaan dan di pusat pengajian tinggi akan semakin sempit dan utk berkerja mereka hanya akan layak menggantikan Bangla dan Indo di kilang-kilang atau di tapak-tapak benaan.Mampus.

Semua ini hanya boleh di nafikan jika Melayu bersatu,tapi dalam keadaan sekarang dimana Tok Lebai songsang seperti Pok Nik dan Hadi al Jihad yg lebih mengutamakan kuasa,perpaduan Melayu Islam sukar di capai.Tambahan pula grand design sudah lama di rancang oleh DAPig,ia itu bila mereka berjaya menjatuhkan Ust Nasha dan menaikan Mat Sabun sebagai TP Parti Ajaran Sesat.Kita kena tahu,sebenarnya kemenangan Mat Sabun bukan kerana kapasitinya semata tapi ada tangan ghaib dan bantuan sumber dari pihak luar yg berperanan.Walau bagaimana pun Parti Ajaran Sesat hanya akan berguna kepada DAPig utk sementara sahaja,iaitu sehingga Sabah dan Serawak memehak kepada mereka,selepas itu PASEsat akan di ketepikan.Ini yg tidak meeka ketahui,kerana kebodohan dan kesombongan para Tok Lebai yg menjadi pemimpin mereka.

Sman

Anonymous said...



macai umno karut.....

Menurut mantan Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainal Abidin menerusi kenyataan di Facebook beliau,

"YB Nurul Izzah baru bercakap dengan saya menerusi telefon, beliau maklumkan bahawa beliau langsung tidak menyebut 'melayu boleh murtad' dalam program tersebut..apa yang beliau sebut ialah tiada paksaan dalam dakwah kepada Islam, hal itu merangkumi semua bangsa..saya rasa kita kena berhati-hati mempercayai sumber berita yang disiarkan oleh sesetengah pihak."

Anonymous said...


utsang , brta hariang ... lidah syaithan: fitnah & tipu...



"Saya tidak rela fitnah akidah begini diteruskan dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang demi menegakkan kebenaran dan keadilan," kata Izzah dalam satu kenyataan hari ini.

Izzah sebelum ini, dalam satu forum, dilapor sebagai berkata bahawa tiada paksaan wajar dikenakan dalam beragama.


Anonymous said...

Kalau undi untuk UMNO=APCO=Israel, pasti Soros gembira. Tapi ingat anak cucu kita nanti diper'lembu'kan oleh UMNOpig.

Anonymous said...

Semuga Allah mengkuburkan carrier politik ANWAR IBRAHIM SEKELUARGA. NIK AZIZ, ABDUL HADI DAN PARTINYA serta LIM KIT SIANG DAN KELUARGANYA JUGA KARPAL SINGH DENGAN PARTINYA. Amin.


Nurul Izzah jika kail panjang sejengkal lautan dalam jangan diduga.

Adakah kamu tahu Asbabun Nuzul ayat yang kamu petik diawalnya sahaja bahawa "Tiada Paksaan dalam Agama (Islam)".

Ayat itu Allah turunkan untuk orang orang orang kafir yang berkiblatkan TAGHUT.
Adakah kamu berkiblatkan TAGHUT?

Jelas akidah kamu telah terpesong. Tidakkah kamu takut bahawa Shirik samaada Kabir atau Saghir adalah mengundang kemurkaan Allah.

Dalam Islam jika seseorang Islam itu murtad Dia mesti dibunuh dan mayatnya tidak boleh disemadikan. Dibiarkan sahaja jadi makanan haiwan.

Kenyataan kamu itu seiras dengan kenyataan SALMAN RUSHDIE yang menghina Islam.

Saya berdoa semuga Allah menimpakan balasan yang amat pedih keatas kamu dan seluruh keluarga kamu jika kamu tidak berhenti menghina dan menginjak injak kesucian Islam.

Ingatlah. AZAB ALLAH AMAT PEDIH!!!

Anonymous said...


TGNA vs UM, BH..

KOTA BHARU: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat (gambar) berkata, beliau tidak bercadang untuk mengulas kenyataan naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar kerana ia disiarkan oleh akhbar Utusan Malaysia.

"Saya ditanya tentang isu kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berhubung isu bebas untuk memilih agama.

"Saya lihat akhbar yang meletakkan isu ini di muka hadapan ialah akhbar yang sudah berkali kali kalah di mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dan tidak tepat.

"Justeru, saya kira amat tidak wajar memberikan ulasan hanya semata-mata berasaskan laporan akhbar ini," katanya.

Nik Aziz berkata demikian melalui kenyataan ringkas yang disiarkan dalam facebooknya hari ini. Dalam masa sekejap sahaja beribu-ribu pengikut facebook beliau share kenyataan beliau itu dalam facebook mereka.

Hampir 2,000 pula memberikan komen mereka mengenainya.

Utusan menjadikan berita Nurul Izzah tentang kebebasan agama di muka depannya.

Nurul dalam kenyataan balasnya menafikan laporan Utusan itu dan akan menyaman kedua-dua akhbar yang memutarbelitkan kenyataan itu.


Utsan Msia, BH, pusat fitnah negara

Anonymous said...

Dalam Kuran pun ada di sebut ... bahawa orang orang melayu tak boleh murtad . Kalau tak percaya , cuba korang tanya tuhan .

.

Anonymous said...


NURUL IZZAH .....

Ahli Parlimen Lembah Pantai juga berasa kesal apabila ada pihak cuba memutarbelitkan kenyataannya berhubung isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu di negara ini.

“Saya cenderung mendukung program pendididkan dan dakwah untuk memperkukuh akidah serta meningkat kefahaman terhadap Islam.

“Saya berdoa agar ALLAH SWT memberikan petunjuk dan hidayah kepada semua, demi kesejahteraan bersama,” katanya dalam satu kenyataan.

Kelmarin, sebuah portal media berbahasa Inggeris melaporkan Nurul Izzah mengatakan rakyat tidak seharusnya dipaksa untuk mengamalkan agama tertentu dan ini juga termasuk kepada orang Melayu.

"Jika anda bertanya kepada saya, tidak ada paksaan dalam agama, bagaimana kamu boleh minta maaf, (kebebasan beragama) ini hanya terpakai kepada bukan Melayu, ia perlu terpakai secara sama rata,” katanya yang dipetik dari portal berita itu.

Dalam pada itu, beliau berkata, ketika menjadi panelis dalam satu forum bertajuk ‘Islamic State: Which version? Whose responsibility?’, beliau turut ditanya berkait isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu.

“Saya tegaskan ‘tidak ada paksaan dalam agama (Islam)….’ sebagai yang dirujuk daripada ayat suci al-Quran, Surah Al-Baqarah, ayat 256. Ungkapan ini merangkumi seluruh umat manusia.

“Saya berpegang pada pendirian umum sedia ada iaitu setelah memeluk Islam, seorang Muslim tertakluk dengan syariat Islam; sebagaimana seorang warganegara tertakluk dengan Perlembagaan Persekutuan,” katanya lagi.

------------------------------------


media umno dah mabuk fitnah ....

fitnah, lucah telah mendarah daging politik umno...

kesian melayu2 umno yg disesatkan....

Anonymous said...

500 tahun telah berlalu semenjak Portugis memerintah Melaka . Namun ... orang melayu tetap seperti dulu ... bodoh macam lembu .

Anonymous said...


wahai kitol2 umno ..... baca ni & ko fikir dgn otak bukan dengan kepala lutut....

------------------------------------------------------
Berikut kenyataan penuh Nurul Izzah:

Saya ucapkan terima kasih di atas pertanyaan lanjutan yang diterima setelah saya menghadiri satu forum bertajuk “Islamic State: Which version? Whose responsibility?” sebagai seorang panelis.

Sewaktu sesi soal jawab, salah satu soalan ditanya kepada saya berkait isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu. Jawapan saya menegaskan ungkapan – “Tidak ada paksaan dalam agama (Islam)….” – daripada ayat suci Al Quran, Surah Al-Baqarah, ayat 256. Ungkapan ini merangkumi seluruh umat manusia.

Namun ditambah, saya berpegang pada pendirian umum sedia ada, iaitu setelah memeluk Islam, seorang Muslim tertakluk dengan Syariat Islam; sebagaimana seorang warganegara tertakluk dengan Perlembagaan Persekutuan.

Saya kesal kerana ada percubaan memutarbelitkan kenyataan saya seolah-olah saya meremehkan soal aqidah atau mudah menerima orang Islam yang memilih untuk murtad.

Saya cenderung mendukung program pendididkan dan daawah untuk memperkukuh aqidah dan meningkat kefahaman terhadap Islam.

Saya berdoa agar Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada semua, demi kesejahteraan bersama.

======================================================


NILAIKAN.... pakai akal, ilmu & iman .... jangan pakai budaya politik kotor umno perosak bangsa tu!!!@#@$88**&^%



Anonymous said...

kah kah sama rata semua rasa kah kah kah mana ada dalam dooonia ni hubungan intim samada suami isteri yang sah disisi agama atau pun yang haram skalipun samada sesama jantan,sesama betina atau laki dan bentina yang tak ada ikatan nak buat secara terbuka di Dataran Merdeka ke Dataran Shah Alam atau dalam Stadium Bukit Jalil...akai ada ka??

Anonymous said...

Hilmi.ko tu yg sampah.apa pendirian pas bila hassan ali berperang dgn isu murtad?dia dipecat.pastu ape jadi kat nasha bila dia menyeru umat bersatu?yg ko nak ikut sgt tu pemimpin kaki putar.munafik rendah akhlak tu gak.ko tak takut ke bala menimpa ko? Taubatla wehhhhh

Anonymous said...



UMNO/BN... dah jadi PUAKA RAKYAT! dek kerana suka memfitah & hinakan orang lain....

rakyat semakin menjauhi ...... jauhi ..... jauhi...... umno dijauhi.....


umno?BN semakin terhina kerana angkoh & tamak!


Anonymous said...

Anon 6:56 ko ni pengikut pluralisme ke?agama lain tu lantak la dia nak tukar agama.tpi sape yg beragama islam.kalau murtad.hukumnya bunuh.tau tak bodo?tula lenkali time sekolah agama jgn ponteng.bodo....

Anonymous said...

Sian.doktor maza pun dah kena spin dgn betinatu.sama dajjal dgn apak dia.

Anonymous said...

Semoga ALLAH turunkan laknat dgn segera pada puak2 yg suka pesongkan akidah umat islam mcm dajjal n keluarganye ni.Amin

Anonymous said...



Kepada beberapa anon pro Nurul di atas.

Saya pernah memboikot UM dan BH selama sepuluh tahun kerana percaya Anwar Ibrahim di fitnah,dan akhbar tersebut menjadi jurucakapnya.Tapi akhirnya sekarang saya sudah tahu bahawa apa yg di tulis oleh akhbar berkaitan adalah betul dan yg memfitnah adalah Anwar Ibarahim,jadi saya cukup percaya dgn apa yg di tulis mengenai Nurul Izzah dalam issu ini.Hanya mereka yg tidak mendapat petunjuk akan terus menutup mata dan telinga akan kebenaran yg sudah cukup nyata.

Baca baik-baik penghakiman satu dan dua ,teliti dengan fikiran terbuka mengenai video seks Anwar dan pembohongan ist3rinya mengenai jam Omega,baru kita tahu siapa kah kaki fitnah dan kaki bohong.

Anonymous said...

Woi samdol.utusan malaysia amik dr malaysia kini la bodoh... ....!!!!!!!!

Anonymous said...

Ko ni murtad ke?mengucap la dol

Anonymous said...

Ko tu yg bodo.masih nak sokong penjubo dgn anak dia yg kaki spin tu.bertaubatla wei...sementara sempat

Anonymous said...

Aku doakan si perosak akidah umat islam ni diturunkan bala oleh ALLAH swt.aminnnn

Anonymous said...

Aku doakan si perosak akidah umat islam ni diturunkan bala oleh ALLAH swt.aminnnn

Anonymous said...

Teruskan sokong penjubo tu ...smoga ko pun kena skali laknat ALLAH.baru ko nak bertaubat

ali said...

sebenar nya kita tak bole marah dengan komen komen dalam blog ini . semua nya bebas bersuara mengikut pendapat masing masing .

Anonymous said...

Celaka si betina Nurul ni.. pakai Tudung je sbg 'kosmetik' Islam tp ckp mcm org kufur..

Asalkan org tu bertudung je apa shj ckp dibolehkan?

Maka PAS Laknatullah akan setuju dgn Nurul Puaka ni?

Agama Islam agama suci tertinggi.. sejak di Alam RUH lagi semua ruh2 telah BERIMAN dgn ALLAH..

Bila lahir mereka WAJIB beriman kepada Allah.. tiada konsep boleh 'bebas' beragama.

Cuma golongan kafir yg Allah tarik Hidayah tidak dipaksa atau dibunuh jika tidak memeluk Islam wpun hakikatnya Allah tidak iktiraf agama lain dan mereka kekal dlm NERAKA jika mati dgn agama selain dr Islam

'LESEN' kelonggaran yg Allah bg itu bukan utk digunapakai utk Melayu yg sudah azali sbg Islam supaya boleh jd 'tidak dipaksa' atau buang Islam! Itu satu seruan bentuk MURTAD!!

Sepatutnya kita bersyukur sgt keran Allah tetapkan kit alahir sbg MELAYU yg 'WAJIB' agamanya ialah Islam.. itu satu kelebihan dan pengiktirafan di sisi Allah

APA YANG SEPATUTNYA?

Sepatutnya anak betina Gaytua tu bercakap soal memperkasakan ke Islaman org melayu.. bagaimana menghalang dr org melayu di hasut di tarik masuk ke agama kufur lain.

Inilah Pemikiran sekularism dan pluralism Pakatan Haram.. mereka sndiri tk betul dan jauh dr Islam.

Sekurang2nya UMNO yg xsempurna ini masih pertahankan Islam dn Melayu sbg satu entiti yg sama! ITULAH AKIDAH!!

Anonymous said...

anon 8.01

budak nurul tu ada kata perkataan MELAYU MURTAD ke?

ko jgn pandai2 bawak mulut becuk busuk tuuuuu...

dia baca ayat alquran: umum kpd semua manusia... bukan arab saja, atau pakistan saja atau melayu...

ko dahlah jahil... tp tak sedar diri tu jahil... cara pemahaman & bahasa berhikmah dlm berdakwah dikhalayak umum budak Nurul Izzah tuu ...cerdik, betul, halus ... tidaklah Islam didefinikan KASAR, GANAS & SEMPIT macam fahaman Islam puak2 UMNO, perkasa, jati, semua keturunan KATAK POLITIK tuuu..


IZZAH NI BUDAK CERDIK bukan dunggu macam macai2 umno yg dok nganga kencing rosmah najib tuu...

Anonymous said...

Anon November 6, 2012 2:52 PM... boleh kasi link antara blog yg tulis begitu tak?? Aku nak kumpul bahan sikit sebelum bagi sepak terajang kat penganut hamPAS dalam fesbuk...

Tolong ye.... anak bajingan penzina dan peliwat tu harus diajar sikit.

Anonymous said...

Gini jerlah...utusan petik berita yg sama dari Malaysiakini...dah sekarang kata Utusan spin pulak. Abis tuan punya berita dari malaysiakini tu nak cempak kat mana? Apa UMNO dah bayar RM8 juta kat Malaysiakini ker? Tadi TV3 dah siar video, sediri tengok, sendiri pikir..........

Anonymous said...



utsan msia, BH ... semakin jadi surat khabar sampah......


sepatutnya penyampai fakta tp pemutarbelit fakta.... demi politik sekular UMNO!

bakul sampahkan sampah UM,BH....




Anonymous said...

Anon ni duk mengidam cipap izzah la ni..hehe

Anonymous said...


anon 8.28

ko percaya kat TV3???

TV3 ... itu ibu segala lidah setan UMNO!

mana boleh percaya!

UBN kontoi!!!!!

Anonymous said...



OOoiiiiiiiiiiiiiii....

najib tuu nama saja PM tapi nak ajar & tadbir anak bini ikut ajaran agama pun tak mampu.......

rakyat.. mana boleh ikut suami dayus... yg biarkan anak bini buat suka hati lawan Allah taala ... dah tu RM queen control pulak!

Nabi sabda: orang dayus tak masuk syurga!

puak2 umno yg dayus juga ...ikut pemimpin yg dayus!

apa macam macai2 umno sekular yg dayus?
ko pun ikut telunjuk BINI PUAKA jugak ke? hehehehehehehe..



Anonymous said...

DIA DAH SALAH TAK MAU MENGAKU. INI LAH NURUL A/P ANWAR.

Anonymous said...

apa bangang ko ni...

Asmin tu dulu bini dia mana pakai tudung..mengerbang jugak apa

pasal apa sheikh anwar tak tegur..kata keluarga punya rapat..masuk dapur sama2 dgn wan jijah lg..(utube)

apsal asmin admire sgt kat nuar


cubalah pakai otak seposen lu tu..

Melayu Perak said...

Orang Melayu Juga BOLEH DAN DIBENARKAN MURTAD - Nurul Izzah


Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah.



Apakah puteri kesayangan Anwar Ibrahim ini sudah semakin condong ke arah pegangan akidah seperti bapanya?

Adakah Pluralisme kini menjadi pegangan akidah baru ahli Parlimen Lembah Pantai ini. Semua agama dianggap sama dan tiada beza Tuhan yang dianuti?

Benarkah ini satu fitnah terbesar dari blogger pro kerajaan ... atau sememangnya Anwar dan puterinya kini semakin galak untuk mendapatkan undi dari pihak dan golongan gereja sehingga sanggup menjual maruah Islam?

Benarkah ini suatu fitnah terhadap Nurul Izzah ...


Rakyat Tidak Harus Dipaksa Menganut Satu Agama Dan Ini Juga Terpakai Kepada Orang Melayu.

Jika anda bertanya kepada saya, tidak ada paksaan dalam agama, bagaimana kamu boleh minta maaf, (kebebasan beragama) ini hanya terpakai kepada bukan Melayu, ia perlu terpakai secara sama rata.

Anonymous said...

Jadi anak Nurul cucu Sinuaq tu dia bebas pilih agama sebab dia tidak wajib berugama islam berdasar keturunan. Kalau dia belajar diluar negara dia peluk agama lain tak boleh marah sebab itu hak dia. Ini dalam kontek apa yang di kata Nurul memang dia tak sebut murtad pun.

Anonymous said...



Melyu Perk (MP)

ko dah basuh muka.... dah baca penjelasan nurul tu.. seblum ko komen & hukum dia?


MP ko ni robot umno parti setan tu ...

anis wana said...

ANAK NGAN BAPAK SAMA AJE...
GILAKAN KUASA...

PTUIHHHHH...........

Anonymous said...

Cuba kita tgk stail politik anjing pencacai PR, asalkan apa shj yg dimuntahkan oleh pemimpin dajjal PR mereka mesti sokong dan 'haluskan' maksud.

Sehingga bab Aqidah dan Murtad yg dulunya isu2 begini amat DIGILAI PAS lahanat tp skrg tgk apa jd? Mereka boleh berubah hati hanya krn mahukan PUTRAJAYA?

Chua Soi Lek yg bukan Islam pun sudah betulkan maksudnya soal HUDUD suatu yg menggambarkan UMNO relevan dgn Islam rakan2nya menghormati tp malang amat sgt bg Pakatan Haram@Syaitan - PAS-DAP-PKR yg tunggang langgang dgn mcm2 isu..sesudah isu berjaya dibongkar cpt2 mereka memaki hamun UM dan BH, tidk pulak HARAMKAH, MELACORkini.com atau Keadilandajjal..

Apakah semua ini? APa akan jd dgn Aqidah dan Islam jika Pakatan Dajjal perintah?

Melayu Perak said...

cuba ko tengok balik buletin utama tv3 hari nih....

nurul cakap....rakyat tidak harus dipaksa menganut satu agama dan ini juga terpakai kepada orang melayu....

apa maknanya tuh....orang melayu bebaskah memeluk agama lain...????

cakap dia dalam sidang media tak ada makna....dia sudah terlanjur dalam forum kristian tuh....

terlajak perahu boleh ditarik terlajak kata buruk padahnya....

Anonymous said...




Adakah Lagak AROGAN Salah Satu Ciri WINNABLE CANDIDATE?? @NajibRazak @Nazri_Aziz

Posted by RioRashid at 1:23 AM






Anonymous said...

Anon 9:08 PM, ko merepek ape ha? Kita panas dgn soal galakan MURTAD oleh si anak betina PUAKA PELIWAT tu..ko meroyan topic lain..
cai2 PR xreti bhse

Anonymous said...



MP

ko ambik hadis dari TV3?

kakakakaaahkaaaaaaaaaaah

patut la otak ko pun kena putarbelit... sebab TV3 ibu lidah setan ... bukan penyampai berita, tp pemutarbelit berita!

hahhahahahahahaaaaaaa... kantoi ko ni MP ....

Melayu Perak said...

tv3 ke tv yang lain ke....jelas video tuh ...aku dengar apa nurul cakap....

Melayu Perak said...

tv3 ke tv yang lain ke....jelas video tuh ...aku dengar apa nurul cakap....
macam mana tv3 boleh selewengkan video....

ko tuh buta perut tak terima hakikat....

Anonymous said...



MP

cuba ko teliti yg budak izzah tu jawab:
Nurul Izzah menerusi blog beliau, www.nurulizzah.com berkata, beliau mengucapkan ribuan terima kasih atas pertanyaan lanjut yang diterima beliau ekoran kenyataannya di dalam forum “Islamic State: Which version? Whose responsibility?” sebagai seorang panelis.

“Sewaktu sesi soal jawab, salah satu soalan ditanya kepada saya berkait isu paksaan dalam agama melibatkan masyarakat Melayu.

“Jawapan saya menegaskan ungkapan – “Tidak ada paksaan dalam agama (Islam)….” – daripada ayat suci Al Quran, Surah Al-Baqarah, ayat 256. Ungkapan ini merangkumi seluruh umat manusia.

“Namun ditambah, saya berpegang pada pendirian umum sedia ada, iaitu setelah memeluk Islam, seorang Muslim tertakluk dengan Syariat Islam; sebagaimana seorang warganegara tertakluk dengan Perlembagaan Persekutuan,”katanya.

Menurut pemimpin PKR itu lagi, beliau kesal terhadap percubaan memutarbelitkan kenyataannya yang kelihatan seolag-olah meremehkan soal aqidah “atau mudah menerima orang Islam yang memilih untuk murtad.”

“Saya cenderung mendukung program pendidikan dan dakwah untuk memperkukuh aqidah dan meningkat kefahaman terhadap Islam.

“Saya berdoa agar Allah SWT memberi petunjuk dan hidayah kepada semua, demi kesejahteraan bersama,” tulis beliau lagi.

====

MP elok ko pi tanya izzah tu sendiri dari ko hukum berdasarkan cerita orang lain... terutama TV3!


baru dipadang mahsyar nanti jelas... dosa ko fitnah izzah tu...

Anonymous said...

Patut la pencacai PKR kena jual dengan keluarga puaka nih. Otak bodoh lagi bangang.

Anonymous said...

Anon 9:24 PM

Inila prangai penganut pakatan haramJADAH...dah ada bukti ...video tetap xnak prcaya...

Dah tentula sapa nak ngaku berak tgh jalan,..wlpon dah ada video menunjukkn si polan tu berak tgh jalan...

mcm bapak PUAKA ckp...'mmg macam sy tapi bukan sy"..

Jilatla taik keluarga PUAKA itu selagi bole sbb nnt depa akan mandikan ko dgn wang hengget dana dari yahudi....

Anonymous said...



aq... aq....


aku hanya minat nganga tadah kencing rosmah QC & najib PM dayus saja...


keekekekekek

Anonymous said...

Bukan semua teguran keatas nurul berniat tidak baik, waima dari siapa sekalipun.

Kalau tidak, buktikan tidak.

Kalau ya,kenalah tanggungjawab .

Anonymous said...




dulu ada budak2 U ... sumpah rosmah sebagai BINI PUAKA .....

kalut 1Negara... 1U... 1I...

macai2 ubn kenalah jilat big mmama BINI PUAKA tuu ... demi fulus panas umno~!

Melayu Perak said...

penjelasan dan penafian ke atas yang sudah berlaku....tak boleh ditarik balik....damage has been done....

itulah perumpamaan melayu pernah berkata....terlajak perahu boleh ditarik terlajak kata buruk padahnya...

Anonymous said...



anon 9.36 pm

teguran itu BAIK....

tp fitnah UM, BH, TV3 - tajuk berlebih2an dari isi sebenar ... tuu... yg SETANnya UMNO!- berniat busuk! --- mengapa ucapan anti Islam dr pemimpin2 UMNO tak dibesar2kan...

klu teguran... ko baca fb dr.MAZA itu betul....

Anonymous said...


MP,

ko ni pakai undang2 apa? atau hukum dr nas mana yg kekeliruan tak boleh ditarik balik... atau "tak boleh taubat"..??

ko ni memang sempit otak betul la...

tp jangan sempit kubur nanti la..

kihkihkih...

Melayu Perak said...

apa fitnahnya UM,BH,TV3....

ko boleh bandingkan dengan berita dari Star,NST,Sin Chew,Tamil Nanban,Harian Metro,malay mail....

video dari Bernama....

Anonymous said...

Dah beribu orang melayu murtad , baru sekarang korang nak sibuk bercerita pasal murtad ?

.

Anonymous said...

Bukti video tak leh terima, itu besi (pengikut berotak lembu-pas)

utusan malaysia - lidah umno
tv3 - jurucakap umno
================================

harakah? - lidah biawak hijau.

Melayu Perak said...

kalu mengaku tersilap cakap dalam sidang media boleh dimaafkan....

ini nak mengeakkan benang basah,tak mengaku,dan mulalah nak spin....

kalu awal-awal dah cakap silap cakap kita boleh terima lagi....kesilapan manusia....

Anonymous said...


MP

ko kata terlajak kata buruk padanya....

yg ko pun terlajak hukum melampaui hukum ALlah ni tk buruk padahnya diakhirat nanti ke?

MP ayat ko tu kantoi la .. heheheehehe

Anonymous said...


MP

mana tau dispin ke.. dia tu bertaubat ke?

ko ni pun satu... asyik dengki kat izzah tuuu tak habis2....


Anonymous said...

sejak PR dibentuk dan memerintah beberapa negeri, berapa orgkah ahli2 DAP yg berjaya diIslamkan oleh PAS?

yg sedia ada pun dibiarkan murtad, ada hati nak jaga Islam.

Melayu Perak said...

apa yang aku hukumkan...hukum siapa...aku cuma tulis apa yang nurul cakap...terpulanglah pada kita menilaikan apa yang dicakapkan nurul...

Anonymous said...

anon 9.54

ko ni tanya dap 4 tahun memerintah p.p... ngapa ko tak yang cina gerakan yg 50 tahun memerintah sebelum ni sampai lesap tanah melayu g'town tu..

tenguk statstik melayu murtad zaman umno/gerakan perintah....

ko tenguk melayu murtad dinegri2 yg umno perintah 55 tahun..

bandingkan.... mana satu yg lebih perangai iblisnya...

Anonymous said...

korang sibuk bercerita tentang orang melayu murtad .. entah entah korang sendiri pun tak gi sembahyang ... bercakap macam diri tu bagus sangat ... kah kah

.

Anonymous said...

moga2 nurul izzah akan dpt sokongan padu DAP & menang besar dlm pru13 nanti kerana mengeluarkan statement begini. teruskan n. izzah. kepada pengikut2 pas, teruskan sokongan anda.

Melayu Perak said...

setahu aku yang hidup lebih 60 tahun nih.....

jarang sekali dengar melayu murtad hanya sekali-sekala itu pun keluar dalam UM,BH....

tapi sekarang kes mahkamah dah masuk puluhan dalam masa terdekat nih....

Anonymous said...


MP

sebab tu.. ko jgn tuduh/ fitnah si nurul tu dgn bukan2 jika bukti tak kukuh.... biar JAIS siasat dulu... kemudian JAIS cari akta yg berkaitan dan dakwa dimahkamah syaraiah.... Qadhikan ramai nak adili dia.....

sekarang ko pun dah nk spin ayat2 ko sebelum ni...

ko jgn jd macam UM, BH, TV3 tu... berbuih hukumkan orang lain ...diri sendiri berselirat dgn mungkar....

elok ko pi mintak maaf dgn si nurul tu....

Anonymous said...


MP

dari dulu pun isu murtad heboh saja... lina joy... dll...

tp 55 tahun umno jd ketua kerajaan.. undang2 murtad tak pula digubal?????

hipokrit la umno ni.. MP....

tak yah la ko susah2 bela UMNO parti setan ni.... lebih baik ko ikut tabligh pi dakwah rumah ke rumah...



Anonymous said...

9:59 - sepatutnya dah zaman khalifah umar abd aziz yg memerintah, tak payahlah rampas lagi tanah melayu, da tanah2 yg telah dirampas oleh kerajaan Gerakan dahulu dikembalikan kpd yg hak.

CAT (Cocky, Arrogant, Tokong)

Anonymous said...

APA KENA MENGENA DENGAN TABLIGH !!!

Melayu Perak said...

anon 10.03 pm....

oh begitu....

habistuh yang mat sabu kata rela makan babi dari makan ayam dengan najib tuh fitnah..????ada video lagi ...jelas lagi...

nik aziz kata Nabi muhd saw tuh macam budak kampung masa kecil...itu pun fitnah ke...????

anwar kata support the security of the state of israel....support lina joy murtad itu fitnah ke....????

Anonymous said...

anon 10.02 pm

aku suka ayat ko tu.... bukan bahasa lucah, mencarut, biadap macam kawan2 ko yg lain tu... puak2 melayu tak bertamadun, gasar!

komen secara berhemah, ilmiah, dakwah,... bahasa yg halus lg berbudi.... itulah tamadun melayu yg murni....

Anonymous said...

anon 9:59 - publishlah statistik melayu murtad yg kau ada tu. Tentunya statistik tu kau ambil dari akhbar lidah bewak hijau, haramkah haramjadah.

Anonymous said...


MP

ko tak berapa enak dgr bahasa mat sabu tu....

tp ko pun sama guna bahasa mat sabu...

sebab tu aku bicara dgn ko tak guna kaedah mat sabu tuu....

MP... ko ni bersemangat utk Islam tp salah platform.. umno sekular!!!

biarkan la saja umno dgn egonya itu...

ko pun dah berumur...patut bersama perjuangan rakyat & ummah dr ko tompang 'dosa' umno tu!

Melayu Perak said...

buat apa aku mendosakan diri bersekongkol dengan pakatan rakyat yang banyak kontroversi tuh....penyelewengan...rasuah....menzalimi rakyat....munafik menjanjikan yang tak boleh tertunai....

alhamdulillah aku dengan bn/umno...parti untuk orang amanu...atau beriman

Anonymous said...


MP

itu pandangan ku... tp terserah lah pd diri ko nk terima atau nak tolak..... "tiada paksaan"....

aku pun macam ko jugak ... macam2 ko orang keji... tp pd aku lain...


kita hanya sebangsa... tp hati lain2... ya MP!


Melayu Perak said...

on aje aku suka stail ko...

walaupun berbeza pendapat...

begitulah hendaknya...

umnosokmo said...

Nak ikut parti mana lagi? Kalau umno sekular, pas parti ajaran sesat lagila teruk.Ini kata-kata dari anak pok id tok nyadat.. kata nak saman anak pok id, tapi senyap sampai sekarang.. saman la...ke takut banyak bukti tentang kesesatan akan terdedah bila masuk mahkamah nanti..

Anonymous said...

Agak nya dalam Malaysia ni ada berapa ramai melayu murtad ? Agak nya dalam Malaysia ni ada berapa ramai melayu yang jadi peragut , penagih dan mat rempit ? Agak nya dalam Malaysia ni ada berapa ramai melayu yang makan rasuah ? Agak nya dalam Malaysia ni ada berapa ramai melayu yang tak sembahyang 5 waktu ?

.

Anonymous said...

Kpd penyokong PAS, jgn percaya apa shj statement yg kluar dari akhbar UM, BH, TV3 & sewaktu dgnnya w/pun ia dicedok 'bulat2' dari msiakini atau dari apa shj media terbitan PR.

Kalau berita yg sama dikeluarkan oleh msiakini dan UM, yg boleh kita percaya ialah yg dikeluarkan oleh msiakini shj kerana ia menyokong kita.


Tapi kalau msiakini mengeluarkan berita yg tak tepat, kita anggaap itu adalah kesilapan teknikal. Sekiranya UM keluarkan berita yg tak tepat, kita anggap itu satu fitnah yg jahat.

Anonymous said...



MP

ko dah kira ok jugak, tk lah emosional macam kawan2 ko yg berbahasa kuning tu ... rosak budi bahasa melayu....

cuba ko banding cara obama & rommey di USA tu berpolitik.... walaupun mereka tu kafir... tapi tak macam kita.... cara politik kotor yg menjijikkan....

mereka bersaing, berdebat, bertanding kehebatan demi berkhidmat untuk negaranya... bukan berkelahi, bermusuhan, berdendam, bahkan berbunuhan sesama sendiri...... itulah demokrasi USA negara kafir itu...

kita di Malaysia, khususnya politik melayu , pd akulah masih terkebelakang dan diera duania ketiga.......

apa pun itu pandangan aku.... ya MP!

Anonymous said...

PAS TERLALU AGUNGKAN MALAYSIA KINI DAN HARAKAH TETAPI TERLALU MENGHINA UTUSAN MELAYU.....SEBABNYA ADALAH UTK MENANG PRU 13.........BUKAN KERANA ISLAM.....

Anonymous said...

Anonymous said...
APA KENA MENGENA DENGAN TABLIGH !!!

November 6, 2012 10:10 PM

=========================================

Tabligh tu pi dakwah la melayu2 yg sesat & buta agama..... baru mereka faham agama & tak la sanggup MURTAD!

ko ni apa punya otak .... pi dakwah la sungguh2 supaya gejala murtad, maksiat, munkar & durjana tu dihapuskan.....

hang pi ikut puak2 tabligh tu baru hang tau apa mereka buat... tegakkan agama & sunnah nabi.

Anonymous said...

anon 10.42 pm

ko betulkan etika kewartawanan/ media masa UM, BH, TV3 tu dulu..... baru ko tanya rakyat mengapa ramai yg minat kpd maklumat harakah, malaysiakini, malysian insider, dlll.....

rakyat hari ni bukan lg duduk diera zaman 60han... mereka dah informative, educated, professional & intelligent ... tak mau berita yg tidak bermutu UMN/BH/TV3 dan too politicking UMNO/BN tuu....

rakyat baru ni yg ubn underestimated dgn program 'politik gula2' diera lampau.........

aku rasa pru13 ni agak kritikal kerana rakyat nampak macam biasa tapi minda & jiwa mereka memberontak hebat!

Anonymous said...

10:48

kalau gitu, nurul izzah patut ikut tablighlah yaaa, tido mesjid... aku pun nak ikut tabligh jugak laaa. tapi nak keluar dgn jamaah yg ada nurul izzaah laaa...macha.

Anonymous said...

ANON 10.56 PM
BRAPE TOKONG GUAN ENG BAYAR MU??????
MU INGAT MU SORANG JE YG SEKOLAH TINGGI......
JGN ANGKUH DAN BONGKAK....
RAMAI LG YG SEKOLAH TINGGI SOKONG UMNO......
DEB BYK TOLONG MELAYU TERMASUK AKU.....TK UMNO/ BN......

Anonymous said...

satu org lagi yg sesuai masuk tabligh ialah dr badrulamin sbb dia sgt tekun berdakwah. dia juga boleh kaunseling muslimat tambah2 yg ada msalah rumahtangga. Sekali tu kawan aku dari pejabat agama cerita, dia sanggup bersengkang mata sampai pukul 3.00 pagi kerana bagi kaunseling dlm sebuah bilik hotel.

Anonymous said...

aku kadang-kadang terbahak-bahak baca komen-komen dalam blog ini yang di tulis oleh melayu-melayu .

.

Anonymous said...

Cube ko tunjukan nama2 melayu yg murtad kat aku selain lina joy....

Anonymous said...

Anon 10.56pm
Aku berpendidikan sekular dan pondok.Tp aku xsokong sokong Pas...........cuba kaji semula sejarah awal perjuangan pas.....Aku nasihat kaji betul2....byk kekeliruan didalam dasar perjuangan pas pd masa ni.Wasallam.

Anonymous said...

anon 11.01

kira ok la tu ko dah ada niat nak 'keluar' fisabilillah... sekurang 3 hari, 40 hari atau 4 bulan ikut cara dakwah tabligh....

mereka bukan apa nak betulkan cara fikir & cara hidup ikut sunnah Nabi SAW.... banyakkan cakap agama, kebesaran Allah, dan sunnah Rasulullah SAW.... kemudian pelahan2 lah tingkat IMAN & AMAL SOLEH kita tuu... bermula dari diri sendiri, isteri & anak2, keluarga, sahabat, dan seterusnya semua umat manusia didunia ini.....

dengan itu ...bila semua faham agama, fikir agama, amal agama ...Insya Allah seluruh Malaaysia akan jadi Islam dan hayati ajaran Allah & Rasul SAW!

jadi apa yg kita bimbang isu murtad ni dapat dihindarkan.. Insya Allah! amiiin.

aku harap ko iku kawan tabligh tempat ko tinggal tu...


Anonymous said...

Melayu bodoh anjing dap......huhu

Anonymous said...

Ko jgn plak lupa... Dlm 55 thn bape tahun plak nuar dok dlm kebinet, dan berapa ramai plak nuar menyokong melayu menjadi murtad termasuk lina joy..

Anonymous said...

Buka dia jermengidam nonok nurul... Aku dah lama mendoakan nurul menjanda...

Anonymous said...

Sokong Nurul ! Kepercayaan agama tidak boleh paksaan yang paksaan bukan agama ! Inilah Parti Keadilan memberi keadilan kepada semua kaum ! Sokong Parti Keadilan baru kita dapat adil ! Sokongan ! Sokongan ! Sokong !

Anonymous said...

anon 11.11

ko mengaji pondok? tapi tolak politik Islam... masya Allah... ramai artis2 yg insaf & kembali bersama kepimpinan ulamak supaya sentiasa dibimbingi agamanya... yg ko belajar pondok konon tapi 'tak faham agama'... apa yg ko dapat & ko mengaji sebelum ni?

kes ko ni agak berat la skit.... klu jenis yg buta agama tolak politik Islam memang layak la... tp ko ni ..... eh tak nak lah jadi macam kisah ulamak yahudi Bal'am Barshisha yg kafir selepas Islam tu..... eh mintak jauh la...

ko fikirlah semula... pendirian yg ganjil para orang dirberi ilmu tapi tak yakin dan tak amalkan.... ya Allah kekalkan aku dengan Islam & jemaah Islam ...

amiin

Anonymous said...

Cube ko bagi nama2 melayu yg dah murtad...

Anonymous said...

Walau pun deme xpenah g semejid tp deme paham maksud murtad.. Kire deme 2 masih ada iman lagi...

Anonymous said...

abby abadi masuk pas kerana sebelum ini dia telah dipukau dan dipaksa oleh umno supaya menjadi artis. begitu juga bob lokman & bbrp org lagi.

sbb tu bila mereka msuk pas, mereka marah sgt pd umno.

Anonymous said...

Emmmmm...... Xpenah plak tok nik & the gang buat tabiat Tabliq 2..

Anonymous said...

Mana ade orang melayu yang dah murtad pegi bagitau sama orang yang dia tuu dah murtad . Dia murtad secara diam diam . Dia tak berani cakap sebab dia tau lembu lembu akan marah kat dia . Kemungkinan nyawa dia pun terancam .

Anonymous said...

anon 11.20pm
Adakah anda mendahului Allah swt dalam membuat penghakiman terhadap penerimaan iman setelah matinya setiap insan didunia ini?????
Adakah anda tau kisah sebenarnya barshisa????
bercakap pun riak..tak bercakap pun riak.....HATI2
cuba siasat sendiri adakah semua guru pondok di malaysia menyokong pas???????

Anonymous said...

Teruklah hujah2 penyokong2 PAS dan Pakatan Haram.. putar belit dan jauh dr agama tp masih berasa angkuh dn hebat.
Mereka penyokong2 PAS xubah seperti perangai Yahudi dan Bani Israel yg cukup 'petah' berhujah dan putar belit hatta dgn Nabi dan Allah Ta'ala sekalipun.

Inilah zaman dimana perangai2 umat2 jahiliyyah dlu dizahirkan kembali. Pening kepala lihat stail Pakatan Haram defence BUSUK dan MAKSIAT mereka... Hanya pd Allah Ta'ala shj Tuhan Yang Maha Berkuasa memberikan balasan atas puak2 Pakatan Haram ini.. mereka boleh menang dlm sihir kata2 dlm menipu dan mempengaruhi hatta seluruh manusia tp di sisi Allah DIA-lah Tuhan yg Maha Berkuasa, DIA-lah Tuhan Maha Pengasih pd Hamba2-NYA yang BENAR dan IKHLAS!

Anonymous said...

sibuk2 akidah mutakhir ini.tak putus2 ada je cerita org umno ni...ada ke betul2 umno jaga akidah...solat tak jaga,rasuah,,zina,curi duit rakyat,minum arak,pusat judi jadi sumber yg bena sekolah dari duit judi.kalau dah cukai judi dicampur sekali dgn hasil2 lain...ckp je byk umno tetapi byk benda yg jauh dari islam.

Anonymous said...


KOTA BHARU 6 Nov. - Dewan Pemuda Pas hari ini ‘menempelak’ Nurul Izzah Anwar berhubung kenyataan kontroversinya mengenai isu kebebasan beragama di negara ini yang didakwa Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu sepatutnya diguna pakai secara sama rata termasuk kepada orang Melayu.

Timbalan Ketua Pemuda Pas, Nik Abdul Abduh Nik Abdul Aziz (gambar) berkata, ungkapan ‘tiada paksaan dalam agama’ daripada ayat 256 surah al-Baqarah adalah merujuk kepada hak bukan Islam untuk kekal dalam agama mereka sebebas-bebasnya dan ia sama sekali tidak melibatkan umat Islam.

Beliau berkata, sesuatu yang amat pelik dan tidak logik apabila mengatakan seorang yang lahir daripada ibu bapa yang beragama Islam, dianggap satu paksaan ke atasnya untuk memeluk Islam.

“Seseorang yang dilahirkan sebagai seorang muslim merupakan satu anugerah Allah untuk dirinya. Ia tidak akan begitu bersusah payah mengenal Tuhannya sebagaimana bukan muslim.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20121107/po_01/Pemuda-Pas-tempelak-Nurul-Izzah#ixzz2BTqRtQw3
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Ko tunjuk mana yg fitnah bangang!!! Nk spin tu jgn lh dgn fitnah basi bahlol pnya pencacai...

Anonymous said...

Muahaaaaaaa Tak ada Nur... Izzah dah diliwat bapanya

Anonymous said...

Apa salah manusia bertukar agama ? Agama yang baik tak takut tiada penganut melainkan agamanya yang bermasalah ! Agama yang baik tak harus paksaan dan harus mengikut zaman bukan terlalu mengikut zaman lama. Agama adalah untuk kepercayaan individu malangnya ada agama sudah diperalatkan untuk kuasa politik menjadi dunia ini tidak aman......

zulhairi b dollah zul said...

Dasar mata satu.Selama ni Allah dah beri petunjuk masih butakan hati...

Anonymous said...

Pengkomen-pengkomen Pas/PKR telah menunjukkan mereka bersifat bodoh secara semulajadi.

Menmpunyai sifat bodoh secara semulajadi adalah faktor yg membolehkan mereka diterima secara merit untuk menganggotai parti Pas/PKR.

Anonymous said...

sibuk2 akidah mutakhir ini.tak putus2 ada je cerita org umno ni...ada ke betul2 umno jaga akidah...solat tak jaga,rasuah,,zina,curi duit rakyat,minum arak,pusat judi jadi sumber yg bena sekolah dari duit judi.kalau dah cukai judi dicampur sekali dgn hasil2 lain...ckp je byk umno tetapi byk benda yg jauh dari islam.

November 7, 2012 5:22 AM
-------------------------
MU DAH TGK CERMIN KA BHAI????..KAT NEG YG PAS PERINTAH SEMUA MENDE YG KO CAKAP TU XDE KE?..

YG LAGI TEROK PEMIMPIN YG RENDAH MORAL KORNG ANGKAT JADI PEMIMPIN....

Anonymous said...

Mamat ni org islam ke bukan islam... Cuba teka?

Anonymous said...

Seronok aku tgk org pas tgh kalut cari dalil nak cover cipap izzah tu... Hahahah.

Anonymous said...

Mamat ni bermata ikan kering dan bertelinga cawan... Kesian dia

Anonymous said...

Aaminnn

Anonymous said...

Tu taktik biasa org yg dah takleh jawab soalan... Biasa la tu. Dah sedia maklum pun.

Anonymous said...

Suara kafir harbi tu...

Anonymous said...

Mamat ni tgk status budak pompuan tu anak kepada aljuburi terus kata dia cerdik... Cerdik kat mana pun tak tau... Hahaha...

Anonymous said...

Mereka memang patut dibunah pun...

Anonymous said...

Kalau Nurul Izzah rujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua Soi Lek rujuk fatwa siapa?

Utusan Malaysia semalam melaporkan berita bertajuk "Melayu perlu bebas pilih agama?"

Antara lain, akhbar itu melaporkan, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Nurul Izzah Anwar menegaskan, rakyat tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama tertentu dan perkara itu juga perlu terpakai kepada orang Melayu.

Beliau seperti dipetik menerusi laporan portal propembangkang, Malaysiakini berkata : ''Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama... mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata."

Dalam berita FMT 3/11/12 bertajuk "Nurul Izzah backs religious freedom for all", antara lain dilaporkan:


Earlier in her speech, Nurul Izzah quoted a decree made by Egypt’s University Al-Azhar president Ahmad el Tayeb and said freedom of belief should be a fundamental right for all.

Izzah dilaporkan memetik fatwa Sheikhul-Azhar, Ahmad el Tayeb, yang menyatakan kebebasan dalam soal kepercayaan seharusnya menjadi hak asasi semua orang.

Saya tidak bercadang hendak membela Ahli Parlimen yang saya undi itu. Dia lagi pandai membela dirinya. Yang saya nak habaq satu ja - Izzah memetik fatwa Sheikhul-Azhar.

(Nota: Secara peribadi, saya lebih bersetuju dengan pandangan Prof Dr Abdul Aziz Bari yang disiarkan dalam laporan FMT bertajuk "Aziz Bari explains ‘No compulsion’ verse":
Aziz, an expert on constitutional law, said the verse in question (لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ - Verse 256 of Surah al-Baqarah) did not mean that a Muslim could renounce his faith. “If this is the case, then what is the point of the ruling that says renouncing Islam is a big sin?” he said.)

Bagaimana pula dengan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek? Dengan berdalihkan istilah 'hudud versi PAS', sesuka hati dan dengan bebas musuh Islam itu menghina Islam serta menyebarkan ideologi Islamofobia. Tentulah dia bebas berbuat demikian kerana Umno merestui dan berhempas-pulas mewali keramatkan syaitan itu.

Kalau Izzah merujuk fatwa Sheikhul-Azhar, Chua merujuk fatwa siapa?

Anonymous said...

Agama yang baik tidak takut tiada penganut kerana agama ini mengalak persahabatan, harmoni, tolong-menolong, tidak paksaan dll. Agama yang tak baik ada paksaan, mengalak pergaduhan, kebencian, pembunuhan, berkaitan politik dll. Jadi untuk dunia ini lebih aman harus kita pilih mana ?

tok udin said...

ko org jgnlh gaduh2 x baek...islam suruh kita bersatu.berkasih syg..yg x betul dpimpin org yg betul..klu betul2 salah bnykn taubat..jgn sush2 nk maki2 org..esok ad hari pembalasan dye org semua ad kepentingan...yg kau org ni sibuk2 ap ko dpt dosa adlh..ALLAHUAKBAR...WAHAI SAUDARA KU SEISLAM JAGALH LIDAH KAMU..CAKAPLH PERKATAAN YG BAEK2..

tok udin said...

islam mmg x de paksaan tpi kita kena paksa diri kita utk amal islam ALLAHUAKBAR BNYK2 LAH TAUBAT NGAN ALLAH...NABI MUHAMMAD SAW SYGKN UMAT2 NYA WALAUPON DOSA BNYK SELUAS LAUTAN...KITA DOA SAMA2 SEMOGA SELURUH UMAT ISLAM ATAS MUKA BUMI NI MENDAPAT RAHMAT ALLAH SWT,,,AMINNNNN