Saturday, November 10, 2012

KELUARGA PUAKA 69 !



Sama ada secara sedar atau sebaliknya, Naib Presiden PKR Nurul Izzah sebenarnya telah menjadi penyambung lidah kepada agenda Suruhanjaya Antara Agama (IFC) yang sebelum ini telah berjaya digagalkan hasil dari kesedaran dan kebangkitan umat Islam membantahnya.

IFC adalah lanjutan daripada IRC, matlamat dan tujuan penubuhannya adalah sebagai badan berkanun yang berkuasa penuh untuk mengubah ajaran sesuatu agama khususnya Islam dengan menerima desakan atau tuntutan agama lain.

Dengan kata mudah sekiranya IFC dibenarkan bebas bergerak, maka peranannya akan setara dengan SUHAKAM. Bezanya, IFC akan mencampuri urusan agama khasnya Islam, manakala SUHAKAM memantau aduan berkaitan hak kemanusiaan.

Apabila anak perempuan kepada Ketua Umum PKR itu menyatakan persetujuan bahawa hak kebebasan agama sepatutnya tidak terhadap kepada orang bukan Melayu sahaja sebaliknya perlu juga meliputi orang Melayu, jelas sejelasnya ada persamaan dengan perjuangan IFC.

Nurul Izzah selaku Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai mungkin sahaja tidak kisah pandangannya begitu berbahaya kepada akidah umat Islam sementelah lagi diakuinya sendiri yang beliau sudah terbiasa belajar di Sekolah Kristian Assunta di Petaling Jaya.

Namun, bagi orang Melayu yang agamanya wajib berakidahkan Islam sebagaimana disebut oleh Perlembagaan Negara dalam Artikel 160 (2), tetap sama sekali tidak dapat menerima pandangan serba liberal yang kini sedang meracuni fikiran anak perempuan Anwar Ibrahim itu.

Wan Azizah sebagai ibunya mungkin boleh terus bermain dengan sentimen air mata biawak sekalipun, hakikatnya ia tidak dapat menyembunyikan bahawa kenyataan Nurul Izzah itu sudah seumpama cubaan menyemarakkan kembali agenda IFC.

Antara tuntutan-tuntutan IFC termasuklah;-

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
       
2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali ke agama asal mereka(murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
       
3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.
       
4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam
       
5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam(murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
       
6. Seseorang atau pasangan suami-isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.
       
7. Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya..
       
8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
       
9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
       
10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
       
11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
       
12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
       
13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
       
14. Sepatutnya islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah. 

Kesemua tuntutan IFC di atas itu senada dengan dakyah Yahudi Nasrani dalam usaha mereka untuk menghancurkan akidah umat Islam melalui Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) dengan mengisytiharkan Deklarasi Hak Manusia Sejagat.

Dalam Artikel 18, Deklarasi Hak Manusia Sejagat itu, antaranya menuntut  supaya hak individu untuk bebas menukar agama dan kepercayaan serta kebebasan berfikir perlu dihormati tanpa sebarang halangan. 

"Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief, and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance" (Article 18, Universal Declaration Of Human Rights, United Nations).

Bagaimanapun pengisytiharan PBB di atas jelas bercanggah dengan Perlembagaan Negara yang secara rasmi memutuskan orang melayu wajib beragama Islam, di masa yang sama melindungi setiap orang Islam dari dakyah agama lain.

Akan tetapi, melihat pada sikap liberal anak beranak keluarga puaka yang menguasai PKR itu, tidak mustahil seandainya negara ini berjaya dikuasa oleh PR, ada kemungkinan semua peruntukkan dalam perlembagaan yang melindungi agama Islam dan penganutnya akan tergugat.

Melihat kepada kemungkinan ini serta betapa bersungguhnya gerombolan puak liberalisme dan pluralisme yang semakin berjaya menguasai halatuju parti-parti politik dalam PR, amatlah wajar umat Islam segera bangkit dari lena untuk menepis ancaman yang sedang bergentayangan di tanahair kita ini.

30 comments:

Anonymous said...

KELUARGA PUAKA MATA SATU....
PENGKHIANAT NEGARA NO SATU....

Otak geliga said...

No 1 sama seperti kenyataan Khalid Samad....mantap!!!...kehkehkeh

Otak geliga said...

Aku nak tanya pada pemimpin beragama Islam PKR & PAS...hehehe

SERONOK ke jadi penyambung LIDAH Kristian avengelis utk ganggu gugat penganut agama lain terutamanya ISLAM?

kalau baca jawap le....jawab dalam hatipun ok....hehehe

utk penganut PAS & pencacai PKR nak jawabpun ok....ekekeke

Anonymous said...

sekarang rakyat malaysia dh nmpkkn knp ada kumpulan yg bria2 hendak agar ISA d hapuskn , ini la agenda mereka sebenarnya

usin said...

sungkurkan keluarga iblis ini pru13 nanti. biar parti manapun jd pembangkang, baik umno/pkr/pas/dap berdiri tanpa keluarga ini...

Anonymous said...

prguam soal nurul ct bedah kassim pejuang LGBT kecewa ngan Nurul /Anwar yg tak konsisten pada LGBT dan Pluralisme sapa ade info pasal CT bedah ni asal dri Kg ULu mana? sila share ngan kami semua

Anonymous said...

ORANG BERTUDUNG TAK MAKNA DIA ISLAM.
HATI............

Anonymous said...

prguam soal nurul ct bedah kassim pejuang LGBT kecewa ngan Nurul /Anwar yg tak konsisten pada LGBT dan Pluralisme sapa ade info pasal CT bedah ni asal dri Kg ULu mana? sila share ngan kami semua

Anonymous said...

1 malaysia dah kutuk keluaga ni , ambik kau !

Anonymous said...

BOLIH INCLUDE LIWATISMA DAN ZINAHISMA TAK. !
INI PENTINNG, KALAU TIDAK LIBERALISMA TAK MENJADI.
BOLIH MINTA PENJELASAN DARI USTAD ALJUBURRI TAK. ?

Anonymous said...

liwat or zina ....lgbt....dlm bilik private bole!!...nuar agree...

Anonymous said...

Satu ayat power yang telah menghancurkan karier 2 parti politik, pkr dan pas sekaligus. Ambik ko.....kun faya kun....ditunjukkan kepada kita semua.

Tahniah nurul....penat bapak ko keluar negara cari pengaruh.

Anonymous said...

PKR dan PAS dan DAP ....kau akan dimusnahkan oleh allah

Anonymous said...

deklarasi IFC ni adalah sambungan dari versi pehak christian yg melancarkan gerakkan mengkristiankan dan memurtadkan secara besar besaran penduduk islam Cordoba sepanyol dulu. cuma bezanya mereka tidak membunuh dan menghalau mana mana org islam yg enggan masuk keristian seperti mana yg berlaku di Cordoba dulu....kali ini mereka lebih berhati hati agar tidak di lihat sebagai kejam & zalim...mereka menggunakan taktik halus dengan mempengaruhi pemikiran umat islam supaya menjadi confuse & kacau dengan mempertikaikan apa yg tertulis dlm al quraan....especially ayat ayat yg berkaitan dengan kebebasan beragama...kerja ini akan menjadi lebih mudah dengan adanya sikap beberapa org islam itu sendiri yg secara terang mempertikaikan ayat yg sama dan memutar belitkan tafsiran alquraan....ditambah pula dengan sokongan parti parti politik serta sikap ulama ulama yg sentiasa diam membisu, tidak lantang bersuara untuk membela (mementingkan gaji, pangkat dan kedudukan dlm kerajaan mahupun dlm pembangkang...) agensi agensi penguatkuasa agama yg lebih bersikap keras dengan menangkap & menghukum pesalah daripada berlemah lembut dlm menangani masalah yg di hadapi oleh org islam, sikap staf staf di jabatan agama yg tidak mesra pelanggan...apabila cuba hendak ditemui oleh mereka yg ada masalah akan mengerdik, memperli, mengejek ejek pelanggan...(kemanakah mereka ini nak pergi mengadu???) inilah peluang bagi mereka untuk masuk jarum....belum lagi dikira dlm aspek hiburan yg melampau lampau di negara ini yg kita semua sedia maklum.....
sesungguhnya kita perlukan sebuah pemerintahan islam yg tegas dlm menangani permasalahan ini...jgn la hanya kerana hendak menghormati hak asasi manusia ciptaan yahudi& nasrani melalui proxy mereka (United Nation) kita sanggup membiarkan agama kita yg suci di perlekeh lekehkan...

Anonymous said...

Izzah bercakap berbelit belit macam ayah dia jugak...

lidah bercabang..

Anonymous said...

Nurul Izzah tolong jgn jadi lidah kepada pendakyah kristian...

awak tu ilmu tak seberapa, jgn bercakap tentang islam..OK

Takut nanti jatuh syahadah!!!
Nauzubillah min zalikkk

Anonymous said...

ORANG PUTIH ADA HUBUNAN SULIT PANDAI MALU, LETAK JAWATAN.
INI MELAYOOOO YANG SAH LANGGANG PELACUR TAK MENGAKU. DAH TU LIWAT PULAK. TAPE ADA, VIDEO ADA, TAK MENGAKU JUGA.
MEMANG MACAM MUKA BABI YANG TAK TAU MALU.
NAK JADI PERDANA MENTERI. !
NANTI orang BAGI title. PERDANA MENTERI YANG MELIWATI DAN MENZINAHI....KAU. SELURUH DUNIA TAUUUUUUU.
DASAR MUKA TAK TAHU MALU.

Anonymous said...

Inilah kalau bapak korek, anak cikangrong, bapak kencing panas tak istinjak, anak berak mencret senggelet. Inilah AL kisah keluarga songsang, keluarga 69, keluarga Hero Tamil pare pundek.
Sang Isteri Kak Wan Jijik aka Si Ikan sepat kering menjilat Sang Suami, hingga sama sebagai Anugerah Tuhan.
Anaknya, Norule yg mulut bau bacin, setelah melihat videoporn membela dan menegakkan kote bapak dia dgn berkata Papa Hebat.
Osetat Badigol Kauseling pulak yg tahu Boss dia adalah lelaki Y yg air mani berada dalam jubor Saiful, peliwat terkutok, di sanjung, begitu rupa dan dikata adalah Imam Mahadi.
YB Jamban sanggup buang adik beradik, ibu kandung, darah daging sendiri. Termasuk sanggup memberi isteri sebagai santapan nafsu kepada Boss yg dia anggap melebihi segalanya hingga nyawa hanya untuk maha Dewata si Agen Yahudi zionist neocons, barua lahanat Yahudi Zionist.
Inilah spesis2 yg keparat, bngsat dan lahanat, yg sudah harus direjam sperti kanak2 Palestina merejam askar2 Yahudi zionist demi agama, bngsa dan negara

Anonymous said...

Skandal Seks, Pengarah CIA Letak Jawatan…
Published by AIDC on November 10, 2012 | 0 Comment
WASHINGTON 10 Nov. – Pengarah Agensi Perisikan Pusat (CIA), David Petraeus meletak jawatan sebagai ketua agensi perisikan Amerika Syarikat (AS) itu semalam selepas mengaku menjalin hubungan sulit.

Dalam suratnya kepada CIA, Petraeus, 60, berkata, beliau telah menemui Presiden Barack Obama di White House kelmarin dan meminta ‘dibenarkan untuk meletak jawatan’ atas sebab peribadi.

“Selepas 37 tahun berkahwin, saya telah menunjukkan ‘contoh buruk dengan menjalin hubungan sulit, satu kelakuan yang tidak boleh diterima,” tulisnya dalam surat itu. – REUTERS
-----------------------
KAT SINI WALAU 1 DONIA DAH TENGOK 'BELALAI BENGKOK' DIA , WL PAKAR DR DALAM MAUPON LUAR NEG DAH MENGESAHKN 99.9% ADALAH 'DIA',, WL ADA BUKTI 'AIR MANI' DIA SBG LELAKI 'Y' DLM DUBUR SAIFUL...

'DIA'TETAP DGN MUKE XMALU MENAFIKN..MALAH DI ANGKAT MNJADI PEMIMPIN ANUGERAH TUHAN PULAK...

PADA PENGANUT PAS...MUNGKIN KRN PERJUANGAN ANDA BRLANDASKN DENDAM KESUMAT SESAMA BANGSA n AGAMA MAKA TRTUTUP PINTU ATI MELIHAT KEBENARAN...SUBHANALLAH...

Anonymous said...

Skandal Seks, Pengarah CIA Letak Jawatan…
Published by AIDC on November 10, 2012 | 0 Comment
WASHINGTON 10 Nov. – Pengarah Agensi Perisikan Pusat (CIA), David Petraeus meletak jawatan sebagai ketua agensi perisikan Amerika Syarikat (AS) itu semalam selepas mengaku menjalin hubungan sulit.

Dalam suratnya kepada CIA, Petraeus, 60, berkata, beliau telah menemui Presiden Barack Obama di White House kelmarin dan meminta ‘dibenarkan untuk meletak jawatan’ atas sebab peribadi.

“Selepas 37 tahun berkahwin, saya telah menunjukkan ‘contoh buruk dengan menjalin hubungan sulit, satu kelakuan yang tidak boleh diterima,” tulisnya dalam surat itu. – REUTERS
-----------------------
KAT SINI WALAU 1 DONIA DAH TENGOK 'BELALAI BENGKOK' DIA , WL PAKAR DR DALAM MAUPON LUAR NEG DAH MENGESAHKN 99.9% ADALAH 'DIA',, WL ADA BUKTI 'AIR MANI' DIA SBG LELAKI 'Y' DLM DUBUR SAIFUL...

'DIA'TETAP DGN MUKE XMALU MENAFIKN..MALAH DI ANGKAT MNJADI PEMIMPIN ANUGERAH TUHAN PULAK...

PADA PENGANUT PAS...MUNGKIN KRN PERJUANGAN ANDA BRLANDASKN DENDAM KESUMAT SESAMA BANGSA n AGAMA MAKA TRTUTUP PINTU ATI MELIHAT KEBENARAN...SUBHANALLAH...

Tukang Komen said...

Orang islam dalam Pkr dan Pas teruskan berdiam diri. Kalau bising2 nanti tak dapat undi kafir.
Agama tak pentingkan? Berakidahkan undi dan kuasalah korang.

Anonymous said...

Mari hancurkan PR dlm PRU!jenis jual agama pun tak kisah!Aku tak sanggup gadai agamaku Islam!Ya Allah hancurkan pengkhianat agama ISLAM.AMIN!

Anonymous said...

PEMBANGKANG TERMASUK PAS HANYA MAHU UNDI KRISTIAN DAN MENANG PILIHANRAYA DAN TAK PEDULIKAN LAGI AKIDAH ISLAM BERKUBUR....SYABAS HADI BUNCIT...MU HEBATTTT...

Anonymous said...

tuntutan ifc sebenarnya mudah saja dipatahkan

apabila ifc menuntut sesuatu, umat islam pun boleh menuntut dari mereka

1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam
- setiap anak yang dilahirkan kristian, buddha atau hindu tidak seharusnya secara terus menjadi org kristian, hindu atau buddha

4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam
- semua penduduk malaysia tidak kira agama dan bangsa diwajibkan menggunakan nama melayu dan beragama islam supaya tidak timbul masalah diskriminasi kaum dan agama

5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam(murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan tindakan undang-undang.
- semua penduduk malaysia diwajibkan beragama islam supaya tidak timbul masalah pertukaran agama sekiranya ingin berkahwin

6. Seseorang atau pasangan suami-isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak penjagaan anak.
- seseorang atau pasangan yang bukan beragama islam tidak layak diberikan hak penjagaan anak

8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
- semua rakyat malaysia diwajibkan beragama islam supaya tidak timbul masalah pembahagian peruntukan rumah2 ibadat lain

9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
- org2 bukan islam dibenarkan menggunakan perkataan2 suci islam jika hendak memeluk islam

10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
- al-quran wajib dibaca dan difahami oleh semua rakyat malaysia dan perlu diterjemah dalam bahasa ibunda setiap kaum

11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
- semua sekolah2 cina dan tamil diwajibkan mengajar pelajaran agama islam

14. Sepatutnya islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
- islam tidak disebut sebagai pilihan tetapi mandatori(diwajibkan)

Anonymous said...

ORG PAS XPANDAI ENGLISH PATUT DIA SETUJU DGN KATA- KATA IZZAH PUAKA ....

Pekong Pondan said...

PKR a shit-hole party populated by males who prefer to put their coco-birds in other brothers key-hole.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

KALAU DIA TAK RETI MALAU, MARI KIA MALUKAN DIA ANAK BERANAK DI PRU NANTI.
DASAR ORANG BANGSAT.

Smother Affis said...

seram tengkok aku... waaa..kah..kah...

Anonymous said...

nak ceramah tentang islam dalam geraja. baghal punyah orang. tazkirah dalam masjid lah.bodoh punya melayu.

Anonymous said...


anon 3.51

Hujah balas ko terbaik, itulah sepatutnya mandatori yg perlu ditegakkan.. kalo tidak mahu, silakan berambos dari Tanah Melayu ni.. bawak segala harga ko sekali..