IKLAN BERBAYAR

Wednesday, November 21, 2012

KERETA MAK LAMPIR ITU HAK RAKYAT.


jadi kepada pengundi di ampang yang ada masalah bil api,air,loan bank rakyat,kereta tak bayar,bini nak bersalin, anak nak pergi i-city dll..

pergi minta wang tersebut di pejabat pkr ampang.

mak lampir dah kaya.
mak lampir berjaya kerana undi anda.
undi anda telah mengayakan mak lampir.
makna nya anda juga punyai hak ke atas pemilikan aset mak lampir.

kalau nak spenda victoria secret mak lampir pun boleh tau :)

jit jit semut
sapa sakit jumpa mak lampir
jit jit semut
sapa sakit jumpa mak lampir

2 lah 3
kereta ku beli
mana nak sama
mak lampir sorang
2 lah 3
kereta ku beliiiii
mana nak sama oi oi
mak lampir sorang.

dari rakyat, kepada rakyat , untuk rakyat.

69 comments:

Anonymous said...

kah kah kah

Puuiii tesemboq kopi aku gap. cilakak hang !

Anonymous said...

ni mak lampir masa mula mula dia jadi mp ampang, dia hina anak anak kemas termasuk anak anak aku yg pernah belajar di kemas shah alam.

alhamdulillah anak aku dapat cemerlang upsr tahun ni.


penduduk ampang sila pastikan mak lampir ni lenyap drp bumi ampang.

Ali said...

Tok perhatikan species jawa perut hijau nie memang dimana pun mcm cina juga, rajin kerja, pandai cari duit. Begitu juga feel perangai samseng x mau dgr org lain ckp, kalo boleh bercakap x mo stop. X de ker Melayu kat Ampang tu?

Anonymous said...

Kepada pengundi2 Ampang yg terkena ubat guna-guna mak lampir ni, teruskan sokongan anda kpd mak lampir ni, moga2 lepas ini dia akan jadi MP kalian sekali lagi.

Anonymous said...

Apa nak kata. Ndak lapor kat SPRM pun nanti dibakol sampahkan.

Bukankah BOS SPRM tu orang Pakatan? Kalau yang buat tu UMNO secepat kilat kertas siasatan dah sampai Pejabat Peguam Negara.

Bukan gitu bro.

Mak lampir ke
Mak Lumpor ke.

Biarkan biarkan.

Anonymous said...

habis duit rakyat selangor

Anonymous said...

Siapa kata pemimpin PR tak boleh kaya...bezanya pemimpim PR kaya pasal menabung dari kecil lagi, pemimpin BN semuanya kerana kroni dan rasuah..bukti pemimpin BN rasuah..err,er,er..er tunggu jap bukti belum sempat nak direka..nanti ada aku bagitau.

Anonymous said...

Garu garu buah pelir Al-Juburi, dapat la merasa kereta mewah camtu... korang ade ke??? Hehehehe.....

Anonymous said...

Huh ...bau masam Mak Lampir ada 4 buah keter...korng ADO?

xbaik tudoh2 Mak lampir dgn pelbagai tudohan...dia dapat semua 'harta2' hasil kerja kuat dia sbg penjual buah, penjual ubat dan PENJUAL FITNAH....

jap...mak lampir nak terbang....

ki ki ki ki ki ki ki ki ki

Anonymous said...

Kereta mewah 4 bijik, saman berkumpul satu pun tak pernah bayor... patut la beria-ia nak hapuskan AES, mak lampir nak bawak kereta macam PELESIT pulak...

Anonymous said...

Kenyataan Bertulis PPMM:
Azril Mohd Amin, Naib Presiden
Persatuan Peguam Muslim Malaysia


PADA 19 November 2012 (semalam), beberapa media perdana tempatan telah melaporkan tentang perisytiharan Deklarasi Hak Asasi Manusia Asean yang telah disepakati dan ditandatangani seluruh kepimpinan negara-negara Asean.


Sangat menarik khususnya apabila media turut melaporkan pendirian pucuk kepimpinan Malaysia yang menolak perkara mengenai hak Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) dalam deklarasi tersebut.

Pendirian Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tersebut sangat jelas dan mencerminkan semangat dan inspirasi deklarasi itu sendiri. Prinsip utama yang mendasari usaha-usaha Asean untuk menggalakkan dan melindungi hak asasi manusia ialah keberanian menentukan acuan rantau ini diiktiraf dan dijadikan panduan di dalam mendepani instrumen-instrumen serta undang-undang hak asasi manusia, dengan mengambil kira realiti budaya tempatan, agama serta sejarah dan kedaulatan undang-undang yang membentuk ciri-ciri kepelbagaian negara-negara anggota.

Persatuan Peguam Muslim Malaysia (PPMM) ingin mengalu-alukan penegasan sikap yang rasional tersebut, dan mengulangi kritikan serta penentangan kami terhadap sebarang usaha untuk memperjuangkan hak asasi manusia berdasarkan ketaasuban ideologi hak asasi manusia berteraskan acuan sekular semata-mata.

Khususnya di dalam konteks Malaysia, wujud semakin banyak pertubuhan bukan Kerajaan (NGO) Hak Asasi Manusia yang kononnya mendakwa memperjuangkan nilai-nilai universal, tetapi pada hakikatnya menjadi boneka bagi musuh-musuh yang anti-kehidupan beragama dan bertekad menghapuskan budaya serta nilai-nilai setempat dan menangani permasalahan berkaitan isu-isu hak asasi manusia.

Yang lebih merunsingkan ialah NGO-NGO yang menggunakan label Islam sebagai nama pertubuhan masing-masing, tetapi hidup dengan roh dan pemikiran liberal-sekular di dalam niat dan pendekatan mereka, serta segelintir NGO-NGO Islam yang cenderung serta menyokong insiaitif-inisiatif untuk mencapai hak asasi manusia dan kebebasan mutlak dan tanpa batasan tanpa memikirkan implikasi dan kesan terhadap aqidah dan kemaslahatan umat Islam secara keseluruhannya.

PPMM seterusnya menganjurkan pelbagai pihak, sama ada kerajaan mahupun pertubuhan-pertubuhan Islam yang memahami benturan isu LGBT ini terhadap kesejahteraan dan kelangsungan tamadun manusia, untuk meneruskan usaha strategik dan konsisten bagi menghalang ideologi dan budaya berteraskan LGBT ini dari terus menular di kalangan masyarakat Malaysia khususnya, dan masyarakat dunia amnya.

Anonymous said...

sambungan...


Saban tahun, Majlis Hak Asasi Manusia, Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) akan menjalankan sessi “Universal Periodic Review”, dan tahun 2013 merupakan giliran Malaysia dinilai berkenaan status dan komitmen Hak Asasi Manusia. Antara isu yang bakal ditimbulkan termasuklah komitmen Malaysia terhadap jaminan kebebasan beragama (freedom of religion) dan hak-hak LGBT. PPMM memberi peringatan bahawa wujud usaha berterusan dan terselindung di kalangan NGO-NGO anti-Islam dan anti-fitrah untuk melobi agar tekanan dikenakan terhadap Malaysia supaya tunduk dan patuh pada ideologi serta kesongsangan prinsip-prinsip hak asasi manusia yang mutlak dan tanpa batas. Harapan jangka panjang NGO-NGO tersebut adalah agar Malaysia menghapuskan undang-undang antiliwat serta mewujudkan ruang legislatif serta suasana kondusif yang membenarkan perkahwinan sejenis yang kini semakin menular di kalangan masyarakat sekular Barat.

Sesungguhnya Malaysia perlu konsisten dalam pendiriannya yang telah pun dinyatakan bersama-sama dengan Kumpulan OIC bagi Hak Asasi Manusia melalui surat bertarikh 14 Februari 2012 yang menggambarkan kegusaran yang mendalam terhadap usaha-usaha berterusan untuk mengiktiraf secara terbuka hak-hak yang berlawanaan dengan keadaaan dan sifat fitrah semulajadi manusia. Hal ini demikan oleh kerana Negara-negara Islam sedar bahawa tuntutan terhadap hak-hak sedemikian melampaui garis normal kemanusiaan yang akhirnya akan membawa pada kebinasaan tamadun manusia. Amaran Qur’ani yang sangat jelas seperti pembalasan yang dikenakan terhadap kaum Nabi Luth (a.s) yang mengingkari panduan hubungan manusia secara sejahtera menjadi peringatan yang tetap relevan hingga ke akhir zaman.

Melalui Kumpulan Negara-negara OIC bagi Hak Asasi Manusia, Malaysia telah pun menyatakan undian bantahan terhadap Resolusi 17/19 berkenaan hak-hak LGBT. Malaysia sendiri menghadapi arus kempen yang kuat di dalam negara yang menunjukkan bibit-bibit sokongan terhadap hak-hak LGBT ini telah pun dipengaruhi Prinsip-prinsip Yogyakarta.

Dengan penegasan Perdana Menteri yang sejajar dengan prinsip bahawa sebarang usaha Asean untuk menggalakkan dan melindungi hak asasi manusia mengikut acuan rantau ini perlu mengambil kira realiti dan ciri-ciri kepelbagaian di peringkat negara dan serantau, maka pendirian Malaysia semasa menjalani “Universal Periodic Review” kelak perlulah menyerlahkan sikap yang kukuh dan konsisten dalam berdepan serangan pemikiran liberal-sekular yang ingin memberikan kebebasan tanpa batas dalam kedua-dua isu kebebasan beragama dan LGBT.

Hal ini bukan sahaja yang menyerlahkan kepimpinan Malaysia yang berwibawa di kalangan negara Asean dan OIC, tetapi memberikan panduan yang dapat dicontohi masyarakat dunia yang masih mempercayai peranan agama dan nilai-nilai baik di dalam membentuk kesejahteraan tamadun manusia.

Anonymous said...


Woi..jangan la jeles.. Zuraida dah kaya.. kan dia kuat keja....
Kuat keja dgn aljuburi tu dapat la habuan..
Puak PKR kaya tkde siaapa yg nak kacau..SPRM tak kacau..PDRM tak amik tau..penyokong buat tak nampak je..
Biar kan biarkan... Penduduk Ampang happy sangat pasal wakil rakyat meka dah kaya...

Anonymous said...



Woi..anon 1.28 org bincang bab mak lampir ko masuk artikel panjang lebar yg tak kena mengena dgn tajuk..apa ke bangang ko ni...

Anonymous said...

1:28

Ko jawab soalan SPM ker...panjangnyaaaaaaaa..

Kat sini kena simple dan penuh makna serta menepati tajuk contohnya....

1.Kimak punya Mak Lampir kod ic 71!

2.Macam mana tiap2 tahun boleh beli kereta, bomoh tarik duit ke?

Ok jangan mareeee

Anonymous said...



kod ic 71 tu dpd negeri mana nih..dpd pulau jawa ke..

Anonymous said...

mak lampir...


pontianak penghisap darah rakyat..rakyat kerja susah siang malam tanggung anak bini.mak lampir sibuk kumpul harta, beli kereta mewah, rumah mewah..menyirap aku tgk ko ni mak lampir...PRU13, undi aku utk BN...menyesal aku undi penyamun n perompak mak lampir..puihh...


-anti parti syaitan (PukiR, PASrael, DAPkomunisrasischinks)

Anonymous said...

Tobak lucu...ha3...

JIN al Juburi said...

"HAI..MANUSIAAA.....
ITU KERETA MAK LAMPIR YANG PUNYAA...HAHAHAHAHAHAHAHA!!!!

macam filem ahmad al bab la...

MUAAHAHAHAAHAHAHA....

saya SIAPA said...

baru berapa tahun saja dia dah boleh jadi kaya,mampu membeli kereta yang mahal-mahal.kenapa DAP atau PAS tidak persoalkan perkara ni,kalau UMNO laju je mereka bersuara.mana dia dapat duit yg banyak,adakah dia terima rasuah atau ada orang derma dekat dia.fikir-fikirkanlah

cucu tiri Mak Lampir said...

KESIAN MAK LAMPIR....BARU KUMPUL KRETA 4 BIJIK JER... DAH ADA ORG YG JELES....!!! NEGARA KITA KAN DEMOKRASI...?? IKUT MAK LAMPIR LA NAK KUMPUL KRETA BANYAK2.....

anak SGOR said...

TAK BOLEH LAWAN KHALID GAGAP.....ADA BAS MEAH DUA TINGKAT...!!! LAGI BESOR DARI KRETA MAK LAMPIR.......



MUAAHAHAHAHAHAHAH......

Pak Pandir said...

PEMIMPIN PKR SGOR KUMPUL HARTA BANYAK2.....MANAKALA RAKYAT SGOR PLAK KUMPUL SAMPAH BANYAK2.....!!

KELAKOR...
KELAKOR....

MUAAHAHAHAHAHAHA.........

Lebai Malang said...

UNTUG MAK LAMPIR.....DGN BERMODALKAN "KENCING" KPD ORG AMPANG...HA..SEKARANG MAMPU MILIKI KEMEWAHAN.........!!! KALAU NAK KALAH PRU SAMPAI HILANG WANG DEPOSIT PUN MAK LAMPIR DAH TAK KISAH.....!! DAH UNTUNG BESOR BEB!!!


MUAAHAHAHAHAHAHAH.....

Anonymous said...

padan muka

Anonymous said...

Mati-mati aku ingat, orang2 Ampang cerdik pilih pemimpin, al-maklumlah orang bandar, tak macam aku orang kampung nih, senang kena tipu. Rooopa-rooopanya tak cerdik jugak, kena tipu jugak dgn bibik dari Indon. Hahahahaha...padan muka aku.

Minum air kencing bibik Indon.

Anonymous said...

Saya cuma nk bg fakta, bukan sokong pkr.. Setiap MP berhak membeli kereta CKD tanpa cukai.. Sebab tu dia beli semua kereta yang dipasang di malaysia setiap 2 tahun..

Anonymous said...

"Nanti kalau menang PRU13, aku nak beli keretapi pulak"...

Anonymous said...

3:10 - ooooo...pandai kau bagi fakta ya. habis tu yang selama ini semua MP umno kena bantai oleh puak pas/pkr/dap (pakatan babi kandang) sebab pakai merc dll pasai apa? diaorang tak tau ke benda ni?

adakah mereka semua mempunyai sifat bodoh secara semulajadi?
atau mereka telah jadi bodoh sebab diberi minum air kencing mak lampir?

Anonymous said...


woi..brader..
setiap 2 tahun patut ada 2 keta CKD je... tp perintah 4 tahun nampak dia ada 3 keta tambahan la pulak..bkn ke patut tambahan 2 keta je.. duit gaji dia tak yah buat benda lain ke..banyak duit dia oooo..

Anonymous said...

pembetulan

setiap 2 tahun patut ada 1 keta CKD je... tp perintah 4 tahun nampak dia ada 3 keta tambahan la pulak..bkn ke patut tambahan 2 keta je.. duit gaji dia tak yah buat benda lain ke..banyak duit dia oooo..

Anonymous said...

setiap 2 tahun boleh beli kereta CKD tanpa cukai, tapi kalau 4 tahun boleh beli 3 kereta, satu bonus khas utk MP Ampang sahaja. Itu formula penasihat ekonomi selangor.

Anonymous said...

mak lampir sgt gembira sekarang....hasil kerja keras nya menjual buah buahan di tambah pula kerajinannya menggaru buah buah de facto PKR,akhirnya beliau berjaya menjadi kaya raya...
orang ampang mesti la menuruti jejak langkah beliau dengan mengundi beliau sekali lagi nanti....

Anonymous said...

Janganlah dengki sgt kat mak lampir tu, dia dpt duit hasil kerjanya sebagai tukang urut dan bomoh hantu raya.

Anonymous said...



apalah korang semua ni..dengki dgn mak lampir..biarkan la dia kumpul kereta byk2..nk beli jet pn takpa..sbb itu hak die..die kan dr parti lubang najis...anuar berahim pm kalau nk tutuh chinadoll pn, tu hak peribadi die..hak peribadi hanya ada pada pemimpin parti lubang bontot..kalau pemimpin dr parti BN, tak boleh ada harta..cume boleh pakai kereta kancil je..kalau ada harta, tu dipanggil rasuah,seleweng dsb..puihh

-anti dwi standard pencacai pembangkang..

Anonymous said...

Apa nk heran azmin Ali pun Tanya Ferrari merah....pun tk jawap.....sapa punya....

Anonymous said...

PENGUNDI AMPANG DAH KENA NASI KANGKANG MAK LAMPIR SEBABTU SEMUA DAH JADI BODOH NGUNDI MAK LAMPIR PRU12 DULU,PRU 13 NANTI UNDILAH LAGI MAK LAMPIR NI

Anonymous said...

AZHAR SULAIMAN PENYOKONG KUAT UMNO DAH ISTIHAR MURTAD..MUNGKINKAH MAK BAPAK DIA IKUT SAMA???? ANDA YANG PENYOKONG KUAT UMNO DI SINI BILA NAK ISTIHAR MURTAD...

Anonymous said...

APA AGAMA BARU AZHAR SULAIMAN...PENYEMBAH BERHALA KAH???ITU LAH TARAF DAN BANGSATNYA PUAK2 UMNO...

Anonymous said...


Beli BAS ke ..beli jet ke..
Ada tak discount utk MP.. senang sikit depa nak order baru punya...

Anonymous said...

MAK LAMPIR MOYANG HANG SUME

Anonymous said...


Azhar Sulaiman tu sapa.. Brapa no ahli UMNO dia..bila masa dia jadi penyokong kuat UMNO.. ada gambar dia angkat bendera UMNO ke.. ko jgn main fitnah sebarangan bab2 murtad ni bro...

Anonymous said...


Pandai ko nak divert isu la pulak.. salah tajuk lagi... mmg puak2 PR ni dah giler khinzir belaka..

Anonymous said...

bangang anon 4:05, dah kena toron dgn nuar juburi ka?

Anonymous said...

pastikan mak lampir ni masuk longkang

Anonymous said...

DULU MAK LAMPIR KATA UMNO LEMBU.

SEKARANG DIA PULAK DAH JADI HAIWAN.

BALUN DUIT RAKYAT!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tiga empat kereta kubeli
Tanda bodohnya pengundi Ampang
PRU nanti undilah aku lagi
Boleh ku beli pula KAPALTERBANG....

AMEKOW....

Anonymous said...

HARAM JADAH LAKNATULLAH punya pemimpin PKR.. fitnah org lain sana sini kunun rasuah, salah guna wang rakyat.. tp mereka sndiri rupanya LANUN!!

Anonymous said...

INI BUKAN DUIT DARI NFC TAUUUUU.
BERSIH LAGI HALAL.
TAK CAYA TANYA RAFIZI AKAUNTAN.

LiwatOmega said...

TAK MALUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.
MANA NAK TARUK PREETY FACE TUUUUUUUUUUU
SEMA ORANG TAHUUUUUUUUUUUUUUUU
ITU HARTA AKUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
BUKAN RM9 RIBUUUUUUUUUUUUUUUU

ITULAH DUNIA KAN !

Anonymous said...

ITU BARU KERETA !
RUMAH, PAKIAN, SAHAM ETC BANYAK LAGI KE ?
CUBA TENGOK TENGOKKAN .

Pekong Pondan said...

A fat RIBA-eater with a giant mouth. She should be able to eat Anwar dispite the bad taste of old dung.

And now, Malaysias new folk-song...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

adalah menjadi harapan kami agar mak lampir dapat lah kira nya di nikahkan dengan khalid gereja.

mereka tu pasangan se cocok.

Anonymous said...

GAP aku nk spenda victoria secret..hahaha

Anonymous said...

SYABAS GAP !!!
BONGKAR BONGKAR BONGKAR
BOGEL BOGEL BOGEL
MUKA TEBAL, 4 JARI TUDING MUKA SENDIRI.
WHAT A SHAME
WHAT A DISGRACE.

POT CALLING KETTLE BLACK.......PERIBAHASA YAAAAA....NANTI ADA PULAK PAK LEBAI CARI HADITH.

AKU PUN NAK JUAL BUAH BUAHAN...NAK BELI JET.
MALU LA SIKIT............KULIT MUKA TEBAL !

Dyll said...

Sebab itu jgn suka mengata org... Masa kita tak ada kuasa, kita kata org macam2 keburukan (seolah2 tak ada kebaikan langsung), sebab bila kita sendiri dah ada kuasa kita lebih teruk/buruk dari org yg pernah kita kata...

mohd. natar said...

... Mengapa anda semua perlu menyokong dan mengundi Mak Lampir nie?. Bukankah dia asalnya dari Indonesia!.

Pilihlah orang orang tempatan yang tahu bahasa dan adat resam tempatan. Yang faham beretika dan sopan santun berbudi bahasa.


Terutamanya yang terbukti bertanggung jawab seperti orang orang UMNO atau BN. Hidup senang, aman dan damai ...

Anonymous said...


PERTANYAAN..

VOLVO X10 TU CKD KE..PEMASANGAN tempatan ke..

Anonymous said...

haha..padan muka sapa yang undi dia ni..terbukti dia jaga kebajikan diri sendiri...

Anonymous said...

mak lampir = mak lampin

Gigi Kapak said...

MUGA MUGA PERJALAN DALAM KERETA SELAMAT, NO ACCIDENT, DAN TAK NAMPAK HANTU.
SEKADAR BERTANYA:
KERETA TU BELI CASH KE
KERETA TU BEALI HUTANG KE, BERAPA BAYAR
KERETA TU SPONSOR KE
KERETA TU HADIAH KE

MUKIN RAFIZI AKAUNTAN BOLIH BUAT INCOME STATEMENT TO JUSTIFY THE PURCHASE.

ADA PAKAI DUIT NFC TAK ????

Anonymous said...

MAK LAMPIR= MUKA DENGAN PUKI DAH SAMA RUPA

Anonymous said...

KALAU MAT LAMPIR NI KETUA WANITA UMNO, SUDAH TENTUKAN RAFIZI TELANJANGKAN HARTA NYA BULAT BULAT.
NASIB MEREKA NI GENG BAIK, SATU KAPAL LA...

Anonymous said...

Kebas lagi mak lampir.... he he padan muker rakyat ampang.. pileh mak lampir sangat....

Anonymous said...

BIAR BIAR BIARKAN.
A TIME WILL COME..........

Anonymous said...

PKR PARTI KERABAT RAKAN-RAKAN..ABIS DUIT CUKAI RAKYAT DISAMUN PUAK-PUAK PKR, PR...GAP TUNJUK LAGI..DULU DIAORANG TUDUH UMNO RASUAH, SELEWENG..4 TAHUN DAH ADA 4 KERETA...MANA DATANG BEB..GAJI ADUN BUKAN BANYAK WOIITTTTT....CURI DUIT DUIT RAKYAT!!!

Anonymous said...

rezeki orang .....

Anonymous said...

bukan la... rezeki mak lampir.. pandai mengilai dan menggaru telor Tuan Punaisihat...

Anonymous said...

Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu. Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya