IKLAN BERBAYAR

Friday, November 23, 2012

NIK AJIS DAN UMNO MURTAD.

21 comments:

Anonymous said...

Putar Belit Kenyataan : Nurul Izzah Saman Utusan Malaysia


KUALA LUMPUR, 23 Nov - Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar pada Jumaat memfailkan saman fitnah terhadap Utusan Melayu Berhad atas dakwaan penerbit akhbar berkenaan telah memutar belitkan kenyataannya dalam isu kebebasan beragama.

Nurul Izzah berkata saman tersebut telah difailkan oleh peguamnya, Mohamed Hanipa Maidin di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi Sivil Kuala Lumpur.

Beliau menuntut akhbar tersebut memohon maaf, mendapat perintah menghalang defendan menerbitkan kenyataan yang berunsur fitnah, ganti rugi am, ganti rugi teladan, ganti rugi teruk serta kos mahkamah.

Nurul Izzah berkata beliau telah menghantar surat kepada Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berhubung kenyataannya dan beliau bersedia bertemu dengan Baginda bagi menjelaskan situasi sebenar.

Baginda telah menyatakan kekesalannya terhadap kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu pada forum, bertajuk 'Negara Islam: Versi Mana;Tanggungjawab Siapa?' di Subang Jaya pada 3 November lalu.

Ekoran kritikan yang diterimanya, pada 5 November, Nurul Izzah turut mengeluarkan kenyataan di laman 'Facebooknya' menafikan beliau menyokong gerakan murtad.

Menurut laporan sebelum ini, beliau dilaporkan telah membuat kenyataan ketika menjawab soalan peserta forum Negara Islam: Versi Mana: Siapa Bertanggungjawab? iaitu sama ada orang Melayu perlu diberikan kebebasan beragama seperti orang bukan Melayu di Subang Jaya baru-baru ini.

Kontroversi timbul apabila ahkbar Utusan Malaysia kemudiannya memetik dari laman portal Malaysiakini, dan menyiarkan semua kenyataan Nurul Izzah pada Isnin.

-----------------------------------

Mohon peguam mamak anak puaka ni segerakan kes samannya. Kalau boleh sebelum PRU akan datang supaya rakyat boleh tahu kebenarannya. Utusan yang bersalah atau anak puaka tu AUTA je lebih.....!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Hari ini kita semakin confiuse bila mereka yng berilmu menjawab isu doa KO UMNO dan UMNO MURTAD bercanggah pendapat dengn ustad2 politik dari PAS.Menariknya mereka dari mazhab yng sama.

Sebenarnya orang2 islam akan bertambah confiuse sekiranya berpeluang mengikuti debat antara pengikut2 agama islam yng berlainan aliran.Anda boleh melayari di you tube debat antara Sunni VS Wahabi,Wahabi VS Syiah,Syiah VS Sunni malah Sunni VS Sunni pun ada!

Apa yng ingin saya kongsikan begitu kecamoknya agama islam sepeninggalan Rasullullah saw setelah kewafatanya.Debat yng tiada kesudahan dan tiada kemenangan hanya untuk mencari jawapan siapa yng benar dan lebih islam!

Berbalik kepada Doa KO dan UMNO MURTAD secara peribadi tindakan PAS adalah tindakan yng kurang bijak jika mengambil kira apa yng berlaku ke atas dunia islam oleh musuh islam serta konflik yng di cetuskan penganut islam itu sendiri!

Ketika pendakwah islam menerangkan islam itu indah bertoleransi serta adil lalu indah dan bertoleransikah sekiranya mengambil kira DOA KO dan menuduh UMNO MURTAD dari PAS dia ambil kira?

Adakah berbaloi untuk menjustifikasikan perbuatan PAS telah mengorbankan imej islam yng menuntut keserdehanaan?

Sepengetahuan saya ramai ustad dari PAS merujuk sejarah doa menuntut di hancurkan orang lain, bukan dari perbuatan Nabi saw.Perkara itu bukan tidak pernah berlaku tetapi Nabi saw tidak pernah berdoa dan mengajar untk berdoa menghancurkan orang2 islam!

Sesungguhnya memang senang menjawab, untk menyelesaikan kemelut orang islam perlu kembali kpd al quran dan sunah.Ya memang betul!

Tetapi bersediakah semua pihak (orang2 islam)merendahkan diri mereka untk berpimpin tangan sama2 membetulkn keadaan utk kembali kepada al quran dan sunnah tanpa perdebatan?


expas

Anonymous said...

Puak2 pembangkang kalau dah terjerat tak kan nak mengaku beb.....tengok sahaja si Nurul Izah tu...bukan nak meneyesal diatas perbuatannya tempoh hari, malah UTUSAN disaman nya. Yang peliknya , Malaysiakini yang melaporkan berita sebenar tidak disentuhnya....sebab mereka satu kapal beb. Orang semacam ini tidak boleh dilantik jadi pemimpin kerana negara akan dijualnya nanti kerana hendak berkuasa.

Anonymous said...

AKU HARAP UTUSAN YG GENIUS SEGERA MENYAMAN NURUL... KERANA MELAMBAT2kan SAMAN...KERANA NURUL...BERNIAT MALA FAID..(niat jahat)

utusan juga patut saman nurul kerana tidak menyaman malaysia kini..kerana nurul berniat MALA FAIDE (niat jahat menyembunyikan perkata yg asas..)

Anonymous said...

Nik ajis menuduh UMNO MURTAD hanya untk merasionalkan tindakan adiknya mendoakan UMNO KO.

Bila ulamak berpolitik inilah jadinya.Apa yng di lakukan mengambilkira adakah memberi milage atau memberi damage kepada parti!

Islam bukanya PAS!PAS bukanya islam.
Islam di turunkan kepada Nabi Muhamad SAW.
PAS pula di bentuk sekumpulan ustad yng kecewa dengan UMNO.

Islam adalah agama diturunkan Allah melalui malaikat Jibril.
PAS adalah parti politik yng di tadbir oleh manusia!

Banyak lagi perbezaan antara pas dan islam.Oleh itu apa2 yng keluar dari pentadbiran PAS bukan di kira dalil.
Keluar dari islam dikira sebagai murtad.
Keluar dari PAS boleh masuk UMNO!
muahahahaha.

Anonymous said...

Eleh...sister Norule sama ngan papa Porn dia gak...takat failkn saman jer ...tapi pastuh...sonyappppppp...

takat nak tutup mulut org & nak tunjukkan ego dia saja...

Kes Nala dulu pon camtuh gak...mula2 heboh failkn saman pastuh.....sonyap...writ saman xsampai2 pon...xjumpa alamat Dato Nalla kot...

Podaaachittt...,..

Keluarga syaitan ini harus di hindari dari negara kite...

Anonymous said...

tuan ibrahim tuan man kata doa umno ko bukan ditujukan pada manusia tetapi pada organisasi iaitu parti umno. teman nak tanya tuan ibrahim, yang nik aziz kata umno murtad tu di tuju kepada parti ke atau manusia? tentulah dia tuju pada pada manusia. takkan parti pulak murtad. wahai tuan ibrahim jangan nak pusing cakap dan mengelirukan orang pulak.

usin said...

bagus saman norule izah ni. utusan juga punya hak utk saman balas kerana norule izah tidak menyaman m'kini yg memetik kata2nya lebih awal. kita nk tengok samada mulut jahat norule itu benar atau utusan kaki belit itu benar.

usin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Tak ada pula didoakan agar Karpal,Kit Siang atau Guan Eng agar menerima hudud.

Tak ada pula agar didoakan agar dihapuskan perjuangan LGBT atau pun liberalisme dan pluralisme.

Kita semua tahu sejak dari dulu Allah tak pernah makbulkan doakan khawarij PAS sebaliknya Allah bayar cash kepada Nik Aziz hingga masuk hospital selepas beliau doakan keburukan kepada Datuk Seri Najib .

dari pisau.net mmg tajammm..

Anonymous said...

Justeru, kenyataan Hadi semasa ucapan dasar dan ketika sidang akhbar adalah kenyataan politik semata-mata dan tidak membawa apa-apa makna kepada PAS kerana kita sedia maklum bahawa PAS kekal berada di bawah kelengkang Anwar dan di bawah telapak kaki DAP.

Namun, yang kita tidak faham ialah bagaimana Hadi mengaitkan kemenangan PR dengan kemenangan Islam, mahupun peristiwa hijrah tersebut.

Jika menurut sejarah hijrah, kabilah-kabilah yang ditemui Nabi SAW menerima Islam sebelum bersetuju bekerjasama mendirikan sebuah negara.

Tetapi, dalam kisah PAS ingin memenangkan Islam hari ini, kabilah Bani Lim dan kabilah Bani Anwar belum pun menerima Islam PAS, tetapi PAS tetap bersetuju bekerjasama dengan mereka untuk memerintah negara. '

Apakah Hadi pekak badak tidak mendengar suara kabilah Bani Lim yang hampir serak menjerit-jerit Negara Sekular yakni menghapuskan klausa Islam sebagai agama rasmi serta menolak sekeras-kerasnya sebarang usaha untuk menegakkan undang-undang Islam di negara ini?

dari pisau mmg tajammm bebbb

Detmat said...

Semoga ALLAH perbanyakan hamba2 sprt UFB di bumi Malaysia ini untuk memperbetulkan akidah umat Islam.AMIN

Anonymous said...

Kenyataan pemimpin PAS samada Presiden, Mursyidul Am dan yang lain lainnya tak ubah seperti pemimpin Syiah yang menolak Khalifatur Rasyidin.

Semuga Allah membalikkan doa pemimpin PAS kepada parti dan diri mereka. Semuga mereka terlebih dahulu lenyap dari bumi Malaysia. Akal mereka setaraf dengan HAIWAN berjenama KHINZIR.

Anonymous said...

UFB - SAYA DOAKAN AGAR ALLAH PELIHARA UFB DARI SEGALA MALAPETAKA BENCANA DAN MUSIBAH DAN ALLAH UJUDKAN RIBUAN UMAT LAGI DI BUMI MSIA NI MCM UFB. INI BARU BETUL PEMIMPIN KURNIAAN ALLAH...

Anonymous said...

Dia bukan ulamak laa...

Ulamak tak perangai macam tuu..

Hj pak long hasim kat kg aku..yg mengajo aku ngan kekawan..dll... kat sini sejak dulu...sampai skrg..klayuh basikal pon dah tak larat..
Ngaji tak yah bayo...
Datang laa pukul brapa pon..


Itu layak d panggil ulamak...

Anonymous said...

Dalam Pru13 dicadangkan UFB menjadi calon menentang Anuat Ibrahim atau Nurul Izzah gerenti boleh menang punya dengan hujah hukum ugama atau menentag nik aziz atau hadi

Anonymous said...


UFB...

awak tk nak komen ke fanatik2 sekular asobiah umno perlakukan terhadap anwar, nurul, dr badrul amin, mat sabu dll tuu...?

umno, utusan msia, tv3, blog pro umno... ko tu dok sebar fitnahkan:
anwar ..tu munafik, kafir..
nurul.. tu murtad..
dr badrul amin.. tu berzina..
mat sabu... berzina, syiah...
dll...


UFB tak nak ajaq dia orang yg MELAMPAU KE TU???

UFB ko baru setahun jagung dlm politik malaysia & umno berbanding TGNA, Anwar, TGHH,.....

UFB awak percaya habis ke kpd puak2 UMNO nih?

belajar sejarah le skit...




Anonymous said...

Tu la naib president natang pkr... perangai serupa natang .

Anonymous said...

Ulanak natang tu ckp org lain murtad

Anti PR said...

Sekarang ni, saman menjadi mainan politik. Bapaknya berapa byk simpan saman? Bila tiba kes liwatnya ditangguh bertahun2. Kau tunggu Anwar, perjuangan Saiful belum selesai. Sokongan tetap diberikan kpd Saiful sebab manusia spt Anwar patut dikuburkan perjuangannya.

Anonymous said...

Cara ufb berhujah setakat ni adalah yg terbaik. Saya sokong tuan 100%.