Friday, November 23, 2012

NURUL IZAH ANAK PUAKA PENYESAT UMAT ! ANAK BAPAK SAMA PERANGAI MUSIBAT

165 comments:

Anonymous said...

Tok nenek dia iaini sebelah ibunya bukan melayu dan Islam sebab tu dia mahu orang melayu bebas memilih agama dia nak sesat biaq pi lah

Anonymous said...

UFB teruskan selagi ianya benar ........

freethinker said...

Tak baik kata orang dengan nama yang buruk .

Anonymous said...

Hidup Umno ....... Hidup BN...........

Anonymous said...

Tanpa Anuwar Ibrahem sekeluarga ,amanla Malaysia...

syohhhhhhh....

Anonymous said...

Mangkuk Jamban Umgok BLOGER Yang sememang nya terlebih kebahalolan nya pegi cepat pekena air kecing babi barulah tulisan kamu ada nur sikit

Anonymous said...

Anon 1028. Kasar nya sampai sebut babi

Anonymous said...

ini lah perangai typikal penyokong pembangkang..bila tak reti nak balas dengan fakta..mulalah maki hamun mengata dengan perkataan meloyakan tekak.

Sungguh memualkan.bagaimana kuih begitulah acuannya..bagaimana perangai pengikut begitulah pemimpinnya..persoalannya adalah orang perangai begini kita nak angkat jadi pemimpin...fikir2kanlah...

Anonymous said...

Anon 1028

hahaha...apa lg kalo tk mencarut n maki hamun. itu je la modal yg tinggal kpd penyokong kaki liwat aka kaki pelacur kaki pembohong penipu dan segala yg kufar yg ada pada diri Anwar Ibrahim.

Unknown said...

It's sad to see Malaysia fall into the hands of communists, homosexuals and the fact that Malaysia have no Vadi. ONLY BY STAND STRICT TO AL-QUR'AN AND THE AUTHENTIC SUNNHAHS OF RASULLULAH S.A.W. we may be saved.

Malays will become like the red Indians in United States. Strangers in their own country.

Only Barian Nasional can prevent the kaffirs and homosexuals to take over the country.

And...

Anwar did screw Saiful in his key-hole. DNA-evidence and 30 people can testify about Anwars dirt.

Detmat said...

10:28 memang betul2 serupa dng pemimpin mereka. Teruskan UFB .Kami lebih suka jika PRU 13 dilambatkan lg krn lg lama lg banyak kemungkaran akan dipamerkan oleh pihak PR.Percayalah ALLAH tak akan menzalimi sesiapa kecuali kita yg menzalimi diri sendiri.

Anonymous said...

Agama tidak penting kepada manusia yang ahli politik menjadi ia penting untuk kuasa politik. Kerana lah agama menjadi manusia dibahagikan menjadi dunia ini tak aman.

Anonymous said...

10;28

Kena air kencing babi baru ada nur?

Ajaran pengotor macam nie mesti dari kitab AL Jubori !

Sorry bro kita orang al sunnah waljamaah.Allah swt melarang kami makan babi.Hukumnya haram serta najis mughalazah.

Yang boleh join ko rasanya Mat Sabu timbalan presiden PAS.Dia pernah bagi tahu mahu makan babi.Jadi apalah salahnya minum air kencing babi ,betul tak!


Anonymous said...

cakap pasal nur lepas maki hamun orang lain. vongoksss kelas pertama.

Tukang Komen said...

Kencing babi? Biasalah itukan rawatan tradisional penganut pembangkang. Maaflah bro kita orang islam. ko amalkan jelah dikalangan korang.

Anonymous said...

Anon 10:28 mana kau??? pegi air kencing babi ker??? Bertobat la pecaya la ketua kau tu kaki jubor penipu pembohong, pentingkan diri sndiri, Mimpi nk jadi PM jer yg korg jadi balaci tu watper. Nape la bangang sgt nih???

Anonymous said...

Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.
Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.
“PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.
“Apa yang ditandatangani, di antara kandungannya, apabila PR berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh tentang hudud dan Negara Islam,”dedahnya dalam Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal, 11 November.

Anonymous said...

SURAT TERBUKA UNTUK PUCUK PIMPINAN PARTI ISLAM SEMALAYSIA
Sulaiman Bin Abdullah,
Kg. Melayu Subang,
4700 Selangor Darul Ehsan
22 Ogos 2012
Tuan Presiden,
Parti Islam SeMalaysia
ASSALLAMMUALAIKUM DAN SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA
Tuan,
Saya sebagai seorang rakyat biasa negara Malaysia yang tercinta ini, ingin mendapatkan penjelasan dari pihak tuan mengenai beberapa perkara yang menjadi tanda tanya kepada diri saya selama ini.
Tujuan saya meminta penjelasan ini adalah supaya dapat memudahkan saya membuat pilihan apabila tiba Pilihan Raya Umum ke 13 nanti Insyaallah.
1. ADAKAH FATWA UMNO KAFIR MASIH BERKUATKUASA LAGI?
2. ADAKAH PIHAK TUAN RASAKAN PENYINGKIRAN YB DATO DR HASAN ALI DARI PAS SEBAGAI MENGIKUT LUNAS – LUNAS ISLAM?
3. MENGAPA PAS MASIH MENERUSKAN KERJASAMA POLITIK DENGAN ORANG YANG AKHLAK DAN MORALNYA SANGAT MERAGUKAN? YANG SAYA MAKSUDKAN DI SINI ADALAH DATO SERI ANWAR BIN IBRAHIM DARI PKR. MALAH TUAN LANTIK BELIAU SEBAGAI KETUA PAKATAN RAKYAT.
4. MENGAPA DALAM TEMPOH 23 TAHUN PAS MEMERINTAH KELANTAN HANYA SATU MASJID DAPAT DI BINA SEDANGKAN PADA MASA YANG SAMA PIHAK TUAN MEMBINA 2 BERHALA BUDDHA TERBESAR DI NEGARA INI? SEDANGKAN PERKARA PERTAMA BAGINDA RASULLULLAH BUAT SEMASA MEMASUKI KOTA MADINAH IALAH MEMBUAT MASJID.
5. MENGAPA PIHAK TUAN TIDAK MENJAWAB DAKWAAN AHLI PARTI TUAN SENDIRI, USTAZ SAIDI YANG MENDAKWA TOK GUR
NIK AZIZ TIDAK AMBIL TINDAKAN KES TANGKAPAN ZINA ADUN SELISING? MALAHAN TOK GURU BERKATA ALLAH SWT TELAH AMPUNKAN DOSA ADUN SELISING ITU DALAM USAHA BELIAU MENUTUP KES INI DARI DI KETAHUI UMUM.
6. CAKAP SIAPAKAH YANG PERLU AHLI PARTI IKUT? MURSHIDUL AM MENGATAKAN KAFIR BOLEH GUNA KALIMAH ‘ALLAH’ SEDANGKAN TIMBALAN BELIAU BERKATA ‘GUGUR AKIDAH JIKA BENARKAN KAFIR GUNA KALIMAH ‘ALLAH’.SEHINGGA SEKARANG RAKYAT TIDAK MENDAPAT SEBARANG JAWAPAN.
7. MENGAPAKAH MURSHIDUL AM PAS SEOLAH OLAH SERONOK APABILA AHLI-AHLI PAS MENGAGUNG – AGUNGKAN BELIAU MELAMPAUI BATAS ALA ALA ‘CULT OF PERSONALITY’?
8. KENAPAKAH APABILA ADA ORANG MENAJA MURSHIDUL AM PAS MENUNAIKAN HAJI TIDAK DI ANGGAP RASUAH PADAHAL ORANG TERSEBUT ADA KEPENTINGAN PERNIAGAAN?
9. APAKAH HUKUM JIKA SESEORANG ITU MEMUNGKIRI JANJI-JANJI BELIAU?

Anonymous said...

Bait-bait Doa RAKYAT Kepada PR
Ya Allah mudahkanlah perjalanan kami ke putrajaya (ulang 3 kali)
Ya Allah hukumkanlah PAS/PKR=PR (ulang 3 kali)
Dalam pilihanraya ke-13 ini, kezaliman PAS/PKR=PR lebih kepada agama Mu, kepada hamba Mu kepada negeri kami. Ya Allah, Engkau lebih mengetahui tentang hal kami.
Kami hambaMu datang dari tempat jauh dan dekat, berkumpul di tempat yang penuh berkat, di malam bersejarah ini. Ya Allah Engkau lebih mengetahui mengenai kami. Kami hamba-hambaMu Ya Allah, datang dari jauh dan dekat berkumpul di malam yang berkat.
Ya Allah ampunila dosa kami. Dosa kedua ibu bapa kami. (ulang 3 kali)
Janganlah Engkau mengazabkan kami Ya Allah, kami hamba-hambaMu.
Sekiranya Engkau ampuni dosa kami, Engkau Tuhan pengampun lagi maha penyayang penuh kasih sayang.
Ya Allah, kuatlah iman kami. murahkan rezeki, amankan rumahtangga, negeri dan negara kami, cemerlangkanlah anak-anak kami.
Anak-anak kami adalah amanah dariMu Ya Allah. Berilah mereka berjaya di dunia dan di akhirat nanti. Berilah mereka berjaya untuk menolong Sunnah Muhammad SAW.
Ya Allah hukumkan PAS/PKR=PR .
Ya Allah hukumkan PAS/PKR=PR .
KO PAS/PKR=PR , KO PAS/PKR=PR , PAS/PKR=PR KO, KO PAS/PKR=PR , PAS/PKR=PR KO, KO PAS/PKR=PR , PAS/PKR=PR KO, dalam pilihanraya ke – 13 ini Ya Allah.
Mudah-mudahan perjalanan kami ke putrajaya Ya Allah dengan begitu mudah sekali, permudahkan dengan pertolongan Mu Ya Allah.
Kalau la Engkau Ya Allah pernah tenggelamkan Firaun di dalam laut, Engkau telah izinkan bumiMu telah Qarun, Ya Allah, Engkau telah melaknatkan Namrud.. dan begitu juga Abu Lahab, maka sungguh mudah untuk Engkau bagi jahanamkan PAS/PKR=PR dalam pilihanraya ke – 13.
Tidak larat kami nak lihat anak-anak kami dalam suasana tidak selamat, dalam dan luar rumah.. ragut, rogol, bakar, cincang manusia dan macam-macam jenayah, Ya Allah habislah negara kami ini dijual oleh PAS/PKR=PR .. Singapura dah habis Ya Allah, Batu putih.. putih Ya Allah.. Ya Allah Tanjung pagar.. rapat ke pagar Ya Allah …
HANCUR PAS/PKR=PR .. TUMBANG PAS/PKR=PR ..

rakab said...

hehehe...

anon 10.28 tu panas satu badan,...sampai berasap kepala dia !

pedas ke tajuk tu bang ??

cili kasi taruk !!

Anonymous said...

cilaka..kamera RM17,000 dia org beli RM200k lebih...gila ke apa? mampos...duit kita kena sabrak lagi...

Anonymous said...

Orang cerita pasal anak puaka, mangkok PR cerita pasal kamera.... mau spinnnnn la tuuu... dah tarak modal....

Anonymous said...

ANAK PUAKA DENGAN KAMERA.. BAIK PUNYA SPIN..ORANG BODO JE SELALU LARI TAJUK ..

Anonymous said...

hanya org bodoh saja yg sibuk hal orang sampai duit sendiri kena sapu pun tak sedar...

Anonymous said...

kau sibuk kata anak orang puaka ingat boleh dpt undi ka..? rakyat msia tak senang dispin la bro...tapi cerita UMNU senang je...curi dan rasuah...dr NFC..RM40 juta dari HK...dan skrang kamera AES...bagi rakyat biasa isu2 mcm ni lagi penting dari kuliah2 subuh kau..

Anonymous said...

UMNO kata PAS bodoh .

PAS kata UMNO bodoh .

Senang cerita macam ni . Untuk bersikap adil amacam kalau saya kata UMNO dan PAS tu dua dua bodoh . Sekarang korang puas hati kan .

Anonymous said...

Yang bodoh tu org yg mata dibutakan...telinga dipekakkan... Yg pandai adalah org yg berfikir mana yg ikhlas dan mana yng mungkir... Manusia mana ada yg sempurna yop... Dlm kepala ko bila sebut mungkir... Siapa yg ko terbayangkan... Percayalah pada diri sendiri....

Anonymous said...

Mangkok2 jamban dok kutok kjaan pasai rasuah la , salah guna kuasa la...AES rasuah la....aiyooo

Apa lu tarak cermin ka bhaii??? lu tarak mao tanya lu punyer punaijahat Selangor apa cikin citer itu TALAMGATE, itu lelong harta rakyat Selangor, itu pasir , itu sampah , itu Lobai Malang punyer citer LEMBAH SIREH, itu balak kasi tebang , abis gondol hutan simpan kata mau wat pelojek..tapi arrr pelojek talak nampak tapi tanak sutah licin...itu lagi dkt Pulau itu Manggis,,itu Bayan Balu..aiyaaaa...manyak loooo...

Itu lu punyer punahJahat kasi telebang sanasini naik itu JET MEWAH..huyooo...siap ala bodigad ade pestol..pastuh kalo nyalan2 kat dalat mau naik itu BAS sampah MEWAH gak...haiyaaa...lu punyer bos semua mau mewah2...oooooo

sikalang lu ar...pigi kolek lu punyer bos punyer keMEWAHan dulu la balu cali org len nyer salah...itu lu punyer BABI ..aiya salah salah..nabi ar..pon keter MERC dan myk harta gak...ada stesen myk lagi...

Itu lu punyer YB balu 4 tahun jadi YB sutah myk keter mewah...lumah sudah BERTUKAR mnjadi MEWAH..bini2 pon sudah MEWAH kasi bikin koleksi mcm album...

haa ...lu kasi siasat ar...jgn sebok cali salah olang ..lu punyer geng lupa2nya PENYAMUN MAHA BESAT.

Anonymous said...

Yang bodoh tu org yg mata dibutakan...telinga dipekakkan... Yg pandai adalah org yg berfikir mana yg ikhlas dan mana yng mungkir... Manusia mana ada yg sempurna yop... Dlm kepala ko bila sebut mungkir... Siapa yg ko terbayangkan... Percayalah pada diri sendiri....

Anonymous said...

kalau melayu itu tak beragama Islam, lantak la meayu tu nak pilih agama apa.. yg jadi sebab kenapa melayu tak boleh pilih agama lain adalah sebab islam itu sendiri melarang umatnya keluar dari agama islam..

kenapa tak fikir tang tu?

freethinker said...

Tapi orang melayu masuk islam sejak dari lahir lagi . Makna nya orang melayu tak da pilihan untuk pilih agama . Tau tau lahir saja terus islam samada suka atau tak .

Anonymous said...

MasyaAllah freethinker, mengucap la banyak-banyak.... Islam tu satu-satunya agama yang diredai oleh Allah dari Adam diturunkan sampailah ke hari kiamat. Jika dah beragama Islam dan lahir pun sebagai Islam, bersyukur lah....

Ambil iktibar dari cerita Ustad Ravi yang dahulunya adalah seorang Kristian ekstrem, sanggup berdebat dengan sesiapa sahaja yang kata Kristian tak bagus dan takkan masuk syurga. Tapi kini beliau adalah salah seorang ustad yang memberi tunjuk ajar pada saudara baru. Kenapa boleh jadi begitu??? Cari la sejarah berkenaan ustad Ravi tu k... ko akan faham kenapa Islam itu adalah agama yang paling baik untuk manusia di muka bumi ni. Jangan cari islam ala PAS, itu Islam sesat lagi menyesatkan....!!!!!!!

Anonymous said...

Anon 11:28 AM, ko sanggup berkompromi dengan anak puaka yang menyokong orang Melayu murtad dan menghalalkan golongan LGBT ke???

Ahmad Z said...

Puki lu,duk isap kote si-gay tu smpai tak tahu mana betul. Munkin mak lu pon dah kene kote nuar-gay.lu jgn msuk sini, kalu masuk angin. Lu blh bukak haprakah, web lubang jamban

Anonymous said...

Anon 12.44pm Saya sokong 100 persen

otai JB said...

Cow tanya anuar-pundekkutty dia control master account yg berjumlah rm 3, billion,bukan 30 juta. Bukak lah mata mankok-hayun.banggangg

Anonymous said...

Suka hati dialah nak murtad pergi murtadlah ! Baju yang dia pilih yang penting dia happy ! Paksa nanti tak pakai apa guna ! Baju yang bapa pakai tak mesti anak suka. Ini zaman baru semua orang ada pilihan. Suka hati dialah !

Tukang Komen said...

Orang melayu islam yg hendak tukar agama mungkin kerana kurang ilmu agama. Oleh itu menjadi tanggung jawab orang melayu islam berbuat sesuatu sebelum ramai lagi orang melayu islam turut murtad semata2 kerana tidak berilmu. YG menjadi problem disini apabila kumpulan kristian menjadikan orang melayu islam sebagai sasaran. Sebelum pergaduhan kecil jadi perang besar adalah wajar orang melayu islam buat counter attack. Kita buat ini kerana cintakan agama bukan cintakan politik macam anak puaka tu.Satu keluarga tak boleh nak harap!!!

Anonymous said...

Anonymous said...
Suka hati dialah nak murtad pergi murtadlah ! Baju yang dia pilih yang penting dia happy ! Paksa nanti tak pakai apa guna ! Baju yang bapa pakai tak mesti anak suka. Ini zaman baru semua orang ada pilihan. Suka hati dialah !

November 24, 2012 3:33 PM

----------------------------------

Pilihan untuk ke neraka?? Tahniah kerana tempah awal-awal dan jadi penyokong sekutu IBLIS laknatullah... sebelum buat pilihan ke arah tu, cuba letak api kat tapak tangan sedara, rasai panasnya api tu selama sehari... kalau rasa boleh tahan, teruskan pilihan sedara tu....

Anonymous said...

Tak boleh cakap macam ini berdosa, maksud u lain agama masuk nerakalah !

Anonymous said...

ko nampak tak kerajaan pas mahupun pkr'
tak kisah sgt penduduk.ghaza kena serang ... masjid2 kat kelantan relax je...


takut betui meka dgn boss besaq meka..

skrg terbukti apaaa...

malu lagi satu...

org islam doa org islam

adik beradik nik aziz doa bala utk org islam.. tak sesat ka tu...

freethinker said...

Aku tak kisah kalau aku masuk neraka atau masuk syurga . Yang penting aku buat baik dalam dunia ni . Binatang dalam kesusahan aku tolong . Manusia dalam kesusahan aku tolong yang aku termampu . Aku tak mengumpat dok cerita keburukan orang lain . Aku tak maki hamun orang lain . Kira kehidupan aku OK la tu .

Anonymous said...

Allah lahirkan manusia dimuka bumi ini dibekalkan dengan komputer yang palih canggih isitu AKAL.

Allah juga membekalkan manusia tatkala lahir kedunia dengan NAFSU.

Lahir sahaja manusia kedunia bukan AKAL yang digunakan dahulu tetapi NAFSU. Contoh nafsu makan minum dsbnya.

Setelah melangkaui tahap mumaiyiz hinggalah ke tahap BALIGH barulah AKAL digunakan semaksima munkin.

AKAL yang sepatutnya yang mengarahkan NAFSU. Bekalnya ialah IMAN dan TAQWA.

Sebagai orang MELAYU sewajarnya kita bersyukur kerana dilahirkan dalam keluarga dan masyarakat ISLAM. IMAN yang dikurniakan sepatutnya ibaja dengan TAQWA baru subur.

Tapi ALLAH telah memberikan INGATAN bahawa SYITAN dan IBLIS adalah perosak peghidupan manusia. Bagi mereka yang dipilih oleh ALLAH dalam kekufuran. Itu adalah Hak ALLAH kepada hambaNya.

Sepatutnya orang MELAYU berugama ISLAM bersyukur dan mencuba sedaya upaya untuk mempertahankan keutuhan akidah IMAN yang dikurniakan dan bukan diperlekehkan.

Kita diberitahu oleh para NABI2 dan RASUL2 ada SYAITAN yang bertopengkan ISLAM cuba mempengaruhi ummat ISLAM untuk memesongkan manusia.

Dalam negara MALAYSIA ada golongan sedemikian yang bertopeng dan berpura pura ISLAM tetapi lebih SYAITAN dari SYAITAN semata mata kepentingan POLITIK.

Mereka ini persis golongan SYIAH yang menggunakan Saidina Hussin untuk kpentingan politik sempit.

Begitu juga PAS mereka berhujjah dengan kedangkalan akal tanpa NATIJAH. Golongan PAS ini bolehlah disamakan dengan SYIAH.

Kalau PAS mengatakan UMNO Kafir dan Murtad. Sebagaimana kata NIK AZIZ, "UMNO UGAMA APA?" Jadi bagaimana dengan PKR? Bagaimana dengan Anwar Ibrahim dan Nurul Izzah?

Bukankah Nik Aziz dan Hj Hadi juga menampakkan kesewelan mereka demi politik. Keagongan Kalimah ALLAH seperti didalam "Ayatul Kursi" sudah tidak ada dalam hati dan kamus pemimpin PAS.

PEMIMPIN PAS HANYA TERBAYANGKAN AYAT AYAT KERUSI UNTUK MEREKA KE PUTRA JAYA.

BAGI SELURUH UMAT ISLAM DIMALAYSIA GUNAKAN AKAL KITA DENGAN BERSANDARKAN IMAN DAN TAKWA UNTUK KITA TERUS MEMILIH UMNO MENJADI PEMIMPIN UNTUK ORANG MELAYU, DAN LAIN LAIN BAGSA DIMALAYSIA.

Anonymous said...

Anonymous said...
Tak boleh cakap macam ini berdosa, maksud u lain agama masuk nerakalah !

November 24, 2012 6:09 PM

---------------------------------------

Ya, aku tak perlu cakap secara selindung. Hanya mereka yang beragama Islam dan mengerjakan ape yang di suruh Allah yang akan masuk syurga. Buat lah sebaik mana pun dalam dunia, tetapi tak mengakui keesaan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah, segala amal baiknya tak memberi sebarang makna.

Contoh yang paling mudah, sedara diamanahkan untuk mengerjakan sebidang tanah A dan diberi gaji atas ape kerja yang dilakukan. Tetapi sedara buat kerja menanam pada tanah orang lain (B) ... Apakah sedara berhak untuk mendapat gaji daripada tuan tanah A tadi???

Begitu juga dengan amalan baik tadi, kalau buat pada agama yang betul (Islam), sedara akan dapat ganjaran. Kalau buat baik pada agama yang lain, tak memberi ape-ape makna pun, hanya jadi bahan bakar dalam neraka saje......

Anonymous said...

Siapa yang cipta Syaitan ? Syaitan tak baik kenapa cipta ?

Anonymous said...

Anonymous said...
Siapa yang cipta Syaitan ? Syaitan tak baik kenapa cipta ?

November 24, 2012 6:50 PM

------------------------------------

Anda pernah bersekolah dulu bukan, kalau tak pernah hadir sekolah maka anda sendiri tentu tak reti nak bukak komputer, tak reti nak on internet, tak reti nak bukak google @ IE, dan paling penting tentu tak reti nak menulis, betul tak???

Jadi disekolah dulu tentu sahaja ade pelbagai ujian untuk menentukan tahap kepandaian murid. Dari ujian penggal, ujian UPSR, PMR, SPM hatta di universiti sekali ada ujian subjek sebelum anda ditauliah sijil, diploma dan ijazah.

Soalannya, kenapa perlu ada ujian???... biar la manusia hidup tanpa ujian (peperiksaan) malah ujian dalam hidup sekalipun. Biar manusia sama sahaja, tak perlu nak beza anda ni bodoh ke pandai ke bermasalah ke atau tak. Biar semua manusia hidup digua, tak perlu ada ketua keluarga, tak perlu fikir pasal makan dan minum, sebab ketua keluarga terpaksa mengadap pelbagai ujian hidup juga untuk beri anak bini mereka makan..... boleh tak aku cakap macam tu??? Ujian ni memang menyusahkan, biar semua berbogel, tak perlu bergaya sebab nak buat pakaian pun kene buat pelbagai ujian, tutuop je kemaluan tu dengan daun keladi. Nak ambil keladi pun perlukan ujian... ah susahnya....

Ok, berbalik pada persoalan sedara tadi, siapa cipta syaitan?? Jawapannya Allah....

Kenapa pula diciptakan syaitan???...

Penciptaan Syaitan adalah salah satu
bentuk ujian Allah kepada manusia. Kebaikan di sisi Allah ialah manusia diberi ujian demi ujian agar dengan itu dapat dibezakan antara hamba yang baik dan yang terlebih baik dan begitulah sebaliknya.

Kebaikan di sisi Allah adalah lain ukurannya berbanding di sisi manusia. Sekalipun istilahnya sama namun perlaksanaannya adalah berbeza.

Justeru penciptaan syaitan termasuk di dalam kebaikan Allah dan bukan sebaliknya. Di mana dengan syaitan manusia dapat mencapai kedudukan yang tinggi, sebahagiannya lebih tinggi daripada sebahagian yang lain.

Tanpa ujian kehidupan manusia akan menjadi mendatar sehingga tidak ada kehendak, azam, usaha, disiplin dan sebagainya. Semua ini akan menjadi satu kezaliman sehingga manusia akan bertanya pula - Buat apa aku diciptakan dengan kehidupan yang serba kekosongan ini?

Maka hidup dengan ujian adalah jauh lebih baik tanpa ujian dan ini termasuk salah satu tanda kebaikan Allah yang sukar difahami oleh neraca manusia.

Anonymous said...

Anon 7:18. Saya setuju pendapat anda. Amin

Anonymous said...

Thailand minta bantuan Malaysia. http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20121124/dn_18/Thailand-minta-bantuan-Malaysia Kenapa Thailand tak minta bantuan lebai-lebai Pas yang lebih dekat dengan Thailand? Mungkin Thailand sedar, lebai-lebai Pas hanya tahu ke Golok dan Danok. Hehehehe

Anonymous said...

Alhamdullilah....

Anonymous said...

Syaitan di cipta oleh ? Dadah dibuat oleh kilang taukeh, salah penyisah dadah atau salah kilang taukeh ? Tiada kilang taukeh buat mana ada dadah ! Siapa yang paling salah ?

Anonymous said...

salam para pmbaca blg gap..

berita 8 tadi..kapal serang 'hudud' pas di Kelantan..

aku yg pro bn pun naik pelik...pru13 mei dah dekat sgt

apsal kapal buat hal..
aku pung pening dlm bengong..

kpd yg genius2 sket tolong leraikan kebengongan. apa benda yg kapal nak??

Anonymous said...

budak tu lahir hasil benih nuar bersalut dgn taik sukma bro...ekekek

sbb tu pemikiran dia penuh dgn taikkk...ekekek

otai
subang

Anonymous said...

Oi 7.46...apa bodoh bangang sangat ko ni sampai orang pun menyampah!

Farmasi kilang dadah tak salah sebab dia dah dapat permit. Dadah tu dibuat untuk kegunaan hospital dan perubatan. Yang salahnya mat-mat gian yang membeli dan pengedar dadah dari sumber taukeh dadah pasaran gelap.

Anonymous said...

Agak pelik kenapa A...tak hukum mereka yang suka Syaitan ? Rasa A.. lagi suka dan sayang mereka. Hehehe

Anonymous said...

Babi pkr

Anonymous said...

Anonymous said...
Syaitan di cipta oleh ? Dadah dibuat oleh kilang taukeh, salah penyisah dadah atau salah kilang taukeh ? Tiada kilang taukeh buat mana ada dadah ! Siapa yang paling salah ?

November 24, 2012 7:46 PM

--------------------------------------

Aku boleh tanye sedara semula. Siapa yang mencipta pisau?? Kenapa dicipta pisau?? Bukankah pisau boleh digunakan untuk membunuh orang yang tak berdosa... jika macam tu jangan cipta pisau atau peralatan yang tajam dalam dunia ni, kerana peralatan itu boleh membunuh manusia lain. Boleh tak gitu???

Anonymous said...

Anonymous said...
Agak pelik kenapa A...tak hukum mereka yang suka Syaitan ? Rasa A.. lagi suka dan sayang mereka. Hehehe

November 24, 2012 10:03 PM

-----------------------------------

Bagaimana sedara boleh tau??? Pernah pergi lihat orang yang berubat kerana disakiti oleh jin atau dirasuk oleh jin??? Jin, syaitan dan iblis adalah makhluk yang dicipta Allah. Jika bacakan ayat-ayat Al-Quran yang tentunya datang dari Allah, jin-jin, syaitan ini akan meraung kesakitan. Tiada sentuhan fizikal secara kasar pun, tetapi bila mendengar ayat dari Allah jin-jin, syaitan-syaitan tu meraung. Apakah ayat dari Allah tu bermakna Allah puji jin-jin dan syaitan tadi??? Kalau Allah suka dan sayang mereka kenapa mereka meraung???

Itu menandakan syaitan dan iblis itu adalah musuh Allah dan manusia yang nyata. Allah tidak hukum mereka??? Dah meraung teruk-teruk, itu bukan menghukum ke namanya...?????

Anonymous said...

A.....dengan Syaitan adik-beradik mereka buat wayanglah kita yang kena pusing-pusing. Heheeee

Anonymous said...

PAS nie bahaya buat umat Islam..

Anonymous said...

oiii freethinker, setan tu ko yg cipta. ...setan tu dah duduk menahun dlm otak dan hati ko, sbb tu ko ckp pun serupa setan! !! ko tanya mak ko napa dia beranak manusia perangai mcm setan. ..

ko nak jd setan silakan
ko nak masuk neraka itu suka hati kaulah
tp jgn bawa org lain ikut otak mcm otak setan kau tu. ...!

Anonymous said...

Anonymous said...
A.....dengan Syaitan adik-beradik mereka buat wayanglah kita yang kena pusing-pusing. Heheeee

November 24, 2012 10:58 PM

-----------------------------------

Camtu sedara jadi la adik-beradik syaitan, leh hidup senang lenang di dunia ni.... kemudian boleh berkawan dengan PAS, kerana mereka bersahabat dengan syaitan melalui perantara pork nick. Lepas kiamat nanti, selamat jadi kayu pembakar api neraka bersama syaitan... pilihan di tangan anda... hehehehehe

Anonymous said...

Tarikh kiamat baru lepas tak wujud ? Neraka mana ada tipulah ? Orang kuno baru percaya.

Anonymous said...

Tuhan cipta syurga. ..dan Tuhan cipta neraka, Tuhan beri akal dan berikan nafsu kpd manusia, tapi Tuhan dah nyatakan bahawa syaitan itu adalah makhluk yg diusir kerana derhaka sombong bongkak, Tuhan dah beritahu syaitan itu adalah ujian kpd manusia, jgn diikut hasutan syaitan kerana balasanya adalah neraka
sbb tu Tuhan beri akal utk memilih mana betul salah
sbb tu diutus para Nabi dan rasul sebagai panduan/guru dan ikutan jln yg Tuhan kehendaki

ubat ada ditangan kanan
racun ada ditangan kiri, mana satu kamu nak makan?
itulah tanda betapa Demokrasi dan adilnya Tuhan, diberinya kita pilihan. ...dan kuncinya adalah AKAL
siapa kita utk menyalahkan Tuhan?

Anonymous said...

dlm islam tdk pernah dinyatakan tarikh kiamat, bila dan tahun berapa itu rahsia Allah, agar manusia itu sentiasa beringat dan sedar diri bahawa segala yg diperbuat, diucap dan dikerjakan samada terang atau sembunyi semuanya dlm pengetahuan Allah, semuanya akan diaudit dan dipertanggungjawabkan esok dihari mahsyar
yg memandai mencipta tarikh kiamat adalah orang barat, yahudi dan para saintis dgn tujuan dan alasan masing2, islam tak pernah ajar benda gitu
dlm islam hanya diberitahu tanda2 kecil dan besar hampirnya kiamat

Anonymous said...

Manusia bukan boleh panjang umur, kiamat tak kiamat tak penting. Hidup mahu seperti Surga jangan mati baru nak pergi Surga. Jika Surga tak wujud menyesal pun tak guna. Macam mana bukti Surga wujud? Cerita kuno tak boleh percaya yang penting buktikan wujud !

Anonymous said...

Anonymous said...
Tarikh kiamat baru lepas tak wujud ? Neraka mana ada tipulah ? Orang kuno baru percaya.

November 24, 2012 11:21 PM

----------------------------------------

Apakah suatu hari nanti sedara akan mati?? Sudah tahu tarikhnya dan pada jam berapa secara tepat kematian sedara??? Kalau tanya pada ahli saintis hatta mereka yang mengkaji tarikh kaum Maya yang kata 'kiamat' akan terjadi pada 20-12-2012 pun belum tentu dapat meneka bila sedara akan mati secara tepat??? Oleh itu, apakah amalan mereka kita boleh kata tepat??? Tiada siapa yang boleh tahu dan boleh ramalkan bila kiamat kerana itu adalah hak Allah yang tentukan.....

Neraka tiada???... kalau macam tu syurga pun tiada la ye... tapi kenapa pula orang yang mati (bukan Islam), disembah, diberi makan (sekarang ni plastik pun ada), diberi duit, diberi kenderaan mewah-mewah(replika) untuk si mati boleh guna di 'syurga' mereka???

Kalau ada baik, mesti ada jahat... kalau ada cantik tentu juga ada buruk, kalau ada pandai mesti yang tak bijak... jadi, kalau ada syurga, neraka pulak tak ada.... jangan karutkan pemikiran sedara tu....!!!!!!

Anonymous said...

BAGI SAYA NURUL IZZAH BINTE ANWAR ADALAH PEREMPUAN JALANG YANG TAK WAJAR DI HORMATI.

ANWAR IBRAHIM ADALAH BAPAK JALANG YANG LUPA DARATAN. DIA LUPA BAHAWA ALLAH LEBIH BERKUASA.

NURUL IZZAH BINTE ANWAR BIN IBRAHIM SEWAJARNYA DIHUKUM DAN DILAKNATI ALLAH HINGGA KEHARI KIAMAT.

Anonymous said...

Anonymous said...
Manusia bukan boleh panjang umur, kiamat tak kiamat tak penting. Hidup mahu seperti Surga jangan mati baru nak pergi Surga. Jika Surga tak wujud menyesal pun tak guna. Macam mana bukti Surga wujud? Cerita kuno tak boleh percaya yang penting buktikan wujud !

November 24, 2012 11:42 PM

------------------------------------

Manusia hidup didunia kalau paling lama pun selama 100 tahun, ada ke yang hidup lebih 100 tahun?? 200 tahun??? Kalau hidup didunia bak syurga selama 100 tahun tapi hidup diakhirat yang selama-lamanya dalam neraka ape gunanya sedara.

'Syurga' dunia = < > 100 tahun
Neraka diakhirat = selama-lamanya....

Hidup yang tak membawa ape-ape erti. Islam tak menghalang umatnya mencari harta dan menjadikan hidup mereka seperti syurga didunia ini. Tapi hidup manusia beragama Islam tu mesti mematuhi semua perintah dan meninggalkan ape yang dilarang oleh Allah. Dengan itu, di dunia dia dapat 'syurga', di akhirat kelak pasti juga syurga untuk hamba Allah itu.

Syurga didunia boleh jadi milik manusia sama ada Islam atau bukan Islam, tapi syurga diakhirat sudah tentu untuk orang Islam yang patuh pada perintah Allah semasa hidupnya di muka bumi. Untuk orang bukan Islam, neraka adalah tempatnya.... sudah pasti. Itu adalah janji-janji Allah Maha Pencipta sekian alam dan makhluknya yang ada dimuka bumi dan langit....

Anonymous said...

Cerita dongeng lagi ! Harry Potter story, tak dapat bukti wujud Surga !

Anonymous said...

11;42

Untk mempercayai syurga anda perlu mempercayai perkara ghaib!
Untuk mempercayai perkara2 yng ghaib anda perlu belajar RUKUN IMAN!

Soalan saya bolehkah anda jelaskan bagai mana rupa angin yng bertiup?

Anonymous said...

nurul sepatutnya tampil beri penjelasan kepada rakyat.



freethinker said...

Dah 60 tahun Israel perintah Palestin . Dah beribu rakyat Palestin di bunuh Israel . Dah berjuta orang islam berdoa supaya israel di hapuskan . Dah berjuta orang islam buat sembahyang hajat supaya israel dimusnahkan . Israel bukan lemah tapi bertambah kuat ada la . Umat islam pula bertambah lemah . Kenapa ? Pasal apa Allah tak tolong penduduk Palestin ? Dah 60 tahun berdoa dan sembahyang hajat , kenapa sampai sekarang tak makbol ?

Anonymous said...

Sesuai dgn nama samaran Freethingker
anda berhujah menggunakan kekuatan akal.

Untuk merungkai kemuskilan anda hanya perlu menjawab soalan saya, jelaskan bagaimanakah rupa angin?

Nanti kita berbicara persoalan anda
otherwise selamat pagi.
Jumpa di lain waktu!

Anonymous said...

Dari: Raja Haji
Sahabat semua, usahlah kita bergaduh. Sudah cukup al-kafirun ambil kesempatan memecahbelahkan kita, jajah negara kita, bawa masuk pendatang dari negara lain menjarah bumi kita. Tanah bumi Melayu akan hilang sekiranya inilah sikap kita menghadapi al-Kafirun.

Marilah kita bersatu, bersederhanalah dan kasihi saudara seagama dan sebangsa dengan berpegang pada tali ALLAH. Padamkan kebencian dan semailah kasih sayang.

SUBHANALLAH, WALHAMDULILLAH, WALAILA HAILLALLAH, WALLAHU AKBAR.

Ya Allah, bantulah kami, umatMU semakin lemah kerana perpecahan, hidayahkan hati2 kami untuk bersatu menegakkan Kalamullah. Jauhkanlah petaka dari bumi Malaysia negara Islam ini.

Anonymous said...

Paling cikai pun si freethinker tu akan kata rupa angin ada bau ada bunyi..dah rupa angin dia tak kenal ikut kemampuan akal dia..maka angin kentut je la dia boleh simpulkan berdasarkan logik akal dia..hehe..org takde iman mmg camtu. Semua nak gunakan logik. Tp logik depa pun berpilih2..kena logik yg yg tak memihak pd depa..lain pulak spin..

pok ngah nik ajis said...

Aku tgh susah ni. . Tolong poskan RM 50/- buat belanja perarakan lynas dari kuantan keDataran. . .

Kalau ko xtolong aku. . .Sapa lagi yg baik hati macam ko. . .!!!!

pok ngah nik ajis said...

Ialah freethinker yg cikai. . . Ko kompius dgn islam. . Aku kompius yg mana dulu telur atau ayam. . .

Anonymous said...

Dulu, slalu baca blog ni. Sekarang tak baca lagi coz banyak sgt mengutuk sana-sini. Lebih gemar membaca free malaysia today sekarang coz kurang kutukan dan cacian macam blog ni.

Anonymous said...

ANON 6.36 AM
DAH KEPANASANKE? , TAK TAHAN KENA TIBAI MULALAH NAK TUNJUK BAIK, TAIKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK PR

Anonymous said...

Agama awal seperti Judaism, Hindu, Buddha, Christian kemudian baru Islam. Setiap agama memberitahu kita buat baik pergi surga dan buat jahat pergi neraka. Semua pun kata dia yang paling betul seperti peniaga selalu kata barang dia paling baik lain orang tak baik. Yang kita harus percaya agama awal atau paling akhir ? Mana agama boleh membuktikan penganutnya lebih tuah, panjang umur, kaya, dan sehat yang agama inilah harus kita pilih bukan buta mengikut orang lain atau keturunan. Itu sebab agama adalah kepercayaan tak harus terlampau percaya. Terlampau percaya mengganggu kerja, niaga, persahabatan, makanan, binatang, kehidupan, keamanan dll. Ini zaman baru zaman internat, computer, smart phone, kereta, TV, kapal terbang, sains dll. Zaman lama tak ada ini jadi bila mereka ada masalah mereka kata sudah ditakdirkan tuhan. Jangan hidup zaman lama sekarang zaman baru.

Anonymous said...


anon 8.35 am

Semua agama ajar buat 'baik',.... memang betul!

Tapi tak semua agama yang bertauhidkan Allah yang Esa (Tunggal) tanpa kongsikan kuasa Allah dengan kuasa makhlok yang lain seperti berhala, syaitan/ jin/ hantu, batu, pokok, matahari, bintang, api , manusia hebat, dan lain-lain

Juga tak semua agama yang menjelas perundangan hidup secara menyeluruh bermula dari urusan kehidupan individu (makan minum, tidur bangun, pakai, nikah kahwin, berak kencing, ibadat, dll), urusan sosial & bermasyarakat, urusan ekonomi & muamalat, urusan jenayah & hukuman, urusan politik & pemerintahan negara, urusan persediaan untuk hidup dialam selepas mati (akhirat)! Islam menjelaskan secara terperinci 1) hubungan dengan Tuhannya (Allah)- [Divine Relation], dan 2) hubungan dengan manusia & makhlok - [Human & Universe Relation]- Islam itu addin (sistem/ cara hidup menyeluruh-syumul).

Tapi kerana ajaran Islam tidak difahami & diamal secara syumul oleh muslim hari ini, atau penyelewengan umat Islam dari Islam yang syumul, maka kita lihat banyak akhlak muslim rosak dan masyarakat Islam mundur & ditindas!

Jika Islam difahami & diamalkan sebagaimana era zaman Nabi Mohammad dan zaman khalifah-khalifah (Ketua Orang Islam) yang adil & gemilang, sudah tentu akhlak & martabat Muslim akan sentiasa cemerlang didunia dan akhirat.

Please bear in minds that Islam is not only religion belief but more than that... Islam is addin - way of life in total holy spiritual practices! Islam is not divide the private life and community responsibility, religious and state affairs, ... ISLAM IN TOTAL (Islam yang syumul), bukan Islam mengikut fahaman sekularisme & orientalist!

Tapi Islam hormati kepercayaan orang yang asalnya bukan Islam - Allah perintah-"Tiada paksaan dalam beragama bagi mereka yang lahir dari komuniti bukan Islam"

Islam menetapkan WAJIB berlaku benar, adil dan berperikemanusiaan kepada semua manusia, kecuali manusia yang memusuhi/ membunuh/ menjajah umat Islam!



Anonymous said...



... pembetulan...

para akhir :

Please bear in minds that Islam is not only religion beliefs but more than that... Islam is addin - way of life in total holy spiritual practices! Islam is not divide the private life and community responsibility, religious and state affairs, ... ISLAM IN TOTAL (Islam yang syumul), bukannya ajaran Islam mengikut fahaman sekularisme & orientalist!


---


Anonymous said...

Anon 6:36
Kalau tak suka boleh berambus. Sapa pun tak paksa . Yg penting yg baik dikut yg salah jangan.

Anonymous said...

Cerita HARRY POTTER lagi sekarang wayang TRANSFORMER lah !

freethinker said...

Orang islam bercerita tentang hebat nya ugama mereka . Sementara itu di Palestin , yahudi zionis pula membunuh orang islam sesuka hati mereka selama 60 tahun . orang islam tak bole buat apa apa selain berdoa dan sembahyang hajat . Di afghanistan , pakistan dan iraq pula , orang islam berbunuhan sesama sendiri . Di malaysia pula , orang bukan islam ketawa terbahak bahak lihat orang islam bergaduh sesama sendiri ( umno lawan pas ) . Macam mana orang bukan islam nak percaya islam itu hebat ?

Anonymous said...

Anon 10:52 AM
Ya betul kata ! Ha ! Ha ! Ha !

Anonymous said...

freethinker said...
Orang islam bercerita tentang hebat nya ugama mereka . Sementara itu di Palestin , yahudi zionis pula membunuh orang islam sesuka hati mereka selama 60 tahun . orang islam tak bole buat apa apa selain berdoa dan sembahyang hajat . Di afghanistan , pakistan dan iraq pula , orang islam berbunuhan sesama sendiri . Di malaysia pula , orang bukan islam ketawa terbahak bahak lihat orang islam bergaduh sesama sendiri ( umno lawan pas ) . Macam mana orang bukan islam nak percaya islam itu hebat ?

November 25, 2012 10:52 AM

-------------------------------------

Ya, benar. 60 tahun Israel berperang dengan Palestin, membunuh manusia dan rakyat Palestin, menyembelih rakyat Palestin berjuta-juta orang. Tapi ape guna Israel yang dikatakan setiap hari semakin kuat tapi masih tak mampu nak hapuskan SATU BANGSA YANG 'LEMAH' seperti Palestin tu....!!!! Semakin dibunuh, rupenya semakin ramai lagi yang bersimpati dengan nasib rakyat Palestin. Apakah 'kekuatan' Israel yang tak mampu nak lakukan penghapusan etnik bermaksud Tuhan tu tiada dan tak mahu menolong hamba yang selalu menyembahNya????

Kalau begitu pemikiran sedara, aku boleh katakan sedara la manusia paling kuno dalam dunia ini. Israel kuat kerana didokong oleh Amerika yang langsung demokratik dalam PBB. cuba Amerika tiada kuasa veto, apakah Israel akan bertambah kuat sehari ke sehari????

Freethinker seperti anda hanya berfikir secara jangka pendek dan TAK MAMPU untuk fikir ape akan terjadi 50 tahun malah 100 tahun akan datang pada dunia ini. Berani sedara kata Amerika dan Israel akan bertambah kuat untuk 50 tahun akan datang?? Jawapannya belum pasti.... hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Kami umat Islam akan terus berdoa dan berdoa, dan akan terus berusaha untuk menghapuskan KETIDAKADILAN yang dibuat oleh Amerika dan sekutunya di PBB.
Masa tu harap nyawa sedara belum lagi dikerongkongan dan dapat melihat kebesaran Allah yang Maha Esa....

Anonymous said...

Anonymous said...
Agama awal seperti Judaism, Hindu, Buddha, Christian kemudian baru Islam. Setiap agama memberitahu kita buat baik pergi surga dan buat jahat pergi neraka. Semua pun kata dia yang paling betul seperti peniaga selalu kata barang dia paling baik lain orang tak baik. Yang kita harus percaya agama awal atau paling akhir ? Mana agama boleh membuktikan penganutnya lebih tuah, panjang umur, kaya, dan sehat yang agama inilah harus kita pilih bukan buta mengikut orang lain atau keturunan. Itu sebab agama adalah kepercayaan tak harus terlampau percaya. Terlampau percaya mengganggu kerja, niaga, persahabatan, makanan, binatang, kehidupan, keamanan dll. Ini zaman baru zaman internat, computer, smart phone, kereta, TV, kapal terbang, sains dll. Zaman lama tak ada ini jadi bila mereka ada masalah mereka kata sudah ditakdirkan tuhan. Jangan hidup zaman lama sekarang zaman baru.

November 25, 2012 8:35 AM

-------------------------------------

Anda salah, ugama yang terawal adalah ugama tauhid yang dibawa oleh Nabi Ibrahim dan ugama lain seperti Judaism, Hindu, Kristian adalah agama yang terbit selepas zaman Nabi Ibrahim. Ugama tauhid dari Nabi Ibrahim pula adalah ugama yang sama dibawa oleh Nabi Muhammad S.A.W iaitu mengakui Tuhan itu adalah Esa (Satu), tidak beranak dan tidak diperanakkan.

Jadi kalau sedara kata Islam adalah agama yang paling terkemudian, saya harap sedara pergi la belajar lagi.... ilmu sedara masih mentah dan tak layak beri komen disini......!!!!!!

Anonymous said...

DOA KO

KO PAS PAS KO KO PR PR KO
KO PAS PAS KO KO PR PR KO
KO PAS PAS KO KO PR PR KO
KO PAS PAS KO KO PR PR KO

Doa ini aku dapat dari Nik Ajis.

Amalkan sebelum keluar berkempen. Kalau diamalkan berterusan dan berkempen habis habisan pasti PAS dan PR akan KO dalam PRU akan datang.....muahaaaaaa....


Anonymous said...

Anon 11:46 AM
Jual barang sendiri cakap barang sendiri baik ! Suka hatilah you menanglah ! Periksa baik-baik barang you ada yang tak baik.

Anonymous said...

Anonymous said...
Anon 11:46 AM
Jual barang sendiri cakap barang sendiri baik ! Suka hatilah you menanglah ! Periksa baik-baik barang you ada yang tak baik.

November 25, 2012 12:11 PM

--------------------------------------

Yang tak baik tu datangnya dari aku, dan YANG BAIK TU adalah DATANGNYA DARI ALLAH S.W.T.....

Anonymous said...

Suka hatilah yang penting u happy ! Hari ini Ahad nak pergi beli Jackport kalau kena hidup baru happy seperti Surga !

Anonymous said...

Anonymous said...
Suka hatilah yang penting u happy ! Hari ini Ahad nak pergi beli Jackport kalau kena hidup baru happy seperti Surga !

November 25, 2012 1:04 PM

----------------------------------------

Dah berapa juta menang sebelum ni?? Boleh kalahkan Bill Gates yang tak pernah menang jackpot tu ke??? Hehehe... sukahati lu la. Dosa bukan dapat kat aku pun...

Anonymous said...

Parti UMNO+APCO=Israel cubalah berhentikan peperangan di GAZA.

Anonymous said...

DOA NIK RAZI TU DOA ORANG BAHLOL.
BUKAN AJARAN ISLAM SEBENAR.
TERDESAK BERPOLITIK DAN AKAL TIDAK DAPAT DIURUS DGAN AIK.
FIRST TIME DENGOR DAN LIHAT ORANG BERDOA KIAN RUPA.
AKU LEBIH SUKA MENDENGARIMAM IMAM MASJIDIL HARAM BEDOA......ITU CARA ISLAM SEJATI.
AKU TAK RELA SOLAT BEIMAMKAN ORANG PAS...........BIMBANG JAUH TERPESONG....DAN TAK KAN JADI IKUTANKU

Anonymous said...

Patut la hari nie makan udang masak sambal otaknya tak ada,rupanya anon 2:05 dah gunakan utk berfikir hehe

Anonymous said...

Hanya Islam agama yang benar..

Anonymous said...

ko memang la hebat agama ko x munkin goyah... orng pikirkan generasi akan datang.. generasi anak cucu kita.. cuba panjangkan sket pemikiran tu...

Anonymous said...

Penyokong pas bodoh memang patut pgl babi. Babi lg cerdik

Anonymous said...

Termasuk nkor.

Anonymous said...

Mamat aku tak pelik sbab tadika dia meniru bab ABC.dah jadi pendek akal. Menyusahkan orang....

Anonymous said...

Tu namanya tuhan bagi bonus. Tak payah sembah patung dulu baru sembah tuhan yg betul...

Anonymous said...

Kalau nkor baik sangat dan tak kesah surga neraka napa x pergi Afghanistan tlg mangsaperang tu. Kalay kenapeluru sesat apa nak risau kepercayyan nkor kata asalkan baik sudah tak kesah lah sembah mangkok jamban sbg tuhan .

Anonymous said...

well said anon 11:46am

itulah bukti Islam dan Al-Quran itu BENAR. dlm Al-Quran pun telah tertulis yahudi dan nasrani tidak akan senang dengan Islam selagi orang yang beriman tidak mengikuti cara hidup mereka. sebab tu zionist dok bunuh tindas tipudaya tak henti2 pada umat Islam Palestin..kat negara ni sama, golongan evangelist pun tak habis2 nak memurtadkan umat Islam..disokong pula umat Islam yang kurang iman dan penyokong pluralisme..terbaru sekali adala mamat poyo kesayangan puak PR kata bila umur 18tahun bebas untuk pilih agama masing2..tak nampak2 lagi ke?

Anonymous said...

Tahi manusia pun ada guna. Kalau takda tahi sisa makanan dlm perut nkor tu nkor simpanlah buat harta pusaka biarkan dlm prot nkor. Kambing aku lg cerdik dari nkor.

Anonymous said...

Kapal aku rasa akan btobat....

Anonymous said...

UMAT ISLAM YANG BERIMAN TAK TAKUT MATI.SEBAB UMAT ISLAM BERIMANP KEPADA AKHIRAT YANG KEKAL ABADI.

TAPI ORANG MACAM SI FREETHINKER TU TAKUT MATI BEB. BUAT BAIK LAH MACAM MANA PUN TAPI MASUK BAB KEMATIAN...TAKUUUUUT. HERAN KAN? DAH BUAT SEHABIS BAIK DI DUNIA TAPI TETAP TAKUT MATI. SEBAB APA TU? ORANG ISLAM YANG BERIMAN, BILA DAH BUAT SEHABIS BAIK DI DUNIA, SANGAT BERHARAP MATI DALAM HUSNUL KHATIMAH..

HANYA ISLAM AGAMA YANG BENAR. TIADA TUHAN SELAIN ALLAH.

Anonymous said...

Cerita HARRY POTTER lagi sekarang zaman TRANSFORMER. Dulu HARRY POTTER pakai kuda sekang TRANSFORMER pakai kereta. Itu sebab zaman ini lebih handal !

Anonymous said...

BILA NAK CERITA FASAL RUMAH BATU MAT LAMPIR PULAK.....SYOK JUGA DENGAR.......KAN

Anonymous said...

Sbab cia kgb israel asyik dok tindas dan huru harakan kerajaan islam jadilah macam ni. Cuba nkor lepaskan serigala kat tempat kambing. Misti serigala akan menyelinap dan menyamar sbg kambing cucuk ngo sana sini sampai kambing gadoh sama sendiri. Samalah dgn manusia. Teknik pecah dah perintah tak kenal bangsa dan ugama. Kaum asli di Brazil dan mexico pun terkena. Adik beradik pun perang berbut harta sebab kena cucuk org lain. ...

Anonymous said...

Lelaki y. Bro... nurul tu kira baby xy... ekekek....

Anonymous said...

Sbab cia kgb israel asyik dok tindas dan huru harakan kerajaan islam jadilah macam ni. Cuba nkor lepaskan serigala kat tempat kambing. Misti serigala akan menyelinap dan menyamar sbg kambing cucuk ngo sana sini sampai kambing gadoh sama sendiri. Samalah dgn manusia. Teknik pecah dah perintah tak kenal bangsa dan ugama. Kaum asli di Brazil dan mexico pun terkena. Adik beradik pun perang berbut harta sebab kena cucuk org lain. ...

Anonymous said...

betul gak cakap kau..60 tahun berdoa semayang hajat supaya israel musnah..tak makbol2..kenapa yer..Allah tak kesian ker kat orang palestin..sama gak ngan kes Anwar satu stadium puak Pas & Pkr doa selamat kam anwar ibrahim..tapi dia ke dalam jugak akhirnya..

Apa punca doa tak makbul...aku rasa hati busuk punya hal laaa..suka mendoakan celaka untuk orang lain. ..selagi tak cuci hati tu..selagi tulah doa tak makbul...kata doa senjata mukmin...yang aku tahu orang ada ugama pertama sekali dia marah..kedua dia sayang sesama manusia seperti nyawa dia sendiri..ada ker orang macam tu kat dunia sekarang?

Anonymous said...

So..kalau zaman skrg lebih handal..mcmana rupa angin? Tak mau cerita ka?

Anonymous said...

ralat aku buat pembetulan...sifat orang yang ada ugama pertama sekali dia tak marah..sifat kedua dia sayang manusia lain seperti dia sayang nyawa dia sendiri...ketiga dia suka tolong menolong...ada lagi sifat manusia yang ada ugama ni.
.cukup ler 3 jer aku bagi..

persoalan aku

takkan kat dunia ni
.sorang pun tak ada ciri2 tersebut..sampai sekarang doa selamatkan palestin tak makbul2...cecite...bagi aku faham sikit..


Anonymous said...

Cerita planet of the apes mau letak mana? Tgk itu monyet dlm itu filem..itu monyet pun tidak percaya sama freethinking..dia punya nenek moyang dia anggap sbg dewa/god jg kan? Itu monyet ada baik ada jahat kan? Tengok la..monyet pun tahu ada yg lebih hebat dr depa. So nampak sgt freethinker lebih bodoh dr monyet..otak level ameba..brainless..hehe

Anonymous said...



umno merapu...... KO BN ... KO BN... KO BN!


Anonymous said...

Islam memang sebenarnya ugama yang hebat bahkan mengatasi ugama2 yang lain. Tapi malangnya penganut ugama islam ni jer yang aku rasa dah terpesong jauh dari kehendak sebenar ugama islam...suruh bersatu padu dia bergaduh sesama sendiri...suruh sayang hormat kasih sesama islam dia bantai caci mencaci maki memaki sesama sendiri...buat baik sesama sendiri tak reti bergaduh jer memanjang...nak tolong menolong sesama bangsa pun jauh..
sebab tu ler..orang Islam di Malaysia ni tak maju maju.


freethinker ni aku rasa bukan dia menentang ugama Islam tapi suruh korang semua memikir...orang yang beriman itu adalah di kalangan orang yang ada akal yang boleh memikir...

Anonymous said...

Kalau orang tu Melayu meninggal dunia akan dikebumikan di perkuburan Islam. Kalau cina mati akan ditanam di taman nirvana (kawasan perkuburan cina) atau dibakar, india mati pun akan dibakar dan ada juga di tanam di kawasan perkuburan Hindu. Kristian pun ada tanah perkuburan sendiri....

Tapi la kan, kalau freethinker @ atheis ni kalau dah mampus nak tanam kat kawasan perkuburan mana pulak eh??? Ade ke tanah perkuburan freethinker??? Bodoh betul jadi atheis ni... mungkin dah mampus bagi je singa makan jasad puak atheis tu.... kurang-kurang boleh kenyangkan perut singa 2-3 hari.....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

BN akan menang besar dlm PRU 13 nanti...

Sebab kenapa Najib, tangguh PRU adalah kerana bila dah dekat nak PRU, pakatan rakyat akan mula merapu, mendemo dan berkelahi sesama mereka...

Antara isu yg akan memenangkan BN dgn majority yg lebih besar :

a) Isu doa...memang PAS jahil. Ramai org PAS sendiri tak setuju dgn cara pemimpin mereka...Tak ada hikmah dan akan meyebabkan org lari dari PAS

b) Isu siapa jadi PM - DAP nak anwar sebab telor anwar dlm genggaman DAP. dioa akan jadi boneka. Lagipun anwar liberal, plurisme, sokong yahudi dan LGBT. Ini yg DAP nak. PAS syok sendiri. padahal DAP tak suka PAS. Tapi gologan ulamak nak Hadi awang jadi PM...Rosak malaysia kalau mereka berkuasa

c) Isu Lynas - ini isu paling bodoh mereka. Kenapa nak berdemo?? Bukankah mahkahmah dah tentukan!!
Adakah kerana org melayu yg jadi tauke, cina DAPig menyalak macam anjing. Kenapa beberapa kilang di selangor yg memproses nadir bumi seperti di Lynas tak dibantah??? Adakah kerana tauke nya org cina??

d) Isu undang undang islam di kelantan. Karpal tak setuju undang2 islam diguan mepada bukan islam. Tapi kerajaan kelantan bertegas dgn mengatakan undang2 tersebut untuk semua tak kira agama. PAS ni cakap berbelit. Dulu Hadi awang kata undang2/hukum islam hanya untuk org islam... sekarang buat lain...sebab tu UMNO menolak undang2 /hukum/hudud PAS sebab tak betul. Mana ada hukum Islam hanya berlaku kepadaorg islam sahaja!!!

Anonymous said...

freethinker = atheis....

Anonymous said...

Najib akan bubar parlimen pada March tahun depan..percayalah!!!

Bila pilihanraya bukan ditentukan oleh Najib tapi SPR..

Najib tangguh sebab nak BN menang besar dlm PRU 13 nanti...semau negerai akan dibawah BN termasuk kelantan...Percayalah!!!

Anonymous said...

Melayu juga manusia apa terjadi jika Melayu murtad ?

Anonymous said...

hehe.

siapa makan cili dia rasa pedas.
setuju dengan anon 11:35 tu katakan
semua dua kali lima tinggal lagi darjah kebodohan dia berbeza...sesama bangsa seugama pun nak gado...aku sendiri tak berapa percaya parti politik ni boleh mengangkat martabat ugama dan bangsa...bila memerintah semua nak kembangkan tembolok masing-masing...dah laa tu..
pasal bangsa dan ugama tak payah gaduh laa...duduk bincang macam orang bertamadun sikit...korang kutuk mengutuk sesama sendiri apa faedah dia. bangsa lain gak untung
..bila nak abis drama ni pun alu tak tahu
.orang melayu islam camtu gak tahap dia
...tertinggal serba serbi..

sorang pegang kunci surga..sorang lagi jadi tuhan hukum orang sesat. dajal lah.
.
kalau berterusan begini tak tahulah apa malapetaka akan turun kat bumi malaysia ini..aku doakan semoga bangsa melayu tetap gagah dinusantara..mampu membina empayar kegemilangan bangsa setanding dengan bangsa2 maju yang lain
...
harap2 adalah orang melayu cerdik hentak kepala hotak korang kasi akal tu boleh memikir sikit.. mungkin melayu cerdik tu bukan dari umno atau pas...pkr pun satu sen tak boleh pakai..

Akhirkata jadi bodo tak per..kalau kita bodo kita masih mampu belajar. jangan sampai jadi bodo tak boleh di ajar sudahlah.. dah nazak betul nasib orang melayu ni aku tengok....kesian...

freethinker said...

Salah tu anon 7:58 pm . Atheist : orang yang percaya Tuhan tak wujud . Freethinker : orang yang berfikiran bebas . Macam aku ni orang yang berfikiran bebas . Aku juga percaya ada nya Tuhan tapi Tuhan aku tak macam Tuhan korang . Tuhan aku ialah Tuhan yang Maha Kuasa , Maha Ghaib , Tidak bernama . Bukan macam Tuhan korang yang bernama Allah . Tuhan aku tak bernama . Mustahil Tuhan semesta alam ni bernama . Kalau Tuhan semesta alam tu bernama , maka sama la Tuhan dengan makhluk nya . Sapa Tuhan aku ? Entah , aku pun tak tahu . Yang aku tahu Dia tu Maha Wujud .

Anonymous said...

Tuhan tak bernama??? Mungkin tuhan ko kita boleh namakan BABI tak??? Hehehe... freethinker = atheis = manusia no akal... sebab tak boleh fikir siapa la yang cipta dia tu... kesian beb....

Anonymous said...

Atheis - The term "atheis" only answer the
question of belive in Gods.

Freethinker -The term"freethinker" discribes a
person's philsopihical viewpoint.


Secara ringkasnya Athies lebih cenderung tidak mempercayai apa2 konsep ketuhanan.
Sementara Freethinker lebih kepada mempercayai konsep kehidupan berasaskan apasahaja.

Bro "freethinker" atas tu sebenarnya mengalami kecelaruan diri bukan dlm kontek freethinker sebenarpun.Dia lebih kpd menyalahkn tuhan dgn apa yng berlaku pd hari ini!

Anonymous said...

itu namanya ketentuan qadaq dan kadar Allah S
W.T. Kita tak mintak pun nak jadi orang Melayu.Begitu juga Cina dan India..mereka tak mintak pun jadi bangsa cina dan india. Sekiranya kita jadi Melayu tak semesti pun kita ni Islam secara hakikatnya.

Melayu yang ingkar pada perintah Allah masuk neraka juga akhirnya. Menerima Taufik hidayah pun bukan manusia yang tentukan.Hak Allah semata-mata. Ugama juga bukan boleh diwarisi. Tak semesti bapa yang beriman dan menjadi kekasih Allah dapat mewarisi keimanan tersebut pada anaknya.

Apa yang kita boleh buat jangan lah putus asa pada rahmat Allah sebab kita masuk syuga pun atas rahmat Allah juga. Memohonlah agar keturunan kita tetap berterusan menerima rahmat dan kasih sayang daripadanya.

Barangsiapa yang boleh menentukan sesorang manusia itu beriman ataupun ahli syurga atau neraka sesungguhnya orang tersebut lah dajal sebenar.

Bahkan bila kita bertanya kembali kepada orang yang sering mengkufurkan orang seugama dengannya sama beliau boleh menjamin dirinya mampu mengucap Lailahaillallah ketika akhir hayatnya.

Dia sendiri pun tak pasti....sama-samalah kita bermuhasabah..jangan suka nak hukum orang lain.

lihat diri sendiri dulu.







Anonymous said...

Tuhan saya ialah duit ! Ada duit boleh jadi tuhan ! Ada tuhan tak ada duit apa guna ? No money no happy ! Got money everyday happy !

Anonymous said...

Klu korang perasan "Bomoh Siam" pernah kata tuhan tak bernama tp mahakuasa.

Bro GAP..klu mamat freethinker nie Bomoh Siam tolong delet comment dia sebab menghina anak yatim.Orang macam nie tak di perlukan di sini.

Anonymous said...

8:47

Ko sesuai masuk blog2 pro PAS dan hantar comment ko di sana.Sini bukan tempat nak dengar ko punya fahaman.Ko nak bertuhankan duit ke..burit ker..itu mak bapak ko punya pasal lah..

Anonymous said...

Macam ni ke????



Bomo Siam said...
Tuhan tak punya nama khusus seperti 'allah'! Ianya tak menerupai makhluk or benda!

Jika 'allah' itu nama, yg 99 lagi tu, apanama?

Tambahan?

'allah' nama yg keberapa?
July 11, 2012 8:28 PM


Dipetik dari http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2012/07/jilat-kaki-anwar-baru-boleh-masok-sorga.html

Anonymous said...

Anonymous said...
Tuhan saya ialah duit ! Ada duit boleh jadi tuhan ! Ada tuhan tak ada duit apa guna ? No money no happy ! Got money everyday happy !

November 25, 2012 8:47 PM

------------------------------------------

Duit game "monopoli" pun boleh jadi tuhan ko.... bila ko dah masuk Hospital Bahagia Tanjung Rambutan. aku boleh kirim pada ko banyak-banyak nanti... no hal punye...!!!!! Ko sembah la dalam wad gila tu sorang-sorang....

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Orang atheist ialah fikiran zaman baru yang berkaitan sains dan logic. Orang beragama ialah fikiran zaman lama, kuno dan purba berkaitan kitab dan tak logic. Sekarang zaman apa ?

Anonymous said...

Anonymous said...
Orang atheist ialah fikiran zaman baru yang berkaitan sains dan logic. Orang beragama ialah fikiran zaman lama, kuno dan purba berkaitan kitab dan tak logic. Sekarang zaman apa ?

November 25, 2012 9:04 PM


----------------------------------------

Kesian, dia sahaja yang berfikiran moden. Orang lain berfikiran 'kuno', mungkin 'tuhan duit dia' silap cipta dia dizaman manusia masih lagi beragama di zaman moden ini. Patut 'tuhan duit dia' cipta dia pada tahun 6060 akan datang, baru la dia ramai kawan yang boleh sokong dia.... ni kat ruangan komen ni, termasuk la majoriti rakyat malaysia langsung takkan support dia..... kesian beb

Anonymous said...

Skrg br tahun 2012. Bandingkan pl dgn avatar..atau tranformers..nmpk sgt skradih zaman kuno bg pihak mereka. So ko dah dilahirkan lebih awal drpd yg sepatutnya la ni..biasanya yg lahir awal drpd yg sepatutnya la kan..jika bukan bermasalah penyakit, tak cukup zat atau umur tak panjang.eh..anak haram ie luar nikah pun lahir awal drpd yg sepatutnya kan? So hang kategori mana satu? Hahaha

Anonymous said...

EH..SEBIJIK MACAM BOMO SIAM LA KOMEN JAT ATAS TU. TUHAN TANPA NAMA.

Anonymous said...

Beragama zama FLINSTONES
Atheist zaman TRANSFORMER

Anonymous said...

keh keh keh keh... bomoh siam da return... malu nak guna nama bomoh sial tu ke???

Anonymous said...

hahaha..flintstones ialah freethinkers. flintstones takde babak beribadat pun. cuma tahu buat benda2 bodoh je. hahaha

Anonymous said...

Tuhan ialah mukluk asing (Alien), merekalah mencipta dunia ini jadi mereka harap kita hormat dia itu sebab mencipta kitab dan undang-undang untuk menakut kita. Mereka harap manusia sentiasa hamba mereka dan tidak akan menentang mereka. Sekarang manusia semakin pandai dan handal jadi mereka khuatir suatu hari manusia pun boleh mencipta dunia. Pada masa itu perang Galaxy akan terjadi dan hari khimat dunia akan terjadi...........

freethinker said...

Anon 10:57 pm , cerita kamu menarik . Bole sambung cerita . Siapa kah makhluk asing yang kamu maksudkan ?

Anonymous said...

Maluk asing ialah A........

Anonymous said...

kesian bomoh sial... same attitude like before... lepas ni bersedia la GAP dengan komen-komen bodoh dari bomoh sial @ atheis tu....

Keh keh keh keh

Anonymous said...

9;04

Apa ko cerita nie bro....

Manusia tidak mempercayai tuhan sebelum Charls Darwin .
Orang berfahaman Atheis mempercayai kejadian mereka dari berok bukan aku kata ttp menurut teori Darwin.
Utk pengetahuan Darwin adalah seorang atheis.

Tetapi di dalam dunia postmodern ada juga yng bukan Atheis ttp menjadi berok jadi jadian.Boleh di lihat semasa demo PR.

Masaalahnya apabila seseorang itu tidak membuat kajian ttp mahu memberi pandangan maka dia akan beranggapan semua perkara seperti apa yng dia fikirkan.

Tak hairanlah anon 9;04 berkata org agama adalah kuno.Lain kali klu tak cukup ilmu lebih baik diam!

Anonymous said...

10;57

Aku rasa baik ko pegi melancap untuk hilangkan tention..lepas tu ko pegi tido dan bayangkn ko jadi ultraman pakai sependa kat luar k.

Anonymous said...




madey gelak kerana melayu umno berjaya dicucuk hidung & diperlembukan untuk kepentingan dirinya dan bisnes anak beanak.........

kehidupan anak2nya cukup terpukau dengan 'keuntugan' urusniaga 'arak' .... bisnis murka Allah.... inilah kalu blogger bengap
... inilah sebenar2 ANAK PUAKA MADEY!

Anonymous said...

Sudah lewatlah pergi tidur lagi baik besok nak kerja. Cari duit lagi baik cakap banyak tak boleh kaya !

Anonymous said...

Anon 12.06 am

anak Madey jual arak lantak dialah. tapi dia tak sokong orang islam dibenarkan murtad. dia tak setuju kalimah ALLAH duguna oleh kristian. dia tak panjat bini orang. dia tak meliwat. dia bukan pendokong pluralisme dan leberalisme. dia tak kata tuhan mencarut dan samseng. dia bukan penganut LGBT. dan dia bukan keldai DAP.

r-k-b said...

Ada pulak yang menyamar bomo siam...
tapi ayat bunyi macam paria jer !

r-k-b said...

eh, GAP nih dah tak ada n3 baru ke ??
hilang mood agaknya sebab team Rajagombal kena balon 3-0 !

walaupun Malaysia kalah tapi spurs menang bro...begitu jugak MU.
muahahaa..

Anonymous said...

Freethinker boleh lantik tahi jadi tuhan sebab freethinker tiada akal..

Anonymous said...

Ada duit penuh tahi apa guna....

Anonymous said...

Aku ada mangkok jamban rosak. Dalam tu terselit duit x bleh keluar. Kau sembah lah ya... nanti aku hantar....

Anonymous said...

Makhluk asing adalah lelaki y..... keh keh keh.

Anonymous said...

Aku lebih gelakkan kebodohan nkor dari cerita nkor.... gelakkan sibodoh ni ramai ramai. Kah kah

Anonymous said...

Cepat pergi kerja sudah kayakah ? Tuhan boleh bagi duitkah tak payah kerja ?

Anonymous said...

Boleh tak aku cakapTuhan tu tiada..yang wujud hanya Allah semata-mata. Nas dia cuba kita mengucap.Lailahailallah..TIADA TUHAN MELAINKAN ALLAH..kalau kita sebut Tuhan. .perkataan Tuhan itu sendiri digunakan oleh manusia penyembah berhala..triniti dan sebagainya..Tidakkah secara sedardn tak sedar dengan mengunakan perkataan Tuhan itu kita telah menyamakan perkataan tuhan itu setaraf dengan tuhan-tuhan yang lain. Tidakkah ini menyirikkan Allah s.w.t.. . Sebab itu apabila kita berdoa elakkanlah berdoa dengan menyebut Ya Allah Ya tuhan ku...sebaliknya teruslah dengan menyebut Ya Allah sahaja..itu lebih baik pada pendapat aku yang jahil ni...

Soal nama Allah yang bernama itu aku rasa aku pernah dengar cerita dikalangan orang2 tarikat dan hakikat menyatakan ada nama rahsia bagi Allah dikategorikan sebagai tak bernama...tak berupa..persoalannya di sini sudahkan kita teroka jalan kenal. .

Jalanraya pun kena ada nama tak ada nama jalan mahu kita sesat jalan tak sampai destinasi...

Akan tetapi bila dah sampai destinasi Kuala Lumpur. .kita tanya orang kat kuala lumpur..mana kuala lumpur...orang tu akan kata balik kat kita. .sewel ker mamat ni..ni laaa kuala lumpur...

Nama ini hanya untuk panduan kita untuk kita menempuh jalan kenal akan pencipta kita..kalau nak kenal betul2 dengan pencipta kita yang tidak bernama tu..aku nasihatkan freethinker ni cari lah jalan kenal. .process diri tu supaya mampu cari jalan kenal..soal ada nama tak ada nama tu..kau dengar cerita jer..nak tahu kena lah tempuh sendiri...

sembang banyak pun tak guna...imho

Anonymous said...

Mengikut HARRY POTTER kata ada satu tempat tak payah kerja dan tak payah guna duit tetapi boleh dapat segala yang kamu mahu. Nama tempat ini ialah Surga. Di Surga kamu boleh dapat banyak amoy cantik dan sexy, makanan, rumah dll dengan percuma. Di sana kamu tak pakai kereta tapi pergi mana-mana cara terbang sahaja. Jika nak dapat passport ke Surga boleh kerja dengan Taliban kerana pekerja Taliban banyak sudah pergi Surga tak mau balik. Ikut suruh Taliban pasti dapat pergi Surga. Heheheeee

IzzahSweetlover said...

Anon 1028 - kasarnya..tkde modal kah? hhehe...tkpe biasalah.mmg puak puak pencacai kan mmg suka maki hamun.dah sebati dalam darah daging.

Anonymous said...

SILA BACA MASTIKA TERKINI BAGI MENGETAHUI BETAPA HEBATNYA ORANG MELAYU MASA KINI!

Anonymous said...

Soalan cepuemas, kepada freethinker,
Apakah itu Badan, nyawa dan roh yang melengkapi fitrah seorang manusia?

Anonymous said...

Anon 11:43 AM
Betul kata ! Patutlah di Afghanistan tiap-tiap hari ada bom berlaku kerana ada Taliban rebut nak pergi Surga pasal sana ada amoy-amoy sexy menunggu. Amoy-amoy ini ada cukupkah banyak permintaan ?

Anonymous said...

Tak semestinya orang tak merokok umur panjang. Tak semestinya jd doktor tak akan sakit. Kalau nkor belajar fizik atau electronics setiap methamatical formula ada element loss. Kalau nkor supply 2v pada any circuits output campur load tak boleh dapat 2v. Mesti ada loss somewhwre. Begitula juga life ada element fate. Fate ada pd tuhan dia. tentukan samaada nak apply atau tidak. Lagi byk nkor buat baik lg tinggi probability good fate is in your favor. Langit mendung tak tentu akan hujan.

Anonymous said...

KITA SEMUA DAH TERLEPAS PANDANG TERMASUKLAH YANG KONONNYA ULAMAK. TANDA DAJJAL ITU ADALAH BERMATA SATU. MAKA ADA SATU PARTI ITU LAMBANGNYA SATU MATA. SECARA TAK LANGSUNG DIA MENGAKU DAJJAL. KENAPALAH IKUT DIA.