Monday, November 26, 2012

PARLIMEN SHAH ALAM YANG PERTAMA BAKAL TUMBANG !


parlimen shah alam.

dun kota anggerik dan dun batu tiga adalah kerusi parlimen dan dun selangor yang pertama akan tumbang pada ru ke 13 nanti !

40 comments:

Anonymous said...

Ramai penduduk India Shah Alam pergi Perhimpunan Hijau di Dataran Merdeka waktu tu.

Anonymous said...

Bn x perlu susah payah nak kempen la dh nak tumbang pun

Anonymous said...

Ye kew 8.37 PM? Sampai hati kaum india join DAP. Kecik hati Nuwar u tau.... DAP jugak dpt nama. Abg Nuwar? Sebatang kera....

freethinker said...

Pada pendapat saya , tiada siapa yang dapat ramal apa yang bakal berlaku pada pilihanraya yang akan datang ni . Apa apa boleh berlaku sebab kita tak tahu sentimen pengundi di satu satu tempat tu .

Anonymous said...

freethinker
rasanya macam dah tau aje

Anonymous said...

Selangor tumbang dapat ke BN tu dah pasti...Tu bukan berita besar lagi..

Kelantan pas tumbang ke BN tu baru berita besar..Gelombang merah membawa turun wally ajis turun dari kerusi MB kesayangannya tu membuat dia K.O !!

gen2felda

Anonymous said...

Mimpilah UMNO=APCO nak dapat Shah Alam, pasti kena lagi teruk dari Khir Toyo sebab sekarang sah UMNO parti syaitan yang dipuji hanya oleh Israel.

Anonymous said...

Namun bagi kakitangan awam yang bekerja dengan Kerajaan PKR Selangor, kini mereka tertanya-tanya sesama sendiri kenapa semasa pembentangan Bajet 2013 oleh Menteri Besar, Khalid Ibrahim pada 19 November 2012 minggu lepas di Dewan Undangan Negeri tiada sebarang bonus diumumkan?
,,,,,,,,,,,,,,,,,
ANON 9.43PM KAU ORANG SELANGORKE, SYABAS UNDILAH LAGI PR DALAM PRU 13 NANTI,

Anonymous said...

Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu. Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya
<<>>><<<>>><<<>>>>><<>>><<>>>
Salah seorang calon pkr yang pasti menang dalam pru13 nanti,
TAHNIAH PENGUNDI AMPANG, MEH KITA UNDI LAGI MAK LAMPIR DALAM PRU13 NANTI..

Anonymous said...

Selangor dapat bonus la... RM200 dalam akaun tabung haji. Sebelum raya hari tu. Cukup la tu... rakyat tak payah dapat bonus banyak-banyak, kompeni yang buat hutang banyak je layak dapat bonus banyak-banyak. Satu lagi kehebatan ahli keparat yang 'tersohor' di Selangor, tak lain tak bukan ---> Khalid Al-Gagapi...

Langsi said...

Media UMNgOk Be-eNd...TV3Suku tadi tunjuk gambo demo kat MPAJ yg setakat 20 orang je yg dibesar-besarkan tapi perhimpunan HIJAU yg berjalan kaki dari Kuantan ke KL... berkumpul kat Dataran Merdeka sampai 20,000 tak tunjuk langsung kat TV3Suku!

Awat takut bebeno nak tunjuk? Takut TUMBANG lebih awal sebelum PRU13 la tu.....

Anonymous said...

Ni jugak BUKTI NYATA... PR nak tumbang...layan!

http://www.pencacai-semalaysia.com/2012/11/bergambar-puluhan-ribu-berarak-dalam.html

Anonymous said...

Layan gambo ni jugak...!

http://www.pencacai-semalaysia.com/2012/11/terkini-koleksi-gambar-himpunan.html

Anonymous said...

Khalid Samad ni adalah makhluk yg wajib ditolak dari menjadi wakil rakyat. Perangai mcm sial

Anti PR said...

Ada yg kojol tak masa bjalan tu? KO barua, KO peliwat, KO Pas, KO pengila kuasa. Sokong LGBT Anwar!!!! Takebeer!!!!

Anti PR said...

Kesian Khalid tapi bola nak KO?

Anti PR said...

Ada yg kojol tak masa bjalan tu? KO barua, KO peliwat, KO Pas, KO pengila kuasa. Sokong LGBT Anwar!!!! Takebeer!!!!

Anonymous said...

Elokla ko rase cmtu, kite lihat sape yg mimpi..

Anonymous said...

20000? Ramai jgk lembu2 belaan cina ye? Eh cina pun dh pandai bela lembu? Bkn bela babi ke?

Anonymous said...

20,000??? Kat seremban aritu 30,000..... kah kah kah kah... apsal semakin mengecil pulak....????

Kah kah kah kah kah.... 20,000 setan tak reti cuci bontot... memang patut setan LGBT minat nak membontoti.....

Kah kah kah kah kah

Anonymous said...

anon 11.09 PM. Best layan gambo ni. Tetapi kenapa muka cina je? Dah takda org melayu ke? Pemimpin Pas mana? Takkan ahli Pkr dan Dap je kut. Diulangi takkan AHLI PARTI PKR DAN DAP shj kut. Setahu saya kalau campur ahli Pas stakat 50k boleh la cecah. BN jgn ckp la angka 100ribu tu normal. Apapun 20k tu melampau muatan stadium negara pun 10000 dan lg besar dari jalanraya tiga lorong bro.

Apapun saya konfiden Pas cuak main isu ni lagi majoriti pekerja Lynas adalah org melayu asal kampung sekitar Gebeng.

Anonymous said...

Lembu2 umno makan dedak dlm kandang mana tahu dunia luar patuh pada tuan yg bg makan dedak tuan2 mereka hidup mewah dgn songlap duit rakyat mereka tetap patuh jenis ada otak tp x ada akal,umno sabah dpt 40juta tp rakyat miskin pencacai2 umno pikir la sendiri

Anonymous said...

anwar kaya raya dia bagi berapa banyak kat fakir miskin macam kau. duit derma memali mana?

Anonymous said...

Babi2 fuckatan makan tahi dlm kandang mana tahu dunia luar patuh pada tuan yg bg makan tahi tuan2 mereka hidup mewah dengan bas mewah, jet mewah, kontena mewah dgn songlap duit rakyat mereka tetap patuh jenis ada otak tp x ada akal,ketua BABI peliwat songlap 3 billion tp rakyat miskin pencacai2 fuckatan pikir la sendiri

Anonymous said...

Himpunan Hijau Punca Lalu Lintas Sesak, Imej Negara Buruk

KUALA LUMPUR: Himpunan Hijau membantah operasi kilang Lynas di Gebeng, Pahang yang disertai kira-kira 2,000 orang di sekitar Dataran Merdeka di sini menyebabkan kesesakan trafik melampau selain menjejasperancangan penduduk pada hujung minggu.

Sebelum himpunan dua jam itu bermula pada 4 petang, pesertanya dilihat berarak sejauh 42 Kilometer dari Gombak menyebabkan kesesakan trafik yang keterlaluan.

Tinjauan Bernama mendapati banyak laluan ke ibu negara sesak dengan kenderaan termasuk di Jalan Maharajalela, Jalan Kuching, Jalan Tuanku Abdul Rahman, Jalan Masjid India, Jalan Raja Laut dan Jalan Sultan Ismail.

Malah peserta perhimpunan turut membanjiri jalan raya sehingga menghalang kenderaan yang menuju pusat bandar menyebabkan polis terpaksa menutup laluan di Jalan Raja Laut dan Jalan Masjid India.

Antara yang dilihat hadir pada perhimpunan itu ialah Anggota Parlimen Seputeh Teresa Kok dan Anggota Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah.

Himpunan itu diadakan tanpa permit polis dan ia juga gagal mendapat kebenaran Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) untuk menggunakan Dataran Merdeka sebagai lokasi utama.

Peniaga gerai minuman, Rahman Ahmad, 39, berkata perhimpunan itu menyebabkan perniagaannya di Masjid India terjejas.

"Kebanyakan pelanggan saya lari setelah melihat mereka... ada juga yang tidak sempat bayar," katanya.

Jururawat Hospital Kuala Lumpur, Azizah Daud, 40, pula kesal dengan perhimpunan itu yang dilihat boleh mencemar imej negara dan memberi gambaran negatif kepada pelancong asing.

"Saya melihat sendiri peserta perhimpunan menghalau segelintir pelancong asing yang ingin mengambil gambar di Dataran Merdeka. Ini memalukan negara kita," katanya.

Pelajar Universiti Teknologi Mara (UiTM), Ahmad Ashraf Mohamad, 20, terpaksa membatalkan hasrat membeli barangan persekolahan setelah adiknya sesak nafas berikutan terperangkap dalam kalangan peserta himpunan itu.
"Saya tidak menjangka perkara ini berlaku. Peserta himpunan ini tidak memikirkan akibat tindakan mereka kepada orang lain," katanya. BERNAMA

---------------------------------------

Ala, 2,000 je. Kecoh konon sampai 20,000.... Kalau 95% dari 2,000 tu pun kaum cina kiasu je watpe. Tak mencerminkan sokongan majoriti rakyat malaysia pun....

Anonymous said...

kah kah kah kah kah.... langsiNGOK....

Kah kah kah kah... 20,000 eh??? Kui kui kui

Anonymous said...

Sibuk tak abis pasai Lynas..orang Melayu nak kerja, cina-cina DAPing sibuk tutup rezeki cina..alahai pencacai semalaysia, nak tutup Lynas halau ke AUSTRALIA, ko tanya Anwar, dia terlolong mintak tolong orang AUSTRALIA gak..Anwar PEMBOHONG

Hari tu, dakwa kena arsenik, kena cucuk HIV, sakit tulang belakang..bodoh laa sapa percaya Anwar berdebah...tipu macam-macam sakit..tapi sampai sekarang hidup lagi..tak mampus lagi...udah-udah ler Anwar, PAKATAN HARAM JADAH. Dah tiada siapa percaya korang, Melayu dah sokong BN, INDIA DAH Sokong BN, Cina pun dah beralih BN, tinggal CINA DAPing jer beria-ria nak tutup rezeki Melayu KUANTAN..Buat lagi..buat lagi...jenis cina tak kena kenal dek untung..DASAR DAPing..

Anonymous said...

MELAYU YG KERJA KT LYNAS TU ELOK JADI NELAYAN JER.....
NIK AJIS KATA TAK BANGGA JADI MELAYU.....
CINA DAP NK KONTROL MALAYSIA DLM PRU 13....
MELAYU BENGONG XBANGUN DARI MIMPI.......
MASIH DGN TERPENGARUH DGN MIMPI TAHYUL HUDUD PAS....

Anonymous said...

KALAU ASMIN MENANG PRU13 NANTI DAN JADI PM AKU NAK CADANG DIA BUAT SEMUA TANDAS AWAM 5* SUPAYA SENANG NAK MAKAN AISKRIM

Anonymous said...

Takpyah berbual kosong sangatla melayu tak sedar diuntung macam kau ni

Anonymous said...

Kau tutup periuk nasi orang melayu yang kerja dekat lynas,tengok jela,Allah pasti akan tutup pinty rezki kau.dasar pendengki tahap iblis.

Anonymous said...

Aku ucapkan tahniah untuk peserta Himpunan Hijau kerana berjaya mencapai misi... tamat perjalanan 300 km di dataran..

APA LAGI BUAT LA ACARA MACAM TU LAGI..KALI NI JALAN SAMPAI AUSTRALIA PULAK..KERANA LYNAS KAN SYARIKAT NUKLEAR AUSTRALIA.. KALAU TAK LARAT SAMPAI AUSTRALIA SAMPAI KEDUTAAN AUSTRALIA PUN OK GAK..PI MELALAK KAT DIAORG KENAPA MENGGATAL BUAT LOJI NUKLEAR KAT MALAYSIA..
TAK CUKUP KE AUSTRALIA YANG BESAR TU NAK BUKAK KILANG NUKLEAR KAT GEBENG..NANTI HABIS PENDUDUK MALAYSIA KENA RADIASI..TAPI JANGAN LUPA INFORM NGAN ANUAR IBRAHM DULU..PASAL BAPAK ANGKAT DIA ADA KAT AUSTRALIA TU..
PENUHKANLAH AKTIVITI KAU ORG SEPANJANG TAHUN DENGAN BERJALAN KAKI BERAMAI-RAMAI BAGI MEMASTIKAN KILANG NUKLEAR DI GEBENG TU TIDAK DAPAT DIJALANKAN..
.Oej.

Anonymous said...

tu la org yg jubolnya telah disuntut olh nuar-gay

otai JB said...

Kite bakor je mak lampir tu

Anonymous said...

Kilang Lynas tu nenek ko ke yg punye..apasal sibuk sgt kutuk diorg yg memprotes tu.Biar pi la diorg nak berjalan jauh mana pun.Salah satu aktiviti yg menyihatkan badan.

Anonymous said...

APA SEBAB AUSTRALIA TAK MAU BAHAN BUANGAN TU?CUA CITER..CUA CITER.

Anonymous said...

Anon 12.01

Kalau kau pandai sangat, kau cerita lah . cerita lah .......cerita lah....cerita lah .......cerita lah....

Anonymous said...

Anon 12.01

Kalau kau pandai sangat, kau cerita lah . cerita lah .......cerita lah....cerita lah .......cerita lah....

Anonymous said...

Anon 12.01

kau ni dah jadi saintis gila ke ???

Anonymous said...

anon 12.01

ini yg kau nakkan ????
lepas ni jangan jadi ngok lagi ok.
FAKTA LYNAS


Perkara 1
Kilang Lynas bukan kilang nuklear. Ia hanya kilang kimia biasa- Mengikut Undang-undang Pengangkutan Antarabangsa, bahan mentah Lynas adalah bukan bahan radioaktif kerana kandungan radioaktifnya rendah.
Dedahan Radiasi kepada orang awam adalah teramat rendah.
Pelepasan air dan udara dari kilang Lynas tidak ada bahan radioaktif.
Kilang Lynas berteknologi tinggi dan mematuhi undang-undang antarabangsa dan Malaysia.

Perkara 2
Dedahan radiasi kepada paru-paru bila merokok sekotak sehari selama setahun (150mSv).
Dedahan radiasi kepada krew penerbangan selama setahun (9mSv).
Dedahan radiasi setiap kali membuat x-ray dan pegigian (0.1 – 0.39mSv)- Dedahan radiasi tinggal dalam rumah baru selama setahun (0.07mSv).
Dedahan radiasi tidur sebelahan seseorang 8jam sehari selama setahun (0.02mSv).
Dedahan radiasi menonton tv 4jam sehari selama setahun (0.02mSv).
Dedahan radiasi oleh kilang Lynas pada orang awam selama setahun (0.002mSv).

Perkara 3
Undang-undang Malaysia dan Antarabangsa berhubung had dedahan radiasi kepada manusia:
Orang Awam (tidak melebihi 1.0mSv/setahun).
Pekerja Sinaran (tidak melebihi 20mSv/setahun.

Perkara 4
Lynas tidak sama dengan Asian Rare Earth(ARE), Bukit Merah.
Bahan mentah Kilang ARE di Bkt Merah adalah bahan buangan industri bijih timah, iaitu tahi bijih.
Bahan mentah Lynas adalah tanah dari lombong dan bukan bahan buangan- Kandungan radioaktif bahan mentah Lynas adalah jauh lebih rendah dari bahan mentah dan sisa ARE di Bkt Merah.
Kandungan radioaktif dalam bahan mentah ARE Bkt Merah adalah 37 kali lebih tinggi dari Lynas.
Kandungan radioaktif dalam sisa ARE Bkt Merah adalah 60 kali lebih tinggi dari Lynas.
Perkara 5

Kenapa Tidak Australia?
Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di Australia.
Cadangan pembinaan kilang di Australia Barat didapati tidak komersial kerana kos yang tinggi dan kekurangan kemudahan asas seperti air, gas asli dan bahan kimia.

Kenapa Tidak China?
Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di China.
China telah mengenakan had eksport yang ketat dan rendah ke atas produk ‘logam nadir’.

Kenapa Tidak Kemaman?
Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di Kemaman- Sementara menunggu tanah dari Kerajaan Negeri Terengganu, MIDA telah mencadangkan Lynas bertukar ke Kaw Perindustrian Gebeng, Kuantan.

Kenapa Gebeng?
Lynas telah mendapat kelulusan bina kilang di Gebeng- Kemudahan pelabuhan yang berdekatan.
Bekalan gas asli yang sedia ada- Bekalan bahan kimia yang sedia ada.
Bekalan air yang mencukupi.
Wujud tenaga kerja mahir.
Kos operasi yang kompetitif secara global.