Wednesday, November 28, 2012

PAU 2012 : HARAPAN GAP KEPADA NAJIB DAN PEMBAHAS.


perhimpunan agung umno dah mula.

pada masa yang sama pasukan bolasepak malaysia sedang berantakan kudrat untuk menang lawan laos malam ini.

keduanya punyai sentimental value yang penting.

rakyat menunggukan kualiti perbahasan yang tinggi daripada pembahas pemuda,puteri,wanita dan perwakilan.

diharapkan agar ada pembahas mampu menyentuh KEPERLUAN UMNO/BN untuk fokus kepada isu kos hidup golongan pertengahan dan miskin bandar.

harap najib boleh kurangkan cakap bab felda,felda dan felda.

ya benar felda ada hak untuk dapat nikmat, semua orang harus mengakuinya. namun pada masa yang sama najib juga perlu diingatkan akan banyak lagi kelompok dan golongan masyarakat dalam malaysia.

pembahas harus berani bercakap dan memperjuangkan isu rakyat pertengahan.

pembahas mesti berani melontar ide. pembahas perlu bijak mengupas permaslahan.

solusi dan kaedah penyelesaian perlu dilontarkan.

harus kita fahami, golongan pertengahan,golongan miskin bandar dan kumpulan penghijrah adalah paling ramai menetap di lembah klang.

golongan ini perlu disentuh, dirobek permaslahan lantas diberikan jalan solusi bagaimana kerajaan mampu meminimakan 'kebocoran poket' di kalangan mereka.

sejak 2 minggu ini aku kurang menulis. bukan malas, cuma ada buat sedikit pertemuan dengan pelbagai kelompok masyarakat bandar.

undi mereka adalah bernilai.

daripada semua yang aku temui, hampir semua mampu mengulas mengenai dasar dan perjalanan politik negara.

ada yang analisis mengenai kebobrokan pakatan.

namun majoritinya lebih bercakap mengenai poket.

2008 rakyat protes terhadap BN adalah bukan disebabkan kepada kekuatan pembangkang, sebaliknya mereka nak 'ajar sikit' mengenai kealpaan kerajaan dalam menjaga poket mereka.

pada pandangan aku , disaat ini pengundi ada yang sudah nyatakan dalam hati parti mana yang akan dipangkah.

namun nun di luar sana juga, ada sebilangan besar pengundi yang cukup analatikal dalam memilih parti yang perlu di pangkah.

pengundi ini analisis mengenai wang, tambahan wang,kebocoran wang .

senang cerita ianya melingkar mengenai KOS.

harapnya ada pembahas berani menggegar kerajaan akan keutamaan mengurangkan kos sara hidup masyarakat pertengahan di bandar.

aku ada banyak ide, tapi tak payah lah tulis dalam blog. korang fikirkan sebaik mungkin.

dalam realiti politik hari ini, ide mengenai 'kos dan wang' cukup utama di hati rakyat.

pembahas juga harus meminimakan operasi cakap bodek,memuji kepimpinan yang membosankan.

kepada rajagopal, cepatlah berundur.
FAM pula, kalau malaysia gagal dalam piala AFF sila letak jawatan.
bola sepak malaysia perlukan revolusi pentadbiran.

53 comments:

Anonymous said...

Sila doakan di perhimpunan nanti agar umat islam bersatu tak kira berlainan ideologi.

Cara 'saudara' kita di sebelah sana jangan jadi ikutan.

Mohon juga doakan keselamatan & kesejahteraan rakyat Palestin, saudara kita di Gaza.

Amin

Anonymous said...

Kepada pembahas,

Berani kerana benar....

Itulah azimat yang sepatutnya ada dalam jiwa setiap pembahas. Jangan takut andai dilabel sebagai racist. Kita hanya membela bangsa Melayu yang masih lagi terpinggir dalam arus perdana.

Kenapa jika pertubuhan cina membela kaum mereka secara melampau tidak dianggap racist? Apakah perjuangan membela Melayu tidak punya tempat di negara ini?

Nak undi punya pasal kita sanggup jaga hati dan perasaan mereka. Tapi bagaimana dengan hati dan perasaan kita, tatkala mereka tanpa segan silu melakukan sesuatu yang mengguris hati kita?

Pelbagai provokasi mereka lakukan. Kita sekadar diam sahaja demi undi? Mereka berarak di jalanan konon nak protest lynas. Begitu juga dengan kenyataan pertubuhan cina seperti Dong Zhong yang kerap melanggar sempadan perlembagaan persekutuan.

- Anti Ultra Kiasu -

Anonymous said...


Come on.. PAU 2012..
Jangan bertahan lagi... fasa sekarang adalah menyerang... menyerang secara terus kepada pembangkang dan KHABARkanlah apa yg terbaik yg boleh diberi kepada rakyat...nescaya ia akan memberi impak yg baik utk PRU 13..
SAMALAH UNTUK HARIMAU MALAYA... LEBIHKAN MENYERANG..ATUR SET PIECE TERBAIK.. MARKING CLOSELY THEIR STRIKER..nescaya kemenangan boleh dicapai..
.oej.

Anonymous said...

Sesetengah pemimpin UMNO baih di peringkat cawangan, bahagian atau negeri masih lagi bersikap bodoh sombong. Tidak boleh ditegur dan ada juga yang masih menunjuk-nunjuk kemewahan. Tidak kurang yang jarang turun ke padang bertanyakan masalah atau bergaul dengan masyarakat. Menjadi satu keperluan bagi UMNO untuk menyingkirkan sebegini.

Anonymous said...

Semoga PAU kali ini mendapat momentum yg diharapkan sebelum PRU13. Tiada jalan lain melayu mesti bersatu dibawah UMNO. Diharap pembahas pembahas dapat mempersembahkan ucapan yg berkualiti yg boleh merangsang rakyat menyokong UMNO. Setiap Bahagian juga wajib menyuarakan apa yg terbuku supaya PRU13 berjalan penuh lancar tanpa masalah.

Untuk Team Malaysia. Saya akan turun Bkt Jalil harini harap penyokong lain dpt turut menyokong kerana peluang kita masih terbuka. Harap pemain dan penyokong boleh melupakan 1st game dan bermain mati matian hari ini. Saya cadangkan kita tukar formasi kpd seorang striker pd awal permainan. Safee Sali perlu dapat hantaran yg baik kerana potensi dia jaringankan gol sgt tinggi jika diberi peluang. Norshahrul juga pemain yg baik tetapi lebih baik jika dia dapat buat hantaran yg tepat ke arah Safee Sali sebagai pemain sayap menyerang. Cuma risau tiada Nazmi Faiz ditengah Shafiq Rahim mmg tak form. Harap coach dpt berbuat sesuatu di midfield. Last sekali bhgn sayap kanan patut guna wing back dari wing midfield (khyril hampeh) formasi pilihan 4-5-1/3-6-1. Dominasi tengah.

Anonymous said...

kami sekeluarga dah nekad, lambat ke cepat ke, tetap akan undi BN semula. cukuplah sekali kami undi protes. sungguh sia2 mengundi pembangkang!

Tun Teja said...

Hanya Umno sahaja yang mempunyai kekuatan untuk mempertahankan orang Melayu, bahasa Melayu, ugama Islam dan kesultanan Melayu diikuti dengan kebudayaan dan moral bagi kehidupan ke arah mengheningkan, mengekalkan kesejatian adat-adat keMelayuan harian.

Anonymous said...

kami sekeluarga dah nekad, lambat ke cepat ke, tetap akan undi BN semula. cukuplah sekali kami undi protes. sungguh sia2 mengundi pembangkang!

November 28, 2012 8:37 AM

komen saya:-
itu lah sepatutnya semua dari kita berpk...bak kata tun mahathir, kalo yang ada bukan rosak jgn di buang terus mungkin boleh diperbaiki sbb takot kalo buang dan tukar yang diganti lagi teruk dari yang sebelum ini...

sama2 kita pikir-pikirkan kata2 negarawan terulung kita ini...

Anonymous said...

9:17

terpulang..kalu kau selesa dlm comfort zone kau terus la undi UMNU...tp skrang semakin ramai rakyat dah berubah..utk maju kena berubah..bukan setakat berckp nk berubah..tp laku kan perubahan..kena keluar dari comfort zone la baru boleh maju..

Anonymous said...

kena bersatu bawah UMNU? apasal..tak kan takde UMNU hancur melayu..tlg jgn insult bangsa saya ye...melayu tak selemah itu..

Langsi said...

Anon 9:17...

Bukan MahaFIRAUN kata...,

UMNgOk Be-eNd ni dah roasak sampai ke usus!

UMNgOk Be-eNd ni menghalang kemasukan golongan cendiakawan dan professional

UMNgOk Be-eNd ni syaitan yang dikenali (yg ni aku perbetul sikit la... bukan syaitan yg dikenali, yg lebih tepat syaitan yg terkenal!)

Nyanyuk dah MahaTAIK DEWATA hang tu!

Langsi said...

UMNgOk Be-eNd sume...

Kalo nak bahas tu... mintak izin dgn Tok Presiden nanti Tok Presiden kata lawan tokei, sebab TokPresiden sendiri takut berdebat.

Tok Presiden dok berani debat sorang2 je...takpun tukang pebagi hadiah debat Piala Perdana Menteri Tak Berteloq...almaklum Menteri wanita!

Muahahahahahahaha.....

Hidup Melayu...layu je la dulu, kini dan selamanya!

Langsi said...

UMNgOk Be-eNd sume...

Kalo nak bahas tu... mintak izin dgn Tok Presiden nanti Tok Presiden kata lawan tokei, sebab TokPresiden sendiri takut berdebat.

Tok Presiden dok berani debat sorang2 je...takpun tukang pebagi hadiah debat Piala Perdana Menteri Tak Berteloq...almaklum Menteri wanita!

Muahahahahahahaha.....

Hidup Melayu...layu je la dulu, kini dan selamanya!

freethinker said...

Tiap-tiap tahun pembahas UMNO cakap bukan main lagi . Ucapan masing-masing cukup bersemangat . Tapi itu wayang aje . Dalam otak masing-masing hanya pikirkan habuan kontrak yang bakal di nikmati . Kebanyak kan join UMNO kerana kepentingan peribadi . Saya lihat yang ikhlas hanya Presiden UMNO dan ahli akar umbi yang tak dapat apa -apa pun .

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 27 Nov. - Kerajaan Pas Kelantan bersedia untuk mempertimbangkan cadangan semua pihak daripada kalangan bukan Islam bagi mencari jalan penyelesaian berhubung pertikaian isu salun yang melarang wanita daripada mengunting rambut lelaki di Kelantan.
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata PAS memandang serius kebimbangan masyarakat bukan Islam berhubung isu tersebut di negeri pembangkang itu.
"Pas Pusat telah pun dimaklumkan oleh Kerajaan Kelantan mengenai hasrat mereka membincangkan dan mencari jalan penyelesaian terbaik mengikut konsep hak kebebasan anutan orang bukan Islam," katanya dalam kenyataan yang dibacakan oleh Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub di lobi bangunan Parlimen di sini, hari ini.
Abdul Hadi berkata Pas percaya kerajaan Kelantan tidak bermaksud untuk meluaskan pelaksanaan apa-apa peruntukan berkaitan perundangan moral Islam ke atas orang bukan Islam.
<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
KUANG, KUANG, KUANG,
ADA BERANI KE CACAI PAS DENGAN KERAPAL!!!!!!
TELOR DAH KENA JENTIK

Anonymous said...

Yela yela ...freethinker , langsi & Bomo Sial(kha kha kha)

Kalo UMNO xleh bela org Melayu abis nak harapkn PAS ke? Baru Kapal Sink DAP jerkah sikit jer dah kalot tukar , ubahsuai undang2 yg tlh mrk maktubkn kat Kelantan..kat Kedah pon camtuh gak...

PAS pengamal fahaman Assobiyah giler..kalo ahliPAS atau sekutu wat apasaja kesalahan/kemungkaran seboleh mungkin semua itu 'di kecil' kes atau kire 'kawtim' jer...tapi kalo sblh pro kjaan,,wl mende tuh cume spekulasi jer , puak ko kemain menyalak bersahut2an mngalahkn anjeng serigala dihutan...

ANUwar,keluarga serta kroni mmg langsong xboleh pakai...silap aribulan , bangsa Melayu hilang di telan zaman krn keluarga SESAT itu...

Wlpon UMNO byk kekurangan tapi hny itula pilihan yg terbaik diantara yg terburok yg ada di Malaysia...bak kata Ayahanda Tun ..yg rosak jgn di buang ..selagi boleh diprbaiki, insyaAllah msh bole guna wlpon dah cacat...

Anonymous said...

Selepas berminggu-minggu fikirannya berkecamuk dengan isu kebebasan bertukar agama bagi orang Melayu Islam yang tercetus akibat keterlanjurannya sendiri, akhirnya Naib Presiden PKR, Nurul Izzah mengambil keputusan nekad dengan memfailkan saman terhadap Utusan Malaysia.
Tindakan Ahli Parlimen Lembah Pantai menyaman Utusan berhubung isu orang Melayu bebas bertukar agama ini pada pandangan ramai sebenarnya agak pelik dan menimbulkan lebih banyak persoalan yang menuntut jawapan konkrit.
Malah beberapa pemimpin PAS dan PKR yang berlatar belakang agama juga sedikit kurang senang dengan tindakan tersebut yang pada perkiraan mereka ia seumpama satu silap mata untuk mengabui mata rakyat. Dengan kata lainnya macam nak menipu rakyat dan mengalih isu sebenar.
Saman tersebut yang difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur melalui firma guaman milik peguam pro PAS, Tetuan Mohamed Hanipa & Associates pada 23 November 2012, anak perempuan sulung kepada Ketua Umum PKR itu antaranya menuntut Utusan memohon maaf dalam tempoh 24 jam.
Lain-lain tuntutan termasuklah meminta defendan menarik balik tuduhan fitnah, ganti rugi am, ganti rugi teladan dan ganti rugi melampau tanpa menyatakan nilai tuntutan yang dikehendaki.
Jika Nurul Izzah merasakan dengan kaedah saman menyaman bakal mengambus isu ini dan menyelamatkannya dari terus dibayangi kesilapan dan keterlanjuran mulutnya sendiri, ternyata andaian itu silap sama sekali.
Persoalan besar yang sedang bermain di minda khalayak tika ini ialah kenapa hanya Utusan yang disaman? Mengapa portal berita yang bias kepada PR iaitu Malaysiakini terkecuali dari tindakan?
Sedangkan media pertama yang menerbitkan berita berkenaan kenyataan Nurul Izzah di gereja bersabit isu kebebasan beragama untuk orang Melayu ialah portal Malaysiakini yang pro pembangkang.

Anonymous said...

aku tinggal di sebuah perkampungan di kajang..sebelum pru 12..hampir 95% penduduk kampung adalah penykong umno..hampir di setiap rumah terpacak bendera umno..tapi selepas pru 12 dan sehingga sekarang..hampir keseluruhan penduduk adalah penyokong pr..terutamanya keadilan..hanya yang tinggal aku dan keluarga dan juga segelintir jiran2..persoalan yang timbul kenapa ini berlaku..jawapan yang cukup ringkas..puak2 pr berkempen berterusan..selalu berdamping dgn rakyat tak kira masa..musibbah yang berlaku pada penduduk..puak pr dulu yang muncul..tapi pemimpin2 umno akan muncul bila nak pilihan raya..tiada kegiatan untuk kampung..cukup susah bila nak jumpa dgn pemimpin..
kalau ini lah cara umno..aku rasa agak sulit untuk rampas selangor...maaf cakap..memang susah..

freethinker said...

Kepada anon 11:12 am . Pada pendapat saya UMNO tak boleh bela nasib melayu . PAS pun tak boleh bela nasib melayu . Yang boleh bela nasib melayu ialah orang-orang melayu sendiri . Maksud saya , orang melayu kena berubah . Orang melayu tak boleh harapkan UMNO , PAS atau raja-raja untuk membela nasib mereka . Mahu tak mahu orang melayu kena bela nasib mereka sendiri .

Anonymous said...

Freethinker dan Langsi.. Kita tiada banyak pilihan. Hanya umno yg boleh satukan melayu dlm semua peringkat. Dalam PR tiada penyatuan secara total pak lebai akan join pas, mat liberal akan join pkr maknanya kedua dua punyai matlamat dan perjuangan berlainan kecuali menumbangkan kerajaan. Tapi dlm survival bangsa pas dan pkr sudah terpisah dgn ideologi berbeza.

Cakap2 umno korup itu semua tipu yg korup adalah orang melayu tak kira dari umno, pas, pkr jika dah mata kebendaan semua boleh jadi. Ini masalah melayu yg perlu ditangani semua pihak.

kalau nak dibandingkan, maaf ckp kerajaan bwh BN lebih terlus dan tidak sorok dr rakyat spt di Selangor dan tak pulak beri janji kosong spt di Kelantan.

Anonymous said...

SATU LAGI PROJEK BARISAN NASIONAL!LAIN KALI TAK PAYAH LA TARUK PAPAN TANDA NI.MUNTAH RAKYAT MENENGOKNYA.NAMPAK SANGAT TIADA KEIKHLASAN.UCAPAN MASA PERHIMPUNAN ISLAMIK SUNGGUH TAPI DISEBALIKNYA LAIN PULA.INIKAH DIAJAR AGAMA.

Anonymous said...

jadi? projek PR tinggal tugu nak tunggu masuk muzium tu ke yang nak diperkatakan?

Anonymous said...

berubah mcm mana? tidak bangga jadi melayu? melayu yg ada video kantoi dgn chinadoll atau dlm tandas? melayu yg kantoi kata bebas beragama? melayu jadi anjing kafir harbi?

kalau melayu2 tu..semua ada dlm PR. so senang la kena blackmail di kemudian hari. ye tak?

Anonymous said...

Projek makan ler.Mari le beramai-ramai.Bagi sokongan skit.

Anonymous said...

Anon 11:48 AM

Dah tuh nak wat macam kjaan PAS kat Kelantan...

Rasmikan BATU ASAS banyak2...pastuh tinggal sepi..jambatan , projek, leburaya semua nampak dlm mimpi jer...

KERAjaan BATU ASAS = PAS..

Anonymous said...

Perhimpuan tempat kakikaki bodek berkokok riang, menepuk lecture stand dan kemudian disusuli tepukan gemuruh dari para sahabat ayam-ayam dibawah.
TAPI...apa yg jadi selepas itu?? Kembali kerumah masing2 dan duduk diam-diam tengok bapak2 atasan berjalan dalam keangkuhan..ada juga yang tidor lena dibuai mimpi berairliur basi!
Tuk Mudin masih dgn "beramaran"nya, lain2 bapak bapak dan tok tok berkelahi dlm Dewan bagai budak skolah.
Akhirnya, siayam yang berkokok tadi menyedari ekornya berbau busuk terpalit tahi..lalu diam lagi-menunggu perhimpunan tahun depan..untuk berkokok riang kembali sambil ekor berbau tahi!
Begitulah seterusnya..

Anonymous said...

Freethinker 11:28 AM

Mmgla org Melayu kene bela nasib mrk sendiri...kalo diri sendiri malas. xkan nak salahkn sesiapa jika xberjaya...

Tapi selain kite berusaha, org Melayu kene BERSATU...dulu krn kite bersatu..suara salakan cina DAP celaka xselantang dan senyaring skrg...

xsuruh pon bubarkn PAS atau UMNO tapi dr kelainan itu kite bersatu di bwh panji Islam...kalo org Islam/melayu bersatu , kite akan kuat...itula mimpi ngeri bagi cina DAP esp LKS + LGE...

Setakat ini strategi mrk memecahbelahkn org Melayu/Islam berjaya dgn kehadiran bapak DAJAL n keluarganya...di tambah pula dgn sokongan lobai2 dungu dari PAS yg bisa dibeli dgn usapan, wang hengget dan di beri 'jwtn tanpa kuasa'..dah cukup melemahkn semangat prjuangan Islam yg ada dlm diri lobai2 itu...

Kalo hak memerintah dah trlepas pada cina DAPig itu..nasib org Melayu Malaysia, kalo bernasib baik akan jadi mcm Melayu Spork..warga kelas ke3 atau nak lebh malang ntah2 jadi macam Melayu patani atau Palestine..ditindas di negeri sendiri...

Anonymous said...


Kalau melayu Selangor dah suka dengan PKR..biarkanlah mereka terus mengundi PR di PRU 13 nanti.... biarlah Khalid jual aset Yayasan Selangor, jual aset PKNS termasuk kompleks PKNS, jual lah tanah2 murah kepunyaan Melayu, jual lah tanah2 YBK Selangor lagi..majukanlah aset2 itu agar Selangor terus maju ke depan..Selamatkanlah syarikat gergasi yang besar2 mcm TALAM agar dapat menjana ekonomi selangor .. Biarlah yang kaya boleh menguasainya manakala melayu biarkanlah mereka berniaga di tepi2 jalan, kaki2 lima agar senang diangkat oleh Majlis Perbandaran macam di Penang.. Susah2 cari makan hijrahlah pulak ke negeri2 dikuasai UMNO lain sepertimana sahabat2 dpd Kelantan.. Apa susah sangat life if short.. jangan complicated kan sangat.. Biarlah Khalid terus kaya, Anuar Ibrahim sekeluarga dan teman2 rapatnya terus kaya senang lenang..tukar kereta tiap bulan, melancong tiap minggu..biarlah puak2 cina terus menguasai ekonomi semahu-mahunya.. kita puak2 melayu sederhana dan miskin ni biarlah meneruskan kehidupan seperti mana adanya.. Yang Ikhlas .OEJ.

Anonymous said...


UMNO memang tak pandai bela nasib melayu..habis mampos melayu dibuatkan UMNO kat Malaysia ni.. UMNO buatkan melayu tak bangga diri.. UMNO gagal wujudkan bangsa melayu yg bermaruah, UMNO gagal menjana ekonomi Melayu dan Malaysia.. UMNO dah jahanamkan Malaysia sehingga disenaraikan antara yang paling mundur di dunia.. takde apa yg boleh buatkan melayu berbangga apabila UMNO menerajui pemerintahan Malaysia ini. UMNO pun dah buatkan umat Islam di Malaysia dicerca diseluruh dunia kerana gagal dan mundur tak buat apa satu pun untuk kebaikan umat Islam di Malaysia dan di dunia. UMNO gagal mewujudkan ahli korporat melayu yang berjaya walaupun seorang, UMNO gagal.. UMNO gagal..

PAS dan PKR pulak memang cekap dlam memajukan melayu.. PAS berjaya majukan kelantan sehingga terkenal diseluruh dunia.. PKR pulak dah berjasa popularkan Malaysia seluruh dunia..Malaysia telah dikenali di Israel, Peranchis dan Australia..kalau USA tu tok sah cakaplah..sentiasa di bibir OBAMA dok memuji kebaikan ANuar Ibrahim..seorang pemimpin bersih berjiwa rakyat.. seorang pemimpin warak..tiada cacat celanya..sentiasa mengiktiraf LGBT sepertimana gak OBama mengiktiraf mereka di USA..selamat berjuang PR untuk Malaysia..

Anonymous said...

11:28

Awat bodoh sangat.Itu lah masaalahnya bila jadi freethinker bukan besandarkan ukhwah ttp lebih kpd melepaskan tembolok sendiri.

Woiii bongok,sejarah dari zaman nabi Adam manusia berjaya kerana bekerjasama.Klu ko tengok dokumentari evolusi homosapien pun mereka mengakui kerjasama sesuatu kaum itu menjadikanya lebih berjaya.

Ko nie spesis yng teori Darwin maksudkan ker hahahahaha.

Woiii bodoh,kau tau kenapa yahudi jadi kuat walaupun mereka sedikit. Sebab mereka bersatu untuk mencipta kekuatan.Mereka bersatu menggembling akal untk jadi kuat.Aku pernah bercakap yahudi dan betapa bangganya mereka menjadi bangsa yahudi walaupun mereka ini bukan dari negara israel.

Sesiapa sekalipun yng menunjangi orang melayu islam samaada dari PAS,UMNO!PKR kecuali freethinker mereka tiada pilihan lain utk jadi kuat,hanya dengan satu cara sahaja.BERSATU!



akumalu menjadi melayuPAS.

Anonymous said...

12.34 pm.. HAHAHAHAHAH!!! JAUUUUH LAGI BAEK DARI PAKATAN BAHAS PON TAK BOLEH SEBARANG BAHAS TERLEBIH CAKAP KANG KENA MAKI DENGAN KARPAL SINGH SI "OKU' HAHAHAH SUDAHLAH PARTI KHAWARIJ DAN SYIAH OI.
APA DEMOKRASI YANG KORANG ADA DALAM PARTI?
APA TARBIYAH KORANG PADA DAP?
BILA KARPAL SINGH NAK PELUK ISLAM?
KHALIFAH MANA YANG MAKAN BABI SELAIN GUAN ENG?
BETULKAH IMAM MAHADI MAIN CHINA DOLL?
ULAMAK APA YG SANGGUP BERKAWAN DENGAN IBLIS?
ULAMAK APA YG SANGGUP HINA NABI BUDAK KAMPUNG?
ULAMAK APA YG SANGGUP TUDUH ALLAH MENCARUT?
ULAMAK APA YG SANGGUP MAKAN BABI DENGAN KAFIR?
ULAMAK JENIS APA YG TULIS SUAMI BOLEH LIWAT ISTERI?
ULAMAK JENIS APA YG SANGGUP BUAT HUBUNGAN SEKS DENGAN BINI ORANG?
PEMIMPIN JENIS APA YG BAGI MAKAN AISKRIM DLM JAMBAN?
PEMIMPIN JENIS APA YG MENYOKONG MURTAD?
PEMIMPIN JENIS APA YG MENYOKONG LGBT? PEMIMPIN JENIS APA YG MENYOKONG KESELAMATAN ISRAEL?
PEMIMPIN JENIS APA YANG SANGGUP MELIWAT?
PEMIMPIN JENIS APA YG SANGGUP MEREKA FITNAH?
PEMIMPIN JENIS APA YG SANGGUP BELOT NEGARANYA?
ADA BAAAAAAAANYAK YG KITA BOLEH SENTUH.

KO SEBUT CERITA ROSMAH DAN ALTANTUYA SEKALIPUN TAKKAN BOLEH TUTUP BANGKAI BUSUK YANG BERNANAH KAT ATAS NI. INI BUKAN TARAF FITNAH ALTANTUYA KERJA SALES GIRL SCORPENE TETAPI SEMUA BERDASARKAN FAKTA FAKTA DARI PAKATAN SENDIRI. WAHAI PENCACAI PR SEKELIAN SOAL TERAKHIR SAYA.... KENAPA MASIH TUNJUK BODOH?

Anonymous said...

1:48

hahahahahahahahhahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahah

Cara ko memberi fakta ko memang layak menjadi anak murid TGNA. Ko layak utk minum air suci yng keluar dari kepala paip di negeri serambi mekah utk berbaiah.

hohohoho..
Oleh itu orang sebijak ko secara automatik layak utk mendampingi Anwar Ibrahim punaisihat ekonomi yng berharga rm1!


Anonymous said...

Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.
Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.
“Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.
“PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.
“Apa yang ditandatangani, di antara kandungannya, apabila PR berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh tentang hudud dan Negara Islam,”dedahnya dalam Wacana Mengembalikan Pas ke Landasan Asal, 11 November.

Anonymous said...


Woi..anon 2.13

AKU NAK REVERSE PSIKOLOGI SIKIT KO DAH TERGAMAM..RELAX BRO..RELAX..

Anonymous said...

TERUSKAN PERJUANGAN DAN KECEMERLANGAN MU DALAM MEMARTABATKAN ISLAM..

UMNO GARISKAN DALAM PERLEMBAGAAN MALAYSIA ISLAM ITU AGAMA PERSEKUTUAN..
UMNO BINA RIBUAN MASJID SELURUH NEGARA..
UMNO BINA PELBAGAI INSTITUSI KEAGAMAAN DINEGERI2 SELURUH NEGARA..
UMNO BINA INSTITUSI PERBANKKAN ISLAM SELURUH NEGARA..
UMNO MAJU DAN SEJAHTERAKAN NEGARA..
UMNO TUBUHKAN SEKOLAH2 AGAMA..
UMNO TUBUHKAN INSTITUSI HAFIZ..
UMNO TUBUHKAN UNIVERSITI DAN PUSAT ILMUAN ISLAM..
UMNO BINA INSTITUSI HAJI..
UMNO TUBUH INSTITUSI KEFAHAMAN DAN KEMAJUAN ISLAM..
UMNO PERKASAKAN UNDANG2 SYARIAH..
UMNO BERUSAHA UNTUK PERKASA PENGHAPUSAN AMALAN RASUAH..
UMNO TUBUHKAN INSTITUSI KEBAJIKAN MASYARAKAT..
UMNO BANTU PARA IMAM DAN BILAL MASJID2 MELALUI PENINGKATAN ELAUN MEREKA DARI MASA KE MASA DAN MEMBERI MEREKA TAMBANG PERCUMA UNTUK MENGERJAKAN HAJI..
UMNO TUBUHKAN PUSAT PENTADBIRAN ULUNG DI PUTRAJAYA..
UMNO LETAKKAN MALAYSIA SEBAGAI NEGARA ISLAM TERBAIK DALAM URUS TADBIR NEGARA DAN EKONOMI..
UMNO SATUKAN BANGSA MALAYSIA DARIPADA BERBILANG KAUM..
UMNO HAPUSKAN PEMBERONTAKAN PKM..
UMNO PATAHKAN RUSUHAN 13 MEI 1969..
UMNO DAPATKAN KEMERDEKAAN DARIPADA BRITISH 1957..
UMNO TUMPASKAN KONFRANTASI DENGAN INDONESIA..
UMNO TUBUHKAN BADAN KEBAJIKAN UNTUK MUALAF..
UMNO TUBUHKAN YAYASAN DAKWAH..
UMNO BANTU UMAT ISLAM PERTINGKATKAN EKONOMI MEREKA MELALUI DEB..
UMNO BANTU BOSNIA KETIKA DISEMBELIH BANGSA SERBIA..
UMNO BANTU PALESTIN KETIKA KEBULUR DISEKAT ISRAEL..
UMNO BANTU LUBNAN KETIKA DI GANYANG ISRAEL..
UMNO BANTU BANGSAMORO KETIKA BERBUNUHAN DENGAN PEMERINTAH FILIPINA..
UMNO TAK IKTIRAF DAN MEMANDANG HINA GOLONGAN LGBT..
UMNO AKAN CARI JALAN LAGI UNTUK MEMBANTU PALESTIN DI SAAT KENA GANYANG DAN KENA BUNUH SABAN HARI OLEH TENTERA ISRAEL HARI INI..
UMNO MEMPENGARUHI OBAMA AGAR BERTINDAK KE ATAS PERLAKUAN MELAMPAU ISRAEL DI GAZA..
UMNO TAK PERNAH ISTIHARKAN ISLAM MEREKA LEBIH BAIK DPD ISLAM ORANG LAIN..
UMNO DOAKAN KESEJAHTERAAN UMAT ISLAM SELURUH MALAYSIA..

UMNO AKAN TERUS MENDAULATKAN ISLAM DI NEGARA TERCINTA INI....

Selamat Bersidang di PAU 2012..

Anonymous said...

setuju pandangan Anon 11.27 ,Sungguhpun PRU makin hampir namun setakat ini pemimpin -pemimpin UMNO peringkat bawahan kurang beri perhatian , tiada usaha bersungguh - sungguh untuk meraih sokongan masyarakat ,kalau macam nilah... macammana BN nak menang besar.Sebab tu kenapa PR bercita - cita untuk ke Putrajaya sebab usaha mereka siang malam mendekati masyarakat pengundi, pemimpin -pemimpin UMNO masih lagi dibuai mimpi , tak caya pergilah ke hulu -hulu kampung , ke tanah ranacangan felda dan sebagainya tak nampak usaha -usaha bersungguh dijalankan ... yang hanya nampak puak PR je lebih konsisten ... mempergunakan isu-isu yang boleh mempengaruhi minda masyarakat ini...

Anonymous said...

Agaknya dia orang tengah fikir siapa nak jadi calon kot.. dan berangan jadi YB ... macam mat jenin

Anonymous said...

ok bro aku setuju..
najib jangan terlalu cakap dan bela felda n kakitangan awam..
kekadang terlintas macam najib tu pm untuk felda n kakitangan kerajaan..meluat aku.
aku rasa faedah ekonomi orang2 kampung macam aku ni dapat..jauh kurang berbanding felda n kakitangan awam...apa yg kami dapat...orang felda n gomen pon dapat..apa yg dorang dapat kami x dapat..
pasal bola plak..kita tgk pemain kita ada skill tak..
kelemahan ialah kerap menghantar/tendang bola tanpa dapat disambut..kalau dapat pon kerap terlepas..
yg kelakar..kalau berebut heading bola..walau pon dapat heading..tapi dihantar ke pemain lawan...kah..kah..kah..huru hara punya skill
lebih baih tgk bpl n bbva

Anonymous said...

Saudara GAP tolong siasat ip anon 11.27, 3.06, 3.09, 3.27 diatas ni. Dia ni meracau tak sudah dlm blog anda. Sendiri cakap sendiri sokong kaki melancap ke apa ntah. Syok sendiri. Tulisan pun sama.

Pekong Pondan said...

Why you all hold your hands like in Christian prayer? How can you sujud when sitting like that. In Islam we ONLY pray the way Rasullulah s.a.w. did it.

Anonymous said...

Situasi PRU13 berbeza situasi 2008, BN sudah kembali...penyokong2 BN tak sabar nak undi BN, pengundi atas pagar sama agak..aku ramal BN menang besar PRU13 termasuk Selangor dan Kedah jatuh di tangan BN..Penang sukar, DAP main isu perkauman, Kelantan tok sah cakap ler..taksub nik aziz

Anonymous said...

Anom November 28, 2012 1:48 PM,
Kau adalah pencacai, penjilat jubur BABI (Brother Anwar B Ibrahim). Kau adalah penganut ugama sesat PAS.
Kau adalah penjilat kasut Lim Guan Eng, Teresa Kok dan Ronnnie Liu.
Kau adalah bakal pengemis Selangor selepas Penipu Rakyat menang!

Anonymous said...

Hati-hati orang Pas PKR penuh dendam kesumat..berdoa hancurkan sesama Islam.. Aku ahli UMNO, doa dia nak hancurkan aku ke??Bapak saudara aku orang PAS, baik je dengan aku, kenduri kendara tahlil datang doakan yang baik2..Puak2 PAS jenis berdendam boleh plak dosa hancurkan orang UMNO...teruk betul perangai korang...Nabi tak pernah doakan hancurkan orang KAFIR, inikan plak hancurkan orang Islam yang mengucap kalimah syahadah..SENDIRI MAU FIKIR LER!!!!

freethinker said...

Aku ketawa tebahak bahak baca komen 5:45 pm . Lain kali baca la komen orang lain betul-betul dan paham maksud sebelum beri komen . Kesian Anon 1:48 pm . Tak pasal pasal dia kena maki . haha

Anonymous said...


Umno nk paksa melayu bertuhankn mereka?


Uumno betulkan ideologi sekular asobiah n amalan rasuah
dlm diri kamu tu dulu......

Jangan jd ketam mengejar anak berjalan ank berjalan betul......... H eee...... Hea. ........ Go to the hell, umno.
,oooiiiiiiiiiiiii.

Anonymous said...


Umno nk paksa melayu bertuhankn mereka?


Uumno betulkan ideologi sekular asobiah n amalan rasuah
dlm diri kamu tu dulu......

Jangan jd ketam mengejar anak berjalan ank berjalan betul......... H eee...... Hea. ........ Go to the hell, umno.
,oooiiiiiiiiiiiii.

Anonymous said...


Umno nk paksa melayu bertuhankn mereka?


Uumno betulkan ideologi sekular asobiah n amalan rasuah
dlm diri kamu tu dulu......

Jangan jd ketam mengejar anak berjalan ank berjalan betul......... H eee...... Hea. ........ Go to the hell, umno.
,oooiiiiiiiiiiiii.

Anonymous said...

Rajagopal cepat berundur?

Yang patut berundur adalah kepimpinan tertinggi FAM.

Bagi gua, Rajagopal dah buktikan dia mampu untuk melatih Harimau Malaysia - kalau tidak, manalah kita dapat kekalkan title juara suzuki cup 2 kali berturut-turut.

Inilah jenis penyokong yang hanya sokong bila menang, dan maki bila kalah, typical Otak melayu. Sorry Bro GAP, gua sokong lu, dan Umno. Tapi dalam hal sukan, khususnya bola sepak, banyak sangat sampah yang harus dibuang.

Rajagopal - bila menang, orang puji lu, bila kalah, orang maki lu. Biasalah manusia yang sentiasa tak pernah puas.



Anonymous said...

NAK MINTA DAP SETUJU HUDUD?????????????
KUALA LUMPUR 23 Ogos - Di sebalik perbalahan berterusan Pas dan DAP mengenai aspirasi pelaksanaan hudud, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak awal lagi menegaskan undang-undang Islam itu bukan sebahagian daripada dasar pakatan pembangkang buat masa ini.

Menurut Anwar, undang-undang syariah itu juga bukan merupakan perkara yang terkandung dalam Buku Jingga iaitu dokumen dasar serta program jangka panjang pakatan pembangkang sekiranya berjaya memerintah negara pada masa depan.

Katanya, walaupun Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) bersetuju untuk melaksanakan hudud, undang-undang Islam itu masih tidak boleh dijalankan di negara ini selagi ia tidak mendapat persetujuan DAP.

Ini kerana, katanya, keputusan mengenai pelaksanaan hudud perlu dicapai melalui konsensus ketiga-tiga parti, dasar bersama dan pindaan dalam Perlembagaan Persekutuan.

NAK MINTA PERSETUJUAN DAP DULU...HA NI DIA
Karpal nak terima hudud?
Karpal Singh seperti dilaporkan NST menyatakan kemarahan melampau apabila Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi telah menyarankan bahawa beliau telah bersedia untuk mempertimbangkan undang-undang itu di negara ini dalam debata politik anjuran Sinar Harian, 19 Julai.
“Saya tidak akan bertolak ansur,” kata Karpal dalam satu temubual telefon dengan akhbar New Straits Times.
“Saya sentiasa dikenali umum dan mutlak dengan pendirian saya bahawa tidak akan bersetuju hudud dilaksanakan di negara ini … bagaimana pula boleh dia (Nasrudin) mendakwa perkara seperti ini?” katanya yang terkenal sebagai pembangkang kuat untuk sebarang percubaan memperkenalkan undang-undang Islam di negara ini. - AIDC

Anonymous said...

Bodohnya ko ni.. Kan aku kata ayat aku tu adalah ayat reverse.. Ko faham tak..apa yg aku cakap itu adalah perkara yg berlaku sebaliknyA... Ko ni sekolah level darjah 6 ke... Tu pun tk faham...

Anonymous said...

Ssh ckp ngan org lambat pick up ni..

Anonymous said...

Woi..buat home work sikit la.. Malaysia br satu kali juara suzuki cup..bila masa lak juara 2 tahun berturut-turut.. Nasib baik menang ngan Laos ari ni..klu tak aku dah standby APC Condor tadi nk bw tim msia saMa raja gopal keluar stadium..ko nasib baik raja gopal...berjaya menang and tutup mulut pengkritik mlm ni..

komandomelayu said...

Anon 637

P****ak kau!
Ada ke org yg sembahyang bertuhankan UMNO?
Niat sembahyang kerana umno?
ada ke Bina masjid tulis umno kat puncak bukan ALLAH?
Kau biar betul nanti kau kena tanggung seluruh dosa akidah ahli umno kalau tak betul!

Jangan sedap mulut otak kau letak kat telor nk tuduh asobiah kt orang!
AKU NAK SANGAT JUMPA KAU LA!