IKLAN BERBAYAR

Thursday, November 29, 2012

PAU 2012 : SUARA PEMBAHAS MASIH TAK TAJAM .


suara pembahas masih tak tajam.
suara pembahas masih play safe.

suara pembahas masih belum touch lingkaran permaslahan rakyat jelata.

aku tunggu suara pembahas,

yang desak kerajaan wujudkan satu grand design tatacara menangani kos rakyat pertengahan dan miskin bandar.

aku tunggu suara pembahas,

yang berani menggegar jabatan agama islam negeri atau yang seangkatan dengannya mengenai perlunya satu mekanisme baru dibentuk dalam membantu golongan miskin ,anak yatim dll. 

aku tunggu suara pembahas,

yang berani menggegar kelesuan jabatan agama islam yang macam kura-kura dan slow dalam bertindak mengekang pemurtadan umat islam secara senyap !

di mana suara pembahas dalam mengkiaskan ke agresifan mubaligh kristian dalam membantu secara halus umat islam yang susah, jika dibandingkan dengan pusat dan jabatan agama islam !

aku tunggu suara pembahas ,

yang berani mendesak kerismudin  untuk mendedahkan status terkini ratusan laporan polis terhadap segala pengkhianatan ambiga, penghinaan ngeh khoo ham terhadap islam dll.

bangun
bangun
bangun
harimau bangun !

62 comments:

Anonymous said...

Pembahas yg hebat dan tajam ialah Anwar Ibrahim, sbb tu dia boleh tikam depan belakang. Sorang lg ialah Mat Sabu, tak cukup bini sendiri, bini kawan pun dia tikam.

Anonymous said...

Jangan asyik berucap memperlekehkan PR,sebaliknya biarlah perkara-perkara bagi menyatukan sokongan dan keyakinan rakyat kpd parti.Tambat hati rakyat dan penyokong atas pagar.Rakyat dah jemu dengar ucapan menghina atau perlekehkan orang.Baca akhbar-akhbar pun perkara sama jugak.Biar merendah diri agar dihormati.

Anonymous said...

Anon 2.46 PM
Awak ada buktikah diatas kedua-dua tuduhan itu?Tak takut ke impak seterusnya,sekiranya ianya tidak benar?

Anonymous said...

Pemimpin Pertengahan Dan akar umbi.
UMNO hanya syok sendiri.....Laungan Dan sorakan yang bberdegar-degar...Kalau tak dapat habuan poket sendiri.. alamak..hodohnya perangai dia... dengki, khianat, sihir, adu dombba telah menjadi darah daging pemimpin jumud UMNO di peringkat Bahagian dan Cawangan... Kelantan lagi kritikal...pemimpin sombong..dan jumud ini akan menghancurkan melayu....

UMNO KELANTAN INGINKAN STATUS QUO...PAS TETAP MEMERENTAH...UMNO KELANTAN TAK AKAN BEBAS DARI KEJAR MENGEJAR PELUANG UNTUK TIBAI PELUANG DEMI TEMBOLOK PEMIMPIN RAKUS INI....

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

tak de apa kot nak dibahas.. yg bahas pun syok sendiri.. bajet kekal kuasa dan rakyat tetap sokong UMNO.. tak payah buat perhimpunan lah weh! apa yg korang bincang dan lantangkan suara konon.. buat sakit telinga jer.. ini perhimpunan bodoh ek! akhirnya jadi tahi jugak isu yg dibahas.. PAU 2011 Tak jadi tahi ke?

SUARA RAKYAT KUNAK said...

Macam mana ada pembahas yang hebat, kalau sekadar bermodalkan Fitnah,, hak Rakyat dah diangkut keluar Negara,, hanya orang BODOH saja yang masih sokong BN/UMNO..Macai BAHLOL>>

SUARA RAKYAT KUNAK said...

Macam mana ada pembahas yang hebat, kalau sekadar bermodalkan Fitnah,, hak Rakyat dah diangkut keluar Negara,, hanya orang BODOH saja yang masih sokong BN/UMNO..Macai BAHLOL>>

SUARA RAKYAT KUNAK said...

Macam mana ada pembahas yang hebat, kalau sekadar bermodalkan Fitnah,, hak Rakyat dah diangkut keluar Negara,, hanya orang BODOH saja yang masih sokong BN/UMNO..Macai BAHLOL>>

Anonymous said...

tonik si sial najis altatunya bagi pada pemain hm untuk lawan laos boleh tahan..apa yang si sial altatunya aka mat monggol bagi sampai hm belasah 4-1... mungkin pemain kena ugut kot..kalau kalah lagi lawan laos ko orang kena c4..kooooottt!!!!!

Anonymous said...

suara rakyat konek ni jeles

ORG PAPAR said...

SUARA RAKYAT KUNAK BODOH.....

HANG ORG KUNAK MMG BODOH...SEBAB TU SENANG2 JER KENA KENCING DGN FITNAH PR ( PENIPU RAKYAT )

suara rakyat Kunak said...

jangan perasan la suara rakyat kunak. hanya kau sendiri bersuara cakap rakyat kunak punya suara. kami rakyat kunak lagi benci fitnah2 yang dikeluarkan oleh pencacai pakatan macam kamu orang!

Anonymous said...

tengok baju si pencacai suara rakyat kunak tu. macam orang kerja kerajaan sahaja. oiii.bonus dan elaun kau makan jugak kah?

Anonymous said...

Kurang mantaplah ucapan demi ucapan dalam perhimpunan kali ini..Aku yakin dan dpt rasakan inilah perhimpunan terakhir umno di PWTC sebelum PRU13 ni..INSYAALAH.

Anonymous said...

bonus dan gaji SUARA RAKYAT KUNAK bukan makbapak kau yg bayar..bodo..natang.

Anonymous said...

ada dengar tak KO PAS? PAS KO?

takde kan?

Anonymous said...

aku bayar cukai la wei ...cukai setahun aku bayar senang2 je boleh bayar gaji ko setahun tau tak?
so suka hati makbapak aku la nak kata. kan pencacai PR mcm korang kata sumber kerajaan tu haram..munafik punya binatang!

Anonymous said...

Org Umno kutuk PR tak boleh, org PR tuduh Umno mcm si Kunak/kote bengkok tu boleh pulak ya?

Tak boleh tuduh anwar sbb tiada bukti, video hanya besi. hahahaha...apalah bodoh punya PR.

Anonymous said...

patutlah ramai anak jadi setan sebab makan gaji, telan bonus majikan tapi di belakang makihamun tak ingat dunia. tak reti nak bersyukur punya spesies manusia. akhirnya keturunan yg lahir bodo natang belaka!!! kah kah kah

Anonymous said...

sebab aku suka kutuk PR sbb diaorang jenis bodoh tak boleh ajar. Pegi mampuslah kalau tak nak sokong, aku peduli apa. Klau PR tuduh Umno macm2 tak pe, kena tang dia pandai pulak mintak bukti.

Anonymous said...

OPPPS.

WAJAH SI SUARA RAKYAT KUNAK TU MACAM ADA IRAS2 MAMAT YANG KAKI MC LA.
GAJI DAN BONUS DIA BAGI ANAK BINI MAKAN. TAPI KAKI MC. TIDAK BERKAT BEB.

Anonymous said...

anon 4.19 pm...
termasuklah mak bapak ko!!!!!
sial punya mak bapak kO !!!!
lahirkan anak langsung tak cerdik...

Anonymous said...

mak bapak aku reti bersyukur..tak maki hamun orang mcm ko dan geng2 penjilat kafir harbi mcm korang.

alhamdulillah anak2 semua berjaya. tapi anak2 pencacai PR yang dok main dam dan mintak sedekah kat tempat aku..faham2 je lah..dah mak bapak pemalas lagi sial bin munafik mcm korang..akhirnya lahirlah makhluk takde otak sama spesies mcm suara rakyat kunak kat atas tuuuu.. kah kah kah

Anonymous said...

PENCACAI PR YANG TAK CERDIK SEBENARNYA.

DAH KENA KENCING BERKALI-KALI OLEH PEMIMPIN PR MASIH NAK PERCAYA.
VIDEO PULA DIKATAKAN BESI.
HUDUD PULA BERMUSIM.
DOA SOLAT HAJAT PULA BUKAN YANG BAIK DAN BERADAB.

JADI BETULLAH KATA2 ANON 4:19PM TU. HEHE

Anonymous said...

kah kah kah

thanks anon 4:30pm

so, it is proven then, sebenarnya makbapak pencacai pr yang komen kat sini yang terlebih sial sebab dapat anak moron mcm anon 4:24pm kan? kah kah kah

Anonymous said...

ANON 4.27

YE KE??? alaaa..citer je benda yang betul...keluarga ko berjaya???setahu aku bapak ko kat dalam penjara sbb merogol..mak ko kat hospital gila sbb tekanan keluarga..abang ko kat pusat pemulihan dadah..kakak ko kat pusat pemulihan akhlak sbb gitangkap melancur..adik lelaki ko dan mampos sbb merempik...ko tu baru je keluar penjara sbb pukul orang semasa mabuk todi...ngaku je...kita tak ada apa2 pun...

Anonymous said...

CINA DOL SAMPAI TERGARU2MACAM KENA PIJATTU BUKAN BUKTI KE?
MAT SABU MUKA ABANG BAU PUKIMAH TU BUKAN BUKTIKE?

Anonymous said...

CINA DOL SAMPAI TERGARU2MACAM KENA PIJATTU BUKAN BUKTI KE?
MAT SABU MUKA ABANG BAU PUKIMAH TU BUKAN BUKTIKE?

Anonymous said...

kah kah kah..

kesian anon 4:36pm..tak pasal2 dapat dosa fitnah. tapi tak heran sebab dah nama pencacai pr tukang fitnah. maka dari pemimpin smp pencacai jadi tukang fitnah. eh? nurul izzah kata bebas pilih agama. ko dah pilih ke agama apa ko nak anuti lepas nih? ye la..org Islam mcm aku tak suka fitnah2 org.. tukang fitnah mcm ko? agama apa ye? kah kah kah

Anonymous said...

lebih baik ko tanya azhar sulaiman yang daH MURTAD..ITU ORANG UMNO TOTOK TU...HE..HE..HE..

Anonymous said...

BODOH PUNYA SUARA RAKYAT KUNAK,ADAKE LETAK GAMO KAT SINI SENGAJA NAK KENA BOM BAH

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

asal berhimpun jer kata.. pembangkang tak kuat konon.. ayat sama2 jer tiap2 tahun.. bodoh punya pemimpin..

rapatkan saflah... bersatulah... pastikan kemenangan... berkempen dari sekarang.. perubahan2lah.. perjuangan murni dan direstuilah... ini ayat2 org2 tua nyanyuk dari dulu sampai skrg.. Pemuda dan Puteri UMNO bodoh jugak layan...


last sekali ... Hidup UMNO Hidup UMNO Hidup.. ginilah tiap2 tahun... Menyampah gila babi dengar laungan bodoh... padahal takut nak mampus..

Anonymous said...

PELURU AKU TINGGAL KAT LAPTOPLAIN TAK DAPAT TEMBAK PRLE NANTIKO

Anonymous said...

memang bodoh pun..typical pencacai pr..

kah kah kah

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

asal berhimpun jer kata.. pembangkang tak kuat konon.. ayat sama2 jer tiap2 tahun.. bodoh punya pemimpin..

rapatkan saflah... bersatulah... pastikan kemenangan... berkempen dari sekarang.. perubahan2lah.. perjuangan murni dan direstuilah... ini ayat2 org2 tua nyanyuk dari dulu sampai skrg.. Pemuda dan Puteri UMNO bodoh jugak layan...


last sekali ... Hidup UMNO Hidup UMNO Hidup.. ginilah tiap2 tahun... Menyampah gila babi dengar laungan bodoh... padahal takut nak mampus..

Anonymous said...

HABIS NAK PEKIK MACAM MANA?
KO PAS, KO DAP, KOPKR, MACAMTU?

Anonymous said...

SUARA RAKYAT KUNAK ..

Dulu ramai yg undi protes marahkn kelembapan Pak tidoLAH..lgpon dgn pelbagai LELONGAN JANJI manis pakatan akhirnya 5 ngr jatoh ketgn pakatan...

Tapi umpama kuar dari mulut harimau , masok mulut SYAITAN...sgl tuduhan salahguna kuasa, korupsi, rasuah, kronisme dan sgl mala kejahatan dlm donia thdp UMNO rupa2nya ITULA YG MNJADI MAKANAN WAJIB PUAK PAKATAN...

Lihat contoh apa yg trjadi di 4 ngr bwh pakatan...Selangor kini menuju kearah negri termaju dlm industri kemungkaran...dah setiap cerok ada saja pusat maksiat..ms pmrintahan UMNO mmg ada TAPI XBANYAK spt skrg...

Puak pakatan umpama penyamun yg sedang menyelongkar rumah , mengaup sgl apa yg bole utk dimasokkn dlm poket sndri dan kroni...

Kalo ko nak hak pribumi di gadai/dilelong undila pakatan..tgk apa jadi kat Selangor...kat PP org Melayu/Islam/India seboleh mungkin nak di halau kuar dari pulau..tgk kes Kg Buah Pala...masih kah nak percaya pada ANUwar?..

Kat kedah dan kelantan sama jer..mslh kepimpinan yg teramat xreti mentadbir...kes kuin, pelaburan ala LABU PERAM kat Papua N Guinea, lembah Sireh kat Kelantan..huh...air...

Yg penting kalo ko masih nak mmpercayai ANUwar xkisahla...tapi cume 1 jer soalan aq nak ko pikir dan tanyakn pada ANUwar...MANA JAM OMEGA?

Anonymous said...

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO
asal berhimpun jer kata.. pembangkang tak kuat konon.. ayat sama2 jer tiap2 tahun.. bodoh punya pemimpin..

rapatkan saflah... bersatulah... pastikan kemenangan... berkempen dari sekarang.. perubahan2lah.. perjuangan murni dan direstuilah... ini ayat2 org2 tua nyanyuk dari dulu sampai skrg.. Pemuda dan Puteri UMNO bodoh jugak layan...

last sekali ... Hidup UMNO Hidup UMNO Hidup.. ginilah tiap2 tahun... Menyampah gila babi dengar laungan bodoh... padahal takut nak mampus..
----------------------
OK ...LEPAS INI KITE SURUH PERWAKILAN LAUNG...

MANA JAM OMEGA?...
SAPA YG TAKOT NAK MAMPOS...

Anonymous said...

Bukti apa lagi yang ko nak ha bahlul? Sedangkan bukti video pun ko tak terima, inikan pulak bukti lain!! Ko memang bahlol!!!

Anonymous said...

AKU SYOK BETUL NENGOK CINA DOLL TU TERGARU2 MACAM KENA PIJAT, AKU RASALAH CIPAP DIATU MASATU RASA GATAL2LE

Anonymous said...


Alhamdullillah ramai pendokong PR yg attack ruangan ini dan semakin rancak pulak semasa PAU 12 sedang berlangsung.. Sesungguhnya mereka berasa cemburu akan kerukunan PAU yg sedang berlangsung penuh kesopanan persis sikap melayu Islam yang sentiasa berhemah dan bertoleransi..
Lihatlah persidangan PAS yg baru lepas takde kualiti langsung. takde apa yg boleh membawa kebaikan dan pembangunan kpd umat Islam lantas yg ada dan boleh dibanggakan dan menjadi ingatan orang adalah DOA KEMUSNAHAN ORANG iSLAM .. KO sana KO sini..terlalak-lalak mcm org tkde iman.. Ayuh UMNO tiupkan semangat ahli mu dan orang Melayu walau di mana mereka berada untuk bergerak bersama mu.. Untuk menyokong mu..bersidanglah penuh hemah dan kita tidak perlu mengikut rentak mereka yg dah rosak.. Dari ucapan pembukaan DSN tadi teringat aku akan LAGU 'WARISAN' yg ku pelajari semasa di ITM tahun 80an dulu.. hayatilah lagu itu di saat kita semakin hari semakin diperlekehkan..
.Orang Endau Johor (OEJ).

Anonymous said...


PAS dah bersidang...

UMNO sedang bersidang.. Bila pulak PKR nak bersidang??

AKU RASA KALAU PKR BERSIDANG TIKA INI SUDAH PASTI bertaburan kerusi, meja, kasut, selipar akan berterbangan ke tempat duduk Presiden..

banyak sangat isu yg perlu nak di jawab oleh Anuar Ibrahim oleh pembahas tapi tak terjawab oleh Anuar Ibrahim anak beranak..isu jet, isu bas mewah, isu kereta mewah Mak Lampir.. isu TALAM, isu MURTAD dpd nurul izah, isu plurisme, isu lgbt, isu keselamatan Israel, isu mintak tolong ngan Australia, isu air free di selangor, isu bantuan duit untuk ibu tunggal dan beratus-ratus lg isu pekong yg hendak dijwb....

Ada berani ke ANUAR dan PKR nak bersidang?

Anonymous said...

Generasi Otak Lembu tengok/dengar kat mana laungan "hidup umno"? Dlm TV? Hahahahaha...boleh percaya ke apa yg kluar dlm tv? boleh jd bukti ke?

Mengaku sajalah kau ni jenis bodoh semulajadi, kalau tak, kau tak akan diterima jd ahli pas/pkr.

Anonymous said...

Kelab Generasi Baru Otak Lembu ditubuhkan selepas perarakan Bersih yg diketuai oleh seekor babi betina. Lembu-lembu tempatan yg mengekorinya dtg dr seluruh pelosok negara dlm prarakan itu.

Presiden kelab ini ialah hasil seks luar tabii antara salah sekor lembu jantaan dgn babi betina itu. Presiden kelab lembu ini sdg meracau mncari induk babi betina yg dipercayai sdg bersembunyi disebuah rumah disekitar Bukit teLanjang.

Ia di awasi oleh Unit Anjing Pengesan yg dikenali dgn nama Unit Amal.

Anonymous said...


MCM celakak SUARA RAKYAT KUNAK ni..

BODOH NAK MAMPOS... FAKTA KO NTAH APA2 ..KO KATA UMNO FITNAH..BELUM APA2 KO SENDIRI YG DAH BUAT FITNAH..BILA MASA HAK RAKYAT DI angkut KE LUAR NEGARA.. AMENDA NYE hak ko YG KERAJAAN BAWAK KE LUAR NEGARA..
Cer bagi bukti..jangan cakap macam babi menghembos nafas busuk aje.. muka ko tu elok lagi..jangan sampai tukar jadi mcm muka babi pulak..

Kelab Generasi Baru Otak Lembu Masuk UMNO said...

hahaha

Anonymous said...

PKR ke KPR = KAPIR

Sebab Ketua umumnya pun dah sesat. Tak nak mengaku pulak tu.

Dasar DAJJAL.

usin said...

perwakilan belum cukup 'milo' utk mengetengahkan hujah. dlm pru13 nanti, permasalahan rakyat akan menjadi penentu kejayaan umno/bn sebagai parti yg memerintah. kalau berlonggok masalah rakyat masih tidak selesai, terkoyak mulut berbahaspun, rakyat tak akan undi. beri cadangan, desak kerajaan selesaikan seberapa mungkin kalaupun bukan semua, insyaAllah undi rakyat akan berbalik kpd umno/bn.

usin said...

aku konfius, kalau teliti wajah suara rakyat kunak nampak mcm terpelajar dan berilmu. tp hakikatnya alamak!!! hampeh. idea kosong, tuduhan takpa sekelumit eviden atau bukti. tong kosong. muka skima otak kosong. kesian... terlebih teguk air kencing nuar kot.

GAP KEMBALI said...

itulah keberanian bloger umno, berani untuk bercakap benar.

tegur untuk kebaikan.

bukan macam hampas, taat dan sujud selalu kepada komunis laknatullah dap.

hehe

Anonymous said...

jangan dimarahkan budak kunak tu.

blog dia nak hits dari gap.

sian lah dia..

Anonymous said...

Wanita UMNO nampak ceria disebabkan kemasukan Puteri UMNO secara automatik kedalam wanita UMNO. Sejujurnya wanita UMNO zaman Rafidah nampak ekslusif. Dengan masuknya puteri UMNO sekarang menjadi wanita, wanita UMNO jadi lebih muda maka dengan ini ramailah wanita muda ingin menyertai wanita UMNO. Jadi tak payah memperlekeh Puteri kalau dulu tak ramai mahu menyertai wanita yang lebih kepada mak cik2 pada zaman sebelum puteri. Puteri perlu kerja kuat sepanjang masa untuk tambah keanggotaan sedangkan wanita hanya tumpu kepada aktiviti memperkuatkan gerakan itu tanpa perlu risau tentang menambah ahli. Jadi saya harap tak perlu dabik dada dan perlu timbang rasa dan insaf dengan kerja kuat puteri.

Anonymous said...

Wei kera...otak ada fikirlh..klu dah ada video yg disahkan benar oleh pakar dri US Dan Korea takkan nak percaya pada ko pulak..bukak YouTube tgok sendiri lh..Saiful bukhari bersumpah dengan AlQuran...Anwar berani..ko ingat nk bersumpah dengan Quran ni main2 ke..bahasa bodoh

Anonymous said...

Yg bodohnya ko lh bongokk...alhamdulilah sampai skrg umno tu masih wujud lg kat tanah melayu ni tp try ko tengok parti ko bsidang mcm beruk dlm hutan..yg satu lg harapkn kopiah je bab brucap zero..
Ckp mnyampah gila babi tp siap hafal dialog ucapan umno..mmg vavi tak sedar diri punya pencacai...

Anonymous said...

Kih..Kih..tekun nmpak ikuti psidangan umno!!! Ni lh pencacai pr punya perangai hipokrit..bodoh sombong..pemalas..

Anonymous said...

Angkut naik jet abg nuar ke kunak??? Ckp mcm bagus tp habok pun tadak..

Anonymous said...

Kalah korg salahkan najib..menang korg salahkan rosmah plak..mmg dasar bangsattt lh pencacai pr ni..

Anonymous said...

Tp stidak2nya mak bapak kami byr cukai utk byr gaji pengkhianat mcm ko tp..keturunan korg nk keja kerajaan tp kondem kerajaan..cekik bonus kerajaan..cukai xnk byr..keja mcm sial..lg teruk punya Natang..bodo..

Anonymous said...

Diorg lg suka didik ank Diorg pegang poster..baring Tngah jalan..pegang tin milo..pencacai bawahan je yg buat keja mcmni, pemimpin Diorg sedap je menyelanakk..

Anonymous said...

Ckp mcm dh ada pengalaman je..Kih..Kih..

Anonymous said...

Nmpak sangat ko ni mengalami tekanan mental..betul tak..jgn bohong ea..

Anonymous said...

Kat gomen ramai taksub nik aziz asal dari kelantan.diaorang ni lah menghasut pekerja gomen negeri lain benci umno benci kerajaan benci bn! Hantar diaorang balik kelantan baru tau bole kerja atau tak!pantau diaorang ni!tapis diaorang ni usah beri kerja gomen suruh kerajaan pas kelantan beri kerja di kelantan! Kan negara berkebajikan!