Saturday, December 22, 2012

AMANAT HJ HADI : DENGARKAN SENDIRI AMANAT PRESIDEN PAS YANG SAKIT OTAK !

47 comments:

Anonymous said...


beribu perbahasan, berbagai kenyataan, namun hadi awang terus kebal.
disatu sudut semacam segala fatwa sewel dan amanat songsang (datangnya dari otak yg sewel) terus subur dihidupkan oleh balaci-balaci jahiliah.

tindakan menangani ajaran-ajaran gila babi yang bertentangan dengan ajaran ISLAM oleh pihak kerajaan GAGAL, fatwa gila hadi yang semakin menjadi darah daging umat islam telah berakar umbi digulungan fanatik jahaliah dinegara ini. SEKARANG, siapa yang misti disalahkan.

mengeluarkan fatwa dan menjadi ikutan dianggap betul, alasan paling mudah; pihak berkuasa pon tidak dapat MENDAKWA diatas kesalahan apa perkara itu berlaku. sejak 30 tahun ramai pengikut yang telah mati dengan akidah songsang, hadi awang kena pikul semua bala diakhirat nanti akibat: PARTI AJARAN SESAT ciptaanya.....
n

Anonymous said...

Bertaubatlah sementara masih ada sisa sisa umur yang Allah SWT pinjamkan biarlah hj hadi menjawab dgn Allah SWT diakhirat nanti...ingatlah janji Allah SWT akan siksaan akhirat semuanya adalah benar

LiwatOmega said...

NANTI ADA PULAK ORANG KATA INI SUARA GHAIB CIPTAAN UMNO.
INILAH YANG AKU DENGAR SEMASA BARU GRAD DARI ITM WAY BACK 1981. MASIH INGAT LAGI.
TAGHUT TAGHUT TAGHUT PUN JUGA DIA TUDUH PADA UMNO.
SEKARANG NI APA YANG DIA CAKAP BERBALIK PADA DIRI DIA.
BUKAN SAHAJA DIA BERKAWAN DENGAN KAFIR DAP, BAHKAN PELUK LIM KIT SIAN MACAM SAUDARA MUSLIM YANG BOLIH DI PERCAYAI. SESAMA ISLAM DI KAFIRKAN !
APAKAH HADI SAMA SEPERTI TUHAN YANG BOLIH MENENTUKAN SYURGA ATAU NERAKA SESAORANG ?
Orang ISLAM WAJIB GUNAKAN AKAL ANUGERAH
TUHAN ..................ILMU DAN AMAL ADALAH DUA PERKARA YANG BERBEDZA.
KEPADA ALLAH KITA BERSERAH..............AMIIIN.

Anonymous said...


PAS ujub....PKR aljuburi..

Anonymous said...

LEPAS NI DOA KO OK KO PUN AKAN BALIK PADA PAS.
NIK RADHI SURE TAK NYENYAK TIDUR.
DIA KENA TKO KERANA DOA SENDIRI.
DIA BERDOA SEORANG DIRI, TETAPI BERJUTA UMAT UMNO POHON DIPULANGKAN BALIK DOA ITU.
SESUNGGUHNYA DOA ORANG YANG TERANAYA LEBIH MUDAH DIMAKBULKAN.
LEBIH BAIK SOLAT TAUBAT BANYAK BANYAK, KITA SEMUA HAMBA PADA ALLAH SWT, DAN JANGAN LAH BERLAGAK MACAM GANGSTER SEMASA BERDOA..

Anonymous said...

ORANG PALING BERKUASA DIDALAM PUCUK PIMPINAN PAS IALAH HJ HADI AWANG DAN NIK AZIZ.

Apa yang dapat aku simpulkan kedua dua mereka ini adalah BASTARD!!!!

komandomelayu said...

654

Kau suruh sapa yg bertaubat?
Senang le ckp biar dia berjawab di akhirat?
Abis kita pakat tengok saja le dia gadai agama,bangsa jatuh terkangkang dan serah negara kepada kapir babi?

Kalau otak kau sengkek tak payah la nak bg komen!
Sebab yg selama ni bangun dan majukan agama dan negara ni bukan parti kepala bapak PAS kau tu!

Anonymous said...

UMNO dah desperate...citer 30 tahun dulu diputar semula...

Anonymous said...

Bagi aku PAS ini PAS PUSS PISSSSSS..ramai orang tak setuju. PAS angkuh kerana ramai yang dibutakan kononnya ia parti Islam. Islam apa ke bendanya jika BERSATU sesama Islam dan Melayu pun tak mahu. Sudahlah tu dikafirkan pula orang Islam Lain?

Hadi Awang dan Nik Aziz sebenarnya ANGKUH, BONGKAK dan SOMBONG...sebiji perangai syaitan. Maklumlah penyokong tegar ramai apa tah lagi dapat pula sokongan DAP. Naik lagi lah tokchang ghaib mereka.

Mereka tak akan bertaubat walau ditegur Imam Besar MasjidilHaram..Mereka fikir mereka KEBAL DOSA..Sebab?

Hai maklumlah penyokong2 ramai, yang sokong pula kebanyakkan berserban, berjubah, berjanggut..lulusan dari Universiti handalan luar dan dalam negeri.

UMNO perlu terus berusaha seperti apa yang dibuat sekarang, Kesucian Agama Islam dan Akidah mesti kita pertahanan. Doa adalah senjata kita dan kita tidak perlu bimbang kerana Allah swt maha Mengetahui keIkhlasan kita.

Anonymous said...

Ikut SUNNAH NABI ke berdoa terpekik terlolong.
MEMANGLAH PAKAIAN BERJUBAH BERSERBAN IKUT SUNAH, TATPI LISAN, PERCAKAPAN TAK IKUT SUNAH PULA. IMAM GHAZALI SELALU INGATKAN TENTANG BAHAYA LISAN. KITA MENGAKU KITA ULAMAK, USTAZ MAUPUN GURU UGAMA, MALANGNYA KITA MEMILIK APABILA IKUT SUNAH. IKUT TIDAK IKUT KESELURUHANNYA, YANG DITEGAH DILARANG KITA BUAT ! LEPAS ITU KITA DABIK DADA KONONYA KITA LEBIH ISLAMIK DARI ORANG LAIN.
AKU TAKUT BERDAMPING DENGAN ORANG MACAM INI.

LEBIH BAIK BERGURU DENGAN GURU UGAMA ANG TAKDE KEPENTINGAN POLITIK.
YANG BETUL ITU BETUL, YANG SALAH ITU TETAP SALAH.
LEBIH MENAKUTKAN USTAZAH BIDANG TERJUN.
HARI INI BERPAKAIAN SEKSI, ESOK JADI USTAZAHAH.

Anonymous said...

808
INI BAB UGAMA, AKIDAH, TAKDE KTAR SEMULA.
HUKUM, HALAL DAN HARAM TAKDE RECYCLE.
BUAT KESILAPAN DENGAN ALLAH MAUPUN MAKNUSIA PERLU MINTA MAAF DAN TAUBAT.
KITAR SEMULA TAK TIMBUL.
DUIT MEMALI PUN BEGITU. HARAM TETAP HARAM.
KALAU IMAM NEGARA KATA ITU CERITA LAMA PUN TAK BOLIH DI TERIMA.
PULANG PADA YANG HAK. TETAP KENA PULANG.
HAYATI LAH AJARAN ISLAM KERANA ALLAH...JADILAH ORANG YANG BUDIMAN.

Anonymous said...

GAP
SAKIT otak ni MENTALLY SICK ke .
KALAU GITU KENA MASUK hospital !

usin said...

riak, ujub, angkuh dan sombong. itulah punca amanat itu boleh berlaku. hanya puak sendiri sahaja yg betul, org lain salah dan kafir. maknanya hanya org pas kt malaysia shj yg boleh masuk syurga sedangkan umat muhammad lain yg bertebaran si muka bumi ini jatuh kafir kerana bukan ahli pas dan kerajaan masing2 tidak melaksanakan syariah sepenuhnya. amanat songsang yg merosakbinasakan ummah. si pembuat amanat sehingga kini masih terus membatu spt syaitan bisu...

Anonymous said...

8:24

abis knpa nk tnggu 30 tahun baru nk suruh taubat...knpa dah dekat p/raya baru nak suruh taubat...sama je puak kau pun...guna isu agama utk kepentingan politik...

Anonymous said...

Aono December 22, 2012 8:34 AM

Berapa lama dh kau koma? Macam baru kluar dari dalam tempurung je penanya soalan tu.

Anonymous said...

KALAU DEPA YAKIN ITU TIDAK RELEVAN, ITU TIDAK SALAH,

KITA CABAR PENYOKONG PAS ULANGSEBUT DAN GUNAKAN AMANAT ITU DI SETIAP CERAMAH SEPERTI MANA DEPA BUAT SELAMA INI.

ADA BERANI?

Anonymous said...

834
isu ni panas kembali kerana SEKARANG ni Pas dan gugurkan slogan negara islam, SEKARANG ni pas berpeluk dengan Dap. Apa bezanya Pas dengan UMNO? UMNO lebih baik kerana dominan dalam BN sedangkan Pas sanggup jual agama dan jadi tukang cuci taik PR

Anonymous said...

pencacai pr 8:34am

hang ni waras ke tak? hang dah baca dah dengar ke isi amanat itu? skrg pas dah buat sebijik dalam amanat itu kan? tetiba pulak amanat itu tak relevan? perggh, munafik tahap gaban betul la hang ni.

hang jangan buat komen bodoh kat sini lagi. buat malu pencacai pr je.

Anonymous said...

Amanat ini sudah lama tertanam dalam jiwa mereka. Sekian lama kami dikafirkan oleh adik beradik sendiri.

Anonymous said...

HAJI ADI KATA, PERJUANGAN PAS ADA-LAH JIHAD. PAK ADI SAKIT OTAK. DAP KATA, LANGKAH MAYAT AKU DULU. KEMALUAN ADI DAH TERMASOK. HEHEHE. CAKAP MELAMBONG.PODAH!

Anonymous said...

Anon Dec 22 8:34am.

Nampak benar kamu tak baca berita atau kamu ni dungu bin bodoh bin tolol bin bahalol.

Perkara supaya Hj Hadi Awang menarik balik Amanatnya yang dibuat pada tahun 1981 telah dibuat berulang kali, saban tahun.

Kamu ni nama saje orang Islam tapi tak tahu nak menggunakan AKAL. Kamu ada otak tapi bukan macam otak manusia. SERUPA HAIWAN PULAK CARA PEMIKIRAN KAMU.

Maaflah kalau aku dikatakan mengutuk dan mencarut. Sebab aku hanya mengguna pakai Fatwa @ FUCKWA Nik Aziz bahawa TUHAN MENCARUT.

Perkara yang sedang di ketengahkan bukan pasa UMNO dan PAS. Perkara yang dibangkit ialah FATWA SONGSANG HJ HADI AWANG. DISOKONG PULAK OLEH NIK AZIZ.

Ini mengenai akidah. Ini mengenai hukum. Janganlah jadi bangang sedara.

Kalau Hj Hadi kata pernikahan orang2 yang menyokong UMNO dan dinikahkan oleh orang UMNO. Bagaimana kalau suami PAS dan isteri UMNO. Dapat anak adakah itu ANAK LUAR NIKAH.

JANGANLAH JADI BASTARD MACAM HJ HADI DAN NIK AZIZ yang mengaku ulamak tetapi Ulamak SUUK (ULAMAK YANG NABI GAMBARKAN AKAN MENJADI PENGHUNI NERAKA).

Mereka ini bukan ULAMAK ZUHUD. tetapi ULAMAK PENGECHUT.



Anonymous said...

Hadi Awang adalah presiden PAS paling lemah dalam segala hal. Diera Hadi menjadi presiden PAS, PAS telah hilang hala tuju dan membenarkan diri mereka menjadi kuda tungganagn DAP.

Hadi Awang adalah pemimpin yang tidak berpandangan jauh. Itu sebab beliau mengeluarkan Amanat Hadi Awang. Amanat tersebut terlalu banyak membawa keburukan dan tidak mendatangkan kebaikan langsung kepada umat Islam. Malah lebih buruk lagi kerana amanat Hadi Awang telah memosongkan Aqidah ahli2 PAS yang taksub.

Hari ini Amanat (fitnah) tersebut telah dikembalikan kepada Hadi Awang dan PAS sendiri. Hadi Awang sedang dalam kepanasan dibakar oleh AMANATNYA sendiri. Ketika Hadi Awang menjadi syaitan bisu dalam isu Amanatnya, Pemimpin2 PAS yang lain cuba membela Hadi dengan berbagai alasan BODOH yang sebenarnya menyerlahkan KEBOHOHAN mereka. Ayat2 Al-Quraan yang mereka gunakan sebagai senjata untuk menyerang UMNO dahulu, telah menjadi senjata makan tuan. Sekadar contoh:Dahulu pemimpin2 PAS sering membaca Ayat 144 Surah Al-Nisa yang bermaksud: 'WAHAI ORANG2 YANG BERIMAN, JANGANLAH KAMU MENGAMBIL ORANG KAFIR DENGAN MENINGGALKAN ORANG YANG BERIMAN. ADAKAH KAMU HENDAK MENGADAKAN ALASAN YANG TERANG DAN NYATA BAGI ALLAH UMTUK (MENYEKSA) KAMU'.

Hari ini Pemimpin2 PAS amat takut untuk membaca Ayat diatas kerana perbuatan mereka sendiri yang sanggup bermusuhan dengan UMNO dan menjadikan DAP sebagai sekutu rapat. Sedangkan DAP adalah golongan kafir harbi yang jelas menentang apa juga yang dikaitkan dengan Islam. Hari ini pemimpin2 PAS mengamalkan perinsip 'sami'na wa ato'na keatas apa juga yang diperintahkan oleh DAP sehingga Hadi Awang sendiri sebagai Prersiden PAS secara terbuka membuat kenyataan 'PAS lebih rela menjadi kuda tungganan DAP'.

Hadi Awang bertanggung jawab diatas segala kerosakan yang berlaku akibat dari Amanat Haji Hadio Awang termasuk KEROSAKAN AQIDAH pengikut dan pentaksub PAS. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Wahai Saudara SAMDOL ANON 22 DEC 2012 8:34AM.

kenapa tak jawab???

MUHASABAHLAH DAN RENUNG2KAN DEMI ALLAH DAN RASUL.

JANGAN GADAI ISLAM.

Anonymous said...

sAUDARA MTK 9:39AM.

Syabas dan saya sokong hujjah saudara.

Sungguh Bernas tapi (Bukan BERAS NASIONAL YA).

Anonymous said...

Hidup UMNO tumpas PAS. Kelantan UMNO mesti menang ! Halau Taliban PAS ke padang pasir pergi jaga unta !

Anonymous said...

ADAKAH BENAR HJ HADI AWANG AWANG LULUSAN UNIVERSITI MADINAH.

CARA BERFIKIR BERHUJJAH DAN BERTINDAK MACAM LULUSAN

"UNIVERSITI MADINAH RESTORAN" AJE.

APA PUNYA ULAMAK.

Anonymous said...

nostalgia lah bila dengar rakamanan nih. dulo2 walau jauh, walau dah berkali2 aq mai jugak nak dengar ceramahnya. naik van ngamai2. merempit lak tuh tak takut mati errrk. mati syahid daaa. tapi skrg jadik benda memain lak.aduiii sesia jer zaman muda aq.

Anonymous said...

anon 9.49..universiti madinah restoran 24 jam tu ke?

Anonymous said...

ANON 22 DEC 2012 10.25AM

UNIVERSITI MADINAH RESTORAN.

BETUUUUUUUUUULLLL!!!!!!!!!!!!!!!

Fatwa berdegar degar macam kedai kopi kot.

Rasa rasanya pemimpin2 PAS persis seperti peribahasa Melayu:

Kokok berderai derai tapi ekor bergelumang tahi.

Betul tak?

BETUUUUUUUUL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

DAH DENGAR DENGAN JELAS DAN TERANG AMANAT HADI BAHLOL AL TOLOL NI BARU TERASA YANG AKU KENA TIPU SELAMA NI.
BYE BYE PAS. MENYESAL AKU.

Anonymous said...



834
KITA BERTAUBAT KERANA INSAF, BUKAN KERANA ORANG SURUH.........BUKAN KERANA PILIHANRAYA. TYPICAL PAS FANATIK LA KO NI.
TAKUT ALLAH SWT KE TAKUT NGAN MAANUSIA ?
PADA AKU HADI AWANG TAK BERAMAL DGN ILMU YANG DIA ADA.
FIKIR DAN FIKIR OK, INSHALLAH KITA BERADA DIJALAN YANG BENAR.

Tukang Komen said...

KANAK2 KENA DERA DAH BIASA KITA DENGAR DAN LIHAT. SEKARANG PAS KENA DERA OLEH DAP DAN PKR DALAM PAKATAN.

ADA ILMU DAN BERGERAR TOK GURU TAPI ILMU YG ADA TAK BERI MUNAFAAT PADA DIRI SENDIRI. BERPULUH TAHUN MENGAJI TETIBA BARU TAU DALAM ALQURAN TAKDE NEGARA ISLAM. TAK KE BODOH NAMANYA.

BETOL KE ADA AYAT YG SEBUT PASAL NEGARA BERKEBAJIKAN PAS.

tamingsari said...

Tok guru konon. Takkan semua ulamak salah dia sorang je yg betol. Kalau benar jawablah wahai Mr.Hadi.

Kawan ngan MCA kafir,kawan ngan DAP camne pulak? Please jawab.

Beri fatwa ikut syok sendiri je. Dah penuh ke ilmu diserban?

Anonymous said...

Amanat 3/4 habis cerita

Tukang Komen said...

Parti Ajaran Syiah. Melahirkan kumpulan khawarij. Kepimpinan pas tidak memelihara sunnah.

Anonymous said...

NIK RADHI BUKANNYA TAK NYENYAK TIDUR....DAH TAK BOLEH TIDUR.....INSOMNIA.PALING DI GERUNI BILA PINTU TAUBAT TELAH DITUTUP.BERDOALAH KEBAIKKAN UNTUK SESAMA ISLAM.

Anonymous said...

9:23

bole ckp kat aku masjid mana yg skrang smbahyang 2 imam? nikah 2 kali?

Anonymous said...

9:03

tu la kau silap...PR takde dominan2... sbb hormat semua bangsa...

UMNGOK sanggup memecahkan perpaduan kaum hanya kerana takut hilang kuasa..kuasa mereka bukan kuasa org melayu...jgn confuse UMNGOK tak wakili semua melayu..

Unknown said...

Menyesal aku sokong pas selama nh!!! Pas dah setaraf dgn ajaran sesat....jgn harap nak undi aku dan keturunan aku lepas nh!!

Unknown said...

Menyesal aku sokong pas selama nh!!! Pas dah setaraf dgn ajaran sesat....jgn harap nak undi aku dan keturunan aku lepas nh!!

Anonymous said...

percayalah WALAU SEBESAR BUKIT DOSA HADI DIA TETAP TIDAK MASUK NERAKA MALAHAN TELAH DIJAMIN SYURGA MEMANDANGKAN KAWAN DIA NIK AZIZ YANG MEMEGANG KUNCI SUYRGA TU DAN DIA BEBAS NAK MASUK PINTU MANA-MANA DAN YANG PALING MENARIK NIK AJIS TELAH CAT DINDING SYURGA WARNA HIJAU PUTIH..........WALAU BAGAIMANAPUN HAKIKAT SEBENAR NYA JIWA HADI DAN NIK AZIZ TIADA KETENANGAN DEK DOSA MEREKA......TENGOK LAH MUKA MEREKA TIADA NUR LNGSUNG.......

Anonymous said...

kenyataan sebegini selalunya dr buah fikiran pemimpin PAS yg cuba membutakan fikiran pengikut mereka yg sememangnya buta..

Anonymous said...

wakaka bahlolnya kenyataan ko tue..cedok dr ape yg dikatakan oleh ostad2 PAS ko tue ke......kesian tk mampu menilai...

Anonymous said...

BERSEBAN IKUT SUNAH..JUBAH IKUT SUNAH ..KAWIN 4 IKUT SUNAH..BILA BUKAK AJE MULUT IKUT YAHUDI TERUS..

KENYATAAN DI ATAS TERPAKAI UTK ALIM ULAMA PAS YG SUKA BUAT FITNAH KECUALI MAT SABU..SEBAB REMBAT BINI MEMBER MANA PUNYA SUNNAH YG DIA IKUT DAAA...

Anonymous said...

Pluralisme lah pegangan ko ye.. Najis ko..

Anonymous said...

takut kerrr.....

Anonymous said...

kalau nak cakap tu agak-agak dia tu orang agama .bahasa yg kasar n celupar tu tak elok.apa lagi bila mengata orang yg tahu agama.apa pun biar lah orang yg sma taraf je yg layak cakap.kalau setakat sekolah tak habis tu...tolong diam n tengok je.tkut nanti kamu dapat pahala besar besok,eh..eh slah dose yg amat besar besok .maklu aje le maki hamun orang ugama lah katakan.