Sunday, December 23, 2012

AMANAT SAKIT OTAK HADI : BUKTI HADI WAJIB TANGGUNG DOSA KERANA MENIPU AHLI PAS !




97 comments:

Anonymous said...

Takut aku...sebab tiada SIAPA pun antara kita: Nik Aziz atau Hadi Awang yang KEBAL dari Dosa dosa...

PAShit said...

BELIAU hanyalah individu biasa ketika menyertai Pas, biar pun tidak memegang sebarang jawatan penting dalam parti, namun demi kecintaan dan taksubnya bagi menjayakan perjuangan Islam yang diuar-uarkan oleh Pas, beliau sanggup melakukan apa sahaja.

Bukan sahaja kerjaya dikorbankan, malahan beliau juga sanggup mengkafirkan abang dan ayahnya hanya kerana perbezaan fahaman politik.

Jika suatu ketika dahulu beliau sanggup berkorban nyawa demi Pas, tetapi kini beliaulah insan paling ke depan untuk membongkar kemungkaran politik oleh parti yang pernah dianggotai selama 27 tahun.

Dan kini, insan bernama Zainon Ismail atau nama penanya C.N Al-Afghani muncul lagi dengan buku terbaru berjudul 'Kafirkah Aku?'. Buku ini adalah hasil karyanya yang ke-20 dan sebelum ini bukunya bertajuk 'Air Mata di Bumi Memali' yang diterbitkan pada November 2010 menimbulkan kontroversi hingga diharamkan jualan dalam kalangan ahli Pas kerana buku tersebut mendedahkan isu penyelewengan Tabung Mangsa Memali.

Walaupun menerima pelbagai ancaman, ugutan dan tekanan sebelum ini kerana kelantangan mengkritik kepincangan dalam Pas, namun Al-Afghani tidak pernah berasa gentar.

Apa yang beliau paparkan dalam buku terbaru ini akan memberi pemahaman bagaimana seorang penyokong tegar Pas seperti beliau akhirnya meninggalkan perjuangan parti itu selepas melihat Pas yang selama ini menguar-uarkan perjuangan Islam semakin meninggalkan hasrat suci itu semata-mata untuk memburu kuasa bersama-sama Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP.

Dalam buku setebal 85 muka surat itu, Al-Afghani yang pernah berjuang bersama Mujahidin di bumi Afghanistan mendedahkan bagaimana ahli-ahli Pas seperti dirinya begitu taksub dengan perjuangan Pas.

''Tidak keterlaluan kalau dikatakan waktu itu, masing-masing sanggup berkorban apa sahaja demi kawan atau istilah 'orang kita'. Lingkungan orang kita ini hanyalah terdiri daripada ahli Pas. Walaupun ahli keluarga, tetapi masih UMNO tidak diiktiraf sebagai orang kita. Lebih dahsyat lagi hingga ada yang memutuskan hubungan keluarga. Pendirian ini diambil sebenarnya bukanlah mengikut nafsu tetapi ada dalil-dalil yang disampaikan oleh pimpinan Pas."

Demikian coret Al-Aghani dalam muka surat 7 buku berkenaan yang memaparkan bagaimana demi perjuangan Pas, ahli-ahli parti itu sanggup melakukan apa sahaja hatta menjatuhkan hukum kafir kepada mereka yang tidak sehaluan politik.


Keadaan itu menjadi bertambah parah dengan lahirkan Amanat Haji Hadi yang disampaikan pada 7 April 1981 di Kampung Benggol, Peradong, Kuala Terengganu. Sehingga hari ini amanat yang dianggap mencetuskan pelbagai konflik dalam kalangan umat Islam khususnya antara pengikut UMNO dan Pas tidak ditarik balik oleh Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang kini menjadi Presiden Pas.

PAShit said...

Sebab itulah dalam buku itu, Al-Afghani mencoretkan sebuah 'Warkah Buat Datuk Seri Haji Hadi' yang antara lain meminta Abdul Hadi menarik balik amanat tersebut dan isytihar secara terbuka bahawa UMNO tidak kafir di sisi Islam.

''Dengan ini juga memudahkan lagi kami yang dalam dilema ini berlepas diri daripada ikatan amanat tersebut. Memudahkan kami memohon maaf kepada saudara kandung dan ahli keluarga, jiran tetangga, orang kampung, rakan sekerja juga pimpinan UMNO yang pernah dikafirkan satu masa dulu. Selagi mana Datuk Seri tidak mahu mengisytiharkan begitu, selagi itulah persoalan yang sering menghantui 'Kafirkah aku jika bersama UMNO, Kafirkah aku setelah dipecat dari Pas' tetap mencengkam saya. Datuk Seri harus bertanggungjawab di atas keresahan ini, bebaskanlah kami dari ikatan amanat Datuk Seri itu," tulis Al-Afghani.

Hakikatnya, buku 'Kafirkan Aku?', bukan sekadar berlegar kepada kesan amanat Abdul Hadi sahaja tetapi jauh daripada itu satu renungan dan iktibar serta peringatan kepada ahli-ahli Pas yang masih taksub dengan perjuangan parti itu untuk memahami hala tuju parti tersebut yang semakin bercelaru.

Ia kerana seperti mana dipaparkan Al-Afghani terlalu banyak perkara yang dilakukan oleh Pas sekarang bertentangan dengan prinsip perjuangan asal parti itu dan segala-galanya berlaku kerana keterujaan Pas untuk mengejar kuasa ke Putrajaya bersama rakan-rakan sekutunya.

Malahan apa yang paling mengecewakan insan-insan perjuang tegar Pas seperti Al-Afghani, pemimpin-pemimpin parti itu bersedia melakukan apa sahaja kerana 'dalam mencapai matlamat (ke Putrajaya), pedulikan dulu apa juga yang ada di kiri kanan lebuh raya ke Putrajaya.'

Sebab itulah prinsip dan dasar sedia ada dikorbankan, tiada lagi ayat-ayat al-Quran atau dalil-dalil yang dibacakan oleh alim ulama Pas berhubung kerjasama dengan bukan Islam seperti mana dahulu mereka sering membaca surah al-Nisa ayat 144 yang bermaksud;

''Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kami mengambil orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang yang beriman.Adakah kamu hendak mengadakan alasan yang terang dan nyata bagi Allah untuk (menyeksa) kamu."

'

PAShit said...


Al-Alfghani juga dalam bukunya itu turut mempersoalkan mengenai tindak-tanduk kepimpinan Pas terutamanya dalam perjuangan melaksanakan hukum hudud yang kini semakin dipinggirkan sedangkan perjuangan itulah yang mengakibatkan ahli-ahli Pas sanggup melakukan apa sahaja dengan hasrat ingin melihat Pas memerintah negara ini, menggantikan pemerintahan sekular yang dibawa oleh UMNO.

''Sering kali disebut oleh pemimpin Pas, andainya Pas dapat memerintah negara pada 12 jam tengah malam, maka undang-undang Islam akan dilaksanakan pada jam 12.01 minit. Terhapuslah di situ undang-undang Lord Reid. Sokongan padu pada Pas diberikan atas dasar ini, yakni mahu lihat hukum hudud dilaksanakan. Selagi hudud tidak dilaksanakan, ertinya perjuangan Pas masih gagal. Bagaikan makan tidak bergaram, minuman tidak bergula," hujah Al-Afghani.

Apa yang menarik Al-Afghani turut menimbulkan pelbagai persoalan mengenai kemelut yang berlaku dalam pentadbiran negeri di bawah Pas yang disimpulkan oleh beliau, ''Pada saya, Pas belum boleh diberi kepercayaan menerajui pemerintahan negara berdasarkan beberapa perkara. Biarlah rakyat dan ahli Pas Kedah tertipu, jangan pula seluruh rakyat Malaysia turut terpedaya. Slogan Kerajaan kebajikan, Kedah sejahtera dan Serambi Mekah masih jauh tersasar.''

Mungkin bagi mereka yang taksub kepada perjuangan Pas, seperti biasa mereka akan menuduh Al-Afghani sudah 'dibeli' oleh puak-puak tertentu, Al-Afghani adalah tali barut UMNO dan Barisan Nasional, Al-Afghani adalah pengkhianat kepada Pas.

Tetapi sebelum mereka membuat tafsiran dan tuduhan sedemikian, baca dan kajilah segala hujah dan fakta yang dipaparkan oleh Al-Afghani dalam buku berkenaan, kemudian bandingkanlah dengan situasi Pas sekarang, sudah pasti mereka akan menemui kebenarannya.

Bak kata, Al-Afghani dalam buku itu, ''Tujuan saya tidak lain, semata-mata menyelamatkan ummah yang sedang hanyut dibawa gelombang hijau, biru, merah dan kuning. Atas nawaitu ini, saya terpaksa membelakangkan segala tohmahan, Lontarkan rasa takut terhadap makhluk dan menelan segala kepahitan.

Arus yang dibawa oleh gelombang hijau ini, nampaknya begitu besar. Bagaikan tsunami yang melanda semua tumbuhan dan bangunan di tepi pantai. Saya tampil di suasana begini untuk berteriak, agar insan yang di tepi pantai segera menyelamatkan diri ke tempat yang lebih tinggi. Kembali ke landasan perjuangan sebenar berpandukan al-Quran dan sunnah.''







Anonymous said...

pas pis pus semakin dihanyutkan oleh gelompang najis....terus hanyut menuju kelubang dan tong taik.

Anonymous said...

P ramlee adalah lebih baik dari Hadi Awang .

yogibear's season said...

1)Dlm polemik PAS mengkafirkan pendokong2 UMNO krn mendokong undang2 penjajah dgn Hukum Hudud yg diluluskan oleh PAS dimana org kafir tidak akan ditaklifkan(diberati) dgn hukum tersebut,maka org2 UMNO pasti akan terlepas dr dihadkan dgn Hudud PAS krn mereka adalah kafir pd ittiqad org PAS!

2)Kalau dh fatwakan UMNO kafir kenapa dok ceramah siang malam nk suruh pendokong2 UMNO laksanakan hudud???

3)Kesimpulannya kepala(fatwa UMNO kafir) dgn ekor(fatwa org kafir tidak diberati dgn Hudud) adalah berlawanan.Nak selamatkan kepala, maka ekor kena kerat(pinda Hudud yg mengecualikan org kafir)atau sayangkan ekor(hudud PAS), maka kepala kena pancung(rujuk dr mengkafirkan UMNO!)

Anonymous said...

Penyokong PAS, apa hujah anda pula?

ATE MENGATE said...

HADI KAU TANGGUNG LA DOSA ORANG YANG KAU DAH MURTADKAN TU , NI LA YANG TUHAN DAH NYATAKAN DALAM ALQURAN PEMIMPIN YANG BAKAL MENGHUNI NERAKA JAHANAN , PADAM MUKA KAMU , TAUBAT LA CEPAT

LU INGKAT NYAWA MU LAMBAT LAGI KE TUHAN NAK CABUT , BELAJAR UGAMA TINGGI TAKAN TAK TAU PASAL NYAWA BILA NAK DICABUT , ANYTIME BRO....., TAK SEDAR LAGI KE.

KESIHATAN LU PUN DAH BERI SIGNAL TANDA DAH TAK LAMA LAGI LA TU

GUA BUKAN ORANG POLITIK , SEKADAR NAK KEJUTKAN SESAMA AGAMA BERI TEGURAN , APA NAK MALU MOHON MAAF DAN BERTAUBAT

RASANYA RUGI TERAMAT LAH LU , FAHAMAN AGAMA TINGGI AKHIRNYA NANTI NERAKA JAHANAM TEMBAT MU

NAUZIBILLAH , DAH DIHUJUNG USIA BUKAN PUTRAJAYA MATLAMAT MU SEPATUTNYA , SHURGA TERTINGGI LA TARGETNYA , NI TAK , INGAT LA DUNIA NI UNTUK LU DAH KIRA DIPENGHUJUNG , ADA PUN 10 TAHUN PALING TINGGI , TU PUN DAH TAK ADA KUALITI.

Anonymous said...

nampaknya UmNGOK sudah mulakan gendang PRU 13 dgn mendendangkan 'lagu-lagu lama'..yg mana amanat tuh telah dilupakan oleh kebanyakkan muda-mudi sekarang.....nampak mcm terdesak nak dpt undi org muda jeee....

Anonymous said...

P.Ramlee kata UMNO itu sarkas! Tun Mahathir kata UMNO itu parti Syaitan! Kedua-dua pun betul.

Anonymous said...

PASngok..jawab dengan hujah la...isu ni 100 tahun pun x padam selagi haji hadi x tarik balik..

Anonymous said...

PAS ni memang sial, nak ngaku salah jauh sekali sebab perjuangan menjurus kpd "Ana lebih baik", dari dulu, sekarang & selama lamanya.

Anonymous said...

yang buat buku ni, yang timbulkan isu ni,,semua orang Pas...sebab isu ni,yang teraniaya orang pas..umno x rasa apa2 pun..pas yang bodoh

Anonymous said...

YANG KUTIP DERMA MEMALI..ORG PAS..YANG BAGI DERMA ORG PAS...YANG KENA TIPU ORG PAS...HAHAHA

Anonymous said...

YANG MAKAN DUIT DERMA TU JGK...PEMIMPIN PAS.

Anonymous said...

Yang diberkati sebagai pemimpin saja org umno.... Hahahahha.... Kirim salam pas nk dapat putrajaya... Langkah mayat karpal singh dulu.

Langsi said...

Puak2 UMNgOk Be-eNd ni masih berkitabkan Utuseks Melayu yg berkali kalah saman dlm MAK-KAK-MAH dan nak bangkrap asik bayar saman!

Media yg disahkan menFITNAH ni pun jadi rujukan dan bacaan puak2 UMNgOk Be-eNd...termasuk si anak haram PG Hindu anak Omar ni! Sebelum ni dok bergantung hayat dgn PUNGKUK SayFOOL ButtHairy yg tak rela diliwat tapi siap sedia dgn KY Jelly dan tak menolak diliwat. Tunggu 2 hari baru lapor polis... sembahyang tapi tak mandi?

Dah takde isu...sampai isu 31tahun diulangbalik! Majlis Agama buat ape selama 31 tahun. Baru skrg terima tekanan dari KERAjaan Be-eNd ke... takut ditukarkan atau nak jaga periuk nasi? Tok Mufti jgn sampai jadi Tok Peti!!!

Anonymous said...

Pernahkah tuan dengar rangkai kata:

"Jika doktor melakukan kesalahan 1 nyawa terkorban. Tetapi jika guru yg melakukan kesalahan 1 generasi yg akan terkorban"

Isu ini bukan isu lama, malah ia sentiasa disegarkan oleh pemimpin malah penyokong PAS sendiri, tetapi dlm versi yg lain. Yg paling popular ialah kenyataan pemimpin PAS iaitu UMNO tolak islam. Dan kenyataan ini terus digunapakai malah disebarluaskan dlm komen-komen penyokongnya.

Anonymous said...

Mr Langsi...harakah penuh dengan fitnah awak x nampak...umno x sampai hati nak saman..kesian

Anonymous said...

Sebelum ni dok bergantung hayat dgn PUNGKUK SayFOOL ButtHairy yg tak rela diliwat tapi siap sedia dgn KY Jelly dan tak menolak diliwat. Tunggu 2 hari baru lapor polis... sembahyang tapi tak mandi?
__________________________________________________________________________

Bukan penyokong PR kata kes liwat ni fitnah ke? Kenyataan kat atas ni menunjukkan yg memang Saiful diliwat. Persoalannya, oleh siapa?

Anonymous said...


umno mengajar apa itu politik Islam kepada PAS?

sama spt najib ajar nil aziz bagaimana nak tutup aurat mengikut ssunnah..... hehheheehehe

ahli sunah umno nk jawab apa lg?


Anonymous said...

isu akidah bukannya isu remeh. malahan ia melibatkan ribuan umat islam yang berpecah belah kerana amanat hadi. persaudaraan sesama islam terputus hanya kerana berbeza fahaman politik.

jika ditanya kepada pas tentang isu ini, mereka pasti akan katakan ia isu lapuk yang ditayangkan semula. walhal isu ini masih releven hingga kini selagi hadi tak tarikbalik dan mintak maaf.

baharudin said...

Bagi mereka isu ini dah lama, ramai orang dah lupa...maksudnya isu ini perkara benar.. sumudah itukah orang Pas mencuci dosa mereka... Soal Aqidah...

Anonymous said...

jawab isu kafir-mengkafir dulu...jgn nak putar ke lain..duit memali mana?.ibrahim libya kubur x di kapan siapa nak tanggung dosa

baharudin said...

Bagi mereka isu ini dah lama, ramai orang dah lupa...maksudnya isu ini perkara benar.. sumudah itukah orang Pas mencuci dosa mereka... Soal Aqidah...

komandomelayu said...

Langsi otak babi

HUJAH KAU MAKIN LAMA MAKIN AKU NAK MUNTAH DAN MAKIN MENYAMPAH DENGAN PARTI PR KAU!

Sebelum aku trace dan letup kepala kau baik kau blah!

Anonymous said...

8.11PM.

Siapa lagi si KOTE BENGKOK la!!!!!! sebab pemimpin PKR itu yang gila2 sangat nak ke Putrajaya. Berani liwat ponggong orang tapi takut nak berhadapan dengan kebenaran. DASAR SEORANG PELIWAT RAKYAT!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Langsi puaka.

Dari hari tu dah kata isu kafir mengkafir nie di bawa oleh penyokong bongok PAS yng telah insaf.
Ko baca suratkahabar Haramkah yng banyak iklan utk menegangkan kote memang la tak keluar bodoh!

Orang PAS yng dulunya bongok macam ko sekarang dah tua mereka mula rasa berdosa kerana tak lama lagi dah nak mati.Perjalanan hidup mereka yng semakin pendek di hantui oleh dosa akibat perbuatan mereka memutuskan ikatan persaudaraan sesama islam!

Hadi Awang tok guru ko yng handal berkelulusan madinah adalah penyebab mereka sesat.Kerana mereka telah di tarbiah bahawa umno kafir di dalam usrah2 PAS hanya semata supaya tak mengundi umno.

Langsi puaka mereka ini adalah penyokong taksub PAS yng gila mcm ko la bodoh.Tak ada kena mengena dgn umno.

UMNO hanya smash..aha..aha sebab PAS dah bagi bola tanggung.Patut lah ko jadi penokong PAS,bodoh mukarab rupanya hahahaha

Yahhooooo padan muka lu Hadi Awang...pergh..
banyaknya dosa dia!!!!!

Anonymous said...

Sebagai rakyat umum yang tahu Amanat Haji Hadi terpesong akidah, ingin melihat bagai mana Haji Hadi akan menghadapi nafas terakhir nya sekiranya haji hadi gagal memperbetulkan kesilapan beliau, dan, yang amat penting sekali, memohon ampun dari semua ahli Pas dan juga ahli UMNO kerana penyelewangan beliau. ALLAH akan menunjuk kebenaran. Nak minta haji hadi tengok siri derama "Tanah Kubur"... kut boleh dapat keinsafan.

Tukang Komen said...

Otak Hj.Hadi kebal. Ulamak lain tak pandai macam dia. Kalau ada pun yg pandai sikit ialah N.Ajis. Kembar siam kita pernah dengar dan jumpa. Mereka berdua ni entah kembar apa tah.

Amanat Hadi 'perkara lama' dan sengaja hendak dulupakan oleh penganut pas. Sbb benda salah pas biasa suka tutup. Kohilal,memali dn lain2 semua kes lama dan paksa dilupakan oleh pas.

Pendek kata pas bodoh. Panjang kata pas kurang bijak. Dua2 tanda bengap.

Anonymous said...

Langsi puaka,


Kote dah tegang ke belum?
Kalau belum bacalah kitab Haramkah keluaran terbaru. Ada iklan ubat kuat yng hebat berkeupayaan untuk menaram macam pemilik jam Omega!

Yeeehaaaaa ah..ah..ah..

Sorry la orng bongok macam ko nie kena bagi tahu selalu.Kalau tidak puak korang tak ada kerja lain asyik nak memfitttttttnah jer!

Klu ko nak marah pasal isu nie ko marahlah pd Hadi Awang kerana dia lah master key nya.Klu ko nak hangin satu badan ko tunjing lah muka Zainon Ismail pejuang taksub PAS,yng pernah berjuang bersama mujahiddin di Aghfanistan,pernah terlibat dalam komplot utk menyerang T.Mahathir ketika masih jadi PM.Dia pernah juga di tangkap di bawah ISA kerana mengetuai KMM(kumpulan mujahiddin Malaysia)

Hebatkan tuan empunya badan bernama Zainon Ismail.
Aku rasa klu di banding kan dengan empunya badan bernama Langsi puaka hah ko hanya layak duduk di bawah tapak kaki dia.Jangan kecil hati krn memng itu lah ko punya standard!Budak bongok!

Masaalah dia kerana Amanat Hadi Awang, bukan sahaja telah mengkafirkn saudara maranya tetapi bapaknya juga dia kafirkan.Dia terasa teramat berdosa selagi Hadi Awang tidak tarik amanatnya
dan Hadi Awang perlu bertanggung jawab terhadap beribu2 lagi pengikut PAS yng telah isem kerana Amanat Hj Hadi.

Perghhhh kalau boleh di ibaratkan gunung, tinggi mana lah agaknya dosa Hj Hadi?




mohd. natar said...

... Orang yang bersifat ego tidak akan mengaku akan kesilapannya.

Itulah Hadi Awang.

Hebat sangatkah dia?.

Hanya kebodohannya sahaja yang membuatkan dia sukar untuk mengaku salah walaupun kaum bangsanya berpecah belah.

Tetapi yang anehnya kenapa orang orang PAS masih menyanjunginya?.

Adakah orang orang PAS juga semuanya bodoh sepertinya? ...

Anakbukitgantang said...

1- Hadi Awang Wahhabi 2- Amanat tersebut mengkafirkan umat Islam ASWJ dari UMNO kerana lumrah Wahhabi mengkafirkan Islam ASWJ sebab mereka bukan Wahhabi 3- Hadi Awang telah menyelewengkan akidah ahlul PAS selama berpuluh tahun 5- sewajarnya Hadi Awang mengucap 2 kalimah syahadah dan bertaubat

Anonymous said...

Hadi sorokkan isteri-isterinya tapi penyokong fanatik pas mengutuk isteri PM. Terjah isteri2 hadi!!!

Anonymous said...

HADI BONEKA ANWAR!!!

Anonymous said...

HANYA SI BODOH YANG TIDAK MENGGUNAKAN OTAK SAHAJA YANG AKAN MENYOKONG PAS...

Anonymous said...

Aku respek sikit je kat Hadi ni drpd Nuaq... Nak tau apa dia? Dia berani kahwin ramai tapi Nuaq cuma berani zina ramai...

Anonymous said...

UMNO dan PAS perlu bersatu .

Anonymous said...

Bodoh... takde isu. Mentaliti tahap anjing pencacai

Anonymous said...


Amanat Hadi tak terpakai lg ke sekarang?....

Anonymous said...

Bukan soal 'lagu lama' tuan.. tapi AHH ni lah yang org2 PAS tujukan 'KAFIR' pada UMNO tu. Sekarang ni pulak sejak kau berbaik dgn DAP dan PKR (UMNO lain mazhab tu ) , kau jilat balik amanat tu dah jadi 'ISLAM' pulak doh. Inilah yg jadi persoalan nyer..kenapa engko org tak jadi kap pe ra pulak.? Hairan pak cik.

Anonymous said...

UMNO-United Malays National Organisation.melayunya-Persatuan melayu Kebangsaan.inilah persatuan yg digembar gembur Nik Ajis/PAS sebagai sesat.Mana ada persatuan ini dapat membaca 2 kalimah syahdah!Tetapi yg menjadi ahli2 nya saja yg bersyahdat,bukan parti.Contoh macam kereta,kereta bukan islam atau kafir tetapi pemandunya boleh jadi kafir atau islam.ini tertakluk dengan fahaman agama dia.

Anonymous said...

Hadi Awangan punya taraf lubang najis.

Langsi said...

Anon 7:49pm... aku setuju!
Kerana MahaFIRAUN sekor la, habis rosak UMNgOk Be-eNd sampai sekarang. Sebab tu la aku pindah ke PR la ni.

Anon 8:04pm... bukannya UMNgOk Be-eNd tak berani saman Harakah tapi takut terbongkar segala RAHSIA KEMUNGKARAN; SALAHLAKU dan RASUAH dlm perbicaraan nanti

Anon 8:11pm... kan MAK-KAK-MAH dan media KERAjaan yg bagi tajuk "kes liwat II". MAK-KAK-MAH juga yg maklumkan JUBOR tmpat bergantung hayat UMNgOk Be-eNd ade BEBERAPA DNA yang tidak dikenali... SayFOOL ni berJUBOR dgn ramai org rupenye! Patut pun dah ready KY Jelly walau kononnya tak rela diliwat.

KoMandul Melayu... pakai C4 ke, semudahnya 2 pengawal Najib mendaptkannya? ...opis bagi ke?

Anon 8:48pm... kalo dah ramai bebeno yg nyokong UMNgOk Be-eNd, kenape harus diganggu ceramah PR dgn tindakan samseng & dirosakkan bas PR.Ape perlu melolong sanasini 24jam-7hari dlm TV dan media pro KERAjaan memburuk-buruk dan FITNAH PR... takut plak bagi ruang barang sepuluh-dua minit utk menjawab!

Anon 9:46pm... dah baca amanat tu betul2, kalo nko hayati...boleh tuko kaler nko nanti!

Anon 9:46pm... sori bos! Kawan tak baca Utuseks Meloya sbb akhbar tu dah disahkan MAK-KAK-MAH sbg akhbar penuh FITNAH...asik kalah bicara dan dah nak bangkrap bayo saman. Saman terbaru dari TGNA!

Anon 10:14pm... sape plak yg diBAGHALkan dan diperLEMBUkan dgn isu NFC?

Anon 11:18pm... Kadazan;Dusun; Mamak; Mamu; Mandeliar; Siam; Org Asal;... sume tu Melayu ke?

Assalamualaikum wbkh...!

Anonymous said...

Kepada pendokong UMNO dari kalangan pemimpin,ulamak muda dan tua,pencacai,pengendali media,kroni,NGO dan lain lain kelompok, penulis ada beberapa persoalan yang penulis kutip dari pembacaan, interaksi penulis dengan beberapa golongan pendokong UMNO(terutama pencacai) di FB dan dari apa yang penulis dengar di radio dan TV kawalan UMNO.

Soalan soalan yang ingin penulis tanya ini merupakan soalan soalan berkaitan pengertian Islam sebagaimana sudah termaktub dalam pengajian pengajian Islam yang disampaikan oleh para ulamak muktabar dalam mazhab ahli sunnah wal jamaah. Soalan 1a:
Apa makna KAFIR?tolong huraikan makna kafir seperti mana terdapat dalam Al Quran dan Hadis Hadis Baginda Nabi serta nyatakan kitab kitab rujukan yang menghuraikan makna kafir.

Soalan 1b:
Seterusnya tolong huraikan makna KAFIR harbi DAN kafir zimmi, ciri cirinya dan tindakan yang patut diambil oleh umat Islam terutama pemerintah terhadap kedua dua jenis kafir ini.

Soalan 2a:
Apa makna kufur nikmat?Adakah ianya merujuk kepada orang orang yang tidak menerima JALUR GEMILANG dan mengatakan ianya perlu ditukar?

Soalan 2b:
Apa pula makna syukur nikmat?Apakah ianya bermakna mesti mentaati pemerintahan UMNO sementara orang orang yang menolak UMNO itu mesti keluar dari bumi Malaysia?Apakah bersyukur itu tidak termasuk penyerahan diri secara total kepada ALLAH dengan berusaha melaksanakan semua perintahnya termasuk hudud dan mencegah kemungkaran? cukup sekadar mengundi UMNO dalam PRU dan membiarkan UMNO buat apa saja yang mereka suka?

Soalan 3:
Apakah keamanan dan kesejahteraan yang dikecapi sekarang merupakan hasil usaha UMNO dengan kerjasama MCA dan MIC?Atas dasar dan alasan apakah ALLAH menganugerahkan keamanan dan kesejahteraa kepada Malaysia berdasarkan apa yang telah dijelaskan oleh ALLAH dalam Al Quran dan Al Hadis?Adakah ianya kerana UMNO?Atau kerana adanya orang orang yang dimakbulkan doanya di bumi Malaysia yang sentiasa berdoa demi keamanan dan kesejahteraan Malaysia?

Soalan 4a:
Apakah rasuah, berlaku zalim serta menyebarkan kepalsuan itu dibenarkan oleh ugama dan tidak perlu ditentang malah mesti dituruti oleh semua umat?

Soalan 4b:
Atau berikan bukti fakta bukan auta bahawa UMNO tidak rasuah, tidak zalim dan tidak pernah berbohong.

Soalan 5:
Adakah Kewajiban melaksanakan hukum Islam bukan tugas UMNO dan usaha PAS untuk melaksanakanya pula perlu diperlekehkan kerana berkerjasama dengan DAP?

Soalan 6:
Berikan dalil bahawa cuma UMNO yang diutuskan ALLAH untuk membela melayu?Jadi sesiapa yang menolak UMNO dan memilih PAS atau PKR atau DAP adalah pengkianat dan tempatnya nanti di neraka ALLAH!

Soalan 7:
Berikan nas dan dalil Al Quran dan Al hadis bahawa PAS adalah parti sesat dan yang benar cuma UMNO.
Demikianlah beberapa soalan yang penulis lontarkan untuk dijawab oleh mana mana orang UMNO.Silakan........
Posted & copy by Rakyat Marhaen

Anonymous said...

anon December 24, 2012 2:27 AM

LU TANYA APA PANJANG2 LOL.. WA CITA PON TALAK GUNA. LU SENDILI INGAT ORANG PAS SENDILI SUDAH TATAK KASI UNDI SAMA PAS PUNYA CALON DALAM PRU13. LU SENDILI MAU INGAT LOL. LU OTAK JANGAN TALUK SAMA LU PUNYA LUTUT. LU MANYAK BENGONG PUNYA OLANG.

Anonymous said...

Susah betol nak cari kuih muih tradisional yang di jual di warong-warong Kuala Lumpur ni . Kalau takat goreng pisang , keropok lekor , karipap tu memang belambak laa . Tapi amat susah nak cari kuih seperti seri muka , kueh koci , kuah talam dan sebagainya .

pok ngah nik ajis said...

Antara soalan tuan yg ingin dalilnya. . Kita berbicara sebaik mungkin antara PAS dan UMNO.
kita ketahui keujudan PAS dan matlamatnya begitu jua matlamat umno . . Dua duanya ada kekuatan dan perbezaan. Dua dua parti tidak diutuskan oleh allah swt tapi allah anugerahkan hidayah kpd UMNO lebih baik sikit daripada PAS. . CONTOH perbezaan umur penubuhan UMNO dan PAS yg tidak jauh berbeza.
UMNO memerentah lebih 50 tahun. . PAS membangkang 50 tahun. Allah anugerahkan UMNO kemenangan dan kuasa tapi allah letakkan kekalahan pada PAS dan kemunduran.
Bila umno dan PAS tidak dilahirkn 1000 tahun dulu. Jgnlah dicari nas dan dalilnya dlm alquran. Tentu tidak ada. Yg dikata PAS itu sesat ialah. . Mengajak ahlinya tidak mkn sembelihan org melayu UMNO,tidak sembayangkan mayat ahli UMNO kononnya ahli umno murtad. Memutuskan tali persaudaraan sesama agama,memaki dan mencarut pada sesama bangsa,ugama.
Bila berbicara hal rasuah. Umno tidak melindungi dari segi undang . Beberapa pemimpin dari umno ada didakwa dimahkamah. . Tapi PAS mendiamkn diri bahkan mengeluarkn kes berprofil tinggi dgn menuding jari pd org lain. Contoh kes ladang rakyat yg terlepas kpd sekufu politiknya iaitu nga dan ngeh . contoh kes kambing janapari,
bila sebut ketua atau ulul amri. . PAS berguling menghalang dgn berbaring didepan kereta Yang mulia tengku. Dan inikah protes yg islam anjurkn. . ?
Saya ahli umno. . Kami memberi kuasa pada yg selayaknya. . Jika kedapatan pemimpin umno salah laku. Kami akan singkirkn.
Namun pemimpin pas yg salah laku adakah tuan menafikan atau menyokongnya?
Begitu juga hujah beberapa imam besar. " Adalah menjadi kebodohan kpd ahlinya yg menyokong pemimpin yg sedikit diminati berbanding ramai orang yg menyukainya. "
Tuan mungkin dikategori ahli yg membodohkan diri krn menyokong pemimpin dan parti yg kurang diminati berbanding UMNO yg sentiasa dimenangi dan disukai oleh rakyat jelata. .

Anonymous said...

PASti The End ...tak lama lagi...Insyallah.

komandomelayu said...

Pandai kau bagi salam ikut sunnah tapi hati kotor berperasangka buruk ikut setan tuduh orang umno mcm2 fitnah ikut selera kepala bapak kau boleh pulak?

Kalau takat baca harakah nak buat modal tak payah la!
baik kau baca yasin minta petunjuk dan minta Allah sembuhkan penyakit hati kau tu sebelum hati jadi keras mcm batu spt ulamak n ajis kau tu!

Anonymous said...


Amanat Petunjuk Politik Islam

jika dikaji secara ilmiah---- amanat hj hadi tiadalah apa2 kesamaran & penyelewengan dalam syarie. Tiada yg haram/ syirik/ bidaahnya -- perkataan disebut secara umum saja -- yg bermaksud sesiapa saja yg kata "politik itu suku, agama itu suku" maka ianya "boleh jadi kafir"

sesiapa-- ditujukan kpd semua manusia -- arab, pakistan, afghanistan, iran, sudan, nigeria, melayu, cina, india, barat, afrikan, dll........... jika mereka asingkan syariat politik dengan syariat ibadat/ hukum hakan yg lain (fahaman sekularisme) maka .. dia telah menolak sebahagian dari ajaran agaama Allah.--- sesiapa yg tolak mana2 hukum Allah maka ia boleh membawa kepada kufur mutlak jika tidak bertaubat!

mengapa UMNO terlalu terasa "terpukul" dengan amanat hj hadi itu?

mengapa UMNO pun yakin yg mereka telah asingkan politik dengan agama?

Jika UMNO banyak menyalahi hukum hakam Allah taala terutama dalam isu fekah siasah ... maka selayaknya UMNO bertaubat da kembali kpd jalan yg lurus!

UMNO tiada mengingkari hukum hakam Allah.... dan tiada lg kufur terhadap Allah!

Muslim yg jelas dengan ilmu & ajaran Islam, maka sudah tentu tidak mau subahat dengan parti yg menyalahi hukum hakam Allah!

Amanat Hj Hadi--UMNO terasa pedasnya?

aku dokong & sokong politik Islam tolak sekular....

komandomelayu said...

848

Kau baca amanat hadi mana plak ni?
Kau baca statement CN al afghani dulu!
Kau tahu tak apa akibatnya kepada org islam pada 80an akibat tuduhan umno kapir?

Anonymous said...

Anon 4;06am

Masa ko cari kuih2 tu masaa tu 4pagi memang la tak ada.Masa tu elok ko makan karipap macam Anwar Ibrahim.

Anonymous said...

Hadi Awang sedang 'dibakar' oleh Amanatnya (fitnah) sendiri. Dari satu fitnah itu sahaja telah menimbulkan terlalu banyak kebutkan. Tidak ada kebaikan langsung dari amanat tersebut. Itu belum lagi dengan siri2 fitnah yang lain.

Hari ini segala fitnah yang dibuat oleh PAS dan Hadi telah DIKEMBALIKAN kepada mereka. Allahamdulillah semakin ramai yang tampil dengan berani hari ini untuk mendedahkan kesongsangan Amanat Hadi Awang termasuk dari kalangan pengikut taksub PAS sendiri. Banyak yang menyesali, bertaubat dan memohon maaf diatas keterlajuran mereka berhubung dengan Amanat Songsang tersebut.

Amanat Hadi Awang itu sendiri membuktikan bahawa Hadi Awang bukan ulamak sebenar tetapi hanya sekadar ulamak politik yang meletakan kepentingan peribadi mengatasi kepentingan Islam itu sendiri.

Ketika Hadi merupakan Presiden PAS, perinsip perjuangan untuk menegakan NEGARA ISLAM hancur berkecai dengan alasan bodoh 'TIDAK ADA DALAM AL-QURAN'.

Kepada saudara2 dalam PAS yang masih dalam delema dan separuh sedar, saya mendoakan agar kalian semua diberi hidayah dan petunjuk untk menerima kebenaran sebelum kita memejamkan mata untuk selamanya. Wallahualam.

Servant of God said...

Anon December 24, 2012 2:27 AM,

Si nik ajis kau tuh dah siap tolak firman Allah, tak payah laa kau nak berlagak dan lontar soalan2 kau tuh.

Tak percaya si nik ajis tolak firman Allah SWT? Sila lihat ini video yer...

http://www.youtube.com/watch?v=FH3EC-dJQ8g

Anonymous said...

Dengar cerita Ummi Hafilda akan barkahwin tidak lama lagi . Suami beliau seorang doktor , 12 tahun lebih muda dari beliau . Bagus lah kalau begitu . Semoga perkahwinan aman bahagia .

Anonymous said...

Anon Dec 24, 8:48...

Kenapa ko cuma mengulas amanat hadi secara suku2? Mengulas pada bahagian2 yg hanya memberi keuntungan bagi kesimpulan yg ko buat? bacalah dari mula amanat tersebut...dari mula lagi beliau menyatakan "kita menentang UMNO bukan kerana namanya UMNO, kita menentang BN, bukan kerana namanya BN...? Masih maukah ko menafikan yg amanat itu secara jelasnya ditujukan pada orang2 UMNO? Aku heran sungguh dgn cara pemikiran korang nie...bende dah terang lagi jelas. lagi mau lampu suluh ka? Haji Hadi mana pegi? Aku nak jugak tau dia jawab macam mana tang isu ni...Haji Hadi pun tak mau jawab, hangpa yg dok susah2 nak backing dia, pasai apa? Hangpa pun patutnya minta dia yg jawab dulu..pastu baru la hangpa backing dia...betoi tak?

Aku ada tengok satu video klip dimana Haji Hadi ni ditemuramah oleh wartawan...beberapa bulan yg lepas...tak brapa ingat apa tajuk video tu...yg aku lihat...bagaimana Haji Hadi memperlekehkan wartawan yg bertanyakan soalan...beliau menjawab soalan wartawan tersebut dgn bertanyakan soalan semula pada wartawan...jadi wartawan tu bila ditanya, dah tentu dia akan jawab ikut kefahaman dia...jawapan wartawan tu diperlekehkan oleh Haji Hadi...kata Hj Hadi, kalo ilmu agama tak setinggi mana, jgn la nak bercakap soal agama dgn dia...bila aku tgk cara dan reaksi Hj Hadi dalam memperlekehkan wartawan melayu tu...aku cuma mampu mengucap Masyallah!!! macam ni ke peribadi dan akhlak seorg yg dkatakan pemimpin Islam? Mana ihsan beliau sesama manusia? hmmm...korang fikir fikirkanlah...

Anonymous said...

P Ramlee sepuluh kali lebih baik dari Hadi Awang .

Anonymous said...

Langsi Puaka....

Aku nak smashhhhh ni...
Zassssssssssssss...sorry ar memang patutpun kena kat mulut ko yng suka memfitnah tu!

Oiii memang ko nie bodoh tahap gaban ar.Amanat tu untuk orang PAS la bedul.Aku penyokong umno mana ada terkesan dengan amanat sesat macam tu!

Yng patut otak ko persoalkan..!!!!

KENAPA HARI INI AMANAT HJ HADI TELAH DITENGTANG OLEH ORANG2 PAS YNG TAKSUB TAHAP IBRAHIM LIBYA?

Kalau nak di bandingkan perjuangan Zainon ISmail atau C.N Alaghfani untuk PAS Langsi puaka hanya bertaraf hanjeng sahaja!

Bagi la ko punya otak berkembang.
Aku tolong bagi contoh soalan tahap Phd yng orang bijak akan respec!

Apakah kesan psikologi amanat Hj Hadi kpd jiwa anak muda seperti Zainon Ismail pada waktu itu dan implikasi kesan psikologi keatas perjuanganya kpada PAS pada hari ini?

Putnya ko kupas la persoalan macam tu bagi kita orang ternganga sampai mulut masuk langau hijau!

Ko juga boleh kupas pengakuan pejuang dan pentaksub PAS bahawa amanat Hj Hadi telah menyebabkan mereka menceraikan isteri,tidak makan sembelihan orng umno,mengkafirkan umno,sembahyang 2 imam dalam satu waktu di tempat yng sama,memutuskan ikatan persaudaraan sesama islam adalah tidak benar?

Korang kena cabar untuk berdebat dngan Zainon Ismail untuk menyanggah apa yng dia kata di dalam buku 'KAFIR KAH AKU".Puak korang kan suka berdebat!

8;48 lagi sekor budak biol setaraf
langsi puaka cuba tunjuk pandai.
Oiii mangkok apa kita orang nak kisah dngn amanat Hj Hadi tu.Dah 55 thn UMNO memerintah la bedol.Dari 222 kerusi parlimen PAS hanya menang 22 kerusi parlimen!Cuba ko tengok berapa umno menang kerusi Parlimen?Memang bodoh gila la korang.

Sekarang nie persoalanya kenapa pentaksub2 PAS ibarat pisau makan tuan?

Patut la selama ini korang menolak untuk bemuzakarah rupanya korang di tarbiah umno tu kafir.Patutlah korang menolak salam persaudaraan islam dari umno rupanya korang sakit jiwa !

Supaya ko boleh jadi baik bacalah surah Al Hujarat ayat 8-12!







Anonymous said...

Dulu aku x mau maafkan.Tp pikiaq2 sbg org Islam x palah aku maafkan perbuatan mengkapiaqkan org UMNO(termasuk aku tu). Kesannya serius jika Hj Hadi tidak memohon maaf atas perbuatannya mengkafirkan orang UMNO ni. Mana lah tau beribu-ribu lagi tu tak mau maafkan dia. Tu belum masuk yang sudah lama mati sebelum ni.

Anonymous said...

Hj Hadi ZALIM kerana kesan dari Amanat Hj Hadi suami isteri bercerai berai, adik beradik putus saudara, dah nikah nikah semula, org Islam yang sembahyang lima waktu jadi kafir. Oleh itu saya pakai ajaran Hj Hadi dan Nik Aziz bahawa doa KO untuk orang yang zalim TIDAK SALAH. Maka saya berdoa agar Tuhan KOkan Hj Hadi di atas KEZALIMAN yang beliau lakukan ke atas mereka yang mendapat bencana dari amanat gila beliau. KO Hadi Hadi KO, KO Hadi Hadi KO, KO Hadi KO Hadi KO Hadi KO Hadi....

Anonymous said...

Pemimpim-pemimpin yang mengkafirkan orang Islam di Malysia ini perlu memohon maaf secara terbuka. Yang masih hidup bolehlah mohon maaf dengan mereka, bagaimana dengan umat Islam yang telah meninggalkan dunia ini. Perpecahan Melayu Islam di Malaysia ini bukan kerana agam tetapi kerana keegoan pemimpin yang rasa dirinya lebih pandai dari orang lain, dan kerana mengejar kekuasaan dunia ini. Allah melaknat orang seperti ini

Anonymous said...

7:49

pusing jgn tak pusing...

isu ni isu 5 tahun sekali...bila nak p/raya...kalu tak p/raya senyap je kan...

Anonymous said...

Seorang ulamak sepatutnya tampil menerangkan dan menyelesaikan kenyataanya yng telah menjadi myuskil kepada pengikut2nya.

Tetapi Hadi Awang membiarkan persoalan itu tidak berjawab.Sedangkan amanatnya telah menjadikan sesetengah pengikutnya dibelenggu rasa teramat berdosa!

Ulamakah Hj Hadi Awang?
Atau sebenar dia adalah ULARMAK!

Anonymous said...

komando

jgn nak dramatik la...

apa kesan? UMNO tetap menang PRU...ktan tetap di tangan PAS...so apa kesan? Islam berpecah? ye ke?

jgn confuse...kalu ada melayu/Islam tak undi UMNGOK tak bermakna bangsa melayu atau agama Islam dah berpecah...beza pandangan politik je...

Anonymous said...

Tanya Haji Hadi tak kafir ke Anwar dan PKR,kerana mahu mengekalkan perlembagaan sekular dan menolak negara Islam dan Hudud versi Pas.H.Hadi dan Pok Nik memang Ularmak songsang dan pengikut-pengikut mereka turut songsang.Parti Amalan Syaitan adalah nama yg lebih sesuai utk kempulan mereka.

Anonymous said...

8.48
Kesan drp amanat Hadi ialah perbuatan memutuskan hubungan ahliahli PAS terhadap anggota keluarga mereka sendiri,darah daging mereka sendiri. Contohnya CN AlAfghani yang merasa berdosa sehingga kini .
Apakah pemimpin PAS tak merasa bersalah/bertanggungjawab langsung atas perbuatan mereka terhadap anak buah, keluarga dan masyarakat yang berpecah belah. Siapakah yang menyisihkan siapa, ahli PAS atau ahli UMNO?
Tu tak termasuk lagi kesan-kesan lain lain yang tak sepatutnya berlaku dalam Islam.

Anonymous said...

8.48
Kesan drp amanat Hadi ialah perbuatan memutuskan hubungan ahliahli PAS terhadap anggota keluarga mereka sendiri,darah daging mereka sendiri. Contohnya CN AlAfghani yang merasa berdosa sehingga kini .
Apakah pemimpin PAS tak merasa bersalah/bertanggungjawab langsung atas perbuatan mereka terhadap anak buah, keluarga dan masyarakat yang berpecah belah. Siapakah yang menyisihkan siapa, ahli PAS atau ahli UMNO?
Tu tak termasuk lagi kesan-kesan lain lain yang tak sepatutnya berlaku dalam Islam.

Anonymous said...

10;43

Jangan jadi bodoh mcm langsi puaka! Isu nie di timbulkan oleh pejuang PAS Zainon Ismail.Selepas megupas penyelewengan PAS memakan harta anak yatim dalam buku Air Mata Di Bumi Memali,beliau kembali dgn buku terbarunya "KAFIRKAH AKU".

Beliau mengaku beribu2 pengikut PAS
telah menjadi sepertinya kerana AMANAT HJ HADI.Kini belia merasa berdosa kerana pernah mengkafirkan ayahnya,pernah memutuskan ikatan persaudaraan brsama adikberadiknya,
dan juga memulaukan orng2 islam sekiranya ada hubungan dgn umno.

Apa kena mengena dgn umno pulak?

Isu in bola tanggung untuk di lipat pari oleh umno.So apa masaalahnya.
Selama nie umno kata PAS Khawarij korang tak terima.
Sekarang pejuang korang secara tak langsung mengakui korang memang dari puak khawarij kerana suka mengkafirkan kepada yng bukan jemaah "orang kita".

Jadi klu kena smash jangan marah.Kena kat kepala,kat muka,kat hidung nasib korang la.Tp paling aku suka korang kena smash kat mulut hahahahahaha.

Fakta yng perlu korang tahu PAS hanya menang 22 dari 222 kerusi parlimen.Jadi jangan perasan umno creat cerita ni sebab dah dekat PRU13.
Tapi jangan terkejut cerita nie akan menyebabkan 22 kerusi yng di menangi PAS pada PRU12 pun mungkin hilang!

Ingat lagi tak doa KO UMNO?
Yang korang terlupa doa seperti itu boleh berpatah balik kepada tuanya.
Samalah macam AMANAT HJ HADI.
Jadi bermuhasabah diri lah PAS PIS PUS !

Anonymous said...

Hello there! I could have sworn I've been to this blog before but after browsing through some of the post I realized it's new to me.
Anyways, I'm definitely happy I found it and I'll be book-marking and checking back frequently!
Take a look at my website virtual stock market trading

Anonymous said...

Aneh ye PAS kata orang UMNO kafir, tapi bila ada ahli UMNO masuk PAS dia terima juga. Agaknya kalau nak masuk Islam tak payah baca syahadat cukup dengan masuk PAS. Tapi orang cina yang kafir 100% tak pula dikatakan masuk Islam walaupun dah menjadi ahli PAS. PAS memang parti hipokrit no 1.

Tukang Komen said...

Langsi,

Terima je kenyataan bahawa amanat Hj.Hadi punca haru biru dimana penganut pas mengkafirkan ahli umno.

Nak buat apa pertahankan amanat itu. Sekiranya anda benar islam anda juga wajib mengkaji amanat itu. Jangan bimbang Langsi, anda boleh terus menganut parti kesayangan anda itu cuma anda menolak amanat tersebut. Atau anda memang bersetuju dengannya?


Anonymous said...

PASngok.

Belajarlah agama dgn ikhlas. Jgn ada niat nak politikan alquran. Terciptanya syiah,qadiani,khawarij dan lain2 aliran kerana mereka tidak ikhlas mempelajari agama. Belajar kerana ALLAH.

Anonymous said...

UMNO dan PAS perlu bersatu .
Tak perlu bersatu selagi PAS sesat

Anonymous said...

komandomelayu ada kerap baca Yaasin ker?bukan ape,takut terlalu sibuk smpaikan takde masa nak beramal.semoga komandomelayu akan tetap berani kehadapan menentang musuh-musuh melayu islam.harap-harap la.

usin said...

puak2 pakatan ni, selagi daya akan putar belit sampai terbelit terlilit. mampos tak akan mengakui hakikat. konar sana konar sini tanpa ada sedikitpun fakta. mcm inilah, nk mengubah hati manusia bukan boleh dipaksa2. hati yg keras, ego, ujub, riak dan khianat itu adalah ciri2 iBLIS dan sYAITAN. biarkan mereka kekalkan ciri2 iBLIS & sYAITAN itu sampai mereka puas. pemimpin suci mereka pun ada sebut akan terima bantuan sYAITAN utk kalahkan umno. PR = dAP + pAS + pKR + iBLIS...

Anonymous said...

Anonymous said...

komandomelayu ada kerap baca Yaasin ker?bukan ape,takut terlalu sibuk smpaikan takde masa nak beramal.semoga komandomelayu akan tetap berani kehadapan menentang musuh-musuh melayu islam.harap-harap la.

----------------------------------
Ewah2, nak jugak tunjuk dia lebih Islam dari yang lain. Maklum la dia sorang je pandai baca Yaasin, orang lain tak tahu mengaji. Dasar PASngok.

HHHAAAARRRRRRGGKKTH PTUII !!

komandomelayu said...

Sapa plak terlekat buah epal kt tekak tu?

Anonymous said...

ANON 10:31AM..TERRRBAIIKK...

Anonymous said...

sama spt najib ajar nil aziz bagaimana nak tutup aurat mengikut ssunnah.....
...................................................................

Yg mengajar dan mendidik ialah ibu bapa. Bukan UMNO. Gunakan segala kemudahan yg disediakan oleh kerajaan utk mempersiapkan anak kita. Yg salah jgn diikut. Yg baik gunakan. Apakah kita boleh berlepas diri bila ditanya esok tentang anak-anak kita? Jika ditanya knp anak kita tidak menutup aurat, bolehkah kita jawab dgn berkata sipolan itu pun tak tutup aurat juga. Bolehkah begitu?

Anonymous said...

7:49

pusing jgn tak pusing...

isu ni isu 5 tahun sekali...bila nak p/raya...kalu tak p/raya senyap je kan..
....................................................................

5 tahun sekali? Tahukah tuan, sy dahulu penyokong kuat PAS. Sejak dr sy menyokong, hinggalah saat sy berhenti menyokong hanya satu shj yg sy kuatkan dlm hati sy iaitu islam yg dibawa PAS lebih baik dr islam dlm UMNO.

Dan setelah sy sedar dan beralih kpd UMNO dan sy berdebat dgn penyokong PAS lainnya, tahukah tuan isu apa yg selalu menjadi isi utk mematahkan hujah saya?

Tuan masih mahu mengatakan isu ini hanya berlaku 5 tahun sekali? Tahukah tuan setiap kali sy berdebat dgn penyokong PAS, setiap kali itulah mereka mempertikaikan islam yg dibawa oleh UMNO. Apa maksud semua ini tuan?

Anonymous said...

komandomelayu ada kerap baca Yaasin ker?
.................................................................

Masalah utamanya ialah selagi kita menganggap yg org lain tidak sebaik kita maka selagi itulah kita akan terus pertikaikan apa shj tentang org itu.

Anonymous said...

PAS Laknatulllah..
doakan semoga musuh2 Allah PAS Laknatullah ini hancur dh hilang dr senarai parti2 politik negara.

Semoga Allah SWT hukum PAS dr awal2 penyelewengan sehingga kini!

Anonymous said...

bayangkan, fatwa songsang ni dah memecahkan perpaduan org islam, laki bini barcerai berai, sembahyang 2 imam, akad nikah 2 kali, daging yg halal di anggap bangkai, bergaduh anak beranak dsb.sungguh besar dosanya. bagi saya org yg bukan politik ni, ultimate kita ialah syurga Allah, bukanya putra jaya. jadi sebarang kesalahan dgn org ramai hendak minta ampun, tarik balik amanat songsang tu dan bertaubat. itu pandangan saya kalau mahu ikut. kalau tak, terpulanglah. sekian

Anonymous said...

kerana amanat songsang tu, kesian mak cik tu, tak pasal pasal kena cerai. siapa yg nak tanggung dosa tu? saya rasa tentulah org yg mengeluarkan fatwa songsang tu kena tanggung. jadi sebelum terlambat, sebelum nyawa dihujung halkum, tlg minta maaf pd mak cik tu, termasuk juga beribu2 yg lain. jgn ambik mudah je. inilah dikatakan kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa....fikirkanlah

Anonymous said...

Amanat Hj hadi tak songsang ...

Yang songsang adalah amanat parti setan@ UMNO ........ macai2 UMNO nak spin habis yg UMNO didokong oleh alim ulamak bukan penyangak !

hakikat nya UMNO ni watak mengalah Abdullah bin Ubai di zaman Rasulullah ...... bermuka2 dengan Islam ... Islam hanya di bibir mulut... Tapi masih reda dgn amalan syaitan n zalim ....

Anonymous said...

Amanat Hj hadi tak songsang ...

Yang songsang adalah amanat parti setan@ UMNO ........ macai2 UMNO nak spin habis yg UMNO didokong oleh alim ulamak bukan penyangak !
...................................................................

Masih mahu menegak benang yg basah. Berkata benar pd perkara yg benar. Berkata salah pd perkara yg salah. Telan walau pahit.

Anonymous said...

..jadi wartawan tu bila ditanya, dah tentu dia akan jawab ikut kefahaman dia...jawapan wartawan tu diperlekehkan oleh Haji Hadi...kata Hj Hadi, kalo ilmu agama tak setinggi mana, jgn la nak bercakap soal agama dgn dia...bila aku tgk cara dan reaksi Hj Hadi dalam memperlekehkan wartawan melayu tu...aku cuma mampu mengucap Masyallah!!! macam ni ke peribadi dan akhlak seorg yg dkatakan pemimpin Islam? Mana ihsan beliau sesama manusia? hmmm...korang fikir fikirkanlah...TOLONG TANYA MR HADI DI MALAYSIA INI HANYA AHLI2 PAS SAJA KE BERAGAMA ISLAM DAN SELAINNYA BUKAN ISLAM? JADI YANG MEMENUHI MESJID2 DI SELURUH NEGARA ITU ADALAH BUKAN ISLAM SEBAB RAMAI MEREKA BUKAN AHLI PAS?SOLAT JUMAT DI SELURUH NEGERI SARAWAK PUN BUKAN ORANG ISLAM,KERANA PARTI PAS TAK ADA MENANG DI SARAWAK?KALAU JAWABAN INI YA...MAKA JELASLAH AMANAT HADI ITU AMANAT YG SESAT.BAKARKAN AMANAT ITU SEPERTI MEMBAKAR MAYAT ORANG2 YANG MATI.

Anonymous said...

Pas. Hadi dan nik azik. bertaubat lah. banyak dosa dosa kalian pada org ramai. rasa nya jutaan org. Belajar ugama tinggi tapi bodoh tahap lembu.
Banyak sgt dosa dosa yang telah mereka lakukan.
Putuskan siratul rahim- apa hukumnya?
Kafirkan org islam - apa hukumnya?
Fitnah menfitnah apa hukumnya?
Yang saya boleh anggap mereka ini dah tersesat jalan. tak tahu jalan pulang, sampai mati lah manpaknya dia sesat. Muka nik aziz, hadi awang dan fanatik pas yang yang lain tak ada seri wajah islam, wajah mereka wajak yang menakutkan sama saperti wajah abuya, wajah wajah org sesat.
Wahai nik aziz dan hadi awang, cepat cepat bertaubat, tak payah lah kejar kuasa dunia, org macam awak ni patut duk rumah solat dan cari ilmu akhirat. Sudah sudah lat tu. Nik aziz, dia ni dh nampak uzur sgt jalan pun tak tersusun langkah, berdiri lama pun pun tk daya. Orang pun dh menyampah tengok.
Ikut lah contoh Tun Mahadhir.Pemimpin yang sedarhana dan berhati mulai.
Jangan lah ikut resam pas, hati busuk... jumpa 2 ekor org pas nik aziz dan hadi memang saya nk ludah muka dia. Menyusah banyak org dan memyesat umat muhammad.

Anonymous said...

Mungkin lagu lama, tapi lagu tu msh didendangkan sampai sekarang hingga menyesatkan agama..betapa beratnya menanggung dosa fitnah tersebut.Dulu aku pas tapi sejak pas berkwn dgn DAPig..hipokritnya amanat tersebut..sedih..aku sembahyang masjid lain..sedara islamku sembahyang masjid lain krn bodohnya politik pas.Politik, biarlah politik. Persaudaraan sesama Islam biarlah letak di atas politik.

Anonymous said...

Tak perlulah sedara/sedari hina si saiful tu.sepatutnya hina sipeliwat yg sampai skrg takut nak bersumpah laknat..dah lah jadi bhn kutukan rakan2 aku sampai di luar negara..mana tak videonya satu dunia tengok
Sapa tak kenal si anugay tu..malu aku yg sgt mgagungkan sheikh tu dulu..sheikh konon
So sedara/ sedari..nak kah ko manusia nie jadi pm kita..kote bgkoknya satu dunia dah tngok..x ada org lain dlm pr yg layak kah?lucu dan bodoh..AKU BEKAS REFORMIS PKR

Anonymous said...

PAS PARTI SIAL HARAM JADAH!!!

Anonymous said...

Sedara..pok ngah nik ajis ada jwb soalan sedara.
Hebat soalan siap dgn kutukan dan hinaan.
PAS nak buat hudud..aku sokong tapi biar adil mcm arab saudi suma kena tak kira islam atau kafir..nie org islam jer..jadi mangsalsh kita dgn org kafir..mcm manalah sedara kafir pas si karpal melenting giler...JGN JADIKAN HUDUD SAMPAH POLITIK.
Nak kata bn zalim..klu mcm di syria baru zalim...PAs tak zalim ker?pok ngah nik ajis ada jwb..membuat fitnah tak zalim ker..tak sembhygkn mayat sesama islam..krn politik x zalim ker?
Bakar bendera tak zalim ker?Patut org srh cari negara lain..negara lain tak bakar negara sendiri..
Rasuah?buatlah laporan dgn sprm...tak ada ker org bn kena tgkap?dlm sprm ada org pas..pkr..dap..apa takut.!biar ada bukti. Nie tidak..fitnah jer memanjang..patut mb ganu kata pas parti sesat..memecahkan sesama islam..mgkafirkan org demi kelansungan politik..patutlah dap memperlekehkan keislaman parti pas trmasuk si anugay..org yg nyata berdosa..dipeluk dicium org pas demi politik..mana tak hudud diperlekeh karpal.
SATU JER AKU HARAP..KLU NAK BUAT HUDUD.SUNGGUH2LAH..AKU SOKONG ASALKAN ADIL SPY ISLAM DIPDG TINGGI...TAPI KLU UTK KELANSUNGAN POLITIK DAN AMANAT BODOH HJ HADI..DEMI ALLAH AKU TAK AKAN MAAFKAN DUNIA DAN AKHIRAT..BEKAS PENYOKONG PAS 98

Anonymous said...

Habis mcm mana pas boleh kjsama dgn DApig yg mendokong sekular?SEBAB UTAMA ADALAH KRN AMANAT TERSEBUT AMANAT KELANSUNGAN POLITIK PAS DAN BUKAN AMANAT AGAMA YG IKHLAS.BETUL TAK.ORG PAS BOLEH HINA, KUTUK, CACI, FITNAH, TAK NAK SEMBAHYANG DGN SESAMA ISLAM KRN POLITIK..CERAI ISTERI KRN POLITIK..AMANAT APA TU?ADA DLM QURAN KER UMNO TU?PARTI JER..BUKAN MAIN KUTUK MENGATA UMNO BRKERJASAMA DGN KAFIR MIC & MCA..SI POKNIK BOLEH PELUK KAFIR DAP APA PULAK?!SI ANUGAY TU MMG SAH ORG PAS RAMAI PERCAYA SALAHLAKUNYA BOLEH SI PEMEGANG AMANAT PELUK CIUM PULAK.!APA 'YANG TERPUKUL PULAK' .NAMPAK SGT AMANAT POLITIK.

Anonymous said...

KERANA AMANAT SONGSANG TU AKU SANGGUP MENINGGIKAN SUARA MENENTANG ORG TUA AKU YG SETIA DGN BN.SYUKURLAH MEREKA MSH HIDUP UTK AKU MOHON KEMAAFAN..KLU TIDAK ..DERHAKALAH AKU TUAN2/PUAN2.
BODOHNYA KRN KELANGSUNGAN POLITIK PAS AKU SANGGUP 'MENGKAFIR'KAN ORG TUA KU..SIAL PUNYE AMANAT..SESIAL TUANNYA.

Anonymous said...

Kerana amanat bodoh tu aku sanggup 'mengkafir'kan org tua aku yg sokong umno.Taksub yg terlampau bodoh..syukur org tua aku msh hidup utk ku tebus kealpaanku..