Sunday, December 2, 2012

ANTARA ANAK KECIL MAIN API DAN ANAK KOMUNIS MAIN API.


pengkisahan pernostalgiaan yang menarik perhatian dalam artikel anak kecil main api.

manakala anak besar main chinadoll.

KLIK SINI

88 comments:

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...



UMNO dan BN sudah memerintah Terengganu hampir 50 tahun..... Tapi Kenapa Pemuda UMNO, Puteri UMNO, Wanita UMNO dan Pemimpin2 UMNO Terengganu tetap BODOH?

2013 - Tahun Paling Malang Rakyat Terengganu........ Lihat sendiri bukti kalau tak percaya...


~ BUKTI 1 ~

~ BUKTI 2 ~

~ BUKTI 3 ~

~ BUKTI 4 ~

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Ek...eleh... Buat2 kiasan sedih konon.. Padahal hipokrit nak mampus...



Anak2 kecil sekarang biadap dengan mak bapak... suka cakap lucah... Download video lucah... Rogol anak dara orang... Hasil didikkan media UMNO... Alih2 buat2 sedih pulak..... Benci nak mampus!!!

freethinker said...

.

Semua rakyat tak kira melayu , cina dan india tidak mahu rusuhan kaum 1969 berulang . Mereka mahu tinggal di negara yang kekal aman dan makmor .

.

Anonymous said...

bukankah gabungan parti2 dibawah lambang mangkuk ayun & keris bogel yg memegang tampuk pemerintahan Negara Malaysia ini???

Pemerintah cap 2 Mangkuk ayun yg banyak menjual milik-Negara kepada bangsa asing...banyak contoh yg boleh diberikan bagaimana Parti Keris Bogel dari zaman Mahadir kutty hingga Najibtuya, menjual kepentingan Negara seperti contoh

WOODLAND-kemudahan tentera laut Malaysia.

Tanjung Pagar-hak milik rakyat Malaysia yg digadaikan..

Bukit Timah, Pulau Batu Putih, Felda, dan pelbagai lagi hartanah di Johor, yg kebanyakkan dibeli orlh rakyat asing, kununnya sebagai pilihan rumah kedua...

lagu anak kecil tuh memang kena pd batang hidung UmNGOK yg secara sedar atau tidak sedar menjual hak & kepentingan rakyat.......fikir-fikirkanlahh.......pembangkang belum pegang kuasa Memerintah Malaysia pun.....

Anonymous said...

Anak2 kecil sekarang biadap dengan mak bapak... suka cakap lucah... Download video lucah... Rogol anak dara orang... Hasil didikkan media UMNO... Alih2 buat2 sedih pulak..... Benci nak mampus!!!

..........................................................................


Sampai bila tuan mahu menyalahkan org lain? Jika semuanya diletakkan dibahu pemerintah, hingga kpd persiapan kesopanan anak-anak juga kita mahu lepas tangan, maka apalah peranan kita sbg ibu bapa? Dunia skrg sgt mencabar, tidak kira parti kerajaan atau parti lawan yg memerintah, dunia tanpa sempadan skrg ini akan tetap menjadi masalah kpd kita utk mendidik anak-anak. Peranan kitalah utk membimbing anak-anak menjauhi yg rosak dan mengamalkan yg benar.

Anonymous said...

Bukit Timah, Pulau Batu Putih, Felda, dan pelbagai lagi hartanah di Johor, yg kebanyakkan dibeli orlh rakyat asing, kununnya sebagai pilihan rumah kedua...

..........................................................................

Ketika isu Pulau Batu Putih, sy masih ingat seluruh masjid di seluruh Johor diarahkan megadakan solat hajat setiap kali selepas solat jumaat oleh istana supaya keputusan ICJ memihak kpd Malaysia. Yg sy perhatikan tidak ramai jemaah yg sanggup meluangkan masa tidak sampai 5 minit utk sama-sama bersolat. Dan bila Pulau Batu Putih itu terlepas ke tgn Singapura, sy juga perhatikan yg mereka ini jugalah yg paling kuat mengecam kerajaan Malaysia. Jika begini keadaannya apalah peranan kita sbg rakyat?

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Tak payah nak berdolak daliklah.... Semuanya salah UMNO... UMNO dah jadi parti sex dan parti samseng... Parti tak percaya mati

Anonymous said...

Semuanya salah UMNO, hingga jika seorg bayi meninggal bila dilahirkan juga salah UMNO. Hingga kejadian ragut berlaku didepan mata 100 pemuda gagah juga salah UMNO. Jika ini pendirian kita, maka kita seolah-olah maksum dr sebarang kesalahan, krn anggapan itu semua salah UMNO. Dakah tuan mahu menganggap kita ini maksum dr sebarang kesalahan?

Anonymous said...

PAS....PARTI AKIDAH SONGSANG

Anonymous said...

Huhu anak kecil menangis kerana umno bg maykad kpd pendatang asing...demi nak kekal kuasa yg zalim sepanjang pemerintahanya wahai bapa kpd anak kecil marilah kita tumbangkan bn demi masa dpn anak kita

Anonymous said...

Huhu anak kecil menangis kerana umno bg maykad kpd pendatang asing...

..........................................................................

Jgn hanya bercakap dan, melontarkan persepsi, tetapi lebih mudah utk dipercayai jika disertakan dgn bukti.

Anonymous said...

knapa xpersoalkan negeri yg dperintah pembangkang...PP,kedah,kelantan,selangor...melayu kena halau...air ktor sajian rakyat,tanah milik 999 th,harta rakyat dijual diselangor,rumah urut dan sex.mugkin ini salah UMNO ke...! pepun BN pilihan kami..kim salam lah pembangkang nak undi kami.....

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Hehehe.. Macamlah aku peduli kalau ko tetap mahu undi BN.. Takde apa lagi yang perlu diperjuangkan dalam UMNO

Anonymous said...

Harap pas tganu takkan maju.asyik smua orang yg salah, takbur. Bina surau lambang bendera parti, bina pasti pun lambang parti. Manusia yg pemalas tak kira sapa memangla susah dan dengki pada orang yg rajin dan senang.

Anonymous said...

Anak tganu ke sekolah, yg x mampu boleh makan free, baju ko kurikulum free, susu semua free, buku semua free, e book free, cikgu x kira anak siapa bantu lagi. Mu mende buat? Nak hentam orang x syukur nikmat boleh hidup gini. Orang brdoa agar sgalanya lebih baik dari dahulu

Anonymous said...

Anak tganu ke sekolah, yg x mampu boleh makan free, baju ko kurikulum free, susu semua free, buku semua free, e book free, cikgu x kira anak siapa bantu lagi. Mu mende buat? Nak hentam orang x syukur nikmat boleh hidup gini. Orang brdoa agar sgalanya lebih baik dari dahulu

Anonymous said...

Takde apa lagi yang perlu diperjuangkan dalam UMNO

..........................................................................


UMNO masih perlu berjuang memartabatkan islam dan melayu di bumi berdaulat ini. Berjuang mengekalkan islam sbg agama persekutuan. Berjuang menghalang kebebasan beragama menjadi budaya dan ikutan semua org melayu. Berjuang melahirkan lebih ramai usahawan bumiputera.

Bomo Melayu said...

Anak2 Terengganu bangkit runtuhkan umno adalah anak Puaka,tak sedar diri..awak cerminlah muka awak dulu..tidak berpijak dibumi nyata..awak tak komen pun pasal Anwar main Bontot..awak tak komen pun pasal Anak Anwar suruh org melayu yang beragama Islam tukar Agama..awak tak komen pasal Pemimpin Pas makan duit tabung mamali sampai skg senyap..awak tak komen pun pasal orang Kelantan minum air lumpur...awak ni bodoh semula jadi mcm Mat Sabu...

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Aku yang terbaik.... Ko cerminlah muka ko tu dulu... hehehehe

Anonymous said...

ANAK TRENGGANU NI BUTA DAN PEKAK KE.........IKUT PAS TU....PARTI AJARANG SESAT......FAHANG. ,!!

melayu tak lupa said...

Aku pun nak nyampuk gak...kau la satu-satunya anak terengganu bongok....kecik-kicik tak mampos. Bebal tak bole diajar cerdik tak bole diikut !!!

Anonymous said...

Bukan ke masa tu zaman anwar jgak ke bangsat..ke masa tu dia sibuk cekik duit rakyat tu sebab skrg steady je..bli jet dll..
Lg satu baik ko salahkan mak bapak ko dr salahkan 100% kerajaan kerana ko dan anak2 rogol anak dara org dan lain2..ada otak xnk pakai..

melayu tak lupa said...

Aku rasa ko ni belajar smpai takat darjah 6 je kot? Nampak sempit sangat penikiran mu nih...?

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Aku yang terbaik... Dah terbukti... Korang jer yang tak boleh nak terima hakikat... hehehehe

Anonymous said...

Senang je salahkan umno..bukan ke anak2 ko yg biadap atas sebab ko bapaknya pn lg biadap..setuju tak!!

Anonymous said...

Sekarang Fuckaton haramjadah sudah tidak bole dudok senang. Lim Kit Cheebai dan Lim Guan Lanchow, serta agen Yahudi Zionist bacul dan Nik Najis syaitan nirrajim semua sedang panik giler dan terkucil kucil. Lebih2 lagi agen Yahudi Zionist, kerana beliau tahu Boss beliau Yahudi Zionist Neocons berikan bantuan bukan percuma, mereka mahukan imbalan dan jika tidak ada pulangan, sudah pasti nasib Hero Tamil dihujong tanduk. Itu yg buat Hero Tamil gelisah siang dan malam, muka naik cengkong, malap dan kusam, stress giler vavi.
Diakhir akhir hari, beliau akan merancanakan apasaja rekayasa, fitnah, penipuan, pembohongan dan akan menggunakan sesiapa saja waimah anak isteri sekalipun, begitu desperado, kerana yg penting nyawa beliau dan kote bengkok beliau saja, yg lain pergilah mampos. Inilah Hero Tamil yg sebenarnya, tidak ada maruah, tidak ada moral, tidak ada tanggungjawap dan tidak ada peri kemanusian.
Itu sebab pada akhirnya ini jangan terperanjat kerana rekayasa fitnah, penipuan, pembohingan sperti Altantuya, PI Bala, Cincin Rosmah, kena racun arsenik, kena HIV, 7kotak rahsia kerajaan, semua akan dimainkan dan diulang, dicetak rompak, diberi nafas baru, diubahsuai, dgn pelakon2 murahan yg bole mengalah pelakon2 Tamil. Inilah akal dan otak berjambul Yahudi Zionist untuk agenda jahat dan kotorr "Putrajaya at all cost?
Hanya pencacai2 dan penjilat2 yg bengap nak mampos, kecik2 tak nak mampos, dah tuak menyusahkan diri, keluarga, anak isteri, mak bapak, adik beradik, hidup pun sia2 saja menghabiskan beras, sanggup menjadikan barua, keparat, bangsat kepada agama, bngsa dan negara.
Yang berakal, berfikiran waras, insaf dan sedar, insaflah, selamatkanlah diri dan keluarga, jauhi dari bersetongkol dgn peliwat terkutok, agen yahudi zionist dgn Pluralisma dan LBGT, Parti Ajran Syaitan nirrajim yg hanya tahu memecah belah umat Islam, Komunis biiaDAP yg rasis giler vavi, dan bermufarakah demi agama, bngsa dan negara. Selamatkanlah bumi Tanah Melayu dari spesis2 keparat, bngsat dan lahanat dan agenda jahat dan kotorr Yahudi Zionist untuk menghancurkan negara2 Islam termasuk bumi tanah Melayu. Marilah kita semua bersatu demi agama, bngsa dan negara

Anonymous said...

Parti seks pkr..pemimpin seks abg non..Parti samseng baling kerusi pkr jgak...kih..kih..

Anonymous said...

Aku yang terbaik... Dah terbukti... Korang jer yang tak boleh nak terima hakikat... hehehehe

..........................................................................

Inilah masalahnya tuan. Menganggap diri lebih baik dr org lain. Antara punca iblis enggan sujud kpd Adam setelah diperintahkan ialah krn iblis menganggap dia lebih baik dr Adam. Sepatutnya kita penyokong UMNO dan PAS, sama-sama bermuhasabah dan menerima kelemahan dan kekurangan masing-masing sambil mengiktiraf kelebihan yg ada pd org lain. Mudah-mudahan kita akan menjadi hamba yg lebih baik.

Anonymous said...

Melayu jer beria-ria mahu tinggal di negara yang kekal aman makmor..cina dan india adalah parasit dalam negera...seumpama lintah menghisap darah..hanya layak dicurahkan air garam atau air tembakau sahaja..biarlah terasa pedih segala kulit dan daging mereka.

Bolehkah kekal aman begini? Anak cina makan pengat. .sendiri mahu ingatlah...

Anonymous said...

20 tahun tu termasuk masa pas memerintah tak bro...kih..kih..ckp tahap bahalo,tahu sundol je..

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Kita lawan 1 by 1... Kita tengok sapa mati dulu... hehehe

Anonymous said...

Kita lawan 1 by 1... Kita tengok sapa mati dulu... hehehe

......................................................................
Pegangan poltik tidak perlu diagung-agungkan hingga sampai ke tahap berlawan hingga mati. Berlapang dada antara satu sama lain itu lebih baik. Kerana dua jiwa yg hidup dan saling tegur menegur antara satu sama lain itu lebih baik dari satu jiwa yg hidup tanpa ada yg mahu membetulkannya jika dia tersalah.

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Ok... Kalau ko takut... Ko bawa geng 10 orang lawan aku sorang... Kita tengok sapa lebam mata dulu.... hehehe

Anonymous said...

Kesabaran itu perisai kita tuan. Mengelak dr melakukan kerosakan itu lebih baik krn api jika berjumpa api hanya akan merebakkan kemusnahan. Jika dgn bersabar dan mahu mengelak kerosakan sy dituduh takut, maka takutlah sy dan hanya kpd Allah sy memohon perlindungan.

nazri bakar said...

org melayu jgn sokong pakatan rakyat nanti msia jadi mcm singapura, hak org melayu akan terhakis.

Anonymous said...

toksah dilayan anak2 terengganu ni...
baik kita pancing rakyat terengganu yg nak kemajuan.

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO, syoh! syoh! syoh! Pi main jejauh!

TontoJr

LiwatOmega said...

TABUNG MEMALI KENA SONGLAP....TANAH LADANG RAKYAT KENA SONGLAP....SESUNGGUHNYA AKU
LEBIH ISLE DARI ISLE SEJATI. ITULAH AMANAH YANG AKU PEGANG.
JUBAH BESAR, SARBAN BESAR......DOSA PUN BESAR.

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO said...

Hehehe..

Anonymous said...

LIWATOMEGA

NIK AZIZ SEBAGAI MURSYIDUL PERLU BERTANGGUNGJAWAB DAN BERI PENJELASAN.
BERANI KERANA BENAR...................
MANA WANG TABUNG MEMALI
CAMANA DGN CERITA TANAH RAKYAT

Anonymous said...

Anak Trengganu bolih balik, jadi nelayan.......g
Ho ho ho

Anonymous said...

Apa yang umno nak perjuangkan untuk melayu sebenarnya? Umno yg gadai segala hak dan harta. Pastu tiba2 nak berjuang nak dapat balik. Dapat cenonet, riuh sekampung.

Anonymous said...

umno kena ikhlas mengakiu segala kesalahan dia kepada org melayu. Lepastu baru dia ada hak untuk berjuang untuk melayu balik. Until then, semua slogan hanya retorik palsu semata-mata. Sebelah tangan merobek-robek hak-hak dan masa depan melayu dengan rakus, sebelah tangan lagi hulur gula2 dan painkiller kepada org melayu. Kejamnyaaaa!!!!

Harap mana-mana org umno boleh neutralise kata2 aku nih. Baru aku boleh sokong umno.

adamarif said...

umno yg buat org melayu macam 3rd class citizen kat negara sendiri.

MARSMOONLIGHT said...

Salam, usah layanlah org gila TRGANU gangster PR tu..kita ada Allah SWT, kita teruskan usaha dn niat yg ikhlas untuk perjuangan ini.. Yg Maha Perkasa akn menentukan kemenangan dn kejayaan... UMNO telah byk berjasa, xkan lepas dr kelemahan sbg manusia, berbanding PAS yg kini terlebih awal rosak sblm mndapat kuasa, melacorkan Islam dn bangsa utk kafir... Hayatilah lagu anak kecil main api...

Anonymous said...

Hehehe..mcmla aku peduli ko nk undi pr. Mmg patut pun ko undi pr. Nuar berahim mmg hrpkn undi dr lembu mcm ko..klu ko x undi sape lg nk undi..

Anonymous said...

Klu dh mls skolah pastu mls keje jadila 3rd class citizen kt negara sendiri.

Anonymous said...

Anak2 Terengganu Bangkit Runtuhkan UMNO...sapa yang runtuh belum tentu. Engkau jilatlah bontot2 pemimpin PAS dan PAKATUN tu kalau itu yang kau pilih...ada aku kisah?

Anonymous said...

3:10

Ya ke?

Asalnya saya anak kampung, dan dapat belar di luar negara kerana ayah selalu berpesan tanpa ilmu akan jadi kuli!

Hari ini saya berterimakasih kepada UMNO biarpun mereka tidak sempurna ttp merekalah yng membuka peluang untk anak2 dari keluarga miskin sprti saya berjawatan selesa.

Untuk pengetahuan saya adalah seorang architec yng bekerja sendiri.

Kalau tuan terasa terhina kepada orang2 melayu,pada pendapat saya tuan sendiri yng menghinanya.

Allah swt tidak akan mengubah sesuatu kaum kecuali kaum itu yng mengubahnya!

Anonymous said...

adamarif said...
umno yg buat org melayu macam 3rd class citizen kat negara sendiri.

December 2, 2012 3:10 PM
----------------------------
Kamu sndiri yg mmbuat dan mnganggap diri spt warga kelas ke3..sehingga sgp menjadi penjilat jubor CIna harbi dan ANUwar...

Hny dgn usapan sedikit wang hengget dari ANUwar dan CIna DAPig kamu, terus mnjatohkn martabat kamu sbg manusia krn sgp di beli jiwa dan perjuangan ...

Hny manusia yg tiada pendirian yg sgp menggadaikn perjuangan, maruah dan agama....

Anonymous said...

310 v 334
KITA BERUSAHA
UMNO MEMBANTU DAN MENDIDIK
PAS BERKOKOK SAHAJA, TELOR SEBIJI BERGELUMANG DGN AHI.
FIKIR LAH
UMNO FOREVER AND EVER !
AKU CHARTERED ACCOUNTANT, PRODUK UMNO.

Anonymous said...

SAYA usahawan berjaya hasil dari UMNO. Kini didik anak bangsa supaya SAMA SAMA BERJAYA.
UMNO BANYAK MEMBANTU . TERBUKTI UMNO UNTUK MELAYU. PAS TAK BOLIH PERCAYA.
INDAH KHABAR DARI RUPA.

Anonymous said...

Nasib baik ada blog GAP kalau tak kesian pelawak pembangkang nak berlawak kat blog PR orang dh tak baca...kena la berlawak kat blog BN.

Berlawaklah....aku yakin masyarakat hari ni dh celik daripada dulu yg boleh ko kencingkan.....adusss.

Hidup Islam! Hidup Melayu! Hidup BN!

Anonymous said...

Bahaya kalau kita biarkan anak kecil main api sorang-sorang. Nanti boleh terbakar seluruh harta benda.

Kata-kata kiasan ini bermaksud orang muda jangan diturutkan sangat api kemarahan sehingga akhirnya umno berjaya dijatuhkan. Tapi apa akan jadi pada orang melayu yang bergantung harap kepada umno? Apabila umno binasa, percayalah bangsa melayu juga turut akan binasa.

Anonymous said...

Dh org suap bersudu-sudu tapi sendiri malas nk kunyah...sape yang salah?

Anonymous said...

Pasal apakah kau anak anak Trengganu Bangkit Runtuhkan UMNO bodoh sangat.Isu anda dah lapok tiada sangkut paut dengan UMNO.Anda bandingkan Trengganu dengan Kelantan Pok Nik!

adamarif said...

untuk kasi bukak mata, cuba round tengok bandar2 kecik dan besar kat malaysia ni. Berapa peratus ajer property kepunyaan melayu?
Ada ke keadaan macam ni kat mana2 negara dalam dunia nih? hanya di malaysia penduduk asal dok kat sideline. Kita mungkin senang, dapat belajar free, biasiswa lagi, tapi anak2 kita, generasi akan datang macam mana?

Anonymous said...

Gap antara yg kaya dan miskin di kalangan org melayu amat jauh dan besar. Yang kaya terlampau kaya.Yg miskin, boleh tengok kat Bersamamu.
Padahal peratus yg kaya hanya amat sedikit dan peratus yg miskin makin hari, makin besar.Dan golongan ni bukannya golongan tak berpelajaran atau malas. Dan kebanyakan golongan ni golongan muda. Ditambah pulak dengan pe'el pemimpin2 umno yang suka berlagak menayang kemewahan hidup sesama melayu dan berpoya-poya. Tengok ajer kat internet bersepah gambar2.
Sorry to say, golongan melayu ini yang akan menjatuhkan umno. Just wait and see. Sekarang zaman internet bro. Zaman org boleh dapat info pasal bently, porche,ducati dan macam2 hal dunia. Korang ingat budak2 tak teliur ke? korang ingat dorang tak jaki ke kalau nak beli proton pun kena hutang 9 tahun?
selagi umno dok jaja dunia, makin hari makin tersepit.

Anonymous said...

Kalo korang benci sangat ngan rumah tu, janganlah sampai nak merobohkannya pulak. Sekurang-kurangnya rumah tu dah banyak berjasa kepada kita. Sebagai tempat berteduh dari hujan dan tempat perlindungan dari binatang buas. Jika ada orang dalam rumah tersebut buat onar, kita halau je keluar. Inilah cara yang betul.

Anonymous said...

Nak bandingkan orang melayu dengan kaum yang lagi satu tu ? Oklah......mari kita buat perbandingan....

Kaum manakah yang sejak dari kecil lagi diberi susu berformula, food supplement, minuman herba dan makanan organik yang sudah tentu mahal-mahal belaka.

Sekarang, mari kita tengok orang melayu pula. Sebagai orang melayu, sejak dari kecil lagi kita telah diberi nasik, sardin, megi, telor, ikan bilis, ikan kering, kicap dan lain-lain makanan murah.

Itu baru bab makanan untuk tumbesaran. Belum lagi bab peluang dan ruang untuk berniaga. Bagaimana boleh dikatakan bahawa persaingan itu adil sedangkan makanan untuk tumbesaran pun dah jauh berbeza.

Anonymous said...



hoiiii...ramainy kaki juburrr msukkkk....jaga bontot...nnt kna juburiii...dpn-dpn mreka tk mahu...mreka mahu belakang jugakkk...dh sesak dgn puak al juburiii...


takbirrrrrr....

Anonymous said...

untuk kasi bukak mata, cuba round tengok bandar2 kecik dan besar kat malaysia ni. Berapa peratus ajer property kepunyaan melayu?

..........................................................................

Adakah masih mahu menyalahkan pemerintah tuan? Sedangkan byk program usahawan muda, iks, bantuan mikro, program tukar dan khidmat nasihat niaga dan tani yg disediakan utk org melayu. Adanya MARA yg membantu org melayu, pun skrg kaum lain meminta kuota dlm MARA utk anak-anak mereka. Siapa yg mahu merebut bantuan yg ada, maka merekalah yg mendapat manfaatnya.

Anonymous said...



aku pung anok terengganu gak..mu tau..masa pas merintah..abuk tk dok..ckp banyok..mintk duit hari2 dkat masjid dok...mu uat gapo..bagi anok mu khwin,guno duit masjid gok...nok undi,jalang2 tpi pantai bgi rasuwo ore gamai...mu kata umno uat..menatang sungoh mu..puok-puok pas ni...menatang darat...


takbirrrr...

Anonymous said...



aku pung anok terengganu gak..mu tau..masa pas merintah..abuk tk dok..ckp banyok..mintk duit hari2 dkat masjid dok...mu uat gapo..bagi anok mu khwin,guno duit masjid gok...nok undi,jalang2 tpi pantai bgi rasuwo ore gamai...mu kata umno uat..menatang sungoh mu..puok-puok pas ni...menatang darat...


takbirrrr...

Anonymous said...

Adakah masih mahu menyalahkan pemerintah tuan? Sedangkan byk program usahawan muda, iks, bantuan mikro, program tukar dan khidmat nasihat niaga dan tani yg disediakan utk org melayu. Adanya MARA yg membantu org melayu, pun skrg kaum lain meminta kuota dlm MARA utk anak-anak mereka. Siapa yg mahu merebut bantuan yg ada, maka merekalah yg mendapat manfaatnya.

December 2, 2012 7:50 PM
...........................................
harap Anon ni boleh belajar ekonomi secara lebih mendalam dan fahami polisi2 kerajaan secara menyeluruh baru boleh paham keadaan org melayu. Kalau tak, sampai kiamat umat melayu akan dipersalahkan. Teruk sangat ke org melayu ni atau the system was designed to purposely fail them? renung2kan dgn hati yg ikhlas.

Anonymous said...

Hampir setiap permasalahan melayu, pemimpin umno especially Dr Mahathir akan salahkan melayu balik....Lojik ke? Pemimpin tak pernah salah ke?

Anonymous said...

Tun M menulis tentang masalah orang melayu melalui buku Dilema Melayu. Dalam buku tersebut memang beliau mengkritik peel orang melayu ketika itu. Namun, selepas era DEB Tun M sendiri mengakui sesetengah tulisannya dalam Dilema Melayu adalah kurang tepat setelah melihat sendiri ramai orang melayu mampu bersaing dengan kaum-kaum lain di Malaysia. Inilah antara jasa Tun M kepada orang melayu.

komandomelayu said...

Anon 930

Memang logik ada org melayu yang di salahkan Tun M kerana buta tuli dok sokong parti cina dari bangsa sendiri! Patutnya bangsa melayu sibuk memajukan kekuatan ummah dengan menguasai ekonomi dan ilmu dunia & akhirat bukan hanya menguasai pentas ceramah caci maki!

Anonymous said...

Tun M menulis tentang masalah orang melayu melalui buku Dilema Melayu. Dalam buku tersebut memang beliau mengkritik peel orang melayu ketika itu. Namun, selepas era DEB Tun M sendiri mengakui sesetengah tulisannya dalam Dilema Melayu adalah kurang tepat setelah melihat sendiri ramai orang melayu mampu bersaing dengan kaum-kaum lain di Malaysia. Inilah antara jasa Tun M kepada orang melayu.
...................................
nampak sangat Tun M penipu. Dah kantoi baru ngaku. Oh yaa...bercakap pasal DEB dan kemajuan melayu olehnya. DEB bukan Tun M yg buat, tapi dibuat oleh Tun Razak. In fact, kebanyakan nikmat yg melayu rasai hari ni macam DEB, felda, petronas semuanya polisi2 tun razak yg memang ikhlas membantu melayu. Sampai sekarang kita rasa. Apa polisi2 Tun M yg bantu melayu ye? Setau aku, Tun M kata, dah banyak yg kerajaan Tun M bantu melayu, tapi melayu aje yg tak perform; itu kata Tun M..hehehee....melayu tak perform ke atau polisi2 yg memang untuk jahanamkan melayu? polisi2 Tun Razak ok jer....hehehehe

Anonymous said...

Teruk sangat ke org melayu ni atau the system was designed to purposely fail them? renung2kan dgn hati yg ikhlas.

..........................................................................

Jika pihak pembangkang punya sistem yg lebih baik, maka cadangkanlah. Rancangkan dan bangunkan di negeri dimana parti tuan berkuasa. Jika hasilnya elok sy yakin ia akan dijadikan model oleh pentadbiran kerajaan. Sy tahu sistem yg ada byk kelemahannya, tetapi bukankah kelemahan itu utk diperbaiki? Jika pihak pembangkang mampu membangunkan sistem yg lebih baik, laksankanlah. Sy lebih suka melihat hasilnya berbanding mendengar cakap-cakap kosong.

Anonymous said...

Jasa Tun M, ialah mahu membawa Malaysia berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dgn negara maju yg lain. Krn itu byk projek mega dilaksanakn semasa pemerintahannya. Utk membawa Malaysia terkenal di mata dunia. Yg akan membawa pelabur asing ke Malaysia.

Anonymous said...

Kalau pas memerintah negara ini paling lama 2 penggal lepas tu rakyat akan berontak. Asik sibuk ceramah sana sini keje tak buat. penyakit air kotor di kelantan akan mengjangkit diseluruh negara. sana sini akan kelihatan berhala budha dan gereja gergasi. kuil tamil jgn cakap lagilah,gerenti bertaburan.

kepakaran pengurusan takde langsung. nak bangunkan ekonomi negara? lihat saja apa jadi pada kohilal. bab pecah amanah bagikan pas,lihat pada tabung memali. nasib baiklah umno ni ada.

basic_2009 said...

Kak Wan: Abang, sebenarnya Jah dah tengok pun video seks tu ...


Anwar: Sumpah Jah, Abang tak buat pun ....


Kak Wan: tapi Jah pelik - kenapa bila dengan amoi pelacur cun tu Abang punya 9 inci ...
tapi dengan Jah ... 2 inci pun susah !

celako kau .... !!!


Anwar: OK lah Jah, memang Abang buat pun ....
TAPI ! mana Jah belajar cakap mencarut CELAKO depan Abang?


Kak Wan: ... dengan NikAjis tu lah !


Anwar: OK lah Jah ...
sebenarnya Abang pun nak jumpa NikAjis ni ...
nak mintak ampun ...

sebab NikAjis itu kan boleh ampunkan semua dosa2
dah lah tu ... NikAjis akan beri syurga pulak ! [syorga PAS lah bro ...]



PAS + PKR + DAP = celakoooooo !!!!

Anonymous said...

Nak mengkritik Tun M takde masalah sebab beliau juga manusia biasa. Tapi, kalau nak dinilai jasa Tun M kepada orang melayu, jasa beliaulah yang terbaik selama 22 tahun sebagai PM Malaysia. Saya juga berani mengatakan Tun M juga adalah negarawan terulung sepanjang zaman. Sekaligus sebagai PM terbaik antara semua PM di Malaysia.

Anonymous said...

Tun M menulis tentang masalah orang melayu melalui buku Dilema Melayu. Dalam buku tersebut memang beliau mengkritik peel orang melayu ketika itu. Namun, selepas era DEB Tun M sendiri mengakui sesetengah tulisannya dalam Dilema Melayu adalah kurang tepat setelah melihat sendiri ramai orang melayu mampu bersaing dengan kaum-kaum lain di Malaysia. Inilah antara jasa Tun M kepada orang melayu.
...................................
nampak sangat Tun M penipu. Dah kantoi baru ngaku. Oh yaa...bercakap pasal DEB dan kemajuan melayu olehnya. DEB bukan Tun M yg buat, tapi dibuat oleh Tun Razak. In fact, kebanyakan nikmat yg melayu rasai hari ni macam DEB, felda, petronas semuanya polisi2 tun razak yg memang ikhlas membantu melayu. Sampai sekarang kita rasa. Apa polisi2 Tun M yg bantu melayu ye? Setau aku, Tun M kata, dah banyak yg kerajaan Tun M bantu melayu, tapi melayu aje yg tak perform; itu kata Tun M..hehehee....melayu tak perform ke atau polisi2 yg memang untuk jahanamkan melayu? polisi2 Tun Razak ok jer....hehehehe
......................
DAN SEKARANG PM NAJIB MENERUSKAN KERJA2 PM YANG LALU TERMASUK KERJA BAPA BELIAU, JADI APA MASALAHNYA KEPADA CACAI PR TERUTAMA KAU?

Anonymous said...

Kesilapan terbesar Tun M selama 22 tahun sebagai PM ialah

Membawa masuk Anwar Ibrahim ke dalam UMNO

dan

Tindakan beliau yang paling bijak ialah

Memecat dan menyingkirkan Anwar Ibrahim dari UMNO

komandomelayu said...

Beza tun M dan nuar brahim

Sorang membawa masuk pelabur asing
Sorang membawa masuk pelacur asing!

Yg paling teruk nik ajis tunduk pd karpal sing!

Anonymous said...

anak ko biadap pasal ko dok ajak anak ko kwn dgn setan sama dgn tuk garu ko pun suke kwn dgn setan..pastu dok pg golok sondol siamdol langsung jadi tolol..
negeri ku surambi mukah aman makmur kaya dgn rakyatnya pembawa hiv terbanyak kat malaysia ni mana mau cari ooi..

Anonymous said...

wahai bapa anak kecil mari lah kita tumbangkan
pakatan syaiton yang sesat dgn fatwa2 merapunya
demi masa dpn anak2 kita..

Anonymous said...

itukan kalam dr wali tok garu..kena dengar dan ikut je tak blh bantah nanti sesat..

Anonymous said...

Apa jasa2 Tun M kepada umat melayu sebenarnya? Teman nengok zaman anwar dulu banyak jugak kompeni2 melayu yg besar2. Zaman Tun M, habis dry, kering. Anak2 melayu lepasan U pun payah nak dapat keje swasta sebab kompeni melayu banyak yg lingkop di zaman Tun M. Kalau dulu, payah anak2 melayu lepasan U nak masuk kerajaan, sekarang, sampai tak cukup2.

Teman rasa zaman Pak Lah lagi banyak tolong melayu. Tengok Proton cukup. Zaman Pak Lah dia lantik propesenel, meletup2 proton yg sebelum tu satu malaysia maki. Habis melayu kena tempias sekali. Sapa punya pentadbiran tu? Model2 kegemeran rakyat macam saga, persona,exora dan preve semuanya direka zaman Pak Lah. Elok Proton dah sihat, Tun M masuk daun tendang semua. Tengok la nanti, mesti proton melingkop balik. Dan zaman Pak Lah lah, keuntungan petronas paling tinggi.
Mai zaman DS Najib yg dikawal oleh Tun M, semua menjunam. Pendapat teman, DS Najib pun berkebolehan, tapi tak diberi kebebasan je.
Mintak maaf ye, ini yg aku lihat depan mata. Aku dah tua. Aku tak pandai nak kona2 dan berangan lebih2. Aku pun rakyat marhain biasa je, yg hanya merasai kesan pentadbiran pimpinan.

Anonymous said...

ye betol..kau lah yg terbaik..
anak terengganu terbaik bangkit meruntuhkan dan menyesatkan rakyat terengganu..dgn fatwa2 tok guru yg canggih , baru , merapu lagi sesat.. umno ada?

Anonymous said...

ok jom..
nak lwn ape ? dam aji nak tak..?

Anonymous said...

dapat cenonet boleh gak riuh sekampung..ko cenonet pun tak dapat abih tok garu ko sapu tanah rakyat..tu yg dok meroyan tu..

Anonymous said...

Betul tu.....zaman pak lah cemerlang..
.....sebab itulah bn hilang majoriti 2/3

Anonymous said...

ANAK-ANAK TERENGANU YANG BEGONG JER YANG SOKONG PAS DAN PKR, YANG PENTING BIARLAH JADI ORANG YANG CERDIK DAN BERPANDANGAN JAUH BAGI MENJAMIN MASA DEPAN BANGSA DAN NEGARA.

Humaira said...

Aku pun anak terengganu..kg kt manir....bfk yg pakai nick anak terengganu nk runtuh umno tu xmewakili anak terengganu pun...dia wakil diri dia jer...rakyat terengganu majoriti xla biol...mungkin ada sorang dua la mcm mamat tu tp bkn semua...kami bkn org kelantan yg tebal sifat kenegeriannya...

Anonymous said...

X puas hati lg nk kunci tadika ke, cukup skali tlg pas, lps tlg anak x dapat belajar tadika...otak udang