Tuesday, December 18, 2012

NAK COVER , DAP TERPAKSA LANTIK ...



Hebat juga lakonan “opera” yang dilakonkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, yang kononnya kecewa apabila tiada calon berbangsa Melayu yang menang di dalam pemilihan pucuk pimpinan utama DAP pada Kongres Kebangsaan DAP kali ini.

Kononnya, kerana kecewa dan mengakui kebolehan bangsa Melayu, Guan Eng akan melantik dua orang wakil bangsa Melayu yang dianggap “berkebolehan” di dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) partinya.

Mereka yang dilantik ialah dua orang Melayu yang telah “dicucuk hidung” dan berfahaman liberal iaitu Zairil Khir Johari dan Senator Ariffin SM Omar.

Selain itu, Guan Eng juga menegaskan bahawa DAP akan meletakkan calon berbangsa Melayu bagi mewakili parti itu bertanding pada PRU ke-13 yang bakal berlangsung tidak lama lagi. Namun dia tidak menamakan calon tersebut…

Persoalannya, apakah Setiausaha DAP itu benar-benar ikhlas di atas lantikan kedua “pengkhianat agama, bangsa dan negara” itu?

Benarkah Zairil dan Ariffin merupakan dua individu yang berkebolehan dan betul-betul bagus untuk rakyat, khususnya masyarakat Melayu di negara ini?

Mengapa pula DAP perlu melantik Zairil dan Ariffin sedangkan mereka berdua kalah teruk di dalam pemilihan tersebut secara demokrasi? Apa yang istimewanya mereka berdua sehingga menafikan calon-calon CEC lain yang tewas?

Guan Eng cuba menjustifikasikan bahawa perlantikan Zairil dan Ariffin adalah simbolik mewakili bangsa Melayu.

Tidakkah dia tahu bahawa boleh dikatakan hampir seluruh negara mentafsirkan bahawa tindakan tersebut merupakan satu penghinaan kepada bangsa Melayu yang memerlukan lantikan “simpati” dari sebuah parti yang berteraskan sifat “chauvinis ultra kiasu”.

Kalau mereka kalah bertanding dan tidak menjadi pilihan para perwakilan, maka mereka tidak layak untuk menyertai CEC. Jika mereka dilantik, ia tidak adil sama sekali bagi calon-calon lain yang tewas dan tindakan tersebut sangat bertentangan dengan semangat demokrasi, bukan?

Kalaulah saya ditempat Zairil atau Ariffin, lantikan tersebut merupakan satu penghinaan pada saya dan saya tidak mungkin akan menerima lantikan tersebut sekiranya saya punya harga diri sebagai seorang pemimpin Melayu.

Untuk apa Guan Eng berlakon “kecewa” bila tiada calon berbangsa Melayu yang menang di dalam pemilihan tersebut?

Ketua Menteri itu perlu akui dan sedar betapa bangsa Melayu ditolak sama sekali di dalam DAP dek kerana sentimen dasar serta budaya benci Melayu yang diamalkan oleh kerajaan pimpinannya di Pulau Pinang.

Pada saya, mungkin juga lantikan kedua “mangkuk” tersebut adalah untuk menutup mulut ramai pihak yang sedar tentang kedudukan bangsa Melayu yang tidak mendapat tempat di dalam parti tersebut.

Jika benar DAP akan mencalonkan calon Melayu mewakili DAP pada PRU ke-13 nanti, saya yakin bahawa kedua “kambing” itu akan tercalon kelak. Parlimen atau DUN mana yang akan mereka pertandingkan, itu saya tidak tahu.

Namun, apakah mereka boleh menang bertanding nanti? Mahukah orang-orang DAP mengundi calon-calon Melayu tersebut?

Bukan apa, kalau benar mahu mereka akan dipertandingkan, rasanya elok letakkan di Parlimen atau DUN yang ditandingi PAS atau Melayu PKR sebelum ini. Takut mereka kalah pula nanti bila orang DAP balas dendam terhadap mereka…

Pada Zairil dan Ariffin, kalau benar-benar muka tak malu, terimalah lantikan “istimewa” itu. Mungkin selepas itu mereka berdua akan terus menjadi “budak suruhan Dinasti Lim” yang menguasai parti “kembar” PAS itu, kan?

MYKMU

49 comments:

JawaJohor said...

ORANG MELAYU YANG TAKDE HARGA DIRI. DEMI KUASA SEMENTARA SANGGUPNGADAI MASA DEPAN ANAK BANGSA.
INILAH MELAYU ANG AKAN BINASAKAN MELAYU SENDIRI.
TAK KAN TAK FAHAM HALA TUJU DAP YANG TEBAL DGN CAUVINISNYA.
OH MY MELAYOOOOOOOOO.
UNTUNG DIRI FIRST, LAIN ENGKO PUNYA FASAL, APA AKU PEDULI !!!!
To me UMNO juga yag BAIK.

Anonymous said...

ORANG CINA BERSATU BAWAH DAP, DAN DIBANTU OLIH ORANG MELAYU, SUDAH PASTI MUDAH BERKUASA. ORANG MELAYU APA NAK JADI. INGAT PEPATAH ""TOLONG ANJING TERSEPIT". HAYATI DAN FAHAM LAH PERIBAHASA INI.
IANYA REAL. BUKA MINDA, LUAS KAN PEMIKIRAN, DAN TENGOK MASA DEPAN NASIB ANAK BANGSA.
SEKALI MEREKA DAH PEGANG KUASA TAK MUNGKIN MEREKA AKAN LEPAS KAN.
UNDANG UNDANG AKAN DIPINDA UNTUK MEREKA PERTAHANKAN KUASA.
ORANG MELAYU AKAN HILANG SEMUANYA.
TINGGAL ZERO.

Anonymous said...

sudahlah DAPigs jangan nak main wayang nak lantik Melayu jadi TUNGGUL duduk dalam CEC..... sekarang rakyat dah faham permainan DAPigs...nak menghancurkan orang melayu dan melenyapkan Islam di bumi bertuah ini .. Ayuh saudaraku Islam dan Melayu bangun dan bangkit kita menentang PR didalam PRU 13 ini kerana mereka adalah musuh Islam dan orang Melayu diBumi Bertuah penginggalan datuk nenek kita..... sama sama kita kita memberi sokongan padu pada UMNO /BN kerana telah terbukti jasanya pada Islam dan Melayu... setelah lebih 55 tahun Merdeka.....HIDUP UMNO/ HIDUP BN 1 MALAYSIA TOLAK FITNAH...

Anonymous said...

Orang Melayu dalam DAP wajar belajar dari pengalaman Tengku Aziz. Jangan sombong diri demi kuasa SEMENTARA.

Jeepers Creepers said...

kalau dah ahli dap sendiri tak undi orang melayu untuk CEC, sedar sedar ler dorang memang xnak orang melayu dlm dap..jangan ler kemaruk isap butuh cina tak sunat tu...

Anonymous said...

Ha Ha Hoi Melayu penyokong DAPigs sedarlah dan kembali kepangkal Jalan sokonglah UMNO/BN yang suatu hari nanti apabila akhir hayat kamu,yang akan memandi, mengapan, mentalkin, menyembayangkan serta menguburkan kamu dan bukannya Lim Kit Siang ,Lim Guan Eng ,Karpal Singh dan seluruh CEC Dapigs... sedangkan PM pun mohon maaf disebabkan keterlepasan pandang semasa PRU 12..... Ayuh bangkit dan bersatulah kita bersama UMNO / BN...

Anonymous said...

HIDUP UMNO HIDUP BN.....DALAM DOA PM SEMASA PERHIMPUNAN AGUNG UMNO YANG LALU AGAR ORANG MELAYU BERSATU LUPAKAN KESILAPAN LAMPAU...... KITA SEBAGAI MANUSIA MEANG SENANTIASA BANYAK MEMBUAT KESILAPAN.. ALPA... APA LAGI SYAITAN SENANTIASA AKAN MEMPORAKPERANDAKAN PEMIKIRAN KITA UNTUK MENYESATKAN KITA.... WAHAI SAUDARA KU DIDALAM PR SEDARLAH BANGKITLAH PEMIMPIN UMNO SENANTIASA MEAAFKAN KESILAPAN YANG ..BERSATULAH UNTUK MEMERTABATKAN AGAMA BANGSA DAN NEGARA.....

Anonymous said...

INI DAH TERANG BENDERANG PARTI KRONI DAN NEPOTISME. DALAM PR DIHALALKAN PULAK YE?

Anonymous said...

YB RAZ suka isap ker...

Anonymous said...

JIJIK AKU TERBACA KOMEN PENCACAI-PENCACAI DALAM GAP NI..GAP TOLONG TAPIS DEMI MARUAH.

Anonymous said...

ANWAR ALJUBURRI JADI PERDANA MENTERI ? PISTOL KAT KEPALA.....DO AS YOU ARE TOLD TO DO.........AND SAY WHAT YOU ARE TOLD TO SAY.......HABISLAH...PUPPET REGIME......MELAYU BUNGKUS BOLIH MASUK HUTAN....MAMPOS LAH MELAYU.

Anonymous said...

Orang melayu semakin terbuka menunjukan sokongan kepada DAP sejak Timbalan Presiden PAS Mat Sabu berkata lebih rela makan babi dari makan ayam.

Persoalanya adakah DAP melihat melayu sudah boleh makan babi atau mereka telah membabikan melayu?

Anonymous said...

SANGGUPKAH MELAYU JADI "PENDERHAKA" KPD UGAMA , BANGSA DAN TANAH AIR.

Anonymous said...

Anon 11.19....jawapan soalan anda: Melayu-melayu dalam party DAPigs itu bukan anak Melayu, tetapi anak HARAM JADAH IN THE FIRST DEGREE

Anonymous said...

these two zairil and ariffin no londer the true malay. These baghals hve been staunchest DAPigs followers just for the sake of power and wealth. They been appointed at the recommendation of the senile kit siang whom loudly shouted ' Malai si' during the 1969 may 13 riot. Hope this old senile kit siang mampus before the PRU 13.

Tukang Komen said...

Umno,Pkr,Pas dan Kita adalah parti2 dimana orang melayu yg menjadi teraju. Tapi berok2 mak yeh tu pilih masuk parti cina rasis maka rasakanlah betapa sayangnya cina Dap pada mereka. Tukar je nama2 tu pada Lim,Tan atau apa je asal ada bunyi kecinaan.

Anonymous said...

Apabila TIBA masa Dan WAKTU Nya PENDERHAKA INILAH Akan DI cari DULU.

Anonymous said...

Sori tu say..... aku pernah duduk serumah dgn puak ni... masa perlu kita... jilat bontot pun dia sanggup, tapi bila kita dah tak penting lagi.. tikam belakang pun dia sanggup... HATI HATI dengan permainan puak kafir laknat ni.....

Anonymous said...

DAP akan memerintah negara ini satu hari nanti ... dengan bantuan lembu lembu .

Anonymous said...

Zairil tue cina...

Anonymous said...

DAP dan PAP (S'pore) tidak ada bezanya. Contoh yang amat jelas telah ditunjukan oleh abang DAP iaitu PAP kepada orang Melayu di Singapura. Dulu bukan main lagi si Kuan Yew tu pakai songkok kesana kemari untuk mendapat sokongan orang Melayu. Bila dah dapat kuasa tengok sajalah sekarang ini. Modus operandi atau caranya sama saja dilakukan oleh si Nga & Ngeh. PAS membenarkan kedua si kafir laknatullah ini memasuki masjid, menghina bangsa Melayu dalam ucapannya. Siap baca ayat-ayat al-quran dan pencacai PAS bertakbir bangga. Kemana perginya harga diri!!!. Tambah malang Si Nicky Ajis bagi pula gelaran Khalifah kepada Guan Eng. Sekarang terbukti. Sebenar-benarnya kaum Cina ahli DAP memang dari dulu, kini dan selamanya tidak suka dan tidak akan pernah suka dengan kaum Melayu. Pemimpin mereka hanya bersandiwara dan bijak mengambil kesempatan saja. Tak sedar-sedar lagikah PAS. Dah lupa ke trajedi 13 Mei. Apa peranan Kit Siang masa itu. Ingat tak sumpah seranahnya terhadap kaum kita Melayu. Insaf dan sedarlah.

Anonymous said...

xpe..xpe...lantik la sape2 melayu yg LGE nk lantik...tunggu PRU ni...dua2 mangkok2 atau melayu lain yg bakal bertanding.. jgn mimpi tuk kami beri undi.,cari2 lah tempat yg dirasakan selamat.sjarah telah mgajar kami...peristiwa smalam akan kmi terjemahkan dlm pd PRU 13 ni....bg duit kmi ambik...bg la apa saja kmi xtolak...tp undi kmi tetap kpd BN...

Anonymous said...

Orang cina ingat, mereka kaya kununnya hasil usha keras mereka semata mata.

Walhal itu semua limpahan dari pembangunan negara, construction sana sini, kilang sana sini, kedai sana sini, hartanah sana sini, meniaga sana sini, dll

Dan yang amat penting ialah kerana negara AMAN, tak gaduh gaduh antara kaum. Cuba kalau dalam negara asyik huru hara. Yang kaya pun akhirnya jadi kayap.

Servant of God said...

Zairil bukannya Melayu, so takleh nak kata apa kan.

Tapi si Arifin tuh bagai itik yang diletak dalam perangkap sebagai umpan...

Anonymous said...

Kalau tak silap aku ibu Zairil nama dia Cristine sebelum berkahwin dengan TS Khir Johari, Zairil telah di lahirkan.Tinggal di bukit Tungku atau Kenny Hill.Suami Cristine sebelum berkahwin dgn TS Khir Johari adalah seorang berbangsa cina.
Jadi Zairil hanya melayu pada nama sahaja.

Beberapa tahun yang lalu anak2 TS K.Johari dari isteri pertama pernah membawa kes pembahagian harta arwah di mahkamah.

Salah seorang anak TS KJohari pernah jadi penyanyi club nama dia nana hehehe.
Sekarang tak tau di mana aku harap sekarang dia pandai mengaji.Apapun mereka memang tak suka dgn mak tiri mereka mungkin termasuk adik tiri mereka yng tidak ada pertalian darah.Agaknya gitulah.

Dunia ni kecik jer ketua band boy Nana nama dia Wan orang kuantan ex husband Dayang Ku Intan
yng sekaran jadi penceramah sambilan utk PKR?
Begitulah ceritanya hehehe.Aku pernah jumpa Zairil tapi itu dulu sewaktu TS K Johari masih hidup.Dngn harapan manalah tahu dapat no ramalan magnum darinya hahaha.Masa tu zairil kecik lagi pak chu chen pun rasanya belum pandai kihkihkih

Apapun dari pengamatan aku Zairil memang typikal cina.Ayyyyyaaaa lu tatak ingat sama gua tp gua ada ingat samalu.
Jadi bila LKS mengatakan melantik wakil melayu salah seorangnya bernama Zairil memang sesiapa orng melayu yng menyokong DAP telah di babikan yahoooooooooo!!!!!!

Unknown said...

dari chedet.cc
BOKO HARAM

1. Di Nigeria hari ini terdapat kononnya gerakan Islam yang bernama “Boko Haram”. Saya tidak pasti makna “Boko” tetapi bunyinya semacam dengan “Buku” dalam Bahasa Melayu. Mungkin yang dimaksudkan dengan “Boko” ialah Kitab Injil.

2. Walau apa pun maknanya yang jelas ialah kumpulan “Boko Haram” ini sedang membunuh orang Kristian dan menyerang gereja mereka. Tetapi mereka juga membunuh ramai orang Islam, bahkan lebih ramai orang Islam yang dibunuh dari orang bukan Islam.

3. Inilah yang sering berlaku apabila sekumpulan orang Islam anggap hanya mereka sahaja yang betul-betul Islam dan orang Islam lain tidak Islam dan boleh dibunuh.


4. Kita orang Melayu di Malaysia semuanya terdiri dari Ahli Sunnah Wal Jamaah dan berimam dengan Imam Shafie. Sepatutnya kita tidak menghadapi apa-apa masalah fahaman Islam yang berbeza-beza. Malangnya Islam diperalatkan oleh segolongan politikus sehingga berlaku tuduhan bahawa orang yang tidak bersama dengan parti mereka tidak Islam dan murtad. Walaupun mereka tidak ganas seperti “Boko Haram” tetapi permusuhan oleh orang yang anggap mereka sahaja yang Islam dengan orang yang tidak bersama dengan mereka yang didakwa tidak Islam berjaya memecah-belah dan melemahkan orang Islam di negara ini. Apabila lemah maka mudahlah orang Islam diperkosa oleh orang lain.

5. Kita sering dengar tokoh-tokoh agama mendakwa bahawa orang Islam itu adalah bersaudara. Tetapi ayat Al Quran ini hanya dibibir mulut sahaja. Amalannya berlainan.

Unknown said...

sambungan...

6. Kata pihak yang memurtadkan seteru politik mereka, mereka memurtadkan seteru politik kerana tidak melaksanakan syariat Islam. Benarkah? Apa yang dilakukan oleh kita dilakukan juga oleh negara-negara lain yang diiktiraf sebagai negara Islam dengan penduduk yang diterima sebagai penganut agama Islam. Jika kita murtad maka kebanyakkan orang Islam didunia ini tentulah murtad juga. Kenapakah yang mendakwa tiga juta orang UMNO murtad tidak pula mendakwa umat Islam di negara-negara yang kononnya tidak laksana syariat Islam adalah murtad? Sebabnya ialah kerana tidak menguntungkan politik mereka.

7. Apakah yang dimaksudkan dengan syariat Islam? Ada yang berpendapat bahawa oleh kerana penyanyi dibenarkan menyanyi di Malaysia maka ini bermakna Kerajaan Malaysia tidak mengamalkan syariat Islam. Kalau ini bermakna tidak mengikut syariat Islam maka hampir semua negara Islam tidak mengikut syariat Islam.

8. Kita harus ingat di Malaysia bukan sahaja ada orang Islam tetapi 40% dari penduduk Malaysia terdiri dari bukan Islam. Sesuatu yang tidak disukai oleh Allat SWT yang disebut dalam Al Quran ialah mereka yang mencetus huru-hara. Dalam melaksanakan syariat Islam di Malaysia cara yang sesuai ialah dengan tidak mencetuskan huru-hara. Kelonggaran yang diberi dalam perlaksanaan syariat Islam membolehkan kita bertindak dengan mengambilkira keadaan dalam melaksanakan hukum-hukum Islam. Yang suka menjadikan Islam agama yang keras dan tidak bertimbangrasa serta tidak berperikemanusian ialah pentafsir yang berkepentingan. Demikian ada orang Islam yang menganggap orang tidak berjanggut tidak Islam dan perlu disembelih. Demikian juga gerakan Boko Haram yang membuat syarat-syarat tersendiri untuk diterima sebagai orang Islam dan membunuh orang yang tidak patuh pada syariat ciptaan mereka.

9. Pelaksanaan syariat Islam di Malaysia mungkin berlainan dari penguatkuasaan syariat Islam di negara yang penduduknya semuanya Islam. Kita tidak ambil kisah dengan amalan dan budaya orang bukan Islam. Kita tahu apabila percubaan dibuat untuk memaksa bukan Islam amal nilai hidup Islam seperti tidak membenar lelaki potong rambut wanita dan sebaliknya, akhirnya ia hanya memalukan orang Islam dan Islam apabila terpaksa dibatalkan. Demikian juga dengan tuduhan khalwat yang dilakukan oleh orang bukan Islam.

10. Sebaliknya apabila syariat Islam dibuat dengan menyediakan bank Islam yang bebas dari riba, Universiti Islam, Pengurusan Tabung Haji bagi menentukan amalan ini lebih sempurna, perkembangan ajaran Islam dengan mengadakan sekolah-sekolah agama, pengurusan zakat yang lebih tertib dan berbagai lagi, tidak ada huru-hara yang berlaku. Demikian dengan penguatkuasaan undang-undang Islam di kalangan orang Islam dan penentuan undang-undang yang terpaksa dikenakan kepada penganut-penganut agama yang berlainan yang tidak bertentangan dengan ajaran Islam.

11. Menggalakan gerakan seperti Boko Haram atau memurtadkan orang Islam tanpa usul periksa bukan cara kita, bahkan bukan cara Islam pun.

12. Janganlah sesiapa cuba menghalalkan perbuatan salah mereka dengan menyalahguna undang-undang Islam. Mereka yang berbuat demikian perlu bertaubat. Sudah tentu mereka wajib tarik balik dakwaan kononnya ahli UMNO murtad. Ingatlah bagaimana dahulu PAS mendakwa UMNO kafir kerana bekerjasama dengan orang bukan Islam. Seperti yang dijanji dalam Al Quran tuduhan ini kembali kepada yang menuduh kerana mereka sekarang bekerjasama dan berpeluk-peluk dengan orang kafir, bahkan sanggup mati mempertahankan pemimpin orang kafir…….perbuatan mereka mengikut mereka sendiri menjadikan mereka kafir.

13. Janganlah hendaknya dakwaan oleh mereka bahawa orang UMNO murtad akan kembali kepada mereka. Orang Islam tidak perlu berlaku ganas kerana agama Islam tidak menyuruh kita melaku ganas atau ketidakadilan kepada sesiapa.

Agama Islam adalah agama keamanan, agama yang mengajar kita supaya melaku adil dan tidak mencetuskan huru-hara.

Unknown said...

DAP naik PALAT sebab adanya melayu PAS yang perasan lebih ISLAM dari orang ISLAM UMNO...

Semua orang2 ISLAM adalah bersaudara...

Unknown said...

GAP camna PENGHINA anak yatim aka BOMO SIAL bleh terlepas bagi komen!

BOMO SIAL tu penjilat utama telur berbulu LIM KIM SIAL dgn KARPAL SIAL!

Unknown said...

MELAYU dalam DAP adalah pengkhianat agama, bangsa dan negara!

Semoga seluruh umat ISLAM di Malaysia terus bersatu di bawah payung UMNO!

Nak harapkan PAS?? dah xbleh harap dah.. dulu mungkin bleh harap.. lepas bercium mulut dengan DAPigs, habis serban ularmak2 PAS DAPigs pakai buat kesat taik!

AGAMA dilongkangkan PUTRAJAYA diutamakan! Take beer!!

Anonymous said...

Mari kita reramai desak Dap agar memasukkan sekali wally ajis dan hadey aweng sebagai anggota CEC supaya mudah menerima arahan langsung dari Dap untuk menjual melayu dan menggadai islam dengan kemahiran mereka memutar belit ayat Quran untuk bersama sama ke Putrajaya sebagai ANGKATAN BALACI KOMUNIS untuk Republik Malaysia .

gen2felda

Anonymous said...

bang, itu pasal itu DAP mintak lebih kerusi..utk kasi taruk ini mangkuk2 hayun jd calon la..kalah pun DAP tak kisah..itu kerusi extra, tak kacau kuota DAP..itu Melayu kalah manyak sial tp tak apa..

Anonymous said...

ELOK JUGA PAS BERGABUNG DENGAN DAP.
BIAR PAS BETUL BETUL JADI ANJING DAP. JADI KAN UMNO MUSUH DUNIA AKHIRAT, AFTER ALL ISLAM PAS LAIN DARI ISLAM UMNO !
BUKANKAH Hadi AWANG KAFIRKAN UMNO .
BERPELUK DENGAN lim kit SIANG LEBIH MULIA .
BAGI pas doa JAHANAMKAN UMNO LEBIH baik.....ITU lah PAS.

Anonymous said...

Tolong war war kan profile zairil di blog blog supaya rakyat benar benar nampak ...nama jer melayu tapi hakikatnya cina bukit...org melayu perlu tahu siapa zairil ini...faktor ini penting utk menjauhkan melayu dari dap laknatullah....tolong highlight kan dimedia2 utama...

Anonymous said...

DAP dah tunjukkan belang sebenar. Mahu lebih kerusi... tak pa, PAS dan Melayu PKR boleh pakat-pakat derma kerusi yg sedikit tu pada DAP. Pas tu PR menang, DSAI jadi PM. LKS M1 dan Hadi TPM 2. Lepas tu DAP dgn semua MP bukan Melayu bergabung mengusul Undi tidak percaya pada PM sehingga PM iaitu DSAI tersungkur. Maka TPM 1 lah akan naik jadi PM. Itu jam barulah para si kitol tersentak, tapi nak buat macamana, malu nak mengaku kebodohan sendiri maka UMNO disalahkan juga akhirnya.

Anonymous said...

Allah telah mengizinkan Maha Firaun masuk dan bersplat di dalam Baitullah. Ada sesiapa yg berani nafikannya?

Anonymous said...

Macamana korang benci, maki hina dan fitnah Dr M, dia tetap disanjung dan dihormati oleh ramai org di seantero dunia. Jasa dan baktinya begitu banyak. Nafilah semahu mungkin, tapi ramai yg tetap menyedari akan hakikat ini. Yang pastinya, Allah telah mengizinkan Dr M masuk dan bersolat di dalam Baitullah.

Anonymous said...

Ezam, Nalla, Eskay, Zaharin, Zul Nordin dan yg sama waktu dgn mereka semua adalah bekas rakan-akan karib DSAI. Bukan rakan atau sahabat baik Dr M atau Ds Najib. Tapi pasal apa pulak pendedahan dari rakan karib, org lain pulak yg disalahkan.

Anonymous said...

Undi PR akan mempercepatkan Persekutuan Malaysia menjadi satu lagi Republik Singapura.

Anonymous said...

Bodohnya Melayu PR, sehingga DAP dah mula tuntut lebih kerusia, mereka masih lagi membutakan mata dan memekakkan telinga. Lawakpun ada juga depa ni semua.

usin said...

tidak dinafikan bahawa 2 org melayu yg dilantik ke dlm CEC dap memang berkebolehan dan mempunyai keberanian yg tinggi. berkebolehan dan berani dalam ertikata menyerahkan hidung (maruah) untuk dicucuk-cucuk oleh dap.

Anonymous said...

Melayu akan bersatu di pru13 nanti untuk menghancurkan dap laknat insyaallah. Malah melayu dalam pas juga akan bersama kecuali geng pas pok nik dan mat sabu.

Anonymous said...

BELUM APA-APA LAGI SENATOR DR ANJING MELAYU YANG DILANTIK OLEH DAP TELAH DIPERGUNAKAN DENGAN BEGITU MAXIMUM SEKALI DENGAN MEMBUAT KENYATAAN MENGHINA ORANG-ORANG MELAYU DALAM PERKHIDMATAN KERAJAAN. TERMASUKLAH MENGHINA DIRI DIA SENDIRI, KERANA UNTUK MEMPRAKTIS DIRI DIA SEBAGAI DR. PERUBATAN, DIA DIWAJIBKAN BERTUGAS DENGAN KERAJAAN MALAYSIA SEKURANG-KURANGNYA 3 TAHUN. JADI BERMAKNA DIA ADALAH BEKAS PEGAWAI KERAJAAN KALAU YA PUN BELIAU SUDAH TIDAK MENJADI PEGAWAI KERAJAAN PADA MASA INI! TIDAKKAH MEMALUKAN MENGHINA BANGSA DAN MENGHINA DIRI SENDIRI? DR. YANG TIDAK ADA HARGA DIRI DAN MARUAH DIRI, KALAU AKULAH MENJADI ANAK ATAU ISTERI BELIAU AKU MESTI MALU DAN TIDAK MENGAKU SEBAGAI SUAMI ATAU BAPAK AKU. MENGANJINGKAN. DIA CUMA MEMBACA SKIP YANG DISEDIAKAN OLEH LGE. BAHLOL

Anonymous said...

sedikit tambahan..

Penduduk islam Indon yg ratusan juta jumlahnya juga boleh dikatakan murtad ALA PAS kerana..

1. tiada hukum hudud dilaksanakan di sana pakai pancasila je..

2. Pasangan islam boleh berkahwin campur dengan bukan islam walaupun bukan ahlul kitab..

3. mereka bukan sahaja mempunyai rumah pelacoran tetapi boleh dikatakan mempunyai kompleks pelacoran yg terdapat di bandar2 besarnya..

4. patung pemimpin ala2 tugu negara bersepah2 di indon..

5. uniform sekolah bg pelajar perempuan semuanya berskirt pendek

macam mana cerita ni.. habis murtad ala pas semua muslim di Indon ni..

KE MACAM MANA NI BOMO SIAL..


Anonymous said...

Lim Kit Siang --- Mummy Foo

Lim Guan Eng --- Rainbow, Cik P

Anak Lim Guan Eng --- Raba Nenen.

tolong tanya dengan anak/bapa ni mana perginya duit berjuta mereka collect derma save bukit cina kempen di Melaka beberapa tahun dahulu.

Anonymous said...

Bermaruahkah orang melayu yang menyertai DAP? Dah kalah pertandingan dan terpaksa pula melutut untuk meminta jawatan. Bangga sangatkah mereka sebagai ahli DAP. Orang melayu adalah tuan di negara ini tetapi sekarang terpaksa mengharap belas ehsan DAP untuk dapatkan jawatan. Aduh malunya... Sedarlah diri wahai bangsaku.

Anonymous said...

Untung Indonesia dan Thailand sebab tidak membenarkan cina menyertai parti politik dan sebagai pemerintah. Cuma di Malaysia sahaja mereka diberi kebebasan berpolitik.

Anonymous said...

hotak ko lah..buat la kajian sikit.. Thaksin tu keturunan cina lah... PM sekarang pun sedara mara Thaksin...
Buat la kajian sblm komen.. menampak kan kebodohan buat apa..

Anonymous said...

melayu dalam dap ...

bute kayu ...otak simpan taik ....

sepatutnya otak tu ade sel sel yang berhubung untuk menjadikan pemikiran itu lebih kritis di samping apa yang ada dalam hati ...
ini tidak ....

otak simpan taik ...