Wednesday, December 5, 2012

ROBOH GERAI MELAYU KLANG. CIRI POLITIK BARU PAKATAN.


Kenyataan Media GAPS

GAPS menyelar sikap kerajaan pakatan Dap, Pkr dan Pas selangor yang berterusan memusuhi rakyat sejak beberapa minggu ini. Setelah sebuah kuil dirobohkan di Sepang minggu lalu, pada hari ini kerajaan pakatan telah merobohkan pula 12 gerai penjaja Melayu melayu yang terletak berhampiran perhentian Teksi Klang Utara.

Perobohan gerai penjaja ini adalah tindakan yang amat tidak bertanggungjawab oleh Menteri Besar terhadap peniaga melayu yang mencari sesuap nasi berniaga di bandar klang. Menteri Besar gagal melihat kesusahan rakyat yang berniaga kecil-kecilan untuk menanggung sesisi keluarga.

Menteri Besar juga gagal untuk menyedia kemudahan penjaja makanan dibandar Klang terutamanya peniaga Melayu. Bandar Klang yang pesat membangun wajar memikirkan tempat untuk penjaja berniaga. Kegagalan Menteri Besar menyediakan kemudahan pusat penjaja ini tentunya menyebabkan peniaga-peniaga menyewa tanah kosong untuk mendirikan gerai sementara untuk berniaga demi mencari rezeki untuk keluarga.

Perobohan gerai ini merupakan perbuatan penguasa yang zalim. Menteri Besar wajar berunding dan bertolak ansur dengan pelbagai kesulitan yang rakyat alami sekarang. Peniaga wajar diberikan pampasan sekiranya gerai mereka hendak dirobohkan. Peniaga juga wajar dipindahkan ke tempat yang berhampiran untuk mereka meneruskan usaha mencari rezeki dalam perniagaan.

Jalan keluar terhadap persoalan ini adalah bina gerai penjaja untuk orang Melayu berniaga secara sah dan elok. Utamakan lah kebajikan rakyat bukan menyusahkan rakyat untuk mencari rezeki. Klang Bandar Diraja yang aman dan makmur memerlukan kerajaan yang prihatin terhadap permasalahan rakyat, bukan menghukum kesalahan rakyat yang berpunca dari sikap Menteri Besar yang tidak mahu memahami penderitaan rakyat marhaen akar umbi.



Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
Shah Alam
4 Dec 2012

39 comments:

Anonymous said...

Hidop Fuckatan...!!!! sampai PRU-13 je la... lepas tu pulangkan pada BN supaya diperbetulkan semula ye wahai ahli Fuckatan....

JawaJohor said...

KLANG LAIN, PULAU PINANG LAIN......
ITULAH NASIB ORANG MELAYU DI BUMI SENDIRI, MALANG SELALU........MALANG YANG DICARI........KAN ?

Anonymous said...

Apa-apa pun TAHNIAH, TAHNIAH, TAHNIAH

Anonymous said...

DAP, PKR dan PAS didalam ceramah2nya mengatakan Kerajaan BN dan UMNO zalim. Doa2 mereka sering dihias dengan permohonan agar UMNO dan BN dihancurkan kerana 'menzalimi' rakyat. Allah telah mengembalikan doa tersebut kepada mereka sendiri. Dinegeri2 yang diperintah oleh PAKATAN HARAM ini sedah berlaku tetlalu banyak kezaliman. Hak rakyat dirampas semahu mereka. Kelantan dibawah pemerintahan PAS menjadi negeri termundur. Tanah2 yang diusahakan oleh rakyat Kelantan dirampas untuk dijadikan 'ladang rakyat' tetapi hakikatnya rakyat yang sepatutnya berhak telah dinafikan hak mereka. Dikedah yang sedang diperintah oleh PAS, rompakan balak berlaku secara terang2an sehingga menjejaskan ekosistem yang membawa bencana kepada rakyat. Di Pulau Pinang yang dijajah oleh DAP, orang2 Melayu dianggap sebagai 'sampah', penjaja2 Melayu Pulau Pinang selalu menjadi sasaran dan didikriminasi oleh DAP. Di Selangor tidak kurang hebatnya. Rompakan harta rakyat Selangor berleluasa. Hari ini penjaja2 kecil Melayu mula menjadi mangsa. Apa yang berlaku di Kelang akan menjangkit kedaerah2 lain diSelangor.

Soalnya: Adakah rakyat dinegeri2 yang dijajah oleh PAKATAN HARAM ini khasnya dan rakyat Malaysia amnya tidak melihat KEMUSNAHAN yang telah dan sedang berlaku hari ini?

Nasir Ahmad said...

Nak buat macamana. Walaupun pendedehan demi pendedahan dibuat atas kebobrokan pembangkang, sebahagian rakyat yang tuli dan dungu tetap ingin memenangkan pembangkang pada PRU 13 ini. Memang kita tidak mahu eksperimen memilih pembangkang ini berlaku tetapi jika rakyat berkeras juga kejalan itu apa yang mampu kita lakukan. Dimana-mana juga pemantauan yang saya buat dalam negeri Melaka, 40% rakyat marhaen terdiri dari orang melayu kata kita tukar kerajaan. Mereka yang marhaen ini penerima tegar bantuan. Segala apa bantuan, merekalah orang yang paling depan menuntutnya. Bab UMNO ni pun satu hal juga, dari sekecil-kecil jawatan hingga sebesar-besar jawatan dalam parti semua dia nak sapu. Mana orang tak sakit jiwa. Tranformasi hanya ucapan dibibir saja tapi tidak dengan perbuatan.

Anonymous said...

Kepada orang melayu yng mengundi PR di Selangor kami anak johor mengucakapkan tahniah!

Undilah lagi PKR pd PRU13 untuk menutup periuk nasi peniaga melayu di tempat lain pulak!

Selogan kami anak johor.

INGAT ANWAR...INGAT PENIPU!

Anonymous said...

hmmm bukan ke gerai2 kat situ semuanye indon yg berniaga? saya org klang. biasa lalu tempat tu. saya rasa baik dirobohkan.

Anonymous said...

Kawasan2 INDON la yg berniaga... xpercaya korang datang sendiri..

Anonymous said...

sendiri undi, sendiri pilih, sendiri rasa la..

Anonymous said...

Penjaja melayu ke Indon?

Anonymous said...

mymar ke indon ke bangla

yg aku tahu muka2 melayu

psiwar pkr membelit2 (kekuatan pkr bukan pd ahli..ahli xramai.. tp pada membelit auta)

Anonymous said...

sori bro,aku mmg anti pakatan riot, tp gerai diroboh tu org indon,mmg elok sgt roboh gerai haram indon tu,kat bandar klang peniaga indon da sgt berleluasa,klang da jd bandar indon+bangla+myanmar+org luar,aku org klang malu nak turun bndr klang,rimas dgn pendatang asing

Anonymous said...

PERINGATAN! Orang melayu suka masok lubok sendiri. dah beri peringatan dulu jangan masok ke-dua kali lubok masih lupa. 'MELAYU MUDAH LUPA'. Pru 13 kembali kpd BN walaupun BN pahit masa lalu di-selangor. BN tetap orang melayu mesti sokong, JANGAN MASOK LOBANG LAGI.

Anonymous said...

itu gerai indon..mmg umno harbi lebih utamakan indon n nigeria kerana itulah ahli umno teramai..yg umno harbi tidak benarkan peniaga uptown danau kita berniaga boleh plak...umno pukimamak lebih utamakan rakyat asing dr rakyat malaysia.ayuh rakyat malysia..kuburkan umno harbi kerana umno celaka ini yg menjemput rakyat asing ke negara ini..

Anonymous said...

Kawasan2 INDON la yg berniaga... xpercaya korang datang sendiri..
_____________________________________
kawasan yg disewakan kpd org indon...lesen meniaga masih lg org melayu...biase la jual tapak...

Anonymous said...

pas harbi plak lebih kn cina...cina jual arak judi haram xde plak wat operasi...blm lg premis rumah urut... dasar pas harbi...sakit ati kt bangsa sendiri..ngan cine menyembah macam tokong...puihh la pas harbi...

Anonymous said...

ambik kauuuu...haa sokong la lagi pi gay rr tu, ha...muslimat PASS pelok la di hei pig erat-erat,ini la contoh kerajaan yang adil mengikot islammmm,.

Anonymous said...

SEKARANG KITA DAH NAMPAK DENGAN JELAS LAGI BERSULUH, SIAPE YG SEBENANYA ZALIM

Anonymous said...

Kalau cina yang meniaga, entah ikut peraturan entah tidak, tak ada pulak dengar jadi kecoh,walhal mrk lagi licik. cina bukan warganegara, rasanya ada tak yang meniaga, nak kata tak perasan, memang tak logik.Bukan susah sangat nak syak.selamba je mrk meniaga.

Anonymous said...

masa hadi awang dapat terengganu pada 1999, lagi zalim unit JSR pas rantai pagai sekolah tadika, rantai mesin jahit Kemas dll..

sebab tu macamana hadi awang dan kumpulan taliban pas nya cuba berbaik dengan rakyat terengganu, RAKYAT TRENGGANU TAK MUNGKIN DIBODOH DAN DITIPU BUAT KALI KEDUA.

gen2felda

Anonymous said...

Kami rakyat msia sepakat nk kuburkan pakatan laknatullah..

otai JB said...

Satu lagi bro 'ingat anwar- ingat memantat'

otai JB said...

Org jemput org asing utk berkerja- nafkah utk keluarga, bukan mancam nuar, cina dtg sini nak belajar, dia gi suntot itu cibai. Celaka you punya bapak

aku org ganu said...

Pas perintah Ganu hanya sepenggal je, tp bekas tok-wakil dia sampai kemati duit dok abis. Contohnya dr.mamat kuala berang, perrr kaya gila, leni, upah dr. lain jaga klinik.

Anonymous said...

ala pencacai UMNOgok...yg ko melalak tu pe hal...indon ke..bangla ke..nk berniaga pe slahnya....kmi pandai..harapkan melayu je dh lah gerai buruk..kmi dtg seberang tp kmi ada cable la...kena lah rajin2 pasang banner PR..hidup MB.

bro yul said...

kata negeri berkebajikan mana pergi jer selongan yg d kata-katakan???sungguh tidak bertanggungjawab si gagap nie....menutup pintu rezeki rakyat d selangor....katakan tidak pada pakatan harami pada pru nanti....

Anonymous said...

Undila lagi pakatan...untong2 lepas PRU13 org Melayu boleh teroka dok dalam utan pulak..

hidop DAP..hidop PAS ..hidop ANUwar

Melayu mampos....

YB Raz said...

orang melayu ke orang indon yang berniaga ?

kalau gerai orang indon,aku sokong sangat diroboh.tak kiralah orang malaysia kawin indonpun, tetap wajib roboh...

kalau gerai orang melayu malaysia, elok dilempang je khalid gagap..

malaysia hanya untuk orang malaysia..bukan untuk indon, bangla, nepal dan seangkatan dengannya..

Anonymous said...

Saudara Hamidzun,

1. Rasanya nasihat2 tuan ni dah terlambat...patut ditujukan kpd pemimpin parti Tuan yg dh tersungkur tu...sbb tu rakyat dah meluat dan ubah pilihan mereka ke PR...rakyat sgor kebanyakan educated middle class..so selagi UMNU sgor takde pemimpin yg educated minta maaf la...Tuan boleh teruskan membohong & fitnah di blog tuan ni..
2. geng2 kata tu semua peniaga indon...ko biar betul midzun...kalu nk membohong pun patut2 la..

Anonymous said...

Anon 5:39 PM aka bomo sial...

Kesilapan PRU12 xkan kami ulangi...kerakusan pakatan dlm mentadbir Selangor umpama lanun sedang menyelongkar kapal mncari harta rampasan....

Kami rakyat Selangor sndiri yg mnghadapi situasi ini..rasa sgt terhina krn kami sering dinafikn hak ..yg pedihnya kaum len dan kroni pr shj yg senang2 mengaup keuntungan dlm sgl hal .

di saat kami mmrlukn bantuan bila di landa musibah,,,yg datang mnghulur bantuan ialh org2 BN/UMNO..kalo pon pihak pr yg dtg cume utk melihat ataupon mngucar kacirkn keadaan.ldm erti kata lain utk mengambil kredit atas usaha org len..

YG KAMI NAMPAK SKRG PUAK PAKATAN HARAM CUME PANDAI BERCAKAP BERCAKAP DAN BERCAKAP DI SAMPING MENABUR JANJI YG XPERNAH DITUNAIKN, DAN YG PALING SAKIT HATI MENABOR FITNAH...

KALO PAKATAN KATA BN/UMNO JAHAT , KORUPSI DAN SGL KEJAHATAN DIDONIA INI ...BERMAKNA PUAK PAKATAN LA YG LEBIH MAHA JAHAT, MAHA KORUPSI DAN MAHA MENZALIMI RAKYAT...

PRU 13 NO MORE PAKATAN HARAMJADAH DI SELANGOR...KAMI RAKYAT SELANGOR INSAF.....INSYAALLAH

Anonymous said...

NAK CAKAP APA LAGI? UNDILAH PR DALAM PRU13 NANTI..

Anonymous said...

melayu mudah lupa...hari ini marah berapi api...time pru, undi & sokong lagi...tahniah rakyat selangor....

Anonymous said...

6:15

kau tak perlu berhujah dgn aku..hujahan ni patut dituju kpd pemimpin UMNU sgor kau..kah kah kah..

Anonymous said...

Anon7:21 PM aka bomo sial

Hang mabok todi ka? brapa botoi hang togok...awat hang lupa ka yg pakatan Haramjadah yg perintah Selangor skrg...

Awat kjaan pakatan haramJADAH kat Selangor tu buat ape? Utk menabur baja membiakkn kegiatan maksiat jer ke? atau masih sebok mengaup harta rampasan yg masih byk kat selangor?

mslh rakyat Selangor UMNO/BN yg kene selesaikn?..hah...kalo gitu undila lagi pakatan wahai org selangor..sbb kjaan pakatan tugas mrk cume utk mngayakn perot mrk dan kroni..rakyat marhaen lantak korgn laaaaaa....

Anonymous said...


Politik Aljuburi...ganas...teringat china doll

Anonymous said...

sudah cukup bagus kalau rakyat ikhtiar sendiri untuk menyara hidup keluarga. kalau kerajaan fuckatan selangor tidak mahu rakyat mencari rezeki sendiri dengan merobohkan punca pendapatan mereka, kerajaan fuckatan selangor mesti menanggung makan minum rakyat ini sebagai tanggungjawab kerajaan yg memerintah. kerajaan zalim wajib ditentang. Allahuakbar!!

Anonymous said...

Satu lagi bro, 'ingat nuar - ingat liwat'

Anonymous said...

Gerai indon diroboh tak apa , jangan gerai melayu !

Anonymous said...

Kah..kah..kah betul-betul lah midzun ni bela indon.mana ada orang melayu meniaga kat kawasan mini jakarta (klang)tu. menu utama pun bakso ha.ha. Cuba kau tengok sepanjang jalan kat kg kau sendiri(rantau panjang,klang)sape yang meniaga tepi jalan kalau bukan majoritinya indon acheh. rase-rase kalau MPK roboh gerai tepi jalan kat kg kau pun melalak jgak membela nasib "MELAYU" a.k.a Indon Acheh.