Sunday, December 9, 2012

ZAHRAIN DAH MASUK UMNO..LAJIM MASIH MALU ALAH NAK MASUK PKR



AHLI Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim sudah sah memasuki UMNO apabila menyerahkan borang keahlian kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak pagi tadi.

Turut bersama-sama dengan Zahrain ialah lebih 300 orang bekas pengikut PKR Pulau Pinang dari pelbagai Cabang dan Ranting.

Ironiny, Zahrain adalah pemimpin PKR yang menjadi saksi kepada janji bulan bintang Anwar untuk membantu penduduk Kg Buah Pala sebelum pilihanraya umum 2008 berlangsung seperti dalam video dibawah.

Tapi elok saja DAP memerintah, habis roboh kampung tradisi orang India tersebut dirobohkan DAP, janji Anwar hilang dihembus angin begitu sahaja dengan dia sendiri tidak berani nak jejak kampung tersebut seumur hidup.

Kemasukan Zahrain ke dalam UMNO tidaklah begitu mengejutkan kerana sebelum ini pun beliau telah begitu kritis dengan Anwar Ibrahim terutama sejak membuat pengumuman untuk keluar dari parti tersebut pada 2010 bersama-sama dengan beberapa orang bekas Ahli Parlimen PKR yang lain.

Walaupun digembar-gembur Zahrain telah berpatah arang, berkerat rotan dengan UMNO dulu, tapi dalam politik apa pun boleh jadi.  Penulis dah tengok perkara ini berulang-ulang kali berlaku, sejak KuLi mengetuai Semangat 46 lagi pun.  Janji orang politik dalam hal macam ini mana boleh pakai sangat.

Tapi yang penting Zahrain masuk UMNO, dia tidak hipkorit macam 2 bekas ahli Parlimen BN yang mengumumkan keluar parti masing-masing (UMNO & UPKO) tapi sehingga kini tidak mengumumkan untuk menyertai PKR walaupun awalnya digembar-gemburkan begitu.

Peranan kedua ekor tersebut (Lajim Ukin dan Wilfred Bumburing) nampaknya setakat ini adalah sebagai watak tambahan bagi menjayakan drama bersiri terbaru terbitan Anwar Ibrahim Production bertajuk “Musa Aman dan sumbangan RM 40 juta kepada UMNO Sabah”.

Selain Lajim yang terpaksa mengeluarkan wang RM 50,000 untuk membeli surat Anwar kepada Azizah dari dalam penjara dalam satu jualan amal memorabilia pemimpin Pakatan haram ini bulan lepas.
Lain dari itu, tidak nampak apa sumbangan kedua ekor katak tersebut kepada PKR, maka itulah agaknya DAP Pulau Pinang memperkenalkan enakmen yang menghalang ADUN negeri tersebut dari melompat parti, sebab dia tahu, tindakan lompat parti kedua ekor tersebut tidak memberikan hasil yang diharapkan.

Bercakap tentang perkara tersebut, ADUN PKR Pulau Pinang dilihat rakyat sebagai hipokrit terbesar kerana menyokong pindaan tersebut dikala Ketua Umumnya sendiri mengalu-ngalukan ‘lompatan’ yang dilakukan Lajim dan Wilfred di Sabah, dalam masa hampir sama pulak tu.

Penulis cuma hairan, tidak adakah macai pembangkang ini yang tertanya-tanya kenapa 2 ekor itu tidak rasmi menyertai PKR.  Lebih aneh lagi, Lajim dan Wilfred menubuhkan Pakatan politik tempatan sendiri iaitu Pakatan Perubahan Sabah dan Angkatan Perubahan Sabah – yang dikirakan ‘kerja susah’ dibanding menyertai PKR sebagai ahli.

Lajim dan Wilfred juga mengumumkan kedua pakatan politik yang ditubuhkan mereka akan menyokong Pakatan Rakyat – entiti yang secara rasminya tidak wujud secara rasmi.  So, apa yang dia sokong,  angin, hantu?

Semua ini mencetus lebih banyak persoalan dan andaian berlakunya konspirasi.  Mungkin kedua ekor katak tersebut tidak yakin dengan Anwar Ibrahim yang banyak buat kerja jahat dalam menggagalkan kerajaan Sabah yang sepatutnya diterajui PBS pada 1994.

Maka itu mereka tidak mahu terlibat dengan Anwar secara rasmi dan keluar BN untuk menunjukkan perasaan tidak puas hati kepada Ketua Menteri.  Pendek kata, Anwar menang sorak sajalah, tapi isi tidak ada apa-apa.

32 comments:

Anonymous said...

Saya masih tak tau nak undi parti mana dalam pilihanraya akan datang ni . Tengok laa nanti . Wait and see .

Anonymous said...

POH DAH....Kalau Dia Tak Buat Kerja Ini bukan ANWAR kah! kah!...Read My Lips. Ayat yang sebenar benarnya:

KALAU TAK MENIPU ITU BUKAN ANWAR!!!

Anonymous said...

ini tanda parti umno harbi dh nak mampos kat penang..zahrin nak membodek jadi calon kat bayan lepas..kesian ahli umno yg lain,berjuang berpuluh tahun unt umno tapi dilayan spt sampah oleh pemimpin umno harbi..buat ahli umno harbi,sila keluar umno harbi n masuk pr n masuk balik umno harbi,anda akan diangkat menjadi dewa spt ezam kotak katik,zul kulum,breheng dll...padan muka ahli umno harbi yg lain..buat penat je...hahhaah....

YB Raz said...

blah ler..dlm politik tak ada yang mustahil kunun...kalau dah perjuangan tu tak ikhlas, tak setia, baik tak payah masuk umno lahh..

zahrin ni boleh masuk umno tapi tak boleh jadi calon...orang yang pernah khianati parti, jangan diberi sebarang jawatan dah..ini undang undang yang patut umno kuatkuasakan..

Anonymous said...

Adalah lebih baik DS Zahrain dalam UMNO daripada PKR... Perihal Lajim bukan kerana apa cuma termakan janji Anwar nak jadikan Lajim CHIEF MINISTER ( CM ) orang Sabah lebih gemar panggil CM. Yang kebetulan Idaman Lajim untuk jadi CM, ingatkan bila lompat dari PBS dulu dapatlah jadi CM tetapi TUN tidak lantik pun disebabkan Lajim tidak layak jadi CM dari sudut lain. Nak kata bodoh pun susah sebab Lajim berkonflik pula dengan MUSA jadi mana bisa MUSA mau bagi peluang kat Lajim dalam kabinet Negeri lantas Lajim lari jadi MP Beaufort maka dalam Persekutuan ada Kuota Timb Menteri... Itu sudah kira untung dapat juga Timb Menteri dan pernah jadi Timb.KM ( dari mula penggiliran KM sehingga Tamat ) Dan semasa jadi Timb.KM dan juga Timb.Menteri Persekutuan( 2 Penggal ) apa yang Lajim buat untuk bangunkan Sabah...? Jalan raya masih dalam keadaan UZUR seluruh Sabah kecuali dalam Bandar..Kalau bukan KKLW mungkin sampai sekarang Letrik,Bekalan Air dan jalan mini kampong masih tiada. Kalau Pekan Beaufort tidak dibangunkan oleh pihak Swasta entah-entah masih rumah kedai Papan..Contoh Projek yang paling MEMALUKAN adalah Landasan Keretapi TENOM-BEAUFORT dan BEAUFORT - Tangjung ARU. Sudahlah mengambil masa bertahun-tahun tidak dapat disiapkan... Sampai sekarang pun Landasan Tenom-Beaufort masih UZUR, sering perjalanan Tren dibatalkan. Jadi mana bisa berkata Lajim pasti berjuang untuk rakyat Sabah...? Tidak percaya jom melawat Beaufort dan Cuba naik Tren ke Tenom serta tanya rakyat macam mana keadaan Tren tersebut. Kalau diSM dan dijadikan Barang Antik..Sedihnya rakyat Beaufort-Tenom. Oleh Anak Jati Beaufort.( Murid St.Paul Sec.Sch/SchoolMate CM MUSA. Lajim Belajar kat St.John Sec.Sch )

Anonymous said...

ntah la...smada umno yg mampus atau pembangkng yg dh nazak sgt..rsa2 nya pmbngkang lah yg bakal berkubor...semau kaum krabat aku dh reday nk undi UMNO/BN....ksian kat anon 12.17pm....idea dia xdpat mebantu PR...hahaha..melalak je la..

Anonymous said...

syabas dato sri zharin....teuskan kempen mu tuk bawa juak2 pmbngkang kepangkuan UMNO dan pantak otak pembngkang tu cukup2...bgi mreka sedar dari mimpi bung nuar yg indah2...,klau bolh setiap 1 mnggu ,5 orng isi borang UMNO...nk duit jd ahli...meh jumpa ana.....dgn PR jgn bgi can...

taipingcentral_harapan melayu said...

Salam tuan besar.. Mohon di pautkan blog teman ini ye..

http://taipingcentral.blogspot.com/

Terima kasih Boss

Artikel terbaru TC :

http://taipingcentral.blogspot.com/2012/12/live-hmetromy-remaja-terlanjur-dikamar.html

Selamat berkenalan bro.......

KAMUNTING CENTRAL said...

Salam bro.. Hebat blog bro.. Mohon juga dipautkan blog teman jugak dalam blog bro... http://kamuntingcentral.blogspot.com/ TQ bro GAP..

Anonymous said...

ha ha ha ha ha ha....

Igt janji ANUwar kat kg buah Pala...2 minggu sudah menang..CM will come ..masalah akan selesai...

yg selesai ialah kg buah pala bertukar mnjadi BUAH PELIR ANUwar...

Sok kali pr menang pulak...2 minggu sudah menang..semua org Melayu dgn India kena halau....baru menang kat negeri pon dah boleh tutup sgl tadika, balairaya dan sgl yg di gunakan oleh rakyat marhaen..

Tgkla mcmana depa tadbir 4 negri..hanya kroni mrk saje yg dpt laba...jurang taraf hidup akan ketara...x nak xnak.... hancur Malaysia masatuh....

ANUwar dan PAS bukan pembela org Melayu malah mrkla yg akan menghancurkn masa depan org Melayu..

Anonymous said...

Saya rasa memeng tepat dan wajar untuk YB Zahrain masuk ke UMNO BARU kerana parti itu memang sesuai dengan spesis seperti beliau. Jangan lupa amanat YAB Tun Mahathir bahawasanya parti UMNO BARU itu merupakan parti syaitan!

Anonymous said...

Anon 12.17 dan 3.20 ko ini jeles dengan UMNO..hahahaha..kesian..ko panggil UMNO harbi..mana ko belajar harbi yer..ko kata UMNO parti syaitan..bertambah-tambah kesian aku dgn ko..dah laa tak reti bahasa melayu guna istilah harbi, hoittt, kafir harbi mana ada UMNO harbi, plak tu Bahasa Ingggeris melingkup..peribahasa Bahasa Inggeris ko translate sebijik-bijik, bodoh..peribahasa Mahathir tuturkan bererti lebih baik berkawan dengan orang yang kita kenali dari berkawan dengan orang yang macam ko, baghal, bodoh dan buta tuli. hahahahaha..

Anonymous said...

Apa yang sungguh menggalakkan untuk negara kita yang tercinta adalah bahawa generasi muda sudah pun sedar bahawa UMNO=APCO=Israel hanya memper'lembu'kan orang ramai dan hanya berniat mencuri kekayaan negara. Syabas kerana kita akan menyaksikan perlupusan parti yang menjijikan dalam tempuh terdekat.

Anonymous said...

Anon 12:17 dan 3:20 memang bodoh makam tertinggi layak jadi ahli pkr/pas/dap, kesiannye!

Anonymous said...

Terima kasih APCO, keranamu Malaysia di bawah BN bakal menjadi negara pertama membuka kedutaan di Palestin....

Tapi kalau Malaysia bawah peliwat Al-Juburi.... ingat je la kata-kata ni...

"I support all efforts to protect the security of the state of Israel"

Anonymous said...

Tabung Memali ape cerita mangkok haram jadah 3:35pm??? Sape yang kembung perut makan harta anak yatim tu???

komandomelayu said...

Dulu masa BN orang ada kg buah pala

Skrg bawah PR orang kg tinggal buah pelir!

Anonymous said...

Apa yang sungguh menggalakkan untuk negara kita yang tercinta adalah bahawa generasi muda sudah pun sedar bahawa PAS PKR DAP hanya memper'lembu'kan rakyat dan tidak mengendah membela nasib rakyat hanya berniat memenuhi kehendak nafsu diri menghancurkan kejayaan umat bangsa dan dendam kesumat dgn kejayaan kerajaan sedia ada. Syabas kerana kita akan menyaksikan pernolakan besar-besaran ajaran agama islam songsang dan pengagungan amalan songsang LGBT dan Pluralisme yang menjijikan di dokongi PAS PKR DAP pd PRU13 nanti.

Anonymous said...

不過,市場消息指出,若買家有興趣於周二前購入相關單位,則仍可按舊價交易,估計長實此舉是要催促原本已「心大心細」的買家提早入市,同時亦營造樓盤有機會再加價的氛圍,以剌激其他標準單位的銷情。

Anonymous said...

Anon 3:35 pm,

Aku percaya korang nie generasi muda sebongok Adam Adli.Beliau adalah symbol mahasiswa yng akan gagal kerana dapat pointer hanya 2.0.
Dah berbuih suruh buka web apco international untk menambahkan pengetahuan supaya fakta korang tepat.Tetapi di sebabkan korang bodoh tentu sekali tak pandai membaca bahasa English takat tu jelah yng korang tahu.Umno-apco -israel!

Korang buat penyokong UMNO yng bijak2 macam aku ketawa sampai senak perut.Kononya ko sebut umno-apco-israel kira dah bijak sangat la hahahaha.
Macam haramjadah!

Woiii budak bodoh ko buka web Apco International pas tu ko pegi gogle translate untuk alihkan bahasanya kedalam bahasa nenek ko.Nanti ko malu nak cakap umno-upco -israel kecuali memang ko ni amatlah bangsat bodohnya!

Anonymous said...

komando......lama2 buah pelir pun dikrjakan kat nuar berahi.........ha ha ha........

-anti jubur-

Anonymous said...

Apa guna lagi lazim dan bumburing nie,dah tua pun.mana la katak tua nie dapat bagi sumbangan lagi...dah kaya pun...kalau nak membantu hak rakyat sabah sepatutnya sejak dlm kerajaan lagi,tapi baru sekarang baru heboh sana sini..

Anonymous said...

anwar....cakap berdegar2, taik sangkut di gelegar. itu pepatah jawa.

Anonymous said...

nuar kata "kalau guan eng tak buat apa2 ini bukan anwar". skrg dah sah guan eng tak buat apa2 utk selamatkan kg buah pala, jadi anwar ni jadi apa? org pkr jawablah sendiri..

Anonymous said...

Walau bagaimanapun TAHNIAH tetap kepada Brother Anwar Bin Ibrahim kerana bakal merubah Malaysia.Beliau akan memecah rekod menjadi pemimpin pertama dunia Islam sebagai pemerintah tertinggi selepas PRU 13 nanti,yang kelibatnya jelas dalam video yang dianggap besi oleh ularmak.Ternyata Zahrain silap percaturan politik.Anwar adalah pembawa Islam baharu,warak dan pada waktu yang sama juga 'enjoy' dengan lelaki dan wanita.Ramai ularmak hebat menyokong kuat pemimpin anugerah Tuhan ini,contohnya Haron Din.Tidak sabar rasanya menanti saat negara ini diperintah oleh si psychopath ini.

Anonymous said...


Najib:
calun winnable UMNO, Parlimen Bayan Baru: DS Zahrain ... expkr opportnist...


ketua bhagian/ ajk umno yg lain melopong la ....

hehheheeheheheheheeeeeeeeeeee....

Anonymous said...

BANGKIT MELAYU PULAU PINANG, KITA LAWAN DAP LAKNAT. PEDULIKAN ANWAR A/L IBRAHIM.

Anonymous said...


Bro GAP..
wa pn nak komen sikit la yg ada kaitan jg dgn cara kita MENJATUHKAN kredibiliti org Melayu secara keseluruhannya...

dlm media massa spt akhbar, tv, radio atau seumpamanya.. selalu menunjukkan kejatuhan nilai (akhlah, moral, kecerdikan) org melayu dengan memperlihatkan penglibatan belia melayu dlm dadah, budaya rempit, budaya lahir anak luar nikah...
seolah2 remaja melayu ni mmg teruk, tidak berguna, tiada masa depan...

TETAPI...
wa nak tarik perhatian..ada tak media massa menunjukkan kejatuhan teruk moral remaja cina dan india kt negara kita ni...

klu kita lihat senario hari ini, begitu ramai remaja cina terlibat degan cd cetak rompak, terlibat dengan industri sundal (gro, pelacuran dsb), dadah jg, sindekit internet judi.

Keadaan ini akan memberikan pandangan yg tidak adil terhadap remaja melayu sehinggakan klu remaja melayu nak minta kerja... akan ada tanggapan negatif sama ada remaja ni jenis baik or jenis liar...
sebaliknya klu remaja cina...kita tidak ada tanggapan negatif kerana tiada pendedahan dan tohmahan negatif terhadap mereka...

nampaknya usaha memberikan pandangan umum masyarakan terhadap remaja melayu ni dan semakin diterima luas sbgai remaja yg ROSAK berbanding dengan remaja cina dan india...

kesian kt remaja melayu akan datang ni..nanti nak cari kerja di swasta pn susah sebah dan di'cop'kan sebagai rakyat yg bermasalah sedangkan remaja cina ditonjolkan sebagai remaja yg baik, cerdik, tinggi komitmentnya... tapi disebalik tabir, remaja ni la yg banyak buat kerja haram ... cecuba g petaling street.....

so GAP, kita kena baiki kerosakan imej remaja melayu ni disamping kita kena ketengahkan juga kerosakan remaja cina dan india ni...

hanya kita org melayu yg boleh membaiki pandangan negatif terhadap remaja melayu...


aku amir...

Anonymous said...

mana cyber trooper bn..pakatan da bergerak laju dgn budak hingusan yg tak tau apa apa cerita pasal politik..meka semua bawa umur35 tahun..seluar dalam pun mak bapak tanggung, mak bapak pulak makan gaji dgn kerajaan BN pulak tu..heran heran..

Anonymous said...

Hotak ko lah

Anonymous said...

Butuh hang lah

Anonymous said...

Aku rada ko yg akan pupus tu...