IKLAN BERBAYAR

Thursday, January 17, 2013

ANWAR BENGANG DENGAN KETUA POLIS NEGARA DAN TIMBALANNYA !


anwar bengang dengan ketua polis negara.
malah tambah bengang dengan timbalan ketua polis negara.

semuanya gara gara demo yang mereka lakukan sabtu lepas tak capai matlamat sebenar anwar.

anwar hidup dengan demo.
nyawa politik anwar hidup dengan demo.

di baling dia demo.
di depan kedutaan soviet dia demo.
reformasi 1998 dia demo.
lunas anak-anak buah dia demo.
kesas highway anak anak buah dia demo.
arsenik anak anak buah dia demo.
hindraf anwar berdemo.
kes penghakiman liwat anwar berdemo.
bershit 1,2 dan 3 anwar berdemo.

kesemua demo di atas mendatangkan politikal mileage yang diinginkan oleh anwar.

kerana apa ?

kerana ada provokosi beruk beruk pendemo yang mencabar polis lantas menyebabkan polis terpaksa mengambil tindakan.

anwar mahukan demo yang ada foto polis menembak gas pemedih mata.

anwar mahukan demo yang ada foto polis menggunakan water cannon.

dengan foto sebegini maka mudahlah anwar untuk spin cerita dalam media dalam dan luar negeri akan betapa ganasnya polis.

namun cita-cita dajal ini tak kesampaian sabtu lepas.
dia cukup kecewa.
sampai terpaksa minum kopi banyak banyak untuk menghilangkan stress.

kenapa anwar kecewa dengan tindakan ketua polis negara dan timbalannya ?

kerana perhimpunan beruk sabtu lepas polis takde buat sekatan , takde tembak water cannon, takde insiden gas pemedih mata.

nyawa politik rusuhan kegemaran anwar makin tak laku.
TAHNIAH KPN DAN TKPN !



80 comments:

Anonymous said...

N Ajis kan dah kuarkan fatwa yg DEMONSTRASI tu umpama solat jemaah......

Jadi ANUwar mmpraktikla fatwa ularmak sesat tuh....

Anonymous said...

si tua wali selipar keramat hidup tu bukan dah gila ke?...kejap kalimah Allah org kaper boleh guna...lepas kata x boleh...

si hadi nelayan buncit tu pun bukan ke nyanyuk sama?

tula masalah bila dah selalu telor kena picit dgn DAP, lama2 jantan hilang telor pun hilang. si juburi pondan banduan tua tu suka la sebab boleh dia hentam lubang sbb xde telor = pondan.

-nik ajis mahafiraun-

Kuntakinte said...

DAH SESAT LAH TU. SEBAB SOLAT BANYAK KIBLAT. SATU UNTUK TOKONG, SATU UNTUK ALJUBURRI, SATU UNTUK LIBERALISMA, SATU UNTUK LGBT, DAN SATU LAGI UNTUK PLURALISMA.
STADIUM MERDEKA JADI SAKSI..........HARI INI DALAM SEJARAH.

Anonymous said...

Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!!

Tahniah PDRM kerana sabar dalam melaksanakan tugas. Semoga jasa murni PDRM membawa keamanan di negara tercinta ini.

Biarkan Bapak-Bapak Berok dan anak-anak Berok terkaung-kaung.

Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!! Kah!!

Anonymous said...

Anwar memang dari dulu tak sukakan polis, polis2 lama semua tau perangai sebenar Anwar macam mana.Yang aku paling suka bila dia kena taji dgn Tan Sri Rahim Noor, tinggal sebijik mata sama dgn profail dajjal.
Orang jenis macam Anwar sentiasa mahu dia dihormati, tapi Anwar lupa satu hal iaitu kalau kita hormatkan orang barulah orang akan hormatkan kita balik.
Masalahnya jenis macam Anwar ni takkan kenal erti kehormatan, sebab tindakan dia selama ni yang menyebabkan dia sendiri hilang kehormatan.

APBN Online said...

Askm abe...blog apbnonline kini telah di tukar domain kepada ambopakohbn.blogspot.com . Mohon dibuat pembembutulan kembali pada pautan blog tuan . Maaf atas kesulitan terima kasih.

Anonymous said...

nasik kandaq 1 kuah taroh ataih tea o ais limau 1 ikat tepi

Anonymous said...

Anonymous said...

Anwar memang dari dulu tak sukakan polis, polis2 lama semua tau perangai sebenar Anwar macam mana.Yang aku paling suka bila dia kena taji dgn Tan Sri Rahim Noor, tinggal sebijik mata sama dgn profail dajjal.
Orang jenis macam Anwar sentiasa mahu dia dihormati, tapi Anwar lupa satu hal iaitu kalau kita hormatkan orang barulah orang akan hormatkan kita balik.
Masalahnya jenis macam Anwar ni takkan kenal erti kehormatan, sebab tindakan dia selama ni yang menyebabkan dia sendiri hilang kehormatan.

January 17, 2013 at 1:16 PM
MEMANG PATUTPUN DIA KENA TAJI SEBIJIK LEBAM KAT MATA TU...SUKA2 HATI DIA PANGGIL TAN SRI RAHIM ANJING...HAHA..BARU DIA TAU MACAMANA NAK HORMAT ORANG..

malayoo mudah lupa said...

PR stand for what?....Pakatan Rusuhan...sok bila dia jadi gomen BN lak buat rusuhan hari2..... Masa depa suka tak

Anonymous said...


Fikiran semua orang tidak dapat dipengaruhi dengan kerja-kerja bodoh lagi maha tolol, seperti yg ketua pembangkang negara (REKOD DUNIA PALING BANYAK BUAT DEMO SEJAK PULUHAN TAHUN LAMPAU DAN REKOD DUNIA KETUA PEMBANGKANG MEMPUNYAAI banyak KES (MORAL) yang sentiasa tanguh-tanguh-tanguh-tanguh, tunggu sampai mampos tak kan selesai NAMUN PENYOKONG TETAP PEKAK, BISU AKA BUTA) TAPI DI M/A/L/Y/S/I/A manusia serupa ini mendapat duduk dikerusi parlimen - kalau diluar negara dah lama muka dia kena baling dengan taik atau paling tidak dengan kasut busuk.

kegagalan semua demo akan ditukar kepada DEMO meliwat 2013 tak lama lepas ni

Anonymous said...

Mohon sebarkan...

Whoever has twitter account, let's trend #NotJustNokia

http://www.facebook.com/notes/saya-sayang-tun-dr-mahathir-mohammad/isu-bawani-sharifah-dan-pendidikan-percuma-part-ii/437892939615855?notif_t=like

Anonymous said...


BRO, NOSTALGIA anuar kena taji dengan KPN, sebab dia selalu taji jubur mangsa. sekarang anuar dah habis modal semua tajuk demo dan roadshow ceramah, menjelang PRU 13 akan keluarlah dajjal mata satu minta simpati undi sebab kempunan sebelum kedua-dua mati kena taji nanti tak sempat jadi PM sungai buluh.

MANUSIA PALING SEWEL nak kuasa secara rakus, apa anuar ingat kalau kerajaan hari ini kalah PRU 13 penyokong-penyokong kerajaan tak buat demo TIAP HARI, mukin anuar yg bersemayam di istana puterajaya tak sempat bernafas sudah kena halau dan dicampak kat longkang

Anonymous said...

Alhamdulillah Syabas Polis dan Akta Perhimpunan Aman yang digubal oleh pentadbiran DS Najib.

Kerajaan dan pihak berkuasa mengotakan janji Akta tersebut bila perhimpunan dibuat secara berperaturan yang MINIMUN (banyak jugak perlanggaran dibuat), tiada sekatan dan demokrasi diperolehi.

Anwar pasti kecewa HKR tidak berjaya jadi 'alatan perkakas' manipulasi utk media asing!

abd hamid abdullah said...

tentu kita xpernah lupa demo anwar dulu. org baling mati xmkn..anwar dan demo memang xboleh dipisahkan..kita cuma kurang peka kpd kesusahan polis kita menghadapi kerenah org gila berdemo ni.silap tindakan mereka dipanggil anjing kerajaan.pada hal itu amanah yg telah mereka pikul bila dilantik sebagai anggota polis. kita tidur nyenyak. bebas bergerak xtakut atau bimbang semua kerana polis kita inilah. anwar pun tahu itu semua. syabas polis2 msia semua walau dimana kamu berada

Langsi said...

Ape ke BaNgang si mamat POLIS ni...! mana ade korang berjaya kawal, bang.

Punye aman HKR tu... takyah korang kawal2, kitorang tertib kecuali diprovoke dek beruk2 UMNgOk Be-eNd dan juga polis kepala merah dgn air lada dan gas!

Melayu...Cina...India...org asal... dan semua kaum bersatu padu. Tak perlu RASUAH beras; tak usah bagi makan-minum; takyah angkut dgn bas; takde tshirt-topi-payung; tak bagi duit KOPI... kitorang kene keluar duit utk derma, makan-minum, pengangkutan, tshirt dan lain-lain.

Tapi kitorang tetap bergumbira dan berbangaa dapat buktikan perpaduan dan kesatuan dalam MENOLAK KERAjaan UMNgOk Be-eNd...!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk... Be-eNd!

Anonymous said...

Biasalah parti anak didik british dah nak kalah, mcm2 fitnah yang dibuatnya..asal pi mahkamah, semua kalah..

dekati umno sama dekati fitnah..

Anonymous said...

Selepas DR Novandri, Pisau.net pula buat Ralat..

Khas buat En Mohammad Nasionalis Melayu Bangang yang hanya baca utusex meloya

Anonymous said...

KUALA LUMPUR - Kerajaan digesa mengkaji semula projek Iskandar Malaysia dengan menyediakan memperuntukkan kira-kira 30 peratus projek di Nusajaya kepada orang Melayu

Anonymous said...

Demo buang masa , lebih baik pergi pancing ikan !

James Bond said...

LANGSI
DEMO KERJA ORANG KURANG AKAL.
TADDE UNTUNG, TAKDE PURPOSE SEBENAR.
RUSUHAN DIHARAPKAN TAK BERLAKU.
ANDAINYA BERLAKU MACAM MACAM HELAH AKAN DI BUAT.
APA BODOHNYA NAK JULANG PELIWAT N PENZINA INTERNASIONAL.
ITU BUKAN KERJA ORANG ISLAM SEBENAR.
ORANG CINA N INDIA DUDUK RUMAH.
MELAYU DI P ERBODOH........DEPA GELAK TENGOK.
TAK MALU KE ?
MELAYU JADI BEGINI....

Anonymous said...

JOHOR BHARU - Syarat tambahan tidak perlu dikenakan ke atas pelabur asing yang mahu melabur di Iskandar Malaysia kerana ia hanya akan menghindarkan kemasukan pelaburan asing ke koridor ekonomi selatan tanah air itu, kata Datuk Nur Jazlan Tan Sri Mohamed.

Pengerusi UDA Holdings Berhad itu berkata, pengenalan syarat-syarat tambahan di Iskandar Malaysia seperti yang dicadangkan oleh Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), akan menjadikan ia kurang menarik dalam kalangan pelabur asing.

"Dunia kini sudah berubah, dahulu kita boleh meletakkan pelbagai syarat (terhadap pelabur asing) kerana kita tidak banyak persaingan, tetapi kini kita bersaing dengan Thailand, Indonesia, Filipina, malah Kemboja dan Myanmar."

"Jika terlalu banyak syarat, mereka (pelabur asing) boleh ke tempat lain," katanya kepada pemberita selepas majlis penyampaian bantuan persekolahan RM100 kepada ibu bapa di Sekolah Temenggong Abdul Rahman (1), hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas kenyataan DPMM semalam yang menggesa supaya kerajaan memperuntukkan 30 peratus daripada projek-projek di Nusajaya, yang terletak dalam Iskandar Malaysia, kepada syarikat Melayu.

Anonymous said...

HKR12 adalah perhimpunan aman terbaik sepanjang Malaysia ditubuhkan...

Anonymous said...

kah kah kah, patutlah sh ali alattas kuar statement melayu johor paling miskin..

rupa2 nakkan projek di nusajaya..

ada udang disebalik batu..

Anonymous said...

Ade pun langsi bongok. Asignmen dh abes? Ko student mane ek.. Yg nyata himpunan gagal..u r looser..

Anonymous said...

Utusan hanye melaporkan skandal sex pemimpin ko..jgn la salahkan utusan..patutnye ko salahkan pemimpin ko yg kuat sex..pernah x anwar ngan assmin balun shamsidar serentak?

Anonymous said...

Syabas najib krn memujudkan akta himpunan awam yg ternyata berkesan. Lepas ni blh wat tiap2 mgu..sampai dorg bosan..kihkihkih..

Anonymous said...

Langsi said...
Ape ke BaNgang si mamat POLIS ni...! mana ade korang berjaya kawal, bang.

Punye aman HKR tu... takyah korang kawal2, kitorang tertib kecuali diprovoke dek beruk2 UMNgOk Be-eNd dan juga polis kepala merah dgn air lada dan gas
-----------------------------------------------------

Woooiii langsi anak haram KAU BERMIMPI ker,, yang Penyokong Anuar bergaduh dengan Penyokong Nik Aziz tue dikira aman ker, nasib baik ade Polis tolong leraikaan...lagi satu punce pergaduhan tu disebabkan nik ajis kene rabe dengan penyokong aljuburi...tu yang naik stimmm nak pukul orang...mhuah hah hah

Anonymous said...

Majoriti yg pi demo tu kitar semula punya,orang tu gak cuma tak dak ketua muslimah pas ambigoon ja.

Anonymous said...

Seorang pelarian dari Filipina memberi keterangan kepada suruhanjaya siasatan diraja berhubung masalah pendatang asing di Sabah bahawa beliau dan individu lain dijadikan warganegara Malaysia tanpa usaha mereka sendiri.

Ismail Balaka berkata beliau menerima kad pengenalannya tiga bulan selepas satu kumpulan misteri melawat penempatannya di Kinarut untuk mendapatkan butiran peribadinya.

Katanya, beliau tidak dapat mengingati tarikh kejadian tersebut.

Tambahnya, kumpulan itu datang dengan menaiki satu kenderaan tidak bertanda dan menghimpunkan semua penduduk kampung tersebut pada satu tarikh.

Katanya, kumpulan itu meminta penduduk kampung tersebut mengisi borang, dan turun mengambil cap jari dan gambar mereka.

Katanya lagi, beliau pada masa itu tidak tahu apakah tujuan kegiatan tersebut tetapi diberitahu seorang rakannya bahawa ia adalah untuk kad pengenalan.

Selepas menerima kad pengenalan tersebut, beliau dapat memohon untuk mendapatkan kad penempatan yang dikeluarkan unit penempatan di Jabatan Ketua Menteri.

Ismail mengakui bahawa beliau tidak pernah memiliki pas lawatan pelarian, kad penempatan sementara atau kad penduduk tetap sebelum memperolehi kad pengenalan biru itu.


INI APA cerita GAP.kalau mam ni tak mustahil selangor kelantan jatuh ketngan penyamun

Anonymous said...

Langsi

Keberadaan ko dalam blog ini merupakan titiktolak untuk ko membuang Istidraj yang ko terjangkit dengan Anwar Ibrahim pada ketika ini.
Sebabnya dalam blog ini ko akan menemui ramai orang yg mahukan ko bertaubat. Ingatlah dakyah dan fitnah akhir zaman yg cukup halus sehingga boleh mengabui mata hati manusia yg mudah diakali macam ko ni sedang dipelopori oleh Anwar yg ko sangka mulia.
Adalah wajar untuk ko sentiasa mengingati mati dan seksaan kubur. Mudah2an ko akan digolongkan bersama dgn orang2 yg jernih hatinya satu hari nanti.

Servant of God said...

Langsi said...

Ape ke BaNgang si mamat POLIS ni...! mana ade korang berjaya kawal, bang.

Punye aman HKR tu... takyah korang kawal2, kitorang tertib kecuali diprovoke dek beruk2 UMNgOk Be-eNd dan juga polis kepala merah dgn air lada dan gas!

Melayu...Cina...India...org asal... dan semua kaum bersatu padu. Tak perlu RASUAH beras; tak usah bagi makan-minum; takyah angkut dgn bas; takde tshirt-topi-payung; tak bagi duit KOPI... kitorang kene keluar duit utk derma, makan-minum, pengangkutan, tshirt dan lain-lain.

Tapi kitorang tetap bergumbira dan berbangaa dapat buktikan perpaduan dan kesatuan dalam MENOLAK KERAjaan UMNgOk Be-eNd...!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk... Be-eNd!

January 17, 2013 at 3:37 PM

-------------------------------

Aaaiii.. bukan ke korang dulu tanak amik stadium sebab tuduh polis akan kepung korang dalam stadium dan belasah korang macam anjing?

Laa nih dah terbukti polis takde nak buat benda2 bodoh yang korang tuduh tuh.

Dan ye, memang polis yang bertanggungjawab atas keamanan. Perhimpunan korang aman bukan sebab tindak tanduk polis pada hati sabtu tu saja, tapi pada setiap waktu. Faham?

Mana kau nak faham kan. Nama Pencipta kau pun kau sanggup jual kan?

Servant of God said...

Anonymous said...

Syabas najib krn memujudkan akta himpunan awam yg ternyata berkesan. Lepas ni blh wat tiap2 mgu..sampai dorg bosan..kihkihkih..

January 17, 2013 at 4:19 PM

-------------------------------

Betul tuh. Sekali buat, sewa stadium RM50k. Dapat gak kerajaan duit.

Anonymous said...

Betul tuh. Sekali buat, sewa stadium RM50k. Dapat gak kerajaan duit.
_________________________________
mang la kene sewa...kt selangor pn nk gune stadium kene sewa...

Anonymous said...

Ismail mengakui bahawa beliau tidak pernah memiliki pas lawatan pelarian, kad penempatan sementara atau kad penduduk tetap sebelum memperolehi kad pengenalan biru itu.


INI APA cerita GAP.kalau mam ni tak mustahil selangor kelantan jatuh ketngan penyamun
_____________________________________
cerita tanpa fakta n bukti yg kukuh ko bole caye??...sori la bro..saksi sume bole upah ma...dna pn xbole jd bukti yg kukuh utk jatuh kn pesalah bersalah la beb...tgk kes anuar...ape citer...

Anonymous said...

POLIS KURANG GANAS TAPI YANG LEBIH GANAS IALAH ANWAR MANTAT CHINADOLL!!

HAHAHAHAHAHA..........

Anonymous said...

lANGSI LANCHIAO!!!

Anonymous said...

Sudah beritau dalam Blog ini PDRM jgn termakan umpan yg di pasang oleh puak jubur ni..jgn kerah polis ramai ramai sebab Puak ni na cari sla silap polis, itu aja nak buruka kerajaan yg lemah dgn amaran amaran amaran, tp atas tu pekak badak dan tak baca blog dan fb, harap macai di bawah, Macai kata mana ada Broardband nak baca blog kerajan tak bagi akses tak ada duit, SB PDRM can Risik tentera pun ketinggalan semua berharap dgn Mlalaysia kini yg ada agenda yg mengelirukan..Byk kelemaha yg mahu Puak jubur ini cari ahkirnya tercapai, kali ni akibat mungin ada boss atas terbaca atau mendengar pendapat anggota di bawah apa yg berlaku baru berjaya..itu pun nama imej PDRM da masuk parit, tak gitu

Anonymous said...

Tak betol tu? Perpaduan apenye...
Dulu kat daerah aku 4,5 bas peyokong ikut serta,
Baru baru ini himpunan 121...JENUH masuk kampung kutip budak2 dah tak mau pi dah serit kata mereka, last last dpt org tua tua tu pun DEPA PEKENA kata nak pi ROMBONGAN ada DUIT poket lagi, apa lagi pok cik pok cik pun terus setuju, kesian kat pok cik pok cik semua, tu pun tak cukup 1 bas..... Hancur, hancur hampa sekali ni

Anonymous said...

Mana lebih baik parti anak didik British jika dibandingkan dengan parti anak didik SYAITAN

Anonymous said...

BETOL KE PINGGANG ANUAR ADA MASALAH?
AKU TENGOK DIA BULI CINADOLL TU MACAM PERTARUNGAN GUSTI WWF AJE, GANA ADENGAN TU... ALANG ALANG PINGGANG BOLEH PATAH TU? HEBAT HEBAT......

Tun Teja said...

Liputan dari Channel Newasia dua hari yang lepas sungguh menyakitkan hati.
Melissa Goh gampang membenarkan Lim Chee Wee, Presiden Bar Council diwawancara dalam bahasa Inggeris di tv CNA menyalahkan keganasan polis pada April lepas Bershit ke 3.
• Tidak satu patah perkataan pun si beruk ketua peguam ini memuji kecekapan polis dan menghujahkan penghargaan kepada PDRM.
• Sepatutnya seorang peguam mesti bekerjasama dengan PDRM kerana tugas setiap orang polis tiada dapat dibezakan dengan batu permata atau berlian. Sama seperti tugas seorang pendidik sekolah.
• Setiap orang polis bersabung nyawa untuk menyelamatkan keamanan Negara dari gejala samseng di perhimpunan pembangkang.
• Tetapi Lim Chee Wee adalah seorang peguam yang arrogant. Berhati busuk, sebusuk bangkai orang mati sakit kanser tulang tengkorak.
• Sikap inilah yang di amalkan oleh setiap samseng pembangkang, walaupun mereka berpelajaran tinggi, tetapi iktikad mereka sangat jahat dan menjahanamkan negara.

komandomelayu said...

patut letup kepala 3 ekor cina ni

Anonymous said...

kah kah kah..

orang umno masih x sedar lagi ke kapal depa nak karam..

Cina totally vote PR.
Indian, majority will turn over after Sharifah jebon listen..listen..listen video..

Malay..hurm, you can see crowd gather at Stadium Merdeka n then you will know which party are in favour right now..

Umno Legasi.. Beee Endddd

komandomelayu said...

631
jangan nak perasan dan syok sendiri !
kita tengok sapa yg akan karam !!

chinese will never rules this country!!

Anonymous said...

6.31

Kali ni korang bukan lawan dgn org UMNO je la woi!
orang yg dah meluat dgn korang pun korang tak sedar dah mula masuk gelanggang.
Pemimpin macam Anwar korang nak angkat jadi PM?
Cakap je dia pandai hasil apapun tarak.
sebelum 2008 boleh la korang berbangga dgn cybertroopers korang, korang dapat undi protes pun bukan sebab kerja kuat korang, semua sebab kritikan Tun Mahathir.
Itupun korang tak boleh menang jugak.
Aku tak fikir PR akan menang PRU 13 ni. Dah banyak perubahan bermanfaat yang kerajaan buat. Bukan pulak PR nak tolong menyumbang perkara2 yang positif makin banyak pulak anasir2 subversif yg ditabur sana sini. Korang cuma digunakan oleh Anwar dan DAP, dan satu lagi bolehkah PAS dan DAP bersatu? Itulah kesudahannya PR akan hancur bersama hancurnya kekejian Anwar dan DAP.

Anonymous said...

Aljuburi GAME IS OVER.

Anonymous said...

anon 6:31....tongkang buruk aljuburi si-pembohong besar dan pok nik si-tua kutuk yg ckp tak serupa bikin dah lama pecah di-pukul ombak dan sekarang sedang terbakar menunggu masa tenggelam jauh kedasar laut, maka tenggelamlah luncai2 bodoh dengan labu2nya....Allah SWT tidak akan mengizinkan dan merestui puak munafik untuk menang, no matter how hard they try, kerana....ABU=Allah Bersama UMNO.

Anonymous said...

AKU SOKONG PENUH ANUWAR JADI PM GULUNGAN GELANDANGAN. PERJUANGAN DIJALANAN MEMANG LAYAK MEMERINTAH KERAJAAN GELANDANGAN. TAK ADA KLASS!!!!

Anonymous said...

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa bapa kemerdekaan Tunku Abdul Rahman melakukan perkara "lebih teruk" dalam tindakan memberi kad pengenalan kepada warga asing.

Mahathir ketika ditanya pemberita, mengakui bertanggungjawab memberi kewarganegaraan kepada pendatang asing semasa pentadbirannya.

Namun beliau mendakwa tindakan berkenaan dijalankan mengikut undang-undang.

"Kita patut tengok balik dan ingat. Tunku Abdul Rahman lebih teruk daripada saya. Dia beri sejuta kewarganegaraan kepada mereka yang tidak layak. Jadi kenapa apa yang dia (Tunku Abdul Rahman) buat tak salah dan apa yang saya buat ini salah?

"Ya saya memang buat (beri kad pengenalan), tetapi mengikut undang-undang," katanya dalam sidang media selepas program Bicara Minda Tun Mahathir di Shah Alam hari ini.

Turut hadir pada program itu ialah bekas ketua polis negara Tan Sri Musa Hassan dan bekas menteri pembangunan wanita, keluarga dan masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil.


Apa macam pencacai, pemimpin hangpa dah mengaku..Hari ni hangpa bergaduh dengan cina dan india kerana tuanku abd rahman mengikut teori mahathir..

Mengikut teori dia jugak, anak dan cucu kita akan berebut hak dengan philiphine, indon and bangla suatu hari nanti..


Anonymous said...

Hidup utuasan,mampus harakah dan roket,paper fitnah no 1 dunia.

Anonymous said...

anon 7.40

yo ko..

kes kat mahkamah sapa yang bnyak kena fitnah..kah kah kah..

Anonymous said...

Ya,memang pkr yang paling jaguh dalam perpaduan antara kaum,tengok saja anuar selalu berpadu dgn amoi, menari lebih keling dari keling.siam pun dia padu.

Anonymous said...

Asal cakap mesti fitnah. Semua temberang,bawa mahkamah le kalau ada fakta.

Anonymous said...

Anon January 17, 2013 at 6:31 PM

Itu maciam ka.. Woo sikalang wa malu tau itu PR mannyak maik sama lu olang aaa.

PR kasi lu olang tanah mannyak luas. Libu-libu ekar loo. Melayu aa, mau dapat 1 ekar pun susah ooo.
PR talak kasi picah itu lama punya kubur cina, tapi ia sulah picah itu baca Quran punya tempat ooo. Lagipun itu projek pinggelang kacau cina s'pore punya bisnes kapal.
PR talak kasi melayu meniaga itu LYNAS sebab itu lynas kacau bisnes cina tongsan.
Lagi...., manyaklah PR kasi cina, tapi lu kena ingat aaa ini Malaysia manyak aman. Senang cali makan ooo. Itu siapa kasi?.

Anonymous said...

Ada bukti ke nak tuduh Umno di mahkamah kah kah kah.....

Anonymous said...

BERITA JAM 8, BANG HISAM AMARAN DAH BERJANGGUTLE, NAMPAK WARAK MACAM NUAR AL JUBURI

Anonymous said...

Apa macam pencacai, pemimpin hangpa dah mengaku..Hari ni hangpa bergaduh dengan cina dan india kerana tuanku abd rahman mengikut teori mahathir..
...........................................................

Tuan sendiri yg quote kenyataan Tun M yg dia buat mengikut undang-undang yg sah. Jd apa masalahnya?

Anonymous said...

kes kat mahkamah sapa yang bnyak kena fitnah..kah kah kah.
............................................................

Dulu DS Anwar tarik balik saman fitnahnya pd Saiful. Maknanya tiada fitnah. DS Anwar juga tarik balik saman fitnahnya pd YB Khairy Jamaluddin. Maknanya juga tiada fitnah. Kes berlanjutan bertahun-tahun dgn alasan fitnah, tetapi akhirnya tarik balik saman. Hanya cuba melontarkan persepsi shj...

Anonymous said...

Lantak hangpa lah..

Jangan satu hari nanti anak2 hangpa berebut dengan pendatang sudah..

Mahathir memang bagi ikut saluran undang2..Tapi atas kapaiti apa???

Jangan ingat sebagai PM boleh senang2 nak bagi kerakyatan..

Sebenarnya hanyalah untuk mengekalkan beliau terus berkuasa..

Anonymous said...

Ape daa jahanam skrip PRU13 Nuar. Terpaksa la bukak balik gambar lama Bershit 3.0 buat modal. Tahniah Mat Sabu dan HKR #KL121 kerana berjaya menaikkan nama kerajaan dan PM sbg penyokong demokrasi tulen. Nampaknya impian 'Medan Taharin' tak jadi kenyataan yg ada hanya "Medan SHAMSIDAR Taharin". Kah kah kah...

Anonymous said...

"Kita patut tengok balik dan ingat. Tunku Abdul Rahman lebih teruk daripada saya. Dia beri sejuta kewarganegaraan kepada mereka yang tidak layak. Jadi kenapa apa yang dia (Tunku Abdul Rahman) buat tak salah dan apa yang saya buat ini salah?
..........................................................

Yg Tun maksudkan Tunku beri kerakyatan kpd warga asing semasa era kemerdekaan mengikut prinsip 'jus soli'.

Anonymous said...

Mahathir memang bagi ikut saluran undang2..Tapi atas kapaiti apa???

Jangan ingat sebagai PM boleh senang2 nak bagi kerakyatan..
...........................................................

Harap tuan menyemak semula dgn Jabatan Imegresyen dan Jabatan Pendaftaran Negara. Memang wujud saluran utk warga asing memohon kewarganegaraan tetapi melalui beberapa prosedur dan syarat-syarat. Sbgmana warga Malaysia juga boleh memohon kewarganegaraan negara lain juga mengikut prosedur dan syarat-syarat.

Perkara ini mmg wujud di negara-negara didunia ini. Yg penting ikut saluran yg betul dan patuhi undang-undang.

komandomelayu said...

hallo pencacai totok pr

Apahal yg korang melalut sibok ungkit hal yg dah berlalu di zaman Tunku dan Tun M!

adakah sebarang mudarat yg terjadi kpd negeri sabah? ada rusuhan? ada rakyat sabah mati kebulur?

semua tu buang masa dan tonjolkan kebodohan diri korang sendiri lagi pun korang bukan paham tentang political risk senario pada masa tersebut!

baik jaga kepentingan agama , bangsa melayu,keluarga dan telor korang sendiri dulu dengan lihat bagaimana negeri pakatan haramjadah korang buat jasa apa kepada bangsa melayu dan agama!!!

Servant of God said...

Apa macam pencacai, pemimpin hangpa dah mengaku..Hari ni hangpa bergaduh dengan cina dan india kerana tuanku abd rahman mengikut teori mahathir..

Mengikut teori dia jugak, anak dan cucu kita akan berebut hak dengan philiphine, indon and bangla suatu hari nanti..


January 17, 2013 at 7:31 PM

---------------------------

Siapa buat dulu? Jangan laa buat bodoh...

Anonymous said...

Ada yg kata 100k lu pulak ckp 50k??lu kencing kitorng ke lu kena kencing dgn dewa lu anwar kahkahkah

Anonymous said...

Alahai yg pg himpunan tu ramai anak2 yg tak tau apa...blm blh mngundi pun...tak payah nak bingai sgt la

Anonymous said...

Apa hal??lu tak tau Tun sindir siapa ke??fikiran cetek sbb tu lu tak tau..yg mnyalak tu pun dlu hasil kemurahan hati pemimpin melayu...skrg nak melampau..

komandomelayu said...

1023

betul le tu budak2 tak tau apa!
tu pasal semayang pun kiblat beterabur pastu yang tak semayang lagi ramai dari yg semayang!
oh lupa yg tak semayang tu semua ahli parti konfom masuk surga!

Anonymous said...

Patut bubuh dalam pencalanonan OSCAR Anwar = Raja Segala DEMO...
Kuat DEMONSTRASI tapi kuat tak buat kerja hehehehe...

Pak Dee said...

perhimpunan HKR kejayaan utk semua pihak...bukan polis saja boleh amik kredit...pendemo2 juga harus di beri kepujian..

ini kematangan nama nya...tidak ada provokosi dari kedua2 pihak..bagus lah kalu polis dah belajar dari kesilapan mereka yg dulu..

Pak Dee said...

typical alasan dari mahdey...salahkan orang lain...so kalu Tunku buat lagi teruk jadi hang buat kira ok?...peeerraahh mabuk...

ni lah the devil we all know..

Pak Dee said...

komando

kekalutan hati tgk sambutan baik di HKR tu masih tak reda lagi ka...

kih kih kih....

Anonymous said...

P. Ramlee kata 'Irama dan lagu tidak boleh dipisahkan' maknanya tiada irama tiadalah lagu.

Anwar Ibrahim pula tidak boleh dipisahkan dengan Demonstrasi dan Liwat. Bila bercakap mengenai Anwar Ibrahim kita tidak boleh memisahkan Anwar Ibrahim liwat dan demenstrasi. Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Kalau dia nak terus berkuasa Tun takkan letak jawatan sebagai PM sepertimana sekarang.... ang gila kuasa adalah AlJuburi dan Pork Nkki jer...

Anonymous said...

WALAUPUN HAK MENGUNDI ADALAH HAK SESEORANG RAKYAT MALAYSIA YANG LAYAK MENGUNDI. NAMUN SEMUA WARGA PDRM YANG MASIH BERTUGAS ATAU TELAH BERSARA MENYOKONG ATAU MEMBERI UNDI UNTUK PR ADALAH LEBIH ANJING DARI ANJING SEBAB MEREKA MEMANG TELAH DIGELAR ANJING OLEH PARTI PEMBANGKANG TERUTAMA DATOK DAJAL ANUAR IBRAHIM.

Anonymous said...

anwar sedap2 memantat dengan Samsidar Taharin cacai PR nak suruh kita ikut Medan Taharin pulak, Bodoh punya cacai PR

Anonymous said...

jgn tuduh sebarangan sedara....kalau betul dia berzina dgn bini org sekali pun, buat dakwaan...bawak pegi Mahkamah....sekarang nie dah ada blogger2 UmNOk minta maaf pd pemimpin PR sebab buat citer Fitnah......tak takut kee nak kena saman????

Anonymous said...

Kalau tak silap le Tun tak sebut perkataan 'lagi teruk ' cuma beliau sebut zaman Tunku Abd. Rahman....cuba semak balik !

Anonymous said...

Buat apalah nak pertikaikan apa Tunku dan Tun buat. Yg jelas dan nyata negara aman dan kaum bumiputra(MELAYU ) Sudah hidup senang bagi yg berusaha dan yg malas tu masih takok lama kot ini semua stategi yg diatur dari zaman Tunku dan PM2 seterusnya utk kaum bumi . Matlamat sama cuma style berbeza. Bagi mereka2 yg pernah bertugas dgm PM2 tahulah apa yang sebenarnya dan yang penting setakat ini negara kita aman dan orang yg tak berpuas hati inilah (silap sendiri) meracuni fikiran rakyat yg tak usul periksa cuma "hearsay" oh iake ? terburu2 menyebar fitnah bawa cerita dari mulut ke mulut style tokmoyang dulu. Maka itu sebab ada demo2 yg tiada kesudahan. Sedarlah wahai orang melayu jgn biarkan kita diperalatkan demi ugama islam dan negara tercinta ini.

Anonymous said...

Anu War....World War ...perang anu..

Yg pasti anu lembik di permatang pauh nant