IKLAN BERBAYAR

Friday, January 25, 2013

AZHAR IDRUS MEKDI SEKADAR USTAZ PAK LAWAK AJE !


dah seminggu maharajalawak mega berlangsung.

aksi solo zizan yang mempamerkan kelibat ala ala ustaz azhar idrus sewaktu di trengganu mengesahkan satu perkara penting.

azhar idrus hanya layak dilawakkan kredibelnya di pentas lawak.

azhar idrus mekdi bukan ustaz yang berketerampilan.
azhar idrus mekdi bukan ustaz yang berkualiti.
azhar idrus mekdi bukan rujukan untuk orang mendapatkan ilmu berkualiti.

azhar idrus mekdi sekadar pak lawak.
dia menjawap soalan yang boleh menjurus kepada jawapan lawak.

kerana lawaknya itulah, zizan telah MELAWAKKAN KAREKTOR USTAZ PELAWAK.

kah kah kah.

zizan punya terjahan dalam pentas maharajalawak mega memang ada kebenarannya.

harap kepada zizan, anda terus berjaya dalam berkarya lawak yang sebegini.

jadikan azhar idrus bahan gurauan anda kerana memang azhar idrus ni memang bahan untuk dilawak jenaka kan.

kah kah kah
bila nengokkan lawak kuliah agama azhar idrus, teringat prof serba tahu dalam majalah GILA GILA zaman sekolah dulu..

eekkk
ookkk
kah kah kah...



40 comments:

Anonymous said...

Tengok gambar pun tahu Azhar Idrus ustaz yang bergelumang dengan nafsu duniawi.

Sibuk dengan keterampilan untuk apa? Bersih kemas dah cukup. Cara dia ada menunjukkan riak. Salah satu penyakit hati.



Anonymous said...

Pui!! Gua ingatkan Ustaz Azhar Idrus yang buat show ganti JOZAN. Rupanya bukan. Kah kah kah..gua tertipu. Mohon Ustaz Azhar Idrus masuk MaharajaLawak Mega musim depan. Kah kahkahkah

-Pengundi Baru Yang Bakal Mengundi BN Dalam PRU13

Anonymous said...

Kah!kah!kah!....sama tapi bukan dia! Ini semua PooYooo!

Anonymous said...

Ostad Azhar idrus.......lawak ke aku dgr ceramah dia biasa je bkn nak tipu demi Allah.....tak gelak langsung...bagi aku lawak dia sesuai budak bawah umur......... dgr ceramah ustaz kazim lagi bagus very detailed and mudah faham. ...Dan lawak bersahaja tak caya boleh pergi YouTube ...ustaz kazim al hafiz....ter baik.....

Anonymous said...

Ustad yg serba tau tp sbnrny dia sndri pon tak tau ape sbnr yg dckpknny haha..ustd mekdi serbatau..

Anonymous said...

Ostad Azhar ni nampaknya dah jadi badut baru untuk mekdi....budak2 lagi suka, lagi ramai datang mekdi nanti...natang sungguh

hangkedee said...

Ustaz cari makan.ustaz duniawi.joint zizan lagi baik.

Anonymous said...

OSTADZ AZHAR IDRUS CERAMAH NAK NAK DUIT, NK KAYA. DIA KATA ZUHUD TAPI DIA SENDIRI TAK ZUHUD. KERETA BERLEBIHAN. LAHABAU KENA TIPU ORANG YANG MENDENGAR-NYA.

Anonymous said...

Tuturkata Azhar Idrus yg sewenang2nya memaki hamun org yg xsehaluan dgn fahaman dia ch..."natang PUAK DAJAL'.langsong xmenggambarkn dia seorg ulamak...bg sy dia jelmaan n ajis semasa muda...

Lihat pribadi ulamak2 sbnr, mrk amat brhati2 mngeluarkn ayat2 yg mnyakitkn hati org len..ch kalo dari PAS ust Haron Din...

Dlm keaadaan skrg ramai yg dahagakn ilmu agama, dia bijak mncari peluang..spttnya BN/UMNO mngambil peluang bkn dgn menonjolkn hiburan/lagho yg brlebihan...UMNO punya barisan ustaz2 yg lebih brkredible tapi kurang di tonjolkn...

Agama bkn utk di jadikn sbg bahan jualan tapi di era sbgni kite harus mnyesuaikn dgn kehendak msrykt trtama golongan muda...UMNO perlu lahirkn ulamak muda spt UFB yg ramai....bkn mggunakn agama utk kepentingan parti tapi BIMBINGAN ke jalan yg benar..

PENGUNDI MUDA...

Anonymous said...

Omak aihh! aku baru balik dari Kelate..terkejut den..makanan punya laa mahal bila mek mek kelate tahu kita orang luar..pahtu tokong budha punya laa banyak bosar bosar lak tuh...poning palo den!

Anonymous said...

MAKNUSIA MCM NI IALAH SPESIS TERHINA DI MUKA BUMI TERUTAMA SEKALI DI BUMI MELAYU/ISLAM.

SPESIS YANG DEMI PUTRAJAYA SANGGOP MENGGADAI BANGSA DAN AGAMA.

MELAYU PAKATAN HARAM SPESIS HARAM JADAH!!

Anonymous said...

Ustaz yg mulia ialah ustaz yg memberi ceramah mengenai ajaran AlQuran bukan saperti Kultus PAS ceramah yg isi kandungan nya memfitnah dan menghina orang Islam yg lain.

AZHAR IDRUS USTAZ LONGKANG HARAM JADAH!!

Anonymous said...

Siapa yg iktiraf Azhar Idrus ni??

Pengikut Kultus PAS yg BONGKOK LAGI BAHLOL jugak kan??

Anonymous said...

ada orang bertanya tahi tu najis ke ustaz,ustaz akan jawab tahi boleh makang,oeang gelak ketawa terbahak osatz injin buat gelak,kang leh makang tahi minyak leh makang,lepas tu keluar seolan babi pegang najis tak untuk buat kelakar ustaz injin jawab leh gang tapi jenis patong ni lah buat orang ketawa saya pun leh jadi ustaz kalaucam ni kalau masuk raja lawak tentu dpt rm500,000 kalah raja lawak yg ada

Tengok TV said...

macam macam lah dalam dunia ni. semuanya terserah pada hati masing masing ..

http://mari.tengok.tv

Anonymous said...

DUNIA DAH AKHIR ZAMAN, MACAM MACAM DAH TIMBUL, SEBAGAI MANUSIA YANG BERILMU KOTA PERLU BIJAK MENILAI SERTA MEMILIH YANG TERBAIK, BUANG YANG BURUK

Anonymous said...

Samer la kiter.

Anonymous said...

Ust yang baik.. Camaner

House PK said...

Ysa GAP, sememangnya USTAZ NATANG MEKDI ni adlah profesor serba tau!

Good one bro...kah kah kak

Anonymous said...

Cam kemak la bhase lu orng..ustat pown lu orang bole maki2..nmpk sng lu orng tak skola agame..bodoh..klau gua jmpe seko2 gua rembat...

Anonymous said...

dari awal kemunculannya sehinggala kini aku memang tak berkenan ngan ustaz ni....
cari makan ngan cara mengaji kitab, buat lawak bodo....dan yg paling bodo ahlul bahalol PAS cukup suka ngan ceramoh die ni....

Anonymous said...

Apa kau orang semua melawakkan Ostaz Azahar Idrus ni? Siapa lu semua? Tu...TV9 iktiraf!! Lepas ni TV9 jangan lupa undang Ostazah Abby pulakkkk. Sebenarnya yang lawak TV9

Anonymous said...

cari makan ma... mana ada belajar agama free... semua kene bayar.... saguhati...

Anonymous said...

Memula dulu aku minat jg dgn ostad idrus ni ....tapi bila dah 3 ,4 kali dengar ceramahnya aku jd muak dan loya !
dlm penyampaian ilmu atau baca kitab ada disiplinya dan adabnya , penyampai tdk boleh melawak selalu , itu utk menjaga imej dan maruah ilmu juga imej maruah penyampai , selain itu bahasa harus dijaga dgn menggunakan bahasa yg sopan , untuk menilai seseorang penyampai lihatlah bahasanya kerana jika dia tdk mampu mengawal lidahnya bermaka dia tdk mampu mengawal emosi dan selera nafsunya , bermakna ilmunya hanya dilidah bukan dlm hatinya !
jika ostad idrus berterusan dgn gaya samsengnya itu , kuliahnya hanya sia2 ...ilmu itu tak mampu meresap kepada pendengar ,hanya halwa telinga masuk kanan keluar telinga kiri ,

Anonymous said...

Mmg lawak TV9. Dia tu sekadar pak lawak je. Tiada siapa boleh sahkn pembelajaran dia tu. Bkn tu aje, aku pnh hadiri ceramah Sheikh Nuruddin AlBanjari dan sheikh juga turut menegur ustaz azhar yg gemar keluar hukum sesuka hati. Ilmu dia x seberapa, tp mcm expert keluar hukum hakam.

Anonymous said...

Itu namanya serambi mekah. kat mekah berhala dah diruntuhkan

anti bohmau said...

tak baik zizan guna imej ustad tu..

sepatutunya ustad tu sendiri yg masuk maharaja pelawok!!!

siap bawak ferrari!!!!

kih kih kih

Anonymous said...

ha ha ha .. hujung tahun ni dia boleh masuk MLM 2013!

Anonymous said...

tak baik ngutuk ulamak.. whatever it is, he has more knowledge than we do. or the least u cud do is to respect him as an elder person

Anonymous said...

respect kt ustad...bukan cam ostad mekdi tue bahlol!!hehe...

Anonymous said...

tak baik ngutuk ulamak.. whatever it is, he has more knowledge than we do. or the least u cud do is to respect him as an elder person

Anonymous said...

Setuju!!

Anonymous said...


Ceramah Majlis Ilmu Ustaz Azhar Idrus

di bandar baru selayang - masjid dekat stadium -- selepas maghrib malam ini-27/1/2013

semua dijemput hadir.

Anonymous said...

ustaz ni memang dari awal kemunculan dia dulu aku tak suka..orang sukakan dia sebab nak dengar lawak bodoh yang dia buat.haha . lagi satu, dorang ni terlampau taksub dengan ustaz ni sehinggakan nak kritik ustaz ni pun kita pulak yang kena balik.dasar pengikut membuta tuli.

Anonymous said...

astaufirullah al azim....
puak2 mung ni bodoh ko gano???
agama islam ni mudah jah mu tau x...
cara ngajar pn byk.. cara tegur pn byk.. klu mu ada keberanian srupo ustaz azhar gak mu bleh jdi g2... klu mu x brani gak oyat blapik xpo... tp klu mu nakut ph2 duk senyap gak tp ada niat dlm ati mu nk tgr xpo dah...
jgn jd bodoh sgt gakkkkkk.....

Anonymous said...

Hahaha... ala korang jeles la tu.. tak payah la nk ckp org teruk2.. ntah2 diri sendiri tu ugama terumbang ambing... puiihhhhhhh... ingat d sebalik kelmahan pasti ade kebaikan.. kalu korang rase hebat sgt korang la pulak jd pak ostaz... heheheh...

Anonymous said...

korang ni kutuk-kutuk orang, dosa tau tak..!! dia bagi ceramah yang mudah difahami dan untuk dekat dengan pemuda2 yang kian jauh dari agama... sebab tu dia menggunakan unsur2 lawak.. kau kutuk dia ni dosa tau tak..baik kau mintak maaf dari dia sebelum terlambat...

Anonymous said...

Ini namanya ustaz akhir zaman,
tak minat cara dia berdakwah,kasar dan suka menyindir,
tak mencerminkan peribadi yg zuhud,sibuk juga nak tunjuk power,Astagfirullahalazim,mntk semua org bukak mata..jgn terima bulat2 fatwa ulama yg kita terima..selidik dan kaji...atau refer pada org tabligh lebih afdal,insyaallah

Anonymous said...

Dunia akhir zaman...
ulama' dihina2 mnakala para artis mnjadi pujaan..
Sadarlahh..belum terlambat..nabi tidak pernah ajar pd umatnye terlambat

depeng916 said...

Azhar Idrus ni dengan najib (pm kita untuk semua) 2x5. dua2 tak boleh pakai.