IKLAN BERBAYAR

Monday, January 21, 2013

KALIMAH ALLAH : HADI KAKI KENCING.



8 januari merupakan hari malang untuk umat islam bilamana parti pas telah sepakat dengan pkr dan dap untuk MEMBENARKAN KALIMAH ALLAH digunapakai oleh kafirin.

8 januari merupakan satu bentuk pensejarahan kerana pas telah menggadai KALIMAH ALLAH.

tidak cukup dengan melacur, hj hadi juga telah menandatangani persetujuan tersebut.

namun selang beberapa hari isu itu timbul, majlis syoru pas telah melakukan satu tindakbalas.

MAJLIS SYORU PAS melarang sebarang penggunaan kalimah ALLAH oleh kafirin.

selepas majlis syoru pas mengeluarkan kenyataan, hadi tiba-tiba buat u-turn.

dia kembali menyokong nasihat majlis syoru.

namun hingga ke saat ini rakyat masih menunggu tindakan dan keberanian yang sama untuk hadi melakukan perkara yang sama sepertimana 8 januari.

IAITU MELAKUKAN SIDANG MEDIA
DAN HADI MENYATAKAN KEPADA UMAT ISLAM
PAS BERSETUJU UNTUK TIDAK MEMBENARKAN 
KALIMAH ALLAH DIGUNAPAKI OLEH KAFIRIN.

rakyat juga mendesak hj hadi

untuk MENARIK BALIK KENYATAAN 8 JANUARI LANTAS MEMOHON MAAF KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DI ATAS KESILAPAN 8 JANUARI.

jadi kepada hadi, umat islam menunggu anda melakukan 2 perkara tersebut.

jika anda gagal, maka sebenarnya anda presiden kuat kencing !

152 comments:

Anonymous said...

Sandiwara UMNO diteruskan! Tetapi rakyat dah bosan.

Anonymous said...

Anwar dengan Kit Siang pun kena kencing, inikan rakyat. Yang penting Hadi dah buat konar baring cecah telinga, follow Nik Ajis dengan Mat Syabu dari belakang. Pedulik apa pada rakyat.

usin said...

hek eleh, sandiwara umno la pulak. mulut sapa yg sokong, mulut sapa yg konar. umno ni mcm punching bag. jd tempat utk dituduh salah. hj hadi kencing tak tus pun umno punya salah. nasib ko la umno, mcm anak tiri nasib ko..hahahaha

Anonymous said...

Saya pun bosan dengan sandiwara PAS.... Sehingga dipijak2 DAP

Anonymous said...

sandiwara kepala mung haMpas..

Anonymous said...

Anonymous said...

Sandiwara UMNO diteruskan! Tetapi rakyat dah bosan.

January 21, 2013 at 8:34 PM


Si tukang komen yg tak tau nak komen...akhirnya UMNO juga la disalahkan..apparaa!!!

Anonymous said...

Gua masih ingat bagaimane Haji Hadi hina Cikgu Non, dengan mengatakan dia hanya cikgu mengajar ABC sahaja. Tapi gua rasa Haji Hadi lebih hina kerana beliau masih tak kenal ABC.

Anonymous said...

Anon 8:34 dah panik....itu je yg dia boleh cakap.....kalau ada pelakon UMNO dlm tu boleh lah dia kaitkan ngan kata sandiwara UMNO...ni puak2 dia aje, pun salah UMNO gak....Hadi tu pakai skrip UMNO ke weh?? bodo.....

tobeng said...

Pas dah buat mou dengan kafir harbi dan sekular yg kalimah Allah boleh digunakan oleh para kafirun asalkan sekutu2 mereka memberi sedikit kuasa kepada mereka di putrajaya.(Kes jual agama untuk kuasalah ni).

Keputusan majlis syura pas TAK BERKUASA apa2 dalam mengubah keputusan yang telah dimeterai bersama oleh ketiga2 parti.

Pas cuba mempermainkan agama dan menggula2kan penganutnya dengan what so called 'keputusan majlis syura' konon2 menunjukkan ketegasan pas dalam agama.Ini cuma langkah dalaman parti yang bertujuan mengikat penyokong2 mereka saja.

Seribu kali majlis syura buat keputusan pun tak bermakna apa2 sebab keputusan dan persetujuan sudah pun dibuat terlebih dahulu oleh presiden dan mursyidul am pas.

Pas sedang bermain politik haram jadah tapi penganut2nya tak sedar sedang diperbodoh2kan!

Anonymous said...

Betullah kata Tun Mamak. Hanya org bodoh dan bangang shaja yang tinggal dlm umngok!

Anonymous said...

Sendiwara lagi kalau dah sampai usung bibble macam jual kacang putih..betul lah puak pembangkang ni memang bangsat sehingga tidah tahu membezakan antara soal akidah atau politik.

Anonymous said...

Anon 8.41
Jangan cepat bosan !
Kita sedang menunggu SANDIWARA PAS yang akan Kembali selepas ini.
Beranikah hadi/nik aziz berterus terang di hadapan karpal singh?

Anonymous said...

Rakyat tak bosan tapi hairan seorang presiden parti yg mengaku islam kuat kencing.

Anonymous said...

hadi kaki kencing dlm kain, mat sabu terberak dlm seluar. penganut agama pas dah gila babi.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Betullah kata Tun Mamak. Hanya org bodoh dan bangang shaja yang tinggal dlm umngok!

January 21, 2013 at 9:08 PM
_____________________

Terima kasih, Tun Mamak cakap hanya orang bodoh dan bangang sahaja yang tinggal dalam umngok...jangan dok nak perasaan lah Penchachai Yahudi... yang bodoh dan bangang dalam UMNGOK. Tun Mahathir cakap Yang Bijak Dan Reti Bersyukur dalam UMNO....Pui Pui Pui ADA AKU KISAH!!!

Umnosokmo said...

Hanya manusia yang ditutup pintu hati oleh Allah yang masih menyokong PAS (Parti Adat dan Sukan) termasuk anon 9.18.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Betullah kata Tun Mamak. Hanya org bodoh dan bangang shaja yang tinggal dlm umngok!

January 21, 2013 at 9:08 PM
____________________

Nape ko tak dapat pinang anak mamak ko melalak kat sini? Satu jak aku nak cakap,...FUCKER hahahaha

Abang Paya said...

penipu kepala donga

Anonymous said...

United mamak national organization

Anonymous said...



Anonymous Anonymous said...

Sandiwara UMNO diteruskan! Tetapi rakyat dah bosan.

January 21, 2013 at 8:34 PM
________

Sandiwara PR Penchachai Yahudi diteruskan!
Rakyat sudah bosan dengan aksi mantap mantan PM Anuaarr ngan China Doll. Dengan pesanan bila Anuaarr nak beraksi dengan CHINA DOLL lagi?

Anonymous said...

Hj hadi ni ada pnykit batu karang kalu kencing mesti x lawas,

Anonymous said...

saya penyokong pas pun sudah muak dgn permainan ini.apa kesudahan isu ini?.harap islam akan di pertahankan.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

United mamak national organization

January 21, 2013 at 9:28 PM
_____________________

Kesian Penchachai Yahudi ni, ok-okaylah gua kasi kowtim sama lu kasi kurang sket wang hantaran....APA KASI KURANG HANTARAN............Nahhhh amikk ko.. hakkk puiiiiihhhhh tu jak ayat2 cinta ko ada? Tak nak mamak, tapi yahudi nak...pooorrrahhhh..

Anonymous said...

aku pengundi x berparti.kira atas pagar la.
makin galak aku tgk pelahap2 pemimpin ni menjual agama.kejap ok kejap x ok...apadaa....

komandomelayu said...

928

PKR

Pukimak Kau Rosak

Anonymous said...

cite byk tak guna.mana2 rakyat yg x suka agama n nama allah di tunggang terbalikan jom kita pangkah BN.itu ana rasa yg terbaek utk seluruh rakyat malaysia.

Anonymous said...

undi BN.. tak nak undi pas lagi.

Anonymous said...

Saya nak tanya pada Dato Harun Din. Dia buat kenyataan yg baru2 ni bahwa org Islam yg meredhakan kalimah Allah di gunakan oleh agama-agama lain boleh jatuh syirik kerana perbuatan tersebut dianggap kufur. Kita semua tahu yg dosa yg tidak diampunkan oleh Allah ialah dosa syirik.
Kita tahu dlm pakatan rakyat terdapat:
1)DAP -- yg akan memesongkan akidah umat islam dan berbuat sesuatu yg mensyirikkan Allah, yakni kemungkaran besar terhadap agama Islam.
2)PKR -- menyokong tindakan DAP diatas.
3)PAS -- tidak menyokong kalimah Allah di gunakan agama lain, tapi masih berkerjasama dgn kedua2 parti diatas utk menang,dan tak nampak adanya usaha menyekat kemungkaran ini dlm PKR & DAP. PAS berada dlm keadaan sedar bahawa jika PR menang, besar kemungkinan kemungkaran diatas akan berlaku kerana 2 lawan 1. in other words - PAS masih berkerjasama dgn pihak yg terang2 mensyirikkan Allah.



Apakah hukum:
1)ahli PKR yg Islam , kerana bertugas untuk memenangkan parti, walaupun tau kalau PR menang, kemungkaran (pensyirikan Allah) akan berlaku.

2)ahli PAS, walaupun tidak menyokong kemungkaran ini , masih berkerjasama dgn PKR & DAP yg akan melakukan kemungkaran (pensyirikkan Allah) kalau PR menang...in other words, secara tak langsung menyokong.

3)Para penyokong kedua2 parti di atas.

adakah jatuh syirik jugak keatas mereka (dlm ketiga2 kategori)

Anonymous said...

Hadi yang cakap, N.ajis yang setuju, Karpal yang sergah, Azmin yang sanggah, dari mana datangnya UMNO punya sandiwara, kompius aku dgn puak2 Kufur hamPAS ni la (Ustaz Harun Din yg cakap siapa setuju kalimah Allah untuk org bukan Islam guna, kufur jadinya )

Anonymous said...

Mari lah kita tinggalkan PAS. Mereka mau pemuda yg kurang pendidikan supaya boleh disuruh berdemo dan tak banyak tanya lepas bago 50 inggit

Anonymous said...

Tok Sami(setaraf ustaz) Hadi bukan buat u-turn...dia pusing round about dan tak tau pukul berapa nak keluar...

Anonymous said...

HJ HADI PADA TAHUN 1980AN ADALAH LAIN DARIPADA SEKARANG.

Anonymous said...

Anon 9.48 kata - 3)PAS -- tidak menyokong kalimah Allah di gunakan agama lain, tapi masih berkerjasama dgn kedua2 parti diatas utk menang,dan tak nampak adanya usaha menyekat kemungkaran ini dlm PKR & DAP. PAS berada dlm keadaan sedar bahawa jika PR menang, besar kemungkinan kemungkaran diatas akan berlaku kerana 2 lawan 1. in other words - PAS masih berkerjasama dgn pihak yg terang2 mensyirikkan Allah.

Maaf, rasanya statement ni salah, yang aku tau PAS dah sokong, siap hadi tandatangan lagi persetujuan, buat lagi sidang akhbar..... Apa citer ko ni anon 9.48, mau spin kemana lagi, jgn spin kuat sgt, nanti terbelit sendiri

Anonymous said...

January 21, 2013 at 10:00 PM
____________________

Nilah ni, siapa yang spin dulu tu? Cuba cer cuba cer...

Anonymous said...

Kepada Anon January 21, 2013 at 10:00 PM, Siapalah agaknya yang buat sidang akhbar n tv tu, buat tandatangan persefahaman Pakatan Rakyat tentang penggunaan Kalimah Allah? Takkan ni ko xleh nak spin?

Anonymous said...

Org pas ni suka gunakn isu agama utk kepentingan politik sampai nama Allah pun mereka nak jadikn isu politik. Bertaubatlah org pas. Jgn pandang org umno tu cetek agama dn palebai pas ni org kuat agama. Allah aje yg lbh mgetahui isi dlm hati . Siapa yg bertakwa !

Anonymous said...

Sekejap sokong sekejap tidak, ni apa punya Parti PAS dah...ni yang nak diharapkan membela Islam?

matt said...

Jangan gunakan Islam utk dapatkan kuasa politik, tetapi gunakanlah kuasa politik utk tegakkan Islam.. Inilah nasihat yg paling bagus aku pernah baca..

Anonymous said...

PAS parti yg dilaknat Allah...

Anonymous said...

GAP mengulas ttg 8 january...
cuba perhatika nombor 8.apa yg ada pd no ini?.haha..maknanya pusing2 tang tu gak.(pi mai pi mai tang tu).
allah nak tunjuk betapa kencingnya manusia berserban ni.

Anonymous said...

pengikut2 PAS nie bengap al bahlol rela diperbodohkan pemimpin2 mereka.....pemimpin2 mereka pulak rela diperbodogkan DAP dan PKR.....malang sungguh....kesian

Anonymous said...

LGN kami orang PAS tak mau UBAH kita sudah tau lu punya niat mahu main sama kami. Kita mau buat u turn last minit habis la kau anwarinas.

Anonymous said...

PAS telah terperangkap dengan kebodohan mereka sendiri.

Bro GAP - lu jangan lupa isu Nizar fitnah lambai guna nama kedutaan jepun berkenaan berbilion tu.

Dengan kes dua beruk DAP perak yang songlap tanah rakyat kelantan.

Anonymous said...

Baik tukar Majlis Syura pi Majlis Showroom sahaja, untuk tontonan ahli PAS sahaja...

Anonymous said...

Haji Ramli 13 Mei Said:


Wahai anak anak ku sekelian,tanpa Umno orang Melayu tak sampai ke mana..insaf lah! berpijak lah di bumi nyata.Terima Kasih

Anonymous said...

MANA HADI BERANI BUAT STATEMENT ... JATUH INTEGRITI HADI AWANG SEBAGAI ULAMA YANG MENYOKONG KUAT KALIMAH ALLH BOLEH DIGUNA PAKAI DALAM TOKONG, KUIL HINDU DAN GEREJA... BESAR KEMALUAN HADI AWANG JIKA DIA KATA PENDIRIAN PAS JUGA BERUBAH...

cikgu det said...

Moralnya- 2 tokoh pas itu macam hampeh!

Anonymous said...



aku dokong najib selagi dia masih jd PM....heeehehehehehehe... demi project & fulus


dah jd macam pak lah dulu tuuu.... lepas tuuuu semua umno bakulsampahnya........

Anonymous said...

Anonymous said...



aku dokong najib selagi dia masih jd PM....heeehehehehehehe... demi project & fulus


dah jd macam pak lah dulu tuuu.... lepas tuuuu semua umno bakulsampahnya........

January 22, 2013 at 12:16 AM
________________________

Yang nilah jenis2 orang MUNAFIK..
padan muka hahahahaha...
Tauler ko biasa keje dokong ni, silalah dokong Al-Juburi...

Anonymous said...

Usin, puak PR ni, semua benda nak disalahkan UMNO. Aku tak heran kalau najis dorang yang busuk pun, dorang mahu tuduh UMNO punya angkara. Jijik lah dorang ni.

Anonymous said...

Jangan rusau, kami rakyat marhain masih ingatttt..... Kami takkan lupa sampai bila2. Sebab kami mahu tolak mereka, secara total di PRU 13 nanti.

Anonymous said...

Tobeng, betul tu. Majlis Sorak mereka tu cuma dijadikan iklan je untuk kita rakyat marhain mudah ditipu sandiwara mereka.

Kami memang rasa PR ni memang kaki sandiwara berjiwa kosong tanpa hala tuju yg jelas dan tak boleh diharap langsung. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Juak2 PR ni pandai tembak curi je... cari makan lah tu aku rasa.

Anonymous said...

Bush, aku rasa kau ni dulu2, kau ni mesti jenis yg kaki ponteng kelas, malas belajar dan suka gi demo. Bila hidup kurang senang, cari kerja pun susah, kau terus dirasuk sindrom PR, tak nampak salah diri, yang nampak salah orang je. Jijik. Jom kita tolak PR, perosak rakyat.

Anonymous said...

Tuan haji, kurang tepat tu. Last aku check wikipedia, PAS = partai ajaran sesat. (Partai digunakan sebab ada pengaruh ANU nusantara).

Anonymous said...

Jawab Lebai Harun, jangan tak jawab lebai. Bila jawab tu, jangan prejudis. Sindrom orang PAS, bila orang lain buat je yang salah, kalau dorang yg buat, dorang kata diharuskan, nabi pun pernah buat, dakwa mereka. Ayat Quran pun dorang baca sebagai sokongan. Yang jijik tu, dorang baca ayat Quran separuh jalan saja. Memang perguna agama. Jom tolak PR.

Anonymous said...

Pak Anon, memang le, aku pun konfius. Kalau kita tak tolak PR ni habis2, satu umat islam Malaysia buleh konfius bila penganut DAP bakal mendakwa Allah itu tuhan bapa.

Jom undi BN!

Anonymous said...

Pemimpin PAS semua tu kalau tak sedar, aku tak heran sangat sebab dorang dah diulik mimpi untuk berkuasa. Yang aku pelik, penyokong PAS tu semua, dorang senyap je. Semua jadi bisu. Allah maha berkuasa.... dorang dengan nada menyindir menggelar penyokong UMNO setan bisu. Sekarang macam dah terbalik.

Jom tolak PR. Mereka ni Penipu Rakyat.

Anonymous said...

Kencingan mereka berkhasiat, nama lain untuk kencingan mereka ialah "Jus Tok Guru", lepas minum asyik menggaru. Sebab anu terlebih oksigen. Jom tolak PR.

Anonymous said...

Ayuh penyokong PAS semua, kami yakin anda tidak seboboh yang pemimpin anda rasa. Jom kita tinggalkan PR. Kita rapatkan saf bersama BN.

Anonymous said...

Dulu NAK LELONG PUTRAJAYA, SKANG NI LAK NAK DUK PUTRAJAYA...muka tak malu ke camni?

Anonymous said...

Saudara, kebodohan pemimpin PAS adalah disebabkan budaya mereka yg tidak menghargai akal. Mereka kata akal manusia terhad. Akal ulama je yang tinggi. So dengar cakap ulama. Patuh pada ulama. Jangan cuba persoal. Sebelum persoal, check darjat dahulu. Kalau diri tu cikgu tadika, jangan bermimpi nak berdebat dengan lulusan Madinah dan Al-Azhar.

Bila cara sebegini dijadikan budaya, nescaya tidak lah mengejutkan apabila kita disajikan dengan drama lawak tahap lagi rendah dari Senario oleh barisan kepimpinan ulama mereka. Ingat, video itu besi, tak sah jadi bahan bukti. Padahal dalam Quran mengajar kita melalui cerita Nabi Yusuf di mana bajunya yang koyak pun dijadikan bahan bukti.

Kepimpinan PR ni, semuanya menjijikkan. Ayuh kita tolak PR. Kita undi BN.

Anonymous said...

pesanan tuk rakan2 seklelian..bagtau sdar mara,rakan shabat handai..bila tiba PRU 13 ni..jgn sekali2 bg undi kpd pmimpin2 pembangkang yg kuat kencing...biakan deme melalak mengatakan umno xbagus...yg penting BN kita pangkah ramai2..jgn..PAS ,PKR memg pemimpinnya kuat mengencing rakyat...parti low class dlm sejarah tanah air tercinta.

Anonymous said...

Iye ke? Hang ni sama ada Pakar Tilik, atau Sang Panglipur Lara.

Oooooh.... Lupa hang puak PR yang mendakwa bersih suci macam malaikat, tapi bila bab duit, kuasa... semua lupa, PR yang buat tak apa....

Iyelah kan, "demi project and fulus".

Jom kita tolak PR yang tiada pendirian dan hala tuju.

Anonymous said...

Apa nak dimalukan oleh PR ni.

Dengan tuhan pun dorang tak malu. Siap jual nama tuhan dengan murah sekali.

Jijik oiiii dorang ni. Jom tolak PR.

Anonymous said...

penyokong pas pr dah tak de points di sini, macam pemimpin2 meke juga, apa jadi pun nak pusing jugak, macamana nak tubuh kjaan islam NGOKKKK, baca je la Haramkah, dengar2 ada ubat kuat baru di pasaran...ha ha ha anda dah keciwa kah, tu lah otak penuh lendir, bila lagi nak mantap ngokkkk

Anonymous said...

Apa kata Hadi dan N Ajis? Demi Putrajaya, diharuskan?

Apa kata orang PAS? Dibolehkan?

Sila ulas lebai malang semua oiiii...

Tukang Komen said...

Jangan marah pada Nik Aziz dan Hadi Awang, mereka berdua tak faham tentang islam. Mereka faham isle.

Anonymous said...

Cakap berbalik2. Sekejap boleh lepas tak boleh, siap kata mengarut. Sekejap nak lelong PJ, lepas tu mati2 nak PJ. Tak ada satu idea pun asyik2 nak curi hasil kerja BN. Ni lah muka2 orang yang tak tau malu.

Anonymous said...

rasanya blog ni patut ada sebagai blog list bro gap

>> http://satuhala.blogspot.com/

Anonymous said...

ANON 8.34
<<<>>><<>><<###$$@@@##$$%%%$^^^&&&&
APA KENA MENGENA DENGAN UMNO PULOK?????
HADI,N AJIS,LKS,KERAPAL,TOKONG LGE, HARON DIN, MAT SABU MUKA BAU PUKI MAH,ATAU ANU AR ALJUBURI TU AHLI UMNO KE, NAK SALAHKAN UMNO PULOKK!!!!

Anonymous said...

Ada yang bodoh tahap lembu rupanya puak pencacai angkat najis DAP ni..Tun Perli tak faham2 dah tu soronok lagi bukan main. Oatak belacan macam tu pun ada hati nak tadbir negara...jadi ahli rukun tetangga pan belum tentu orang kampung percaya.

Anonymous said...

Ularmak ularmak PAS sedang bersandiwara tentang kalimah Allah sekejap boleh sekejap tak boleh. Demi undi ularmak2 PAS terpaksa bersandiwara, kalau tak bersandiwara penyokong habis lari.

Anonymous said...

semakin hari demi hari mendatang
semakin banyak perkara2 beri pertunjuk satu masa nanti malaysia ni kantoi hendak hidup berasaskan islam.umno secara tunjang pemerintah terus2an dikejar dan di zerox habis oleh pas. menjadikan negara sebagai negara berkebajikkan penuh keadilan. berkongsi kuasa dengan menentukan sistem beraja kekal sebagai pemeintah islamnya.proses mengejar2 begini pas seperti mahu menunjukkan kelainan yang canggung.yang besar2 seperti amanat sinis hasi..penggunaaan anama allah dikalangan kristian di semenajung..dll.. sehingga beberapa kerap bermain dengan soal2 yang tidak2 dan merugikan semata.
benarkah aq tak boleh berbicara dalam soal islam sebegini? siapa yang aku harap kalau bukan kepada mereka yang ahlinya.

Anonymous said...

Ahli-ahli PAS yg buat baiah dah TAK BOLEH meninggalkan PAS walaupun tau secara tak langsung PAS menyokong pensyirikkan Allah kerana bekerjasama dgn PKR/DAP. So mereka pun terpalit sama dlm menyokong mensyirikkan Allah.

Hj Hadi dah "terkafir"kan diri sendiri , malah syirik lagi kerana isu kalimah Allah ni...

Hah, tu lah ....buat lagi fatwa mengkafirkan orang, buat undang2 baiah....kan dah terpalit kat muka sendiri...terbelit diri sendiri...fatwa dah makan tuan....Allah Maha Kaya, Maha Adil, atas dunia dah ditunjukkan pembalasan bagi org - org yg mendustakan ayatnya dan mempermainkan agamaNya..

Anonymous said...

Asalamualaikum....
jgn berharap pd hadi ajis anuwar nurul azmin saper yg jerawat byk tu
sabu magfuz sidan nizar dah matahari terik atas kepala nak guna spotlait lagi kew....betoi kan barisan....lantak depalah nk tertungging terlentang melepek kna gilis pn biarkan depa cuma yg penting dedahkan salah depa seme...jgn berharap depa nak satukan umah nak bg pecah umah mmg harapan tinngi tahap langit 17...

Anonymous said...

Tak best stateminet pencacai PR nih...tak ada fakta nak fight, habis-habis alasan, sandiwara UMNO lah....salah kan mamak lah, bosan gilerrr....kwang...kwang...Dey mapley PR, kasi bawak topik yang boleh stim laaa....

Servant of God said...

Anonymous said...

Sandiwara UMNO diteruskan! Tetapi rakyat dah bosan.

January 21, 2013 at 8:34 PM

-------------------------------

Sejak bila UMNO boleh kawal Presiden Pas?

otaistillkick said...

UMNO adalah penggubal undang-undang dimana pada 31 Disember 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah membuat keputusan penting mengisytiharkan bahawa tindakan Kementerian Dalam Negeri melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah batal dan tidak sah. Ini bermakna, Mahkamah di Malaysia ini membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam. Tetapi Sultan Selangor kata, bahawa kalimah Allah tidak boleh sama sekali digunakan di negeri Selangor oleh mana-mana agama bukan Islam yang lain sebagaimana yang telah difatwa dan diwartakan pada 18 Februari 2010.

Anonymous said...

PRU 12 aku undi PR...macam macam isu timbul sejak PR menang di Selangor..la ni aku dah makin bosan dgn isu kalimah Allah yang tiada penghujungnya...makin teruk jadinya...dalam PAS sendiri ada ulamak kata boleh ada yang kata x boleh...aku makin keliru...apa kesudahannya...inilah jadinya kalau PAS bukan menjadi parti utama untuk memimpin PR...x macam UMNO...aku adalah pengundi atas pagar...dua-dua belah aku baca dan nilai...nampaknya PRU 13 no more vote for PR...kecewa apa yg dilakukan terhadap Islam terutamanya isu kalimah ALLAH...



siburung Murai said...

Hai pemimpin-pemimpin PAS yang berotak lembu lagi bodoh pulak tu. Muka engkau orang tak ada yang berseri, tak ada nur, muka kau orang lebih kepada wajah syaitan dan iblis yang merosakan umat Adam. Hebat konon. Bercakap pasal agama kau lah juara, orang lain semua bodoh, lancau. Huru hara pasal agama, perpaduan dan pelbagai lagi keburukah kau semualah pembawanya. Aku ingat kau orang ni bukan keluar dari lubang puki tapi lubang dubur. Bukan lubang puki dan jubuh mak bapak kau orang tapi lubang jubur babi. Pasal kau nak kuasa, kau sanggup jualagama kau, pasal kau nak kuasa kau sanggup kafirkan bangsa yang sekiblat dengan kau. Eh apa punya jongos la kau orang hah. Harap serban aja besar, tapi bodoh, bangang, tuli, pekak bisu, hina sehina-hinanya tiada lain lagi sehina-hinanya kecuali kau orang termasuklah pengikut-pengikut totok kau orang yang pandai islam tak seluas mana dan ada tak tau langsung menginyanya anak isteri di rumah kerana tak cukup makan pakai sebab laki pemalas, duduk kedai kopi, mulut berbuih mengata menghina orang. Mata dan nafsu macam nafsu babi, habis anak bini orang kalau boleh nak disondol. Kedai-kedai nombor ekor dan apac jua permis judi kau oranglah yang menjadi tetamu utama. Penyeludup, pengedar dan penagih dadah terutama ganja, kau oranglah taikunnya. Hei jauhkan angan-angan nak jadi jaguh agama. Ilmu kau orang baru sebesar biji sawi, Kau orang tak layak nak pimpin umat, kau tak layak jadi pewaris nabi kecuali jadi babi dan kau tak layak pimpin negara. Tak ada alasan lagi, kau memang dah gagal dalam perkara pengurusan negeri. Tengok kelantan dan kedah ajalah, diurustadbir oleh orang bodoh maka hodohlah negeri itu. Jawablah pencacai pas apa yang aku cakap ini salah. Ini bahasa yang paling sopan buat kau orang. Pasal kau orang suka berbahasa tak sopan jadi aku bercakap sopanlah pada kau orang. Apa pun aku minta maaf pada siapa aja yang baca komen aku ni terutama sekali kepada baghal-baghal Pas kerana terkasar bahasa dan cara. Inilah cara kami orang muda. Maaf ya TOK NIK NAJIS yang tua bodoh nak mampus. Maaf ya HAJI HADI PUKI yang muka langsung tak ada seri (nur). Maaf ya MAT SABU kaki puki. Maaf ya NASRUDDIN TANTAWI yang serban besar macam sarang tebuan tapi bodoh sebodohnya. Maaf maaf maaf maafkan kami.

Anonymous said...

Otaistillkick...bukan KDN tu under kerajaan BN ke? kerajaan BN jugak yg bawak usul utk melarang penggunaan kalimah Allah oleh kaum kafir lain kat mahkamah....kau kata mahkamah yg menolak usul, maknanya BN tak control makhamah seperti yg selalu di laung pihak PR...(kalau mahkamah sebelah BN ko kata BN dah control makhamah, kalau ikut sebelah engkau, ko senyap je)....kalau dah court dah bagi approval pesal nak buat telecast nak tunjuk Hadi/N.Ajis bersetuju yg kalimah Allah digunakan oleh org kafir...mungkin Allah nak tunjuk aib PAS satu persatu kerana mempersendakan agama Allah...

Anonymous said...

Blogger otaistillkick said...

UMNO adalah penggubal undang-undang dimana pada 31 Disember 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah membuat keputusan penting mengisytiharkan bahawa tindakan Kementerian Dalam Negeri melarang penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah batal dan tidak sah. Ini bermakna, Mahkamah di Malaysia ini membenarkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam. Tetapi Sultan Selangor kata, bahawa kalimah Allah tidak boleh sama sekali digunakan di negeri Selangor oleh mana-mana agama bukan Islam yang lain sebagaimana yang telah difatwa dan diwartakan pada 18 Februari 2010.

January 22, 2013 at 9:09 AM
______________________

Agak2lah nak buat statement camni "UMNO adalah penggubal undang2" HOLA2x CIKICIKIBOM ko ni duk MALAYSIA ke? Tulah suruh belaja tak nak, asyik nak condem UMNO jak..Kalu camni, ada eksiden pun ko akan cakap UMNO. Nampak sangatlah minda ko tu dah distekan menjadi TAKSUB, SOMBONG dan BONGKAK.
N FYI ko baca dulu pasal FATWA KEBANGSAAN barulah ko cakap balik kat sini.

komandomelayu said...

otaistillkick

kau cakap sajalah yg kau sokong kristian guna nama Allah dalam gereja dan guna Allah dlm bible melayu pastu edar kat anak kau!!!

jangan susah payah nak salahkan umno jugak kalau kau tu sikit lagi pun murtad sama!!!

Anonymous said...

otaistillkick, orang2 mcm ko nilah hasil Tarbiyah PAS, PKR n DAP bagi jawapan UMNO..nampak sangat kefanatikan n ketaksuban ko tu..ko takde jawapan lain ke dalam dunia ni?

Anonymous said...

otaistillkick

Ada MAJLIS FATWA KEBANGSAAN ko nak ikut ke? Ko lebih utamakan kepartian politik ko tu melalui Majlis Showroom (Hanya Untuk Ahli PAS). Majlis Fatwa Kebangsaan pun dah bagitau amanat Hj Hadi tu sesat. Ko masih juga tak nak ikut. Jadi aku nak tanya, mana satu ko nak ikut MAJLIS FATWA KEBANGSAAN or MAJLIS SHOWROOM (Untuk Ahli PAS sahaja)?

Anonymous said...

Hj Hadi ni perlu di diagnosis otak dia.Sihat atau dah mereng!

Kejap kafir,sekejap tak kafir.Kejap haram sekejap tak haram,kejap boleh sekejap lagi tak boleh.

Mana boleh seorang yng mengaku ulamak bila bercakap tidak konsisten kecuali dia itu hanyalah seorang "foollaamakkkk!"

Anonymous said...

Skang ni barulah aku faham nape diorang suka bubuh nama ABU. Mungkin diorang ni suka sangat cerita2 ABU NAWAS sebab tulah kuat spin fakta... P/s: Bubuh ABU tapi tak malu guna nama UMNO hakkkpuiii...muka tak malu hehehehe...

Anonymous said...

Hadi awang adalah cth ulamak Akhir zaman.....sanggup gadai kalimah Allah tujuan duniawi politic....yg akan dicampak kan kedlm api neraka jahanam

Anonymous said...

Puak pencacai PR.....ni tak pernah terima kelemahan ada je jawapan supaya tk nampak kelemahan.....rakyat dh bijak skrg la woooiiii....

Anonymous said...

Puak pencacai PR.....ni tak pernah terima kelemahan ada je jawapan supaya tk nampak kelemahan.....rakyat dh bijak skrg la woooiiii....

Anonymous said...

Puak2 PR memang pemikiran mereka tahap tu je tak berubah2 statik memanjang, inilah akibat penangan taksub dan taklid terhadap Anwar. Asal ada bala baru turun semua UMNO yang punya pasal.
Padahal yang terang2 bawa bala ni diorg sendiri. Woi! korang ubahlah nasib korang jangan tunggu Anwar ubah nasib korang dia sendiri pun tak mampu nak ubah nasib dia!

Anonymous said...

Slogan PRU13 PAS,'penuhkan tin milo'

Anonymous said...

ULAMAK. PAS TK SAMA ULAMAK PELASTIN. ULAMAK PELASTIN PEJUANGKAN BANGSA DAN UGAMA. ULAMAK PAS JUALKAN BANGSA DAN UGAMA.

Anonymous said...

Lebuhraya Rakyat apa crita?

Itu kira manifestasi dari 'tin milo' jugak tu.

Anonymous said...

Jangan lupa simpan belakang pentas ni ayat Chegu Bard kat unit Amal PAS (Pungut Apa Sahaja). Cchegu Bard pun tak yakin puak2 PAS ni pungut derma...faham2 jelah ada orang nak kutip derma nak beli PORSCHE hehehehe..

Anonymous said...

Haramkan nama islam digunakan pada parti politik..sebagaimana kita haramkan penggunaan nama allah pada org bukan islam...aku syorkan pas menukar namanya kpd nama baru memandangkan hudud sudah tidak lagi jadi agenda penting.....hudud digantikan dgn kebajikan....kitab quran mereka gantikan dgn buku jingga....majlis syura mereka gantikan dgn majlis presiden....elok benarlah ditukarkan segera nama pas itu....nama yg paling sesuai utk pas adalah Partai Untuk Kebajikan dan Undi atau ringkasnya PUKi....sedap kan nama ni memang shehsuai utk PAS....syabas

Ajika said...

ayoo tambi, huji hadi tak tahu ABC,dia mana ada pi sekolah, dia belajar tamil saja dengan samy aparau di rusila .( palam kadakolum naaraayaana, palam kadantal puraayana ).makna nya, semasa jalan atas jambatan sempit dia berdoa selamatkan dia, sampai di darat sudah selamat dia cakap dia tuhan kuat.!. ini nama huji hadi laudah.

Anonymous said...

Ni lah jadinya bila Agama Islam di politikkan.....

Anonymous said...

PAS kata , berkawan dgn setan (DAP) lebih baik dr berkawan ngan UMNO...haha ...ambik kau....sekarang ko pun nak disetankan.....ambik kalimah Allah guna dlm bible, jatuh syirik atas kau sekali....ingat- dosa syirik tak akan diampun Allah...

Anonymous said...

otaistillkick

Ko lupa kronologi cerita kalimah Allah ni rupanya!
Harap ko belum di tahap bengong mcm n.ajis.


Masa menyambut perayaan Krismas, Lim Guan Eng cucu seorang pendatang haram cina yng sepatutnya masuk dlm siasaran RCI tlh membuat kenyataan meminta Kalimah Allah boleh di gunakn oleh penganut agama Kristian.

Isu ini bertambah serius bila pemimpin PR yng gila babi nak ke Putraja membuat persetujuan bersama di mana orang2 Kristian boleh menggunakn Kalimah Allah di dlm aktiviti keagamaan mereka sebagai pertukaran gantinama GOD atau Tuhan.

Umat islam terkejut kerana Presiden Parti Islam seorang "foollamakk" telah bersetuju tanpa merujuk majlis fatwa kebangsaan setidaknya merujuk majlis Syoru PAS.Persetujuan Hj Hadi di sambut dgn gembira oleh bakal PM yng gemar membaham jubor dan mengiktiraf pluralisma agama.

Isu bertambah parah bila N.Ajis menggunakan kebengonganya untk sama2 bersetuju dgn alasan salah satu dakwah untk orang2 kristian mendekatkn dgn Allah??????

Namun atas ketegasan Majlis Syoru Pas, itu pun selepas 2minggu orang islam berbalah sesama sendiri N.Ajis seperti biasa menekan break untk membuat dritft 180 darjah hingga berasap2 utk bersama Ulamak2 di dlm Majlis Syoru PAS tidak membenarkn nama Allah di gunakn oleh orang Kristian.Alasanya Allah tidak boleh di sebut dalam konsep trinity kihkihkih.Majlis fatwa kebangsaan dah sebut sejak lama dulu nape tak nak ikut tok guru?

Yang terus jadi bengong adalah orang macam Otaistillkick...sebab Hj Hadi juga buat break emergency, slow tapi tak steady!Setelah bertapa beberapa minggu Hj Hadi keluar membuat kenyataan semua ini salah umno krn memutar belitkn kenyataanya kahkahkah.

Dan sampai ke hari ini korang menyalahkn umno.
Apa2 shj ko akn salah kn umno berkat dari tarbiah tok guru "foollamakkk" korang.Klu nak lari dari kesilapan yng dah di buat, cukup dgn meletakn kesalahan itu di bahu UMNO!Walaupun isu itu tidak ada kena mengena dgn UMNO.
OLeh kerana korang begitu taksub dgn "foollamakkk" apa yng mereka lakukn walupun salah itu dari mereka, korang tetap tidak nampak salah kerana didlam otak korang telah di tuliskan.....

SEMUA INI SALAH UMNO!




Ajika said...

Mamak bukan sebarang mamak , mamak datang dari kerala , otak bukan sebarang otak , otak mamak memang geliga.$$$$$: lebih baik bodoh dan bangang , daripada 9.08 di suapkan kencing dan taik oleh pr. fikirkan lah.( kalaulah tun tak bijak pada 98, rakyat malaysia kebanyakkan telah merana , menangis ,kebuluran dan miskin termasok mat 9.08... sesal dulu pendapatan , sesal kemudian tidak berguna. Renung-Renungkanlah.

Anonymous said...

Bro mereka ni bukan faham konteks percakapan. Aku dah kata, pimpinan PR mengingatkan aku pada mamat2 satu sekolah dengan aku dulu yang malas belajar tapi bila besar je berkecimpung dalam politik lawan kerajaan.

Akibat malas belajar, natijahnya, aku tak heran kalau bila ada di antara kita yang kata puak PR ni "... Macam kera makan belacan!", dorang akan kata balik "ada ke mereka tuduh kita semua kera???"

Juak2 PR ni bro kekebalan mereka dah sampai tahap menyakitkan hati, walaupun suatu ketika dahulu hanyalah di tahap menyayat hati.

Sakit hati bila bebal tak boleh diajar tapi berlagak pandai dan hebat, orang lain buat salah, dorang buat tak apa. Mereka ni pendusta agama.

Jom kita tolak PR.

Tukang Komen said...

Otaistillkick,

Kau jangan konsentret sangat baca harakah. Bahaya pada otak. Kau punya komen dah ada tanda2 sawan biul.

Kau ada HIV ke sbb daya tahan takde langsung. Kena tarok sikit dah tak berani masuk lagi.

Anonymous said...

Cool bro. Terkafir diri sendiri...

Kalau dekat Colombia yg bola lagi penting, terkafir diri sendiri seolah olah tersumbat gol sendiri, pernah dahulu seorang pemain mereka ditembak mati oleh penyokong sendiri.

Luncai lah Juaj2 PR ni. Jom tolak PR.

Ajika said...

Saya setuju , kajian saya menunjukkan kebanyakkan pemimpin yang join pr masa kini adalah pemimpin yang bermasaalah ,di buang kerja,di buang parti, di buang oleh isteri dan banyak lagi. mereka 2 inikah yang kita nak pilih jadi wakil kita , hancur kehidupan kita nanti. Renung-Renungkan lah.

Anonymous said...

Sudah terang lagi bersuluh, penyokong2 tegar PR & PAS sudah kena kencing dgn Hadi..ha.ha.ha....
takebeer 3 kali...

Anonymous said...

Kan aku dah kata beb, seban besar tu sebab nak lindung kelemahan diri yg berakal cetek. Saiz serban tu berkadar terus dengan kecetekan akal dan ilmu dorang. Maknanya, lagi besar sauz serban, lagi besar kecetekannya.

Jom tolak PR.

komandomelayu said...

presiden pas mati pucuk
timbalan presiden pas muka bau burit!!!

Anonymous said...

Betul bro.

Puak PR ni menyayat hati..Dorang ingat bila letak nama islam, secara terus akan jadi islamic. Disebabkan mentaliti sebegini, bila berkuasa je aku tak heran, dorang akan buat benda2 sensasi je yang terlebih lebih, macam "pasaraya muslimin... kereta islam... taman islam" yang semua tu hanyalah nama yg lebih. Benda yg penting seperti memajukan ekonomi dan pendidikan, mereka akan abaikan.

Kalau sokong PR macam kita redha minum air karat le... bila sakit demam je kita pergi jumpa lebai Harun mintak air jampi... Dekat Pakistan,petugas perubatan mereka bunuh, mungkin mereka juga lebih percayakan air jampi mullah.

Jom tolak PR.

Anonymous said...

Betul bro... Semua benda nak salahkan UMNO.

Anonymous said...

Kepada pencacai pas pis pus, ni la rupanya perangai foolamak foolamak korang yg korang sokong.
"Daripada Abu Hurairah ra. berkata: Rasulullah SAW bersabda; "Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, "Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)". H.R Termizi"

komandomelayu said...

kalau pas perintah negara ni maka mereka akan jadi mcm taliban di afghanistan atau syiah iran 1978!

baru pegang terengganu terus tutup tadika kemas dan pecat guru kafa ! punya busuk hati hj bakhil hadi!

kalu jadi taliban tak pe lg takut
jadi tali barut setan pasal sekarang pun dah buang allah sokong bapak setan!!

Anonymous said...

Hadi ter kufur dan Wajib sunat semula. sunat terdahulu terbatal.. Amanat GAP...

Anonymous said...

Pengkomen no 1 diatas:

Yang main sandiwara ialah PAS kenapa UMNO pula tak erti baca ABCD ke.

Anonymous said...

TERIMA KASIH HAJI ADI DAN NICK AJIS..... TUAN TUAN MEMANG PEJUANG ISLAM SEJATI...... BERKORBAN DIRI UNTUK DICEMUH AGAR BN MENANG.

Anonymous said...

kenapa sibuk2 dgn isu kalimah ALLAH.sepatutnya awal2 lagi kerajaan malaysia buat satu keputusa,ketetapan berkaitan isu kalimah ini.kerajaan selalu buat penghistiaran bahawa malaysia negara islam.kenapa isu ini di jaja pada rakyat hingga menyebabkan kecuh dikalangan umat islam.jika awal2 lagi ketua agama buat kenyataan dimedia sudah tentu rakyat akan akur ketetapan ini.contoh sultan selangor.apa yg saya nampak disini kerajaan lbh suka isu ini berlanjutan biar rakyat bercelaru,yg lbh buruk diapi2kan pd parti2 politk buat kenyataan.pada hal siapa sebenar yg bertanggung jawab hal2 berkaitan agama.BN seolah2 ambik kesempatan dlm hal ini supaya org melayu bertelagah sana sini.

Anonymous said...

January 22, 2013 at 12:55 PM

Dah lama dah kerajaan wartakan hal ni dalam MAJLIS FATWA KEBANGSAAN tapi ada orang malas nak amik tahu. Kecelaruan politik bermula apabila adanya timbul "MAJLIS SHOWROOM UNTUK AHLI PAS SAHAJA" yang take part lak hal ni.

Salleh said...

UMNO Penggubal undang2. Bengong betul la. Tahap mentaliti ciput. Yg melarang penggunaan adalah KDN, bwh kerajaan...bawah BN. Mahkamah tidak dipengaruhi oleh BN utk buat keputusan. Kalau segala keputusan mahkamah dipengaruhi oleh BN, bermakna mahkamah xde kebebasan lagi. Kalau mcm tu, keputusan kes saman Anwar terhdp Utusan, UMNO boleh cmpur tgn le utk menangkn Utusan. Tp sebaliknya Utusan yg kalah. Nk menyalahkn UMNO, tolong cari bukti yg lebih bijak dan bkn hanya bersikap prejudis.

Anonymous said...

rumusanya, pas bukanlah nak membela sgt Islam cuma nak kuasa politik. nak sgt undi org kapio walaupun islam tergadai. kalau betul nak bela islam, tak kan sanggup benarkan kalimah Allah digunakan oleh org kapio. tak kan sanggup kata negara islam tk ada dlm al quran. tak kan sanggup buat amanat songsang yg memechbelahkan org melayu. tak kan sanggup mencerca dan menghina sesama islam. tak kan sanggup berkawan dgn syaitan. tak kan sanggup songlap duit tabung memeli. tak kan sanggup jd kuda tunggangan dapig dan pgayr

Anonymous said...

Bro 12:55

Ko ni tertingal bas ar...

Rajin2 la ikut perkembangan jngn baca kitab haramkah jer!

Majlis Fatwa Kebangsaan dah lama keluarkan pekeliling apa yng boleh dan tak boleh di gunakn oleh orang2 Kristian.
Sebenarnya ada beberapa perkataan selain Allah yng tidak boleh di gunakan oleh agama lain di dalam aktiviti keagamaan mereka.Sila rujuk Majlis Fatwa Kebangsaan.

Isu ini timbul bila seorang foolamak kononya belajar dari Madinah yng ilmunya tinggi dan kata2 nya tidak akn silap tlh menyokong permintaan seorang cucu pendatang cina untuk menggunakan kalimah Allah dgn konsep trinity.

Kalau foolamak ini merujuk keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan terlebih dahulu isu ini tidak akan timbul!

Akhirnya di sebabkn banyak kemungkinan2 foolamak ini buat u turn dngn menyalahkn UMNO.

Pelek bin Ajaib la korang ni...
Jom lah sembahyng zohor...dah masuk waktu!




Salleh said...

Yang jadi permasalahan, KDN dh larang, tetapi di tentang kt mahkamah oleh puak krisitan. Disbbkn tuntutan mahkamah perlu bebas dari sebarang campurtgn kerajaan dlm keputusan2nya....maka inilah jadinya. Keputusan mahkamah tinggi pd tahun 2009, membenarkn penggunaan kalimah allah dalam percetakan Herald. KDN pada waktu tu buat rayuan atas kes tersebut. Tapi tidak plak disebutkn pasal penggunaan dalam Bible. KDN telah berusaha utk mengawal, tapi keputusan2 dan larangan2 dikenakn oleh KDN itu dicabar dimahkamah oleh pihak kristian. Dalam isu ini, tolong jdn tunding jari terus kpd BN, seolah2 BN x buat apa2. Lihat isu sebenar dan kekangan. Kita sebagai org islam, patut berterusan dan bersama tidak kira parti apa pn menentang penggunaan kalimah itu secara berleluasa selagi mana kita mampu. Yg jd isu skrg ni adalah parti yg dlm slogan perjuangkan islam, tidak membuat keputusan atas semangat utk mempertahankn kalimah itu, tp disebaliknya. Kerajaan cuba utk prevent, sepatutnya PAS ikut sekali pd mulanya....tp buat keputusan bertentangan. Pastu bila org desak, PAS buat U-Turn. Bila keadaan mcm tu, terlondehlah kepincangan PAS sbg parti yg "katanya" tulen perjuangkan islam. Kalau dari awl lagi PAS tegar pertahankn, tiada sebarang isu timbul. Cuma skrg ni, kita kena bersatu plak utk lawan dimahkamah atau lain2 saluran.

Anonymous said...

aku bakal bangkang kerajaan skrg sebab aku tak puas hati dengan TNB yang menekan rakyat. BN, anda ada kurang dari 2 bulan untuk perbetulkan TNB yang dipenuhi ulat najis. trust me...

Anonymous said...

12.55

Bro, dalam hal ini PAS yang kena ambil peluang untuk tarbiah yang sebenar2 tarbiah kepada Lim Kit Siang anak beranak, DAP dan orang2 Kristian yg mendesak nama Allah digunakan dalam bible mereka, bukan kerajaan yg patut dipersalahkan. Sebab hal ini puncanya dari Pakatan sendiri bukan dari kerajaan, cuma di spin 360 darjah kata BN yang salah.

Anonymous said...

kau punya kencing hancing sungguh hadi

Anonymous said...

rasanya manusia paling sampah dalam dunia ni ialah nuar

Anonymous said...

senang cerita..

puak2 kafir tu naik tocang sebab ada anjing2 pas dan pkr yang boleh digunakan untuk melawan..

itu je..

Anonymous said...

Tipu pru, rakyat bangkit humban kamu!!!

komandomelayu said...

silap silap kau tu yg kena humban dulu!!

Anonymous said...

tipu pru?

wei bahlol..ape ko pikir takde wakil2 Pukimak Rabak ke sewaktu mengundi tu?

Anonymous said...

petikan dari sebuah blog...

Apabila PAS buat hal, maka DAP pun akan melepaskan anjingnya yang paling garang untuk menundukkan anjing-anjing kurap yang tak henti-henti menyalak walaupun telah setuju untuk berdiam diri asalkan diberi makan dan dijanjikan rumah yang cantik di Putrajaya.

Begitulah pandangan DAP terhadap PAS dan Karpal Singh, yang diarahkan atau dibiarkan untuk bertelagah sesama sendiri dalam isu Kalimah Allah, sementara menunggu pilihanraya.

Kita faham bahawa PAS terpaksa menunjuk tegas bagi memastikan sokongan Melayu terus mantap dan DAP juga perlu menunjuk garang bagi memastikan sokongan Cina kekal. Meletakkan Karpal Singh sebagai ‘anjing-sabung’ merupakan strategi untuk menutup chauvinisme kaum Tokong Lim. Ini samalah dengan meletakkan Zairil, si anak Cina sebagai wakil Melayu.

Maka, salak menyalak sesama sendiri dan lolongan akan berlarutan sehingga pilihanraya walaupun kata putus telah pun dibuat Majlis Syura PAS yang sebaliknya di tolak bagaikan sampah tidak bernilai.

Majlis Syura juga pada hakikatnya, tiada hak untuk bermesyuarat pun mengenai isu ini kerana kepimpinan PAS telah lebih awal memberikan persetujuan membenarkan agama lain menggunakan kalimah Allah.

Justeru, mengambilkira etika, professionalisme dan moral, PAS adalah terikat kepada persetujuan asal dan tidak akan terlepas darinya dengan hanya menyatakan perubahan fikiran.

Jika PAS ingin melepaskan diri dari ikatan persetujuan ini, maka satu-satunya cara ialah keluar dari Pakatan Rakyat. Jika tidak, segala penafian dan U-turn yang dibuat adalah tidak bermakna sama sekali.

Oleh kerana itu, ketegasan Harun Din, Harun Taib atau Hadi Awang dalam mempertahankan Kalimah Allah tetap diragui, selagi mereka masih berada di dalam PAS. Apatah lagi apabila mereka hanya mengeluarkan kenyataan ‘lembik’ dan berlapik, meminta Karpal Singh jangan mempertikaikan keputusan Dewan Ulama, berbanding kenyataan Karpal yang berbentuk herdikan atau tempelak terhadap PAS.

Lebih-lebih lagi, apabila Hadi Awang belum menyatakan ketegasannya secara langsung. Ini kerana kenyataannya yang dipaparkan hanyalah pendapat Dr. Ahmad Samsuri Mokhtar, iaitu setiausaha politik Hadi, mengenai pendirian Hadi.

Laporan tersebut memetik Dr. Ahmad sebagai ‘yakin’ dan ‘pasti’ bahawa Hadi Awang tidak akan berganjak dari keputusan Majlis Syura, tetapi apakah jaminan yang keyakinan dan kepastian Dr. Ahmad tersebut benar-benar berasas?

Sedangkan, secara dasarnya, hakikat bahawa PAS tidak sanggup keluar atau sekadar mengugut untuk keluar dari PR kerana mempertahankan Kalimah Allah adalah satu kekalahan yang nyata di pihak PAS. Hakikatnya juga bahawa Harun Din, seorang Ulama dan Harun Taib, Ketua Dewan Ulama, telah kalah di tangan Karpal Singh.

Kita menjangkakan pertengkaran PAS-Karpal Singh akan berterusan sehingga isu ini ditenggelami isu lain atau sehingga pilihanraya.

Namun, kita tidak menjangkakan apa-apa penyelesaian kerana walaupun apabila ia dianggap selesai, tidak mustahil PAS akan menafikannya pula suatu hari nanti apabila keadaan mendesak mereka berbuat demikian.

Umum sedia maklum bahawa PAS telah pun mengambil sikap yang sama dalam isu hudud dan Negara Islam yang sehingga kini masih tiada noktahnya.

Nampaknya, bertengkar dan kemudian melupakannya, dan bertengkar lagi dan kemudian melupakannya lagi merupakan ‘cara pemerintahan’ PR yang mana rakyat sudah faham benar.

Biarpun isu yang berbangkit adalah isu agama, yakni yang melibatkan akidah dan membawa kepada syirik, namun bagi PAS ia hanyalah isu politik yang boleh dipertelagahkan dan dilupakan mengikut keadaan semasa.

Maka, tidak ada keraguan lagi bahawa ulama-ulama PAS inilah yang disebut sebagai Ulama-ulama jahat yang akhirnya menjadi bingung akibat fitnah dan belitan mereka sendiri...

komandomelayu said...

anwar ibrahim wajib dibunuh demi agama dan bangsa!!!

Servant of God said...

Laa.. idup lagi si otaistillkick nih... aku ingat dah taubat, rupanya masih gak nak menyalahkan UMNO.

Haii.. aku nak kata suka hati kamu, tapi nanti yang kena anak2 aku dan akidah dorang.. kalau kena anak cucu kamu saja, lain citer laa.

Apa nak jadi nih?

aku kesah said...

Tidak harus mana-mana Agama yang selain Islam menggunakan nama Allah didalam agamanya kerana yang pastinya mereka tidak mentauhidkan Allah .Kita perlu ingat bahawasanya sebagaimana Allah berfirman dengan ma’sudnya tidak akan redha selamanya orang-orang yahudi dan orang-orang nasara akan kita sehingga kita mengikut akan agama mereka .Sehingga hari ini ,mereka sentiasa mencari jalan bagaimana cuba menyesatkan kita dari jalan yang sebenar .Salah satu jalan yang ketara ,apabila masuk sahaja Hari Raya ,maka mereka pun keluar untuk mengucapkan selamat hari raya pada kita dengan tujuan apabila masuk waktu perayaan agama mereka iaitu hari cristmas ,kita pula ucapkan selamat hari agama untuk mereka yang dimana boleh mengundangkan kekufukuran pada kita dengan menyebutkannya sebagaimana berlaku pada Artis-artis kita di TV apabila menjelang hari cristmas .Maka berwaspadalah akan dakyah-dakyah puak-puak ini .wallahualam .

Anonymous said...

Anonymous said...

Betullah kata Tun Mamak. Hanya org bodoh dan bangang shaja yang tinggal dlm umngok!

January 21, 2013 at 9:08 PM

HANG NI MEMANG SAH BENGAP KEPALA OTAK DOK ADA...MANA ADA TUN CAKAP MACAM TU LA NGOK...SETAHU AKU TUN KALAU CAKAP BANYAK CYNICAL...SETAHU AKU YG BIJAK NI..TUN PERLI ORG PAS YG SELALU MENGATAKAN BANYAK ORG YG PANDAI2 MCM DR, PROF WHATEVER MASUK PAS...SO DGN NADA PERLI TUN KATA YG TINGGAL DLM UMNO HANYA ORG2 BODOH LAH...
HARUN DIN PUN BODOH NAK TAFSIRKAN KATA2 TUN..ADA KA DIA SURUH TUN BERTAUBAT..(BACA BLOG CHE DET)PADAHAL HARUN DIN NI TAK PANDAI TAFSIR BHS INGGERIS TUN YG AMAT CLASS GITU...SKRG HARUN DIN DAN MALU NAK LETAK MUKA KAT MANA TAK TAU...HUHU...



Anonymous said...

GEORGETOWN - Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh akan memujuk Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang supaya mengkaji semula pendirian Majlis Syura Ulama Pas yang memutuskan kalimah ALLAH tidak boleh digunakan oleh orang bukan Islam termasuk Bible versi Bahasa Melayu.
Beliau berharap Abdul Hadi akan menentukan semula pendirian Pas agar tidak bercanggah dengan keputusan yang dicapai Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat (PR) pada 8 Januari lalu.
“Adalah penting untuk Majlis Syura Ulama Pas mengambil satu pendirian yang sama dengan PR dan saya harap Abdul Hadi dapat menentukan pendirian Majlis Syura.
"Saya merayu kepada Abdul Hadi agar dapat menentukan semula pendirian Majlis Syura ini,” kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.

Anonymous said...

Jauhi Pas kerana Pas itu sesat dan menyesatkan.

Anonymous said...

Patut nya hj hadi jangan la pakai kopiah buat malu nya kami orang islam ni,aku pon da baca injil dalam bahasa inggeris tak jumpa pon nama allah dalam injil.Kalau aku bahasa lain blh juga cari dalam jerman ke peranchis dll.

Anonymous said...

Pencacai PR,
Semua penganalisis yg aku jumpa dan baca semua tulis BN akan menang. Tipis tapi masih menang.

Walau sehebat manapun pencacai PR buat cyber war, takde apa yg korang boleh buat nak ubah undi orang kampung kat Johor, melaka, NS, trengganu, perak, pahang & perlis. Korang boleh simpan Kelantan ngan Kedah, takde hal punya.

Next GE 14, nik ajis dan anwar dah tak larat nak bertanding, PR pun takde pelapis yg hebat. Masa tu BN akan tambah kuat.

Pencacai PR. Terimala hakikat bahawa usaha anda dalam alam cyber ni adalah sia-sia!



Anonymous said...

America sendiri suruh Bill Clinton resign bila isu sex scandal dia timbul. General perang America kat Iraq pun kena resign pasal sex scandal.

Tapi pencacai PR, depa sanjung pemimpin yg ada sex scandal. Depa tak terpikir ker pemimpin yg ada sex scandal ni telur kena pegang sepanjang masa. Ada harapan cerah negara kena gadai kalau pemimpin asyik diugut aje oleh orang berkepentingan.

PR bekerjasama atas dasar politik sahaja. Gila apa!! kalau dasar asas tak sama, macammana nak perintah???
1) Sorang sibuk nak buat hudud (walaupun kena tentang)
2) Sorang nak Malaysia Malaysian (tiada keistimewaan bumiputra)
3) Sorang gian nak jadi PM dan nak balas dendam.

Itu pun tak nampak ker?? takde lansung depa nak buat Malaysia lebih baik, hanya untuk jadi lebih teruk!!

Anonymous said...

Anuar lah kaki kencing,nik aziz dan guan eng,kit siang,mat sabu Pokoknya semua lah Puak PR ,taktertulis.

Anonymous said...

Saya dan keluarga pasti akan hukum PR

Anonymous said...

Anuar pun mamak juga,tengok lah bapa dia,hitam macam keriang dot. Perangai pun macam keling, menari, pusing cakap,gempak orang,berlakon kuat. Dia adalah dajal skg. Untung rakyat malaysia dapat lihat dajal.

Pekong Pondan said...

Hadi Awang is Shaytaan who worship the proven homosexual scumbag and Al-Juburi Anwar Ibrahim. Anwar have folled around in adultery, homosexuality, lies and attempted revolt against the ruling government.

PAS represent the deviant teching of bomo-character they call Islam.
They associate partners to Allah s.w.t.
They practise bida'ah haram because all bida'ah is haram.

Because...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

Biasalah Orang pas kaki spin,pusing fakta, yang tun kata pun dia nak pusing, yang tak nampak pasti lagi depa pusing. Fitnah fitnah.

Anonymous said...

Hadi buat U Turn bukan kerana menjaga kesucian Kalimah Allah tapi kerana undi....munafik

Anonymous said...

Sudah lah kau kalau umno semua salah. .kalau pas semua betul. Dah terang dap tu tak suka islam dok putar belit lagi. ..pru 13 kalau barisan nasional menang rahmat untuk malaysia kalau tumbang selamat tinggal kuasa islam dan melayu di malaysia. .....

Anonymous said...


pemimpin bermuka babi 3 ekor tuh..

Anonymous said...


pemimpin bermuka babi 3 ekor tuh..

Anonymous said...



SE EKOR BABI BONCET..

SE EKOR BABI MATANYE SEPET..

SE EKOR BABI KOTE NYE BENGKOK..

Anonymous said...



SE EKOR BABI BONCET..

SE EKOR BABI MATANYE SEPET..

SE EKOR BABI KOTE NYE BENGKOK..

Anonymous said...

. Gaya kau cakap aku suspek nkor anak luar nikah. Hipokrit ugama. ...