IKLAN BERBAYAR

Monday, January 21, 2013

SEJUTA KERAKYATAN : KIT SIANG WAJIB DESAK TUBUH RCI !





kupasan bloger bigdog cukup lengkap.

isunya berlegar kepada kebaikan raja dan pemimpin melayu  memberikan kerakyatan kepada sejuta 'orang tiada negara' sewaktu nak merdeka.

yang mendapat manafaat ini adalah bapak lim kit siang.

DAP dan malaysiakini sebelum ini cuba nak tunjuk hebat dalam membongkar isu pemberian IC oleh dr mahathir sewaktu menjadi PM. 

dakwa DAP puluhan ribu ic diberikan tanpa mengikuti syarat.

jadi DAP jugak wajib mendesak kerajaan untuk menubuhkan RCI dalam menyiasat kenapa raja melayu dan pemimpin melayu sebelum merdeka bagi sejuta kerakyatan kepada keturunan kit siang...


109 comments:

Anonymous said...

Aku setuju sejuta yng di beri ic sebelum merdeka hendaklah di tarik balik kerakyatanya dan mereka hanya boleh di beri PR seperti yng di beri kepada orang indonesia.

Mereka tiada hak untk mengundi kerana mereka adalah pendatang!

Anonymous said...

BETUL..

KENA TUBUHKAN RCI..

SEBAB YANG DATANG KE TANAH MELAYU WAKTU ITU BUKANNYA GOLONGAN PROFESIONAL PUN. CUMA SEKADAR BURUH KASAR, PELOMBONG DAN PELADANG..

KINI ANAK CUCU MEREKA NAK BISING2 PULA?

Anonymous said...

Dia ungkit, kita ungkit,.....biar dia rasa!

Anonymous said...

Ini barulah FAKTA...

Anonymous said...

Terima kasih atas pencerahan ini....

Anonymous said...

TERIMA KASIH PADA TUAN BLOG INI....U ARE THE MAN...tak sia2 singgah kat blog tuan. Again Thanks....

Anonymous said...

Satu syarat untuk menjadi warganegara ialan fasih berbahasa malaysia..tapi yang menyedihkan anak cucu 1 juta pendatang tersebut masih lintang pukang berbahasa malaysia. Atas sebab itu kewarganegaraan mereka patut dilucutkan.

Anonymous said...

so lim kit sial...adakah anda bersetuju d tubuh RCI

Anonymous said...

Yehaaaaa....kes neh dah jadi boomerang dah.....kene berbijik2 kat dahi n kote puak pakatan esp DAPig n ANUwar....

Setuju sgt ...tubuh jer RCI siasat yg 1 juta tuh nape senang2 dapt jadi warganegara Malaysia..pastuh prangai anak cucu depa macam SIAL ...xsedor diri n xsedor di untung langsong..

Seeoloknya di sekat jer keturunan makhlok2 yg xsedor diri tuh dari mengundi ...cari rezeki, kumpul harta bole tapi nak mengundi tarak bole...amacam...baru adil...

Anonymous said...

Betul kata Tun Mahathir hak istimewa orang Melayu jangan dicabar, orang Melayu dah banyak bertolak ansur dan orang Melayu mengajak bangsa lain turut bertolak ansur, saling berkerjasama menjaga perpaduan dan menjaga hak hidup bersama secara harmoni supaya masa depan semua terjaga. Melalui BN platfrom ini sangat jelas diterjemahkan sehari-hari. Hanya puak2 Pakatan Racun saja yg sengaja membutakan diri dan banyak bercakap lepas tu satu sumbangan pun takde, akibatnya dengan pemikiran yang waras dan pertimbangan yang wajar maka BN akan mendapat undi aku dalam PRU 13 akan datang.

Matt said...

Kita sama umno sebab beri kerakyatan kepada Pendatang ni. Kalau tk beri kerakyatan pandatang dah hidup senang lenang di negara depa sendiri, lg bagus dan menyemakkan Malaysia ni..

Anonymous said...

Perbuatan melepas anjing tersepit, tanpa tapisan & peraturan. Tak akan dikenangnya budimu. Perbetulkan kesilapan lalu & jgn sesekali diulangi. Baiknya melayu biar berpada....

Matt said...

Kita saman umno di mahkamah sebab beri kerakyatan kepada Pendatang ni.

Kalau tk beri kerakyatan pandatang dah hidup senang lenang di negara depa sendiri, lg bagus dan tak menyemakkan Malaysia ni..

anak CJ said...

Salam GAP,saya cadangkan kita semua kaum MELAYU ISLAM buat perhimpunan aman di Stadium Bukit Jalil bagi menuntut dan mendesak Kerajaan untuk tubuhkan RCI.Kit sial dan bangsanya makin melampau.

Anonymous said...

Lim Kit Sial, Lee Ikan Yu dan Lim Gun Engok mamang sial. bekerjasama membencikan Umno.

Anonymous said...

Betul ke keturunan mak bapak lim kit siang dgn karpal singh ni rakyat raja-raja melayu dulu tu..? Bukan ke dia org ni kuli aka hamba british je dan tak pernah pun dapat warganegara british..?

Servant of God said...

GAP! Setuju!

RCI untuk kerakyatan LKS!

Anonymous said...

setuju buat RCI pasal 1 juta yg dapat kerakyataan.

Kalau betul WAJIB pulangkan mereka ke negara asal termasuk keturunan 1 juta ni.

Setuju!!!!!!!!!

Anonymous said...

Tahniah Tun Mahathir kerana isu ni telah boomerang balik ke PR. Kita tak patut memberi hak kerakyataan sewenang wenangnya pada kaum lain. Kita bukan rasis kerana dalam bumiputra juga ada kaum mamak, india chetti dan baba nyonya yg juga diiktiraf. Jangan lupa golongan pendatang ini jugalah yg merampas negeri Singapura dari tanah melayu.

Anonymous said...

Asalamualaikum..
semuga org2 yg menabur fitnah kat baba tun m mendapat balasan dari Allah dunia akhirat....amin..
semuga baba tun m sentiasa dilindungi Allah dan dirahmati diberkati diredhai Allah selalu..amin..

Anonymous said...

Betul tu, kalau Tun M bubuh nama orang lain, bukan kah itu sudah FITNAH.

Anonymous said...

Jangan lupa

Azmin
Mak Lampir
Badrul Amin

juga diberi kewarganegaraan wajib masuk RCI!!!!!!!

Anonymous said...

ok ru kami d Sabah meyanjung tinggi perjuangan Tun membela islam dan d PRU13 kami akan mengundi UMNO sebagai membalas jasa Tun


Semoga Allah melindungi Tun kerana Tun adalah pejuang Islam yg tulen.

LD Boyz

Anonymous said...

secara keseluruhan msyrakat Islam d Sabah akan membela Tun pada PRU13 akan datang....

UMNO Sabahannnn

Anonymous said...

Kalau nak d bandingkan diantara Tun dan Nik Aziz bagai langit dan bumi

Tun berjuang untuk Islam tp Nik Aziz berjuang untuk keuntugan dunia semata-mata

Kampung Apas Balung Tawau

Anonymous said...

Ini tanah Melayu dan penduduk asal tanah Melayu adalah org2 Melayu nusantara


Tidak ada dlm sejarah org cina menjadi penduduk asal Tanah Melayu kerana mereka adalah kaum pendatang dr tanah besar China

Buat RCI utk 1 juta tu aku sokong!!!!!!!!!

Anonymous said...

RCI 1 juta plssss!!!

Anonymous said...

Bagi aku kuasa mengundi sepatutnya hanya layak kepada org Melayu sahaja...


What say u

Anonymous said...

Perbuatan mereka ini seperti perbuatan Yahudi menakluki Palestine!!!

confirm mereka agen Yahudi

Jom tolak anasir Yahudi pada PRU13

Tolak DAP tolak Yahudi

Anonymous said...

aku pon nak tauu gak kenapa tuanku beri kerakyatan kepada cina 1 jotaa.....

patut salah tuu...... batalkan dan coma beri ic merah jekk....

Anonymous said...

'rakyat pendatang' di Tanah Melayu ini memang yahudi sepet ..... Makcik sokong buat RCI... Masuk rumah orang nak pinjam jamban lepas tu nak conquer rumah orang... Senile bastards ..... Balek tongsan bela babi la ooooiiii ... Parasit yang paling dibenci ptuiiiiiiihhhh

Anonymous said...

sokong buat RCI untuk yg 1juta itu juga jika sahih anak/cucu/cicit kita halau balik ketanah beso cina.

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 21 Jan: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini menang kes saman fitnah terhadap Utusan Malaysia.

Keputusan penghakiman itu diumumkan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk VT Singham di sini pagi ini.

Utusan didapati bersalah memfitnah Anwar kerana menuduh beliau menyokong pergerakan lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT).

Hakim Singham juga berkata, ia tidak mengamalkan kewartawanan yang bertanggungjawab, dan mengatakan defendan mempunyai peluang untuk membetulkan fakta selepas Anwar menghantar notis peguam untuk keterangan.

“Artikel tersebut adalah terpesong, tidak tepat dan di luar maksud yang diperkatakan,” katanya.

“Mahkamah berpuas hati (dalam artikel tersebut) bahawa ini adalah fitnah kepada plaintif,” kata Hakim Singham. -KD

komandomelayu said...

516

tak terkejut pun kalau dia menang sebab kes di mahkamah melibatkan interpretasi undang undang secara teknikal berdasarkan bukti sahih bukan hakikat sebenar yg tersirat!

secara zahir nuar tak sokong lgbt tetapi jika meneliti keputusan penghakiman dalam kes liwat 1 dan 2 adalah terbukti nuar adalah pelaku liwat dan penzina biseksual!

secara tidak langsung nuar adalah penyokong lgbt!!

dimahkamah dunia kau menang tapi ingat mahkamah Allah menanti dengan anggota tubuh nuar sendiri dan malaikat sebagai saksi!!

Anonymous said...

Desak tubuh RCI untuk siasat 13 MEI - siapa dalangnya.

Tengok, mengelupur tak si celaka kit siang ni.

Anonymous said...



Weiii Anuarrr tu memang bijak bab2 ekonomi sampai siap cakap Malaysia ni anggota OPEC, ni dia cakap kat Indonesia. Adoiii Anuaarrr 2x bilalah Malaysia ni anggota OPEC, takke malu ngan orang2 Indonesia. Bikin malu company arr Bro..

Anonymous said...

Camner Anuaarrr ni menghadap Hj Hadi pasal OPEC ni, kang tak pasal2 kena KOWTOW sama itu TOKONG ENG...

Anonymous said...

January 21, 2013 at 5:16 PM

Ko nak cakap apa bila itu Bro C.I.F.U.T (Can I Fuck U Tonite) cakap dia support itu sama Israel jaga dia punya tempat jamban? Nape ko tak nak bubuh dalam sini? Atau ko penat sudah kasi KOWTOW Tokong Eng?

Anonymous said...

Orang2 PR ni tidak mahu ada RCI sama itu Lim Kit Siaall, takut hilang itu Tokong Eng. Mereka tidak mahu kehilangan itu Tokong Eng... Kalu tiada Tokong Eng, dengan siapa lagi diorang mahu KOWTOW?

Anonymous said...


Buat juak-juak PAS peringkat bawahan, teruskan usaha murni anda untuk menderma di setiap kantung derma di setiap ceramah-ceramah Pakatan Haram. Semoga usaha anda akan memastikan kunci ke syurga milik anda.
Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/01/pesuruhjaya-pas-perlis-pakai-porche.html#7523RCkAJiiC1AjQ.99

Anonymous said...

Baik punya kupasan. Kita bantai Lim Kit SIAL yang tak tau diuntung. Dia kan kroni Lee Kuan Yew.

Anonymous said...

Mari kita kembalikan Malaysia kpd nama asalnya TANAH MELAYU....setuju tak?

Anonymous said...

sokong anak cj....org melayu perlu demo besar besaran seluruh negara....pertikaikan UMNO yg beri free sejuta kerakyatan tu dulu....anak cucu pendatang ni la yg sekarang ni kurang ajar & biadab kpd melayu & islam.....

Anonymous said...

Desak kerajaan tubuhkan RCI dengan segera.

PESARA AWAL said...

MANA-MANA ORANG YG TELAH MENDAPAT TARAF W/NEGARA MESTI FASIH BERBAHASA MALAYSIA.KALAU YG TAK FASIH TU KENALAH TANYA DIRI SENDIRI.

AGAK ANIH KALAU ADA RAKYAT YG LAHIR,MEMBESAR,BERSEKOLAH DAN TINGGAL DIMALAYSIA TIDAK FASIH BERBAHASA MALAYSIA.

MEREKA HANYA SUKA MALAYSIA,TAPI TAK SUKA BERBAHASA MALAYSIA.

Anonymous said...

ANOA 6:39 PM

MUNGKIN ITU SUATU YG SENSETIVE KENANA KITA ADA SABAH SERAWAK SERTA LABUAN.

Anonymous said...


MEREKA HANYA SUKA MALAYSIA,TAPI TAK SUKA BERBAHASA MALAYSIA.

January 21, 2013 at 6:48 PM
_______________________

Gua suka Malaysia sebab gua leh jd Ah Long, boleh kutip duit kutu sama itu olang2 PAS PIS PUS...hehehe

Anonymous said...

Kalu itu DAP dapat ini Malaysia, dia mahu kasih import itu Ahlong ramai2 masuk Malaysia, boleh join sama itu budak2 kutip derma masa ceramah PR. Itu Ahlong pun mau juga naik porsche ma sama macam itu Adun Pas... kutip duit boleh dapat China Doll ma, sapa sini mau booking ar mau jd Ahlong?

Anonymous said...

Mahu dapat cat rumah percuma sila pinjam sama itu Ah long. Makin tidak mahu bayar, makin manyak canteekkk itu rumah warna merah, itu merah ada Ong ma...

Anonymous said...

Awat tak saman utusan pasal berita2 yang kaitkan anwar dgn china doll... So video tu bukan fitnahlah?

Anonymous said...

Cayok!2x sama itu PKR, boleh dapat itu FREE CHINA DOLL...
Cayok!2x sama itu DAP boleh dapat itu FREE Ah LONG, (AH LONG China itu manyak bagus ma, dia tolong kasi itu potong kaki ada diabetes hehehe)
Cayok!2x sama itu PAS boleh dapat itu FREE SYURGA (Gua sudah manyak potong kaki sama itu tangan, tapi itu Nicky Aliz sudah jamin gua masyuk syurga...

Undi PR dapat TOKONG ENG...

UMNO perosak negara said...

Puak2 UMGOK ni semuanya x da kualiti memberikan pendapat cuma menunjukan kebodohan aja... apa yang terang salah dan penipuan yang dibuat olih pemimpinnya masih lagi nak di bela.. x kan bodoh namanya.. macam disuruh makan tahi ...pun dimakannya.. mana nak taruh muka dan maruah mereka.. ajak berdebat x da fakta .. cuma cerita maki hamun dan modal sek aja... sumuanya otak kat bontot bukan lagi kat lutut.

Anonymous said...


Anonymous UMNO perosak negara said...

Puak2 UMGOK ni semuanya x da kualiti memberikan pendapat cuma menunjukan kebodohan aja... apa yang terang salah dan penipuan yang dibuat olih pemimpinnya masih lagi nak di bela.. x kan bodoh namanya.. macam disuruh makan tahi ...pun dimakannya.. mana nak taruh muka dan maruah mereka.. ajak berdebat x da fakta .. cuma cerita maki hamun dan modal sek aja... sumuanya otak kat bontot bukan lagi kat lutut.

January 21, 2013 at 7:09 PM
___________________

Lu simpan itu otak bawah kaki senang sket kena pijak...lu tarak malukah mahu tgk itu bontot. Cakap tak serupa bikin, lu cakap sama itu Mat Sabu gua punya best fren, masa ceramah apa dia cerita? Bagi fakta mahu auta, bagi auta mahu spin, ni masa kecik kuat main gasing.lu cerita sket apa mahu cerita disini? Jangan jd KUAT BISING SAMA ITU KUAT KOMPLEN, MAHU KERJA, KASIH KERJA SAMA ITU CHINA DOLL MAHU PULAK....

Anonymous said...

Hakim Singaham sedara mara Kerapal Singh le tak fahamke???

hangkedee said...

Selepas siasat halau balik TONGSAN.

Anonymous said...

Asalamualaikum.....
setuju setuju setuju....semenanjung pun kena wat RCI....kiter kaji rapat2...saper2 yg tidak fasih bm...lucut kewargenegaraan...ader bran dap pkr pas....ko bran....haku bran....

komandomelayu said...

ye lah korang je lah berkualiti!

berkualiti sangat sampai semua rakyat kat negeri pakatan korang kedah kelantan penang dan selangor semua senang lenang dengan slogan negeri berkebajikan!
sementara rakyat negeri bn semua hidup merempat dan kebuluran kerana umno tak de kualiti?

aku tak nafi kan kemungkinan pakatan pr akan tumbangkan umno bn kerana ramai rakyat bawah yg termakan dengan janji manis pr tambahan pulak ramai yg otak beku mcm kau sanggup sokong cina dap jatuhkan melayu!!

lagi pulak korang mendapat bantuan iblis dan syaitan serta kristian yahudi maka tak mustahil Allah makbulkan segala usaha iblis syaitan kapir seperti mana israel berjaya tawan palestin!

tapi kalau korang menang dan islam melayu jatuh cuma satu saja aku minta!

PERANG SAMPAI HILANG KETURUNAN KAU!!


Anonymous said...

January 21, 2013 at 7:42 PM

Yes! I like this!!!

tontojr

Anonymous said...

Listen! Listen! Listen!
Tun Dr Mahathir sudah mengiktiraf parti UMNO sebagai parti Syaitan!
Listen! Listen! Listen!

Anonymous said...

Kesian, makin lama makin terdesak nampaknya UMNOgok.
A.B.U.=Asalkan Bukan UMNO.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Kesian, makin lama makin terdesak nampaknya UMNOgok.
A.B.U.=Asalkan Bukan UMNO.

January 21, 2013 at 8:29 PM
______________________

Tu jak ko boleh bagi ABU tu...

Ni ko tak nak amik ke

DAP+PKR+PAS= TOKONG ENG

Apsal ko nak sangat ke KOWTOW TOKONG ENG tu...ada aku kisah hakkk puuiiii....pilah ko kutip orang Yahudi ko tu...

Anonymous said...

Di Sabah yang dapat ic tu dah berkurun tinggal kat situ dan mungkin keturunan sebelum merdeka dan Sabah masuk Malaysia.Lagipun perangai diaorang tak lah macam Yahudi..Tgk macam Sngapork datang sebagai buruh tapi dapat sebuah negeri...tak ke tu Yahudi????

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Kesian, makin lama makin terdesak nampaknya UMNOgok.
A.B.U.=Asalkan Bukan UMNO.

January 21, 2013 at 8:29 PM
____________________________

Yupp terdesak sangat nak sepak otak orang2 macam ko pi jamban Asskrim YUM YUM hehehehe

Anonymous said...

Aiiyyahhh gua janji gua undi BN, kalu itu PR menang, Abang BESAR Ariel Sharon Yahudi mari sini sama itu anak buah, gua tak boleh sudah kutip hutang...kalu gua tiada siapa mahu kutip itu wang...Itu Abang BESAR Ariel Sharon ada backing itu Obama. Gua tak leh lawan guna itu pisau potong babi, nanti gua kena ROKET sama itu Yahudi. Gua tak boleh lawan sama itu ROKET YAHUDI pasal gua hanya bendera ROKET sahaja...Tolooonggg arrr GUA janji sama olang sini, gua UNDI BN.

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Listen! Listen! Listen!
Tun Dr Mahathir sudah mengiktiraf parti UMNO sebagai parti Syaitan!
Listen! Listen! Listen!

January 21, 2013 at 8:26 PM
_________________________

Ni lagi satu mangkuk yang kononya pandai, iyalah ko memang pandai pun pandai LISTEN jak...meh sini telinga tu kasi tukar sama itu telinga GAJAH baru ko boleh LISTEN HAAAAKKKKKKK PUUUIIIIIIIIIII ADA AKU KISAH...hehehehe

Anonymous said...

Jom buat T-Shirt RCI for 1M...!

Anonymous said...

SETUJU!!!!

tubuh RCI siasat 1 juta pendatang

tapi siasat juga penindasan ekonomi yang telah dilakukan oleh kaum pendatang terhadap kaum bumiputra ini selama beratus tahun.

Penindasan Ekonomi yang dimaksudkan disini adalah penyelewengan, penipuan, rasuah dan perkauman yang amat tebal.

sebagai contoh,
sudah pasti kamu iaitu kaum bumiputra di negara mungkin pernah tertipu dengan mereka ini melalui perniagaan yang mereka laku kan, cuba perhatikan dan fikirkan betul2, pernah tak kamu tertipu membeli barang pada harga yang tidak sepatutnya.

itu satu contoh yang amat kecil.

terlalu banyak penipuan dan penyelewengan yang telah dilakukan oleh mereka disekeliling kita.

Dan penipuan dan penyelewengan pendatang ini mereka lakukan berulang-ulang, setiap saat, minit, jam hari dan berminggu-minggu.

Dah beratus tahun mereka lakukan...

dan kita kaum bumiputra dinegara ini masih boleh bertolak ansur dengan mereka apabila agama dan kedudukan kita dipertikaikan oleh kaum pendatang ini???

mereka juga bijak dengan melaga-lagakan antara kita.

Ceramah politik dalam bahasa ibunda pula, penuh dengan kebencian, perkauman dan menuduh kaum bumiputra menindas mereka.

Adakah kamu sedar atas apa yang telah mereka lakukan terhadap kamu semua???

sekali lagi saya ulang,

Adakah kamu sedar atas apa yang telah mereka lakukan terhadap kamu semua???

Anonymous said...

senarai bangsat tak kenang budi:
DAP BANGSAT
LIM KIT SIANG BANGSA CINA BANGSA
LIM GUAN ENG BANGSA CINA BANGSAT X KENANG BUDI
ANUGAYWAR JUGA PENGKHIANAT BANGSAT KITOL
NIC AJIS NYAYUK TUA
HJ HADI X GUNA SESAT
MAK LAMPIR SINGAPORK SESAT BANGSAT
X LUPA SI OKU KAPAL SELAM BURUK XMATI2 & SONS
SI BANGSAT ELI WONG DN TERESE COCK

Anonymous said...

Bodohnya Tunku Abdul Rahman ngan orang AMNO membenarkan Singapura keluar dr Malaysia..mahadey plak bagi IC kad pendatang..apakah ini kerja mulia AMNO..Mereka ini pengkhianat Negara...siapa AMNO..siapa AMNO

komandomelayu said...

806

kau apahal bodoh sangat sejarah ?
kalau sejarah negara sendiri pun tak paham kau sebok nk bagi komen politik?
kau pegi kenal taik kau dulu pastu jaga pantat mak kau!!

Anonymous said...

Panas ke..

komandomelayu said...

komen bodoh yg tak guna akal tak payah nak tayang kat sini!!

buat hujah pakai kepala otak manusia bukan otak babi!! bodoh

mcm ni punya cetek akal pastu hati busuk nak sruh org sokong?
baik kau pegi mampos anak beranak supaya tk menyusahkan anak cucu dan bangsa melayu!!

ptuiii

Anonymous said...

Setuju!!!

Anonymous said...

Setuju..

Anonymous said...

Habis siapa yg benarkan singapura keluar dr Malaysia..siapa yg bagi IC dekat pendatang asing ? Bukan Presiden AMNO ka? tak kan pembangkang kot..kalau dah bodoh mmg bodoh la...sokong AMNO...patut la Mahadey kata yg tinggal dlm AMNO ni yg Bodoh belaka..siapa MELAYU..siapa Melayu...

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Habis siapa yg benarkan singapura keluar dr Malaysia..siapa yg bagi IC dekat pendatang asing ? Bukan Presiden AMNO ka? tak kan pembangkang kot..kalau dah bodoh mmg bodoh la...sokong AMNO...patut la Mahadey kata yg tinggal dlm AMNO ni yg Bodoh belaka..siapa MELAYU..siapa Melayu...

January 22, 2013 at 10:54 AM
_________________

Nasib baiklah Presiden UMNO bijak kalu tak bijak dah ramai keturunan pendatang CHINA dan YAHUDI masuk Malaysia. Cuba ko bayangkan kalu DAP memerintah negara bukankah DAP tu serpihan PAP kat Singapura.Hal ni ko kena baca dalam banyak komen kat dalam sini or page lain, kalu ko tak faham juga, tak mengapa, asal ko happy cukup orait sudah...

Anonymous said...

Jadi aku nak tanya dalam pakatan PR tu bijak2 ke, ada moral ke? ada integriti ke? Baik ko buka youtube dengar apa EX-PKR Zulkifli Noordin cakap kat dalam parlimen. Tu sedangkan bekas MP PKR Zulkifli Noordin best fren n lawyer Anuuaarr pun dah tah kamcing sama Anuaarrr, apalagi tahap penchachai cam ko ni... dan dah berapa ramai EX-MP PR dah cabut lari tak join sebantal kat PR, jangan nak spin lak cakap diorang dah kena bayar UMNO...tu jak tahap level mentaliti Tarbiyah PAS.
P/s: Aku tak perlu nak list senarai nama2 PR yang dah cabut lari. Tapi yang ni nama penting EZAM, kawan yang sanggup mati tuk Anuuarrr...ko ada asanggup. Tapi Ezam cabut juga dari Anuaarrr..jangan jadi level PENCHACHAI PR lah, orang PR tak pandang pun.

Batu api said...

Berapa ekorlah pencacai HAMPAS ini yang nak menumpang lepas geram kat laman PKR ni. Suara macam sama aja tetiap hari. Agaknya tinggal seekor dua aja. Dah jenis keluar lubang jubur maka komen pun jenis kelas taik, taik apa, taik babi.

Anonymous said...

PM bijak ko kata..nak tergelak aku dengor...hangpa mimpi kot ...zul nordin kluar PR sbb dia dah jd bodoh sbb berkawan ngan AMNO..Ezam pun mcm zul gak dan mcm ko gak bodoh...yg cerdik sikit ..Mahadey..lain sama je bodoh...yg kao bela amno tu apa ko dapat..projek??? tarak setakat jd barua AMNO tak yah la..PM tak pandang pun...buat di perbodohkan ada la...janji boleh bodohkan koa..kah3x

komandomelayu said...

1054

nasib baik ada umno bodoh bina klcc dan pembangunan berbagai!
harap parti pr kau terlebih pandai sangat bina apa?
bina patung ,gereja dan puki berserabai!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

PM bijak ko kata..nak tergelak aku dengor...hangpa mimpi kot ...zul nordin kluar PR sbb dia dah jd bodoh sbb berkawan ngan AMNO..Ezam pun mcm zul gak dan mcm ko gak bodoh...yg cerdik sikit ..Mahadey..lain sama je bodoh...yg kao bela amno tu apa ko dapat..projek??? tarak setakat jd barua AMNO tak yah la..PM tak pandang pun...buat di perbodohkan ada la...janji boleh bodohkan koa..kah3x

January 22, 2013 at 11:29 AM
________________________

Kan baru jak cakap sikit2 UMNO sikit2 UMNO, boleh tahan gak PR ni punya mind set dah tahap kronik UMNO...okaylah misalnya ada kawan ko yang UMNO, jadi ko nak pulau dia? Orang macam ko nilah jenis TAKSUB, BONGKAK, n TAKBUR,..
Cakap tak tahu malu, tu apsal ko tak tanya Anuar Al-Juburi tu dulu dia masuk geng mana?
Orang2 macam ko ni mahu ada projek baru nak sokong BN...haakkkk puiii, munafik.. ni mestu jenis KUAT BISING, KUAT KOMPLEN, KEJE TAK NAK.
Takpe PM tak pandang, yang penting aku hargai apa yang dia lakukan dulu kini dan selamanya. Untuk pengetahuan ko juga, aku tak masuk mana2 ahli politik pun. Tapi aku reti bersyukur dan berterima kasih pada kerajaan yang telah banyak membantu...
Bukan macam ko UNGRATEFULL BASTARD, Dasar Anak Haram Yang Tak Reti Bersyukur, patutlah suka benda2 haram hhaaaakkkkk puuuiiiii..hahahahaha

Anonymous said...

"Mimpi-mimpi Indah" selama ini aku dapat, tapi bila ada orang2 PR cam tahap ketaksuban dan kefanatikan yang melampui buat mimpiku jadi "NIGHTMARE" haakkkk puuiiihhh kat muka hang...hahahaha

komandomelayu said...

bakal pm kau memang pandai 2 perkara:

1 pandai main jubor sama pantat

2 pandai terus memperbodohkan org bodoh lagi bahlol mcm kau!

apa yg besar sangat jasa bakal pm pr pada kau?
ke kau pun sama bagi jubor dan pantat mak kau kat dia!

Anonymous said...

UNGRATEFULL BASTARD PR ni selalunya mesti tulis or bawa ayat2 cinta ABU Asal Bukan UMNO,...tu tak malu guna nama UMNO....puiii dahlah UNGRATEFULL BASTARD siap MUKA TAK TAHU MALU usung nama UMNO...padan muka dah kena balik yeeehaaaa....

Anonymous said...

komandomelayu..aku rasa la mungkin pantat mak kau pun kena main ngan bapa kao..heheh..berapa pintu kedai kat klcc tu koa punya..ada..ada..tak ada pun..melayu macai mcm koa mana ada apa..keta buruk ngan moto kapcai je..
anon 11.41...mungkin koa br setahun jagung lg sbb tu kao tak tau pasai politik ni..tp ckp mcm pandai..dasar penjilat buntut PM AMNO..dapat tshirt dah suka...ada kepala ada otak tp otak LEMBU..LEMBAB...

Anonymous said...

Anonymous said...

komandomelayu..aku rasa la mungkin pantat mak kau pun kena main ngan bapa kao..heheh..berapa pintu kedai kat klcc tu koa punya..ada..ada..tak ada pun..melayu macai mcm koa mana ada apa..keta buruk ngan moto kapcai je..
anon 11.41...mungkin koa br setahun jagung lg sbb tu kao tak tau pasai politik ni..tp ckp mcm pandai..dasar penjilat buntut PM AMNO..dapat tshirt dah suka...ada kepala ada otak tp otak LEMBU..LEMBAB...

January 22, 2013 at 12:48 PM
____________________

Aku baru setahun jagung pun dah tahu PR tak best apa lagi ko tu? Tu OTAI LAMA PR pun dah cabut lari dari PR, tu level Member of Parlimen PR pun tahu pasal keburukan PR. Apa lagi level ko ni, baru tahap level penchachai PR dah melalak macam anjing. Memang sesuai kata pepatah "seperti melepaskan anjing yang tersepit"
Lain kali simpan otak tu kat bawah kaki senang sket nak dipijak.

Anonymous said...

Dan aku nak tambah lagi, aku belajar pasal politik ni pun dari EX PR..TQ

Anonymous said...

Dan aku nak tambah lagi, tak semestinya masuk UMNO boleh jadi kaya, tu apsal ko tak bising kat cina dan usahawan melayu yang tak masuk UMNO pun leh jadi kaya. Apa ko nak ulas hal ni?

Anonymous said...

jawab jangan tak jawab bro, jangan kasi malu itu company PR..come onlah..

Anonymous said...

Sauk sini semua geng2 muda PR ko tu specially budak2 AMK tu, kita cerita2 kopi kat sini...jangan jadi BACUL dan PENGECUT cam pemimpin hang. Tak yah gaduh2 cukup kat dalam blog ni jak...lepas tu ada akal fikir sendiri. ORait..

komandomelayu said...

1248

aku cakap kau bodoh kau tak nak terima!

klcc tu kedai dia nama suria klcc yg disewakan kpd sapa yg mampu ikut market rate lah bodo!!
yg penting aset bangunan tu sendiri otak pas pukimak kau ke otak umno yg bina?

abis kalau umno buat klcc nk kena bagi free semua kedai kat kau untuk jual pantat mak kau ?

yg pukimak pr kau punya pandai buat apa kat negara ni? jawab lah dulu! butuh!!

kau bagi no hp kau kita jumpa boleh tengok aku pakai apa dan kau pakai apa dan kita banding otak sapa yg bodoh dan sapa yg setahun jagung!

kalau otak bengap tak payah nak tunjuk pandai la memang akan tetap nampak kau yg bodoh dan cetek akal!!!

aku cabar kau kalau kau memang bukan anak haram dari pantat babi!!

Anonymous said...

Hari ini 22/01/2013 Selasa, Carolyn Hong mencatitkan di akhbar SST Lim Kit Sial menuduh Dr Mahathir cuba mengelakkan perhatian dari plot yang merendahkan penduduk Sabah asal ke tahap golongan terkecil. “Penduduk Sabah dan rakyat Malaysia jangan benarkan Mahathir mengelakkan perhatian dari masa’alah khusus ini.”

Penghasut jahat laknatullah tak sedar diri berasal dari negeri cina sudah dapat tinggal di tanah Melayu, dia naik kepala besar. Dari zaman komunis dia bekerjasama dengan Chin Peng, sebab itu dia berura-ura hendak membawa balik Chin Peng ke Malaysia. Kurang ajar Sial Kitlumpuh.

Mari kita ramai-ramai humbankan parti DAPigs, Parti Kencingkan Rakyat dan PAShit.

Anonymous said...

Try tanya kat budak2 PR tu, antara DAP, PKR n DAP siapa paling berpengaruh dan berkuasa kalau memerintah negara?
Kalau diorang jawab DAP, nampak sangat diorang nak import orang2 CHINA including Chin PENG n Geng2 Ariel Sharon kat bumi Malaysia ni.
Kalau diorang jawab PKR, entah aku pun tak tahu diorang punya hala tuju perjuangan, yang penting Anuarr Al Juburi (ni Mat Sabu bagi gelaran) jadi PM...lain2 tu jadi kuli batak jak n tukang sorak.
Kalau diorang PAS nampak sangat agama Islam diorang tak pertahankan, yang diorang pentingkan POLITIK n jual agama. sekali jak Abang Besar Karpal Singh fuuuhhh kat diorang goyang iman n akidah..Ni nak diharap membela Islam?

Fikir2kan lah apa yang saya tanya kat sini, selebihnya biar akal n hati yang waras tentukan. TQ

Anonymous said...

Anwar dan DAP adalah penipu depan mata. Hari2 kerja diorang cuma nak meracun fikiran rakyat.
Aku akan pastikan sesiapa saja yang dalam kemampuan jangkauan aku akan menerima perspektif baru dalam mengesan kekejian Anwar dan DAP dalam arena politik Malaysia pada ketika ini.
Aku akan bantu BN kandangkan Pakatan Racun haram dalam PRU 13 ni. Mari hancurkan Pakatan Racun.

Anonymous said...

Kalau PAS memerintah ramai gila orang awam jadi kena cop KAFIR...hakkkss puiiii..

komandomelayu said...

anwar ibrahim wajib dibunuh demi agama dan bangsa!!

Anonymous said...

Anonymous said...
PM bijak ko kata..nak tergelak aku dengor...hangpa mimpi kot ...zul nordin kluar PR sbb dia dah jd bodoh sbb berkawan ngan AMNO..Ezam pun mcm zul gak dan mcm ko gak bodoh...yg cerdik sikit ..Mahadey..lain sama je bodoh...yg kao bela amno tu apa ko dapat..projek??? tarak setakat jd barua AMNO tak yah la..PM tak pandang pun...buat di perbodohkan ada la...janji boleh bodohkan koa..kah3x

January 22, 2013 at 11:29 AM
XXXXZvvvCCCCBBBAAAIIIILLLLLLLUUUUU
kat bawahni semua bekas pkr bodoh ye????
Senarai Pemimpin PKR keluar parti
Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar
Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor
Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Zainur Zakaria
Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT), Datuk S. Nallakarupan
Pimpinan awal ketika PKR mula ditubuhkan seperti:
Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff
Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md Arip
Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha
Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
Setiausaha PKR Bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
Bekas Naib Presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
Bekas calon PKR Teluk Kemang / antara pengasas PKR, Abdul Manap Shahardin
Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor, Datuk Dr Halili Rahmat
Ketua PKR Tanjung Malim / Ketua Penerangan PKR Perak, Soraya Sulaiman
Timbalan Ketua PKR Bagan Serai, Roshanita Mohd Basir
Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, Aminah AbdullahKerusi Parlimen
Ahli Parlimen Bayan Baru - Datuk Seri Zahrain Mohamed
Ahli Parlimen Nibong Tebal - Tan Tee Beng
Ahli Parlimen Bagan Serai - Mohsin Shamsuri
Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin
Ahli Parlimen Wangsa Maju - Wee Choo Keong
Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN)
Adun Behrang - Jamaluddin Mohd Radzi
Adun Changkat Jering - Kapten (B) Mohd Osman Jailu
Adun Ngemah - Gabriel Adit Demong
Adun Lunas - Md Radzi Salleh
Adun Pelabuhan Klang - Badrul Hisham Abdullah
Adun Bukit Selambau - V. Arumugam
Bekas Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang - Fairus Khairuddin

Anonymous said...

January 22, 2013 at 7:37 PM
_______________

MANTAP BRO CAYOK! 2X..

Skang budak PR tu silalah belajar ngan OTAI LAMA PR..TQ

Anonymous said...


Ahli Parlimen Kulim Baru - Zulkifli Nordin-

Try buka youtube pastu cari Zulkifli Nordin, semangat woo cara dia cakap dalam parlimen TIBAI ANWAR.

Anonymous said...

Anon 7.37
semua nama yg koa bg tau tu semua nya penjilat AMNO..bila duit tarak nak makan tak cukup..kena gempaq sikit dah lari masuk AMNO...pemimpin tsbt bukan nya asal PR tp anjing-anjing AMNO yg dulu-dulu..bila tarak jawatan tarak projek nak di bagi oleh kerajaan negeri PR cabut la..mereka ingat kerajaan PR mcm kerajaan AMNO ka ? duit rakyat sapu, semua sapu..projek bg kat kroni...PR kerajaan yg baik..telus..bila2 masa saja boleh jemput SPRM masuk siasat..nampak sangat berani PR..kerajaan AMNO ada berani itu macam ka?

Anonymous said...

Anon 7.37
semua nama yg koa bg tu semuanya asal dulu anjing-anjing AMNO..tak kan koa tak kenal siapa mereka..mereka ni la yg dulu maki hamun pemimpin AMNO..AMNO ni pemimpin bangkai mcm ni pun mereka terima...dasar tong najis...pemimpin yg koa bagi nama tu sanggup jilat muntah..nanah AMNO hanya untuk sesuap nasi..sekarang apa jd dgn mereka...di gunakan sepuas2 nya oleh AMNO...mcm anjing suruhan..menyalak merata tempat..elok la pemimpin mcm ni tak ada dalam PR..nanti kalau dah 50% kerusi PR dapat mereka ni la yg akan lompat parti..dr dok berulat baik bg AMNO makan...lu tengok sendiri la perangai mereka..silap2 mcm koa jugak..kaki ampu..pirahhhh

Tun Teja said...

1. Siapa kah pencetus rusuhan 13 May 1969?

2. Siapa kah yang bekerjasama dengan pemimpin Parti Komunis Malaya Chin Peng?

3. Siapa kah yang bekerjasama dengan PAP sebelum Singapura keluar dari Malaysia?

4. Siapa kah yang menghalau ramai penduduk Melayu di Pulau Pinang selepas DAP menang PR ke 12?

5. Siapa yang menjemput mantan PM Singapura Lee Kuan Yew melawat Pulau Pinang, Kedah, Perak, Kelantan dan Selangor beberapa tahun yang lepas?

6. Siapa kah yang menanam busuk hati bermusuh-musuhan dengan Umno sehingga sekarang ?

7. Siapa yang berancang bekerjasama dengan Aljuburi hendak memerintah Putrajaya ?

8. Siapa kah yang bersekongkol dengan Ambiga Bershit 1 -3 ?

9. Siapa kah yang menghasut Perhimpunan Hijau membantah Lynas ?

10. Siapa kah yang menipu pengundian partinya sendiri dalam GE DAP yang lalu?

11. Siapa kah yang kroni menguasai parti DAP ?

12. Siapa kah yang membangkitkan semangat perkauman melalui Straits Times Singapura ?

13. Siapa kah yang selalu melafazkan semangat permusuhan dengan mantan PM Malaysia Dr Mahathir Mohammad ?

14. Siapa kah yang mendesak kalimah Allah diguna pakai di gereja Kristian, Alkitab dan ugama Benggali toncet?

Tun Teja said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

January 23, 2013 at 10:43 AM

Kan aku dah cakap ko kena belajar dulu dengan EX PR baru ko tahu camner? Ko nak melalak pun tiada guna bro..orait

Anonymous said...

Anon 7.37
semua nama yg koa bg tu semuanya asal dulu anjing-anjing AMNO..tak kan koa tak kenal siapa mereka..mereka ni la yg dulu maki hamun pemimpin AMNO..AMNO ni pemimpin bangkai mcm ni pun mereka terima...dasar tong najis...pemimpin yg koa bagi nama tu sanggup jilat muntah..nanah AMNO hanya untuk sesuap nasi..sekarang apa jd dgn mereka...di gunakan sepuas2 nya oleh AMNO...mcm anjing suruhan..menyalak merata tempat..elok la pemimpin mcm ni tak ada dalam PR..nanti kalau dah 50% kerusi PR dapat mereka ni la yg akan lompat parti..dr dok berulat baik bg AMNO makan...lu tengok sendiri la perangai mereka..silap2 mcm koa jugak..kaki ampu..pirahhhh

January 23, 2013 at 10:43 AM
_________________________

Bro, cuba ko fikir sedalamnya apa aku cakap ni sebelum ko nak jadi orang politik yang "ikhlas". BERTANGGUNGJAWAB dan BERINTEGRITI KAH seorang pemimpin kalau jawapannya hanya menuding UMNO?
Doktrin kronik UMNO ni ko kena hapuskan dulu, baru ko dapat menilai sejauh mana keberkesanan transformasi kerajaan yang telah dijalankan dan sedang dilakukan. hehehehe (promote lak jgn mare).

Ko pun pandai gak menilai OTAI LAMA PR, sebab tulah aku cakap belajar dulu ngan OTAI LAMA PR baru ko nampak apa sebenarnya politik. Sorry bro, bukan niat aku nak mengajar, aku setakat nak sembang2 kopi jak ngan bro. Tulah juga aku cakap tiada guna bro nak melalak disini, sedangkan jawatan ketua umum PKR tidak pernah dipertandingkan, dan pemilihan akar umbi dah caca marba seperti dah kena set. Tu Zaid Ibrahim n Azmin Ali (bukan ahli UMNO tapi ada ferrari) try tanya kat diorang dimana diorang dapat duit n jadi kaya?

P/s: Gua bukan kaki ampu, dan aku sudah cakap gua tak masuk mana2 parti politik. gua punya kata kunci "BERSYUKUR" n "malas kerja n malas berdoa jadi fakir akibatnya."
Walaubagaimana pun jangan marah, gua tetap undi BN pada PRU ke 13. Gua tak dibayar satu sen habuk pun tulis komen dalam ni, sebab gua ada keje sendiri n company sendiri, tanpa nak join mana2 parti politik pun. Orait BRO.

Anonymous said...

Aslm alkm ww.
Saya org suluk dr sabah... Saya mengcpkan tahniah kpd tun dr Mahather atas perjuangan nya sebagai pejuang bansa melayu..., bukan separti kemurtadan nek aziz mejatukan pembelaan kepala utaknya kpd perjuangan yahudi di sabah (pairin).
Pairin lama suda merancang utk mmerdeka kan sabah dri krjaan malaysia utk menubuhkan negera kafir dngn meletak bahasa kadazan adalah bahasa kebangsaan di sabah.
Yg sebenarnya mereka org kadazan-dusun berasal dri kaum momugon yg asal usul nya dari negeri hemong dan mongol, buktinya bahasa yg di tutur oleh kadazan dusun sama dengan bahasa mongol dan hemong, waja dan budaya mereka pun sama, inilah yg konon menontut kedaulatan sabah.. Bagaimana pun tidak berfakta dan berasas, tiada wujud dalam sejarah ada sultan kadazan, org asli palsu ni tak pernah berdaulat separti melayu suluk,
kita org melayu ini harus bersatu di hati, pikiran, dan kerja sama separti mana yg di pesan oleh baginda RASULULLAH.
Tentang RCI itu seharusnya panel2 harus malu, mungkin mereka x pernah mencermin muka dri kecil. RCI sepatutnya bersama ahli sejarah, antropology, geography, sociology, biology dan dr. pakar utk memeriksa DNA setiap kaum.
Kta org melayu ini memng satu bangsa dan negara satu keturunan satu DNA.
Suluk dan Bajau yg mereka kata PTI adalah rumpun Fiji LATIN MALANESIA.

Anonymous said...

Aslm alkm ww.
Saya org suluk dr sabah... Saya mengcpkan tahniah kpd tun dr Mahather atas perjuangan nya sebagai pejuang bansa melayu..., bukan separti kemurtadan nek aziz mejatukan pembelaan kepala utaknya kpd perjuangan yahudi di sabah (pairin).
Pairin lama suda merancang utk mmerdeka kan sabah dri krjaan malaysia utk menubuhkan negera kafir dngn meletak bahasa kadazan adalah bahasa kebangsaan di sabah.
Yg sebenarnya mereka org kadazan-dusun berasal dri kaum momugon yg asal usul nya dari negeri hemong dan mongol, buktinya bahasa yg di tutur oleh kadazan dusun sama dengan bahasa mongol dan hemong, waja dan budaya mereka pun sama, inilah yg konon menontut kedaulatan sabah.. Bagaimana pun tidak berfakta dan berasas, tiada wujud dalam sejarah ada sultan kadazan, org asli palsu ni tak pernah berdaulat separti melayu suluk,
kita org melayu ini harus bersatu di hati, pikiran, dan kerja sama separti mana yg di pesan oleh baginda RASULULLAH.
Tentang RCI itu seharusnya panel2 harus malu, mungkin mereka x pernah mencermin muka dri kecil. RCI sepatutnya bersama ahli sejarah, antropology, geography, sociology, biology dan dr. pakar utk memeriksa DNA setiap kaum.
Kta org melayu ini memng satu bangsa dan negara satu keturunan satu DNA.
Suluk dan Bajau yg mereka kata PTI adalah rumpun Fiji LATIN MALANESIA.

Anonymous said...

Aslm alkm ww.
Saya org suluk dr sabah... Saya mengcpkan tahniah kpd tun dr Mahather atas perjuangan nya sebagai pejuang bansa melayu..., bukan separti kemurtadan nek aziz menjatukan pembelaan kepala utaknya kpd perjuangan yahudi di sabah (pairin).
Pairin lama suda merancang utk mmerdeka kan sabah dri krjaan malaysia utk menubuhkan negera kafir dngn meletak bahasa kadazan adalah bahasa kebangsaan di sabah.
Yg sebenarnya mereka org kadazan-dusun berasal dri kaum momugon yg asal usul nya dari negeri hemong dan mongol, buktinya bahasa yg di tutur oleh kadazan dusun sama dengan bahasa mongol dan hemong, waja dan budaya mereka pun sama, inilah yg konon menontut kedaulatan sabah.. Bagaimana pun tidak berfakta dan berasas, tiada wujud dalam sejarah ada sultan kadazan, org asli palsu ni tak pernah berdaulat separti melayu suluk,
kita org melayu ini harus bersatu di hati, pikiran, dan kerja sama separti mana yg di pesan oleh baginda RASULULLAH.
Tentang RCI itu seharusnya panel2 harus malu, mungkin mereka x pernah mencermin muka dri kecil. RCI sepatutnya bersama ahli sejarah, antropology, geography, sociology, biology dan dr. pakar utk memeriksa DNA setiap kaum.
Kta org melayu ini memng satu bangsa dan negara satu keturunan satu DNA.
Suluk dan Bajau yg mereka kata PTI adalah rumpun Fiji LATIN MALANESIA.

Anonymous said...

Aslm alkm ww.
Saya org suluk dr sabah... Saya mengcpkan tahniah kpd tun dr Mahather atas perjuangan nya sebagai pejuang bansa melayu..., bukan separti kemurtadan nek aziz menjatukan pembelaan kepala utaknya kpd perjuangan yahudi di sabah (pairin).
Pairin lama suda merancang utk mmerdeka kan sabah dri krjaan malaysia utk menubuhkan negera kafir dngn meletak bahasa kadazan adalah bahasa kebangsaan di sabah.
Yg sebenarnya mereka org kadazan-dusun berasal dri kaum momugon yg asal usul nya dari negeri hemong dan mongol, buktinya bahasa yg di tutur oleh kadazan dusun sama dengan bahasa mongol dan hemong, waja dan budaya mereka pun sama, inilah yg konon menontut kedaulatan sabah.. Bagaimana pun tidak berfakta dan berasas, tiada wujud dalam sejarah ada sultan kadazan, org asli palsu ni tak pernah berdaulat separti melayu suluk,
kita org melayu ini harus bersatu di hati, pikiran, dan kerja sama separti mana yg di pesan oleh baginda RASULULLAH.
Tentang RCI itu seharusnya panel2 harus malu, mungkin mereka x pernah mencermin muka dri kecil. RCI sepatutnya bersama ahli sejarah, antropology, geography, sociology, biology dan dr. pakar utk memeriksa DNA setiap kaum.
Kta org melayu ini memng satu bangsa dan negara satu keturunan satu DNA.
Suluk dan Bajau yg mereka kata PTI adalah rumpun Fiji LATIN MALANESIA.