IKLAN BERBAYAR

Sunday, January 13, 2013

KEHANCORAN INSTITUSI PENDIDIKAN BAWAH PAKATAN SELANGOR.


Tindakan 200 orang ahli akademik dan kakitangan KUIS menghantar memorandum kepada Rektor nya merupakan kemuncak kepada kegagalan demi kegagalan pentadbiran regim pakatan Dap, Pkr dan Pas di Selangor. 

Setelah Yayasan Selangor merobohkan asrama pelajar miskin di Kg Pandan, UITM Selangor tidak diluluskan pembinaannya, UNISEL mengalami kerugian puluhan jutaan ringgit, kini KUIS pula menerima bahana kelemahan pentadbiran Khalid Ibrahim.

Kakitangan mana yang tidak marah bila sudah 2 tahun gaji tak naik, elaun sudah 6 bulan tidak dibayar dan kebajikan kakitangan diabaikan - ini lah antara bunyinya memorandum yang diserahkan oleh ahli akademik dan kakitangan KUIS.

GAPS mendesak empat perkara wajar dilakukan untuk menyelesaikan kemelut di KUIS.

1. DYMM Sultan Selangor wajar campur tangan kemelut yang semakin serius ini kerana KUIS dibiayai sepenuhnya oleh MAIS.

2. Sebuah Jawatankuasa bebas harus dibentuk untuk menyiasat segala perkara yang dimajukan oleh memorandum yang diserahkan.

3. Rektor KUIS harus bersikap lebih mesra rakyat dengan menggunakan pendekatan dialog dan berhemah dalam menangani setiap masalah dan polemik yang timbul.

4. Sebarang proceeding disiplin yang sedang dibuat sekarang terhadap mereka yang menandatangani memorandum itu harus ditarik balik dan dihentikan sama sekali.

Khalid Ibrahim sebagai Pengerusi Lembaga Pengarah KUIS hanya mengoyangkan kaki. Tatkala MAIS sentiasa memberikan bantuan kewangan kepada KUIS yang sudah mencecah hampir ratusan juta ringgit, malang sekali kerajaan negeri Selangor langsung tidak memberikan sebarang peruntukan kewangan kepada KUIS dalam masa empat tahun ini. Kenapa? Mungkinkah disebabkan KUIS mempunyai objektif mahu memartabatkan tamaddun Islam? Sudah terang lagi bersuluh, adakah kerajaan Pakatan Dap, Pkr dan Pas anti tamaddun Islam?

KUIS satu lagi episod sedih rakyat yang trajis dengan kelemahan pentadbiran kerajaan negeri pimpinan pakatan Pkr, Dap dan Pas. Boleh dirumuskan kerajaan pakatan selangor ini gagal dalam semua bidang yang diuruskan di selangor termasuk pendidikan. Jom Tolak Pakatan.


Hamidzun Khairuddin
Presiden
Gagasan Anti Penyelewengan Selangor (GAPS)
13 Jan 2013.

158 comments:

Anonymous said...

ITULAH DOSA NAMANYA.
DOSA TERHADAP BANGSA AGAMA DAN NEGARA..

Anonymous said...

Kerja membazir dari Presiden Pertubuhan yang tak senang hati tengok kejayaan di Negeri Selangor. Saudara Gap, aku tengok acapkali kamu buat statement & anjur demonstrasi yang sia-sia. Lepas tu senyap , & buat lagi isu lain. Sia-sianya kerja Presiden ni.

Anonymous said...

em?? tak senang hati dgn kejayaan selangor bawah pentadbiran PgayR???
huahuahuahua wei anon 6:16 ko tngh isap ganja ke weh huahuahuahuahua.. pheww gelak smapi kuar air mata lg beb kehkehkehkehkeh...
mmg berjaya bila PgayR amik selangor, tp bejaya kencingkan rakyat selangor dgn menyamun tanah, buat2 bodo aduan rakyat pasal air paip, merembat harta anak2 yatim n bermacam lg weh...

Anonymous said...

ini sahaja diadakan ASALKAN pusat pendidikan berteraskan agama dan kebangsaan musnah atas kehendak pentadbir neheri...motif DENDAM....

Anonymous said...

pkr najis...

Anonymous said...

SAPE SUROH UNDI PKR.

Anonymous said...

Janji Kampung Buah Pala PR nak bagi pendidikan percuma tapi yang diterima bala.

Salleh said...

Xpe2....aku akan ulang ayat2 standard oleh budak PR ni.
"ITU SEMUA KONSPIRASI PERINGKAT TERTINGGI UMNO".
"KERAJAAN BN RASUAH, ZALIM" (aku ckp je, tp aku sendiri x faham zalim kt mane...smpi hari ni aku masih tertanye2).
Korang taw x ape lagi ayat2 standard budak2 PR ni?. Macam dh digerudi masuk dlm otak tu, smpi semua yg berlaku kena btg hidung sndiri pn boleh dibuat bodo. Bkn buat bodo je...leh pusing tuduh org lain nye pasal. Bengong.

Anonymous said...

Pengajaran wat rakyat Selangor...PRU 13 taula kami mengajar korg...Janji PR adalah janji kg buah Pala yg bertukar menjadi BUAH PELIR ANUwar...

xpayah korg nak padan2kan org Selangor sbb mmg kami pon dah padankan muka kami sendiri...
SAY NO TO PAKATAN HARAMjadah

muahahahahhahahhahahhahahahah

Anonymous said...

TOLAK DALAM GAUNG YG TIADA CARA UTK DISELAMATKAN.....HIDUPKAN SEMULA SELANGOR......

Anonymous said...

Sponsor pegi HKR (Himpunan Kiblat Rambang) boleh, tanggung kos guaman Hindraf boleh, tanggung kos guaman rafizi kembu ~ bisa aja diatur!!!!, apa punyer terrr la k'jaan.... yg claim dengki kejayaan k'jayaan krjaan PKR ... puiiii!!!! Statment bangga diri. Macam haram!!! Ader lah aku nmpak satu kejayaan ~ time smyg jumaat jer dio dok sibuk edar selangorkini. Cerita best2 la kat dlm tue....hehehe... biasakla klau dh lidah pengarang si ustaz kaunseling pkl 3 pagi.

Anonymous said...

KASIHAN......

Anonymous said...

Pendidikan Percuma. Boleh berlakukah utk peringkat lepas sekolah di Malaysia?

Anonymous said...

Duit berkepuk-kepuk dalam bank, tapi nak bantu rakyat Selangor jauh sekali... nak bagi bonus kat kakitangan awam pun TAKDE BAJET???
WTF punye Khalid Gagap....!!!!

Anonymous said...

Yg terbukti menyamun harta dn tanah rakyat Selangor ada lh kepimpinan UMNO Selangor.Cuba cerita kn apa dh jd dgn Kolej Islam di Selangor.Dh jd sekolah biasa semasa UMNO mentadbir lg.Dn Presiden GAPS ni rasa ny yg di kata kn songlap duit pembeli rumah PKNS semasa pentadbiran UMNO dlu.

pemerhati said...

Anon 7:29 pm, kata lah betul. Dah tu bila tuka pgayrrrr pon x betul lg? Kata nya kerajaan suci!

Anonymous said...

KUIS dan KUIN.. ada aku kesah. lantak lah, sebab ramai pensyarah kat sini yang diberi susu oleh Kerajaan Persekutuan, tapi dibalas tuba bila berana di Mesir, Jordan, Syria dan lain2. Tengok apa yang ditunjukkan oleh pelajar tajaan Kerajaan di Mesir Kelmarin. So, bagi aku lantaklah.. pandai2 lah perjuangkan nasib korang sendiri. Khalid dan Azizan kan pandai mengurus negeri. Pandai makan pandailah simpan...

Anonymous said...

Bantuan untuk pelajar yang dapat masuk ipt takde. Bantuan awal persekolahan untuk budak2 yang baru masuk sekolah pon takde.

Anonymous said...

Terbaik lah sinar harian hari ni.. tempek ngambar yang sebenarnya..bukan mcm pemfitnah sorang ni, ditempek gambar masa pukul 11 punya crowd..

blogger bebal aka gap..

Anonymous said...

Pakar matematik, Prof Dr Shahrir Md Zain menganggar lebih 700,000 orang menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, semalam.
Memetik Penang Insight, bekas profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilapor membuat anggaran itu di laman facebook beliau.
“Kalau berjalan 20 orang melebar sepanjang satu kilometer (km), jumlahnya 100,000.
“Andaiannya ialah 10,000 kaki sama dengan satu kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.


“Jadi, lebar jalan 40 kaki dan 5,000 orang boleh memanjang jalan. Lalu, 5,000 (orang) darab 20 (orang) ialah 100,000 (orang per kilometer).
“Pertanyaan saya, berapa kilometerkah seluruh orang yang datang HKR. Jawapannya ialah 700,000,” katanya dengan mengambil kira pandangan dari atas pada lingkungan tujuh kilometer.
Nyata, ia bertentangan dengan kenyataan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad dalam Buletin Utama TV3 yang hanya menganggar 40,000 orang sahaja menyertai HKR.

Anonymous said...

Ada aku kesah brp ratus ribu yg datang? Baik ko cakap jer 1 juta.

Xpun cakap jer 28 juta (seluruh penduduk malaysia) sbb korang kater yg kat umah pun sokong korang.

Xpun cakap jer 7 billion (penduduk dunia) sbb korang dok bangga2 ckp org luar negeri pun sokong korang.

Mmg hebatlah! Sumer jenih manusiabyg datang. Yg alim, yg alim2 kucing, yg songsang pun join. Mcm dah mardi grass aku tgk. Soalnya apa motif perhimpunan semalam? Apa yg korg nk smpaikan? Nk tnjuk kuat? Tnjuklah sbb satu dunia nk tengok. Boleh lah jgk satu dunia tgk kjaan kelantan kena bantai dgn wakil org asli. Boleh lah jgk satu dunia tgk org semayg dlm multi kiblat. Seramai2 manusia trmasuk dgn penganjur x bleh nk tolong betulkan? Dk tgk sajer? Aper punyer terrr la.

Cina kedai hardware dkt umah aku pun dah tanye... lu org biasa smyg satu hala. Apa pasal smlm wa tgk lain2? Senyum aku jawab ... mungkin org tue silap. Klau silap dia kena buat balik la.

X payah nk bangga dgn nombor. Dulu pun nuar berahim dok bangga jgk dgn nombor - we have the number! Last2 habuk pun tarak.

Anonymous said...

selangor lebih berjaya di bwh PR? apa indikasi 'kejayaan' PR ni? aku org kampung, cer citer kejayaan selngor ni..

Anonymous said...

IPOH - Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek menyifatkan garis panduan kerajaan PAS Kedah mengenai sambutan Tahun Baru Cina sebagai menggugat serta menghakis hak dan kebebasan golongan bukan Islam di negeri itu.

Anonymous said...

Pakar matematik, Prof Dr Shahrir Md Zain menganggar lebih 700,000 orang menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, semalam.....

................................................................
Sy terjumpa komen dr seorg hamba Allah dlm satu blog yg rasanya lebih logik utk difikirkan dlm kaedah mengira jumlah yg hadir. Dibawah sy "paste"kan komen hamba Allah itu:


"MUNGKIN dia pakar matematik, but he's just a PEN PUSHER(maaf, aku geram kalau orang macam pandai, dianggap pandai dan cakap pandai).Bila dia menggunakan ruang 2sq.ft(2 ka persegi - 2'x1' atau +/- 17" x 17"), bermakna ANDAIAN Prof ni ialah:
a. berJALAN ANAK dalam KEADAAN BERKAWAD
b. perserta semuanya BERTUBUH KECIL, e.g. kanak2 14 tahun.
c. Tak bawa barang...? Beg...dsb..?
Tengok badan Prof tu, suruh dia masuk dlm area 2sq ft; suruh dia bergerak beramai2;
- dia kena sendengkan badan dan jalan KAWAD KETAM
- haa...dia akan sesak nafas. INGAT, kena jalan at least 7km.
ADA SELESA KA Prof?(Ada nampak gambar orang tumbang tak, Prof? Belum kena kawad lagi tu..)

Meh...orang SPM kira..utk berjalan sejauh tu, selesa, bawa beg dsb...ada sedikit 'private space'...but still bergerak IN RYTHM(supaya kurang pijak kaki orang),setiap perserta memerlukan sekurang2nya 7.5sq ft.(3'x2.5' atau +/- 2.73'x2.73'). Dengan itu:
a. Jalan 40' x 1km boleh memuatkan 16 orang x 1093.6 orang = 17497.6 orang.
b. Jadi untuk 7 km, ada 122483.2 orang
c. Bagi ERR +\- 15% untuk kaw. lompong, orang saiz kecil, atau ada kaw. padat...+/- 18732.48 orang.
d. Jadi SECARA KASARNYA, ada diantara 104110.7 hingga 140855.7 orang yang bergerak di atas jalan tsb.
e. SANTAI kalu...kurang 104k orang. Nak Lebih 140k, kena RAPTAI dulu kot...
Bukannya salah Prof, bukan bidang dia. Ini bidang ERGONOMICS. Waullahua'lam."


Komen sy adalah bila tuan berjalan, jangkauan kaki biasa adalah dlm jarak 2 kaki. Jadi sy lebih bersetuju dgn komen hamba Allah di atas.

Anonymous said...

Ye ye 700000.. Kau tak percaya ke.. Kalahlah BN nanti ye tak.. Sekolah sampai darjah berapa ni senang sangat kena tipu.. Meh rapat sikit telinga tu cek nak bisik sikit... Hhhhrrrrrrkkkk...tuih

Anonymous said...

Nak sangat angka besar? Nah aku bagi 3 juta! Puas hati?

Anonymous said...

MELAYU BODOH, SUROH BELAJAR TAK MAU. DIA MAU DEMO. CINA PANDAI BELAJAR MAU JADI KAYA. MELAYU BODOH SEBAC KETUA JUGAK BODOH SUKA BUNTUT. MAU UBAH MALAYSIA MELAYU JADI PENGEMIS. MMG MELAYU BODOH.

Anonymous said...

salah kiraan korang tu meh kita suruh LGE tolong kirakan
Cemuhan DAP terhadap SPR memakan diri
KUALA LUMPUR 4 Jan. -Tindakan pembangkang yang selama ini mencemuh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) akhirnya memakan diri apabila DAP mendakwa berlaku kesilapan dalam pengiraan undi pemilihan Jawatankuasa Kerja Pusat parti itu baru-baru ini.Pengakuan DAP itu nyata menimbulkan spekulasi kerana kesilapan tersebut dilihat bagi memenangkan calon Melayu di dalam parti berkenaan.Mereka menyalahkan SPR kononnya tidak betul dan tidak telus dengan pengundi berjuta-juta orang, tetapi mereka dengan kira-kira 2,600 perwakilan pun kira tidak betul, macam mana mahu menjadi pemerintah.DAP membuat lawak terbaik untuk tahun ini, sebelum ini tiada wakil Melayu dalam Jawatankuasa Kerja Pusat parti itu tetapi selepas bising-bising dan buat kiraan semula, ada pula wakil Melayu,
Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130105/po_07/Cemuhan-DAP-terhadap-SPR-memakan-diri#ixzz2H4G8Dxlp
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

lawak siot ko ni.. hahha ludah kasi kahak sket. untung2 clear sket telinga tu

Anonymous said...

Pakar matematik, Prof Dr Shahrir Md Zain menganggar lebih KIMAK orang menyertai Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka, semalam.
Memetik Penang Insight, bekas profesor Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) itu dilapor membuat anggaran itu di laman facebook beliau.
“Kalau berjalan PELIR GUAN ENG orang melebar sepanjang satu kilometer (km), jumlahnya PUKI SAMSIDAR.
“Andaiannya ialah MUTOH ANUAR kaki sama dengan satu kilometer, seseorang memerlukan dua kaki persegi untuk bergerak dengan selesa.


“Jadi, lebar jalan LANCAU KARPAL kaki dan PUKI AZIZAH orang boleh memanjang jalan. Lalu, KULOP MUTOH LGE



CIPAP NURUL (orang) darab 20 (orang) ialah PUKI ELIZABETH (orang per kilometer).
“Pertanyaan saya, berapa kilometerkah seluruh orang yang datang HKR. Jawapannya ialah LANCAU KALID,” katanya dengan mengambil kira pandangan dari atas pada lingkungan tujuh kilometer.
Nyata, ia bertentangan dengan kenyataan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad dalam Buletin Utama TV3 yang hanya menganggar 40,000 orang sahaja menyertai HKR.


Anonymous said...

700k tu termasuk yang berada atas bumbung ke Prof??? Kih kih kih.... nasib baik tak runtuh bumbung tu ye, tapi tengok cam edit je gambar sampai atas bumbung tu...

usin said...

anon 6:16 pm.
cemburu kpd kejayaan kerajaan selangor? wei non! gua tidur ke lu mimpi? isu KUIS ni kejayaan kerajaan pakatan ke woi? selepas unisel, sekarang kuis dan sebelumnya yayasan selangor. kejayaan ke mcm ni. gua rasa lu ni kuat sgt berangan kot sampai stim tak bertempat.....

Anonymous said...

Berduyun-duyun yang datang kestadium orang yang sokong ugama songsang,yang sembayang segelintir,arah kiblat yang bertentangan,tidak ada sologan,kafir!!! JANGAN GUNA KALIMAH ALLAH,Jangan cakap kerajaan tak betul, memurtatkan orang islam lagi berdosa yang berpanjangan kamu tanggung sehingga QIAMAT,kerana kamu faham!!!! sebab kamu orang yang berilmu,sebab apa berilmu,kamu hanya pandai cari kesalahan sahaja,tentang kebaikan kamu tidak sebutkan.

Anonymous said...

Pernah mengikuti dialog antara anak perantau Kelantan dgn barisan Exco Negeri. Satu soalan yg ditanya kpd Exco Pendidikan ialah tentang pendidikan percuma. Sy mengharapkan jawapan yg dtg dr hasil pelan perancangan yg telah dirancang dgn kemas dan rapi. Tetapi jawapan dr exco itu ialah lebih kurang begini:

"Kena tunggu royalti dahulu. Kalau tidak dpt royalti mcm mana nak bagi percuma."

Adakah bila dpt royalti baru mahu membentuk gerak kerja? Inikah cara kerja seorg yg bergelar pemimpin?

Anonymous said...

Lantakla depa nak klaim kata 700ribu ke, 700 billion ke yg dtg demo bangang tuh..bg aq yg datang tuh semua jenis BABI yg xreti mnghargai keamanan dan kemakmuran yg sedang kite kecapi..

Sebok menuding kata kjaan skrg neh zalim ..tapi yg depa dok menyalak dan mengoink-oink tuh xde sapa pon mampoih kene bunoh..+ dgn ceramah fitnah bergunong2 thdp kjaan yg mmrintah skrg ..xde pon kene apa2 tindakan...ZALIM KE TUH?

Bg aq yg zalim ialah puak mrk yg smmgnya CELAKA...tgk kat PP brape byk kg Melayu , sgl apa yg related dgn Melayu di robohkn tapi hok kaum mrk di tatang dan di jaga...PAS dan Pukirrr langsong xreti nak tolong org Melayu...

Kat Selangor pon sama..nama saja MB Melayu tapi yg mmrintah ialah cina DAPig..smpkan Eli bulu Kangkang senang2 dapat tanah hak org Melayu utk di bgnkan sbg hak org cina...sgl harta org Melayu digadaikn ,...

Kat Kedah ngan Kelantan paling bangang...yg mmrintah Melayu tapi krn BANGANG sgp bagi tanah pada cina ...konon utk pertanian tapi sbnrnya nak kaup BALAK..sok mampoih lobai2 neh kuboq depa penoh dgn kayu balak...

Cakap bunyik saja deras tapi kerja xreti dan xade....contoh 4 negeri dah kami tgk...so pakatan haramJADAH jgn mimpila rakyat akan menyokong anda...

Hny makhlok yg BAGHAL dan BEBAL saje akan menyokong anda...

Pak Dee said...

GAP

meh kita senbang pasal tanah kat bukit raja tu nak?

Pak Dee said...

6:16

mamat ni presiden pertubuhan yg takde ahli...syok sendiri...kah kah kah

Anonymous said...

yang datang tu yang takde kerja... kalau ditempat kerja pun biasanya kaki bangkang...pengurusan tak betullah...bila bos bagi kerja... suka bagi alasan... asyik nampak salah orang lain... salah sendiri tak nampak...so typical!!

Anonymous said...

silap... komen ni ditujukan utk post sebelum ni... yg dok pi berhimpun tu...

Salleh said...

Prof buat kiraan berdsrkn andaian yg mmg cenderung kpd PR. Kiraan2 tu perlu dilakukn andaian awal sbg parameternya. Kalau andaian tu jauh dari keadaan sebenar, maka hasil akhir pn jauh tersasar. Mmmg betul komen yg post td tu, 2 kaki persegi akan berjln kawad ketam. Kalau andaian tu, org berhimpun distadium secara statik, masuk akal gak le, tapi kalau berjln, tolong lah. Prof, try for yourself, himpun dlm 50 orang, try berjln dlm beramai2 dlm ruang 2 kaki persegi. Andaian perlu mendekati situasi sebenar, baru kiraan lebih ke arah yg sebenar. Kalau awal2 andaian dh berat sblh, cmtu le jdnye.

Anonymous said...

negeri lain yang takde royalti pun boleh maju... biasala bila pandai berceramah je....

Anonymous said...

Apa aku kesah nak datang ribu..ribu dia punya prgm ..bukan semua meyokong Fuckatan cilako...rakyat Malaysia ada 28 juta...yang mencela lebih satu juta.. pi la mabuk..kaki punggug dan penyokong sekali ..

Anonymous said...

Kepada yng tak puas hati dgn bilangan yng datang hari tu!

Sebenarnya lebih 1 juta orang...!
Angka ini di ambil kira termasuk peniaga,driver kenderaan,penumpang pengangkutan awam,mat gian,mar rempit dan sesiapa sahaja di dalam radius 50km!

Yeahhhhhh tahniah himpunan 112!
Takebeer!
Takabeer!
Takebeer!

komandomelayu said...

aku tolong tambah bg jadi 10 juta!!

campur kutu babi ,anak babi dan cacing kerawit!!!

Anonymous said...

Nak buat macam mana lagi , dah melayu bodoh sejak zaman dulu .

Anonymous said...

Prof gile tu dia kira kepala bukan perseorangan..klu seorg tu di kalikan dgn 4 kepala yg dia ada..tu yg dpt 700k.
Pandai jgak prof ni mengira kah..kah..

Anonymous said...

kalau kau tengok bola dlm stadium contoh final malaysia vs indonesia di stadium bukit jalil pun dgn kapasiti 100k kau dh x selesa selama 90 minit perlawanan,nih lagilah 1 juta/700 ribu...profesor tu nk jawatan x phm2 lagi ke?

Otak geliga said...

Kepada sesiapa nak tgk gambar real DEMO KL diambil dr DEKAT & JAUH dgn pelbagai angle, pelbagai masa n pelbagai tempat sila layari:

http://jinggo-fotopages.blogspot.com/2013/01/sekitar-himpunan-kebangkitan-rakyat_13.html?showComment=1358097022607#c6058565013150604898

KEBENARAN mengatasi KEBATILAN...Alhamdulillah

Anonymous said...

Salleh said...
Xpe2....aku akan ulang ayat2 standard oleh budak PR ni.
"ITU SEMUA KONSPIRASI PERINGKAT TERTINGGI UMNO".
"KERAJAAN BN RASUAH, ZALIM" (aku ckp je, tp aku sendiri x faham zalim kt mane...smpi hari ni aku masih tertanye2).
Korang taw x ape lagi ayat2 standard budak2 PR ni?. Macam dh digerudi masuk dlm otak tu, smpi semua yg berlaku kena btg hidung sndiri pn boleh dibuat bodo. Bkn buat bodo je...leh pusing tuduh org lain nye pasal. Bengong.

-----------------------------------
En Salleh...
memang betul, skrip standard dia dia orang nie semua kerja UMNO,

Kerajaan Zalim - kerajaan siapa yang sebenarnya yang Zalim. GAP kau kuarkan topik isu kerajaan siapa yang zalim.


- Pengundi Atas Pagar - ҈Ѿ


komandomelayu said...

stadium merdeka tu yg bina dulu jasa parti mana?
hatta negara ni merdeka pun hasil usaha parti mana ?

Dah la tuduh umno kapir tapi pandai muka tak malu guna stadium merdeka!

bodoh !!

Anonymous said...

jadi mana buktinya anon 7:29pm oooii..

dah jd kerajaan 4thn xdpt bukti lg?

Anonymous said...

claim la berjuta juta yg dtg perhimpunan tu aku tak kisah,,,,yg pasti this coming PRU, Pakatan must die!!!!!!!

Pak Dee said...

Ndol

stadium mmg dibina oleh kjaan UMNO...tapi UMNO yg ori lah...UMNO skrang jgn amik kredit...

Anonymous said...

Hanya yg takut suka menunjuk-nunjuk spt PR kami d sabah tak heran malah tak ambil pusing pun pasal perhimpunan yg ndak ada faedah ni so boleh bungkus la PR d negeri sabah

Anonymous said...

Kalau pasal mengampu diri PR memang handal takpe la kita bagi je la diaorang 10 billion yg dtg hehehe

Kalau kuat tak perlu nak cakap, kalau cakap juga maknanya takut tak yakin dgn diri sendiri

Anonymous said...

Org umno relek je sebab jumlah yg d tunjukkan tu tak menakutkan langsung

Ada aku kesah

Anonymous said...

Ade jugak Prof kangkung dari UKM eh, ingatkan prof kangkung datang dari UIA je. AlJazeera yang selalu buat liputan BerSHIT 1, BerSHIT 2.0 dan BerSHIT 3.0 pun kata LEBIH KURANG 45,000 berok je yang datang. Nak cakap ape lagi Prof kangkung from UKM?? Kalau dah darah karat hijau tu memang suka menambah-nambah angka je la kejenye...

Tak caye?? AlJazeera, oh AlJazera.. ha sini.. sini..

http://www.aljazeera.com/news/asia-pacific/2013/01/2013112105947732781.html

Anonymous said...

KAH KAH KAH KAH KAH KAH... betapa gumbiranya hatiku hari ini kerana akhirnya pork nick TERPAKSA TERIMA DENGAN MUKA MASAM bahawa kalimah ALLAH hanya untuk Islam sahaja SEKALIGUS menutup mulut-mulut busuk lagi hancing pencacai-pencacai mereka yang tak reti pasal agama tapi nak menunjuk terer kat sini selama ini.....

KAH KAH KAH KAH KAH KAH...


-----------------------------------

KUALA LUMPUR 13 Jan. - Setelah didesak pelbagai pihak termasuk daripada mufti-mufti pelbagai negeri, Pas akhirnya akur menyatakan kalimah Allah adalah khusus untuk agama Islam dan tidak boleh digunakan oleh agama lain.

Mesyuarat Majlis Syura Ulama yang diadakan malam ini memutuskan kalimah Allah itu adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya Allah, oleh itu tidak boleh diterjemahkan kepada mana-mana bahasa di dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah itu.

Selain itu, majlis memutuskan, mana-mana kalimah asing tidak boleh diterjemah kepada kalimah Allah.

Sehubungan itu, terjemahan kalimah God atau Lord daripada mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah adalah tidak dibolehkan dan hendaklah dicegah.

Keputusan tersebut dikeluarkan dalam kenyataan bertulis yang ditandatangani bersama Mursyidul Amnya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Timbalannya, Datuk Dr. Haron Din.

komandomelayu said...

pakdee mabuk todi!

yang pasti UMNO yg bina std merdeka !!!

BUKAN PARTI PUKIMAK KONGKEK RAKYAT ATAU PAS!!

kau bulu kote pun baru tumbuh tak kenal sejarah negara nak kutuk jasa orang!

kepala butoh otak kau kecik!! bodoh!

Anonymous said...

PR mane ada bina stadium, stadium yang diwar-war nak bina kat Kelantan pun tak nampak tiang sampai ke hari ni....

dari guna stadium merdeka, lebih baik mereka guna stadium Shah Alam, nape tak buat kat sane je...??? Bukankah ruang tempat duduk lebih besar, ruang dipadang pun lebih luas. nak parking kereta pun mudah.

Matlamat mereka nak berarak tunjuk kononnya mereka ramai je. Tak lebih dari tu... kalau kat stadium shah alam atau bukit jalil, tak sempat nak berarak jauh-jauh sebab parking kereta pun dah dekat dengan stadium....

Anonymous said...

UMNO parti keramat .

Anonymous said...

PAS - PARTI AJARAN SUPERIMPOSE

Anonymous said...

stadium mmg dibina oleh kjaan UMNO...tapi UMNO yg ori lah...UMNO skrang jgn amik kredit..
..............................................................

Perjuangan negara islam dan hukum hudud juga diasaskan oleh PAS...tapi PAS yg ori lah...PAS skrg jgn amik kredit..

Anonymous said...

Kita sambut Merdeka 1957 kat Stadium Merdeka, mase tu mane ade mana2 parti yg memerintah Msia...kan kita di bawah jajahan British! So... British kot yg bina...bukan UMNgOk Be-eNd, jgn nak perasan!

Betul ke UMNgOk yg menuntut merdeka tanpa senjata... bukannya puak2 haluan kiri, Burhanuddin Helmy, API dsbnya? Disebabkan ade tentangan kuat, British bagi pada puak2 yg TOTOK dan boleh diENGGEHkan... maka puak2 UMNgOk be-eND ni berbangga lah kononnya pejuang! Maka ENGGEH la puak2 UMNgOk Be-eNd ni dari dulu, kini dan selamanya...

Anonymous said...

pakatan rakyat macam sial babi anjing..

Anonymous said...

Nampaknya Selangor dibawah pimpinan Khalid Ibrahim dan PKR sentiasa sahaja 'kreatif' untuk menghancurkan Selangor. Ketika Kerajaan BN yang ditunjangi UMNO bersungguh2 untuk melahirkan modal insan, Pakatan Rakyat dan PKR Selangor nampaknya 'bersungguh2' dalam usaha melahirkan ' insan bebal' dengan cara merosakan institusi pendidikan dan yang berkaitan dengan pendidikan di Selangor. Bermula dengan Yayasan Basmi Kemiskinan yang dinafikan hak untuk membina Kampus Cawangan Uitm, Penjualan aset dan salah tadbir Yayasan Selangor, salah urus UNISEL sehingga membawa kepada kerugian berjuta2 ringgit dan disusuli oleh isu terbaharu mengenai KUIS. Dalam isu KUIS nampaknya mereka yang cuba memperbetulkan kepincangan yang berlaku berdepan dengan tindakan 'dikuis' dari KUIS untuk menutup mulut mereka. Begitulah cara dan pendekatan Khalid Ibrahim untuk menyelesaikan sesuatu masa'alah. Kerajaan Pakatan Rakyat pada amnya dilihat tidak mementingkan pendidikan yang baik kerana mereka kuatir jika rakyat mendapat pendidikan sempurna pasti rakyat akan lebih bijak. Pakatan Rakyat lebih suka jika semua rakyat bodoh supaya mudah didakyah dan diperbodohkan oleh mereka. Justeru itu rakyat Selangor khasnya dan rakyat Malaysia amnya WAJIB menolak pembangkang pada PRU13 kelak. Walahualam.


mtk

Anonymous said...

9:55

Otak penuh dgn taik mcm Mat Sabu.
Klu prof Emeritus Kho Kay Kim baca ko punya kenyataan mesti dia ketawa berdekah dekah.

Ko kena baca sejarah versi Kho Kay Kim bukannya versi Mat Sabu "jilat burit" dan Nizar lambai.

Oooooopss ada berita baru yng menyedihkn bakal ko punya PM anugerah tuhan dan yng sewaktu dgnya.

Di Perancis beratus2 ribu orang telah berarak di jalan raya kerana menentang perkahwinan sejenis.Mereka menentang lelaki yng suka main bontot lelaki lain kahkahkahkah.

Woittt korang hari nie nak sembahyang mengadap kiblat arah mana?Putrajaya ker?hahahaha..

Langsi said...

GAP... hang cari la isu lain pun, kene balik tang hidung punye!

Nko tolong tengok-tengokkan si KoMandul Melayu...mencarut je keje nye, ade masalah mental kot. Dah nampak sambutan HKR makon menjadi pulak keMENTALannnye...!!! Melayu Prak dan jadi Melayu terBERAK...!!!
Melayu Auta... dah bertukar jadi Melayu OutLa...UMNgOk be-eNd...!!!

ABU - Asalkan Bukan UMNgOk...Be-eNd!

Langsi said...

Anon 10:46...

Kalo nko nak harap Prof KangKung yg dibayar gaji dek UMNgOk Be-eNd...mmg mcm tu la bunyi dia!

Malah Prof Kangkung KhooKeyKeh dan Prof Kangkang Ramlah Adam dah buat kenyataan Msia tak pernah dijajah pulak! Nko nak pakai kenyataan tu? Pi rujuk balik kenyataan dia masa isu "Mat Indera" timbul...

Taik pun lebih berotak dari otak nko...!

Langsi said...

Anon 10:46...

Kalo nko nak harap Prof KangKung yg dibayar gaji dek UMNgOk Be-eNd...mmg mcm tu la bunyi dia!

Malah Prof Kangkung KhooKeyKeh dan Prof Kangkang Ramlah Adam dah buat kenyataan Msia tak pernah dijajah pulak! Nko nak pakai kenyataan tu? Pi rujuk balik kenyataan dia masa isu "Mat Indera" timbul...

Taik pun lebih berotak dari otak nko...!

Anonymous said...

haaa..

tengah mabuk montoku..datang sini makihamun orang..

itulah dia si langsi..

dia kata komando melayu ada masalah mental...sedangkan dia sendiri tak perasan komen dia sebijik orang gila yang mabuk montoku..mmuahahahahaha

Anonymous said...

Anonymous said...
Kita sambut Merdeka 1957 kat Stadium Merdeka, mase tu mane ade mana2 parti yg memerintah Msia...kan kita di bawah jajahan British! So... British kot yg bina...bukan UMNgOk Be-eNd, jgn nak perasan!

Betul ke UMNgOk yg menuntut merdeka tanpa senjata... bukannya puak2 haluan kiri, Burhanuddin Helmy, API dsbnya? Disebabkan ade tentangan kuat, British bagi pada puak2 yg TOTOK dan boleh diENGGEHkan... maka puak2 UMNgOk be-eND ni berbangga lah kononnya pejuang! Maka ENGGEH la puak2 UMNgOk Be-eNd ni dari dulu, kini dan selamanya...
January 14, 2013 9:55 AM

-----------------------------------

Ko ape punye BODOH, pergi baca wikipedia la LAHANAT... pergi baca stadium merdeka tu dibina untuk tujuan ape pada mulanya. Dibina untuk bola ke??? Kalau tak reti cari, nanti aku tolong CnP untuk ko ye BONGOK....!!!! Cuma cakap je ko tu anon BONGOK tak jumpe sejarah pasal stadium merdeka, nanti aku pastekan untuk ko....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 10:46...

Kalo nko nak harap Prof KangKung yg dibayar gaji dek UMNgOk Be-eNd...mmg mcm tu la bunyi dia!

Malah Prof Kangkung KhooKeyKeh dan Prof Kangkang Ramlah Adam dah buat kenyataan Msia tak pernah dijajah pulak! Nko nak pakai kenyataan tu? Pi rujuk balik kenyataan dia masa isu "Mat Indera" timbul...

Taik pun lebih berotak dari otak nko...!

January 14, 2013 10:53 AM

----------------------------------

Ala, langsiNGOK... Prof kangkung tu makan duit UMNO, tapi otak penuh taik pada Fuckatan... terima je la kenyataan sape-sape yang masuk fuckatan ni akan menjadi terlebih bodoh macam ko jugak akhirnya... ini bukan AUTA tapi FAKTA...

Kah kah kah kah kah kah...

Anonymous said...

LangsiNGOK.... Dewan Ulamak PAS dah keluar kenyataan bukan Islam tak boleh guna kalimah Allah dalam bible. Ko tak mau ulas ape-ape ke???

Kah kah kah kah kah kah... nak cari 10 ayat ada kalimah Allah dalam bible pun tersengguk-sengguk....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Oooo... anoNGOK 9:55 AM tu rupe-rupenya langsiNGOK ke???

Kah kah kah kah kah kah... patut la ayat macam haram jadah je...

Kah kah kah kah kah... Mat Indera tu komunis, langsiNGOK tu DOUBLE NGOK....

Kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

langsi atau pak dee dah terketap lidah pasal kalimah Allah tu..

kah kah kah

Anonymous said...

Alamat tak Konvo lah kami...kalau macam ni!

Anonymous said...

Pembetulan ~ jumlah kehadiran peserta telah dipinda , dari 700,000 kpd 100,000. Maklumat dari fb SAMM. Dikesan akibat dari salah kira dalam miscrosoft excel. Alter lagi dan lagi .. . Hehehehe

Anonymous said...

100,000 ekor berok yang datang mengotorkan suasana sekeliling stadium merdeka dan kuala lumpur.... ya.. ya.. aku percaya.. hehe

Anonymous said...

Di Perancis beratus2 ribu orang telah berarak di jalan raya kerana menentang perkahwinan sejenis.Mereka menentang lelaki yng suka main bontot lelaki lain kahkahkahkah.

----------------------------------

Yang ni Al-Juburit takkan sokong sampai bila-bila pun...

Kah kah kah kah kah... dia bagi alasan, Dr. Yusuf AlQardawi tak benar turut serta dalam perarakan tu.... hehe

Anonymous said...

DI PERANCIS, RAKYAT BERHIMPUN SEBAB MENENTANG PERKAHWINAN SEJENIS..

DI MALAYSIA, RAKYAT YANG MAJORITINYA PENYOKONG PAS BERHIMPUN BERSAMA2 DENGAN PENGGIAT LGBT..YANG SEPARUH DARIPADA AHLI PAS SENDIRI KATAKAN SEBAGAI PERHIMPUNAN SYUBHAH..

NAMPAK TAK BETAPA BODOHNYA PESERTA PERHIMPUNAN ITU?

Anonymous said...

Langsi puaka

ekekekeke....

Sebelum korang mabuk aku nak bagi tau bagi orang2 islam solat kena mengarah Kaabah!

Aku nak berkongsi ilmu sbb sejak korang berkongsi kalimah Allah dng DAP kblat korang dah jadi tak tentu arah.Klu di Kuala Lumpur mcm kat stadium Merdeka bering kiblatnya ialah 292o

Johor Bahru 292o 54' 30" .Kangar 291o 2' 45".Jadi
secara purata bearing kiblat di Malaysia berdasarkan Kompas ialah 292darjah(292o).

Kiblat mengarah Kaabah yng asas pun korang boleh silap lagi mau cerita pasal sejarah Tanah Melayu ker? kahkahkahkah..



Takebeer!!!!
Takebeer!!!!
Takebeer!!!!

Anonymous said...

LangsiNGOK tu buta sejarah... nak berlagak macam terer segalanya je...

Anonymous said...

sekejap je Allah tunjuk..

perhimpunan syubhah di negara ini dengan perhimpunan cegah mungkar di perancis.

Anonymous said...

Langsi puaka....

Lupa lak aku nak bagitau Majlis Syura Ulamak PAS membuat keputusan orang bukan islam tidak boleh menggunakan kalimah Allah.

1. Nik Aziz telah menunjukan kebengonganya yng melampau hari tu sokong Hj Hadi membenarkan orang kristian menggunakan kalimah Allah, semalam buat pusingan 360o.Sebab itu kiblat korang jadi tak tentu arah kerana kompas korang mengikut otak tok guru kahkahkahkah.

2.Langsi puaka..aku rasa keulamakan kau lebih hebat dari ulamak2 yng ada dalam majlis syura PAS.Ko tak nak komen on behalf Hj Hadi ke? sbb hari tu ko yng paling kuat menyokongnya untk orang kristian di benarkn menghunakn kalimah Allah!
Pssssst sebelum ko mabuk aku nak beritahu kitab bagi Agama islam ialah Al Quran bukan buku Jinggay PR!

Takebeer!!!
Takebeer!!!
Takebeer!!!

Anonymous said...

nanti langsiNGOK akan tulis (baca spin):

"Bila pulak Tuang Presideng ada cakap benarkan kalimah Allah guna dalam bible. Cer baca AMANAT dia masa dengan Nuar ngan Lim Kit Siang atas pentas Selasa lepas. Takde sebut pasal benarkan kalimah Allah dalam bible kan..." hehe..

Paham-paham je la perangai puak-puak setan macam langsiNGOK tu kan....

Anonymous said...

PR just hantar cai2 NGOK cam LangsiNgok & PokDeNgok jek utk bg hujah kt sini..

X payah laa LangsiNgok & PokdeNghok woii..Korg dh GAME OVER.!!! CHECKMATE.!!!

Syoohhh..gi took air kencing KOTEK SENDENG @ BENGKO Pak Sheikh Nuar Aljuburi ko tu..x payah nak dok MEROYAN kt sini...hehehehe..

Anonymous said...

12.00pm... terbaek....hehe

Anonymous said...

Mengapa ada kanak-kanak di himpunan Najib?

Persatuan Progresif India Malaysia (Mipas) menyelar kerajaan kerana bertindak dwistandard dengan membenarkan anak kecil dan siswa hadir ke satu program bersama perdana menteri semalam, tetapi menghalang golongan berkenaan hadir di Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka.

Setiausaha agung Mipas S Barathidasan berkata acara perdana menteri di Semenyih semalam disertai kanak-kanak dan golongan pelajar.

Namun, polis mengumumkan untuk menyiasat penganjur berhubung kehadiran kanak-kanak di perhimpunan dihadiri 100,000 orang di stadium bersejarah itu semalam.

Beberapa universiti turut mengeluarkan larangan kepada siswa supaya tidak hadir ke perhimpunan di Kuala Lumpur itu.

“Mipas mempersoalkan kenyataan menteri pengajian tinggi yang tidak menggalakkan pelajar institusi pengajian tinggi daripada mengambil bahagian dalam perhimpunan ini.

“Pada masa sama, polis memberi amaran bahawa kanak-kanak tidak dibenarkan untuk mengambil bahagian dalam perhimpunan ini. Persoalannya mengapa wujud dwistandard seperti ini?

“Mengapa tiada larangan atau amaran daripada polis atau menteri pengajian tinggi, mengapa ada kanak-kanak dan pelajar dilihat di acara bertemu rakyat dengan Najib anjuran IPF (Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia) di Dataran Tesco di Semenyih?

“Secara asasnya, kedua-dua acara perhimpunan perhimpunan orang ramai," kata Barathidasan. -mk

Langsi said...

Nak pertahankan penggunaan perkataan ALLAH... perintah ALLAH dah buat? Takut pada ALLAH? Maksia dah ditinggalkan? Sembahyang 5 waktu dah buat...ade tinggal? Kalo tak de iman dan takwa, toksah nak nterjerit2 ttg penggunaan ALLAH...tak jauh bezanya dgn kapior!

Fahamkan betul2 kenyataan Majlis Syura Ulamak... jgn ambik sekerat je!

Langsi said...

Nak pertahankan penggunaan perkataan ALLAH... perintah ALLAH dah buat? Takut pada ALLAH? Maksia dah ditinggalkan? Sembahyang 5 waktu dah buat...ade tinggal? Kalo tak de iman dan takwa, toksah nak nterjerit2 ttg penggunaan ALLAH...tak jauh bezanya dgn kapior!

Fahamkan betul2 kenyataan Majlis Syura Ulamak... jgn ambik sekerat je!

Langsi said...

Anon 11:05... baik nko minta MB Ghani Othman tarik balik buku Pejuang Kebangsaan yg dia pun turut bagi prakata... terseli nama mat Indera dlm tu! Satu buat rujukan kat ARKIB...takpun tanye orang ARKIB!

Langsi said...

Anon 11:01...

Betul tak Prof KoKangKung dan Prof Kangkang Ramlah adam pernah kata msia tak pernah dijajah???

Anonymous said...

Ala, langsiNGOK.. ko nak spin camner pun komen-komen ko sebelum ni akhirnya memakan diri. Ko ingat semua penganut fuckatan tu menurut 100% perintah Allah, solat 5 kali sehari semalam tak tinggal walau 1 rakaat pun??? Semua penganut fuckatan solat mengadap kiblat yang sama?? Ko boleh jamin ke??

Pasal kalimah Allah tu pun Presiden hamPAS kata bukan Islam boleh guna nama Allah dalam amalan mereka. Apa maksudnya??? Takkan la diorang nyanyi lagu negeri yang ada kalimah Allah tiap-tiap hari kot.

Kalau dah salah tu kata salah je la... ape ko nak konar-konar lagi. Sejarah pasal stadium merdeka pun KANTOI.....!!!!!

Anonymous said...

yang pasti..

orang yang kuat imannya, yang bagus solatnya, yang baik akhlaknya TIDAK MINUM MONTOKU MACAM SI LANGSI...

langsi kantoi..HEHEHE..

apa? tipu? tak minum montoku?

orang yang baik TIDAK MENIPU DALAM BERHUJAH.

langsi kantoi lagi....MMMUAHAHAHAHAHA

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 11:05... baik nko minta MB Ghani Othman tarik balik buku Pejuang Kebangsaan yg dia pun turut bagi prakata... terseli nama mat Indera dlm tu! Satu buat rujukan kat ARKIB...takpun tanye orang ARKIB!

January 14, 2013 12:11 PM

---------------------------------

LangsiNGOK, memang cukup menampakkan keBODOHan yang ketara kat ko hari ni. Ko dah baca buku Pengukir Nama Johor tu sampai habis ke??? Yang ko baca pasal "Perjuangan Bangsa" mat indera tu dari Ismail Adnan. Tapi ko tak bukak artikel dari penulis yang lain TAPI DARI BUKU YANG SAMA pasal pengkhianatan Mat Indera sebagai TALI BARUT KOMUNIS....!!!!

Yang kelakarnya tu, sumber dari fuckatan pasal mat Indera tu sebagai "Perjuang Bangsa" hanya dari buku Pengukir Nama Johor. kalau aku suruh ko atau pencacai fuckatan yang lain cari sumber lain yang menyatakan Mat indera tu "Perjuang bangsa" pasti ko tak dapat nak namakan sumber tu pun....

Aku dengan senang-senang je boleh namakan sumber lain yang kata MAT INDERA TU KOMUNIS....!!!! Berani ke nak sahut cabaran aku???

Aku rasa ko takkan berani punye, habis kuat pun ko pusing kot lain, lepas tu CnP slogan BODOH ko tu je... tul tak???

Kah kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

Langsi said...
Anon 11:01...

Betul tak Prof KoKangKung dan Prof Kangkang Ramlah adam pernah kata msia tak pernah dijajah???

January 14, 2013 12:13 PM

-----------------------------------

Itu pendapat mereka, tapi pendapat pemimpin UMNO, Malaysia ni memang pernah kene jajah... TAPI bukan semua negeri DIJAJAH..... fahamkan beza antara kedua tu....!!!!!

Anonymous said...

Langsi puaka

Perggggghhh..macam osetad la ko cakap.

Tp gaya ko cakap mcm ko sorang jer yng beiman dan bertakwa.Orang lain tak bersolat, ko sorang jer yng bersolat hahahaha.
Aku nak pimjam kata osetad Natang "orang yng sembahyang kiblat lain lain sama mcm ayah Pin"

Tapi klu ostad Natang tau korang sembahyang menghadap kiblat lain2 pd waktu yng sama di tempat yng sama...lu fikir la sendiri kihkihkih.

Cer ko fahamkan sikit apa majlis Syura punya keputusan menurut keulamakan ko..sebelum aku ketawa berguling2!

Anonymous said...

Langsi

Cara ko berkata2 dlm blog ni menunjukkan yang ko sebenarnya diuji dgn Istidraj yg ko kongsikan bersama dgn Anwar pujaan hati ko. Tandanya ialah ko sorang saja rasa betul.
Istidraj yg melanda kat atas kepala ko ni sudah sampai tahap menuntut ko untuk insaf dan bertaubat nasuha. Tinggalkan lah perjuangan Anwar maka ko akan beroleh kebebasan minda yg mutlak dan menjadi manusia yg Tawadhu. Teruskan bersama Anwar ko tergolong dalam golongan manusia yg merugi. Semoga ko bertaubat sebelum terlambat, dan jgn lupa bawa Anwar sekali.

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah... LangsiNGOK tengah pening hari ni. Tak tau nak pusing camner bila pemimpin mereka kat dalam hamPAS pusing 360 degree pasal kalimah Allah. Kejap kata bukan islam boleh guna dalam amalan sehari mereka (mesti la nak letak dalam buku bible, takkan pasal nak nyanyi lagu negeri tiap-tiap hari kot), kejap tak boleh guna untuk letak dalam bible. FLIP FLOP punye Parti Amanat sesat ni....!!!!!

Anonymous said...

Yang paling menarik, lepas je mesyuarat Majlis Syura hamPAS malam tadi, semua pemimpin mereka CABOT LARI keluar ikut pintu belakang. TAKUT nak jumpa wartawan, RISAU kene tanye soalan dan bila jawab bercanggah satu sama lain lagi.....

Kah kah kah kah kah kah kah.....

Anonymous said...

Langsi said...
Nak pertahankan penggunaan perkataan ALLAH... perintah ALLAH dah buat? Takut pada ALLAH? Maksia dah ditinggalkan? Sembahyang 5 waktu dah buat...ade tinggal? Kalo tak de iman dan takwa, toksah nak nterjerit2 ttg penggunaan ALLAH...tak jauh bezanya dgn kapior!

Fahamkan betul2 kenyataan Majlis Syura Ulamak... jgn ambik sekerat je!


January 14, 2013 12:07 PM
---------------------------------
MMG TIPIKAL PENGANOT PAKATAN YG PRASAN PUAK MRK MAKSUM KRN TEKET SYURGA DLM GENGGAMAN...

IMAN n TAKWA HNY ALLAH S.W.T YG TAHU..XSAH PRTIKAIKN ORG LEN...KALO KO SOLAT 5 WAKTU TAPI ZKIR MAKIHAMUN SERTA FITNAH MNJADI AMALAN...FAHAM SNDIRILA WAHAI LANGSI...

BONGKAK, TAKBUR DAN UJUB SAUDARA SYAITAN....

Anonymous said...

Kah kah kah kah kah.. terdiam ko arini langsiNGOK... amekaw... jangan perasan ko tu pandai sangat... makin ko bagi komen, makin menampakkan keBODOHan semulajadi ko tau tak...!!!!

Sama je macam musangka @ bomoh siam sebelum ni....

Anonymous said...

DULU...BN FLIP FLOP..NAH, HILANG 2/3.

KINI, PAS PULAK FLIP FLOP, IN SHA ALLAH AKAN TEWAS TERUK.

Anonymous said...

Anonymous said...
DULU...BN FLIP FLOP..NAH, HILANG 2/3.

KINI, PAS PULAK FLIP FLOP, IN SHA ALLAH AKAN TEWAS TERUK.

January 14, 2013 12:46 PM

---------------------------------

InsyaAllah..... BN kini dah belajar dari kesilapan PakDol...

Anonymous said...

Bila kita buat silap kita minta maaf, bila kita buat salah kita buat pembetulan. Marilah kita sentiasa amalkan dan ajak orng lain untuk sama2 mengamalkan sikap mulia ini. Aku nampak banyak usaha oleh kerajaan dan lapisan masyarakat yang masih waras yg menjurus ke arah ini Alhamdulillah.
InsyaAllah dalam PRU 13 ini, aku pasti akan undi BN.

Anonymous said...

Langsi Puaka...

Mana di pegi ni...????
Zohor 1:25pmdi K.L. Tak kan jam ko pun gila babi mcm tuanya menunjukan kul 1:25PM!

Orang lain pun sembahyang zohor 4 rakaat, rukun sembahyang 13 baru jam 1pm.

Soalan aku tentang keputusan Majlis Syura PAS ko belum jawab la bedol!

Anonymous said...

Pembohongan Pakatan Rakyat, lihat ini: http://milosuam.blogspot.com/2013/01/cium-tangan-pak-lah-ustazah-mashitah.html

Dr. Mashitah difitnah, sila lihat foto pertama dan foto kedua, dalam foto pertama, wanita yang berpakaian berwarna ungu adalah dipercayai Dr. Mashitah, kemudian lihat pula yang bersalam mencium tangan itu sambil ketawa, adakah kita bersalam mencium tangan sambil ketawa?

Lihat pula foto kedua, tiba-tiba saja pakaian Dr. Mashitah yang berpakaian warna putih yang kononnya mencium tangan Datuk Seri Mohd Najib kemudian bertukar menjadi warna ungu pula, sungguh memalukan Pakatan Rakyat sanggup membuat fitnah untuk membohongi masyarakat dengan penipuan yang sangat dahsyat ini, selama ini mereka tuduh mereka difitnah, sebenarnya Pakatan Rakyat yang suka memfitnah.

Sungguh lawak, ada dua orang Dr. Mashitah satu cium tangan Datuk Seri Najib sambil ketawa, kemudian seorang lagi sedang berdiri, kemudian dalam satu foto lagi kononnya Dr. Mashitah cium tangan Pak Lah dengan pakaian warna ungu, sedangkan tadi semasa cium tangan Datuk Seri Najib, kelihatan Dr. Mashitah pakai pakaian warna putih, memang dasar Pakatan Rakyat pembohong.

Pakatan Rakyat memang jahanam, kaki pembohong, tukang fitnah, perosak masyarakat. Ini apa lagi fatwa tok guru PAS?

Malahan kepada Milo Suam Si Pembohong, apa pula hukumnya kaunseling berdua-duaan antara ulamak politik PKR dengan isteri orang jam 3 pagi? Malahan apa hukumnya ADUN PAS yang berkopiah ke hulu ke hilir dalam keadaan tak senonoh dalam gerabak keretapi?

Memang Pakatan Rakyat dasar tak berguna, tak boleh diharap, dasar lebih hina dari anjing, perlakuan lebih teruk dari najis mughallazah, sedarlah, bertaubatlah.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pembohongan Pakatan Rakyat, lihat ini: http://milosuam.blogspot.com/2013/01/cium-tangan-pak-lah-ustazah-mashitah.html

Dr. Mashitah difitnah, sila lihat foto pertama dan foto kedua, dalam foto pertama, wanita yang berpakaian berwarna ungu adalah dipercayai Dr. Mashitah, kemudian lihat pula yang bersalam mencium tangan itu sambil ketawa, adakah kita bersalam mencium tangan sambil ketawa?

Lihat pula foto kedua, tiba-tiba saja pakaian Dr. Mashitah yang berpakaian warna putih yang kononnya mencium tangan Datuk Seri Mohd Najib kemudian bertukar menjadi warna ungu pula, sungguh memalukan Pakatan Rakyat sanggup membuat fitnah untuk membohongi masyarakat dengan penipuan yang sangat dahsyat ini, selama ini mereka tuduh mereka difitnah, sebenarnya Pakatan Rakyat yang suka memfitnah.

Sungguh lawak, ada dua orang Dr. Mashitah satu cium tangan Datuk Seri Najib sambil ketawa, kemudian seorang lagi sedang berdiri, kemudian dalam satu foto lagi kononnya Dr. Mashitah cium tangan Pak Lah dengan pakaian warna ungu, sedangkan tadi semasa cium tangan Datuk Seri Najib, kelihatan Dr. Mashitah pakai pakaian warna putih, memang dasar Pakatan Rakyat pembohong.

Pakatan Rakyat memang jahanam, kaki pembohong, tukang fitnah, perosak masyarakat. Ini apa lagi fatwa tok guru PAS?

Malahan kepada Milo Suam Si Pembohong, apa pula hukumnya kaunseling berdua-duaan antara ulamak politik PKR dengan isteri orang jam 3 pagi? Malahan apa hukumnya ADUN PAS yang berkopiah ke hulu ke hilir dalam keadaan tak senonoh dalam gerabak keretapi?

Memang Pakatan Rakyat dasar tak berguna, tak boleh diharap, dasar lebih hina dari anjing, perlakuan lebih teruk dari najis mughallazah, sedarlah, bertaubatlah.

Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Langsi Kongkang, kau yang bodoh, Negeri-Negeri Melayu memang tidak dijajah kecuali Pulau Pinang dan Melaka memang dijajah, tetapi Negeri-Negeri yang bersultan tidak dijajah, kau yagn bodoh, kerana kalau dijajah, maka Sultan dah tak ada kuasa langsung, tapi semasa pentadbiran British, Sultan Melayu masih berkuasa. Kau memang bebal kerana kau pengikut ajaran Pakatan Rakyat sesat jahanam itulah.

Sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu.

Anonymous said...

Langsi Tok Bomo Kongkang, kalau Malaysia dijajah, maka sudah tidak ada sultan lagi di negara ini kerana semua kuasa telah dibolot oleh British, Negeri-Negeri Melayu kecuali Penang dan Melaka hanya negeri naungan British sahaja, sultan di negeri-negeri Melayu masih berkuasa. Kalau dijajah, jadi macam di Indonesia, habis kuasa Sultan di Sumatera, di Jawa, di Kalimantan dan di pulau-pulau timur Indonesia yang telah dihapuskan kerajaannya dan digantikan oleh penjajah kolonial Belanda, sila belajar dahululah, jangan hanya jadi penerima suapan pembohongan dari pimpinan Pakatan Rakyat yang terdiri dari pembohong dan golongan bebal tak tahu sejarah terutama dari PAS, terlalu teruk, cakap saja pandai, tapi membohong sajalah kerjanya.

Sedarlah, bertaubatlah, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Pak Dee said...

Mohamed

tlg jgn ubah fakta sejarah...aku belajar kat sekolah dulu pun cikgu sejarah ckp kita dijajah...Tun M idola kau pun kata mcm tu jugak..

ada ke takde Sultan bukan penentu dijajah atau tidak...Sultan yg ada dulu masa British...MEMANG TAK DE KUASA...

bila kau cakap mcm ni makna kau mempersia2kam Mat Kilau, Dato' Bahaman dll..atau dia org tu kominis sbb lawan British...

Anonymous said...

Encik Mohamad,Milo Suam ni spesis auwww..auwww.Untuk menghiburkn hatinya yng berduka
dia buatlah rekayasa tersebut.

Cuba Encik Mohamad baca berita terbaru ini dari Kota Paris kota ikon fesyen.

"Beratus2 ribu rakyat Perancis memenuhi jalan2 raya kerana membantah perkahwinan sesama jenis.."

Usahkn Milo Suam, Anwar Brahim pun sedang bersedih skrng nie.Memang puak2 yng di maksudkn Teori Darwin klu tertekan akan buat benda pelek2 Encik Mohamad!

Anonymous said...

Pak Dee

Ko terlalu banyak dengar ceramah Mat Sabu dan Nizar lambai.Ko kena makan Kismis banyak2 untk memulihkn ko punya otak.

Tolong pesan kat Langsi Azan zohor baru berlalu jom sembahyang sama2.Kompas kiblat orang umno tepat menghadap kaabah!

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed

tlg jgn ubah fakta sejarah...aku belajar kat sekolah dulu pun cikgu sejarah ckp kita dijajah...Tun M idola kau pun kata mcm tu jugak..

ada ke takde Sultan bukan penentu dijajah atau tidak...Sultan yg ada dulu masa British...MEMANG TAK DE KUASA...

bila kau cakap mcm ni makna kau mempersia2kam Mat Kilau, Dato' Bahaman dll..atau dia org tu kominis sbb lawan British...

January 14, 2013 1:19 PM

---------------------------------

Sorang lagi yang nak menunjuk keBODOHan selepas langsiNGOK. Ko tau tak beza komunis dan pejuang rakyat sebenar. Pernah ke dalam buku sejarah, nama2 yang ko sebutkan tu para pengkaji sejarah yang kononnya "DIUPAH" oleh UMNO ni menyatakan mereka tu tali barut atau komunis???

Isu sebenarnya pasal Mat Indera komunis yang langsiNGOK dan Mat sabun dewa-dewakan tu. Membuat onar pada penduduk kampung sekitar Muar, Pagoh dan batu Pahat sehingga terjadinya peristiwa Bukit Kepong dan peristiwa berdarah yang lain. Ko berani ke kata Mat Indera tu pejuang bangsa?? Ape sumber ko ade??? hanya berbekal buku Pengukir Nama Johor macam langsiNGOK tu tulis ke???

O ye, pork dee, Johor pernah dijajah tak??? Siapa yang menjajah???

Anonymous said...

kah kah sampai atas bumbung stadium punye le penipu cukup cukup le menipu di memali orang mati ko tipu dana memali ko kebas udah udah le tuu kah kah akai ade ke atas bumbung stadium orang berkumpul kah kah udah udal le menipu tu kahkah

Reply

Anonymous said...

kah kah sampai atas bumbung stadium punye le penipu cukup cukup le menipu di memali orang mati ko tipu dana memali ko kebas udah udah le tuu kah kah akai ade ke atas bumbung stadium orang berkumpul kah kah udah udal le menipu tu kahkah

mintak GAP siarkan gambar tu

Anonymous said...

kah kah sampai atas bumbung stadium punye le penipu cukup cukup le menipu di memali orang mati ko tipu dana memali ko kebas udah udah le tuu kah kah akai ade ke atas bumbung stadium orang berkumpul kah kah udah udal le menipu tu kahkah

Reply mintak GAP siar gambar tu

Anonymous said...

kah kah sampai atas bumbung stadium punye le penipu cukup cukup le menipu di memali orang mati ko tipu dana memali ko kebas udah udah le tuu kah kah akai ade ke atas bumbung stadium orang berkumpul kah kah udah udal le menipu tu kahkah

Reply mintak GAP siar gambar tu

Anonymous said...

Ha, mane dia pork dee dan langsiNGOK. Lama betul korang solat ye... warak betul.... tapi kalimah Allah korang sanggup jual demi nak mencacai pemimpin korang yang gila untuk rebut sekelumit kuasa... kesian...

Anonymous said...

Anonymous said...

Ada aku kesah brp ratus ribu yg datang? Baik ko cakap jer 1 juta.

Xpun cakap jer 28 juta (seluruh penduduk malaysia) sbb korang kater yg kat umah pun sokong korang.

Xpun cakap jer 7 billion (penduduk dunia) sbb korang dok bangga2 ckp org luar negeri pun sokong korang.

Mmg hebatlah! Sumer jenih manusiabyg datang. Yg alim, yg alim2 kucing, yg songsang pun join. Mcm dah mardi grass aku tgk. Soalnya apa motif perhimpunan semalam? Apa yg korg nk smpaikan? Nk tnjuk kuat? Tnjuklah sbb satu dunia nk tengok. Boleh lah jgk satu dunia tgk kjaan kelantan kena bantai dgn wakil org asli. Boleh lah jgk satu dunia tgk org semayg dlm multi kiblat. Seramai2 manusia trmasuk dgn penganjur x bleh nk tolong betulkan? Dk tgk sajer? Aper punyer terrr la.

Cina kedai hardware dkt umah aku pun dah tanye... lu org biasa smyg satu hala. Apa pasal smlm wa tgk lain2? Senyum aku jawab ... mungkin org tue silap. Klau silap dia kena buat balik la.

X payah nk bangga dgn nombor. Dulu pun nuar berahim dok bangga jgk dgn nombor - we have the number! Last2 habuk pun tarak.

January 13, 2013 8:01 PM

HAHAHA...TERBAIIKK...

WE HAVE THE NUMBERRRR.....

Anonymous said...

Anonymous said...

claim la berjuta juta yg dtg perhimpunan tu aku tak kisah,,,,yg pasti this coming PRU, Pakatan must die!!!!!!!

January 14, 2013 7:56 AM

YA.. AKUPUN ADA KESAH PASAI JUMLAH YG MAI HIMPUNAN TU...AKU TAK TAU APA NIAT DEPA SEBENARNYA BUAT HIMPUNAN TU...YG AKU RASA DEPA NAK TUNJUK KAT SELURUH DUNIA YG PERJUANGAN ANUAR GAY BISEKSUAL DEPA TU MENDAPAT SOKONGAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA ...TU YG DOK CLAIMS MAI HIMPUN BERJUTA2 TU...

LANTAK PI LA DEPA NAK SYOK DGN NUMBER..JANJI PRU13 NI PKR, PAS, DAP DAN SEMUA YG HAPRAK KAT BUMI MALAYSIA NI TERKUBUR!

Anonymous said...

Pak Dee, kamu cakap saya menyelewengkan sejarah, sebenarnya saya tak selewengkan sejarah pun, hakikat sebenar memang kebanyakkan negeri-negeri Melayu tidak dijajah kecuali Penang dan Melaka yang memang dijajah oleh British, negeri-negeri lain adalah negeri naungan British sahaja, kamu mesti jelas antara negeri naungan dengan negeri yang dijajah, negeri naungan memanglah pentadbirannya dikuasai oleh negeri yang menaung itu, tetapi negeri yang dijajah, tetapi sultan masih berkuasa dalam beberapa hal, macam Kesultanan Melayu Melaka yang menaungi negeri Siak, Inderagiri, di Sumatera dan Pahang dan Perak di Semenanjung, Kesultanan Melayu Melaka tidak menjajah negeri itu kerana negeri itu sultannya masih mempunyai kuasa tertentu, cuma dari segi pentadbiran saja yang dikuasai oleh negeri yang menaung.

Pak Dee, janganlah putar belit akan hakikat sebenar. Perjuangan Datuk Bahaman, Tok Gajah, Datuk Maharaja Lela, Tok Sagor dan lain-lainya menentang British kerana tidak bersetuju dengan campur tangan British dalam urusan pentadbiran, mereka tidak suka menjadi negeri naungan British. Kamu kena jelas dalam hal ini.

Contoh negeri yang dijajah adalah kerajaan di Sumatera, di Kalimantan, di Sulawesi, di Jawa di Pulau-Pulau Timur Indonesia seperti Acheh, Demak, Surakarta, Gowa, Pontianak, Ternate, Bachan, Tidore, dan beberapa lagi serta kerajaan seperti Reman dan Patani di sempadan utara Semenanjung Malaysia. Kerajaan itu telah dihapuskan kuasa sultannya dan kedaulatan negara itu telah hapus dan digantikan dengan kekuasaan penjajah.

Pak Dee, kamu kena jelas dalam isu ini, jangan main hentam keromo saja. Sedarlah, jangan terpedaya dengan politik penipuan Pakatan Rakyat itu lagi, kerana Pakatan Rakyat memang golongan penipu. Sedarlah diri, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Beza perhimpunan acara melibatkan Barisan Nasional dengan acara melibatkan Pakatan Rakyat adalah perhimpunan melibatkan Barisan Nasional memberikan manfaat kepada masyarakat, memberikan peluang niaga kepada peniaga kecil, sedangkan perhimpunan melibatkan Pakatan Rakyat mendatangkan ketakutan kepada masyarakat, menyebabkan peniaga kerugian, menyebabkan imej negara jadi buruk, menyebabkan huru hara, menyebabkan kerosakkan, sedarlah semua.

Sebab itulah jika dibandingkan perhimpunan melibatkan Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri dan Menteri-Menteri Barisan Nasional dengan pimpinan Pakatan sangat jauh bezanya, di pihak Barisan Nasional banyak menganjurkan keamanan, perpaduan dan membantu orang ramai, tetapi Pakatan Rakyat pula sibuk membohong, suka menghasut dan suka buat huru hara.

Sedarlah semua, jangan perjudikan keamanan dan kesejahteraan yang kita nikmati ini dengan memberikan golongan petualang seperti Pakatan Rakyat ini memang kerana mereka hanya mahukan kemenangan tetapi tidak tahu nak buat apa selepas menang kecuali menuduh Barisan Nasional itu dan ini untuk melindungi kegagalan Pakatan Rakyat yang bukan saja bodoh, tetapi dasar pembohong yang tidak boleh dipercayai, di Penang, di Kedah, di Selangor dan di Kelantan adalah buktinya, berhati-hatilah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pencacai Pakatan pakai sejarah versi Anwar dan Mat Sabu itu sebabnya penuh dengan dakyah dan unsur2 subversif yang mendatangkan kecelaruan minda yg serius bagi sesiapa yg terus telan bulat2.
Anwar dan Mat Sabu memang musibat yg hanya pentingkan diri sendiri, yang korang pencacai ni jangan lah terus telan bulat2 buatlah kajian dan pemerhatian. Sehingga kini Malaysia masih Aman dan Harmoni,cuma jenis yg macam korang je yg kena insaf dan taubat.

Anonymous said...

Derma Tabung Memali telah lesap hingga dengan tabung-tabung pun tak nampak rupa, bagaimana pula gamaknya dengan derma untuk Lebuhraya Rakyat anjuran PAS Kelantan, bagaimana cara pengendaliannya, berapa banyak yang dah dapat, berapa banyak yang dah belanja? Sila berikan maklumat dalam Harakah pun tak apa, paling kurang pengikut totok PAS boleh lihat berapa banyak derma yang dah dikutip untuk projek itu, malahan sila berikan juga maklumat status terkini kemajuan projek berkenaan, apa dah dibuat, jangan sibuk kutip derma sana sini, tetapi akhirnya lesap entah ke mana seperti Tabung Memali.

Sedarlah semua, Pakatan Rakyat tak ada kualiti, lihat cara pengurusannya pun sudah tunggang langgang, semuanya diperas dari rakyat sedangkan Menteri Besar dan Exco Negeri Pakatan Rakyat hanya goyang kaki, nak buat itu dan ini peras dari rakyat, kononnya derma, memang bagus derma, dapat pahala, tapi nak tahu jugalah, segala hasil negeri yang lain pergi mana, hasil balak, hasil emas, hasil galian, hasil cukai tanah, dan hasil-hasil lain itu buat apa dan pergi ke mana kerana sikit-sikit minta derma untuk buat itu dan ini, hasil negeri ke mana perginya? Sila jawab untuk merungkaikan kesamaran ini. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Encik Mohamad, mane diorang nak reti pasal istilah negeri-negeri naungan ni. Dapat pulak dengan Timb. Presideng hamPAS yang mengaji kat ITM pun tak habis belajar, dia pukul sama rata je pasal 'negeri naungan' dgn 'negeri jajahan'. Bagi Timb. Presideng tu dua-dua tu maksudnya sama je. Jadi dapatlah pencacai dia yang ilmu separuh masak jugak....

Cuma boleh tanye kat langsiNGOK dan pork dee tu... Kedah, Perlis, Kelantan, Terengganu tu diistilahkan ape dengan Siam suatu ketika dulu??? Siam menjajah Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu??? Jangan buta sejarah sudah la...!!!

Soklan pernah ke Johor dijajah pun mereka tak mampu nak jawab....

Anonymous said...

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

WA CAYA SAMA SAUDARA2 ANON DAN EN. MOHAMAD YANG BERHUJAH DI SINI.

BRAVO SAUDARA2!

PAK DEE DAN LANGSI SUDAH TERKEDU. SEBAB ITU SUNYI SEPI SAJA.
ATAU MUNGKIN SUDAH HABIS SHIFT KERJA DENGAN GOMEN..JADI TIDAK BOLEH ONLINE DARI PEJABAT?
ATAU MUNGKINKAH LANGSI TERPAKSA PIGI LUGAI2 MINUM MONTOKU KASI HILANG DIA PUNYA STRESS? HEHEHE

Anonymous said...

betullah tu...nak tunjuk kuat... macam power rangers... sepatutnya kebangkitan rakyat ni di Kelantan... rakyatnya dizalimi... terpaksa berhijrah di negeri lain.

Anonymous said...

Asalamualaikum.....
sian sian sian....ni ler melayu bila dah senang bkn nk nolong melayu nak susah...klo buleh nak indik dia indik pijak2 sampai lumat
yor bangsa laen senang jgn bangsa sendiri senang n berjaya...ceit haram....

Pak Dee said...

Mohamed

aku tak heran jawapan yg kau beri... kau jelas seorang yg senang di manupilasi kan dgn retorik2 spt negeri naungan dll..pemikiran yg sgt nyata di kalangan penyokong2 UMNO/BN..

kalu kita tak pernah dijajah buat penat je lah Tunku jerit MERDEKA..MERDEKA..55 tahun dahulu..

adakah negara kita, UK dll beberapa lg je negara yg merdeka dlm dunia ini...kerana majoriti negara dunia dah buang raja...?

statement mengatakan kita tak pernah dijajah ni bukan pertama kali diperkatakan...tp hati2 bila awak buat statement2 mcm ni..

aku kecewa sampai tahap nk gelak bila org pakai statement2 mcm ni hanya kerana nk mempertahankan sokongan terhadap parti politik mereka....

Pak Dee said...

Mohamed 3:35

semua kjaan dlm msia ni akan membuat apa2 saja utk meraih sokongan & tak hilang sokongan utk kjaan partinya...jd anda mungkin nk tonjolkan perbuatan PAS di sini tp jgn butakan mata dgn apa2 yg dibuat BN juga...

simple je Mohamed...nak tolong cina simpan kubur dia atau pindah madrasah 200 ke 500 meter ke dari tempat asal tu salah ke?

Mohamed, isu2 kita lagi besar lagi...penjanaan ekonomi, sistem pendidikan, korupsi & rasuah, hubungan antara kaum itu isu2 yg kita nak kena ketengahkan..nk bergaduh pasal nak ubah surau & kubur...alaaahai..

Anonymous said...

Ya betul! isu2 seperti penjanaan ekonomi, sistem pendidikan, korupsi & rasuah, hubungan antara kaum inilah isu2 yg perlu dimurnikan dan sentiasa dirangkakan perancangan yg boleh dicapai dalam masa yang sama menggerakkan masyarakat kearah pembentukan minda yang analitikal dan kritikal secara positif yang menyumbang kepada kemajuan dan keseimbangan spiritual dan material.
Setakat ini kerajaan BN lah yang mengambil berat benda2 ni, Pakatan Racun apa yg korang buat? macam biasa racun minda rakyat, cakap berdegar2 rancang itu ini, wujudkan mcm2 persepsi negatif, semua salah orang lain. tapi tang pelaksanaan satu hapa pun tadak. Lepas tu jawapan memanglah PR tak dapat buat apa2 sebab kerajaan persekutuan BN yg perintah.
Kalau macam ni punya mindset sampai bila tak maju2. Sapa suruh telan bulat2 cakap Anwar kan dah jadi bengap. Jadi insaflah korang sebelum korang jadi benar2 tak berguna.

komandomelayu said...

pakdee profesor serba serbi!

kau saja lah betul..

apakata kau datang jumpa aku .
aku nak bagi hadiah 5.56mm booster utk bagi otak kau lagi pandai!

Anonymous said...

pork dee.. pork dee.. cakap je pandai. Johor pernah kene jajah ke tidak langsung tak mau jawab. Simpan je la komen-komen ko pak dee, takde langsung ilmiahnya. Hanya pandai mencari salah orang lain je....!!!!

Pak Dee said...

Ndol

anytime..pekena teh ke...kat mana ko..?

Pak Dee said...

7:30

ikut lu..lu rasa tak pernah dijajah suka hati lu lah...

Anonymous said...

Pak Dee said...
7:30

ikut lu..lu rasa tak pernah dijajah suka hati lu lah...

January 14, 2013 at 7:48 PM

----------------------------------

Itu je yang ko boleh hujahkan??? Memang takde unsur ilmiah langsung...

kah kah kah kah kah kah

Anonymous said...

pa' dee tak nak komen pasal kalimah Allah ke? ko kan mamat yang paling open minded sblm ni? dah bertaubat ke belum?

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed 3:35

semua kjaan dlm msia ni akan membuat apa2 saja utk meraih sokongan & tak hilang sokongan utk kjaan partinya...jd anda mungkin nk tonjolkan perbuatan PAS di sini tp jgn butakan mata dgn apa2 yg dibuat BN juga...

simple je Mohamed...nak tolong cina simpan kubur dia atau pindah madrasah 200 ke 500 meter ke dari tempat asal tu salah ke?

Mohamed, isu2 kita lagi besar lagi...penjanaan ekonomi, sistem pendidikan, korupsi & rasuah, hubungan antara kaum itu isu2 yg kita nak kena ketengahkan..nk bergaduh pasal nak ubah surau & kubur...alaaahai..

January 14, 2013 at 6:27 PM

---------------------------------------------

Pak Dee, untuk kepentingan puak DAP semuanya boleh dipertahankan, kubur pun dibela untuk dipertahankan walaupun kubur itu pun bukannya dibuang, tetapi dipindahkan ke tempat lain, tapi bila melibatkan kepentingan Islam dan bumiputera, tak apa robohkan madrasah pun. Sila jawab pasal apa PAS beria-ia menyalak nyaring menentang projek pembangunan RAPID di Pengerang kerana isu kubur cina itu sedangkan madrasah berusia lebih 100 tahun boleh pula dirobohkan, tak ada unsur sejarah pula. Blah la Pakatan Rakyat, dasar penipu. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed 3:35

semua kjaan dlm msia ni akan membuat apa2 saja utk meraih sokongan & tak hilang sokongan utk kjaan partinya...jd anda mungkin nk tonjolkan perbuatan PAS di sini tp jgn butakan mata dgn apa2 yg dibuat BN juga...

simple je Mohamed...nak tolong cina simpan kubur dia atau pindah madrasah 200 ke 500 meter ke dari tempat asal tu salah ke?

Mohamed, isu2 kita lagi besar lagi...penjanaan ekonomi, sistem pendidikan, korupsi & rasuah, hubungan antara kaum itu isu2 yg kita nak kena ketengahkan..nk bergaduh pasal nak ubah surau & kubur...alaaahai..

January 14, 2013 at 6:27 PM

-----------------------------------------------------------

Pak Dee, kalau nak buat pembangunan projek petrokimia di Pengerang salah ke? Kalau madrasah boleh dirobohkan dan dibina di tempat lain, pasal apa kubur cina tu tak boleh dipindahkan ke tempat lain? Sila beri penjelasan, jangan sekadar menyalak nyaring tapi dicucuk hidung dan diseret oleh DAP ke sana ke mari. Blah la, Pakatan Rakyat penipu. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed 3:35

semua kjaan dlm msia ni akan membuat apa2 saja utk meraih sokongan & tak hilang sokongan utk kjaan partinya...jd anda mungkin nk tonjolkan perbuatan PAS di sini tp jgn butakan mata dgn apa2 yg dibuat BN juga...

simple je Mohamed...nak tolong cina simpan kubur dia atau pindah madrasah 200 ke 500 meter ke dari tempat asal tu salah ke?

Mohamed, isu2 kita lagi besar lagi...penjanaan ekonomi, sistem pendidikan, korupsi & rasuah, hubungan antara kaum itu isu2 yg kita nak kena ketengahkan..nk bergaduh pasal nak ubah surau & kubur...alaaahai..

January 14, 2013 at 6:27 PM

--------------------------------------------------------

Pak Dee, yang Pakatan Rakyat sibuk politikkan isu loji air Langat 2 di Selangor apahal, sedangkan ramai rakyat di Selangor menjadi mangsa mainan politik Pakatan Rakyat, malahan isu Lynas, itu projek pembangunan negara, yang Pakatan Rakyat sibuk membohong itu dan ini apahal pula?

Blah la, bila melibatkan kepentingan puak DAPigs dipertahankan dengan sepenuh jiwa dan raga, bila melibatkan kepentingan Islam dan bumiputera, macam-macam alasan diberikan hendak membela kegiatan perobohan Madrasah Salihiah yang berusia lebih 100 tahun, kononnya untuk kemajuan, projek RAPID bukan untuk untuk kemajuankah? Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Pak Dee said...

Mohamed

bila madrasah nak dipindahkan ada yg membangkang..bila kubur nak dipindahkan ada yg bangkang...sama la

PR atau mana2 parti boleh dan sepatutnye menolong mana2 yg dlm kekusutan..tak kira bangsa tak kira agama...

tu beza nya awak dgn saya..awak (mungkin penganut doktrin UMNO/Perkasa) melihat mereka sbg org cina buat kacau..sy melihat mereka sbg org cina dlm kekusutan & perlu tempat mengadu..mereka sy percaya org kampung biasa ja kalu di kawasan tu..

Pak Dee said...

Mohamed 9:48

hal loji sgor awak check fakta awak dulu...sapa yg main politik...? PKR ke UMNO?

komandomelayu said...

pakdee a/l pandykutty

takkan segala benda kau nak 'reverse psyco' tala balik semua salah umno!

mula2 nuar kau berjubo pastu umno pecat dia korang salahkan umno !

pastu nuar kau memantat bini org,china doll dgn bontot jantan gabra lari ke kdutaan turki pun umno salah!

pastu nuar kau dgn pas bodo jual segala benda sampai kalimah Allah pun salah umno gak!

sekarang kau nak pusing pasal air pulak salah umno jugak?

kau ni betul lah gila babi!!

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed 9:48

hal loji sgor awak check fakta awak dulu...sapa yg main politik...? PKR ke UMNO?

January 14, 2013 at 10:10 PM

----------------------------------

Jawapannya: PuKi-aR..... ada ape-ape yang ko nak tambah???

Anonymous said...

Pork dee otak pembelit.saling x tumpah mcm bos dia si kaki jubo itu.hehee

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed

bila madrasah nak dipindahkan ada yg membangkang..bila kubur nak dipindahkan ada yg bangkang...sama la

PR atau mana2 parti boleh dan sepatutnye menolong mana2 yg dlm kekusutan..tak kira bangsa tak kira agama...

tu beza nya awak dgn saya..awak (mungkin penganut doktrin UMNO/Perkasa) melihat mereka sbg org cina buat kacau..sy melihat mereka sbg org cina dlm kekusutan & perlu tempat mengadu..mereka sy percaya org kampung biasa ja kalu di kawasan tu..
January 14, 2013 at 10:08 PM

-----------------------------------------------------

Itukah sahaja jawapan kau Pak Dee? Pasal apa membangkang padahal kedua-duanya hendak dipindahkan ke tempat lain? Pasal apa isu kubur cina yang hendka dipindahkan kerana projek RAPID bukan main nyaring PAS menyalak sedangkan dalam isu Madrasah Salihiah bukan main gelojoh PAS nak robohkannya semata-mata nak buat shopping complex? Sila jelaskan dengan jelas, kalau kau jelaskan dengan pandir, kau sendiri pun tak faham apa yang kau cuba jelaskan itu kerana kau sebenarnya adalah pembohong! Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pak Dee said...
Mohamed 9:48

hal loji sgor awak check fakta awak dulu...sapa yg main politik...? PKR ke UMNO?

January 14, 2013 at 10:10 PM

----------------------------------------------------------

Siapa yang main politik pasal isu air di Selangor kau tanya? Jawapannya adalah Pakatan Rakyat, sebabnya mereka yang sekat tak bagi projek itu dijalankan kerana bidang kuasa tanah dalam kuasa kerajaan negeri. Sila kau pergi tanya Khalid Bhai pasal itu ini, tentu kau akan tahu cerita sebenarnya, lainlah kalau Khalid Bhai membohong dan kau pun mudah sangat kena bodoh, maka golongan pandirlah kau ini. Sedarlah diri, jadilah manusia yang berilmu, carilah maklumat dengan sumber yang sahih. Sedarlah, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Ade nak tanye pasal loji kat Selangor salah sape... ape punye soklan BODOH pork dee tanye ni oooiii...??

Pork dee, ko pergi cek kat dalam lembaga pengarah syarikat Syabas, tengok berapa peratus saham kepunyaan kerajaan negeri Selangor?? Lepas tu tengok pulak berapa ramai lembaga pengarah yang DILANTIK kerajaan negeri Selangor?? Ape kerja mereka buat?? Goyang kaki dan goyang telor ke?? Akhir bulan tau dapat elaun dari syabas... itu je ke???

Pak Dee said...

Mohamed

mana2 operator akan tolak masalah kpd tuan aset..ini kerenah mana2 operator aset..
MB sbg seorang yg byk pengalaman dlm peniagaan aku pecaya dh biasa dgn situasi begini (sbb aku pun tau la sikit2)..jd segala tindakan dia adalah utk kepentingan rakyat sgor (yg sebenarnye tuan punya aset)..
lg satu nk ckp ni..tangki2 yg ada ni pun Syabas tak boleh nk urus ni nak minta tangki lagi...kah kah kah,,

Anonymous said...

Ahli akademik dedah tembelang kerajaan Selangor isu air

SHAH ALAM 12 Jan. - Seorang ahli akademik dan pakar air hari ini mendedahkan tembelang kerajaan Selangor yang hanya menyalahkan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) berhubung krisis bekalan air sedangkan kerajaan negeri gagal melaksanakan tanggungjawab di bawah perjanjian konsesi air.

Dr Ahmad Zaharuddin Sani Ahmad Sabri, pensyarah kanan di Universiti Utara Malaysia (UUM) berkata agak melucukan juga apabila Syabas dituduh sebagai punca krisis air yang kini melanda 500,000 penduduk di 90 kawasan di Gombak dan Ampang dan kerajaan negeri mahu menyaman syarikat itu.

Beliau berkata kerajaan Selangor sebenarnya memiliki 30 peratus saham dalam Syabas dan walaupun bukan majoriti, ia pegangan saham yang besar dan malah mempunyai dua pengarah dalam lembaga syarikat berkenaan.

"Sebenarnya Syabas adalah di bawah kendalian kerajaan Selangor tetapi kerajaan negeri seolah-olah cuba menutup bahawa mereka mempunyai kepentingan di dalam Syabas.

"Seolah-olah mereka cuba menyatakan Syabas ini tidak ada kena mengena dengan kerajaan negeri.

"Apabila memiliki 30 peratus saham, ini kuasa yang besar dalam perniagaan tetapi kerajaan Selangor seolah-olah tidak nak ambil tahu pun apa yang berlaku dalam Syabas, seolah-olah Syabas adalah entiti yang bukan kena mengena dengan mereka dan ditambah seronoknya cerita, kerajaan negeri nak saman Syabas," kata Dr Zaharuddin.

Beliau berkata tindakan itu samalah seperti menyaman kerajaan Selangor sendiri yang memiliki 30 peratus saham di samping mempunyai dua pengarah dalam Syabas iaitu Noorusa'adah Othman dan Suhaimi Kamaralzaman.

“Kenapa asyik salahkan orang lain? Kenapa tidak dibincangkan semasa mesyuarat lembaga pengarah, menyatakan ini yang tak betul, ini yang perlu dibetulkan," kata beliau.

Dr Zaharuddin berkata kerajaan negeri nyata hanya mahu menjadikan isu air “mainan politik" semata-mata dan beliau tidak faham apa yang kerajaan Selangor cuba mengaburi rakyat ketika ini. - BERNAMA

Pak Dee said...

Mohamed

ni sebelum tido aku nk ckp...isu air kat sgor ni sebenarnya takde kene-ngene dgn air pun...mcm mana tu? lu pikir la sendiri...

Anonymous said...

Petaling Jaya: Kerajaan Selangor sengaja mengelirukan orang ramai berhubung isu air di negeri ini demi memenuhi agenda politik tanpa menghiraukan kepentingan pengguna dan ekonomi, kata seorang aktivis pengguna.

Presiden Persatuan Pengguna Subang dan Shah Alam (CASSA), Datuk Dr Jacob George, berkata maklum balas yang beliau terima menunjukkan kebanyakan penduduk Selangor keliru pihak mana yang betul dalam isu berkenaan.


Tarif air naik

Katanya, dalam keadaan yang dibelenggu kekeliruan, kerajaan negeri menimbulkan satu lagi perkara ke dalam isu berkenaan bahawa tarif air akan naik sekiranya Kerajaan Persekutuan meneruskan rancangan membina loji rawatan air Langat 2.

Jacob berkata, beliau kesal apabila mendapati beberapa EXCO Kerajaan Selangor yang sebelum ini aktivis dalam badan bukan kerajaan (NGO), melihat semua perkara secara negatif walaupun Kerajaan Persekutuan berniat baik dalam rancangan untuk memperbaiki keadaan di negara ini.

“Saya terbabit dengan pelbagai NGO selama 37 tahun. Saya dapat melihat permainan mereka (dalam isu air), strategi mereka dan mereka menimbulkan perkara yang tidak relevan, semata-mata untuk menyekat langkah yang cuba dilaksanakan Kerajaan Persekutuan,” katanya.

Beliau mendakwa kerajaan negeri juga menyeret isu antara pihaknya dengan Puncak Niaga Holdings Bhd ke dalam isu air di negeri ini sedangkan ia sepatutnya diselesaikan melalui platform lain.


Tak relevan

Katanya, masa yang digunakan untuk melayan perkara tidak relevan itu sepatutnya diguna untuk menyelesaikan krisis air yang bakal melanda Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya.

“Kenapa kerajaan negeri melakukan semua ini? Janganlah mencampuradukkan semua ini dan meletakkannya ke dalam satu bakul... ini tidak betul. Ia membabitkan masa depan kami, bukan saja penduduk Selangor, tetapi juga jiran kami (di Kuala Lumpur dan Putrajaya) kerana (krisis air) akan memberi kesan serius,” katanya.


Loji Langat 2 perlu

Mengenai rancangan pembinaan loji rawatan air Langat 2 yang mendapat tentangan kerajaan negeri, George berkata, semua kajian pakar menunjukkan projek itu perlu dilaksanakan segera memandangkan pengeluaran air yang dirawat menurun dengan ketara walaupun 34 loji sedia ada di Selangor beroperasi pada tahap maksimum.

Dalam hal ini, katanya, kerajaan negeri sekali lagi mengelirukan pengguna apabila berkata semua kawasan takungan dipenuhi air dan krisis air tidak akan berlaku, walaupun perkara yang dihujahkan ialah mengenai bekalan air dirawat yang tidak mencukupi.

Pak Dee said...

Anon 1:33

1. 30% tu tak besar kalu org lain ada 70%

2. Sgor & Syabas adalah dua entiti berlainan (itu asas dlm syarikat)..so kalu Sgor saman dia saman Syabas...sebuah entiti berlainan..hrp anda paham..

Dr. ni dpt Phd kat mana...memalukan status Phd tu ja...politik punya pasal..

Anonymous said...

Kelewatan Selangor bangun sistem pengepaman tambahan punca tiada air-Syabas

KUALA LUMPUR 2 Jan. - Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) mendakwa kelewatan kerajaan Selangor melaksanakan pembangunan sistem pengepaman tambahan di rumah pam Wangsa Maju di sini, menjadi punca kepada masalah ketiadaan air yang menjejaskan lebih setengah juta penduduk ibu kota sejak seminggu lalu.

Ketua Pegawai Eksekutif Syabas Datuk Ruslan Hassan berkata cadangan untuk membina sistem itu dikemukakan sejak 2009 dan pada Mac 2012, kerajaan Persekutuan meluluskan pelan pembangunan serta pinjaman untuk projek itu dibangunkan oleh Kerajaan Selangor.

"Tetapi sehingga kini, kita difahamkan projek ini masih di peringkat rundingan reka bentuk oleh Kerajaan Selangor dan dijangkakan projek itu akan mengambil masa setahun untuk disiapkan jika dilaksanakan dengan kadar "fast track"," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - BERNAMA

Anonymous said...

pork dee, ko nak pertikaikan prof aku peduli ape. Yang NGO Cassa tu ada unsur-unsur politik juga ke??? Udah la pergi melingkup dengan ko. Manusia kufur.....