Monday, January 14, 2013

MAJLIS SYURA PAS AMAL TEKNIK KONDOM POLITIK : WAJIB DESAK HJ HADI TARIK BALIK KENYATAANNYA MINGGU LEPAS !


INSIDEN YANG BERLAKU MALAM TADI.
Keputusan Majlis Syura PAS, 13 Januari 2013
Mesyuarat Majlis Syura Ulamak pada 2 Rabiul Awwal 1434 bersamaan 13/1/2013 mengambil keputusan sebulat suara bersetuju untuk menyatakan perkara-perkara berikut:
1) Allah adalah kalimah suci yang merujuk kepada Tuhan yang diimani oleh umat Islam, iaitu Allah Yang Esa, Tunggal, tidak beranak dan tidak diperanakkan.
2) Kalimah Allah adalah alami (universal) kerana Allah Tuhan sekalian alam. Siapa pun boleh menyebut kalimah Allah seperti mana orang Arab Jahiliyah yang tidak Islam menyebut Allah lah yang menjadikan alam ini.
3) Kalimah Allah adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya Allah. Kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar dari kalimah ini. Demikian juga tidak boleh kalimah asing hendak diterjemahkan kepada kalimah Allah.
Oleh kerana itu, menterjemah kalimah God atau Lord dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibolehkan kerana ianya salah dari segi makna dan salah guna, tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan yang nyata. Oleh kerana itu ia hendaklah dicegah.
Kenyataan media ini adalah memperjelaskan maksud kenyataan Al Mursyidul Am, Presiden dan seluruh kepimpinan PAS.
Mesyuarat Majlis Syura Ulamak PAS ini juga telah membincangkan isu sedutan ucapan Tuan Guru Presiden yang diangkat martabatnya menjadi amanat dan memutuskan untuk mendesak kerajaan supaya membenarkan Tuan Guru Presiden memperjelaskan isu tersebut sekurang-kurangnya satu jam secara langsung menerusi TV1 dan TV3.
Tuan Guru Datuk Bentara Setia
Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat
Al-Mursyidul Am, Parti Islam Se-Malaysia

Tuan Guru Datuk Dr Haron Din
Timbalan Al-Mursyidul Am, Parti Islam Se-Malaysia

INSIDEN KE 2 DI BAWAH.

INSIDEN KE 3 DI BAWAH.

kenyataan haron din yang mengeluarkan pandangan bahawasanya barangsiapa yang bersetuju untuk kafir menggunakan kalimah ALLAH maka dia akan jatuh kufur.

SOALANNYA ?
KENAPA MAJLIS SYURA TIDAK MENDESAK HJ HADI GUSDUR DAN MAT SABU UNTUK MENARIK BALIK KENYATAAN MEREKA YANG TELAH DIKELUARKAN MINGGU LEPAS ?

kenapa majlis syura  takut untuk membidas anwar yang telah berjaya memperdayakan presiden pas ?

kenapa majlis syura takut untuk membidas DAP yang secara terang mendesak kalimah ALLAH ini boleh digunakan oleh kafir ?

kenapa majlis syura keluarkan kenyataan kondom politik ?

160 comments:

Anonymous said...

kih kih kih.... nak jumpa wartawan pun mereka takut... terpaksa lari ikut pintu belakang.. sebijik macam penyamun....

Anonymous said...

Tunggu apa kata Dr Asri pulak lps ni.. hari tu bukan main lagi sokong Hj Hadi dan LGE..

Anonymous said...

Penyamun Tarbussss

Anonymous said...

Penyamun Tarbussss

Anonymous said...

Pening pencacai2 PAS nak spin isu ni.. Hari tu nak terbelit lidah sbb pertahan LGE dan Haji Hadi dlm isu kalimah Allah.. tiba2 Majlis Syura buat U-Turn pulak!
Apa2 hal pun keputusan Majlis Syura itulah yang sebaiknya.. berkata benar walaupun pahit kerana Allah.

Anonymous said...

Haji Hadi & Mat Sabu wajib bertaubat!!

yogibear's season said...

Segala puji tertentu bagi Allah swt yg membalik balikan hati manusia bg sesiapa yg Ia kehendaki.

Anonymous said...

Eloklah U-turn sekarang.. dah masuk kubur nanti xleh nak U-Turn lagi, jalan sehala dah!

Anonymous said...

Pencacai UMNO dan PAS buat hal lagi ... tak tau aku nak buat macam mana lagi .

Salleh said...

Minta baca Harakah hari ni? Isu penggunaan kalimah Allah dlm penerbitan2, UMNO punya salah. Plak dah!! Aku rasa mcm naik kereta masa pi cameron highland. Boleh muntah sbb jln berlengang lengok, berliku, mcm isu ni dlm PAS. Dah tu, kalau PAS amik alih pemerintahan, boleh ka tentang DAP, DAP mesti kata boleh, ANwar PKR mesti kata boleh, PAS sorang2 nk kata x boleh? So, PAS boleh lakukn ke kalau memerintah? Skrg ni pn kena usik skit ngan DAP dah tercirit2. Kalau andaikata dlm isu ni, PAS konsisten sejak dari awal lagi, saya mmg tabik. Mcm tu dikatakn pejuang islam sejati. DAP usik cmne pn, PAS tetap teguh. YG bestnye, PAS gunakan sejarah perjanjian Hudaibiyah utk mengatakan segala tindakannya skrg ni mengalah kpd DAP adalah btul dan terbaik. Weiiihh....tengok balik situasi dan konteks dulu. Malas nk citer panjang lebar, yg penting, PRU 13 ni, mari kita sama2 pangkah BN utk ajar PR, sama mcm kite buat dulu, pangkah PR utk ajar BN pada PRU 2008.

Anonymous said...

Gap ko baca la kenyataan tghh dan ko bandingkan dgn keputusan majlis syura ko jng jd munafik

Anonymous said...

flip flop lagi.. dok kata umno flip flop, depa lagi teruk.. mmg betui kondom la..

Anonymous said...

Bersendirian - Garang bagai seladang.

Bersama BA - Tenang bagai kerbau dipasang kelikir.

Bersama PR - Bagai lembu feedlot, tunggu masa utk di'gulai' oleh DAPigs.

Kesian....

Anonymous said...

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

o0o ..pecah lobang..rupanya Parti Islam Se-Malaysia (PIS) Pis Pus Pas..kahkahkah

Anonymous said...

Anonymous said...
Pencacai UMNO dan PAS buat hal lagi ... tak tau aku nak buat macam mana lagi .

January 14, 2013 3:47 PM

---------------------------------------------------

Pecacai DAPigs dah mula meracau dan merayau kerana sudah kepanasan. Pakatan Rakyat jelas perosak masyarakat, PAS sudah jelas jadi anjing suruhan DAP, tolak Pakatan Rakyat dasar perosak negara dan pemusnah keamanan masyarakat. Selamatkan Malaysia, tolak Pakatan Rakyat, sokonglah Barisan Nasional, selama lebih 50 tahun Malaysia aman di bawah pentadbiran Barisan Nasional tetapi baru 5 tahun Pakatan Rakyat wujud dah jadi macam-macam huru hara di Malaysia. Rakyat Malaysia sekalian, pilihlah dengan penuh rasional, jangan terpedaya dengan janji Kampung Buah Pala dan janji RM 50 sebulan untuk kanak-kanak pra Sekolah di Selangor. Selamatkan Malaysia, undilah Barisan Nasional demi kesejahteraan kita bersama insyaAllah Barisan Nasional akan menang besar dalam PRU 13 nanti. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Satu persatu tuduhan keji PAS terhadap UMNO telah terpelanting ke muka PAS, sedarlah ulama politik PAS, jangan kerana politik kedengkian sanggup mengkhianati masyarakat dan agama pun sanggup diputar belitkan dengan begitu tidak bertanggungjawab sekali, sedarlah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Sdr salleh kita tunggu keputusan pru rakyat akan tukar kerajaan pusat dari bn ke pr insyaallah

Anonymous said...

CAKAP PAS PIS PUS. MCM BUIH SABUN, ULAMAK PAS PATUT NYE KO KASI WARNING KAWAN KO BUDAK CINA LGE, BARU GENTLMEN BRO. DUNIA TAK KIAMAT!

Anonymous said...

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu,

...Allah SWT itu MAHA ADIL, dia beri nikmat kuasa atas dunia yang sedikit kepada mereka yang kononnya mengaku menjaga agamanya (puak2 khawarij Pas)....rupa2 nya mereka lebih suka melihat kehanchoran sesama saudara seagama seperti UMNO dgn tuduhan2 palsu. Nah!...lihat mereka saling bercakaran sesama mereka hanya dgn 1 kalimah sahaja, iaitu penggunaan nama Allah!

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!

HANCHOR2...HANCHOR PAKATAN!
HIDUP2...HIDUP BARISAN!

-nik aji smahafiraun-

Anonymous said...

Anonymous said...

Sdr salleh kita tunggu keputusan pru rakyat akan tukar kerajaan pusat dari bn ke pr insyaallah

January 14, 2013 4:18 PM

-----------------------------------------------------

Boleh blah la, Pakatan Rakyat jenis penyamun, pembohong, penghasut, apa satu tak tau nak buat, sikit-sikit salahkan Barisan Nasional, semua kegagalan Pakatan Rakyat disalahkan kepada Barisan Nasional, kalau jadi kerajaan, Pakatan Rakyat hanya akan bermain politik sajalah macam di Kedah, Penang, Kelantan dan Selangor sekarang ini, pembangunan jadah apa yang dibuat melainkan berceramah setiap hari, kemudian membohong dengan membuat poster penipu di sana sini kononnya sumbangan kepada masyarakat, tapi tak dibuat pun, dasar pembohong, penipu yang tak boleh dipercayai. Pakatan Rakyat boleh blah, dasar penipu yang tak boleh dipercayai. Sedarlah semua, jangan terpedaya dengan golongan pembohong seperti Pakatan Rakyat ini, dasar komunis yang berpura-pura alim, lepas berkuasa berperangai jahat mengalahkan perompak. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pecacai Pakatan Rakyat terutama PAS dan Langsi serta Pak Dee, sila jawab persoalan ini:

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...

Sdr salleh kita tunggu keputusan pru rakyat akan tukar kerajaan pusat dari bn ke pr insyaallah

January 14, 2013 4:18 PM

----------------------------------------------

Ini apa cerita? Sila jelaskan.

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

En mohamad yg jelas umno dh lama jd anjing mca mic org melayu d belakang dlm ekonomi lihat lah p pinang kerusi umno lebih tp km dari gerakan berpuluh tahun d johor dari 80an pertambahan kerusi cina ketara sekali tanah d johor bnyk dh d tangan cina ini kah yg d katakan perjuang nasioNalis melayu....mari lah pengundi d malaysia berubah jng d harap lg umno utk org melayu perosak melayu yg terhebat d dunia ayuh ABU

Anonymous said...

Anonymous said...
Sdr salleh kita tunggu keputusan pru rakyat akan tukar kerajaan pusat dari bn ke pr insyaallah

January 14, 2013 4:18 PM

----------------------------------

Ok, kita tukar dalam mimpi Al-Juburi... we have the numbers... jangan tak caye pulak tau...

Anonymous said...

Anonymous said...
En mohamad yg jelas umno dh lama jd anjing mca mic org melayu d belakang dlm ekonomi lihat lah p pinang kerusi umno lebih tp km dari gerakan berpuluh tahun d johor dari 80an pertambahan kerusi cina ketara sekali tanah d johor bnyk dh d tangan cina ini kah yg d katakan perjuang nasioNalis melayu....mari lah pengundi d malaysia berubah jng d harap lg umno utk org melayu perosak melayu yg terhebat d dunia ayuh ABU

January 14, 2013 4:27 PM

--------------------------------------

Bila masa UMNO jadi anjing MCA dan MIC? Dalam Barisan Nasional, semua parti yang mewakili kaum-kaum di negara ini bermesyuarat dengan penuh berhemah untuk mencapai kata sepakat demi kesejahteraan semua. Lihatlah UMNO tidak sekat hak kebudayaan dan agama kaum bukan Islam dalam MIC dan MCA, dan MCA dan MIC juga tidak kacau hak keistimewaan Islam dan bumiputera, tetapi lihatlah PAS yang sangat jelas jadi anjing suruhan DAP menyalak ke hulu ke hilir untuk kepentingan DAP hinggkan PAS sanggup pecat Dr. Hasan Ali dari PAS dan PAS juga sanggup menindas Y.B. Nasharuddin Md. Isa kerana kelantangan mereka mempertahankan akidah umat Islam, PAS lebih rela jadi anjing DAP dengan menindas ahli mereka yang begitu lantang mempertahankan Islam. Sangat jelas PAS adalah anjing suruhan DAP yang dicucuk hidung dan diseret ke sana ke mari oleh DAP untuk kepentingan agenda sekular dan plurasima DAP dan PKR.

Sila ulas persoalan saya pasal ini :

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Sedarlah dan insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Ini yang aku kelakar dengan PAS ni, kalau berceramah bukan main lagi cukup dengan rujukan sejarah praktik Rasulullah SAW dalam dakwah baginda menyebarkan Islam.
Tapi praktik diorang hari ni penuh dgn benda2 yg mendatangkan
keraguan dan perpecahan, tidak istiqamah dan asyik nak menyalahkan UMNO aje.
Ini langsung tidak sama dgn asas praktik Rasullullah SAW. Jadi kepada ahli2 PAS kalaulah bahasa doa pun bahasa boxing(K.O. K.O. K.O.) yg korang tdk sepatutnya ucapkan korang ucapkan, dan idiom yang dicakapkan Tun Mahathir pun yg cukup senang difahami korang tak paham2.
Itu tandanya korang belum faham sepenuhnya praktik dakwah Rasullullah SAW dan perlulah bersederhana dalam semua hal bang ooi! baru cahaya hikmah menyelinap kat dalam sanubari.

Anonymous said...

En mohamad yg jelas PAS dh lama jd anjing PGayR DAPig org melayu PAS d belakang dlm ekonomi lihat lah p pinang kerusi PAS hanya da sebijik, camner nak naikkan ekonomi PAS di sana. Tanah cina DAPig di kelantan dah makin bertambah saban tahun. Inikah dinamakan perjuang melayu islam PAS....mari lah pengundi d malaysia berubah jng d harap lg PAS utk org melayu perosak melayu yg terhebat d dunia ayuh Allah Bersama Umno

Anonymous said...

Anonymous said...
Sdr salleh kita tunggu keputusan pru rakyat akan tukar kerajaan pusat dari bn ke pr insyaallah

January 14, 2013 4:18 PM

----------------------------------

Ok, kita tukar dalam mimpi Al-Juburi... we have the numbers... jangan tak caye pulak tau...

January 14, 2013 4:30 PM

---------------------------------------

Mana dia janji 16 September 2008, selepas penduduk Kampung Buah Pala dan kanak-kanak pra sekolah di Selangor ditipu, kemudian pecacai dan balaci Pakatan Rakyat pula ditipu, tetapi yang peliknya pecacai dan balaci Pakatan Rakyat tetap tidak menyedarinya, apalah punya manusia. Sedarlah, insaflah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Salleh said...

Xpe la, kita lihat sendiri bila PRU13. Dulu aku pangkah PR masa 2008, sbb BN mmg teruk waktu tu. Tapi kali ni BN dh berubah, PR plak lagi teruk. Aku adalah sebhg pengundi2 yg tidak berparti, dan menilai sape yg lebih baik. Kali ni, aku x silap, dan aku rasa pemilihan kt universiti baru2 ni telah membuktikn bahawa PR yg bakal kalah. Dulu masa 2008, wakil mahasiswa pro pembangkang yg kuasai pemilihan, dan BN kalah dibbrp negeri. Kali ni dipemilihan yg sama, pro kerajaan plak yg bnyk menang, dan aku rasa akan diterjemahkn dlm PRU13. Tengoklah nanti.

Anonymous said...

Anonymous said...
Sdr salleh kita tunggu keputusan pru rakyat akan tukar kerajaan pusat dari bn ke pr insyaallah

January 14, 2013 4:18 PM

----------------------------------

Ok, kita tukar dalam mimpi Al-Juburi... we have the numbers... jangan tak caye pulak tau...

January 14, 2013 4:30 PM

---------------------------------------

Mana dia janji 16 September 2008? Selepas penduduk Kampung Buah Pala dan kanak-kanak pra sekolah di Selangor ditipu, kemudian pecacai dan balaci Pakatan Rakyat pula ditipu, tetapi yang peliknya pecacai dan balaci Pakatan Rakyat tetap tidak menyedarinya, apalah punya manusia. Sedarlah, insaflah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Megat Alam Gempita said...

Hahaha

Bila dah kantoi nak salahkan UMNO juga. Lepas tu nak minta plak TV1 dan TV3 bagi depa peluang nak jelaskan keputusan mereka. Ini semua politik putar alam, auta dan dusta jer nak kantoi kemaluan.

No layan biar mereka jawab sendiri dengan DAP dan PKR...shame on you PAS!

Anonymous said...

Cai, bagi la link skali, org lain pun nak baca.

Anonymous said...

LIM GUAN ENG TUNTUT TERJEMAHAN BIBLE KE BAHASA MELAYU PERKATAAN TUHAN GUNA ALLAH...PAKATAN RAKYAT NI KADANG BODOH JUGAK... LIM GUAN ENG TU DARI PARTI MANA??? DAP... HARI TU MEETING PERINGKAT TERTINGGI PR CAKAP JE LA KAT DAP TU TAK BOLEH GUNA PERKATAAN ALLAH DALAM TERJEMAHAN BIBLE...SEBAB MAKSUDNYE LAIN...ALLAH IALAH TUHAN UMAT ISLAM..(TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH)...NI HJ HADI DOK SALAHKAN BN/UMNO LA...PADAHAL YANG MENUNTUT TU LIM GUAN ENG... APA YANG DITUNTUT??? GUNA PERKATAAN ALLAH DALAM TERJEMAHAN BIBLE...JAWAPANNYA TAK BOLEH LA!!!!

Anonymous said...

Mat Sabun dan Haji Hadis dah jatuh kufur sebab sokong kalimah Allah digunakan oleh orang kafir. Wajib bertaubat.

Anonymous said...

Kau tunggu je le. Tak kan tercapai impian kau tu..
Pas akan terkubur di pru nanti. Aku bukan anti pas tapi aku anti pemimpin pas. Pemimpin pas sekarang ni adalah pelacur hina yang melacurkan agama demi kepentingan politik.

Anonymous said...

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

January 14, 2013 4:33 PM
------------------
Terkedu penganut PAS nak mnjawabny Encik Mohamed....

Pertahankn kuboq cina kat Pengerang PAS dapat $$$$ masyukkk...sbb tuh depa mengggila mmprtahankn...

Robohkn madrasah Salihiah kat Kedah sanun PAS pon dapat $$$$...jadi PS pon mnggila nak robohkn...

Kalimah Allah bg Kristian guna sbb Hadi dah kowtim dgn LGE..nnt menang lu bole jadi MENTELI..menteli ape wa xtau...sbb tuh Hadi mnggila mmprtahankn kata2 dia...

Pokok pangkal perjuangan PAS bkn krn Islam atau mmprtahankn Islam atau mnjaga martabat Islam tapi menuntut DONIA yg penting....

Anonymous said...

GAP!!!

apa??teknik kondom politik??!!

ni mana punya istilah kau cekau ni GAP?? tapi serius kelakar, kena sangat dgn PAS!!!

Anonymous said...



keluar bulatan,

masuk barisan

Anonymous said...

Assalammualaikum,
Sesiapa saja orang Islam yang membenarkan perkataan Allah digunakan olih orang bukan Islam, samalah dosanya dengan membenarkan orang Islam murtad. Tiada ulama Islam sebenar yang sanggup berbuat demikian kecuali ulama jahat akhir zaman seperti yang diriwayatkan:

“Kelak akan datang di akhir zaman segolongan manusia, di mana wajah-wajah
mereka adalah wajah manusia, namun hati mereka adalah hati syaitan; seperti
serigala-serigala buas, tidak sedikit pun di hati mereka rasa belas kasihan.
Mereka gemar menumpahkan darah dan tidak berhenti dari (melakukan) kekejian. Apabila kamu
mengikuti mereka, maka mereka akan memperdaya kamu. Akan tetapi, apabila kamu
menghindari mereka, maka mereka akan mencela kamu. Apabila berbicara dengan mereka,
mereka akan membohongi kamu. Dan apabila kamu memeberinya kepercayaan, mereka akan
mengkhianatinya.
Anak kecil mereka jahil, pemuda mereka licik. Sementara yang tua tidak memnyuruh berbuat baik
dan melarang yang yang mungkar. Mereka itu sentiasa membangga diri dalam kehinaan. Dan
meminta apa yang ada pada mereka bererti kesusahan.
Orang yang santun di tengah mereka adalah sesat, dan orang yang menyuruh kepada perbauatan
ma’ruf malah menjadi tertuduh. Orang beriman di kalangan mereka adalah lemah, sedangkan
orang fasiq menjadi mulia. Sunnah di tengah mereka adalah bida’ah, sedangkan bida’ah itu
sendiri adalah sunnah. Maka ketika itu mereka dikuasai oleh orang-orang paling jahat di antara
mereka. Sedangkan orang pilihan apabila ia menyeru, pasti tidak akan dihiraukan.”
(Hadith Riwayat Thabrani- Kitab Al-Mu’jam Al-Kabir)

Penghuni pondok.

yogibear's season said...

One down a few more to go!

1)Isu kalimah...kira2 settle lah.

2)Amamat...?

3)Video besi...?

4)Mat Indera...?

5)Moral PM-elect...?

6)BN K.O...K.O. BN...?

...dll???

Langkah seterusnya...Talak Bain Kubra dgn PR,...Baru lah sokongan umat Islam kembali kpd PAS.

Anonymous said...

JANGAN BENARKAN BUKAN ISLAM GUNA PERKATAAN ALLAH SAMA ADA DI GEREJA ATAU DI MANA JUA? KERANA IA AKAN MENGELIRUKAN UMAT ISLAM DAN BUKAN ISLAM...PIHAK BERKUASA KENA TEGAS DALAM ISU INI... ALLAH TUHAN UMAT ISLAM...(INGAT SYAHADAH KITA ORANG ISLAM...TIADA TUHAN YANG DISEMBAH MELAINKAN ALLAH, NABI MUHAMMAD ITU PESURUH ALLAH)

Anonymous said...

N Ajis pon pandai lari ikot pintu belakang!!!!!!!!!!!

Alamak tok gundu ...ambo xpahe la...kejap buleh ore kristian gune kalimah Allah...tup2 doh xbuleh pulop...

Ambe fenin..fenin....ambe tengok Bulan PAS dah kejap bulat kejap lonjong kejap dah macam roket.....

hu hu hu hu hu hu hu

Anonymous said...

saudara2 ku sekelian, percayalah, dgn berubahnya pendirian PAS terhadap isu kalimah Allah, bermakna kemenangan utk umno BN yg mempertahankan kalimah allah, dan kemenangan utk umat islam keseluruhannya. ingatlah segala usaha kita adalah jihad, tulisan kita adalah jihad, kita tak payah masuk yahudi,kita tak payah masuk kristian, kita tak payah masuk hindu, kita tak payah masuk buddha, tapi kita menjadi kafir dgn membenarkan kalimah Allah digunakan oleh org kafir.

Anonymous said...

Mana dia juak-juak Pakatan Rakyat pergi? Mana perginya Pak Dee dan Langsi yang sebelum ini begitu nyaring menyalak ke hulu ke hilir memutar belit itu dan ini, bila nak jawab soalan saya tadi, saya ulangi soalan saya.

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Jawapan cikai Pakatan Rakyat terhadap segala persoalan adalah ini semua salah UMNO dan kerajaan Barisan Nasional, sebab itulah yang diajar oleh pimpinan Pakatan Rakyat termasuk tok guru politik, jenis totok punya penyokong Pakatan Rakyat, disuapkan najis pun ditelan dengan penuh bersemangat. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Alhamdulillah. Dalaman PAS sendiri tolak 100%. Dalam kitab Bible jelas menyatakan jesus christ adalah god/tuhan. Apakah kita sanggup izinkan kalimah Allah digunakan pada seorang manusia?

Ini bukan hanya soal kalimah tetapi akidah.
Kalau god dalam kristian sama pengertian dalam islam bolehlah diizinkan atas alasan ahli kitab tetapi ajaran bibble kini sudah jauh tersasar. Mereka percaya tuhan itu dlm bentuk trinity yg berkaitan dgn kelahiran tuhan jesus christ.

Yang saya hairan kenapa minda Hadi tak terbuka utk kaji dulu agama kristian sebelum bersetuju dgn mereka? Malah Vatican sendiri mengizinkan hanya dari segi diplomasi kerana masih ada negara yg menggunakan ditanah arab. Bukan sokong 100%.

usin said...

dlm musyawarah dewan ulama pas, agaknya tuan mursyidul takde penyokong. dia yg benarkan penggunaan kalimah Allah oleh bukan penganut Islam, lepas tu jawatankuasa dia kata tak boleh. mau merah padam muka dia kena tandatangan keputusan. hj nik aziz la yg paling loq laq....

Anonymous said...

Penduduk Kampung Buah Pala ditipu.

Mana dia janji Anwar yang cakap lepas 2 minggu Pakatan Rakyat menang di Penang maka tanah Kampung Buah Pala akan dikembalikan kepada penduduk berkenaan?

Kanak-kanak pra sekolah ditipu.

Mana dia janji menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor yang hendak berikan RM 50.00 sebulan kepada setiap kanak-kanak pra sekolah? Bukan setakat RM 50.00, sedangkan RM 5.00 pun tak ada, malahan 50 sen pun tak ada, lagi teruk sampai 5 sen pun tak diberikan, sekadar nak pembohong semuanya boleh oleh Pakatan Rakyat sedarlah.

Ibu tunggal ditipu.

Mana dia janji menifesto PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor untuk bantuan kepada ibu-ibu tunggal? Apa pun tak ada, pung pang pung pang sana sini membohong sajalah Pakatan Rakyat ini, sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Pelajar ditipu.

Mana dia janji RM 1000.00 untuk setiap pelajar yang berjaya melanjutkan pengajian tinggi di kolej dan universiti? Satu sen pun tak ada apa cerita? Sedarlah semua, Pakatan Rakyat memang penipu.

Penghuni Flat dianak tirikan, tak dapat bekalan air 20m3 percuma.

Mana dia janji PRU 12 Pakatan Rakyat di Selangor kononnya nak berikan bantuan bekalan air percuma 20m3, sedangkan penghuni flat tak dapat tetapi penghuni banglo mewah dapat 20m3 air percuma apa cerita? Apa sudah jadi ni Khalid Bhai? Beri penjelasanlah.

Banyak lagi janji manismu yang ditaburkan oleh Pakatan Rakyat untuk membohongi rakyat kerana hendak memancing undi, bila gagal semua salahkan Barisan Nasional, semua kegagalan Pakatan Rakyat dibebankan kepada Barisan Nasional, dasar pembohong punya Pakatan Rakyat, sedarlah, kalau Pakatan Rakyat yang berak di tengah jalan, pasal apa nak tuduh itu salah Barisan Nasional tak cuci taik Pakatan Rakyat itu sedangkan yang buat taik, yang berak tengah jalan adalah Pakatan Rakyat? Sedarlah, insaflah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Servant of God said...

Anonymous said...

En mohamad yg jelas umno dh lama jd anjing mca mic org melayu d belakang dlm ekonomi lihat lah p pinang kerusi umno lebih tp km dari gerakan berpuluh tahun d johor dari 80an pertambahan kerusi cina ketara sekali tanah d johor bnyk dh d tangan cina ini kah yg d katakan perjuang nasioNalis melayu....mari lah pengundi d malaysia berubah jng d harap lg umno utk org melayu perosak melayu yg terhebat d dunia ayuh ABU

January 14, 2013 at 4:27 PM

------------------------------

Yang kau jadi anjing DAP kau tak sedar laa pulak?

Anonymous said...

Asalamualaikum...
ceit....dah tengahari buta matahari tegak ataih kepala lagi mau pasang sportlight....nin dia melayu2 duitan...ringgit dianak mata.....walawaeh...pastakpas ceciter....

Anonymous said...

Dulu tuduh UMNO golongan mungkar kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC walaupun kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC itu untuk kepentingan nasional.

Sekarang, kerana kepentingan politik PAS sanggup bukan setakat kerjasama, malahan dah sampai jadi anjing suruhan DAP yang dicucuk hidung dan diseret ke sana ke mari untuk menyalak nyaring mengiakan apa saja kehendak DAP, apa cerita?

Dulu marah sangat kepada pimpinan Barisan Nasional tak laksanakan hudud walaupun UMNO di dalam Barisan Nasional secara perlahan-lahan menjalankan dasar Islam supaya difahami dengan jelas oleh orang bukan Islam bahawa Islam itu bukanlah ganas dan kejam sebagaimana momokan orang Barat.

Tetapi sekarang PAS boleh pula benarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya, macam mensyirikkan Allah pun dibenarkan, lihat kenyataan Hadi Awang yang kata tak apa kalau kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tak mencapai maksud sebenarnya, itu apa maksudnya, boleh ke Allah disamakan dengan God of Father, God of Son dan Holy Spirit? Sekarang lagi lawak, lepas mendapat kecaman termasuk dari ahli-ahli PAS sendiri, maka Nik yang sebelum ini menjadi penyokong tegar kenyataan Hadi Awang dalam isu membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam hingga terdedah kepada perbuatan mensyirikkan Allah, maka dengan terhegeh-hegeh dia tandatangani pula kenyataan melarang bukan Islam gunakan kalimah Allah pula, kononnya kalimah Allah tak boleh digunakan sesuka hati, tak boleh disamakan dengan sesuatu yang lain pula, apa cerita ni, sekejap halal, sekejap haram, apakah PAS boleh buat hukum sesuka hatikah untuk halalkan itu dan ini demi kepentingan politik? Sedarlah semua.

Lihatlah sikap PAS yang sanggup buat apa saja untuk kepentingan politik mereka. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian, adalah sangat berbahaya golongan yang mudah diperkudakan seperti PAS ini, kemudian bahaya juga golongan pluralisma seperti PKR dan adalah sangat berbahaya golongan ekstrimis kaum yang sangat kiasu yang sentiasa menganjingkan PAS untuk kepentingan mereka seperti DAP ini. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sedarlah selama lebih dari 50 tahun kita hidup aman damai di bawah pentadbiran Barisan Nasional, kemudian adanya Pakatan Rakyat negara kita huru hara. Buatlah pilihan dengan bijak untuk kepentingan kita semua dan generasi kita pada masa akan datang di kemudian hari. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Dulu tuduh UMNO golongan mungkar kerana bekerjasama dengan MCA dan MIC walaupun kerjasama UMNO dengan MCA dan MIC itu untuk kepentingan nasional.

Sekarang, kerana kepentingan politik PAS sanggup bukan setakat kerjasama, malahan dah sampai jadi anjing suruhan DAP yang dicucuk hidung dan diseret ke sana ke mari untuk menyalak nyaring mengiakan apa saja kehendak DAP, apa cerita?

Dulu marah sangat kepada pimpinan Barisan Nasional tak laksanakan hudud walaupun UMNO di dalam Barisan Nasional secara perlahan-lahan menjalankan dasar Islam supaya difahami dengan jelas oleh orang bukan Islam bahawa Islam itu bukanlah ganas dan kejam sebagaimana momokan orang Barat.

Tetapi sekarang PAS boleh pula benarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya, macam mensyirikkan Allah pun dibenarkan, lihat kenyataan Hadi Awang yang kata tak apa kalau kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tak mencapai maksud sebenarnya, itu apa maksudnya, boleh ke Allah disamakan dengan God of Father, God of Son dan Holy Spirit? Sekarang lagi lawak, lepas mendapat kecaman termasuk dari ahli-ahli PAS sendiri, maka Nik Aziz yang sebelum ini menjadi penyokong tegar kenyataan Hadi Awang dalam isu membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam hingga terdedah kepada perbuatan mensyirikkan Allah, maka dengan terhegeh-hegeh dia tandatangani pula kenyataan melarang bukan Islam gunakan kalimah Allah pula, kononnya kalimah Allah tak boleh digunakan sesuka hati, tak boleh disamakan dengan sesuatu yang lain pula, apa cerita ni, sekejap halal, sekejap haram, apakah PAS boleh buat hukum sesuka hatikah untuk halalkan itu dan ini demi kepentingan politik? Sedarlah semua.

Lihatlah sikap PAS yang sanggup buat apa saja untuk kepentingan politik mereka. Sedarlah semua rakyat Malaysia sekalian, adalah sangat berbahaya golongan yang mudah diperkudakan seperti PAS ini, kemudian bahaya juga golongan pluralisma seperti PKR dan adalah sangat berbahaya golongan ekstrimis kaum yang sangat kiasu yang sentiasa menganjingkan PAS untuk kepentingan mereka seperti DAP ini. Sedarlah rakyat Malaysia sekalian. Sedarlah selama lebih dari 50 tahun kita hidup aman damai di bawah pentadbiran Barisan Nasional, kemudian adanya Pakatan Rakyat negara kita huru hara. Buatlah pilihan dengan bijak untuk kepentingan kita semua dan generasi kita pada masa akan datang di kemudian hari. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

AKU PUN TUNGGU KOMEN DR ASRI.......CERDIK TAK KOMEN DIA. ?

Anonymous said...

ULAMAK PAS DAH HILANG KREDIBILITY.
LIM GUAN ENG MASIH STEADY.
BERAPA KUKUH NYA LIM GUAN ENG HINGGA " MAJLIS SYURA" PUN TAK BERANI.
SYABAS LIM GUAN ENG.........YOU GOT THE POWER !

yogibear's season said...

Sorilah Gap, rasa terpanggil nk C&P komen dr blog Dr. Dzul Ahmad atas keputusan Majlis Syura..khas buat cai2 Pakatan,

jayenjr PERMALINK
January 14, 2013 5:05 am
YB
How la??
One day boleh, next day cannot….why didn’t anyone tell us this before last Saturday? Unless I have misunderstood it, PAS is basically taking the same stand as UMNO has – non-muslims cannot use the word Allah in translations of the holy books.
What gives? Is it PAS senses a shift in the political floor since last “agreed” that they had no issues?
Please give us a break, many of are all cari makan types. We hardly have time to listen to contradicting statements from politicians, especially after we have decided where our votes in the coming GE should go.

...

Bomo,...Mmuuaahhahahaha..

Anonymous said...

Apakah kata Chua Soi Lek pula? Bodoh punya UMNOgok!

yogibear's season said...

Anon 548,

Dr.Asri dia ahli Majlis Syura mana?

...klu berasal dr Najd...sebaiknya buat duno jer..

Anonymous said...

Anonymous said...

Apakah kata Chua Soi Lek pula? Bodoh punya UMNOgok!

January 14, 2013 at 5:57 PM

------------------------------------------------

Alasan biasa Pakatan Rakyat, bila mereka dah berak di tengah jalan, bila dah bau busuk, mereka akan tuduh Barisan Nasional yang salah sebab tak cuci, sedangkan yang berak tengah jalan adalah Pakatan Rakyat, pasal apa Barisan Nasional nak pergi cuci pula?

Mangkuk, sila kau pergi tanya Lim Guan Eng pasal keputusan Majlis Syura PAS, apakah pendirian DAP dalam isu ini, apakah DAP akan mengadakan keramaian besar-besaran meraikan keputusan Majlis Syura PAS ini?

Jangan sibuk salahkan orang lain, sila lihat diri sendiri dulu. Sedarlah diri, bertaubatlah.

Soalan saya ini tak mau jawabkah, kalau ada otak jawablah.

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Salleh said...

Chua Soi Lek mmg x bising pn, sbb mmg dh tahu perkara ni dr awal2 lagi. Tiada isu yg timbul. Buat ape nk cari pasal masuk campur. Yg dok bising2 DAP sbb nk kan sokongan kristian sabah sarawak. Bebal btul korang. Cmni ke tahap mentaliti budak2 PR?

Anonymous said...

Anonymous said...

Apakah kata Chua Soi Lek pula? Bodoh punya UMNOgok!

January 14, 2013 at 5:57 PM
--------------------
ish ish ish...xsangka tol puak penganot pakatan neh!!!! mst dgr pendapat/fatwa ostat CINA ke?

Apa pandangan dan saranan cerdik pandai Islam xcukup ke ?

Ostat yg baca surah AURA ko xnak tny lak ke?

Anonymous said...

Majlis Syura nak minta 1 jam dalam RTM dan TV3 untuk Hadi Awang jelaskan isu ini, tak payahlah, hari itu dalam Perhimpunan Kemungkaran Pakatan Rakyat pada 12 Januari 2013 pasal apa tak buat penjelasan? Malahan ruangan Hadi Awang dalam Harakah, buatlah penjelasan, kemudian buat penjelasan dalam SuaraTakAdil Langsung PKR Haprak itu, malahan boleh minta suratkhabar sampah Roket dan Roketkini buat sidang media, apahal tak guna semua media Pakatan Rakyat ini, dulu PAS haramkan pengikut mereka menonton RTM dan TV3, sekarang pasal apa terhegeh-hegeh pula Hadi Awang nak beri penjelasan melalui RTM dan TV3? PAS sudah keliru, satu persatu tuduhan keji PAS terhadap UMNO telah terpelanting dengan dahsyatnya semula kepada PAS. Oleh itu sedarlah, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...

Apakah kata Chua Soi Lek pula? Bodoh punya UMNOgok!

January 14, 2013 at 5:57 PM
--------------------
ish ish ish...xsangka tol puak penganot pakatan neh!!!! mst dgr pendapat/fatwa ostat CINA ke?

Apa pandangan dan saranan cerdik pandai Islam xcukup ke ?

Ostat yg baca surah AURA ko xnak tny lak ke?

January 14, 2013 at 6:07 PM

----------------------------------------------------

Sekarang PAS dah ada ketetapan baru pasal kalimah Allah, itu pun lepas kena lanyak dengan pengikut bawahan mereka yang tak puas hati dengan Hadi Awang dan Nik Aziz. Sekarang, apakah PAS berani ajak DAP berdebat pasal isu kalimah Allah mengikut keputusan Majlis Syura PAS ini? Malahan kalau tak mau berdebat pun, apakah PAS berani mengadakan sidang media dengan mengajak semua pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat terutama Lim Guan Eng, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Nurul Izzah dan Anwar untuk mengumumkan pendirian PAS ini, sila ajak sekali ahli-ahli dan penyokong ketiga-tiga parti haprak ini untuk menyaksikan pendirian baru PAS ini, ada beranikah? PAS hanya tau berkokok di belakang DAP saja, di depan DAP siap jilat kaki DAP kerana takutkan DAP tak sokong PAS, PAS lebih utamakan jadi pecacai tahap anjing suruhan kepada DAP kerana nakkan sokongan DAP daripada kepentingan agama, bangsa dan tanah air. Sedarlah semua, insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

penganut PAS said...

Aduh!... mana nak sorok kote ni.. malu..malu!!..

Salleh said...

Memang pun, satu persatu terpelanting, tp...yg best tu, dh kena kt muka pn boleh buat2 bodo lagi? Muka dh lebam pn leh wat bodo lagi? Ludah pun kena jilat balik. Bkn tu je, DAP pn sama , hentam2 kaw2 SPR, last terpelanting kt muka sendiri balik. Hahahah.... yg Maha Berkuasa nk tunjuk balik, jgn terlalu onar sgt, fitnah org lain keterlaluan sgt.....haa...skrg nih....rasakan. BN/UMNO skrg ni....auto cruise....xperlu susah payah sgt..semua fitnah2 tu automatik patah balik. Hehehehe...

Anonymous said...

PAS=Parti Ajaran Sampah. PAS tidak boleh percayai ! Pemimpin sampah ahli pun jadi sampah !

yogibear's season said...

Pok Leh 615,

Tumpang sekaki...

M m u u a a h h a h a h a h a...!

yogibear's season said...

Auto cruise2 jugak ...

BRIM 2.0 biarlah jd RM 1000 spt cadangan anak Pak Yassin tu..!

Anonymous said...

Saudara Penghuni pondok
Anon January 14 2013 5:02pm.

Alhamdulillah, saudara telah menghantarkan komen berbentuk ilmiah. Cukup baik. Saya sokong dan teruskan usaha sedemikian semuga saudara saudara kita yang tersasar jauh akan kembali kepangkal jalan. Amin.

Anonymous said...

PRESIDEM KATA YES TAKUT SOKONGAN CINA LARI.
SYURA KATA NO TAKUT SOKONGAN MELAYU LARI.
ITULAH POLITIK AMANYA.
CINA LARI, MELAYU LARI, MAKA PAS TERUS MASUK KUBORRR............YANG ENNG DAP.
HADI PERGI BALIK JADI NELAYAN..............THE END.

Anonymous said...

Satu lagi perangai puak Pakatan Racun haram ni kalau dah kantoi dan tak bleh nak spin, habis orang lain kena heret sekali, betul2 sebijik dgn perangai Anwar penipu. Anwar bukan nabi lah woi korang nak jadikan dia contoh ikutan korang sampai bila aa?

Anonymous said...

Boleh sebut kalimah Allah kalau benar2 mengenali Allah,kalau tak kenal buat apa sebut Allah?Manusia yg paling dikutuk Tuhan ialah mereka yg menyebut Allah tetapi tidak mengenal Allah SWT.

Anonymous said...

Sekarang PAS dah ada ketetapan baru pasal kalimah Allah, itu pun lepas kena lanyak dengan pengikut bawahan mereka yang tak puas hati dengan Hadi Awang dan Nik Aziz. SERUPA DENGAN KAWAN DIA DAP TU,SALAH HITUNG UNDI...BILA KENA BANTAH,KRITIK,DAP PULA KATA SALAH KIRA.ORG2 MUNAFIK MANA MAU AKUI KESALAHAN.

Jijan Mali said...

Aku tak sangka apa yang aku sangsi selama ini terbukti benar, confirm 100%. Majlis Syura PAS-pis-pus terdiri dari spesis jantan-jantan 'JNT' - Jantan No Teloq!!!!!....muahahaha

hangkedee said...

Pas parti HARAM JADAH. Tahniah kerana PAS berjaya bersama DAPIG Meratakan Surau Solahiyah.Cakap atas pentas ceramah bergegar gegar last sekali telor di buat sambal belacan oleh DAPIG.TAKEBEER!

hangkedee said...

Selamat menjamu selera babi pangang bersama Mat sabu dan Lim guan eng.pasti sodap.

hangkedee said...

Ambo sokong sokmo.pas pis pus yg.penting fulus.Sila edar tin Milo....

komandomelayu said...

mana kau langsi?

ke dah jadi paderi!

Anonymous said...

Hahaha...
Bila dh x tau nk cakap apa, cmnielah ayatnya...
Ko tgk sejarah dari dulu, pernah x UMNO bgtau yg si kapi bleh guna ALLAH?
UMNO siap punch dlm perlembagaan yg Islam agama rasmi Malaysia..skng sapa yg lebih brcirikan Islam?
Bab ekonomi plak mcm ko bgtau, bnda nie ko kena refer sejarah, pendatang cina dh trlebih dulu kuasai dunia perdagangan di Malaysia, tp Alhamdulillah dgn insentif UMNO dn BN skng nie, semua bumipuyra bleh invest dlm pasaran REIT, bumiputra skng nie dh mula kuasai main biz port, main biz infrastructure, main biz trading contoh Jakel, MPH bookstore etc, bumiputra kuasai biz trading yg involve pakaian wanita melalui skim SME utk peniaga kecil dan peniaga on9 dan banyak lagi yg dulu dikuasai kaum len..
Perlahan2 bumiputra penetrate market..
Tp masalhnya bila ada bumiputra ug berjaya ada plak langau bising kt yg berjaya tue kronie lah, amik rasuah lah..kalo x dengki mmg x sah org2 kita nie..
Cmner nk maju bak kata lu bro..ntah2 lu punsma bodo ngn hati busuk..

Lu kalo stakat nk ulang skrip lama, lu mmg bodo la bro...
Bnda skng dh berubah, lu tu masih ayat lama bebal sgt nk tgk perubahan skang.

Gua nk nasihat, jgn jd bodo mcm neek najees. Dia dh bodo, lu jgn jd mcm dia.

Anonymous said...

Hahaha...
Bila dh x tau nk cakap apa, cmnielah ayatnya...
Ko tgk sejarah dari dulu, pernah x UMNO bgtau yg si kapi bleh guna ALLAH?
UMNO siap punch dlm perlembagaan yg Islam agama rasmi Malaysia..skng sapa yg lebih brcirikan Islam?
Bab ekonomi plak mcm ko bgtau, bnda nie ko kena refer sejarah, pendatang cina dh trlebih dulu kuasai dunia perdagangan di Malaysia, tp Alhamdulillah dgn insentif UMNO dn BN skng nie, semua bumipuyra bleh invest dlm pasaran REIT, bumiputra skng nie dh mula kuasai main biz port, main biz infrastructure, main biz trading contoh Jakel, MPH bookstore etc, bumiputra kuasai biz trading yg involve pakaian wanita melalui skim SME utk peniaga kecil dan peniaga on9 dan banyak lagi yg dulu dikuasai kaum len..
Perlahan2 bumiputra penetrate market..
Tp masalhnya bila ada bumiputra ug berjaya ada plak langau bising kt yg berjaya tue kronie lah, amik rasuah lah..kalo x dengki mmg x sah org2 kita nie..
Cmner nk maju bak kata lu bro..ntah2 lu punsma bodo ngn hati busuk..

Lu kalo stakat nk ulang skrip lama, lu mmg bodo la bro...
Bnda skng dh berubah, lu tu masih ayat lama bebal sgt nk tgk perubahan skang.

Gua nk nasihat, jgn jd bodo mcm neek najees. Dia dh bodo, lu jgn jd mcm dia.

mohamed said...

Pemimpin2 PAS ini berkelulusan tertinggi, belajar jauh2 di luar negri, perkara yang basic macam ni pun tidak bersefahaman.

Boleh jadi pendapat mereka ini tidak jujur dan iklas. Ianya murahan dan berubah2 mengikut arahan atau keadaan semasa.

Anonymous said...

Kondom cap ayam. Sekejap bocor sekejap tak. Tak leh percaya punya kondom. Elok geng pas sarungkan atas kepala mereka... parti hipokrit...

Tukang Komen said...

Tok Guru dua ekor tu dah terkangkang dijentik telor oleh majlis syurah. Ingatkan pandai sangat beragama rupa2nya bodoh. Sekejap boleh sekejap tak boleh dah memang perangai ulamak bebal.

Lainkali nik dan hadi rujuk pada mereka yg lebih ilmunya bukan ikut kata tok pek kong DAP.

Anonymous said...

Dua dua wajib di sunat kan semula. Sunat terdahulu terbatal...

Anonymous said...

LYNAS dibantah kerana industri tersebut akan memecahkan monopoli industri nadir bumi di negara China.

RAPID Pengerang dibantah kerana dikhuatiri akan merencatkan pertumbuhan ekonomi di Singapura yang juga turut menjalankan industri yang sama.

Mereka hanya membantah jika apa jua yang kerajaan laksanakan boleh menjejaskan bisnes mereka. Segala-galanya adalah tentang bisnes dan duit. Oleh sebab itulah dalam HKR121 tak ramai golongan mereka yang hadir kerana perhimpunan tersebut tidak memberi faedah langsung kepada bisnes mereka.

Anonymous said...

Terkini. 50 minit lalu

Ayah pin baru saja mengisi borang keahlian pas. Menurut beliau fahamam pas kini sealiran dengan konsep tuhan kerajaan langit dia. Bertambah lagi ahli sesat pas.

Anonymous said...

PAS dan UMNO harus bersatu . Tapi sebelum bersatu , ahli akar umbi PAS kena buang segala pemimpin perasit dalam PAS .

Anonymous said...

PAS akan hancur Allah pun tak dapat tolong. Orang Muslim dan Kahfir tak akan percayanya lagi ! Ha Ha Ha

Anonymous said...

alahaiii...

caii....ooo...caiii

semalam cakap lain ...hari kantoi cakap lainn...

terfikir amal-amal selama ni...adakah mengalir macam air ke longkong ,

( macam mana nak kutip balik..masa pun dah singkat)

Jual nama tuhan..hukumnya kufurrr..mcm boleh jatuh murtad..-
Allah itu Esa,satu,tiada yang setara dgnNya..bukan ada tiga..tida anak dan diperanakan..

Jual le lebai,serban..satu sen pun tak guna jika akidah dah rosak..

Anonymous said...

Kalau umno hamba mca & mic dan kayakan bkn melayu patutnye x wujudla dapig yg kate umno rasis.

Anonymous said...

Kenyataan FLIP FLOP dari Murshitol Am PAS, ntah berapa lama boleh bertahan kenyataannya ini....

KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sebelum ini menyokong penggunaan kalimah Allah pada Bible versi Bahasa Melayu seperti diminta Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, menukar pendirian dan sebaliknya cuba menjelaskan kenapa kalimah itu tidak boleh digunakan oleh bukan Islam.

Majlis Syura Ulama PAS malam tadi memutuskan bahawa kalimah Allah tidak boleh digunakan oleh bukan Islam berikutan kemarahan masyarakat Islam terutama mufti dan cendekiawan Islam terhadap pendirian asal Nik Aziz dan juga Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyokong saranan DAP itu.
Akur dengan keputusan majlis syura yang turut dihadirinya, Mursyidul Am PAS itu berkata, keputusan itu dibuat kerana khuatir ia bertentangan dengan maksud sebenar kalimah itu seperti umat Islam yang percaya bahawa Allah itu adalah Esa (Satu).

"Allah ini adalah nama bagi Tuhan. Kita (Islam) namakannya (Allah). Jadi kalau ada orang lain, agama lain yang tidak mempunyai tuhan yang satu tiba-tiba mahu menggunakan nama Allah, itu tidak betul.

"Allah itu adalah tuhan yang Satu. Yang Maha Berkuasa. Kalau agama lain yang (mempunyai) tuhannya tidak satu atau lebih, itu mengarut. Kalau nak guna boleh, tapi salahlah (maksud sebenar)," katanya kepada pemberita sewaktu pulang dari Kuala Lumpur di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra, Pengkalan Chepa di sini, hari ini.

Beliau memberi contoh penganut Kristian percaya kepada Trinity yang sama sekali tidak boleh menggunakan kalimah Allah kerana tidak menepati maksud sebenar.

Majlis Syura Ulama PAS telah memutuskan kalimah Allah adalah kalimah khusus yang Allah menamakan diri-Nya Allah dan oleh itu tidak boleh diterjemahkan kepada mana-mana bahasa di dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar kalimah itu.
Selain itu majlis itu juga memutuskan mana-mana kalimah asing tidak boleh diterjemahkan kepada kalimah Allah.

Sebelum ini pakatan PAS, DAP dan PKR membuat ketetapan bahawa kalimah Allah boleh digunakan oleh penganut semua agama tetapi dengan syarat tidak disalahgunakan. - BERNAMA

Anonymous said...

syukur Alhamdulillah...akhirnya kita bersatu semula tentang kalimah Allah

Anonymous said...

sebelum ini, jenuh commentator pro kerajaan berhujah sebab tidak menyokong perkongsian kalimah Allah.

jenuh juga pencacai2 spt pak dee dan langsi sokong. siap kata open minded lagi kononnya..

kini, majlis syura pas pun dah bersuara. mana dia suara2 yg sokong perkongsian tu? apsal senyap je?

Anonymous said...

Perghhhhh hebatnya Tok Guru dah buat konar baring ar...bukan 45darjah tapi 360darjah..!

Tahap Tok Guru memang kena expert bab konar..bravo..bravo..muahahahaha

Pstttt..lagi awal klu N.ajis kata bukan muslim tak boleh guna Kalimah Allah kan senang.Sekarang sapa yng malu?Umno juga yng salah.Nasib ko memang selalu malang lah umno..kihkihkihkih.

Anonymous said...

nampak sangat ulama pas ni kurang ilmu agama...sembang je lebih...aku dah nampak bila dia kata tentang nabi muhammad baru2 ni...macam mamat kat kg..dari situ dah boleh nampak kurang arif pengetahuan ulama..tapi byk ckp pula..rakyat pun kena tipu hidup2...

Amoii cun said...

Bagus lah kalau dah sedar.....Anak aku baru tahun 2 pun tahu Allah tu khas untuk agama Islam aje.Kenapa pak aji tu cakap boleh dipakai oleh orang kristian. Semoga penarik balikan ini dibuat atas kesedaran bukan bermotif politik yelah...takut pengikut lari...heheheh

Tukang Komen said...

Musyidul AM Nik Aziz wajib lepas jawatan sebab tak cukup ilmu buat fatwa songsang.

Aziz,Hadi dan Mat Sabu tiga kartun dalam Pas. Mengaku jelah bodoh.

Eh! pencacai pas si Langsi dan sekor Pak Dee tu mana erk. Cuti sakit ke?
Rihat cukup2 ye pastu meh sini.

Jijan Mali said...

Perghhhhh hebatnya Tok Guru dah buat konar baring ar...bukan 45darjah tapi 360darjah..!

Tahap Tok Guru memang kena expert bab konar..bravo..bravo..muahahahaha

Pstttt..lagi awal klu N.ajis kata bukan muslim tak boleh guna Kalimah Allah kan senang.Sekarang sapa yng malu?Umno juga yng salah.Nasib ko memang selalu malang lah umno..kihkihkihkih.


January 14, 2013 at 9:00 PM
=================================

Anon9:00pm - bukan 360darjah tapi 180 darjah. Kalu 360 dia balik semula sokong 'Tuhan Allah Trinity' kawan baik DAPpigs depa tu. Macammanapun kata-tata ulamak 'ular dalam semak' PAS-pis-pus ni tak boleh digunapakai dah. Kita dah tahu hitam-putih hati dia. Depa reverse 180darjah sebab depa tahu depa dah 'screw up' dan banyak ahli depa sendiri dok maki kau-kau kat depa....bukannya sebab takut kat bala' Allah swt. Depa ni memang patut diberikan gelaran Ulamak - 'Ular Dalam Semak'....muahahaha

Anonymous said...

Nik Ajis dan Hadi jalani kursus kilat 'kalimah ALLAH' anjuran Majlis Syurah.

Jelas ulamak Diluar Pas benar.

BILA NAK TOBAT WEI!

Anonymous said...

KESIAN LANGSI. MERAJOK AGAKNYA. PAK DEE GI MANA ERK! GI RESTORAN TOM YAM AGAKNYA. KEH KEH KEH. KESIAN BEROK2 CACAI DAP.NAK TENGOK KOMEN2 KT SINI PUN TAK BERANI. MALUUUUUS.

Anonymous said...

KESIAN LANGSI. MERAJOK AGAKNYA. PAK DEE GI MANA ERK! GI RESTORAN TOM YAM AGAKNYA. KEH KEH KEH. KESIAN BEROK2 CACAI DAP.NAK TENGOK KOMEN2 KT SINI PUN TAK BERANI. MALUUUUUS.

Ayah Man said...

Sudah banyak termakan budi(wang, kereta, pangkat, rumah dll) maka, memilih utk tidak bersetuju dgn orang2 yg memberi itu, adalah menjadi satu perkara yg amat susah. Kita korbankan semua dan apa saja tapi tidak kepentingan kita.

Anonymous said...

MUKA2 SYAITAN BERTOPENGKAN ALIM ULAMAK PAS MUSIBAT!!!!

Anonymous said...

Tak payah suroh Hadi dan Mat Sabu bertaubat lebih baik suroh Dua ekor Binatang ni Cepat mampos!!!

Bawak si N.ajis Haram Jadah gi mampos skali!!!

Anonymous said...

Setelah bersusah payah si penyokong mereka bersilat dgn hujah, alasan, sejarah, nas, dalil, ayat dan hadis utk membela kenyataan terdahulu pemimpin mereka, skrg sang pemimpin mula memberi kenyataan yg bertentangan. Dan sekali lagi si penyokong membuka langkah silat yg lebih sumbang dgn menolak semua kesalahan kpd UMNO.

Kan mudah kalau dr awalnya pemimpin mereka yg kononnya islamik terus berbincang dgn semua institusi yg menjaga hal ehwal islam di Malaysia bersama-sama dgn ahli agama dlm UMNO utk terus mendapatkan satu ketetapan. Dan sbg komponen dlm gabungan mereka rasanya lebih sopan jika mereka yg menyampaikan perkara ini kpd si pencetus isu iaitu LGE. Dan atas dasar setiakawan dlm komponen rasanya juga lebih sopan jika si pembawa isu bertolak ansur demi menjaga sensitiviti penyokong komponen yg lain.

Anonymous said...

MAKLUMAT PENTING UNTUK DIFIKIRKAN!!!

Sejak kebelakangan ni, perasan tak byk statement yg keluar dari mulut Nik Aziz dan Hadi Awang bercanggah dan terburu-buru...

Dulu Nik Aziz kata boleh guna klaimah Allah dlm bible bahasa melayu...tapi sekarang, lepas diberi penerangan oleh majlis syura, dia buat U-turn.

Hadi awang pun sama...

ANALISA SAYA:
Ada satu gerakan halus untuk memalukan dan merosakkan nama baik Hadi awang....Hadi awang telah diberi informasi yg salah...
Apa yg berlaku telah merosakkan kredibiliti hadi awang....Mungkin , ini akan digunakan nanti sebagai alasan utk menyingkirkannya...Dengan cara ini, maka Mat Sabun akan dilantik sebagai pemangku presiden PAS.

Inilah gerakan halus yg dibuat oleh agen yahudi (semua org dah tahu siapa agen ni)untuk merosakkan dan meliberalkan PAS.

Agen yahudi ni pun pernah berkata, PAS tak akan kemana selagi dipimpin oleh gologan ulamak!!!

Sebab tu dia guna cara halus, supaya ulamak dapat disingkirkan sedikit demi sedikit dan gologan rendah moral/mulut longkang seperti Mat Sabun dapat dilantik sebagai presiden..

Maka akan tercapailah cita-cita agen yahudi keparat ni!!!!


RENUNG RENUNGKANLAH!!!!!

Anonymous said...

Pokok pangkalnya pemimpin. Bagaimana yg selalu disebut, bila sang pemimpin mula bersiul si penyokong pasti akan menari mengikut irama siulan.

Anonymous said...

Jian Mali...

Terimakasih tolng betulkan aku punya math!

Sebenarnya aku nak pancing Langsi puaka dan pak dee dtang bagi komen.Isu kalimah Allah merekalah yng menyokong kenyataan Hadi Awang dngn mengalahkn ilmu yng ada pada mufti,tok guru pondok dan ulama majlis syura PAS yng menentang kalimah Allah di gunakan oleh agama kristian.
Bila tak nampak nama dia kat sini teringat aku satu teka teki masa kecik2 dulu kenapa babi jalan tundukan muka ?kihkihkihkihkih.

aku9pm

Anonymous said...

MAKLUMAT PENTING UNTUK DIFIKIRKAN!!!

Sejak kebelakangan ni, perasan tak byk statement yg keluar dari mulut Nik Aziz dan Hadi Awang bercanggah dan terburu-buru...

Dulu Nik Aziz kata boleh guna klaimah Allah dlm bible bahasa melayu...tapi sekarang, lepas diberi penerangan oleh majlis syura, dia buat U-turn.

Hadi awang pun sama...

ANALISA SAYA:
Ada satu gerakan halus untuk memalukan dan merosakkan nama baik Hadi awang....Hadi awang telah diberi informasi yg salah...
Apa yg berlaku telah merosakkan kredibiliti hadi awang....Mungkin , ini akan digunakan nanti sebagai alasan utk menyingkirkannya...Dengan cara ini, maka Mat Sabun akan dilantik sebagai pemangku presiden PAS.

Inilah gerakan halus yg dibuat oleh agen yahudi (semua org dah tahu siapa agen ni)untuk merosakkan dan meliberalkan PAS.

Agen yahudi ni pun pernah berkata, PAS tak akan kemana selagi dipimpin oleh gologan ulamak!!!

Sebab tu dia guna cara halus, supaya ulamak dapat disingkirkan sedikit demi sedikit dan gologan rendah moral/mulut longkang seperti Mat Sabun dapat dilantik sebagai presiden..

Maka akan tercapailah cita-cita agen yahudi keparat ni!!!!


RENUNG RENUNGKANLAH!!!!!

Anonymous said...

9;58

Hahahahaha....tak payah di renungkan ko punya analisis.

Sebabnya kerana mereka berdualah umat islam berpecah belah di Malaysia!
Klu di analisa kenyataan2 mereka berdua semuanya ada kaitan dgn undi!

Isu hudud,pangkah PAS masuk syurga,umno kafir,kalimah Allah dan banyak lagilah.Cakap melibatkn kepentinagan akidah umat islam pun tak konsisten.
Dan merekalah satu2nya kumpulan pemimpin politik di dunia yng bangunkan umat islam dgn AIR LIURRRRR....ceramah..ceramah..ceramah.Habok pun tarakkkkk!!

Oleh itu mereka berdua boleh get outtttttttt!!!!

Anonymous said...

Hadi selalu buat kenyataan bercanggah...beliau seperti diarahkan untuk bercakap perkara yg dia sendiri tak pasti...

Tujuannnya satu...iaitu untuk merosakkan kredibiliti dan memalukan Hadi supaya beliau akan dilihat sebagai pemimpin tak berwibawa...Beliau telah diberi informasi yg salah...

Dgn cara ini, sennag Hadi awang disingkirkan...untuk memberi laluan kepada golongan anwarinas iaitu Mat sabun

Anonymous said...

PAS KALAH EH! PAS KALAH EH! PAS KALAH!

Anonymous said...

Muka-mukakufur.

Anonymous said...

Orang UFO ketawa sampai perut sakit pasal manusia sangat BODOH selalu gaduh tentang agama. Tak baik-baik pergi kerja cari duit asik gaduh tentang agama. Berapa harga sekilo agama ? Kah Kah Kah

oej said...

1. Cai PAS dan tok guru nya sedang ligat berpikir mcm mana nak spin balik isu kalimah Allah ini..

2. Episod paling malang dalam PAS apa bila tok guru yg bijak bicara terpaksa keluar kot pintu belakang apabila bacol untuk berjumpa wartawan.

3. Episod baru dalam sejarah negara apabila MAJLIS FATWA KEBANGSAAN dilihat lebih berwibawa, lebih diyakini, boleh dipercayai dan lebih berintegriti berbanding Majlis Syura Ulamak PAS yang hancor.. Sahlah mereka adalah ulamak politik yang membuat keputusan hanya berdasarkan kepentingan politik puak mereka sahaja.

4. Kemenangan kepada UMNO yang konsisten mempertahankan Islam dalam wadah yang lebih bersederhana tetapi teramat tegas.

5. Bagaimanakah muka Nuar Ibrahim, LGE dan Hadi apabila mereka bertemu dalam masa terdekat ini..

6. DOA k.o. MAKAN DIRI..

MASYALLAH.. ALLAH SEMAKIN MEMBERIKAN PETUNJUKNYA KEPADA UMAT MELAYU ISLAM.. BILA DAH NAK SEMAKIN DEKAT DGN PRU INI...

Anonymous said...

agak2 kalau majlis syura menetap semua isteri pemin islam menutup aurat.apa komen ko GAP

Anonymous said...

Haji Hadi & Nik Ajis orang yang tiada prinsip hidup.

Anonymous said...

anon 10 01pm
Ya, andaian tuan berasas, saya juga sependapat seperti tuan . Yg hairan nya adakah cuma DHA dan Nasha saja ke yg perasan benda ni? rasanya tidak, oleh yg demikian apakah yg lain dalam PAS tu ada agenda lain atau mmg tidak arif pasal politik moden?

Anonymous said...

10;34

Lu punya ammak hisap lu punya appak lianchu pun boleh ketawa baca lu punya komen hahaha.

Jijan Mali said...

Anon 10:01 & 10:24....

Nak renung dan pikiaq apa lagi??? Ulamak'Ular Dalam Semak' Hadi tu memang dah tak layak memimpin satu Parti Islam. Kalau perkara yang asas tu pun dia boleh konfuis. Dia tak tahu ke kupasan Surah Al-Ikhlas??? Cakap sgholah dari Universiti Madinah???? Aku yang sekolah mat saleh ni pun tahu Allah swt itu ialah Allah yang esa bukanya 'Tuhan Allah Triniti' DAPpigs laknatullah tu. KAlau inilah caranya, macam ko cakap Mat Sabun '121' nak take over dan nak serahkan PAS-pis-pus pada Anwar Al-Jubs Wal-Liwati, biar kan. Biaq lingkup PAS-pis-pus dari bumi Melayu ni....ada aku kisah.

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Pemimpin PAS tidak bercanggah dalam isu penggunaan nama Allah kerana ia semacam telah disepakati sejak isu ini berbangkit semula menjelang Krismas tahun 2012 iaitu pada 25 Disember 2012.


Mereka jelas bersetuju, Islam tidak boleh menghalang penggunaan nama Allah oleh orang bukan Islam tetapi mereka tidak bersetuju nama Allah digunakan dalam Bible Bahasa Melayu sebagaimana dicadangkan oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng.

Namun begitu, ia banyak dikelirukan oleh laporan yang kurang tepat selepas ia dibincang dengan meluas dalam media.

Berikut adalah sebahagian dari kronologi bagaimana isu ini dibincangkan dan berkembang.


1) 24 Disember: Menjelang Krismas 2012, Lim Guan Eng dalam ucapannya mencadangkan agar Bible terjemahan Bahasa Malaysia dibenarkan untuk menggunakan nama Allah.

Namun, Setiausaha Politik beliau, Zairil Khir Johari menjelaskan, yang dimaksudkan oleh Lim Guan Eng adalah untuk penggunaan Bible di Sabah dan Sarawak kerana ia telah lama digunakan di sana.

2) Datuk Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS dalam Sinar Harian tidak bersetuju nama Allah digunakan dalam Bible Bahasa Melayu kerana ia akan kelirukan umat Islam.

3) Dr Rani Othman, Pesuruhjaya PAS Selangor juga tidak bersetuju Bible Bahasa Melayu gunakan nama Allah. Kenyataan ini disiarkan oleh Sinar Harian.

4) 26 Disember: Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Penerangan PAS dalam kenyataan bertulisnya menegaskan nama Allah tidak tepat digunakan dalam Bible Bahasa Melayu kerana terjemahannya dari God sepatutnya Tuhan bukannya Allah. Bagaimanapun dia setuju Allah boleh digunakan Kristian dalam amalan ibadat dan gereja mereka.

PAS: Ganti ‘God’ dengan 'Tuhan' elak polemik


5) Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam kenyataan bertulisnya yang diedarkan selepas Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat berkata, Islam tidak menghalang nama Allah digunakan bukan Islam tetapi jangan salah guna.

Kalimah Allah: Islam benarkan tapi jangan salah guna


6) 29 Disember: Utusan melaporkan, Datuk Harun Taib, Ketua Dewan Ulama penggunaan kalimah Allah khusus untuk Islam dan seluruh umatnya sahaja.

Laporan Utusan: Kalimah Allah khas untuk Islam

Namun dalam Harakahdaily selepas itu, Harun Taib menjelaskan, ia ditujukan kepada penggunaan dalam Bible Bahasa Malaysia.

Laporan Harakahdaily: Kalimah Allah: Penjelasan Ketua Dewan Ulamak PAS


7) 10 Januari: FMT melaporkan Naib Ketua Dewan Ulamak, Datuk Mahfodz Mohamad dan Ketua Pemuda, Nasrudin Tantawi bersetuju dengan kenyataan Presiden PAS.


Laporan FMT di sini

8) Sinar Harian melaporkan, Naib Ketua Dewan Ulamak, Datuk Mohamad Daud berkata beliau setuju bukan Islam bebas guna nama Allah tetapi tidak setuju ganti God dengan Allah dalam Bible.

9) 13 Januari: Majlis Syura Ulamak PAS memutuskan sesiapapun boleh menggunakan kalimah Allah namun kalimah itu tidak boleh diterjemahkan ke dalam mana-mana bahasa dunia kerana tidak menepati kehendak sebenar dari kalimah ini. Oleh kerana itu, menterjemah kalimah God atau Lord dari mana-mana kitab agama bukan Islam kepada perkataan Allah tidak dibolehkan kerana ianya salah dari segi makna dan salah guna, tidak menepati kehendak sebenar yang boleh membawa kekeliruan yang nyata. Oleh kerana itu ia hendaklah dicegah.

Majlis Syura: Semua boleh guna tetapi tidak boleh terjemah nama Allah

PERINGATAN: Komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini dan adalah milik peribadi akaun pemilik laman sosial ini. Dengan itu, segala risiko akibat komentar yang disiarkan TIDAK menjadi tanggungjawab Harakahdaily. Komentar yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Para komentar dinasihatkan bertanggungjawab dalam menulis dan elakkan komentar melampau dan berbaur perkauman.

Tukang Karut said...

Aku malas nak komen apa2, yg pastinya AKU AKAN UNDI UMNO/BN nanti, walaupun ada perkara yg UMNO/BN buat dulu aku tak setuju/menyampah. Kerajaan BN dah banyak berubah skrg ni, dan dibandingkan dgn PR, BN adalah PILIHAN TERBAIK utk aku berikan sokongan dlm menjaga BANGSA, AGAMA DAN NEGARA aku. Keputusan muktamad buat kami sekeluarga besar.

Tak kisahlah apa org lain nak cakap pasal UMNO/BN tapi aku lebih benci org yg mengaku lebih Islam dari org Islam lain mempermainkan benda2 yg bersangkutan dgn agama aku demi utk mendapat keuntungan politik. Boleh jalanlah, dah betul2 menyampah dah.

oej said...


1. Satu lagi episod yang aku ingin lihat adalah bila mana Hadi awang dan Nik Ajis meminta maaf kepda rakyat Malaysia kerana kesilapannya ini.. kerana mebuat kenyataan yang penting tetapi mendahului mesyuwarah..mendahului jemaah. ada keberanian kah mereka..? berapa jam kah pula di mintanya untuk keluar tv1 atau tv3 kali ini?

2. Amanat HJ Hadi bagaimana pula?

3. Bagaimana jawapan Nik Aziz mengenai pemberian tanah 6400 ekar kpg Nga dan Ngeh?

komandomelayu said...

1041

kote kau bulu tumbuh ke belum nak bagi komen?

hal aurat ni memang wajib tapi tertakluk pada tuan tubuh atau suami atau ibubapa yg akan menanggung dosa bukan majlis bubur syura kau! mangkok!

org sibuk pertahankan yg paling penting iaitu tunjang agama iaitu kalimah Allah !
kau sibuk nak tonjol konon pandai agama !

Anonymous said...


1055.. berbelit-belit auta ko.. nak spin apa lagi lah ko ni.. SUDAH SUDAH LAH....SUDAH TERANG LAGI BERSULUH..

komandomelayu said...

kesimpulan kes kalimah Allah

TERBUKTI HADI AWANG DAN NIK AJIS BELUM LAYAK BERGELAR ULAMAK KERANA MASIH CETEK ILMU AGAMA DALAM SEMUA SEGI!

yang layak jadi cikgu tadika ajar a ,b, c!

Anonymous said...


1055.. KAN senang kalau jemaah atau majlis yang membuat penjelasan.. ni presiden cakap lain, mursidur AM ikut, yang lain cakap macam lain.. dah jelas..penjelasan yg pelbagai.. semua cerdik pandai ko yg tak berapa bijak tu nak bg penjelasan.. semua nak tunjuk pandai.. yg kau tukang cai...
INI BENDA YANG AMAT PENTING MELIBATKAN AQIDAH.. Tapi ko berpecah belah.. yg dibawah ni lg konfius bagai nak gila..

Anonymous said...

Akhirnya PAS terperangkap oleh UMNO tak dapat lawan dengan UMNO tentang kalimah Allah. PAS perlu belajar dengan UMNO. UMNO tua dan licik jaga-jaga.......

Anonymous said...

Pas, pokok pangkalnya kena ada sifat rendah diri - kalau dah telanjur mintala maaf, tarik balik apa yg dh telepas dr mulut. Bukan nak hala tuju peluru sbb silap sendiri kpd org lain. (Salahkan umno dalam semua hal). Aku walaupun menyokong umno/bn tapi rasa hormat aku kpd gol ulama dlm pas adalah tinggi. X soh nk cmpur la dgn puak2 abg mat, mat put, kalid gereja @ zul ahmad.

Bila kita maaf, sedar silap kita... itu tidak sedikit merendah kan martabat kita pada pandangan masy. Bermaafan itu satu sifat yg Allah SWT puji.

Pas kalau nk kembalikan semula penghormatan masy kpd mereka, kena fikir2kanlah ... mana yg lebih utama. Menjaga mashlahat umat @ menjaga hati puak2 nuar berahim & tokong penang tue. Bila dah telanjur, mula la bersilat lidah nk mengelak benda yang dia sendiri terlepas cakap. Ingatlah pesan luqmanul hakim - jagalah hati dan lidah.

Anonymous said...

Peluru dah habis golongan bodoh semulajadi (GBS) tembak Rosmah tak pakai tudung......balik balik Rosmah tak pakai tudung.....balik balik Rosmah tak pakai tudung.Otak singkat....janggut dan jubah sahaja labuh.Pakai tudung tapi sokong Ambabiga dan Lina Joy....pakai tudung tapi menyengutukan Allah S.W.T. .....pakai tudung tapi berhasad dengki,fitnah,maki hamun,busuk hati,dengki khianat.....pakai tudung tapi rosakkan agama sendiri.....pakai tudung tapi mengkhianati tanah air sendiri......pakai tudung tapi B.J merata tak kira tempat....laki orang pun boleh....surga dalam tangan itu janji Pork Nick.INGAT.......TAK PAKAI TUDUNG...TAK PAKAI TUDUNG....TAK PAKAI TUDUNG.... macam....NAK CARI KAYU....NAK CARI KAYU....NAK CARI KAYU...

Jijan Mali said...

Anon 10.55

KAlau dah pencacai PAS-pis-pus, pencacai jugaklah sampai kesudah. Nak jugak tegakkan benang basah kau. Pokoknya para 'Ulamak - Ular dale Semak' mu tu dah buat 'screw up' besaq punya. Jangan lah nak berbelit-belit lagi. Engkau ni kalau aku jumpa ko dengan ulaq anaconda dalam hutan tu, aku biaq anaconda tu telan ko hidup-hidup dulu lepas tu aku pikiaq dulu nak bunoh ke tidak si anaconda tu. Anaconda tu tak jahat sebab fitrah dia telan manusia berbelit macan ko ni.

Anonymous said...

Tak ada ke usul nanti oleh PR untuk pecat majlis ulama yang tak ikut cakap Presiden Pas pis pus......kah.....kah...kah...

Anonymous said...

Betul saudara. Terlepas geram selepas majlis syura juga menentang semula isu kalimah Allah. Tn guru nik ajis dlm TV3 tentang juga...pelik...itu hari sokong habis. Tinggal tuan presiden Pas lagi. Dgn isu ini. PAS akan kalah teruk......tunggu PRU 13...Ramai sudah keluarga dulu penyokong Pas akan beri undi kpd BN.

Anonymous said...

Langsi sedang pikiaq nak cakap majlis syura ada konspirasi dgn BN.....kih.....kih...kih.....muahhhh....

Anonymous said...


Anon 1202.. ada kemungkinan tuh... keh..keh..kehh..

Anonymous said...

Patutnya tn guru hadi kena buat conar baring jugok baru betul. Pas tu baru minta guan eng tarik balik. Settle. Pas tu kau tunggu jer PRU 13. Ambo dok sokong doh wehh.....

Anonymous said...


KENAPA SEMAKIN DEKAT DGN PRU SEMAKIN BANYAK KONTROVERSI YG DI BUAT OLEH PUAK PR NIH...

1. apa cerita DAP nak kena saman pasal kiraan undi dlm parti?

2. apa cerita ADUN DAP istihar keluar parti jadi BEBAS...

makin melingkup la DAP nih.. tak boleh bangsa Cina nak bergantung harap langsung..

Nampaknya BN makin steady...
he..he..




Anonymous said...

Pas byk lingkup dlm PRU 13 dlm isu ini...berdakwah cara berhemah di sokong. Kau ingat tak ada yg pakai ker...

Anonymous said...

Langsi kene light stroke tu sebab sampai ke tgh malam ni takleh nak taip langsung. Mulut dah senget sebelah tu....

Anonymous said...

Berita menarik dari Kandang Besi Kajang..Nabi Kahar Melayu dah istihar akan menyertai PAS... sedia utk di calon sebagai Presiden PAS ganti Hj Hadi..uh,,uh,uh...

Anonymous said...

Saya dulu 2008 keluarga adik beradik mak ayah pangkah pembangkang. Aku parlimen pangkah seremban, dun lenggeng. Tak sabar masa tu nak nak ajar paklah-bn. Kali ni, kami semua juga tak sabar...nak ajar pas. Tunggulahh....korang jangan ingat korang himpun tu yg datang dari ceruk mana...srtakat puluhan ribu boleh tunjuk power.
Ni yg berjuta rakyat malaysia yg tahan sabar ni.....tunggulah......

Anonymous said...

Langsi mungkin tengah gentel kote cari ilham tu, jgn kacau dia.

Dia nak cari alasan mcm mana majlis syura boleh kona baring ni, sampaikan presiden PAS nampak mcm org bodoh sorang2 sokong kristian guna kalimah Allah!

Anonymous said...

Anonymous said...
Akhirnya PAS terperangkap oleh UMNO tak dapat lawan dengan UMNO tentang kalimah Allah. PAS perlu belajar dengan UMNO. UMNO tua dan licik jaga-jaga.......

January 14, 2013 at 11:27 PM

-----------------------------------------------

Siapa yang licik? PAS itu dah terperangkap dengan mainan politik licik DAP, isu ini dimainkan oleh DAP, tak ada kena mengena dengan UMNO, kau tu yang pandir bodoh berganda-ganda, sikit-sikit salah UMNO, sikit-sikit salah UMNO, sedangkan PAS yang bebal mudah sangat dianjingkan oleh DAP kau tak sedar pula, kau tu juga sama bebal macam PAS, sesuai sangatlah kalau kau jadi ahli PAS kerana sama-sama bebal. Sedarlah diri, insaflah, jadilah orang yang bermaklumat, keluarlah dari kepompong kejahilan dan kebebalan puak PAS yang taksub buta tuli itu, sedarlah, jadilah orang berilmu dengan mencari kebenaran. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anon January 14, 2013 at 10:55 PM, PAS jangan main-main dengan DAP, jangan sekejap boleh sekejap tak boleh, nanti DAP naik angin, PAS juga yang susah, nanti susah pula nak spin untuk jaga hati DAP bos PAS ini.

Oleh kerana PAS dah ada ketetapan baru pasal itu Kalimah Allah, maka sewajarnya PAS mengadakan sidang media dengan menjemput pimpinan DAP terutamanya seperti Lim Kit Siang, Lim Guan Eng dan Karpal Singh serta lain-lain pimpinan Pakatan Rakyat dan para ahli serta penyokong ketiga-tiga parti haprak ini untuk mendengar pendirian baru PAS, malahan sila tayang sekali klip video kenyataan Hadi Awang bersama Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim sebelum ini dan nilailah sendiri. Adakah PAS berani menyahut cabaran ini? Jangan sibuk berkokok nyaring di belakang DAP, tetapi di depan DAP siap melutut sampai jilat tapak kaki DAP pula. PAS perlu buat pendirian secara sidang media, itu pun kalau berani dan ada maruahlah. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...
agak2 kalau majlis syura menetap semua isteri pemin islam menutup aurat.apa komen ko GAP

January 14, 2013 at 10:41 PM

---------------------------------------------

Kalau Majlis Syura menetapkan semua pimpinan PAS tak boleh berdua-dua dengan perempuan bukan mahram dalam bilik hotel dan jangan rembat bini kawan sampai berkelakuan tak senonoh dalam gerabak keretapi apa komen kau pula pecacai Pakatan Rakyat?

Puak Pakatan Rakyat ni terutama PAS cakap bab agama bukan main lantang, tapi mereka sendiri pun tunggang langgang juga, lihatlah kes Timbalan Presiden PAS sekarang sudahlah, kemudian seorang ADUN PAS di Kelantan yang dicekup dalam keadaan memalukan di sebuah gerabak keretapi apa cerita? Sibuk hina pimpinan UMNO, sedangkan pimpinan PAS lagi teruk, serban dan jubah ke sana ke mari, tapi kelakuan memalukan, sedarlah diri, bertaubatlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Perjuangan UMNO demi agama, bangsa dan tanah air, syabas UMNO, teruskan perjuangan untuk kemajuan Islam, Bumiputera dan Malaysia serta kaum-kaum lain di negara ini yang menjadi warganegara. Syabas dan tahniah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Selama lebih 50 tahun Malaysia dipimpin oleh Barisan Nasional, negara kita aman damai, tetapi selepas datangnya Pakatan Rakyat, jadi tunggang langgang negara kita dengan berbagai hasutan, penipuan dan demontrasi liar. Perpecahan masyarakat di sana sini, isu perkauman dicanang sesuka hati, hal agama dibuat main hingga masyarakat jadi keliru. Sudah-sudahlah Pakatan Rakyat, orang lain pun berpolitik juga, tapi tak adalah macam kamu ini, jenis perosak betul kamu semua ini. Sedarlah, insaflah, bertaubatlah.

Rakyat Malaysia sekalian, kebenaran di hadapan kita, buatlah pilihan dengan bijak dalam memilih kerajaan, Barisan Nasional yang telah terbukti lebih 50 tahun berjaya membangunkan negara ini perlu disokong dengan jitu kerana dengan adanya kerajaan yang berwawasan seperti Barisan Nasional, maka kita semua insyaAllah akan mendapat manfaat yang besar dari usaha dan dasar yang direncanakan oleh Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air.

PRU 13, undilah Barisan Nasional demi agama, bangsa dan tanah air. Takbir! Allahuakbar. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

LANGSI DAN PAK DEE DIBERITAKAN TELAH MENAIKI ROKET BALIK KETEMPAT ASAL. MERAJOK KUNON.

MARILAH KEMBALI. KITA SAMA2 JUANGKAN ISLAM SEBENAR.LUPAKAN POLITIK ADA KALA BILA ISLAM TERANCAM KITA BERSATU SUARA.

Anonymous said...

DAG JELAS HADI DAN NIK AJIS POLITIKAN ISLAM BELAJARLAH AGAMA BETOL2. JGN PASAL POLITIK KORANG JADI SESAT. NASIB BAIK MASIH ADA ULAMAK DALAM PAS YG BERANI BERKATA BENAR KALAU TIDAK SELURUH AHLI PAS JADI KUFUR DISEBABKAN NAJSU DUA EKOR ULAMAK TU.

Anonymous said...

MAJLIS SYURAH TAK NAK BINCANG PASAL AMANAT HADI KE?

Anonymous said...

Kali inii UMNO pasti langsi atas kemenagan tentang kalimah Alllah. PAS baik-baik belajar pergi sembahyang kuat-kuat ! Hahahaha

Anonymous said...

Lagu buat PAS dari ST12..

~~~~I AM SORRY KU TAK AKAN LAGI~~~~

Anonymous said...

Anonymous said...
MAJLIS SYURAH TAK NAK BINCANG PASAL AMANAT HADI KE?

January 15, 2013 at 2:54 AM
________________________________

MAJLIS SYURAH ADA PERKARA LEBIH MUSTAHAK UNTUK DI BINCANG YAKNI BAGAIMANA NAK MENGHALALKAN SEMUA PERBUATAN HARAM SEMUA ANGGOTA KULTUS PAS DAN PARTI KENCING RAKYAT (PKR)

Anonymous said...

Bangsa Melayu Majority Malaysia Bersatu Bangsa lain tak akan Kurang Ajar dan Biadap!!

Hentikan lah kebongokkan dan kebahlolan mu!!

Jadi lah Maknusia Cerdik dan tinggalkan KUltus PAS dan Parti Kencing Rakyat(PKR) yang memporak perandakan Bangsa dan Agama lagi menyesatkan!!

Servant of God said...

Anonymous said...

Akhirnya PAS terperangkap oleh UMNO tak dapat lawan dengan UMNO tentang kalimah Allah. PAS perlu belajar dengan UMNO. UMNO tua dan licik jaga-jaga.......

January 14, 2013 at 11:27 PM

--------------------------------

Salah UMNO jugak ke?

Pas yang keluar taik dari mulut, yang gadai kalimah Allah, yang bersekongkol dengan orang yang menyekutukan Allah, yang sokong pemimpin yang menafikan firman Allah, yang memecahbelahkan umat, yang kata Allah mencarut, yang kata Rasulullah macam mamat kat kampung, salah UMNO jugak ke?

Bila orang Pas nak matang haa?

Servant of God said...

Anonymous said...

sebelum ini, jenuh commentator pro kerajaan berhujah sebab tidak menyokong perkongsian kalimah Allah.

jenuh juga pencacai2 spt pak dee dan langsi sokong. siap kata open minded lagi kononnya..

kini, majlis syura pas pun dah bersuara. mana dia suara2 yg sokong perkongsian tu? apsal senyap je?

January 14, 2013 at 8:56 PM

-------------------------------

Tapi, in the first place, kenapa perlu kita berselisih faham tentang nih?

Rasulullah dah tinggalkan kita Al-Qur'an dan As-Sunnah sebagai rujukan kita. Dan dalam Al-Qur'an terang2 dah kata Allah itu Esa, kita semua memohon kepadaNya, Dia tidak beranak dan tidak diperanakkan, dan tidak ada yang sepertiNya.

Jadi kenapa begitu senang segelintir orang Islam dipermainkan orang2 lain? Kata ahli shurega, takkan isi Al-Qur'an pun tak tau?

Ke, pada orang2 ni, agama memang bahan mainan?

Anonymous said...

pas jangan anggap orang UMNO tak reti hukum agama. malah guru agama penyokong UMNO lebih bersifat sabar dan tak kuat bebal macam tok alim Pas. tak tunjuk bijak, lebih bersopan. tak menghina. bukan kah ini ajaran Islam dan Rasul? bersabar dan sopan, mulut lidah berlapik.

Anonymous said...

aku tak sokong PAS bukan kerana namanya pas, bukan juga kerana dia berasas agama kerana aku cintakan agama Islam. tapi aku tak sokong pas kerana pemimpinnya sering memfitnah, cakap tak guna logik akal. perasan bijak tapi otak kosong, tak ada ilmu mentadbir negara. negara akan musnah juka mereka tadbir.

Anonymous said...


Point apa pulak DAP nak spin atau alih isu ni.. TENGAH PIKIQ..

Anonymous said...

Hidup!Hidup! Hidup BN..tumbang!tumbang!tumbang! kezaliman..tumbang tumbang! tumbang PAS!! Hidup BN!!