IKLAN BERBAYAR

Thursday, January 17, 2013

LISTEN LISTEN LISTEN : ANAK MUDA TERUS BANGKIT BALUN KEBAHLOLAN PENGIKUT PAKATAN !


63 comments:

Anonymous said...

GAP kasi translate bro.. bukan apa jap lagi pencacai DAPIGKRPAS mari depa baca tapi akai tak jalan.. nanti sudah jadi lain pulok.. mcm HadiBoyot.. org bagi sajak depa pi pantun suruh bertobat pulok... kehkehkeh..

Salleh said...

Well said, bkn sikap suka berdemo, pemalas yg diajar oleh PR. Contoh terbaik, Adam Adli. Tu psl bngsa lain spt cina mudah je jentik2 org melayu PR. Nampk mcm cerdik melayu2 PR ni....tp masih stupid. Sbbnye...sikap bnyk abiskn masa dr bekerja atau bljr. Bangsa lain psg perancangan baik nye...bangsa sendiri masih xnmpk2, walaupn Allah dh tunjuk sejelas2nya sejak akhir2 ni. Tp buat2 x nmpk, pastu pusing balik kt UMNO, semua kerja UMNO. Korang pnh tngk citer bujang lapok tu, yg p ramlee nye tu. Pendekar Mustar dh bagitaw berkali2 anak perempuan dia dilarikn org. Tp si 3 org pendekar2 tu masih ckp, cobaann...cobaaan.....
sama mcm skrg ni, kita kt sini cuba nk sedarkn org2 melayu/islam PR perancangan kafir DAP, tp masih lagi wat2 dunno, wat pekak badak. Alih2 spin citer lain.

Salleh said...

Haa...btol tu, mcm mahathir bagi peribahasa inggeris, engineer PAS terjemah mahathir ikut syaitan. Walhal peribahasa tu boleh rujuk dgn jelas dalam kamus kt tenet dgn makna jauh sekali dr ape yg engineer PAS tu terjemah. Xde kaitan ngan syaitan pn.

Daengselili said...

Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Complain..Pencacai PR tak leh beza antara NGO dan Barisan Nasional..kalau ada logo 1Malaysia jatuh hukum UMNO @ BN hahahaha...Nah pantun kepada cai PR:
suruh sekolah pegi sauk udang,
dah beso menyusahkan orang.
- Complain..http://daengselili.blogspot.com/

Anonymous said...

I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice, keep it
up! I'll go ahead and bookmark your site to come back down the road. All the best
My site - wicked Winnings blackjack

assaad said...

100% betul apa yang dikata. PR mengajar perkara yang kurang elok. Membuang masa. Hanya di perbodohkan. Yang jelas peristiwa 16 sept 2008. Masih tak ingatke? Apa Malaysia PR yang perintahke?

Sadarlah diri. Jangan nanti hanya menumpang di negeri sendiri. Buka mata dan minda? jangan jadi lembu dicucuk hidungnya. Mengikut sahaja? tanpa berfikir dan menggunakan akal atau minda.

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

Anonymous said...

pak kaduk naik junjung said..

This is all POLITICS...

THERES NO INTENTION AT ALL from PR to help the student.

BUT they use and manipulate the student to against the goverment that help them since kindagarden and now..

You muct pay to get va knowledge..

there's no free education but if u want..

please SCORE 3.5 ABOVE..









Anonymous said...

To Fiqa Mohammad, well said; bravo, you are indeed a true son/girl. I love to have you as a son or daughter. I am touch with your statement. Your parents must be happy with your statement. I too have sons and daughters who work hard and study hard hard. I thank Allah for giving me such good kids. They value education as it will take them out of misery.

Anonymous said...

GIVE A BIG HAND TO FIQA MOHAMAD!!!

MALAYSIAN NEEDS PROGRESSIVE BONA FIDE CITIZEN LIKE YOU!!

WHAT MALAYSIA DOES NOT NEED IS CITIZENS IN THE PAKATAN CAMPS WHO ONLY KNOWS TO....

DEMONSTRATION... DEMONSTATION... DEMONSTRATION..

COMPLAINTS... COMPLIANTS... COMPLAINTS...

DEMAND... DEMAND... DEMAND...

SO LISTEN.... LISTEN.... LISTEN YOU PAKATAN IDIOTS!!!!

Anonymous said...

Pantun.....

AYAM BERKOKOK DI TEPI JETI

PAKATAN RAKYAT PEGI MATI!!!

Anonymous said...

I put 3 daughters into higher studies. They paid me back by graduating. However they did not pay back the government a cent simply because they made it through with flying colours. Good results mean free education. Thank God during their times there were no opposition demonstrations.

Anonymous said...

Cuba korang bayangkan kalau semua pendidikan percuma... Bayangkan mentaliti anak muda kita nanti macam mana? "Buat apa nak study? Buat nak ke kelas? Tuition fees free ma? Semua free ma? Apa mau kalut studi?" Apa akan jadi pada produktiviti dan daya saing? Apa akan jadi pada tahap pemikiran generasi akan datang secara keseluruhan? Minta disuap sahaja ke? For me, PTPTN is a good motivatinal tool for study. You get the good result, you will be waived from paying back!

Lepas bagi pendidikan percuma, pasti nanti diminta pekerjaan percuma pula. The story will never ending..

Puak2 PR x pernah fikir semua ni...

Anonymous said...

sori to say la...
pemimpin PAS mmg tak mau pengikut dia cerdik2 dan pandai2...

sebab tu depa angkat org2 yg belajar tak tinggi seperti mampos omar, dgn mat sabun jadi pemimpin...

bila dpt pengikut yg tak cerdik a.k.a bodoooh piang...senang la pemimpin PAS nak cakap apa pun...mudah aja pengikutnya yg tak cerdik a.k.a bodoh piang tu percaya...

tak gitu langsuar dan pok dee?

Anonymous said...

pendidikan percuma...ok tadehal

lepas tu majikan cakap.u gila mau gaji 2ribu.5 ratus sudah cukup la u pun belajar free.u takmau ramai lagi nak kerja

komandomelayu said...


PR adalah nama ringkas khusus untuk PENIPU RAKYAT

semua hanya janji-janji palsu untuk golongan rakyat yg kurang cerdik supaya mereka percaya kpd angan angan sahaja dan apabila beroleh kuasa mereka akan menipu rakyat dan menyapu projek,duit,tanah dan harta secara membabi buta!

contoh- janji kg buah pala, talam corp,pasir di selangor,maahad saalihiah kedah,penjaja melayu penang , .......dan berlambak lambak lg!!!




Anonymous said...

FOLLOWER OF PSM.
STUPID STUPID STUPID.
CANNONT ACCEPT REASONS.
BODOH MASUK KUMPULAN BODOH JADI DOUBLE BODOH.
DIA INGAT DIA BIJAK......OH MY MINACHI.
BUT THE MODERATOR HAS ACTED SMART...WELL DONE.

Anonymous said...

"Freedom isn't Free!"
"Nothing is free in a free society."
Fikir-fikirkanlah...

Anonymous said...

LISTEN..LISTEN..LISTEN..PATRICK TEOH DAH HINA ISLAM PUN KORANG MASIH NAK BERTELAGAH SESAMA SENDIRI KE? TU SIAP DIJEMPUT LAGI MENYERTAI CERAMAH DAP KAFIR HAPRAK TU..

Anonymous said...

Tahniah Sharifah Zahora kerana berjaya menewaskan hujah taraf kumbahan Pakatan Rakyat.

Berdasarkan komen dari Bawani itu, memang dia sengaja provokasi Sharifah Zahora, malahan apa yang diterangkan oleh Sharifah Zahora adalah suatu kebenaran, tetapi Bawani melarikan diri dari mendengar jawapan dari Sharifah Zahora itu.

Kepada Pakatan Rakyat, jangan nak alihkan isu ini pula, lihatlah perangai Bawani itu sendiri yang sengaja mencari pasal untuk memprovokasi orang lain.

Dalam isu Ambiga, memang benar bahawa dia adalah pencetus kepada anarki di negara ini, kerana jika tidak tidak menghasut orang ramai dengan pembohongannya itu, maka tidak akan jadi huru hara sebagaimana demontrasi BERSHIT 1, 2, dan 3 sebelum ini.

Berhubung isu pendidikan percuma, memang kerajaan memberikan pendidikan percuma kepada pelajar di negara ini, yuran di universiti pun hanyalah 10% sahaja dari kos sebenar pengajian, saya pun mahasiswa juga, saya belajar di UiTM, makan minum di tanggung oleh pihak kerajaan, penginapan ditanggung oleh pihak kerajaan, kos tuisyen setiap hari di kelas pun ditanggung oleh kerajaan, apa lagi yang tidak kena pula?

Apakah mahukan PTPTN secara percuma supaya boleh berjoli berlibur ke sana sini, bertelefon dan bermesej dengan teman wanita atau teman laki-laki dengan semberono, membeli itu dan ini secara membazir, apakah kerajaan perlu membiayai kehendak nafsu serakah golongan rakus ini dengan menggunakan wang negara?

Si Bawani ini sibuk bandingkan Malaysia dengan negara lain, dia tidak lihat apa dah jadi dengan Argentina yang sedang bergelut dengan krisis ekonomi, di Cuba pula, apa yang berlaku kepada masyarakatnya yang hidup dihimpit kemiskinan, di Filipina, berapa ramai anak orang susah yang dapat belajar di universiti atau kolej? Hanya anak orang kaya yang layak belajar di universiti dan kolej di Filipina kerana kos pengajian tinggi yang tak mampu ditangung oleh kerajaan mereka sendiri. Kalau ada yang dibiaya oleh kerajaan, apakah seramai di Malaysia? Sedarlah pelajar universiti awam di Malaysia sahaja lebih dari 500 ribu orang, kalau campur dengan pelajar di universiti atau kolej swasta dianggarkan lebih dari 1 juta orang. Bolehkah Bawani memberikan data berapa ramai pelajar yang mendapat pendidikan percuma di peringkat universiti di Filipina?

Sedarlah semua warga Malaysia sekalian, pihak Pakatan Rakyat hanya tahu bermain drama untuk menghasut orang ramai membenci kerajaan dengan memperalatkan berbagai isu tolol yang tidak bertanggungjawab. Marilah kita menentang golongan keji ini untuk menyelamatkan Malaysia demi agama, bangsa dan tanah air. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

i am delighted to read fiqa mohammad's comment.

now, to those pakatan's morons especially bawani, read...read...read...fiqa's comment.

Anonymous said...

Anonymous said...

LISTEN..LISTEN..LISTEN..PATRICK TEOH DAH HINA ISLAM PUN KORANG MASIH NAK BERTELAGAH SESAMA SENDIRI KE? TU SIAP DIJEMPUT LAGI MENYERTAI CERAMAH DAP KAFIR HAPRAK TU..

January 17, 2013 at 8:49 AM

---------------------------------------------

Tak apa Paktaik Teoh buat macam tu kata Bob Lokman, kononnya sebab Paktaik Teoh tak faham Islam, lihat ini:

http://pilihan-anda.blogspot.com/2013/01/hina-islam-bob-lokman-pertahan-patrick.html

Memang diakui bahawa Paktaik Teoh tak faham Islam, sebab itu hingga kini dia tak menganut Islam. Tetapi apakah boleh dijadikan alasan bahawa tak faham Islam boleh hina Islam dengan begitu jijik sebegitu rupa?

Kalau macam itu apakah orang Buddha boleh hina dewa dewi Hindu dengan begitu jijik dengan alasan dia tak faham agama Hindu?

Apakah orang Hindu boleh hina Jesus dan bible dengan jijiknya dengan alasan dia tak faham agama Kristian?

Apakah orang Islam boleh hina dewa dewi Buddha sesuka hati dengan alasan tak faham agama Buddha?

Biasalah PAS dengan tololnya akan memberikan alasan bebal seperti yang dibuat oleh Bob Lokman jika yang membuat salah itu adalah sekutu mereka.

Bagi PAS, keutamaan politik adalah lebih utama daripada kepentingan agama yang diperlakukan dengan hina oleh orang lain. Sebab itulah mereka sebelum ini boleh benarkan kalimah Allah disyirikkan oleh orang bukan Islam dalam ibadat bukan Islam sebagaimana pendirian rasmi PAS yang diumumkan oleh Hadi Awang bersama Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim sebelum Nik Aziz, dan Mat Sabu yang sebelum ini menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud sebenar sebagaimana bahasa sebenar Al-Quran dalam ibadat bukan Islam telah buat konar baring tak setuju pula secara tiba-tiba dalam keadaan Whilly semasa sedang menunggang Vespa Lambretta hingga terbabas kerana diugut oleh ahli Majlis Syura PAS dalam mesyuarat.

PAS lebih mengutamakan kepentingan politik lebih dari agama, dulu PAS tuduh UMNO tak Islam sebab kononnya UMNO asingkan agama dari politik walaupun UMNO tak buat macam itu pun, tapi sekarang PAS sanggup utamakan kepentingan politik melebihi kepentingan agama, apa pula hukum yang nak dibuat oleh Hadi Awang sekarang ini?

Sudah-sudahlah berbohong PAS, insaflah dan sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Majlis Syura PAS bila nak buat kenyataan rasmi berkenaan isu penghinaan terhadap Al-Quran oleh Paktaik Teoh?

Apakah ahli Majlis Syura telah ketar lutut kerana Paktaik Teoh adalah penyokong tegar DAP disebabkan PAS sebagai anjing suruhan DAP dalam Pakatan Rakyat selama ini? Sila bei pendirian berhubung perkara tersebut.

Jangan lupa ajak Hadi Awang sekali untuk menyertai mesyuarat tersebut dan dia perlu tandatangan kenyataan rasmi tersebut kerana dia adalah Presiden PAS dan bukannya tukang cuci tandas di pejabat PAS atau tukang kebun di rumah Nik Aziz, ingat tu. Bersikap jujurlah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Makin banyak senjata yang dikumpul oleh Barisan Nasional untuk melanyak Pakatan Rakyat dalam tempoh PRU 13 nanti.

Peluru berpandu makin banyak, siap dengan peledak nuklear lagi. Kita akan melanyak dan melancarkan peluru berpandu berpeledak nuklear kepada Pakatan Rakyat untuk meranapkan mereka.

Berkemungkinan besar sebelum PRU 13 jika makin banyak sandiwara Pakatan Rakyat terbongkar, maka Pakatan Rakyat sendiri akan terkubur sebagaimana Angkatan Perpaduan Ummah pada pertengahan 1990an dan Barisan Alternatif pada tahun 2001 kerana mereka akan bertikam-tikam sesama sendiri untuk menyelamatkan diri masing-masing sebagai langkah untuk menampakkan mereka masih konsisten dengan perjuangan parti mereka walaupun terpaksa mengkhianati sekutu yang tidur sebantal dan makan sepinggan sebelum ini. Inilah Pakatan Rakyat, berpakat untuk mempergunakan antara satu sama lain, akhirnya bercakaran sesama sendiri dan bertikam-tikam untuk selamatkan diri sendiri tanpa mempedulikan sekutu mereka sebelum ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Servant of God said...

Waaa... masya Allah.

Ada seratus orang laa macam Fiqa Mohammad nih, memang maju laa orang Melayu.

Insya Allah, kita akan lihat lebih ramai anak2 Melayu yang cemerlang dan motivated macam dia.

Anonymous said...

APA? BOB LOKMAN KATA SEBAB PATRICK TAK FAHAM ISLAM?

JADI APA GUNANYA KORANG PUAK2 PAS BERTAHALUF SIYASI DGN DAP. DULU BUKAN KE ALASAN KORANG NAK TARBIYAH DORANG? JADI TAKKAN SAMPAI SEKARANG TAK FAHAM2 ISLAM LAGI?

PAS BUAT APA? GENTEL TELOR?
BANGANG PUNYA PAS DAN BOB LOKMAN!!!

Anonymous said...

AMAL PAS HERO TAK BERTEMPAT
PEMUDA PAS JAGUH KAMPUNG
TAK TAHU BILA PATUTU JADI HERO. !
KENAPA TAK MENYALAK PATRICK YEO HINA ISLAM
BODOH BODOH ODOH, BERLAGAK PANDAI.
DR BEAN PALING BODOH.

Anonymous said...

Anonymous said...

AMAL PAS HERO TAK BERTEMPAT
PEMUDA PAS JAGUH KAMPUNG
TAK TAHU BILA PATUTU JADI HERO. !
KENAPA TAK MENYALAK PATRICK YEO HINA ISLAM
BODOH BODOH ODOH, BERLAGAK PANDAI.
DR BEAN PALING BODOH.

January 17, 2013 at 9:33 AM

-------------------------------------------------------

Mungkin sebagai langkah terdesak mereka akan putar belit lagi kononnya UMNO telah menceroboh akaun facebook Paktaik Teoh dan membuat fitnah dalam akaun facebook Paktaik Teoh itu.

Ingatkah lagi saudara dan saudara sekalian berkenaan permohonan maaf Anwar Ibrahim dalam perutusan Hari Raya yang kemudiannya dinafikan olehnya dengan alasan blog beliau telah diceroboh oleh UMNO dan buat fitnah di sana. Lihat ini:

http://4.bp.blogspot.com/-LI2SIKMHvX4/UC7k5PmDAII/AAAAAAAAHNA/NuEciQAiPl8/s1600/PERUTUSAN+KHAS+.png

Biasalah Pakatan Rakyat, apa saja boleh dibuat hatta menipu pun tak apa kerana politik lebih utama dari kebenaran. Bagi mereka politik paling utama, kebenaran nombor ke sejuta, tak penting sangat kebenaran itu, lebih-lebih lagi melibatkan keburukan mereka, semua mereka tuduh sebagai konspirasi UMNO, itulah alasan bebal Pakatan Rakyat dari dahulu hingga kini untuk membela segala keburukkan mereka itu. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Anonymous said...

APA? BOB LOKMAN KATA SEBAB PATRICK TAK FAHAM ISLAM?

JADI APA GUNANYA KORANG PUAK2 PAS BERTAHALUF SIYASI DGN DAP. DULU BUKAN KE ALASAN KORANG NAK TARBIYAH DORANG? JADI TAKKAN SAMPAI SEKARANG TAK FAHAM2 ISLAM LAGI?

PAS BUAT APA? GENTEL TELOR?
BANGANG PUNYA PAS DAN BOB LOKMAN!!!

January 17, 2013 at 9:28 AM

----------------------------------------------------

PAS dah kena sontot dengan DAP, malahan sekarang PAS juga tengah 'blow job' PKR, atas bawah kena balun, sebab itulah PAS tak boleh nak fikir dengan waras lagi, dah kena kawal oleh PKR dan DAP sekarang ini, sampai jadi anjing suruhan dan pecacai. PAS mana berani lawan DAP kerana tanpa DAP, maka PAS sukar untuk melawan UMNO, kerana bagai PAS melawan UMNO adalah lebih utama, macam jihad sebagaimana ucapan Hadi Awang dalam ceramah politiknya di Banggol Peradong pada tahun 1980an dulu yang dikenali sebagai Amanat Haji Hadi yang dipegang kukuh oleh puak-puak totok PAS selama ini.

PAS lebih rela disontot dan di'blow job' oleh DAP dan PKR daripada bersalaman dengan UMNO kerana PAS sangat dengki kepada UMNO dan sangat iri hati kepada UMNO dari dahulu hingga sekarang. Sedarlah semua akan mainan politik pembangkang yang buruk ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

malayoo mudah lupa said...

Negara yg bagi pelajaran percuma tu kita kena tau ada kah perubatan.brg keprluan asas,petrol kerajaan depa bagi subsidi dan lena tau pulak brapa tinggi pulak cukai pendapatan mereka, jfn hanya melalak dgn fakta separuh di tunjuk yg lagi separuh di sorok

malayoo mudah lupa said...

Well said En Muhamad....Bravooo.....mmg itu la realiti nya

malayoo mudah lupa said...

Apa yg jadi pada PR skarang ni hasil dari doa dan solat hajat mereka akarang Allah ta'aala dh balek kan ke mula mereka kerana hati mereka tidak berseh terhadap saidara sesama Islam

malayoo mudah lupa said...

Manusia yg selal berdeminstrasi yg menuntu percuma dlm swgala benda adlah manusia tg malas usaha....saya berani kata kan sekiranya kerajaan bagi 100% percuma dlm pendidikan akan lebeh ramai anak Malayoo yg gagal dlm pelajaran sbbereka tau lalo gagal pun tkyah nk bayar balek segala los belajar dan bangsa laen akan amik peluang bersungguh2 utk kadi lebeh cemerlang

Anonymous said...

Singapore lagi dashyat tak ada free education. Semua bayar dari tadika hingga Universiti, melainkan pandai baru dapat biasiswa. Semua perkhidmatan kena bayar tak ada free malah hospital pun kena bayar ikut kadar kalau tak ada medical insuran susah. Sungguh pun negara kaya tapi tak ada subsidi. Tanya orang Singapore baik Melayu, Cina atau India semua luahkan rasa kecewa. Itulah negara kuku besi Lee Kuan Yew yang dipuja-puja oleh pembangkang. Nak lawan takut. Kalau keluar kenyataan anti-governmant kena tangkap atau dikorek income tax sampai tak mampu baya.

Anonymous said...

Terjemahan

Dengar.. Dengar Dengar.. dan Dengar.. Sebab utama kita perlu membayar untuk pendidikan kita adalah nilai pendidikan itu sendiri. Kita menilai pendidikan atau pengetahuan agar masyarakat menghargai pendidikan dan mereka yang berpendidikan. Dalam hal ini, adalah sia-sia kita membandingkan Malaysia dengan Negara-negara lain seperti Argentina, Brazil dan sebagainya. Negara-negara tersebut merupakan Negara miskin, ataupun peratusan rakyatnya yang miskin adalah terlalu besar berbanding mereka yang kaya, sementelah pula, mereka yang kaya kebanyakannya sama ada pemain bolasepak professional ataupun Mafia pengedaran dadah.
Oleh itu dengar, dengar dan dengar… Pendidikan percuma diberikan di Negara-negara tersebut, walaupun hakikatnya peruntukan tersebut sepatutnya digunakan untuk membangunkan Negara. Tanyalah diri anda, apakah itu yang anda mahukan dilasana di Malaysia? Jika begitu, apakah gunanya kita berusaha dan belajar bersungguh-sungguh untuk mendapat keputusan peperiksaan yang baik, sekiranya ganjaran yang kita akan dapat adalah sama rata tanpa mengambil kira tahap pendidikan atau keputusan kita? Apa gunanya anak-anak saya belajar lebih rajin dari anak-anak anda, apabila tiada ganjaran untuk mereka yang benar-benar berusaha untuk mendapatkan biasiswa JPA, Petronas, Maxis dan sebagainya?
Berkenaan PTPTN. Keluarga saya mampu menyara pembelajaran Ijazah Sarjana Muda saya tanpa saya perlu memohon Bantuan PTPTN pun, namun saya memilih untuk memohonnya kerana tidak mahu menyusahkan ibu-bapa saya untuk membayar yuran pengajian dan perbelanjaan semasa pengajian. Saya mampu menghabiskan pengjian saya dalam masa yang ditetapkan, kemudian saya bekerja selama setahun, dan menabung untuk menyambung pelajaran saya diperingkat Sarjana. Memang ada kalanya saya menghadapi kesuakaran. Tetapi itulah nilai sebenar ilmu pengetahuan dan saya dengan rela hati membayarnya. Saya bekerja dari pukul 9 pagi hingga 6 petang dan kemudian menghadiri kuliah dari pukul 6.30 petang hingga 10.00 malam. Dengan izin Allah, saya baru sahaja menyelesaikan peperiksaan kertas terakhir saya pada hari Ahad lepas dan begitu teruja menantikan keputusannya bagi menamatkan pengajian saya dalam Masters in Corporate Law. Saya telah bekerja keras selama 2 tahun, mengimbangi masa sebagai pelajar dan sebagai pekerja. Membiayai perbelanjaan perjalanan ke tempat belajar, menyediakan nota-nota, menyiapkan kertaskerja yang mana semua itu memerlukan wang…. Namun, saya amat berpuashati dengan hasilnya, setiap kesukaran Allah janjikan ganjaranNya. Alhamdulillah, saya mempunyai pekerjaan yang bagus, pejabat saya merupakan tempat yang membahagiakan saya, pada umur saya 25 tahun, saya membawa pulang gaji yang agak lumayan – lebih kurang dua kali ganda pendapatan kebanyakan mereka yang sebaya dengan saya. Nyatalah, pengorbanan dan wang yang saya telah laburkan untuk pendidikan saya (Ijazah Pertama dan Sarjana) mendatangkan hasil dengan ganjaran yang lumayan. Ya, saya akui bahawa setiap sen pembiayaan pendidikan saya datangnya dari hasil kerja keras dan usaha saya.
Dengar.. dengar.. dengar.. Pendidikan Percuma wujud di Malaysia. Dapatkan keputusan cemerlang (CGPA 4.0), PTPTN tidak akan menuntut sebarang bayaran kepada pinjaman pendidikan anda. Luangkan lebih banyak masa untuk belajar berbanding berdemonstrasi, pinjaman akan dimansuhkan. Usaha dan Ganjaran. Muslim sepatutnya memahami Konsep ini. Begitu juga dengan pengamal-pengamal agama lain.

rose

Anonymous said...

dengar.. dengar.. dengar... jangan jadi penjilat sejati Pak Al-Juburi. Jika tidak anda dan keluarga anda akan memiliki low mental seperti minachi ni....

Anonymous said...

Anonymous said...
Singapore lagi dashyat tak ada free education. Semua bayar dari tadika hingga Universiti, melainkan pandai baru dapat biasiswa. Semua perkhidmatan kena bayar tak ada free malah hospital pun kena bayar ikut kadar kalau tak ada medical insuran susah. Sungguh pun negara kaya tapi tak ada subsidi. Tanya orang Singapore baik Melayu, Cina atau India semua luahkan rasa kecewa. Itulah negara kuku besi Lee Kuan Yew yang dipuja-puja oleh pembangkang. Nak lawan takut. Kalau keluar kenyataan anti-governmant kena tangkap atau dikorek income tax sampai tak mampu baya.

January 17, 2013 at 10:32 AM
________________________________

Aku orang seberang dan aku setuju!!

Tapi satu yang aku boleh banggakan Melayu Singapura Bekerja Keras dan Bersatu tidak saperti Melayu Malaysia masih ramai yang Bongok yang di perbodoh dan di Tunggang Cina Chauvanis DAP!!

Satu saja Doa ku agar Melayu Malaysia Penyokong Pakatan Haram Bersatu supaya Bangsa lain yang Biadap dan Kurang Ajar dapat di jinakkan!!

Melayu Pakatan Haram hentikan Kebongokkan mu. Jadilah Rakyat Cerdik demi Bangsa dan Negara!!

Belajarlah dari kesilapan. The Rest you know what to do when PRU13 comes!!

Servant of God said...

rose

January 17, 2013 at 10:34 AM

============================

Terima kasih atas pertolongan anda.

Anonymous said...

BN harus ada lbh ramai FIQA MOHAMAD, Sharifah ZOHRA dan Shasha Mendoza...yg brani mnyuarakan pendapat menangkis hujahan bangang pakatan haram...

Betol..kalo sok dah semua nak FREE akan lahirla generasi yg TONGONG mcm sekor mamat HKR yg request TURUNKN HARGA HANTARAN......apa punyer BAHALOLLLLLLLLLLLLL...itupon kene kjaan pikiaqkn utk hang ka???


muahahahhahahahahhahahhahahah

Anonymous said...

Bravo you girl....love you. We need more malay youth like you....

Listen..! Listen..! Listen...! Toilet how much? 30 sen? NOT FREE HA???

Anonymous said...

FREE EDUCATION ONLY FOR:
1. LAZY PEOPLE (PEMALAS)
2. STUPID (BODOH BAHALOL BANGANG = 3B)
3. THOSE WHO CANNOT ACCEPT CHALLENGES.(TAKUT CABARAN)
4. CHEAP STREET POLITICIAN (POLITIK JALANAN MURAH)
5. NO DIGNITY (TIDA MARUAH)
6. BEGGAR (MINTA SEDEKAH JALAN)
7. DLL NEGATIVE MINDS

SAM CHONG

Anonymous said...

Nak free education? minta mak bapa hang ajaq sendiri...

Anonymous said...

FIQA MOHAMAD,

As Malaysian, I am proud with you!!!

Pakatan Rakyat will die....

malayoo mudah lupa said...

SETUJU....sepupu aku org singapore nk pegi blajar di australia malcik aku terpaksa jual rumah dia utk biayai sepupu aku punya study cost....ini cerita benar

Anonymous said...

PAS dah makan taik DAP, pasal tu lah Parti Ajaran Setan yg di rejam semakin bodoh akibat sanggup berkawan dngn setan terkutuk.

Anonymous said...

cai cai pr sepi je.. crk idea la tu..checkmate..haha

Anonymous said...

Assalamualaikum, Syabas and WELL DONE FIQA MUHAMMAD.. you are humble and realistic person, hence your brain is excellent to tell the truth to those idiots of Puckatan Haram fans..

Anonymous said...

Dunia yg seimbang mana ada percuma, NO PAIN NO GAIN!! Sunnatullah dlm kejayaan ialah USAHA dan SUSAH PAYAH PENGORBANAN. Bila semua percuma keseimbangan akan hilang maka akan wujud ketidakstabilan.

PTPTN telah peruntukan pembiayaan pendidikan PERCUMA jika mendapat 4.00 CGPA, kelas pertama dengan potongan, cuma ideologi PEMALAS dan SPOON FED serta kesempatan yg di ambil oleh Anugays group of Puckatan Rakyat telah menghasut Mahasiswa yg bermimpi dan pemalas ini menjadi alat kebodohan politik mereka.

NO PAIN NO GAIN!

Salleh said...

Request turunkn hantaran? Hahaha. Dari "torture" PR terhadap penyokong2 dia, brainwash hari2 dgn mende2 negatif, hasilnya adalah minda kelas tercorot, malas bljr, gemar berdemo, minta turun harga hantaran....hahaha.... anak2 cina...sibuk bljr....cari duit..berniaga... Salah satu sbb anak2 cina x ramai turun HKR sbb mereka pun tau masa itu penting, biarlah org2 melayu bodoh je berdemo, dieorg plak tumpu buat bisnes, belajar majukn diri. Fikir2 lah sendiri.

Anonymous said...

5Otahun,masa yang sangat panjang untuk mewujudkan susana aman damai,saling bantu membantu,sifat orang orang melayu bersopan santun,patuh pada pejuangan tidak ingkar.Tetapi pada masa kini terserlah petualang petualang yang sangup merosakkan negara,yang sangup mencemarkan ugama,kamu tidak tahu ke wahai pehak PAS,PKR bangsa lain pun turut mencaci kita sebenarnya.Apa yang susahnya hidup dinegara ni,kalau nak memerentah,buat cara yang terbaik,kalau dah tak tercapai cita cita,jangan buat cerita serong serong,budak budak kampung WAK gomong kurang ajar!!!!!!

Salleh said...

Aku harap, korang baca dan ulang2 bnyk kali kata2 Fiqa Mohamad, kot2 x masuk dlm otak. Guna masa sebaik-baiknya. Dont waste time dgn mende x berfaedah. Buat tuntutan x masuk akal. Yes, Brazil bagi pendidikan percuma, tp cukai dieorg antara tertinggi didunia. Ye la, nk cover balik pendidikan percuma. Skrg ni PR laung2kan nk turunkn cukai, prihatin kpd rakyat le ye. Cukai turun, pendidikan percuma, tol dihapuskn. So ape lagi pendapatan kerajaan? Hasil export mcm tu je, dan bermasalah sbb kelembapan ekonomi di eropah. Negara2 lain pn bermasalah nk tingkatkn hasil export. So....kalau ikut formula PR, kite sedut duit petronas. OK. Pendapatan petronas, kerajaan dh guna sebhg utk cover subsidi minyak. Pastu PR nk tambah lagi royalti kt negeri2 yg ade minyak. 20%. Weiihh....bangganya PR. BERKEBAJIKANNNN. Cukai turun, pendidiakn percuma, tol free (cmne nk buat maintainance lebuhraya?, duit kerajaan jugak? ) , 20% hasil petronas serah kt kjaan negeri. In the end, mane nk cekau duit? Perlu diingat tujuan kerajaan merancakkn industri pembinaan skrg ni, supaya duit tu bergerak dan peniagaaan yg berkaitan pembinaan berjalan, org dpt pekerjaan, jd ekonomi juga bergerak. Manafaat dr spillover. In the end, kesan kelembapan ekonomi luar x terasa sgt. Kalau kerajaan nk serah semua utk percumakn serba serbi, mane nk dpt duit utk rangsang ekonomi. Sebhg rakyat x sedar semua itu. Mungkin pemimpin2 PR sedar, tp nk pusingkn rakyat yg tidak guna otak, mmg mudah je. Cuba buat skit kiraan matematik, berlaku jujur terhdp kiraan2 tu, jgn ada cenderung kpd mane2 parti, x kira le BN atau PR. Pastu lihat hasil akhirnya, logik atau tidak percaturan pemimpin PR tu. Dulu pemimpin PR janji kt selangor nk turunkn cukai pintu, skrg ni reverse plak, naikkn plak cukai pintu. Knp?...Fikir2 lah.

Anonymous said...

Saudara GAP,

It was well said. We are in the same boat.

Thanks

Jimmy Hillhead

Anonymous said...

No pain no gain. You want free education you study hard, be a responsible citizen, contribute to the people, urge them to work hard in order to earn something. nothing comes for free. This is how winners think.
Only Anwar thinks the opposite way cause he really is a loser.

hangkedee said...

Nak free gadai pungkuq pada pah sheikh aljuburi

Anonymous said...


free education...
free toll..
free sex..
free water..
free car tax..
free medical fee..
free to talk..
free for gay..
free for lesbian..
free for punk..
free for pink kid..
free for religious..
free ... free.. free...and free for all..

VOTE FOR ANUAR BIN IBRAHIM AND CHRONIES..

Anonymous said...

Kalau orang2 dalam BN senyap jak, aku dah tak tahan diorang asyik main defensive sahaja semata-mata nak dapat UNDI. Sanggupkah saudara-saudari disini menggadaikan maruah bangsa dan agama semata-mata undi? Selama ini kita just DIAM n playsafe sahaja, tapi apa akibatnya? Maruah bangsa, dan agama dipijak-pijak hingga lumat. Pilihanraya akan datang ni aku tetap undi BN. Bila BN dah menang aku nak "tembak" satu2 pemuda-pemudi yang kecot telurrrr,..semacam tak berguna n tak berfungsi jak..Kita tak nak tukar kerajaan, tapi kita tukar orang kerajaan yang makan gaji buta, yang sanggup dihina sehina-hinanya....

Anonymous said...

umur aku da 40, asal dr kampung d sabah, aku skolah menengah d skolah bersarama, suma kerajaan tanggung, pas tu aku masuk upm, dapat pinjaman, lpas blajar aku dpt keja dgn kerajaan, Tapi tak bayar pinjaman.. buat-buat lupa .. hanya RM50 sebulan jak..10 tahun aku keja ngan gomen aku resign, buat bisnes sendiri, masih tak bayar pinjaman.. last2 dpt surat warning (selepas 10 tahun tak bayar) aku setel suma sekali.. zalim ka kerajaan??? dah bagi peluang..

Anonymous said...

darjah 1 hingga tgt 5 dah dapat free buku (dulu buku pinjaman kena tgok gaji ibubapa, baru bole dpt pinjaman, sekarang semua dpt tak kira miskin n kaya).... n masa dulu lepas spm nak masuk universiti mak bapak kena pinjam duit, gadai tanah, dan mcm2 lagi sebab nak masukkan anak ke universiti (tp yg rezeki murah dapat biasiswa).. n sekarang nak masuk universiti tak yah risau lagi, mesti dpt pinjaman... kira syukurla. nak free kalau boleh memang nak free, tapi bila pikir balik logik ke....pinjaman pun boleh jadi free dgn syarat score lah... kalau tak score at least bayar balik bila dah kerja..... pencacai pembangkang ni semua nak dituntut free sana sini, nak demo sana sini, buat lynas salah, buat apa saja salah.... bg saya walaupun ada yg tak sempurna, tapi kerajaan dah berusha berubah dan mberi yg terbaik... dan bg kita yg ada rezeki lebih bantulah yg mereka yg kurang... mgkin ada kerajaan terlepas pandang... so tugas kita jugak utk membantu.. malaysia juga maju

Anonymous said...

bravo bro! this is fact..... listen listen listen listen u pencacai pas pis pus... bagi free dulu sekolah pondok pas pis pus kat kelantan dan unisel.... baru aku salute korang

Anonymous said...

pi mampos la anuwar

Anonymous said...

Sungguh banyak response....boleh dikatakan dari berbagai golongan ...ada Melayu, ada Sam Chong, ada Sabahan. Saya gembira hari ni...kerana masih ada 'decent parents', 'decent youths', 'decent citizens'....masih ada harapan untuk Negara Malaysia ...Alhamdulillah.
Saya doakan Fiqa Mohammad berjaya dalam kerjaya. Corporate Lawyer...boleh jadi ahli 'Bar Council' tak? Kalau boleh...baguslah. Kasi habis itu 'BARua Council'.
EVLee

Anonymous said...

amin...

Fiqa mohammad said...

Salam..tak layak la nak jadi lawyer, bcz tak buat llb..bcz saya kurang berminat nak jadi lawyer :) im working in the corporate line as a corporate communication officer cum legal officer :) Terima kasih semua atas sokongan dan doa kalian. Ameen, alhamdulillah. Jom kita join group facebook, we are grateful malaysians utk menunjukkan pada orang orang malaysia yg tak bersyukur mcm bawani, that we are strong and we will fight!

Anonymous said...

salam..... semoga berjaya n i m proud of u n yes we will fight... PRU13 BN