Saturday, January 19, 2013

NAJIB DAN ROSMAH BERSUMPAH ! ANWAR BILA LAGI ?

219 comments:

1 – 200 of 219   Newer›   Newest»
Anonymous said...

Sesumpah pun kena angkat sumpah? Kena sumpah adela. jadi peliwat negara.

Anonymous said...

Sesumpah haram kejadah mana tahu bersumpah

Anonymous said...

ANUwar cume brani angkat sumpah bila nak jadi MP saja masatuh kemaim bersemangat dia...tapi bila part sumpah Muhabalah...terus dia cume brani SUMPAH SERANAH org len esp Najib dan Rosmah...

Anonymous said...

Apeeeee lah Anwar takut sgt bersumpah. Bersumpah je la...lepas tu jumpa Nik Aziz. Bukan nyer susah pun.

Anonymous said...

Nuar ni, aku sumpah jadi sumpah sumpit baru tau..

SOLOMON KING said...

Anwar mmg sial....die tahu menipu aje....suh sumpah takot...cm cibai

malayoo mudah lupa said...

Dia tkyah bersumpah pun skang ni dh termakan sumpah....PRU13 ni lagi besar punya sumpah parti dia akan hadapi

Anonymous said...

Semoga badak gemuk ini dimakan sumpahnya sendiri...badak air yg meruntuhkan umno...menyampah aku...

Jijan Mali said...

Anwar Al-Juburi Wal_Liwati ni spesis sesumpah jadi dia pikiaq tak perlulah nak sumpah-sumpah....tapi kalau nak sumpah pun boleh jugak. Ahad nanti boleh pi jumpa Father Nik Aziz atau Father Hadi 'Flip-lop' Awang mintak tolong ampunkan dosa.

Anonymous said...

Dah banyak kali fitnah terhadap Rosmah yg dikantoikan. Dah terbukti semua cerita berkenaan direka untuk memburukkan beliau. Sumpah yg dilafazkan oleh beliau sekadar menguatkan keyakinan bahawa beliau tidak pernah membuat apa yg dituduh oleh pembuat fitnah.
Tapi kalau masih juga nak percaya fitnah dan sanggup pula menyebarkan fitnah terpulanglah.

Anonymous said...

Anwar tak nak sumpah sebab yang dalam cd China Doll tu HANTU RAYA dia...bukan dia.

Anonymous said...

nuarrr toteyy dia da terjuntaiii nak sumpah mendee....

satu malaya dah tgk....

muka mcm tu nak jadi PM...tuihhh..

haprakkkk....

zul

Anonymous said...

Ko jgn buat main main dengan sumpah ni?
Ko ingat senang senang ker sbagai sesaorg islam nk bersumpah dgn nama Allah kecuali org itu tidak melakukanya segala fitnah yang dituduh....Cuba ko lihat anwar, wan jijah, azmin, si sidar, sampai hari pun TIDAK berani bersumpah, KENAPA?? ... KO PUN FAHAMKAN? JGN LA BUAT BUAT TAK FAHAM NOO.......LU FIKIR LA SENDIRI!!!

Anonymous said...

ak tunggu samsidar angkat sumpah dalam mahkamah

komandomelayu said...

nuar tak berani angkat sumpah!
dia cuma berani angkat amoi atas perut dia!!!

Anonymous said...

sebut pasal SUMPAH..

semua orang yg menentang nuar berani bersumpah..

sebaliknya..semua orang yg sokong nuar..TAKDE SORANG pun yg berani bersumpah..

fikir2kan..

Anonymous said...

salam semua...
dah lama aku baca semua blog tak kira blog pro k'rjaan dan pembangkang..ada blog yang tulis berfakta dan ada blog yg penuh dgn maki hamun ...malas nak komen..
aku di antara pengundi2 atas pagar..untuk tahu kebenarannya..hanya pohon pada ALLAH..lebih baik semua buat solat sunat taubat..dan solat Istikharah..mohon ALLAH tunjukkan hati kita kepada parti mana yg lebih baik untuk negara M'sia.
hanya Allah yang Maha Mengetahui..

Anonymous said...

Bersumpah adalah dibenarkan dlm Islam sebagai jalan terakhir untuk buktikan kebenaran mcm yg disarankan oleh dato Dr. Asri kes liwat antara saiful bukhari Dan Anwar Ibrahim dlm kes ini sepatutnya Anwar lah yang patut bersumpah kerana dia dakwa dirinya difitnah tapi sebalik nya saiful pula yang bersumpah Kenapa Anwar tidak mahu membersihkan namanya sekiranya benar dia tidak pernah melakukan liwat kes kedua bukti besi video sex dgn China doll petunjuk Dr Allah kelibat Anwar Ibrahim bersama dato eskay ......masa temuramah wartawan Anwar mendakwa dia tidak kenal sapa dato eskay sedangkan bukti beliau pernah bergambar dgn dato eskay ini telah memberi impak yang sangat besar bila Dato eskay telah mencabar Anwar utk bersumpah di masjid sentul Akhirnya sumpah laknat telah dilakukan oleh dato eskay walaupun telah mendpat halangan Dr ahli pkr namun sumpah laknat tetap berjalan dgn jayanya ......kpd Anwar aku nasihat kan Contohi president mca dato Seri Chua soi lek yg membuat pengakuan secara live Dan memohon maaf kpd rakyat Malaysia adakah rakaman sex dato Seri Chua soi lek adalah kospirasi umno?....kumpulan rock Dari Indonesia peterpan vocalist Airel juga membuat pengakuan video sex nya dgn Luna Maya adalah dirinya.....adakah ini kospirasi umno? ...klu kita lihat kedua 2 kes ini dato Seri Chua soi lek Dan Airel peterpan masih boleh menafikan diri mereka kerana Wajah mereka tidak jelas tapi disebabkan keiklasan Dan kekesalan mereka ..mereka sanggup memperjudikan maruah mereka pd masyarakat umum apakah Anwar malu dgn isterinyanya Dan anak2 nya serta rakan2 politiknya.....jawapan nya adalah benar beliau malu dgn seluruh masyarakat dunia yg selama ini mereka memandang Anwar manusia yg warak. ......Dan mempunyai ahklak yg terpuji Cuba anda ditempat Anwar adakah anda akan mengaku ........fikirla sedalam2 nya

usin said...

SUMPAH? apa SUMPAH? oooo..kan hari2 aku ceramah SUMPAH seranah umno dan najib. tak lama lg aku akan angkat SUMPAH pulak jd pm. bnyk dh SUMPAH tu. tak cukup lg ke, tolong la...

Anonymous said...

Bila ANU jumpa father N Ajis kata, anakku silalah mengaku. Selepas dia mengaku, N Ajis kata, jangan risau ANU. Tuhan bapa telah memaafkan mu.

Anonymous said...

Bang oiii, siapa meruntuhkan UMNO? Yang meruntuh UMNO hanyalah ahlinya yang tamak dan korap. Kebanyakkan dorang tu semua sama sudah menyertai PKR ataupun PAS. Ada juga yang telah mencuba DAP. I say, good luck to them all. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Bro, walaupun 700 ribu kali kantoi pun, dorang tetap akan tabur fitnah. Itu sudah darah daging dorang. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Tapi encik Zul, puak PAS sangat kagum dengan juntaian ANU dia. Puak2 PAS ni Zul, dah cuba macam2 ubat kuat dari iklan Harakah mahupun jus delima Tok Guru, masih juga tak dapat nak saingi juntaiannya.nsebab itu le lebai PAS masih tabik spring sama ANUwar. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Tuan, toksah lah nak suruh juak2 PR ni fikir, teramat berat permintaan itu. Dorang semua tak dilatih untuk menggunakan akal, hanya dilatih menggunakan zakar saja. Kepala atas kurang oksigen tuan. Kepala bawah sudah serap itu semua.

Anonymous said...

Lah, masih jelas lagi kah? Masih nak mintak Allah tunjukkan apa lagi, nak suruh turun rasul lagi ke sebab nak memilih? Masih nak pilih PR lagi? Kalimah Allah sudah digadai murah kerana hasutan DAP. Tugas kecil mengira undi pun sudah gagal oleh DAP. Masalah air di Selangor? Janji dimungkiri? Tidak cukup lagi? Ada video kata itu besi? Berpuluh tahun kafirkan sesama islam, lepas dengan selamba kata negara islam tak ada dalam Quran?

Tak cukup lagi bukti? Come on lah bro. Hang ni memalukan species Melayu lah.

Anonymous said...

Cool ulasan you bro. Jom kita tolak PR. Kita undi BN dan maju bersama sama.

Anonymous said...

SUROH SAMSIDAH SUMPAH, DIA KENE BALUN DGN ANUWAR ATAU TIDAK.

Anonymous said...

Ye dia dibalun ANUwar? Oh my god! Jom kita tolak PR.

Anonymous said...


SALAH SATU SIFAT MUNAFIK ADALAH BANYAK BERSUMPAH.....TAPI BOHONGI ALLAH MELALUI AMALAN MUNKAR & FASIK!

APA NILAIAN SUMPAH JIKA HANYA SUMPAH PALSU!.... SD1 KEMUDIAN SD2....

TANYA DEEPAK KALU TAK JELAS... SPRM BILA NAK SIASAT SD PALSU VS SD SEBENAR?

Anonymous said...

Tak salah ANUwar juga, salah PAS sekali. Pok Nik kata tak perlu sumpah. Yg paling penting, merekavtawan Putrajaya dengan cara apa sekalipun, termasuklah menjual agama yang tercinta. Jom kita undi BN.

Anonymous said...


MUNAFIK: GEMAR BERSUMPAH DUSTA!

Surah Al-Mujaadalah: Ayat 14:
"Tidakkah engkau melihat (bagaimana jahatnya) orang-orang yang bersahabat karib dengan kaum yang telah dimurkai Allah (dengan sebab kekufuran dan khianatnya)? Mereka itu bukanlah dari golongan kamu dan bukan pula dari golongan kaum yang tersebut itu (kerana mereka ialah golongan munafik); dan lagi MEREKA SELALU BERSUMPAH DENGAN DUSTA, sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta).

Anonymous said...

Kalau tak tipu, cara mana lagi dia nak menang bro? Cuma itu je modal yang dia ada. Dulu ada juga Omega, sekarang dah tak ada dah. Sampai sekarang tak tunjuk2. Laki bini sama je, satu keluarga pandai menipu dan menabur fitnah. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Father Nicky kata, silakanlah dengan pengakuanmu itu. Apabila selesai menceritakan bagaimana Jelly KY digunakan, Father Nickey kata, tuhan bapa telah memaafkan mu. Maka beredarlah dia dengan satu beg yang masih penuh dengan produk Jelly KY.

Anonymous said...


PEMBANGUNAN MASJID & POLITICAL GIMMICK KAUM MUNAFIK!

Surah At-Taubah, Ayat 107:
"Dan (di antara orang-orang munafik juga ialah) orang-orang yang membina masjid dengan tujuan membahayakan (keselamatan orang-orang Islam), dan (menguatkan) keingkaran (mereka sendiri) serta memecah-belahkan perpaduan orang-orang yang beriman, dan juga untuk (dijadikan tempat) intipan bagi orang yang telah memerangi Allah dan RasulNya sebelum itu. Dan (apabila tujuan mereka yang buruk itu ketara), mereka akan bersumpah dengan berkata:" Tidaklah yang kami kehendaki (dengan mendirikan masjid ini) melainkan untuk kebaikan semata-mata ". Padahal Allah menyaksikan, bahawa sesungguhnya mereka adalah berdusta."

fikirkanlah apa yg kita usahakan untuk ditayangkan kpd manusia sahaja bukan benar2 beriman & mentaati seluruh perintah Allah & Rasul!


Anonymous said...

OK, hang kata orang yang sumpah dusta adalah munafiq. Apa ulasan ko tentang orang yang tak berani sumpah langsung? Apa ulasan kau bila kerajaan selangor kata manifesto pilihanraya tu hantalah manifesto, bukanlah janji. Emmmm. Sila ulas tuan.

Anonymous said...


WAHAI KAUM MUNAFIK: JANGANLAH KAMU BERSUMPAH!

Surah An-Nuur, Ayat 53:
“Dan mereka (yang munafik) bersumpah dengan nama Allah, dengan sebenar-benar sumpahnya: bahawa jika engkau (wahai Muhammad) perintahkan mereka (keluar berjihad), tentulah mereka akan keluar. Katakanlah: "JANGANLAH KAMU BERSUMPAH, (taat kamu itu) taat yang terkenal (dustanya). Sesungguhnya Allah Amat Mendalam pengetahuanNya tentang apa yang kamu lakukan"

Anonymous said...

Siapa yang mungkar ni? Deepak cakap apa ni tuan, jelaskanlah. Jangan nak buat telahan. Aku dah serik dengan PR. Dorang ni sensasi je lebih. Fitnah je lebih. Gambar yang dorang paparkan semuanya didoktorkan. Macam cerita budak menjerit main main kata ada pencuri. Sampai satu masa, bila ada pencuri betul pun, kita takkan layan. Jom tolak PR.

Anonymous said...

Aku kurang faham maksud ko ni? Lain kali bila beri komen tu, jelaskanlah sikit.

Langsi said...

KoMandul Melayu dan si Asin...!

Kalo nko berani...surf link ni, faham dan perhatikan!

http://new.livestream.com/accounts/1706262/events/1815813

Dijemput semua ahli2 UMNo utk turut melayarinya dgn berlapang dada!

Anonymous said...

Hey John, kaluk iye nak berkomen, jelaskan lah motif anda, boleh kita bahas.

Langsi said...

"Saya bersumpah tak pernah kenal perempuan Monggolia tu..." - TokNajisNazak...awat tak sebut je nama Altantuya!

"Saya takde pun cicncin tu di jari saya..." - Rosmah badakKatek... awat tak kate takde dalam simpanan saya? Sebelum ni dok kata beli cincin tu dgn hasil simpanan dari kecil... sejak beranak dok simpan seratus sehari ka?

Sian TOTOK2 UMNgOk Be-eNd ni... hat tu pun tokleh mikio!

Anonymous said...

Ada org yg mengatakan jika semua benda boleh lepas hanya dgn bersumpah maka mudahlah org lepas dr kesalahan yg mereka lakukan. Memang benar pendapat yg begitu, tetapi akuan sumpah itu dibuat setalah pelbagai bukti dan fakta didedahkan utk menunjukkan mereka dipihak yg benar.

Dan dlm soal sumpah laknat, sy beranggapan soal benar atau tidak sumpah mereka itu urusan mereka dgn tuhan. Tetapi sy amat yakin akan laknat dr Allah terhadap mereka yg bersumpah palsu dgn menyebut nama Allah. Kita sbg muslim juga wajib yakin akan perkara ini, krn jika kita tidak yakin samalah juga kita tidak meyakini kekuasaan Allah.

Jika sumpah yg disebut dgn nama Allah yg dilafazkan oleh kesemua mereka itu palsu yakinlah laknat Allah pasti akan turun kpd mereka. Keyakinan ini sebahagian dr akidah kita.

Anonymous said...

"Saya bersumpah tak pernah kenal perempuan Monggolia tu..."
.....................................................

Sewaktu dlm PKR YB Zulkifli Nordin adalah salah seorg peguam dlm kes itu. Dan dia mendedahkan tiada sebarang bukti utk mengaitkan DS Najib dgn Altantuya. Jika ada bukti dlm bentuk fakta yg menyokong dakwaan puak PR mohon jelaskan dgn terperinci supaya sama-sama dpt menilai.

Anonymous said...

Ini satu lagi gimik PR ke? Tak habis2 dengan gimik dorang. Sejak dulu lagi, kata ada bertan tan file, tak ada nampak jugak. Bila dorang kata ada resit, sebenarnya resit palsu. Dorang kata ada gambar, gambar itu gambar palsu, kepala senget, badan pendek. 207 bilion pampasan perang, ternyata tipu. Macam mana orang nak percaya. Rakyat jelata dah rasa semua ini meloya. PR sudah sinonim dengan Fitnah. PR adalah pakar segala fitnah. Tapi tuhan maha adil, semua fitnah terkantoi big time. Dasar PR. Kalau tak futnah, bukan PR namanya. Jom tolak PR.

Anonymous said...

"Saya takde pun cicncin tu di jari saya..." - Rosmah badakKatek... awat tak kate takde dalam simpanan saya? Sebelum ni dok kata beli cincin tu dgn hasil simpanan dari kecil... sejak beranak dok simpan seratus sehari ka?
........................................................

Dimana cicncinnya? Tuan pernah melihat cincin itu? Jika dibeli tetapi disimpan, nak dibuat apa? Kan baik jika dipakai. Susah-susah cincin itu diperolehi akhirnya disimpan didalam peti tak digunakan. Apakah tuan fikir cincin yg berharga 24 juta itu hanya dipakai oleh DS Rosmah sewaktu mahu tidur di dlm bilik yg berkunci rapat shj?

Anonymous said...


sumber:http://www.jais.gov.my


"QAZAF ( TUDUHAN ZINA )"

Qazaf atau menuduh orang lain berzina termasuk dalam Hukum Jenayah Islam iaitu Hudud. Antara lain yang termasuk dalam hudud ialah Zina, mencuri, merompak, minum arak dan murtad.


PENGERTIAN QAZAF

Qazaf ialah melemparkan tuduhan zina kepada orang lain yang baik lagi suci atau menafikan keturunannya.Jika sekiranya ia hanya menuduh seseorang lain mencuri, minum arak, murtad, termasuk juga mencaci yang boleh menjatuhkan maruah maka ia hanya di kenakan hukuman ta'zir.

DALIL QAZAF

Firman Allah S.W.T:

"Dan orang-orang yang melemparkan tuduhan zina kepada perempuan-perempuan yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawa 4 orang saksi, maka sebatlah mereka dengan 80 kali sebatan dan janganlah kamu menerima penyaksiannya itu selama-lamanya, kerana mereka itulah orang-orang yang fasik"( Surah An-Nur:4)

SYARAT PENUDUH DAN YANG DITUDUH

Seseorang yang menuduh orang lain berzina mestilah mempunyai syarat-syarat berikut:

Berakal
Baligh
Kemahuan sendiri
Tahu qazaf itu haram
Bukan ibubapa atau datuk dan ke atas kepada penuduh.
Manakala orang yang dituduh itu pula mesti juga mempunyai syarat sebagaimana berikut:

Dikenalpasti orangnya.
Seorang yang baik dan bersih daripada perbuatan zina dan terpelihara kehormatannya dari sebarang kejahatan.
HUKUMAN QAZAF

Hukuman qazaf ialah sebatan sebanyak 80 kali sebatan jika penuduh gagal membawa 4 orang saksi.
Jika tuduhan tersebut bukan tuduhan zina atau menafikan keturunannya maka ia hendaklah dijatuhkan hukuman ta'azir.
Jika penuduh tidak cukup syarat yang membolehkan hukuman qazaf dijalankan maka ia boleh dikenakan hukuman ta'azir.
Jika sekiranya tuduhan tersebut adalah liwat ( memasukan zakar kedalam dubur lelaki atau perempuan ) tanpa mendatangkan bukti yang boleh menyokong tuduhannya maka samalah seperti menuduh seorang itu melakukan zina.


Nota:
LAYAKKAH KITA MENGATAKAN SESEORANG ITU BERZINA/LIWAT TETAPI KITA SENDIRI TIDAK MENYAKSIKANNYA ATAU TIADA SUMBER YG JELAS?

Anonymous said...

Puak PR ni, memang menyayat hati. Cerita rekaan pemimpin dorang dipercayai dan dihayati macam hadis nabi. Bertaubatlah.

Langsi said...

Awat la BeNgap & BaNgang Anon 1:47 ni...

Rosmah BadakKatek tak pakai cincin tu sebab dah jadi isu! Kalo tak jadi isu... bukan satu tapi sebelas jari pakai cincin, satu jari lagi dlm seluar Najib!

Anonymous said...

"QAZAF ( TUDUHAN ZINA )"

Qazaf atau menuduh orang lain berzina termasuk dalam Hukum Jenayah Islam iaitu Hudud. Antara lain yang termasuk dalam hudud ialah Zina, mencuri, merompak, minum arak dan murtad.
......................................................

Utk mengelakkan dr dikenakan qazaf maka sipenuduh wajib membawakan qarinah iaitu bukti. Dan setiap kesalahan yg disabitkan dgn menggunakan qarinah tidak boleh dikenakan hudud tetapi dikenakan ta'zir.

Anonymous said...

Rosmah BadakKatek tak pakai cincin tu sebab dah jadi isu! Kalo tak jadi isu... bukan satu tapi sebelas jari pakai cincin, satu jari lagi dlm seluar Najib!
.....................................................

Lalu dimana gambar cincinnya sewaktu ianya belum menjadi isu?

Anonymous said...

Saya pun percaya, balasan tuhan akan datang sama ada lambat atau cepat. Tuhan maha adil. Yang peliknya, lagi disembahyang hajat, diminta dimusnahkan (diKOkan), semakin kuat parti BN terutamanya UMNO. Malah juak2 yang mendoakan kehancuran UMNO pula yang semakin terdesak dan lintang pukang. Dari soal jual Kalimah sampai soal tanah dan pengiraan undi, semua ini amat malukan, bahkan dengan kata lain menjijikkan. Melihat kepada senario sekarang, saya dah yakin yang PR bukanlah satu alternatif kepada BN. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

John, ini nota aku untuk kau, tak panjang sangat, tapi straight to the point. Tok sah berselindung di sebalik ayat Quran. Kalau tak boleh menuduh orang berzina, bole kah kita tuduh orang membunuh?

Kalau video ada, kenapa tak nak tengok? Kenapa tak nak siasat kesahihan dia. Kenapa kata semua itu besi? Sila ulas.

Anonymous said...

Hangpa ni tak baca utusan melayu. Tak sedar ke yang hangpa baca itu Hanyalah rekaan Chegu Bard. Dorang ni buat macam itu dari utusan, macam dorang cuba ubah gambar jadi gambar najib dengan si mongolia. Insaf lah juak2 PR oiiii. Jom kita tolak PR. Raja segala pemfitnah.

Anonymous said...

sumpah najib dan rosmah

najib : ayang cinta dinda tak?
rosmah : mestila uolls
najib : dinda bersumpah cinta dinda sampai bila2?
rosmah : mestila uolls..

Anonymous said...

Biasalah...takkan hang tak faham perangai PR. Kaki kelentong nombor satu. Kaki fitnah terulung. Ingat tak dulu kesah Omega, satu family beriya iya kata ada jam (pi check youtube, bukti semua ada). Sampai sekarang, habuk pun tak nampak. Lepas tu bila rasa cam panas punggung kena asak, nak alih perhatian, ajak rakyat demo bersih. Terdesak je, ajak rakyat demo bersih, untuk alih perhatian. Memang dasar PR, jijik.

Anonymous said...

MUNAFIK SEBAR FITNAH ZINA ...........

Marilah kita merenung kembali satu peristiwa besar yang begitu menyayatkan hati, yang telah menimpa rumahtangga Rasulullah SAW.

Ini ialah salah satu perancangan jenayah yang telah dilakukan oleh golongan munafiqin.

“Apabila melihat Aisyah tiba bersama Sofwan, maka golongan munafiqin yang diketuai oleh Abdullah bin Ubai melihat ini sebagai satu peluang keemasan untuk menabur fitnah jahat mereka.

Mulalah mereka membuat cerita kononnya Aisyah telah berlaku curang dengan Sofwan. Malangnya tuduhan jahat ini juga telah termakan oleh sesetengah orang Islam sendiri sehingga ada yang menjadi ‘pembawa mulut’, menyebar fitnah ini. Sebahagian yang lain pula mengambil sikap berkecuali dan mendiamkan diri sahaja.

Setelah tiba di Madinah, telah tersebar ‘Hadis Ifki’ (tuduhan jahat) ini. Rasulullah SAW sendiri diam tidak bercakap, menantikan wahyu. Baginda juga telah bertanya pendapat beberapa orang sahabat, ada yang mengatakan ceraikan sahaja Aisyah dan ada pula yang membelanya. Wahyu pula tidak turun kepada Rasulullah SAW hampir sebulan. Ini adalah untuk menguji keimanan kaumnya dan untuk menzahirkan golongan munafiqin.

Kemudian turunnya ayat yang membebaskan Aisyah RA dari segala tuduhan yang tohmahan dan fitnah ke atasnya. Ia juga menjanjikan hukuman terhadap golongan yang menuduhnya.

Ini dapat kita baca sehingga ke hari ini di dalam surah An-Nur: Maksudnya: {Sesungguhnya orang-orang yang membawa berita bohong itu adalah dari golongan kamu juga. Janganlah kamu kira bahawa berita bohong itu buruk bagi kamu bahkan ia adalah baik bagi kamu. Tiap-tiap seseorang dari mereka mendapat balasan dari dosa yang dikerjakannya. Dan siapa di antara mereka yang mengambil bahagian yang terbesar dalam penyiaran berita bohong itu baginya azab yang besar.} [An-Nur: 11]. [Lihat: Tafsir Ibnu Kathir]

Demikianlah secara ringkas kisah fitnah yang dilemparkan ke atas keluarga Rasulullah SAW.

Cuba kita bayangkan betapa besarnya jenayah yang dilakukan oleh si munafiqin Abdullah bin Ubai dan para pengikutnya

Bagaimanakah sikap umat Islam dalam menerima berita dan apakah sikap kita terhadap pernacangan jahat golongan munafiqin?Firman Allah SWT: Maksudnya: {Wahai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang fasik membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu.} [Al-Hujuraat: 6].

hendaklah kita berhati-hati ketika menerima satu-satu berita. Sekiranya kita menerima sesuatu berita secara bulat-bulat tanpa usul periksa nescaya ia akan memudharatkan masyarakat Islam.

Sayangnya pada hari ini, kebanyakan orang Islam bukan sahaja menerima berita secara membabi buta dan terus menghukum seseorang itu dengan apa yang didengarinya bahkan menjadi penyebar kepada berita palsu itu, sehingga perbuatan itu menambahkan penderitaan kepada orang yang difitnah dengan berita palsu tersebut serta mengucar-kacirkan masyarakat umum.

BERSAMBUNG........

Anonymous said...

SAMBUNGAN..

Oleh itu apabila menerima sesuatu berita, para muslimin hendaklah bersangka baik sesama mereka dan tidak mempercayai sesuatu yang tidak pasti apatah lagi menyebarkannya pula.

Firman Allah SWT: Maksudnya: {Mengapa pada waktu kamu mendengar berita bohong itu orang-orang mukminin dan mukminat tidak bersangka baik terhadap diri mereka sendiri, dan (mengapa tidak) berkata: “Ini adalah suatu berita bohong yang nyata.” Mengapa mereka (yang menuduh itu) tidak mendatangkan empat orang saksi atas berita bohong itu? Oleh kerana mereka tidak mendatangkan saksi-saksi maka mereka itulah pada sisi Allah orang- orang yang dusta.} [An-Nur: 12-13].

Allah SWT memberi amaran agar jangan bercakap sebarangan membuat ulasan, mungkin kita menyangka isu yang diulas adalah perkara biasa atau remeh tapi dosanya sangat besar di sisi Allah SWT: Firman Allah SWT yang bermaksud:

"(Ingatlah) di waktu kamu menerima berita bohong itu dari mulut ke mulut dan kamu katakan dengan mulutmu apa yang tidak kamu ketahui sedikit juga, dan kamu menganggapnya suatu yang ringan saja. padahal dia pada sisi Allah adalah besar.} [An-Nur: 15]

Akhirnya, umat Islam hendaklah menjaga lidah daripada menjadi penyebar fitnah atau pembawa berita palsu, kerana semua perbuatan dan perkataan kita akan dipertanggungjawabkan di hadapan Allah azza wajalla pada hari Kiamat, firman Allah SWT yang bermaksud: {Dan janganlah kamu mengikuti apa yang kamu tidak mempunyai pengetahuan tentangnya. Sesungguhnya pendengaran, penglihatan dan hati, semuanya itu akan dipertanggunganjawabkannya.} [Al-Isra’: 36]

Sabda Nabi SAW: Maksudnya: “Berkata Abdullah bin Umar, Rasulullah SAW menaiki mimbar dan bersabda dengan suara yang kuat: “Wahai golongan yang masuk Islam dengan lidahnya, tetapi imannya belum sampai ke hatinya (munafiqin), jangan kamu menyakiti kaum muslimin, jangan menghina mereka, jangan juga mencari keaiban mereka, sesungguhnya sesiapa yang bekerja mencari keaiban saudaranya yang muslim, Allah akan mencari keaibannya dan sesiapa yang dicari keaibannya oleh Allah, Allah akan mendedahkannya walaupun (tersembunyi) di dalam rumahnya (kenderaannya).” [HR: At-Tirmizi No. 2032 “Hasan”]

Pada suatu hari, Ibnu Umar memandang ke arah Ka’bah, kemudian beliau berkata: Sungguh besar kedudukan dan kemuliaanmu, tetapi lebih besar lagi kehormatan orang mukmin itu di sisi Allah daripada kamu. [HR Tirmizi].

Semoga Allah SWT menyelamatkan tangan dan lidah kita daripada perkara yang tersebut.

Anonymous said...

Ini menyayat hati. Lawak scenario lagi tinggi kelas dari ini. Nak dibanding Jozan, jauh sekali. Try harder bro.

Anonymous said...

Ko ni mase pas gadai kalimah Allah mcm2 dalil ko kuarkan utk sokong pemimpin ko..last2 pemimpin ko buat u turn ko terlajak terlanggar tembok..sian ko..

Anonymous said...

Cerita ini sepatutnya menjadi teladan bagi mereka yang memfitnah Fathul Bari. Jom kita tolak PR, pemfitnah yang nyata.

Anonymous said...

Oo patutlah kt kelantan xde masjid..klu camtu x yah bina masjid la..

Anonymous said...

Memang tidak dinafikan byk perkara yg tidak pasti disebarkan. Dipihak kerajaan contohnya kes Altantuya, kes cincin, kes Ustz Fathul Bari kahwin lari, Kes Felda berdagang dgn Israel, kes anak Tun M ada saham arak dan mcm-mcm lagi. Dan dipihak pembangkang sy tidak mahu ulas krn bimbang dikatakan menyebarkan fitnah pula.

Oleh krn kita hidup dlm bermasyarakat dan lapisan masyarakat ini yg berlainan tahap pemikiran, budaya dan sosial, maka bila fitnah tersebar menjadi tanggungjawab yg difitnah utk menjelaskan keadaan yg sebenar. Apatah lagi dlm kalangan pemimpin krn jika mereka berdiam, maka fitnah yg lebh besar akan timbul.

Anonymous said...

Mari same2 kite aminkan doa ini.."ya Allah ya tuhanku, kau laknatkanlah pelakon dlm video sex cinadol krn mendatangkan fitnah ke atas ds anwar ibrahim."amin..
Kalau bace dpn anwar lagi afdal..

Anonymous said...

Muka anwar xde seri pun..klau diamat2ti semua muka pmimpin pmbnkang baik dri pas.pkr.dap smuanya mccm muka sial...lg cntek muka tok bomoh lg.

Anonymous said...

Langsi oi, hari2 kene liwat x sakit jubo ke? Berak mesti pedihkan..tp xpe janji masyuk..

bomo melayu said...

Nak suruh Anwar bersumpah???..tobatlah BARUA tu nak bersumpah,pegang Quran pun menggigil..Sumpah seranah orang bolehlah...macam tu nak jadi calun perdana menteri????....p mampoihlah...

Anonymous said...

Kepada juak PAS /PKR ...surah Ali Imran ayat 61:


penerangan ttg ayat ini:
Sumpah mubahalah merujuk kepada ayat berikut

Kemudian sesiapa yang membantahmu mengenainya sesudah kamu beroleh pengetahuan yang benar, maka katakanlah kepada mereka: “Marilah kita menyeru anak-anak kami serta anak-anak kamu, dan perempuan-perempuan kami serta perempuan-perempuan kamu, dan diri kami serta diri kamu, kemudian kita memohon kepada Allah dengan bersungguh-sungguh serta kita meminta supaya laknat Allah ditimpakan kepada orang-orang yang berdusta.” [‘Ali Imran 3:61]

Perkataan Mubahalah (مباهلة) berasal daripada kata bahlah atau buhlah (بهلة) yang bererti doa yang bersungguh-sungguh untuk menjatuhkan kutukan kepada lawan yang membangkang. Imbuhan Mubahalah menunjukkan wujudnya dua pihak yang saling melakukan perkara yang sama, dalam kes ini saling berdoa kepada Tuhan untuk menjatuhkan laknat kepada pihak yang mengingkari kebenaran.[25]

Merujuk kepada ayat di atas, diriwayatkan bahawa pada satu ketika datang delegasi Nasrani dari Najran[26] untuk berdialog dengan Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam di Kota Madinah dalam subjek perbandingan agama antara Kristian dan Islam. Setelah disampaikan segala hujah yang benar yang tidak mampu dijawab oleh delegasi Nasrani, mereka tetap enggan mengakui kebenaran Islam, apatah lagi memeluknya. Keengganan delegasi Nasrani ini menyebabkan AllahSubhanahu wa Ta‘ala menurunkan ayat 61 surah ‘Ali Imran di atas.

Berdasarkan ayat ini, apabila terdapat dua pihak yang bertikai dengan saling menuduh sementara masing-masing pihak telah mengemukakan hujah masing-masing, maka alternatif terakhir bagi menyelesaikan pertikaian ialah melakukan sumpah mubahalah. Melalui sumpah mubahalah masing-masing pihak membawa ahli keluarga terdekat masing-masing dan bersumpah seandainya pihak yang menuduh berdusta, laknat Allah akan tertimpa ke atas ahli keluarganya.

Kehadiran ahli keluarga terdekat memiliki pengaruh yang amat mendalam sehingga orang yang berdusta dalam membuat tuduhan akan menarik balik tuduhannya itu. Ini kerana dia tidak mahu kesalahan dirinya sendiri memberi kesan buruk kepada ahli keluarga tersayangnya, yang pada asalnya memang tidak bersalah langsung.

Dengan merujuk kepada hadis-hadis yang mengkhabarkan peristiwa mubahalah yang dilakukan oleh Rasulullahshallallahu ‘alaihi wasallam, dapat dirumuskan beberapa syarat sumpah mubahalah:

1. Ia sebagai alternatif terakhir setelah semua alternatif lain dilaksanakan bagi meleraikan pertikaian.
2. Masing-masing pihak membawa bersama ahli keluarganya yang terdekat.
3. Masing-masing pihak bersama ahli keluarga terdekat hadir secara berhadapan.
4. Masing-masing pihak bersumpah, umpama: “Demi Allah! Aku bersumpah aku tidak bersalah dalam tuduhan ini. Ya Allah! Yang menuduh telah berdusta dalam membuat tuduhan, maka jatuhkanlah laknat-Mu ke atas penuduh dan ahli keluarganya.” Pihak kedua pula bersumpah, umpama: “Demi Allah! Aku tidak berdusta dalam membuat tuduhan ini. Ya Allah! Yang tertuduh telah berdusta dalam menafikan tuduhan, maka jatuhkanlah laknat-Mu ke atas tertuduh dan ahli keluarganya.”

Lazimnya apabila masing-masing pihak hadir bersama ahli keluarga terdekat secara berhadapan, sumpah mubahalahtidak akan berlaku. Pihak yang membuat tuduhan palsu akan menarik diri. Bahkan dia mungkin tidak akan hadir atau tidak akan membawa ahli keluarganya. Ini sebagaimana yang berlaku kepada delegasi Najran itu sendiri.


Wahai juak2 PAS/PKR.. nabi sendiri telah bersumpah muhabalah...Apasal kamu masih mahu mendustakan ayat2 Allah? Kenapa kamu tak keluarkan ayat ini.. Sedangkan Nabi sendiri boleh bermuhabalah , kenapa Anuwar tak boleh.....berdegar2 kamu membela Anuwar supaya jgn bersumpah..

Anonymous said...

Pihak Najib dan Rosmah, sudah clearkan semua ini.

Puak Anu, sampai sekarang aku tunggu. Aku masih menunggu.

Anonymous said...

Terima kasih John, sekarang baru jelas msg hang. Terima Kasih. Juak2 PR apa lagi? Mana hujah mu? Jom tolak PR.

Anonymous said...

Betul tu bro, kita mati hidup semula pun mamat tu mungkin takkan bersumpah. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Emmmm baru aku faham sekarang, bina masjid itu tanda munafiq. Bina tokong itu tanda beriman seiman imannya? Macam dekat Kelantan?

Anonymous said...


ASBABUL NUZUL AYAT 61 SURAH ‘ALI IMRAN:

Merujuk kepada ayat di atas, diriwayatkan bahawa pada satu ketika datang delegasi Nasrani dari Najran[26] untuk berdialog dengan Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam di Kota Madinah dalam subjek perbandingan agama antara Kristian dan Islam. Setelah disampaikan segala hujah yang benar yang tidak mampu dijawab oleh delegasi Nasrani, mereka tetap enggan mengakui kebenaran Islam, apatah lagi memeluknya. Keengganan delegasi Nasrani ini menyebabkan AllahSubhanahu wa Ta‘ala menurunkan ayat 61 surah ‘Ali Imran di atas.

MUBAHALAH BAGI PEMBOHONGAN DALAM SOAL2 KETUHANAN & AJARAN ALLAH ORANG2 KAFIR AHLI KITAB YG BERDOLAK DALIK TERHADAP KANDUNGAN SEBENAR PERINTAH ALLAH DALAM AJARAN MEREKA ITU ......... ATAU PERKARA2 PENIPUAN, TIADA JELAS DISEBUT DALAM FEQAH .........

APAKAH PERKARA2 HUKUM SYARIAH YANG SUDAH TERMAKTUB KAEDAHNYA PENGADILANNYA SEPERTI HUKUM QISAS, HAD/HUDUD, DLL JUGA BOLEH DIMUBAHALAHKAN?

HUKUM MEMBUNUH ...... cukup sekadar bersumpah?

HUKUM MENCURI... cukupkah sekadar bersumpah?

HUKUM BERZINA .. boleh dibebaskan dengan bersumpah?

HUKUM MINUM ARAK .....boleh dibebaskan dengan bersumpah?

HUKUM TUDUH ORANG BERZINA...boleh dibebaskan dengan bersumpah?

DLL................................


Anonymous said...

BUKAN SENANG BRO, DIA DAH HABIS BERPULUH PULUH RIBU RM UNTUK DAPAT ILMU, PETUA, TANGKAL, URUTAN BATIN SERTA BRMCM MCM UBAT UTK KASI SI PADA SI ANU NYA.......ITU YANG MENGAMOK TU...

Anonymous said...

Anon 1;17 -- Hukum zina - kene ada saksi,---beribu2 saksi dah tgk anuwar berzina, masih tak nak ngaku lagi...jln terakhir ialah dgn cara muhaballah.. susah sgt ke ...ko tak heran ke??apasal takut sangat..mcm suruh buat dosa pulak suruh sumpah muhabalah tu..kalau dia berada di pihak benar , dia takkan takut, kan Allah Maha Mengethui... muhaballah bukan setakat isu ketuhanan...jgn dustakan ayat Allah,jgn cuba nak spin dan cover line....Allah maha Mengetahui apa yg tersirat di hati kamu....dan apa yg kamu kerjakan.

Anonymous said...

PENGKIANAT SELALUNYA TIDAK BERANI BERSUMPAH, KERANA DIA YAKIN SUMPAH ITU AKAN MEMAKAN DIRINYA? BERAPA KALI ABWAR PERNAH BERSUMPAH? PERNAH KAH ANWAR MENUNAIKAN UMRAH??

Anonymous said...

Anonymous said...

Emmmm baru aku faham sekarang, bina masjid itu tanda munafiq. Bina tokong itu tanda beriman seiman imannya? Macam dekat Kelantan?

January 20, 2013 at 1:10 AM

---------------------------------------------------

BINA MASJID UNTUK KEMEGAHAN, EGO, MENUNJUK2, BERSAING SATU DENGAN LAIN,........ BAHKAN PROGRAM2 IBADAT, PENGAJIAN, DLL DIHADKAN MENGIKUT SELERA PEMERINTAH SEKULAR ASOBIAH UMNO/BN SAJA,DLL.

MASJID2 DIKELANTAN BANYAK DIBUAT OLEH SUMBANGAN SEDEKAH JARIAH DARI INDIVIDU/ ORANG RAMAI. PENGUNAAN WANG TABUNG KERAJAAN NEGERI (KEL)DIJIMATKAN BG TUJUAN DAKWAH & KEBAJIKAN UMMAH YG LAIN....... AKTIVITI IHYA & MAKMURKAN MASJID ITU LEBIH 'AULA (utama) DARI BINA KEMUDIAN SEKAT DARI PENDEDAHAN ISLAM YANG SYUMUL!

PENDIDIKAN ISLAM YIK JUGA AMAT BERKESAN & BERDAYA MAJU, INILAH NATIJAH DARI KEPIMPINAN NEGERI DARI MAJORITI YANG BERIMAN, BERILMU, BERAMAL SOLEH, ADIL DALAM TADBIRANNYA.

KEPIMPINAN ULAMAK & AKTIVIS ISLAM YANG SENTIASA TAKUT KPD ALLAH, ... SEMOGA ALLAH KUKUHKAN LAGI KEPIMPINAN JEMAAH ISLAMI PAS ... INSYAALLAH . AMIIN.,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Anonymous said...

PUAK PUAK ASABIAH PAS& PKR TIDAK PERNAH JUMPA AYAT NI? PUAK PUAK NI KALAU JUMPA PUN MEREKA AKAN BACA SEKERAT SEKERAT AJE. YANG PENTING UNTUNG BAGI PIHAK MEREKA, HARAP SERBAN SAJA BESAR BAKOL TAPI PEMBOHONG KUAT......

Anonymous said...

Anonymous said...

Anon 1;17 -- Hukum zina - kene ada saksi,---beribu2 saksi dah tgk anuwar berzina, masih tak nak ngaku lagi...jln terakhir ialah dgn cara muhaballah.. susah sgt ke ...ko tak heran ke??apasal takut sangat..mcm suruh buat dosa pulak suruh sumpah muhabalah tu..kalau dia berada di pihak benar , dia takkan takut, kan Allah Maha Mengethui... muhaballah bukan setakat isu ketuhanan...jgn dustakan ayat Allah,jgn cuba nak spin dan cover line....Allah maha Mengetahui apa yg tersirat di hati kamu....dan apa yg kamu kerjakan.

January 20, 2013 at 1:37 AM

==============================================

JIKA DAH BERIBU2 SAKSI ADA... MENGAPA TAK DAKWA DALAM MAHKAMAH SYARIAH WPKL/WP PUTRAJAYA, MAHKAMAH SYARIAH NEGERI KE????

MENGAPA JAMIL KHIR, ATAU HARUSSANI TAK KETUAI/PELOPORI PENDAKWARAYA NEGARA????....

AKU CABAR ANON 1.37 KO SENDIRI BAWA KES ZINA ANWAR IBRAHIM NI KEMANA2 MAHKAMAH DAN KITA BICARAKAN SECARA ADIL.... DAN INI LEBIH BAIK DARI KO REKACIPTA CERITA2 KEPALSUAN SEMATA2....

HEEEEHEEEE.......KANTOI UMNONGEK!

Anonymous said...

Apa yg kantoinya. Memang aku rasa si ANU tu akan dibicarakan. Tapi bukan sekaranglah. Biar habis PRU 13 dulu. Kalau tak nanti bermacam macam tuduhan dan alasan akan timbul, mesti yg tuduh BN takut. Lepas menang BN nanti, kita akan desak perbicaraan diadakan, insyaAllah. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...


BINA MASJID UNTUK KEMEGAHAN, EGO, MENUNJUK2, BERSAING SATU DENGAN LAIN,........ BAHKAN PROGRAM2 IBADAT, PENGAJIAN, DLL DIHADKAN MENGIKUT SELERA PEMERINTAH SEKULAR ASOBIAH UMNO/BN SAJA,DLL.
_Alhamdulillah ko ngaku juga kerajaan BN ada membuat program agama dan buat masjid. Nak menunjuk2 ke nak buat Masjid, kan bagus makin banyak masjid didirikan. Kalu tak buat masjid lak ko bising lak..kalu tak buat program agama masih gak bising.kalu buat masjid ala kadar lak ko akan cop rasuah..cakap nak cari salah, tapi jawapan dah depan mata tak nak terima. Yang tahunya jawapannya UMNO. Inilah hasil tarbiyah PAS pada ahli PAS. Tu ko tak nak bermegah ke patung Berhala terbesar kat Asia Tenggara kat tumpat tu, ni ko nak jawab apa?

MASJID2 DIKELANTAN BANYAK DIBUAT OLEH SUMBANGAN SEDEKAH JARIAH DARI INDIVIDU/ ORANG RAMAI. PENGUNAAN WANG TABUNG KERAJAAN NEGERI (KEL)DIJIMATKAN BG TUJUAN DAKWAH & KEBAJIKAN UMMAH YG LAIN....... AKTIVITI IHYA & MAKMURKAN MASJID ITU LEBIH 'AULA (utama) DARI BINA KEMUDIAN SEKAT DARI PENDEDAHAN ISLAM YANG SYUMUL!
-Cuba ko beritahu aku ada berapa masjid yang dibuat oleh kerajaan PAS? Dah berapai orang bukan Islam masuk Islam? Memang bagus dan baik memeriahkan masjid, tapi kalu ceramah diselang seli dengan fitnah macamana pulak tu? Kalau doa diselitkan dengan nama UMNO? Kenapa kerajaan negeri tidak membantu memberikan sumbangan pada masjid? Kalaupun ko nak cakap kerajaan negeri nak simpan duit, dan untuk membantu ummah lain, kenapa masih ramai rakyat kelate berhijrah ke negeri luar?

PENDIDIKAN ISLAM YIK JUGA AMAT BERKESAN & BERDAYA MAJU, INILAH NATIJAH DARI KEPIMPINAN NEGERI DARI MAJORITI YANG BERIMAN, BERILMU, BERAMAL SOLEH, ADIL DALAM TADBIRANNYA.
- Tanah YIK dah bagi kat Cina DAP tu, itukah antara hasil pendidikan YIK?

KEPIMPINAN ULAMAK & AKTIVIS ISLAM YANG SENTIASA TAKUT KPD ALLAH, ... SEMOGA ALLAH KUKUHKAN LAGI KEPIMPINAN JEMAAH ISLAMI PAS ... INSYAALLAH . AMIIN.

- Tak tahulah samada aku salah baca ke, atau salah tengok. Apa takut pada Allah?, adoiii sekali jak DAP + PKR bagi fuhhhh kat PAS tergadai kalimah Allah.

Apa pun jika anda ikhlas memperjuangkan Islam, dimana jua anda berada dan dalam apa jua keadaan sekali pun renung-renungkanlah ayat ini PAS ITU BUKAN ISLAM dan ISLAM ITU BUKAN PAS.

TQ.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,



,,,

January 20, 2013 at 1:39 AM
______________

Anonymous said...

Hang kata kukuhkan? Semoga Allah kukuhkan? Aku nampak Allah duduk celarukan pimpinan PAS. Dari semua sudut. Sekarang Kapal DAP dah desak majlis sorak PAS tarik balik kenyataan mereka tempoh hari tentang penggunaan Kalimah Allah. Nampak gaya ada chance buat pusingan U lagi juak2 PAS ni. Kalau U-turn lagi, memang sah2 bersejarah, paling bersejarah. Nampak gaya juga memang ada chance lah puak DAP terus mendakwa bahawa Allah itu tuhan bapa. Malanglah umat islam di Malaysia ni dek penangan PAS kemarukkan undi ke Putrajaya. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...


JIKA DAH BERIBU2 SAKSI ADA... MENGAPA TAK DAKWA DALAM MAHKAMAH SYARIAH WPKL/WP PUTRAJAYA, MAHKAMAH SYARIAH NEGERI KE????

MENGAPA JAMIL KHIR, ATAU HARUSSANI TAK KETUAI/PELOPORI PENDAKWARAYA NEGARA????....

AKU CABAR ANON 1.37 KO SENDIRI BAWA KES ZINA ANWAR IBRAHIM NI KEMANA2 MAHKAMAH DAN KITA BICARAKAN SECARA ADIL.... DAN INI LEBIH BAIK DARI KO REKACIPTA CERITA2 KEPALSUAN SEMATA2....

HEEEEHEEEE.......KANTOI UMNONGEK!

January 20, 2013 at 1:51 AM

___________________

Ko tahu tak berapa lama Anuaarrr tu bagi tangguh kes dia kat mahkamah? Ni nak masuk mahkamah syariah lak, aku tak tahu nak berapa lama lagi Anuaarr tu nak tangguh kes dia kat sana? Aku rasa belum pun AnON 1.37 maasuk mahkamah syariah, Sam ketot n Chegu Bard dan menghalang perjalanannya... Orang macam ko ni jenis tak nak buat Penilaian keputusan mahkamah, baik ko rujuk balik keputusan Mahkamah kes LIWAT 2 tu. Kalu buat sekali lagi kat mahkamah syariah entah ada berapa banyak alasan lagi Anuuarrr tu nak buat alasan bodoh, sikit2 konspirasi....Dan secara otomatiknya akan membazirkan lagi perbelanjaan negara untuk menampung kos Anuaarrr tu. Puiiiihhhh buta kebenaran...

Anonymous said...

Oiii... Sejak bila PAS banyak bina masjid di KelantaN. Pok Nik ni kelakarlah. Joke kelas2 hampir sama level dengan Jozan. Korang betul2 hidup dalam mimpi seumpama bermimpi masyuk syurga setiap kali dapat mengkafirkan parti lawan. Jom kita tolak PR yang asyik dibuai mimpi.

komandomelayu said...

151

KAU SAMA DENGAN BABI HUTAN

CUMA BABI HUTAN TAK SONDOL BONTOT SEDARA SENDIRI MCM NUAR KAU!

KAU TU YG BEBAL LAGI BONGOK!! NGOK


Anonymous said...

Joe, aku sukalah hang pumya pekeras yang last tu... Juak2 PAS, ini aku ulang lagi, PAS itu bukan ISLAM dan ISLAM itu bukan PAS. Apa ulasan korang, pak2 lebai oiii. Nak kata hang semua pewaris nabi lagi ke? Kalimah Allah pun terketar ketar nak dipertahan, usah mimpi jadi waris nabi lah. Memalukan umat je. Jom tolak PR.

Anonymous said...

Bersumpah bukan bermakna boleh menang 2/3 kerusi parlimen di PRU 13

Anonymous said...


PENDIDIKAN ISLAM YIK JUGA AMAT BERKESAN & BERDAYA MAJU, INILAH NATIJAH DARI KEPIMPINAN NEGERI DARI MAJORITI YANG BERIMAN, BERILMU, BERAMAL SOLEH, ADIL DALAM TADBIRANNYA.
- Tanah YIK dah bagi kat Cina DAP tu, itukah antara hasil pendidikan YIK?
_______________
Gua sakit perut bagi jawapan camni hahahaha...

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...

Bersumpah bukan bermakna boleh menang 2/3 kerusi parlimen di PRU 13

January 20, 2013 at 2:25 AM
_______________________

Masa mengundi kena bersumpah ke adooiiii kelas tul jawapan ko ni. Jawapan ni lah yang ada PHD hehehehe..

Anonymous said...

Serban besar tu untuk tutup akal mereka yang sikit. Sebab itu bila dipersoal, yang first dorang akan kata "woi, hang ilmu banyak mana. Kalau setakat guru sekolah rendah, hang dudu diam diam je lah. Aku ni lulusan Al-Azhar". Juak PR ni bongkak. Jom kita tolak PR.

Anonymous said...

Betul tu tuan. Tapi paling kurang secara psikologi nya, dorang dah berani kedepan mibta laknat kalau tak betul. Bang ANU tu bila lagi??? Kami semua rakyat jelata masih menunggu. Kami memerhati.

Kami penyokong BN, tak nak cakap besar dan terlebih yakin. Tapi kalau dilihat penunjuk penunjuk aras semasa, sokongan sedang memihak kepada BN. Kalau tak tak akan ada cubaan nak cover kedatangan HKR. Bayangkanlah, dari 30 ribu, jadi 700 ribu. Fuyooo. Siap kena bawa pakar matematik nak kuatkan hujah. Siap kena "edit" gambar sehingga bumbung stadium pun dipenuhi penyokong. Fuyooooo. Gila hebat PR.

Nampak sangat PR ni kaki fitnah. Kalau iye pun nak menipu, janganlah tuduh Microsoft Excel. Menjijikkan. Jom tolak PR.

Anonymous said...

Iman, benda yang di hati ini pun juak2 PR boleh ketahui. Hebat gila puak PR ni. Tak heran kalau dorang berlagak macam ahli syurga, mengkafirkan orang lain yang tak seangkatan dengan selamba je, berpuluh tahun. Dasyat dorang ni. Aku tak mampu nak bayangkan "ke-bulshit-an" dorang ni.

Ke-bulshit-an puak PR sudah di tahap melampau. Mereka ni nampaknya bongkak dan angkuh. Jom kita tolak PR, kita undi BN.

Anonymous said...

Siap kena bawa pakar matematik nak kuatkan hujah. Siap kena "edit" gambar sehingga bumbung stadium pun dipenuhi penyokong. Fuyooooo. Gila hebat PR.
________________________

Cuba ko tanya Professor Matematik tu, dia ada hadir tak masa tu? Tapi aku harap Bro janganlah kau kecik hati masa Professor Matematik tu cakap kat ko "Ko tu hanya cikgu kelas tadika jak, ngajar ABC"
hehehe

Anonymous said...

Aku rasa, last2, juak2 PAS ni akan tinggalkan PR sebab tak tahan desakan Kapal Sink. Kalau PAS tak keluar, Hadi kan terkleuar, mungkin ditendang PAS atas tekanan dalaman dari angkatan Mat Sabu, Dan atas dorongan Bang ANU. Kita tunggu dan lihat. Ditelan mati bapa, diludah mati mak. PAS memang tersepit.

Nampaknya PR dahnmakin huru hara. Ayuh, kita tolak PR sepenuhnya. Kita sokong dan undi BN.

Anonymous said...


Sajian lawak pagi kepada pembaca komen disni, silalah menikmatinya sepuas-puasnya hehehe

Justeru, secara tidak langsung rakyat di bawah kerajaan pimpinan PAS juga terpaksa menurut jejak MB mereka melutut kepada Tokong. Jika di Kelantan mereka melutut pada Tokong Ngeh dan Nga, di Kedah terpaksa berhadapan dengan Tokong segala Tokong iaitu Lim Guan Eng. Bak kata seorang bekas pemimpin DAP, seseorang tidak tentu lagi akan selamat dengan menyembah begitu banyak tokong tetapi tidak menyembah Tokong yang satu ini.

Jika beginilah keadannya, nampaknya jika PR menjadi kerajaan, kita tidak mungkin akan berpeluang menyaksikan pemerintahan Ulama, tetapi pemerintahan Tokong!

Yang ni gua copy & paste dari blog Pena dari tanah melayu.

Anonymous said...

Itu cara kau berhujah? Lawak lah Bro. Patutlah PR sekarang ni huru hara. Hujah kau sama cam Hadi lah bro. Ko cousin dia eh?

Anonymous said...

Anonymous Anonymous said...


Sajian lawak pagi kepada pembaca komen disni, silalah menikmatinya sepuas-puasnya hehehe

Justeru, secara tidak langsung rakyat di bawah kerajaan pimpinan PAS juga terpaksa menurut jejak MB mereka melutut kepada Tokong. Jika di Kelantan mereka melutut pada Tokong Ngeh dan Nga, di Kedah terpaksa berhadapan dengan Tokong segala Tokong iaitu Lim Guan Eng. Bak kata seorang bekas pemimpin DAP, seseorang tidak tentu lagi akan selamat dengan menyembah begitu banyak tokong tetapi tidak menyembah Tokong yang satu ini.

Jika beginilah keadannya, nampaknya jika PR menjadi kerajaan, kita tidak mungkin akan berpeluang menyaksikan pemerintahan Ulama, tetapi pemerintahan Tokong!

Yang ni gua copy & paste dari blog Pena dari tanah melayu.

January 20, 2013 at 3:03 AM
________________________

OOO baru aku nampak skang ni, patutlah ada TOKONG Paling BESAR kat ASIA TEnggara ada kat Kelantan. Hmmm mungkin puak2 PR tgh praktis nak sembah tokong hihihihi hahahahaha

Anonymous said...

Komen yang mantap sekali bro. Aku tak heran kalau ini semua berlaku di bawah PR.

Anonymous said...

Ayat ni yang aku tak tahan sampai mengalir air mata dan senak perut:-

" Bak kata seorang bekas pemimpin DAP, seseorang tidak tentu lagi akan selamat dengan menyembah begitu banyak tokong tetapi tidak menyembah Tokong yang satu ini."

Gua nak chow pi tandas sakit perut baca ayat ni....

Anonymous said...

Ini senario yang aku fikir akan terjadi kalau dikomen seperti di atas di bawah kuasa PR........

Dorang akan buat sidang media mengatakan "Mana ada tokong besar!"

Lepas tu dorang keluarkan arahan supaya larangan melawat dikuatkuasakan.

Kemudian dorang sebarkan gambar yang telah didoktorkan, dari tokong setinggi beratus kaki, menjadi setinggi pokok keladi. (macam dorang letak penyokong di bumbung).

Anonymous said...

Muahahahaha..... Good one. Jom tolak PR. kita undi BN.

Anonymous said...

"Tokong segala Tokong iaitu Lim Guan Eng."
Adoiii bertambah sakit perut bila ayat ni terngiang2 di telinga...teringat lak cerita P Ramlee " Akulah Raja, Raja Mana, Raja KApoooorr" hahahaha

Anonymous said...

pencacai2 Pas PR, anda semua tak malu di perbodohkan DAN dilekeh lekehkan oleh pemimpin2 kamu ka??? TAKEbEER, TAKEBEER Srkarang pemimpim KHALIFAH DAP pulak sedang memperbodohkan KITA SEMUALAH, BAHLOLLL, apa yg boleh korang sorak...ya hanyalah TAKEBEER, TAKEBEER Cai2 semua, anda MEMANG tergolong orang2 yang maha BODOHHH...TAKEBEER, TAKEBEER

Anonymous said...

Hi there everybody, here every person is sharing such experience, thus it's good to read this weblog, and I used to visit this web site everyday.
Here is my homepage ... how to make money part time from home

Anonymous said...

Juak2 PAS/PKR.....kalau di datangkan 4 saksi pun, engko akan akan kata semua tu saksi buatan , saksi palsu, UMNO buat....hah sekarang dah beribu2 saksi pun masih nak nafi....jln terakhir ialah bermuhabalah...hanya Allah yg mengetahui apa yg berlaku...since korang dah tak percaya kpd bukti saksi manusia..berserahlah kpd Allah yg Maha Mengetahui...tapi juak2 ni bermati-matian cuba menegakkan benang basah...ayat Allah pun dia spin kata kata itu khas utk isu ketuhanan saja. pirrahh.....juak2 PAS -- Allah maha mengetahui apa yg sebenar2nya tersirat di hati kamu dgn mendustakan ayat ayat Allah!

Anonymous said...

Nak sgt jd PM tp perangai tak elok. Tak bole tak bole tsk bole....

Anonymous said...

Karpal Wilca lebih tahu pasal hukum Islam---boleh bagi arahan kepada Hadi dan majlis syura utk buat u - turn pasal kalimah Allah....hahahaha.....agaknya lepas ni juak PAS/PR akan tuduh karpal wilca ni dah masuk UMNO...aku nak tengok camna dia org spin!!haha..

Anonymous said...

SHAH ALAM - Hasil kajian Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcedel) menunjukkan mustahil untuk Barisan Nasional (BN) meraih majoriti kerusi dua pertiga pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) berdasarkan rekod pilihan raya sebelum ini dan perkembangan semasa.

Pengarahnya, Profesor Datuk Dr. Mohammad Redzuan Othman berkata, Umno-BN pimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak hanya akan mengekalkan status quo.

"Dalam pilihan raya lalu di Semenanjung BN hanya dapat 47 peratus undi, Pakatan Rakyat 49 peratus. Di seluruh Malaysia, BN hanya dapat 50.2 peratus. (Tun) Abdullah Ahmad Badawi ketika memasuki pilihan raya, popularitinya 70 peratus lebih. Najib sekarang ini popular sekitar 58 peratus.

"Maknanya mustahil Najib akan dapat lebih daripada Pak Lah. Maksudnya pilihan raya akan datang status quo.

"Kecuali ada perkara luar biasa yang kita tak nampak berlaku seperti pengundi hantu yang kami pengkaji ini pun tak boleh nak kira," katanya kepada Sinar Harian Online.

Hal ini ditambah pula dengan fakta bahawa Najib satu-satunya Perdana Menteri yang turun ke gelanggang pilihan raya tanpa berlakunya persempadanan semula.

"Disebabkan persempadanan semula itu Umno mendapat majoriti kerusi. Bukan undi. Buktinya Abdullah Badawi popular 64 peratus tetapi kerusi 90 peratus (pada 2004). Tetapi Najib adalah Perdana Menteri pertama yang memasuki pilihan raya tanpa persempadanan (semula bahagian pilihan raya)," ujar Mohammad Redzuan.

Lantaran itu katanya, apa yang dikatakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa BN dikira tewas jika gagal memperoleh kemenangan dua pertiga sepertimana 2008, ada kebenarannya.

Ujar Mahathir, walaupun BN masih menang, namun kemenangan tersebut disifatkan "kosong" kerana sebuah kerajaan yang berwibawa memerlukan kemenangan majoriti besar kerusi Dewan Rakyat.

"Tradisi yang berlaku dalam Umno, kalau Perdana Menteri gagal dapat dua pertiga kena letak jawatan, itu yang berlaku pada Tunku, pada Tun Abdullah dan perkara sama juga akan berlaku kepada Najib jika gagal mendapat dua pertiga.

Anonymous said...

Bodo nak mampus punya statement. Tak pyh ckp pun takpe sbb mereka di tuduh. Ayat perempuan MONGGOLIA TU sapa.mesti lah altantuya dan CINCIN TU pun dh mengambarkan keadaan tersebut.

Anonymous said...

SANGAT BAGUS CARA SUMPAH BOLEH MENGATASI SEGALA-GALA ! JADI KITA TAK PAYAH PERLU POLIS DAN LAWYER LAGI ! KAH KAH KAH

Anonymous said...

Berani krn benar. Takut kerana salah. Kau fikirlah.. budak2 pun bersumpah klu dia tak salah. Nak sgt jd PM kan. Apa kata anwar bersumpah disaksikan nik aziz dah hadi..wowww mesti gempak..confirm pru nanti menang tp ada berani ke BABI ni??????

Anonymous said...


MADEY KELENTONG LAGI....

Lantaran itu katanya, apa yang dikatakan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa BN dikira tewas jika gagal memperoleh kemenangan dua pertiga sepertimana 2008, ada kebenarannya.

Ujar Mahathir, walaupun BN masih menang, namun kemenangan tersebut disifatkan "kosong" kerana sebuah kerajaan yang berwibawa memerlukan kemenangan majoriti besar kerusi Dewan Rakyat.

"Tradisi yang berlaku dalam Umno, kalau Perdana Menteri gagal dapat dua pertiga kena letak jawatan, itu yang berlaku pada Tunku, pada Tun Abdullah dan perkara sama juga akan berlaku kepada Najib jika gagal mendapat dua pertiga.

======================================================================

JELAS SEKALI SEJAK DULU UMNO/BN BERKUASA ATAS MANIPULASI PROSES PILIHAN RAYA BUKAN ATAS MAJORITI SEBENAR UNDI RAKYAT...... SILA KAJI HASIL PRU 1990, PRU 1999 DI ERA DIKTATOR MAHATHIR MAMAK!

MADEY MAMAK JUGA SAHKAN PEMBERIAN IC KEPADA WARGA ASING DEMI UNDI UMNO... BAHKAN LEBIH JAHAT LAGI BEKAS PM MAMAK INI MENUDUH & MENGHINA YTM TENGKU ABDUL RAHMAN PUTRA AL HAJ, BAPA KEMERDEKAAN ITU LEBIH TERUK DARI BELIAU DALAM PEMBERIAN IC INI!

TETAPI UMNO/BN MASIH BERSIKAP EGO & TAMAK UNTUK KEPENTINGAN PERIBADI WALAUPUN HAKIKATNYA MEREKA MENANG SECARA PENIPUAN... UBN BERANI BUAT KERJA2 KORUPSI & PENINDASAN SEBAB MEREKA TAU ORANG MELAYU BOLEH DISENYAPKAN/DIPUJUK DENGAN SEDIKIT GULA2 ATAU RASUAH ATAU DISOGOK DENGAN HIBURAN ATAU DADAH ATAU UGUTAN PERKAUMAN .....

APAKAH "MELAYU GENERASI BARU" MASIH SENANG DITIPU OLEH UMNO/BN LAGI?

MENGAPA KITA MASIH LAG TERIKAT DENGAN BUDAYA JAHILIYAH ASOBIAH UMNO/BN INI?

KITA SEHARUSNYA BEBASKAN DIRI DARI AMALAN KORUPSI & UNPATRIOTIC UMNO/BN INI.... KITA BERHAK MEMILIH KEPIMPINAN YG LEBIH TULIN PATRIOTISMENYA & TADBIR URUS NEGARA ....

PRU13.."CINTAI NEGARA, MERDEKA RAKYAT" ... BERSAMA PR!!!!


Anonymous said...

Bahlol kau ni. Sumpah tu klu dilakukan bole mrnyakin kan pengundi atas pagar mcm aku. Aku pelik gak kenapa pyh sgt nak buat. Cuba kau fikir saiful sangup. Eskay sanggup. Kau igt dioarg ni xde family ke nak sumpah bukan2

Anonymous said...


PERJUANGAN RAKYAT MELALUI GERAKAN BERSIH 1.0, BERSIH 2.0 & BERSIH 3.0 ADALAH SATU ASPIRASI RAKYAT YANG INGINKAN DEMOKRASI & PROSES PRU DIMALAYSIA LEBIH BERMAKNA LAGI.... ERA DEMOKRASI 'THIRD WORLD MENTALITY' SEWAJARNYA TELAH BERLALU...... WALAUPUN UMNO/BN BERTUNGKUSLUMUS MEMPERTAHANKANNYA!

RAKYAT YANG EDUCATED, PROFESIONAL, BERINTERAKTIF IT & ISLAMIK TELAH LAMA MENGESANI & MENOLAK BUDAYA POLITIK KOTOR UMNO/BN INI!

PRU13 UNTUK PERUBAHAN TOTAL...

Anonymous said...

Anwar anugerah tuhan oleh itu tak perlu bersumpah.Mua hua hua

Anonymous said...

7:57

Konsep berbai'ah di dlm PAS tu sama lah dgn bersumpah bongok!

Masa pemimpin PAS berbai'ah ada polis dgn lawyer tak?

oiii bedul klu pemimpin korang keluar parti akan jatuh talak 3 ke atas isterinya,itulah perjanjian hitamputihnya dan korang menggunakn hukum agama sebagai undang2nya.Dan korang berserah kpd Allah swt sebagai hakimnya!

Pagi2 ko dah gila babi!


Anonymous said...


Anonymous said...

Bahlol kau ni. Sumpah tu klu dilakukan bole mrnyakin kan pengundi atas pagar mcm aku. Aku pelik gak kenapa pyh sgt nak buat. Cuba kau fikir saiful sangup. Eskay sanggup. Kau igt dioarg ni xde family ke nak sumpah bukan2

January 20, 2013 at 8:18 AM

=============================================================================
Hai pengundi atas pagar ("konon")@ penjilat totok asobiah UMNO!

HANYA KAUM YAHUDI & KAUM MUNAFIK SERTA PENGIKUT2NYA SAJA YANG GEMAR BERBOHONG & BERSUMPAH..

"Wahai Rasul Allah! Janganlah engkau menanggung dukacita disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran, iaitu dari orang-orang yang berkata dengan mulutnya: "Kami tetap beriman", padahal hatinya tidak beriman (MUNAFIK); demikian juga dari orang-orang YAHUDI, mereka orang-orang yang sangat suka mendengar berita-berita dusta; mereka sangat suka mendengar perkataan golongan lain (pendita-pendita Yahudi) yang tidak pernah datang menemuimu; mereka ini mengubah serta meminda perkataan-perkataan (dalam Kitab Taurat) itu dari tempat-tempatnya yang sebenar. Mereka berkata: "Jika disampaikan kepada kamu hukum seperti ini maka terimalah dia, dan jika tidak disampaikannya kepada kamu, maka jagalah diri baik-baik". Dan sesiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya, maka engkau tidak berkuasa sama sekali (menolak) sesuatu apapun (yang datang) dari Allah untuknya. Mereka ialah orang-orang yang Allah tidak mahu membersihkan hati mereka; bagi mereka kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang besar." (Al-Maaidah, Ayat 41)

INILAH WAJAH SEBENAR UMNO SELAMA INI.......

APA KITA MASIH TERTIPU BERULANG KALI OLEH SEGELINTIR MANUSIA TAMAK & ANGKUH UMNO/BN INI?

biarkan kononnya "pengundi atas pagar" ni saja yg menjilat najis UMNO/BN itu..... uu weeeek ...

INGAT UMNO/BN, INGAT FITNAH UTUSAN MELOYA, BERITA HARING, TV 3/4 ...HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEH...... ALAHAI RAKYAT BIJAK ... PRU13 KITA BERUBAH SECARA DEMOKRATIK & AMAN SENTOSA..... ALHAMDULILLAH. AMEEN!




Anonymous said...

Asalamualaikum....
alololo....cian dier yeeeer....
melayupaspkrdap meroyan tahap langit duaplohpat giler iseng tahap
gigamegamega....syukur ya Allah atas kurnia Mu padaku yg daif dan hina walo hamba Mu ini teramat blurrr giga mega mega tp masih `terang`...amin ya Allah....

Anonymous said...

Hai pengundi atas pagar ("konon")@ penjilat totok asobiah UMNO!

HANYA KAUM YAHUDI & KAUM MUNAFIK SERTA PENGIKUT2NYA SAJA YANG GEMAR BERBOHONG & BERSUMPAH..

"Wahai Rasul Allah! Janganlah engkau menanggung dukacita disebabkan orang-orang yang segera menceburkan diri dalam kekufuran, iaitu dari orang-orang yang berkata dengan mulutnya: "Kami tetap beriman", padahal hatinya tidak beriman (MUNAFIK); demikian juga dari orang-orang YAHUDI, mereka orang-orang yang sangat suka mendengar berita-berita dusta; mereka sangat suka mendengar perkataan golongan lain (pendita-pendita Yahudi) yang tidak pernah datang menemuimu; mereka ini mengubah serta meminda perkataan-perkataan (dalam Kitab Taurat) itu dari tempat-tempatnya yang sebenar. Mereka berkata: "Jika disampaikan kepada kamu hukum seperti ini maka terimalah dia, dan jika tidak disampaikannya kepada kamu, maka jagalah diri baik-baik". Dan sesiapa yang dikehendaki Allah kesesatannya, maka engkau tidak berkuasa sama sekali (menolak) sesuatu apapun (yang datang) dari Allah untuknya. Mereka ialah orang-orang yang Allah tidak mahu membersihkan hati mereka; bagi mereka kehinaan di dunia, dan di akhirat kelak mereka beroleh azab seksa yang besar." (Al-Maaidah, Ayat 41)

INILAH WAJAH SEBENAR PAS SELAMA INI.......

APA KITA MASIH TERTIPU BERULANG KALI OLEH SEGELINTIR MANUSIA TAMAK, ANGKUH, PEMBOHONG,PENIPU, PENJUAL AGAMA,PEREMBAT ISTERI ORANG, PENYOKONG MURTAD, PENJUAL KALIMAH ALLAH PAS/PR INI?

biarkan "penyokong PAS/PR" menjilat najis, lubang dubor Anwar, ularmak Nik Aziz dan Hj Hadi serta PAS/PR itu..... uu weeeek ...

INGAT PAS/PR, INGAT FITNAH HARAMKAH ...HEHEHEHEHEHEHEHEHEHEH...... ALAHAI RAKYAT BIJAK ... PRU13 KITA BERUBAH SECARA DEMOKRATIK & AMAN SENTOSA TUMBANGKAN MUNAFIK PENJUAL AGAMA, PENYOKONG MURTAD DARI BUMI INI..... ALHAMDULILLAH. AMEEN!

Anonymous said...

"Kecuali ada perkara luar biasa yang kita tak nampak berlaku seperti pengundi hantu yang kami pengkaji ini pun tak boleh nak kira," katanya kepada Sinar Harian Online.
.........................................................

Pengkaji sepatutnya neutral dan tiada sifat prejudis. Dgn memberikan andaian pengundi hantu seolah-olah mahu memberikan gambaran jika PRU akan datang dimenangi oleh BN, kemenangan itu boleh dipertikaikan.
Jika pengkaji musykil terhadap isu pengundi hantu, maka sepatutnya itulah yg dikaji dgn teliti. Berikan fakta dan statistik. Mereka mengkaji tentang peluang BN menang maka bentang shj hasilnya sama ada BN berpeluang menang atau tidak. Itu sudah cukup. Jika pengundi hantu yg dikaji maka bentangkan hasilnya. Berapa ramai pengundi hantu. Dlm DUN mana, dlm Parlimen mana, jumlahnya berapa. Jika soal pengundi hantu mereka pening, maka buatlah kajian tentangnya.

Anonymous said...

PERJUANGAN RAKYAT MELALUI GERAKAN BERSIH 1.0, BERSIH 2.0 & BERSIH 3.0 ADALAH SATU ASPIRASI RAKYAT YANG INGINKAN DEMOKRASI & PROSES PRU DIMALAYSIA...
..........................................................................

Demokrasi ertinya mengambil pandangan majoriti. Tuan fikir jumlah peserta BERSIH itu mewakili jumlah majoriti semua rakyat di Malaysiakah?

Jika mahu bercakap soal demokrasi, terlebih dahulu perlu hormat akan semangat demokrasi itu sendiri.

Anonymous said...

HANYA KAUM YAHUDI & KAUM MUNAFIK SERTA PENGIKUT2NYA SAJA YANG GEMAR BERBOHONG & BERSUMPAH..
.........................................................

Seperti YB Nizar dgn isu 207 billionnya. Dan spt pemimpin PAS yg bersumpah bai'ah...

Anonymous said...

Anwar memang tak mahu bersumpah kerana takut dimakan sumpah....takut kotenya bertambah bengkok dimakan sumpah...muahaaaaaa

Anonymous said...

Hai pengundi atas pagar ("konon")@ penjilat totok asobiah UMNO!
..........................................................................

UMNO tidak assobyiah tuan. Namanya pun Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu. Maka yg diwakilinya ialah org melayu. Sama spt Pergerakan Pengakap yg diwakilinya ialah ahli pengakap. CUEPACS yg diwakilinya ialah penjawat awam. Bila mewakili sekelompok manusia itu bukan assobiyah. Itu namanya membawa permasalahan kumpulan yg diwakili utk diselesaikan. Menjaga kebajikan ahlinya. Memperkukuhkan pertubuhan yg diwakilinya.

Anonymous said...

KITA SEHARUSNYA BEBASKAN DIRI DARI AMALAN KORUPSI & UNPATRIOTIC UMNO/BN INI.... KITA BERHAK MEMILIH KEPIMPINAN YG LEBIH TULIN PATRIOTISMENYA & TADBIR URUS NEGARA ...
..........................................................................

Kita berhak memilih, tetapi kita tidak berhak memaksa. Tuan mahu pilih PR silakan, tetapi jgn paksa org lain ikut sama pilih PR. Krn setiap org punya mata dan akal sendiri utk menilai siapa yg lebih baik.

Anonymous said...

JELAS SEKALI SEJAK DULU UMNO/BN BERKUASA ATAS MANIPULASI PROSES PILIHAN RAYA BUKAN ATAS MAJORITI SEBENAR UNDI RAKYAT...... SILA KAJI HASIL PRU 1990, PRU 1999 DI ERA DIKTATOR MAHATHIR MAMAK!
..........................................................................

Jika jelas, dimana buktinya? Dimana faktanya? Sama-samalah dedahkan utk dinilai. Bukan hanya bercakap menyebar persepsi.

Anonymous said...

HANYA KAUM YAHUDI & KAUM MUNAFIK SERTA PENGIKUT2NYA SAJA YANG GEMAR BERBOHONG & BERSUMPAH..

=====

Rupa rupanya Anwar, Nik Aziz itu termasuk kaum Yahudi dan munafik buktinya Anwar kata Kerajaan BN akan tumbang pada 16 september 2008 tapi ternyata bohong. Masaalah Kampung Buah Pala Pulau Pinang akan selesai jika PR menang ternyata bohong. Nik Aziz kata undi PAS masuk sorga, bohong besar. Soal sorga neraka di tangan Tuhan bukan di tangan nik aziz. Oleh itu tumbangkan Yahudi dan munafik ini dalam PRU nanti.

Anonymous said...

8:54

Kenapalah otak ko bahalol sangat..

Berbai'ah di dlm PAS samalah dgn konsep sumpah.
Tetapi di dalam PAS mereka bersrpakat sekiranya di ingkari isteri secara automatik tertalak 3.


Ko punya alasan samalah macam alasan Hj Hadi,
suatu waktu bagi tau pada pengikut PAS bekerjasama dgn kafir hukumnya kafir ttp bila hari ini PAS meroyan nak gi Putrajaya dia bagi tau bekerja dgn kafir sunnah Nabi...apa punya Khawarij la korang!

Anonymous said...

9:49

Ko ni bebal gred 5!

Patut ar layak jadi penyokong PR.
Ttp berdasarkn kebebalan ko yng melampau
sah ko nie penyokong PAS PIS PUS.

Anonymous said...

JELAS SEKALI SEJAK DULU UMNO/BN BERKUASA ATAS MANIPULASI PROSES PILIHAN RAYA BUKAN ATAS MAJORITI SEBENAR UNDI RAKYAT...... SILA KAJI HASIL PRU 1990, PRU 1999 DI ERA DIKTATOR MAHATHIR MAMAK!

...

PAS dah memerintah Kelantan 20 tahun kalau UMNO boleh memanipulasi proses pilihanraya tentu dah lama PAS tumbang. UMNO menang dan kalah kerana sistem demokrasi.

Anonymous said...

Hi, its good post concerning media print, we all be aware of media
is a enormous source of facts.
My website - invest in penny stocks

komandomelayu said...

kepada semua penyokong pakatan haramjadah !

APAKAH OTAK KALIAN SUDAH BEKU ATAU SUDAH MAKIN BODOH TAHAP KRITIKAL DENGAN KOMEN YG MELALUT YG TAK DAK SEBARANG KESAN LANGSUNG KEPADA PENYOKONG UMNO BN!!

teruskan lah memperbodoh diri sendiri !!!

Anonymous said...

Aku pun ketawa terbahak-bahak baca ayat tu, cuma nasib baik tak ke tandas je.

Anonymous said...

ANWAR BERUMPAH AKAN TERUS MANTAT BINI KAWAN, MENDUBUR, MENIPU, MENFITNAH, MANTAT PELACUR DAN MENJILAT DUBUR DAP YANG BERAK TAK CEBOK!!!!

Anonymous said...

sunngguh kesian..kesian..kesian..
kepada org2 yg meninggalkan komen yg terlampau..komen maki hamun..carut mencarut..mencaci..
ketahui lah ALLAH nampak berbuatan kamu itu dan malaikat dikiri kanan akan sentiasa mencatatkan perbuatan itu..kesian..kalau masih tak taubat..brapa bnyk lagi dosa2 yg hendak dibawa ke akhirat..
seronok sgt ker menghina mencaci dan mencarut..kesian juga tuan tanah yang dapat saham hasil maki hamun tu..fikir2kan lah.
lebih baik diam kalau tidak pasti kebenaran nya.
serahkan pada ALLAH yang maha kuasa.

Anonymous said...

Melayu Pakatan Haram BONGOK Penjilat Dubur DAP anti Melayu/Islam!!!

Anonymous said...

Syabas, tuan dpt balas balik hujah dr penyokong pr ni dgn sgt baik.

Anonymous said...

Anon 11:24am!!

ALLAH ko mana satu!!

ALLAH KO YANG SATU KA YANG DI SATUKAN OLEH KULTUS PAS BERSAMA KRISTIAN DAN LAIN AGAMA???

KULTUS PAS HARAM JADAH!!!

Anonymous said...

ANON 11:24AM!!!

BUKAN KAH SI N.AJIS TUA KUTUK NAK MAMPOS KATA YANG ALLAH PON MENCARUT??

JADI MANUKSIA BIASA MENCARUT NO HAL KAN???

Anonymous said...

Aminnnn.aku doakan peliwat tu kena panah petir esok masa sesi mahkamah saman anwar vs nalla.hehehe

Anonymous said...

selagi ada pencacai penganut agama pas harbi.... selagi tu aku maki babi kan korang...... pok nik ajis pun kata tuhan allah mencarut....

Anonymous said...

anon 11.24 ko juboq la.... ko pi tanya pok nik ajis... kalau dia jawab allah tak mencarut... aku tak maki korang lagi... tapi ko suruh dia jgn u-turn... parti agama islam konon... pi mampos la korang katak kopiah putih.

Anonymous said...

Anonymous said...

Syabas, tuan dpt balas balik hujah dr penyokong pr ni dgn sgt baik.

January 20, 2013 at 11:29 AM

==============================================================================

JAWAPAN? HEE HEE HEE HEE....... BUDAK TADIKA PUN KETAWA CARA JAWAPAN SKRIP LAMA... MENCARUT.U.. PUN PERSEPSI... JIKA BETUL DAKWAAN TU DAH LAMA SPRM UMNO/BN, PDRM UMNO/BN, PENDAKWARAYA UMNO/BN AKAN BERKEJAR NAK BAWA ISU, EVIDEN, BUKTI KE MAHKAMAH NAK PEKENAKAN SETIAP PEMIMPIN PAS / PKR TERUTAMA ANWAR.......... UMNO/BN NI YG TIADA KES PUN DIREKACIPTA JADI BAHAN BUKTI..... HEHEHE... WALAUPUN BERKALI2 KENA BUAT CORRECTION.... SEPERTI PERISTIWA PENDAKWAAN KES LIWAT I DULU...

BELAH LA UMNO YG TAK GILA KUASA TU.... TAK YAH LA BERTANDING... SEBAB NAJIB KATA BERTAU PAS/PKR BERTANDING KERANA GILA KUASA...........KAHKAHKAH....


Anonymous said...

cibai anon 11.24 bersatu kita BULATKAN hati luruskan BARISAN TOLAK PARTI TERHAMpas didunia..... cibai pas

Anonymous said...

umno memang gila kuasa.... aku setuju... pi mampus la pas cibai pas babi

Anonymous said...

aku sumpah pru13 ini undi aku untuk parti gila kuasa parti umno.... PAS CIBAI BOLEH MAMPOS

Anonymous said...

AKU SOKONG UMNO GILA KUASA, SEBAB DENGAN KUASA, CIBAI2 PAS PKR N DAP BOLEH TUTUP MULUT PASAL KALIMAH ALLAH DAN MENGHALANG TOTOK PR NI MENYEMBAH TOKONG SEGALA TOKONG IAITU LIM GUAN ENG hahahahahaha....

Lagi banyak PR berkuasa lagi banyak TOKONG kena sembah...Ingatlah ayat2 cinta ini untuk totok PR
"Bak kata seorang bekas pemimpin DAP, seseorang tidak tentu lagi akan selamat dengan menyembah begitu banyak tokong tetapi tidak menyembah Tokong yang satu ini. Tokong segala Tokong iaitu Lim Guan Eng"

Anonymous said...

Kau tanya datuk nenek mak bapak kau dulu aku rasa pun dr UMNO gak. Smpi kat kau jd org tak pandai bersyukur... baru pandai sikit dh ckp semua tak betul..

Anonymous said...

Aku suka baca si Anon January 20, 2013 at 7:38 AM, makin kuat semangat aku nak Undi BN. Kalu boleh copy & paste lagi kenyataan hasil kajian tu...

p/s: Aku pun leh gak buat statement "KERAJAAN BN boelh mendapat mandat majoriti 2/3 dengan mudah asal kita bersatu" tapi biasalahkan, kalu aku keluarkan STATEMENT camtu kena kutuk lak siap kena hina camni "Lahh dia tu ngajar budak tadika jak,ngajar ABC" hehehehe..

Anonymous said...

amin........amin........ amin.......... mampos ko parti anutan cibai pas

Anonymous said...

APA PR NAK MEMERINTAH NEGARA??? JAP AKU TENGAH FIKIR JAB.......ni aku kena tunggu sampai 2 minggu ni baru dapat jawapan hehehehe...spin jangan tak spin.

Anonymous said...

aku SUMPAH DEMI ALLAH UNDI AKU UNTUK BN PADA PRU13..... AKU PENGUNDI ATAS PAGAR... AKU BOSAN DENGAN PENGANUT PAS CAKAP TAK SERUPA BIKIN.... NAJIB MINTA MAAF KESILAPAN BN YG LALU... DAN BERSUMPAH... BUAT PENGUNDI MCM AKU PERCAYA... SEJAHAT2 ROSMAH WALAUPUN TAK BERTUDUNG DIA BERSUMPAH.... APA LAGI AKU NAK PERCAYA... DAH DISEBUT NAMA ALLAH DAN ANUWAR ADA BERANI? ANUWAR PERNAH? MAT SABUN PERNAH TUDUH ANUWAR DLM PARLIMEN? KARPAL PERNAH TUDUH ANUWAR DLM PARLIMEN? ANUWAR PERNAH BERSUMPAH NAFIKAN?????? TAK PERNAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH?????? DULU AKU PANGKAH PAS KHALID @ SHAH ALAM.......... SEKARANG SORI BEB.... TAK ADA PERBEZAAN LANGSUNG... LAGI HAMPas....... TELOQ PAS TAK ADA....

Anonymous said...

Antara punca kekalahan BN disebabkan penyokong BN main dengar jak FITNAH orang PR yang pandai nak spin fakta dan penyokong BN duk diam jak. This WE HE TO FIGHT BACK TOLAK FITNAH DENGAN FAKTA...

Anonymous said...

PAS/PR tak gila kuasa ? muahaaaaaaaa Anwar, Hj Hadi dan Nik Aziz siang malam beceramah untuk apa kalau bukan kerana gila kuasa. Si kutok tua Nik Aziz dah tua bangka tapi masih tak nak lepas jawatan MB. Gila kuasanya menggila gila sehingga sanggup sokong murtad, jual Islam, anggap dirinya Tuhan boleh tentukan siapa masuk sorga. Si peliwat muka tembok dengan masaalah moral masih tergila gila nak jadi PM walaupun dah separuh gila rembat isteri orang, rembat pelacur, jadi agen Yahudi...

Anonymous said...

pi mampos la parti ajaran setan......................

Anonymous said...

aku tak perlu fakta lagi...... auta pun dah cukup aku bulatkan hati pangkah BN....... to hell with u PAS.....LISTEN!LISTEN!LISTEN!LISTEN! tolak pas ke dalam gaung

Anonymous said...

aku pun pengundi atas pagar.... jangan bg mcm2 alasan... simple aje fakta vs fakta auta vs auta sumpah vs sumpah.... buat aje... aku pun nak tau..... tak yah bagi ayat 41 Al maidah. nanti ustaz umno pun bole bagi ayat dari surah2 yg sepatutnya.

Anonymous said...

aminnnnnnn

Anonymous said...

aku memang dah bulatkan hati tolak parti pas

Anonymous said...

nanti ustaz umno pun bole bagi ayat dari surah2 yg sepatutnya.
__________________

Kepada pengundi atas pagar, persepsi anda masih lagi lekat dengan "Ustaz UMNO", takke ini menammpakkan seolah-olah minda sudah dijajah dengan persepsi sebegini. Cuba tanya diri sendiri, siapa yang buat anda jadi begini? Kalu pun "Ustaz UMNO" bagi ayat2 Al-Quran anda masih terima kah? Sedang minda anda sudah terjajah dengan "ustaz UMNO"?

Anonymous said...

PAS BUKAN ISLAM DAN ISLAM ITU BUKAN PAS!!!

Anonymous said...

memangpun minda dah dijajah... dulu aku ikut korang semua terpekik terlolong... takbir sana takbir sini...... ostad korang ulamak korang cakap mcm2..... now seburuk2 umno dan bn tapi parti ko lg busuk lagi buruk... dah cukup dah..... kelentong aje... aku suka ustaz kazim.... (tak tau la dia umno ke tidak tapi pendekatan dia tak macam pas....).. demi Allah undi aku untuk BN pru13

Anonymous said...

Saya pengundi BN, walaupun aku undi BN aku masih lagi dengar ceramah agama dari ahli pas. Aku dengar bab agama jak tau...takde pula aku nak cop "Ustaz PAS". Sebab kalu aku cop "Ustaz Pas" seolah-olah aku membenarkan diri aku Islam tu milik PAS, sedangkan Islam itu milik semua umat manusia. Renung-renungkanlah, kita mempunyai akal sihat, tanpa perlu ada PHD pun. TQ

Anonymous said...

dulu aku dah puas dengar.... cukuplah.... mesti selit sikit..... sampai aku maki harusani (bukan depan dia la)....... semua benda aku buat.... cukup dah.....

Anonymous said...

selalu dengar lama lama terpengaruh.... tak kira tempat... masjid surau ......topik ceramah memang untuk kebaikkan tapi mesti selit sikit.... cukup dah...

Anonymous said...

Anonymous said...

memangpun minda dah dijajah... dulu aku ikut korang semua terpekik terlolong... takbir sana takbir sini...... ostad korang ulamak korang cakap mcm2..... now seburuk2 umno dan bn tapi parti ko lg busuk lagi buruk... dah cukup dah..... kelentong aje... aku suka ustaz kazim.... (tak tau la dia umno ke tidak tapi pendekatan dia tak macam pas....).. demi Allah undi aku untuk BN pru13

January 20, 2013 at 2:26 PM
=================================================================================

DULU PADA 2009 DIDEPAN SUK SELANGOR SEKUMPULAN MAKHLOK DARI KETURUNAN BUKAN MONYET BERDEMONSTRASI MENGONCANG PINTU PAGAR SUK SELANGOR... MENJERIT, MELOLONG2, cuba teka apa dia spesis tersebut?

kemudian SATU KUMPULAN MAKHLOK BERWARNA KEGELAPAN TETAPI MENGAKU WARNA COKLAT/ PERANG MELOLONG2 DEMO KEARAH KOMTAR P.PINANG.... tak tau apa yg dituntut ..... YG PASTI TEMPAT CARI MAKAN...

BEGITU JUGAK ISU DEMONSTRASI KEPALA LEMBU DISLANGOR, DEMO DIBUKIT BINTANG ............ DEMO DIKOTA BARU ...ISU LEBIHAN AIR & TARRIF YG TERENDAH OLEH K'JAAN NEGERI KEL....





















Anonymous said...

memangpun minda dah dijajah... dulu aku ikut korang semua terpekik terlolong... takbir sana takbir sini...... ostad korang ulamak korang cakap mcm2..... now seburuk2 umno dan bn tapi parti ko lg busuk lagi buruk... dah cukup dah..... kelentong aje... aku suka ustaz kazim.... (tak tau la dia umno ke tidak tapi pendekatan dia tak macam pas....).. demi Allah undi aku untuk BN pru13

January 20, 2013 at 2:26 PM

=======================================

DEMO KEPALA LEMBU DIDEPAN SUK SELANGOR DULU SAPA?

DEMO REPLIKA KEK TAIK DIP.PINANG DULU SPESIS MANA?

DEMO AIR MURAH DIKELANTAN TU MAKHLOK MANA?

DEMO BAJU MERAH MASA BERSIH 2.0 ..TUU..SAPA YEK?..


HEHEHHEEHHEEEEEEEEEoEE UMNOngok.....


wahai rakyat yg bijaksana..... kita pakat2 taboh UBN tuu ke liang lahat!!!!



Anonymous said...


DEMO KEPALA LEMBU DIDEPAN SUK SELANGOR DULU SAPA?

DEMO REPLIKA KEK TAIK DIP.PINANG DULU SPESIS MANA?

DEMO AIR MURAH DIKELANTAN TU MAKHLOK MANA?

DEMO BAJU MERAH MASA BERSIH 2.0 ..TUU..SAPA YEK?..


HEHEHHEEHHEEEEEEEEEoEE UMNOngok.....


wahai rakyat yg bijaksana..... kita pakat2 taboh UBN tuu ke liang lahat!!!!



January 20, 2013 at 3:14 PM
________________


Ye Rakyat Bijaksana jer ko suruh undi kat PR, tang cam aku ni ngajar budak Tadika ko tak ajak...piirahhh..

Anonymous said...

Anonymous said...


DEMO KEPALA LEMBU DIDEPAN SUK SELANGOR DULU SAPA?

DEMO REPLIKA KEK TAIK DIP.PINANG DULU SPESIS MANA?

DEMO AIR MURAH DIKELANTAN TU MAKHLOK MANA?

DEMO BAJU MERAH MASA BERSIH 2.0 ..TUU..SAPA YEK?..


HEHEHHEEHHEEEEEEEEEoEE UMNOngok.....


wahai rakyat yg bijaksana..... kita pakat2 taboh UBN tuu ke liang lahat!!!!



January 20, 2013 at 3:14 PM
________________


Ye Rakyat Bijaksana jer ko suruh undi kat PR, tang cam aku ni ngajar budak Tadika ko tak ajak...piirahhh..

January 20, 2013 at 3:19 PM_
_________________________

Bro, gua ni keje kilang jak, boleh ke gua undi PR, sebab gua ni ngaji takat UPSR jak hehehehe

Anonymous said...

aku pung... sekolah darjah 6 camna...boleh pangkah pas?

Anonymous said...

Aku bagi cadangan khas untuk BN:

DAP+PAS+PKR= TOKONG

amacam best arrr...

Anonymous said...

Aku nak tambah sket


DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

baru ngam...

Anonymous said...

KUASA DUASA JADI TONGKENG AYAM

Anonymous said...

demo lembu demo depan komtar dan pelbagai lagi demo......anti PR yang buat...sebab belajar dari ex-PR yang dah taubat....kah..kah....dah biasa demo, tak buat demo mau demam dibuat nya... dah diorang buat... layanla....yang penting kita gegarkan hamPAS PgayR Dappig...MAMPOS KO PR KALI ni

Anonymous said...

wahai rakyat semua..... kita pakat2 taboh PARTI AGAMA SIALAN tuu ke liang lahat!!!!

Anonymous said...

DEMO KEPALA LEMBU DIDEPAN SUK SELANGOR DULU SAPA?

DEMO REPLIKA KEK TAIK DIP.PINANG DULU SPESIS MANA?

DEMO AIR MURAH DIKELANTAN TU MAKHLOK MANA?

DEMO BAJU MERAH MASA BERSIH 2.0 ..TUU..SAPA YEK?.
..................................................................................


Reformarsi Anwar sekitar lewat 90an dibawa kejalan. Demo BERSIH dibawa kejalan. Demo LYNAS sampai mogok lapar. Yg pasti jumlahnya jauh lebih besar berbanding demo yg disebutkan diatas dan akhirnya menjurus kpd kekecohan.

Demo yg disertai x berapa org dan langsung tidak membawa kekocohan serius, itu yg dilihat salah besar.

Anonymous said...


DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

baru ngam...

January 20, 2013 at 4:01 PM
_________________________

Bro gua nak TOKONG ENG satu nak simpan dalam jamban kucing aku hehehehe

Anonymous said...


Anonymous Anonymous said...


DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

baru ngam...

January 20, 2013 at 4:01 PM
_________________________

Bro gua nak TOKONG ENG satu nak simpan dalam jamban kucing aku hehehehe

January 20, 2013 at 4:20 PM
_____________________________
Kucing aku menangis air mata dapat TOKONG ENG, tak pernah lagi aku tengok kucing menangis pasal dapat TOKONG ENG ni, TQ.

Anonymous said...

Nak dapat TOKONG ENG, minta kat Chegu Bard senang. Nanti dia akan cakap "simpan dibelakang pentas"hehehe

Anonymous said...

UBN = Undilah Barisan Nasional.

Anonymous said...

Kepada pengundi2 BN mari kita ramai2 copy & paste

DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

Undi PR dapat TOKONG ENG..

Anonymous said...

Kepada pengundi2 BN mari kita ramai2 copy & paste

DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

Undi PR dapat TOKONG ENG..

January 20, 2013 at 4:40 PM

Anonymous said...

Jumpa mana BLOG PR bagi copy & paste

DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

UNDI PR dapat TOKONG ENG

Anonymous said...

tuan2 puan2..aku cut n paste dari artikel UFB kawin lari...
yang penting kawin...mengaku daripada ...
BADROL AMIN TU APA KES ?
MAT SABU 121 APA KES ?
NUAR DENGAN SIDAR APA KES ?
Apahal pula dengan Anwar yang berkahwin dengan bini orang tanpa nikah hingga ada anak. Anwar berkahwin tanpa nikah dengan lelaki. Mat Sabu rembat isteri orang. Yb selising Kelantan rembat Isteri orang.BAGI PAS HALAL
1. NYOTOT BINI ORANG
2. BANTAI PONGGONG ORANG
3. LEPAK NGAN BINI ORANG DALAM HOTEL.
4. AIS CREAM KONEK TOO DALAM JAMBAN
MEMANG HARAM PUNYA PAS
ini adalah cut n paste dari komentar sebelum ini tentang perangai2 PM harapan dan juga pemimpin harapan penganut ugama pas dan PR....dimana esp perangai PM mereka ini satu malaya dan satu duni tau...WIKILEAK ada cerita dia, video porno ada , kes mahkamah balun bontot, dan pelbagai lagi. dan suatu masa nanti bila dia benar2 jd PM (ya ALLAH jangan terjadi perkara ni)...bila kita pergi keluar negeri berjumpa rakyat asing... mereka akan bertanya itu video seks macam PM u la... dia suka homoseks ka... etcetc... rakyat you di malaysia tak ada pilihan lain...PM HARAPAN PR...HANCUS....

Anonymous said...

Jumpa mana BLOG PR bagi copy & paste

DAP+PAS+PKR= TOKONG ENG

UNDI PR dapat TOKONG ENG

January 20, 2013 at 5:14 PM

Anonymous said...

Jangan pulak cakap TOKONG ENG ni UMNO yang reka, pi tanya sama itu timbalan menteri PP. Dia sendiri yang cakap pasal TOKONG ni. Kalu ada lagi nak spin, aku tak tauler, nak jawab camner....

Anonymous said...

HIDUP UMNO
HIDUP BN
YAP KAMI AKAN UNDI BN
BN AKAN MENANG PRU13
UNDI BN RAKYAT AKAN AMAN DAMAI
TAK ADA LAGI REFOMASI
TAK ADA LAGI DEMO JALANAN
TAK ADA LAGI DEMO BERSIH OMEGA YG HILANG
TAK ADA LAGI NAMPAK MUKA MUKA BARUA PR
JOM UNDI BN
SAY GOOD BYE TO DAP+PKR+PAS=ANJING + BABI

Anonymous said...

HIDUP UMNO
HIDUP BN
YAP KAMI AKAN UNDI BN
BN AKAN MENANG PRU13
UNDI BN RAKYAT AKAN AMAN DAMAI
TAK ADA LAGI REFOMASI
TAK ADA LAGI DEMO JALANAN
TAK ADA LAGI DEMO BERSIH OMEGA YG HILANG
TAK ADA LAGI NAMPAK MUKA MUKA BARUA PR
JOM UNDI BN
SAY GOOD BYE TO DAP+PKR+PAS=ANJING + BABI

Anonymous said...

HIDUP UMNO
HIDUP BN
YAP KAMI AKAN UNDI BN
BN AKAN MENANG PRU13
UNDI BN RAKYAT AKAN AMAN DAMAI
TAK ADA LAGI REFOMASI
TAK ADA LAGI DEMO JALANAN
TAK ADA LAGI DEMO BERSIH OMEGA YG HILANG
TAK ADA LAGI NAMPAK MUKA MUKA BARUA PR
JOM UNDI BN
SAY GOOD BYE TO DAP+PKR+PAS=ANJING + BABI

January 20, 2013 at 6:33 PM

Anonymous said...

Terbaaiikkkkkkkk.......!!!!!!!!!!

Anonymous said...


Anonymous said...

HIDUP UMNO
HIDUP BN
YAP KAMI AKAN UNDI BN
BN AKAN MENANG PRU13
UNDI BN RAKYAT AKAN AMAN DAMAI
TAK ADA LAGI REFOMASI
TAK ADA LAGI DEMO JALANAN
TAK ADA LAGI DEMO BERSIH OMEGA YG HILANG
TAK ADA LAGI NAMPAK MUKA MUKA BARUA PR
JOM UNDI BN
SAY GOOD BYE TO DAP+PKR+PAS=ANJING + BABI

January 20, 2013 at 6:25 PM

======================================================================================

ANON 6.25

ZIKIR & WIRID KO ORANG TU DAH MENJADI!

1000 X PERDAY KO ORANG ZIKIRKAN AYAT DIATAS... RAKYAT TAK PERDULI LAGI & MUNGKIN ALLAH PUN LG MURKA!

RAKYAT DAH BIJAKSANA SEMUANYA WALAUPUN LEPASAN TADIKA, UPSR, PMR, SPM, STPM, LEBIH2 LAGI LEPASAN U / KOLEJ..... HEHEHEHEHEEHE.... MEREKA KENAL DAN TERAMAT KENAL AKAN KEDAJALAN PUAK2 UMNO/BN SELAMA INI.... RAKYAT TIADA SUDI BIARKAN UMNO/BN MONOPOLY HASIL MAHSUL NEGARA & TINDAS RAKYAT MELALUI PERATURAN & ATAS NAMA UNDANG2 DRACONIAN.....

RAKYAT TETAP TOLAK 'KETAMAKAN' & EGOISTIK UMNO & BN SELAMA INI.....

PRU13 HARI PENENTUAN ANTARA KUASA RAKYAT VS KUASA PARTI SETAN UMNO/BN..

PRU13... UBAH KERAJAAN PUSAT.. BUNGKUS UMNO/BN!

Anonymous said...


UMNO @ APCO.....


APCO Founder and CEO to Receive Mentorship Award

Washington, D.C. (November 1, 2012) – APCO Worldwide Founder and CEO Margery Kraus will receive the Honoring Milestones in Mentoring Award tonight in Chicago from the Plank Center for Leadership in Public Relations at the University of Alabama. The award recognizes leaders in the public relations industry who are dedicated to expanding opportunities for public relations students.

"I am honored to receive this prestigious award," said Kraus. "As someone who began her career as a 12th grade civics teacher, I absolutely believe that education is the key to opening hearts and minds. It’s more important than ever to encourage future generations to think big and have passion."

The Plank Center combines the education and practice of public relations to advance skills of students.

"We're pleased to recognize a leader in our industry who has displayed such a commitment to mentoring the next generation of public relations practitioners," said Dr. Karla Gower, Plank Center director.

Kraus founded APCO in 1984 and transformed it from a company with a small Washington office to a multinational consulting firm in major cities throughout the Americas, Europe, the Middle East, Africa and Asia. In 2004 Kraus led a management buy-out of her firm, making APCO one of the largest privately owned global communication, stakeholder engagement and business strategy firms in the world.

Kraus' dedication to fostering excellence in her field is evidenced through her participation on numerous industry boards, including the Council of PR Firms (Board of Directors), the Institute for Public Relations (Board of Trustees), the Arthur W. Page Society (Board of Trustees) and Public Affairs Council (past chairman).

Kraus' achievements have been recognized through a number of prestigious awards, including the Arthur W. Page Society's Hall of Fame Award, the Institute for Public Relations' Alexander Hamilton Medal for lifetime contributions to professional public relations and the Washington Business Hall of Fame. She has been named Washington PR Woman of the Year and one of PRWeek's 50 Most Powerful Women. Under her leadership, APCO Worldwide has won Agency of the Year honors from PRWeek and International Agency of the Year from The Holmes Report.

Prior to starting APCO, Kraus assisted in the creation and development of the Close Up Foundation, a multi-million-dollar educational foundation sponsored in part by the U.S. Congress. She continues to be involved with the foundation by serving on its board of directors.

Kraus is also active on other institutional and corporate boards and committees. She is chairman of the board of the Women Presidents' Organization and a trustee of Northwestern Mutual Life and American University. She sits on the advisory board of the J.L. Kellogg Graduate School of Management at Northwestern University, as well as the steering committee of the school's Center for Executive Women. She also serves on the advisory board of the Council on American Politics of the George Washington University's Graduate School of Political Management.

Other 2012 honorees include Steve Harris, former VP, global communications, General Motors; Jon Iwata, senior VP, marketing & communications, IBM; Nick Ashooh, global VP, corporate affairs, Alcoa; Dr. Elizabeth Toth, professor and chair, department of communication, University of Maryland; and Ryan McShane, account executive, Taylor.

komandomelayu said...

730

hallo banghal!

apa kejadah kaitan dgn umno?
kau bodoh nak mampos ke?

Anonymous said...

ZIKIR & WIRID KO ORANG TU DAH MENJADI!

1000 X PERDAY KO ORANG ZIKIRKAN AYAT DIATAS... RAKYAT TAK PERDULI LAGI & MUNGKIN ALLAH PUN LG MURKA!

RAKYAT DAH BIJAKSANA SEMUANYA WALAUPUN LEPASAN TADIKA, UPSR, PMR, SPM, STPM, LEBIH2 LAGI LEPASAN U / KOLEJ..... HEHEHEHEHEEHE.... MEREKA KENAL DAN TERAMAT KENAL AKAN KEDAJALAN PUAK2 UMNO/BN SELAMA INI.... RAKYAT TIADA SUDI BIARKAN UMNO/BN MONOPOLY HASIL MAHSUL NEGARA & TINDAS RAKYAT MELALUI PERATURAN & ATAS NAMA UNDANG2 DRACONIAN.....

RAKYAT TETAP TOLAK 'KETAMAKAN' & EGOISTIK UMNO & BN SELAMA INI.....

PRU13 HARI PENENTUAN ANTARA KUASA RAKYAT VS KUASA PARTI SETAN UMNO/BN..

PRU13... UBAH KERAJAAN PUSAT.. BUNGKUS UMNO/BN!


January 20, 2013 at 7:25 PM






humban ko dalam jamban

Anonymous said...

ZIKIR & WIRID KO ORANG TU DAH MENJADI!

1000 X PERDAY KO ORANG ZIKIRKAN AYAT DIATAS... RAKYAT TAK PERDULI LAGI & MUNGKIN ALLAH PUN LG MURKA!

RAKYAT DAH BIJAKSANA SEMUANYA WALAUPUN LEPASAN TADIKA, UPSR, PMR, SPM, STPM, LEBIH2 LAGI LEPASAN U / KOLEJ..... HEHEHEHEHEEHE.... MEREKA KENAL DAN TERAMAT KENAL AKAN KEDAJALAN PUAK2 UMNO/BN SELAMA INI.... RAKYAT TIADA SUDI BIARKAN UMNO/BN MONOPOLY HASIL MAHSUL NEGARA & TINDAS RAKYAT MELALUI PERATURAN & ATAS NAMA UNDANG2 DRACONIAN.....

RAKYAT TETAP TOLAK 'KETAMAKAN' & EGOISTIK UMNO & BN SELAMA INI.....

PRU13 HARI PENENTUAN ANTARA KUASA RAKYAT VS KUASA PARTI SETAN UMNO/BN..

PRU13... UBAH KERAJAAN PUSAT.. BUNGKUS UMNO/BN!


January 20, 2013 at 7:25 PM

ubah jadi lagi baik..... UNDI UMNO/BN... BUNGKUS PAS HUMBAN DALAM JAMBAN

Anonymous said...

pas parti jamban... cibai pas... humban dalam jamban...BABI SIALAN PANTATY PAS.. ko tanya nik ajis...tuhan pun mencarut. ugama pas... parti cibai

Anonymous said...

kawan aa.........zikir dan wirid yang ko org buat tu sbenarnya dah terjun balik atas kepala ko org, x nampak ka apa yang dah jadi,sikit ari lg nik ajis, nuar dan geng2 orang pas akan d bawa eng eng p keja ngan dia tahukan kat mana..... tentu la kat kandang betulkan? nanti gua kasi tau bawa lu skali. KO lah kau org bila BN menang nanti.

Anonymous said...

kawan aa.........zikir dan wirid yang ko org buat tu sbenarnya dah terjun balik atas kepala ko org, x nampak ka apa yang dah jadi,sikit ari lg nik ajis, nuar dan geng2 orang pas akan d bawa eng eng p keja ngan dia tahukan kat mana..... tentu la kat kandang betulkan? nanti gua kasi tau bawa lu skali. KO lah kau org bila BN menang nanti.

Anonymous said...

Ini semua terkena batang hidung puak2 PR..

Anonymous said...

Demi maruah..bersumpah itu lebih afdal. Jgnlah ambil sekerat2 ayat Al-Quran..

Anonymous said...

pas babi sialan sial setan... aku memang dah meluat dgn babi pas... dengan penganut dan ostad2 dia.... parti cap ayam...sialan babi

Anonymous said...

saja nak share match kat stadium lg satu ni.....


Anonymous said...
Pecacai umngok ni taknak ngaku ustaz jual agama die kantoi nikah kat thailand. Nk jugak kaitkn dgn org lain.

Betullah kate Tun M. Dlm umngok ni hanye tinggal yg bodoh je

January 20, 2013 at 5:30 PM


OK AKU MENGAKU OSTAD AKU KANTOI MENIKAH KAT SIAM DGN SYARAT KO PUN MENGAKU OSTAD2 KO PUN KANTOI SEPERTI DINYATAKAN ANON 5.08PM ANON 10.56 ANON 11.02 DAN PELBAGAI LAGI ANON ANON (BANYAK BETUL ANON...MACAMMANA ANON ANON NI TAU CER DEPA KANTOI)
yang penting kawin...mengaku daripada ...
BADROL AMIN TU APA KES ?
MAT SABU 121 APA KES ?
NUAR DENGAN SIDAR APA KES ?
Apahal pula dengan Anwar yang berkahwin dengan bini orang tanpa nikah hingga ada anak. Anwar berkahwin tanpa nikah dengan lelaki. Mat Sabu rembat isteri orang. Yb selising Kelantan rembat Isteri orang.BAGI PAS HALAL
1. NYOTOT BINI ORANG
2. BANTAI PONGGONG ORANG
3. LEPAK NGAN BINI ORANG DALAM HOTEL.
4. AIS CREAM KONEK TOO DALAM JAMBAN
MEMANG HARAM PUNYA PAS
ini adalah cut n paste dari komentar sebelum ini tentang perangai2 PM harapan dan juga pemimpin harapan penganut ugama pas dan PR....dimana esp perangai PM mereka ini satu malaya dan satu duni tau...WIKILEAK ada cerita dia, video porno ada , kes mahkamah balun bontot, dan pelbagai lagi. dan suatu masa nanti bila dia benar2 jd PM (ya ALLAH jangan terjadi perkara ni)...bila kita pergi keluar negeri berjumpa rakyat asing... mereka akan bertanya itu video seks macam PM u la... dia suka homoseks ka... etcetc... rakyat you di malaysia tak ada pilihan lain...PM HARAPAN PR...HANCUS....

January 20, 2013 at 5:08 PM

January 20, 2013 at 6:06 PM

«Oldest ‹Older   1 – 200 of 219   Newer› Newest»