Tuesday, January 15, 2013

NIK AJIS EMBI NEGERI AIR BERKARAT YANG FLIP FLOP.


KLIK SINI

48 comments:

Anonymous said...

Boleh...boleh..boleh...eh..tak boleh ...tak boleh...

Putrajaya....Putrajaya...eh...Rela Kalah tapi tak rela ditipu...


heheheh...

Anonymous said...

Bangsat bangsat dalam PAS ni memang tidak boleh dipercayai. Lidah biawak. Kejap kata boleh, kejap lagi kata mengarut. Apa ni? Munafik?

Anonymous said...

Jangan ckp munafik nanti marah Tuan Guru Nik Ajis.. Ulamak besar tu. mana boleh hemtam dia.. berdosa besar tau.. Tapi memang kelakar PAS ni mcm badut2 sarkis dah aku tengok sorang2 ni.. kejap ckp boleh kejap x boleh.. macam haramjadah betul.. si Nik ajis tu selamba je statement dia ckp Kristian x boleh pakai nama Allah.. habis tu masa dia ckp boleh pakai dah lupa ke? Memang dah tahap nyanyuk betul org tua ni.. dah lupa ke apa dia ckp dulu.. kelakar betul.. yg pening sekarang si presiden.. nak ckp apa pulak skrng.. dah bagi statement sokong org kristian tapi skrng majlis ulamak dia ckp x boleh pulak.. flip flop betul PAS ni.. x boleh pakai.. hancur negara kalau memerintah.. hahaha padan muka kau PAS tu lah nak tunjuk pandai sangat macam ni lah jadinya.. akhirnya jadi pak turut jadi badut sarkis je lah..

Anonymous said...

Dari kita duk layan politik yg merapu ni,Ada baiknya sambil sambil online and sambil invest beli share syarikat di Europe. Bulan bulan dapat duit, stable monthly income. Lagi banyak yang di invest, lagi besar dapat tiap tiap bulan.

Dengan RM 2300 boleh mendapatkan anda RM 310 tiap-tiap bulan, Dengan RM 10,000 boleh dapat RM 2,000 - RM 3,000 sebulan. Atau share paling murah berharga USD $ 20 dengan bulanan anda akan dapat USD $ 2.2 sahaja.

Average ROI ialah 15% setiap bulan dari pelaburan anda.

Link : http://malaysiauinvest.blogspot.com/

PS : Boleh PM saya or email di myuinvestnet@gmail.com

Anonymous said...

bangang x sudah2 puak2 PAS ni... smpai bila nak jadik keldai dajjal mata satu tu?

Anonymous said...

Hadi Awang dah dimangsakan, Nik Aziz pula cuci tangan dengan memberi sokongan pula kepada geng-geng ulama PAS, sekarang terkontang kantinglah Hadi Awang pertahankan diri, tak disangka-sangka dirinya dah dijadikan mangsa pihak tertentu dalam PAS untuk kepentingan politik golongan tersebut, dirinya dijadikan mangsa untuk menyokong pendirian DAP dan PKR yang membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, malahan sebelum ini dia juga disokong oleh Nik Aziz sendiri.

Bila Nik Aziz lihat geng-geng ulama dah makin marah dengan pendirian rasmi PAS yang dibuat oleh Hadi Awang itu, maka Nik Aziz pun buat konar baring ala Batman hingga terlentang dan terguling-guling atas jalan dengan tidak bersetuju pula dengan persetujuan yang dibuat oleh Hadi Awang dengan PKR dan DAP itu, sekarang Nik Aziz dah bersama geng ulama PAS, dia dah cuci tangan sebab dia ada tandatangan keputusan mesyuarat Majlis Syurat Ulama PAS yang menentang penggunakan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Nasib mu terkena dengan geng sendiri Hadi Awang, geng mu bukan setakat tikam belakang mu, tapi mereka dah baling batu bata, selipar, tunggul kayu, malahan mungkin sampai simbah asid kepada mu Hadi, mu dah dimangsakan, dah dipergunakan untuk kepentingan golongan tertentu, itulah berpolitik lagi secara keterlaluan, akhirnya terpelanting ke muka sendiri, sekarang mu terkontang kanting sendirianlah, nak harapkan puak sekular dalam PAS memang tak boleh diharap, mereka lebih setia dengan PKR dan DAP walaupun berada dalam PAS, sedarlah.

Sedarlah semua akan mainan politik Pakatan Rakyat ini, mereka sudah keliru, jangan biarkan diri kita dikelirukan oleh golongan politik keterlaluan seperti Pakatan Rakyat ini pula. Selamatkan Malaysia, jauhi Pakatan Rakyat dan sokonglah Barisan Nasional yang telah terbukti lebih 50 tahun telah berjaya membangunkan negara ini menjadi negara contoh di seluruh dunia dengan usaha gigih antara kerajaan dan rakyat serta dengan keizinan Allah jua, sedarlah semua dan insaflah. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Untuk peringat dan sila puak PAS beri penjelasan isu ini.

Lihat ini:

http://www.kedahlanie.info/2013/01/akhirnya-madrasah-salihiah-dan-pejabat.html

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15211-penduduk-pengerang-mahu-rayu-kes-alih-tanah-kubur

Pimpinan PAS sanggup berhempas pulas dengan puak-puak DAP untuk menyelamatkan kubur cina yang hampir satu abad di Pengerang yang terlibat dengan projek RAPID, kononnya hendak menyelamatkan warisan sejarah dan maruah orang Cina di Pengerang walaupun kerajaan hendak memindahkan kubur itu ke tempat lain, tetapi Madrasah Salihiah di Kedah yang berusia lebih 100 tahun telah dirobohkan untuk dibuat 'shopping complex' Aman Sentral, malahan Madrasah itu dipindahkan pula 200 meter dari tapak asal kerana Aman Sentral sedangkan kubur cina di Pengerang beria-ia benar pimpinan PAS mempertahankannya.

Lihatlah semua PAS sanggup pertahankan kubur cina tak sampai 100 tahun berbanding Madrasah yang berusia lebih 100 tahun.

Kepada juak-juak PAS terutama Pak Dee dan Langsi, sila beri penjelasan pasal apa jadi hingga sedemikian rupa? Sila beri penjelasan mengapakah kubur cina di Pengerang begitu lantang dipertahankan oleh PAS sedangkan Madrasah Salihiah begitu beriak-ia hendak dan telah dirobohkan oleh PAS, jika kubur cina itu ada unsur sejarah, apakah Madrasah Salihiah tak ada unsur sejarah sedangkan kubur cina di Pengerang tak sampai pun 100 tahun, tetapi Madrasah Salihiah telah lebih 100 tahun, mana lebih bersejarah, malahan tapak madrasah Salihiah adalah tanah wakaf khas, pasal apa boleh jadi hingga sebegini rupa? Sila jelaskan mengapakah hingga terjadi sedemikian rupa. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pimpinan PAS yang lain sudah konar baring sampai terlentang hingga berguling-guling atas jalan, akhirnya Hadi Awang jadi kambing hitam, kawan-kawan sendiri dah cuci tangan, malahan Nik Aziz yang dahulunya sehati sejiwa dengan pendirian Hadi Awang yang setuju benarkan bukan Islam gunakan kalimah Allah walaupun tidak mencapai maksud sebenarnya. Sekarang untuk menyelamatkan diri Nik Aziz tikam Hadi Awang dari belakang, kemudian tendang Hadi Awang yang cedera parah itu dalam perigi buta, sekarang Nik Aziz dah satu kumpulan dengan geng ulamak politik PAS, Hadi Awang hanya menunggu masa untuk diterajang dari kerusi Presiden, tetapi Nik Aziz selamat di kerusi Mursyidul Am PAS, syabas Nik Aziz, kerana kedudukan politik sendiri, kawan sendiri pun sanggup diperlakukan dengan begitu kejam. PAS sibuk tuduh UMNO macam-macam sebelum ini, tetapi mereka lagi teruk dan sangat keji, lebih buruk dari UMNO. Segala tuduhan melulu PAS kepada UMNO telah terpelanting semula ke muka PAS hingga lebam-lebam dan benjol-benjol di sana sini. Sedarlah diri, bertaubatlah dan insaflah semua ahli PAS, jangan berpolitik keterlaluan dan jangan terpengaruh dengan tok guru kamu semua terlebih sangat, tak pasal-pasal kena tipu saja kerana mereka nak jadi kedudukan mereka dalam parti, agama pun diperalatkan, yang pengikut mengikut semberonok ini percaya dengan sepenuh jiwa dan raga walaupun diri mereka sedang dipergunakan dengan cara yang tidak betul. Sedarlah diri, jadilah manusia yang celik hati untuk mendapat kebenaran. Sedarlah diri. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Sekarang Langsi tengah buat assignment dalam jamban sambil tersedu sedan kerana kenyataan Majlis Syura PAS ibarat membedil muka Langsi dengan begitu dahsyatnya, penat-penat dia bela pimpinan PAS yang benarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, sekarang dia pula kena bedil oleh geng-geng ulama dalam mesyurat Majlis Syura yang dipengerusikan oleh Nik Aziz yang sebelum ini sokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, sekarang Nik Aziz dah konar baring, dia siap tikam Hadi Awang dari belakang lagi, bukan itu saja, Hadi Awang telah ditendang ke dalam perigi buta, terkontang-kontang kantinglah Hadi Awang sendirian diasak dari berbagai sudut oleh ahli-ahli PAS tanpa dipedulikan oleh pimpinan PAS yang lain, kerana yang terhegeh-hegeh sokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah Hadi Awang, sebab Hadi Awang yang buat kenyataan itu dengan Lim Kit Siang dan Anwar, pimpinan PAS yang lain tak mahu terjejas kedudukan mereka dalam parti, malahan Nik Aziz dah cuci tangah dan boleh berehat dengan geng-geng ulama kerana dah ada ketetapan baru yang berbeza dengan pendirian PAS yang dinyatakan oleh Hadi Awang sebelum ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Bukti kukuh,Pas menggunakan ugama utk politik.Bila kepentingan politik terjejas,pendirian di tukar.Ini satu penghinaan terhadap Islam oleh Pas.

Anonymous said...

Hadi Awang dalam Sinar Harian hari ini nak cuba konar baring macam Nik Aziz juga dengan menafikan membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya, tapi sila lihat ucapan Hadi Awang berkaitan isu ini di sini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15774-kalimah-allah-islam-benarkan-tapi-jangan-salah-guna

Sila lihat perkara nombor 4. " Walau bagaimanapun Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah "Allah" dalam amalan mereka, walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran."

Nak konar baring apa lagi Hadi Awang, kenyataan Hadi Awang itu jelas bercanggah dengan pendirian Majlis Syura PAS yang baru bersidang dan dipengerusikan oleh Nik Aziz, malahan Hadi Awang ada dijemputkah ke mesyuarat berkenaan?


Sekarang Nik Aziz dah konar baring, dia siap tikam Hadi Awang dari belakang lagi, bukan itu saja, Hadi Awang telah ditendang ke dalam perigi buta, terkontang-kontang kantinglah Hadi Awang sendirian diasak dari berbagai sudut oleh ahli-ahli PAS tanpa dipedulikan oleh pimpinan PAS yang lain, kerana yang terhegeh-hegeh sokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah Hadi Awang, sebab Hadi Awang yang buat kenyataan itu dengan Lim Kit Siang dan Anwar, pimpinan PAS yang lain tak mahu terjejas kedudukan mereka dalam parti, malahan Nik Aziz dah cuci tangah dan boleh berehat dengan geng-geng ulama kerana dah ada ketetapan baru yang berbeza dengan pendirian PAS yang dinyatakan oleh Hadi Awang sebelum ini.

Hadi Awang telah dipergunakan dan diperalatkan untuk kepentingan golongan tertentu dalam PAS dalam isu ini, bila jadi masalah, dia yang dijadikan karung tinju untuk kena lanyak oleh ahli-ahli PAS akar umbi, ibarat habis madu sepah dibuang. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.

Anonymous said...

Hadi Awang dalam Sinar Harian hari ini nak cuba konar baring macam Nik Aziz juga dengan menafikan membenarkan kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya, tapi sila lihat ucapan Hadi Awang berkaitan isu ini di sini:

http://bm.harakahdaily.net/index.php/berita-utama/15774-kalimah-allah-islam-benarkan-tapi-jangan-salah-guna

Sila lihat perkara nombor 4. " Walau bagaimanapun Islam tidak menghalang penganut agama lain menggunakan kalimah "Allah" dalam amalan mereka, walaupun tidak mencapai maksud asal bahasa al-Quran."

Nak konar baring apa lagi Hadi Awang, kenyataan Hadi Awang itu jelas bercanggah dengan pendirian Majlis Syura PAS yang baru bersidang dan dipengerusikan oleh Nik Aziz, malahan Hadi Awang ada dijemputkah ke mesyuarat berkenaan?


Sekarang Nik Aziz dah konar baring, dia siap tikam Hadi Awang dari belakang lagi, bukan itu saja, Hadi Awang telah ditendang ke dalam perigi buta, terkontang-kontang kantinglah Hadi Awang sendirian diasak dari berbagai sudut oleh ahli-ahli PAS tanpa dipedulikan oleh pimpinan PAS yang lain, kerana yang terhegeh-hegeh sokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah Hadi Awang, sebab Hadi Awang yang buat kenyataan itu dengan Lim Kit Siang dan Anwar, pimpinan PAS yang lain tak mahu terjejas kedudukan mereka dalam parti, malahan Nik Aziz dah cuci tangan dan boleh berehat dengan geng-geng ulama kerana dah ada ketetapan baru yang berbeza dengan pendirian PAS yang dinyatakan oleh Hadi Awang sebelum ini.

Hadi Awang telah dipergunakan dan diperalatkan untuk kepentingan golongan tertentu dalam PAS dalam isu ini, bila jadi masalah, dia yang dijadikan karung tinju untuk kena lanyak oleh ahli-ahli PAS akar umbi, ibarat habis madu sepah dibuang. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

PAS perlu adakan muzakarah dengan DAP dan PKR untuk menyelesaikan isu kalimah Allah yang dipolemikkan oleh mereka sendiri sebelum ini. Sekarang sudah jadi caca marba terutama dalam PAS yang sudah berpecah kepada dua kem, satu geng sekular memang menyokong DAP dan PKR, satu lagi geng-geng ulama yang menentang kenyataan Hadi Awang itu.

Malahan Nasruddin Hasan Tantawi, apa lagi hujah Dewan Pemuda PAS, sekarang berpihak kepada Nik Aziz dan geng ulama yang buat ketetapan baru menentang penggunakan kalimah Allah oleh bukan Islam selepas dilanyak oleh ahli akar umbi PAS atau masih setia dengan pendirian rasmi PAS yang diumumkan oleh Hadi Awang bersama Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim dalam sidang media Kenyataan Bersama Pakatan Rakyat berhubung isu ini sebelum ini.

PAS sudah tunggang langgang, ahli-ahli pun sudah keliru, malahan pimpinan mereka pun dah keliru, sampai sanggup tikam belakang sesama sendiri, Hadi Awang dah jadi mangsa, lepas ini tak tahulah siapa lagi yang akan rebah dalam mainan politik memperalatkan agama yang dimainkan oleh PAS ini. Sudah-sudahlah berpolitik keterlaluan hingga agama pun dipolitikkan hingga caca marba, lebih baik bersatu padu dan membangunkan negara sebagaimana yang dibuat oleh Barisan Nasional selama ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

PAS perlu adakan muzakarah dengan DAP dan PKR untuk menyelesaikan isu kalimah Allah yang dipolemikkan oleh mereka sendiri sebelum ini. Sekarang sudah jadi caca marba terutama dalam PAS yang sudah berpecah kepada dua kem, satu geng sekular memang menyokong DAP dan PKR, satu lagi geng-geng ulama yang menentang kenyataan Hadi Awang itu.

Malahan Nasruddin Hasan Tantawi, apa lagi hujah Dewan Pemuda PAS, sekarang berpihak kepada Nik Aziz dan geng ulama yang buat ketetapan baru menentang penggunakan kalimah Allah oleh bukan Islam selepas dilanyak oleh ahli akar umbi PAS atau masih setia dengan pendirian rasmi PAS yang diumumkan oleh Hadi Awang bersama Lim Kit Siang dan Anwar Ibrahim dalam sidang media Kenyataan Bersama Pakatan Rakyat berhubung isu ini sebelum ini?

PAS sudah tunggang langgang, ahli-ahli pun sudah keliru, malahan pimpinan mereka pun dah keliru, sampai sanggup tikam belakang sesama sendiri, Hadi Awang dah jadi mangsa, lepas ini tak tahulah siapa lagi yang akan rebah dalam mainan politik memperalatkan agama yang dimainkan oleh PAS ini. Sudah-sudahlah berpolitik keterlaluan hingga agama pun dipolitikkan hingga caca marba, lebih baik bersatu padu dan membangunkan negara sebagaimana yang dibuat oleh Barisan Nasional selama ini. Sedarlah semua. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Barang perlu diingat kenyataan Hj Hadi menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah bertitik tolak dari kenyataan Lim Guan Eng yg mahukan tuhan dalam Bible diterjemahkan sebagai Allah.

Ini lah yg difahami dan ditentang oleh ramai umat Islam dan termasuk sebahagian penyokong PAS. Tetapi Hj Hadi yg terlalu nakkan sokongan bukan Islam menyokong permintaan Lim GUan Eng. Apa yg menghairankan beliau boleh membelakangi Majlis Syura PAS. Mungkin sekarang dah kena pelangkong dgn Harun Din masa mesyuarat Majlis Syura, tu yg tukar kenyataan. Siap boleh lari ikut pintu belakang lepas mesyuarat pasal takut nak menjawab soalan wartawan

Anonymous said...

se nyanyuk nyanyuk pok nik ajis ni, cerdik juga rupanya dlm usaha nak mempertahankan kerusi embinya tu...
kesian hadi bawang...terkulat kulat keseorangan menahan malu yg amat sgt....nak corner baring mcm nik ajis, dah terlambat....

Anonymous said...

Anonymous said...
Barang perlu diingat kenyataan Hj Hadi menyokong penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam adalah bertitik tolak dari kenyataan Lim Guan Eng yg mahukan tuhan dalam Bible diterjemahkan sebagai Allah.

Ini lah yg difahami dan ditentang oleh ramai umat Islam dan termasuk sebahagian penyokong PAS. Tetapi Hj Hadi yg terlalu nakkan sokongan bukan Islam menyokong permintaan Lim GUan Eng. Apa yg menghairankan beliau boleh membelakangi Majlis Syura PAS. Mungkin sekarang dah kena pelangkong dgn Harun Din masa mesyuarat Majlis Syura, tu yg tukar kenyataan. Siap boleh lari ikut pintu belakang lepas mesyuarat pasal takut nak menjawab soalan wartawan
January 15, 2013 at 4:16 PM

---------------------------------------------------

Bila berada dipersimpangan begini, PAS perlu menyatakan apakah pendirian sebenar PAS, apakah pendirian rasmi PAS yang diumumkan oleh Hadi Awang dengan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang bersetuju kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud sebenarnya atau ketetapan baru mesyuarat Majlis Syura PAS yang menentang pula penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam selepas dilanyak oleh ahli mereka sendiri. Sila PAS nyatakan mana satu pendirian rasmi PAS, apakah keputusan mesyurat Majlis Syura PAS yang mana kenyataan terbaru PAS itu hanya ditandatangani oleh Dr. Haron Din dan Nik Aziz saja, tiada tandatangan Hadi Awang sebagai Presiden PAS, apakah itu sah menjadi pendirian PAS? Malahan Hadi Awang dijemput atau tidak dalam mesyuarat itu? Jika tidak dijemput, mengapakah tidak dijemput kerana Hadi Awang adalah Presiden PAS, bukannya budak pejabat PAS? Malahan jika dijemput, mengapakah Hadi Awang tidak tandatangani sekali kenyataan terbaru PAS itu sedangkan Hadi Awang adalah Presiden PAS, bukannya tukang cuci di pejabat Nik Aziz? Sila PAS menjelaskan isu dengan lebih jelas untuk kefahaman semua pihak. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

PAS perlu menyatakan apakah pendirian sebenar PAS.

Apakah pendirian rasmi PAS yang diumumkan oleh Hadi Awang dengan Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang yang bersetuju kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud sebenarnya,

atau,

ketetapan baru mesyuarat Majlis Syura PAS yang menentang pula penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam selepas dilanyak oleh ahli mereka sendiri.

Sila PAS nyatakan mana satu pendirian rasmi PAS, apakah keputusan mesyurat Majlis Syura PAS yang mana kenyataan terbaru PAS itu hanya ditandatangani oleh Dr. Haron Din dan Nik Aziz saja, tiada tandatangan Hadi Awang sebagai Presiden PAS, apakah itu sah menjadi pendirian PAS?

Sedangkan pendirian awal PAS yang menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam walaupun tidak mencapai maksud yang sebenarnya adalah diumumkan oleh Hadi Awang sendiri sebagai Presiden PAS.

Malahan Hadi Awang dijemput atau tidak dalam mesyuarat itu? Jika tidak dijemput, mengapakah tidak dijemput kerana Hadi Awang adalah Presiden PAS, bukannya budak pejabat PAS?

Malahan jika dijemput, mengapakah Hadi Awang tidak tandatangani sekali kenyataan terbaru PAS itu sedangkan Hadi Awang adalah Presiden PAS, bukannya tukang cuci di pejabat Nik Aziz?

Sila PAS menjelaskan isu dengan lebih jelas untuk kefahaman semua pihak. Sekian, terima kasih.

Encik Mohamad.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pemimpin yg baik adalah pemimpin yg berpegang teguh pada prinsipnya spt Dato Hassan Ali dan Dr Nasha. Pemimpin spt lalang ,apabila ditiup ke kiri ke kiri dan sebaliknya tidak layak menjadi pemimpin kerana tiada prinsip, mudah goyah dan tidak dihormati. spt juga Ketua Umum org menyatakannya spt sesumpah, tiada pendirian. DS Najib dan TS Muhyiddin juga ada ciri pemimpin yg baik.

Dlm DAP pula kenapa Karpal Singh disokong oleh akar umbinya? Kerana ketegasannya dlm memegang prinsipnya.

-Atas Pagar -

Anonymous said...

Sudah nyata Hadi/Nickke/Mat Sabu dan PAS tak layak jadi pemimpin Malaysia kerana banyak jahil dalam ugama dan bercakap ikut hawa nafsu je. Sudah 3 minggu heboh pasal kes penggunaan nama allah dlm. bible melayu baru ulamak2 PAS nak bermesyuarat, itu pun masyarakat islam banyak dah kecoh. Insaflah ahli2 PAS macam ni pemimpin yang nak diikut/disokong?
PAS macam arak lebih banyak keburukan dari kebaikan dan banyak merugikan bangsa Melayu jadi patut diharamkan saja.

Anonymous said...

habihla kalau PAS gabung UMNO, pening pala umno nak ngikut karenah dia kejap ok kejap tak, kejap boleh kejap tak boleh kih3

Servant of God said...

Haiii... apa nak jadi orang2 takde pendirian nih?

Anonymous said...

janganlah marah Toknik AJIS DIA DAH TUA KADANG KADANG TERLUPA BILA DIA CAPAP TENTANG SAlah semua katasalah bila dia kata betul sewmua kata betul ini takut nanti jaadi macam kat inda satu pasukun bomba cdra bila kutua mabuk suruh terjun semasa krreta bomba sedang berjalan

Jijan Mali said...

Boleh, boleh....ehhh tak boleh, tak boleh...mengarut semua tu, HAdi habak tak bincang dengan ambo dulu....(seminggu selepas ni, lepas teloq kena jentek kat DAPpigs dan P'Gay'R)...eh,eh boleh,boleh.... Inilah spesis yang paling hamPAS kat bumi Melayu le ni. Mat Saleh cakap tak ada 'backbone'. Kalau bahasa kita ni spesis lalang. Bakor aja elok...

Tolak PR dlm PRU13 ni. Satu undi untuk PR adalah satu undi untuk PAS-pis-pus, DAPpigs, P'Gay'R dan
satu undi untuk tuhan 'Allah Trinity' DAPpigs mereka tu. Jangan kita gadaikan masa depan anak-anak
dan cucu kita dengan memangkah parti-parti yang bersekongkol bawah PR dlm PRU13 nanti.....

Anonymous said...

Akhirnya salahkan UMNO... S.O.P rutin pihak pembangang macam langsiNGOK dan pork dee....

Anonymous said...

Orang melayu jangan terlalu gembira dengan perkembangan ini. Kalau PAS berpecah kerana isu ini, orang melayu kian menjadi minoriti dalam politik.
menang jadi arang, kalah jadi abu.

komandomelayu said...

843

sekarang ni pas yg mengukuhkan kekuatan melayu ke atau umno yg lebih pertahankan agama dan melayu?

Anonymous said...

komandomelayu,

aku penyokong umno. aku pengundi BN.
Bagi aku, lebih baik kalau PAS berbaik dengan umno daripada berbaik dengan PKR dan DAP. Masaalahnya umno dan pas tidak serius untuk bermaufakat.
Ahli politik kedua-dua parti takut tidak dapat menjadi calon kalau kedua2 parti berbaik.
kepentingan peribadi melebihi kepentingan bangsa.
Ketika umno mengajak pas untuk bersatu, tidak ada ahli politik umno yang menawarkan diri untuk berundur dan memberi laluan untuk ahli pas. kalau serius untuk bermaufakat, berilah laluan. Jangan bagi pas alasan untuk tidak bersatu.

Jijan Mali said...

Komandomelayu,

Aku salute semangat kerjasama kau tu tapi semangat itu mesti dilakukan dengan jiwa yang luhur dan dengan satu tekad...Islam dijunjung dan melayu kan gagah dinusantara.

Masalahnya, dengan perangai pemimpin PAS-pis-pus le ni yg semuanya adalah merupakan keldaian DAPpigs dan P'Gay'R....ini tak mungkin berlaku. Kita kena cantas semua mangkok2 berayun tu dulu dan ganti kan dengan pimimpin PAS yang berwawasan. Kalau ini dah berlaku, MUNGKIN Islam dan Melayu kan gagah dinusantara.

Anonymous said...

pok nik tikam hadi, bagus lah tu.....sipenipu menikam sipenipu, setan terkutuk yg direjam merejam setan yg lain....setan tua kutuk berkelahi dan berperang sesama sendiri.

Jijan Mali said...

sorry....comment kat Jijan Mali 9.25pm untuk anon9.10pm dan bukan untuk komandomelayu.

komandomelayu said...

910

umno tak pernah tolak pas untuk bersatu!
sekarang yg jadi batu penghalang siapa? tengok apa jadi kpd ust nasha bila dia cuba untuk merapatkan pas dgn umno?

tak payah lah hang nak salahkan konon ahli umno tak mau bagi laluan la!

yg kapir kan umno sapa?

yg belot terhadap ahli sendiri sapa?

yg belot terhadap tuhan sapa?

terimalah hakikat bahawa tahap kewibawaan dan taraf pemikiran pimpinan pas adalah terlalu cetek dan lemah dalam serba segi dari agama,kelayakan akademik,syariah,munakahat,teknologi,ekonomi,politik,kewangan,undang undang hatta ke sahsiah akhlak diri sendiri pun boleh dipertikaikan berbanding umno!

maaf bukan aku nak memperlekehkan parti pas tetapi terimalah hakikatnya yg pimpinan pas sendiri yg ada memang telah memperlekehkan maruah parti sendiri dalam bnyk isu!!

senang cakap silakan bergabunglah dengan ikhlas dan dengan niat yg betul bukan menaruh dendam syak wasangka yg pas akan disisih atau diketepikan!

kalau umno selama 55 tahun boleh berkongsi kuasa berlaku adil sesama berbelas parti komponen dalam bn mana mungkin umno tak boleh berlaku adil terhadap pas dan mahu mensia siakan parti saudara seagama!

komandomelayu said...

kalau pas nak berjaya mendaulatkan islam dan memajukan bangsa-

1 amanahlah kpd perjuangan parti sendiri dulu

2 merendah diri dulu bukan riak takabbur mendabik dada konon lebih islam dari org lain

3 mensyukuri nikmat dan mengakui jasa seluruh pemimpin terdahulu tak kira umno atau pas yg bersusah payah mengasaskan negara sehingga apa yg ada harini bukan hanya pandai mencerca membabi buta tetapi diri sendiri tak mampu buat lebih baik dari umno!

Anonymous said...

APA YG BERLAKU NI PERLU KITA JADIKAN PENGAJARAN.
.
TAJUK UTAMA : ISU KALIMAH ALLAH.

DApig - PERANCANG UTAMA.

DIA TAHU ISU INI BOLEH MENGHANCURKAN UMAT ISLAM DI NEGARA INI.JIKA BERJAYA CITA2 UTK MENAWAN PUTRAJAYA AKAN LEBIH MUDAH TERCAPAI.

ANUAR AL-JUBURI - PAKAR MENGHASUT.
DI TUGASKAN OLEH DApig UTK MENGHASUT PETUALANG2 PAS YANG NAMPAK LEBIH BERCITA2 UTK MENAWAN P/JAYA DARI PERJUANGAN PAS ITU SENDIRI. DAN BERHARAP DENGAN BERLANDASKAN PERJUANGAN PAS ,ISU INI LEBIH MUDAH DI LAKSANAKAN.

PAS - BALACI DApig.

DENGAN BERLANDASKAN PERJUANGAN ISLAM...MAKA PETUALANG2 PAS DGN SOMBONG DAN ANGKUHNYA BERSETUJU.TANPA MENDAPAT KATA SEPAKAT DLM MAJLIS SYURA.
AKHIRNYA PAS SENDIRI MENDAPAT MALU...
KESIMPULANNYA..KITA UMAT ISLAM DI NEGARA INI PERLU BERSATU DAN SENTIASA BERWASPADA KERANA MUSUH2 ISLAM AKAN SENTIASA BERUSAHA UTK MENGHANCURKAN ISLAM.
PAS SEBUAH PATI YG MEMPERJUANGKANKAN ISLAM DI NEGARA INI SEPATUTNYA LEBIH PEKA DGN PERKARA YG BERKAITAN ISU AGAMA.DAN PERLU LEBIH BIJAK DLM MEMILIH RAKAN SEPERJUANGAN.

usin said...

tahaluf siyasi cara pas sudah menjadi tahayul sia-sia...

Anonymous said...

Nik Aziz ni macam driver kereta kerap sangat U turn. Lama2 dia dan pengikut boleh masuk dalam gaung. Dah la tu boleh senang lupa buat muka tak salah pulak tu. Macam Anwar& Azmin buat muka bodoh macam orang tak salah.Walau pun dah 99% sah betul.

komandomelayu said...

sesungguhnya kita tak sedar siapa anugerah tuhan yang sebenarnya!

mungkin ramai yg tak setuju tapi aku declare anugerah tuhan kepada bumi tercinta ini adalah TUN MAHATHIR MOHAMMAD atas segala asas dan kemajuan yg kita ada hingga ke hari ini!

ramai org pas tak sedar siapa yg mula mula hantar pelajar mendalami agama ke luar negara seperti arab saudi,syria,mesir dan iran!
kemudian hantar pelajar mendalami segala ilmu ke seloroh pelosok dunia dari jepun hingga ke amerika syarikat tetapi pelajar inilah yg apabila pulang melawan dan menghina beliau balik!

dan aku nak declare BALA TERBESAR UNTUK UMAT ISLAM MALAYSIA ialah anwar ibrahim yg merupakan bapa munafik bagi agama dan bangsa di alaf ini!

Anonymous said...

Apa nak bangga pemimpin pakatan banyak flip flop. Cakapan pemimpin tak berprincip memalukan tak layak jadi kerajaan.

Anonymous said...

10:40pm saya setujuuu..

Anonymous said...

Baru hari tu berdegar-degar setuju, bersoraklah totok-totok menyalah UMNO. Siap takut ditertawa oleh dunia konon. Tapi tak takut pada tuhan. Hari dah terbalik pulak. Boleh percaya ka orang macam ni. Sesuai kita panggil nyanyok.

Anonymous said...

10:40 PM

Aku sangat2 setuju.

komandomelayu said...

doa makan diri sendiri!

dulu org nasihat degil!

kalau dah hidung rapat ke dinding
apa lagi konar baring le yop!!

Anonymous said...

PUTAR BELIT KETUA KULTUS PAS HARAMJADAH N.AJIS!!

Anonymous said...

Orang melayu jangan terlalu gembira dengan perkembangan ini. Kalau PAS berpecah kerana isu ini, orang melayu kian menjadi minoriti dalam politik.
menang jadi arang, kalah jadi abu.

January 15, 2013 at 8:43 PM
____________________________________________

YANG PALING BAIKNIALAH KULTUS PAS NI PEGI MAMPOS!!!

Tukang Komen said...

BELALANG2 AKU KATA JANGAN LAWAN KAU SURUH LAWAN. SEKARANG DAH KANTOI CAMNE?

MAJLIS SYURAH KENA MEETING LAGI PASAL AMANAT HADI.

Anonymous said...

AHLI PAS KENA BUANG PEMIMPIN FLIP FLOP..NIK AZIZ, MAT SABU, HADI. RASANYA TANPA 3 EKOR NIE PAS LEBIH SELAMAT DARI KEHANCURAN..
MASIH RAMAI LAGI AHLI PAS YANG BIJAK PANDAI DARI 3 EKOR NI.. PAS MENUJU KEHANCURAN

Anonymous said...

Nak berniaga pergi bersaing dengan perempuan lorong hj taib la woiii. Sini bab politik.

Anonymous said...

Orang PAS dan PKR diperbodohkan oleh DAP . Isu Nama Allah di cetuskan oleh Lim Guan Eng hanya sebagai sebagai satu suntikan racun untuk memecah belahkan perpaduan orang Islam . Akibat daripada isu ini ada golongan yang menyokong dan ada yang tidak. Lihatlah bagai mana hebatnya golongan yang menentang (dan sepatutnya ditentang) dengan golongan Islam yang meyokong (Pada saya dengan hujah-hujah yang kurang jelas dan tidak kukuh hanya atas kepentingan dan kegilaan untuk ke PUTRAJAYA) jelas hampir mewujudkan ketengangan. Lihat lah PAS sendiri berbalah, berpecah. Sebab itu umat ISLAM pelu bersatu. Dulu PAS kata UMNO Kafir kerana bersekongkol dengan PCA dan MIC tapi kini PAS bersekonkol dengan DAP yang jelas menolak ISLAM maka dengan menggunakan amanat Haji HADI orang PAS kini tergolong telah menjadi KAFIR. Haji HADI Kafir, Nik Aziz Kafir. So orang PAS minta kaji amanat Haji HADI. Orang UMNO tak pernah kata PAS Kafir. So siapa yang berada dilandasan yang benar. Aku ni pengundi atas pagar . Senario sekarang amat tidak sehat bagi orang ISLAM khususnya orang melayu. Fikir-fikirkan lah, Undi lah kepada yang boleh menjamin ISLAM sebagai agama persekutuan . Unsur-unsur LBGT, penggunaan nama Allah dalam Bilbe , penghapisan perlembagaan 153 semuanya datang dari pada PR. Jika mereka menang fikir-fikirkanlah apa yang mereka perjuangkan akan terlaksana. Hati-hati dengan perkataan kerajaan masa kini zalim perlu diganti. Jika PAS dan PKR yang kata aku tak nampak hujahnya (dgn bukti) tapi jika pihak DAP menuduh kerajaan zalim aku baca begini . " Kerajaan masa kini zalim sebab pada mereka , Bible dalam bahasa melayu takboleh, pengunaan nama Allah dalam bible tak boleh, Orang kristian boleh masuk Islam tapi orang Islam tidak boleh didakwah masuk keristian. Mata pelajaran agama Islam boleh diajar di sekolah kenapa agama lain tak boleh. dan banyak lagi. Ini pun orang PAS dan melayu PKR nak sokong ??? . Silakan sekiranya ini berlaku maka akan tercatat dalam sejarah anda sebagai penyebab kejatuhan ISLAM di malaysia. Lihat perjuangan LIM KIT SIANG di parlimen ; "Islam bukan agama rasmi malaysia" Fikir-fikirlkanlah. Allahuakbar