Tuesday, February 26, 2013

KEMUNCULAN PEMBERONTAK LAHAD DATU : ANWAR OFFER APA ?



1. misuari dendam dengan kerajaan malaysia kerana menangkapnya dulu.

2. misuari tahu kerajaan malaysia ada simpan dokumen dan surat perjanjian sultan sulu dengan syarikat hindia timur

3. misuari tahu filipina masih berselera keatas sabah.

4. misuari tahu besar imbuhanya kalau sabah kembali kepada filipina dia dan sultan sulu turut juga dapat imbuhan.

5. tapi sapa yang nak tolong misuari untuk dapatkan balik surat dan dokumen itu?

6. itu sebabnya misuari pergi berjumpa dengan anwar, mungkin pandangan misuari anwar akan jadi perdana menteri malaysia

7. misuari cuba deal dengan anwar, untuk dapatkan surat dan dokumen itu.

8. kalau berjaya, mungkin anwar juga akan dapat imbuhan mungkin bukan dari filipina tapi tuan kepada filipina (amerika)

9. penceroboh yang masuk ke lahat datu bukanya semua askar sultan sulu, tapi adalah komando filipina.

10. logik, sultan sulu tak ada rakyat, tak ada kerajaan, tak ada duit, mana mari senjata tu, sapa supply?

11. mereka (komando filipina) dihantar untuk buat recce di sabah.

12. ada yang kata, mereka dah masuk sabah sudah lebih sebulan, tapi baru di sedari 2 minggu lepas.

13. pemimpin pembangkang sabah juga turut terlibat dalam pencerobohan itu.

14. malangnya menteri amaran lambat bertindak, dia kata kerajaan filipina yang mahu melanjutkan tempoh pengusiran kumpulan penceroboh

15. kenapa mesti kita nak ikut cakap filipina, sedangkan yang kena ceroboh itu kawasan malaysia.

16. kenapa tiba-tiba pulak filipina bergitu ambi berat dengan askar sultan sulu? sedangkan sebelum nie mereka cukup menyampah dengan kesultanan sulu, kalau boleh mereka nak hapuskan.

17. nelayan malaysia pernah di tangkap oleh indonesia kerana menceroboh perairan mereka, itu cerita nelayan, ini penceroboh bersenjata, kenapa ambik masa lama sangat?

Bersambung....

SUMBER USTAZ DET

23 comments:

Anonymous said...

Hakikatnya...! Menteri KDN TIDAK ADA TELUR.. ATM yang dipertanggung Jawap dan PGA semua ambil mudah perkara keselamatan Negara dan mungkin anggota TIDUR dalam Pos Kawalan atau Pegawai dan anggota pergi kat Pulau Sebatik JOLI GRO INDON. Manakala Polis Marin telah dibubarkan...Siapa punya cadangan...? Adakah sempedan / Perairan Negara tidak perlukan Polis Marin ? Hakikatnya semua tahu dan arif yang Malaysia bersempadan dengan negara yang amat berminat dengan Sabah. Kemana Kecanggihan RISEK Tentera, Mana dia SB PDRM ( terkenal dengan perisekan / security Information ) sehingga musuh da berkampung kat Kg Tanduo dengan Senjata Perang, Kalau Penyeludup Barangan seperti ROKOK boleh pula diTembak, meyeludup benih kerang pun boleh kena tembak oleh Maritim.. Kumpulan Bersenjata masuk kenegara Malaysia ibarat sudah menceroboh Negara dan undang-undang Negara menyatakan ia telah melancarkan Perang terhadap YD Agong... Kenapa harus ada perundingan lagi,Kenapa ada lanjutan tempoh demi lanjutan. Penceroboh sudah tahu resiko ditembak tanpa was-was..Adakah anggota keselamatan sudah tidak berani mati untuk negara..Contoh Orang Kampung kat Sabah yang memiliki senjata tiruan pun sudah kena dakwa tanpa ampun sedangkan pemilik cuma nak guna untuk memburu binatang bagi menyara anak-anak...?
Janganlah memberi ruang kepada Rakyat TIDAK MEMPERCAYAI KERAJAAN BN.. Oleh EX VAT 69.

Anonymous said...

Sape Menteri KDN tuuu..awww..

Anonymous said...

Kerajaan Malaysia ibarat tiada telor

Pekong Pondan said...

Only Shit come from a homosexual scumbag. Whatever Malaysia get from the election. The punishment for those who allow homosexual to roam around is severe.

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

terer la hang ni....so anwar ni agen filipina la.....Hang ni boleh jadi profesor serba tau lah....

Anonymous said...

dari berita di tapak pemberontak dan askar Filipina tu ditabur RM 10 Million oleh Anwar...banyak tu

Anonymous said...

bende tak pernah settle.. my former cikgu pernah cakap la.. kita ni (malaysia) dikelilingi dengan negara2 busuk perut.. yang kata negara2 sahabt tu semua wayang ja..

Anonymous said...

ini yg aku 'pelik' aku takmahu fokus
yg lain TAPI KENAPA MUDAH SANGAT ORG MASUK DGN SENJATA MANA MENTRI ZAHID N SAMDUL ??? HANTAR ASKAR KE PBB NEGARA SENDIRI HANCUS - SIASAT - ASKAR ,POLIS MSIA TERLALU BNYK HABUAN DIMANJA PEMALAS
PERUT BOYOT KEJA TIDO TANGKAP LIPAS
TANGKAP PLCUR ,,,,KENAPA NUAR KOMUNIS MELAYU NI BEBAS ??????

Anonymous said...

Salam bro GAP,

Memandangkan PRU dh dekat, boleh tak bro tolong terbitkan secara rumusan sepanjang PR dh perintah 5 tahun ni, kenapa aku x perlu undi mereka. Supaya org2 muda ni bleh refresh balik apa 'jasa2' pakatan dh buat selama ni. buat macam buku 50 dalil pn ok jgk.

Semoga teruskan usaha tuan.

TQ

Anonymous said...

Al-Juburi merancang.
Allah jua merancang.

Sesungguhnya,
perancangan syaitan Al-Juburi
tidak akan dapat menandingi
perancangan Allah.

Anonymous said...

Berapa jarak pantai dr kudat ke tawau?? lebih dr 600 km!!! apakah and fikir dgn jarak sebegitu dan laut terbentang luas tanpa pagar yg nyata, mudah untuk berkata "mengapa mudah sangat mereka memasuki sabah!!", ini belum termasuk jalan-jalan tikus d pedalaman sabah yg bersempadan dgn kalimantan!!! Cakap senanglah, sedang Negara Amerika yg begitu maju pun menghadapi masalah kemasukan PTI dr Mexico!!! ini adalah FAKTA bukan cakap kosong!!

Anonymous said...

Direa DS Najib sebagai PM, satu perjanjian damai telah dimetrai antara Kerajaan Filipina dengan Bangsa Moro. Sedikit sebanyak nama DS Najib semakin popular diperingkat Global. Lawatan Najib keGhaza menambahkan populariti DS Najib dimata dunia terutama negara2 Islam amnya dan rakyat Pelastin khasnya. Pada masa yang sama nama Anwar Ibrahim semakin 'busuk' diperingkat global. Ini terbukti apabila media2 barat mula melabel Anwar Ibrahim sebagai 'pembohong' dan 'sesumpah'. Media2 Australia baru2 ini juga telah menampakan kecenderungan untuk memihak kepada DS Najib. Dalam negara pula Anwar Ibrahim semakin 'dihindari' oleh majoriti rakyat. PRU13 semakin hampir dan majoriti rakyat telah menunjukan ciri2 penolakan yang jelas keatas Patan Haram dan Anwar sendiri.Ini semua membuat Anwar Ibrahim tidak keruan. Pertemuan Anwar Ibrahim dengan Nur Misuari boleh dilihat sebagai salah satu cara Anwar Ibrahim untuk mendapat sedikit perhatian. Penyusupan pemberontak di Lahad Datu mungkin bukan secara kebetulan tetapi dirancang.

Anwar Ibrahim mengharapkan agar berlaku pertempuran dan pertumpahan darah diLahad Datu. Jika ianya berlaku dunia akan memandang serong keatas Malaysia dan dilihat gagal menanggani konflik tersebut apalagi Malaysia adalah negara yang mempromosi keamanan sejagat. Jika pertumpahan darah berlaku, tidak mustahil Anwar Ibrahim akan menawarkan diri sebagai orang tengah untuk 'menyelesaikan' konflik tersebut.

Saya melihat peristiwa ini sebagai DERAMA Anwar Ibrahim yang sedang terhimpit dan tersepit. Jika Anwar Ibrahim 'berjaya' menyelesaikan isu pencerobohan ini, dia akan dilihat sebagai 'hero' oleh penyokong2nya sendiri selain untuk menjatuhkan kredibiliti DS Najib sebagai PM Malaysia. Wallhualam.

mtk

YB Raz said...

benda ni semua ada kaitan dengan PRU..bukan askar malaysia x boleh serang dorang...nak hapuskan senang sangat..tapi nanti akan jadi bola tanggung pada pembangkang pula..sebab mereka memang nak askar kita tembak penceroboh tu.

sebab itulah kerajaan sekarang main slow slow..saja pusing pusing dulu lengahkan masa..lepas PRU, bila BN menang 2/3, tahulah nasib penceroboh tu nanti.

memang x cukup tanah ler penceroboh tu nak lari nanti..

Megat Alam Gempita said...

Anwar pasang jerat tapi Anwar juga akan terjerat. So apabila tentera Sulu ni masuk ke Lahat Datu, satu persatu kebusukan Anwar terbongkar. Tak lama lagi Anwar akan lagi terkejut beruk... kita tungguuuuuuuuuuuuuuuu.

Megat Alam Gempita said...

Anwar pasang jerat tapi Anwar juga akan terjerat. So apabila tentera Sulu ni masuk ke Lahat Datu, satu persatu kebusukan Anwar terbongkar. Tak lama lagi Anwar akan lagi terkejut beruk... kita tungguuuuuuuuuuuuuuuu.

Anonymous said...

det skrg dah jadi mursyidul am ke??

Anonymous said...

kunci kepada semua ini hanya lah sebab sabah dah nak hilang !

Anonymous said...

Macam la najib tu baik sangat,bini sendiri pun x reti nk jaga ni kan pulak nk jaga malaysia

Haras Sandakan Sabah said...

betul tu...dari pbs aku x percaya apatah lagi star mangkuk sial derhaka kau dgn raja. apa tah lagi parti2lain. senang ckp pembangkang cakap x serupa bikin...samalah datuk Dr jeffri kitingan pembelot..x paya nak berdali rakyat sabah dah tahu dari dulu niat mu itu. cuma x ada bukti kukuh. sekarang dah ada bukti ...jgn harap parti star dan pembangkang menang tahun ni..kurang ajar punya pemimpin sabah..

Anonymous said...

aku rakyat biasa,nak mengomen,takut jadi fitnah,maka seharusnya kita semua rakyat yang sayangkan malaysia,mengangap perstiwa ini ada hikmah disabaliknya,hanya berdoa ,solat hajat yang dapat aku lakukan,semoga selasai pertumpahan darah sesama orang islam,yang cintakan kedamaian,selamanya,sudah sudah lah wahai orang sulu,jangan ditambahkan lagi,islamfobia,memburukkan nama agama islam serta dunia,

Anonymous said...

no komen,lantak lah kamurang berparangkah,aku peduli apa,ada aku kisah

Anonymous said...

no komen,lantak lah kamurang berparangkah,aku peduli apa,ada aku kisah

Anonymous said...

korang ni betulkan ke,anwar yang rancang semuanye? sampai korang boleh tahu lak dengan detail perkara ni? atau korang sendiri yang terlibat? sebelum nak menulis dengan membabi buta,pikir dulu..andainya ia adalah fitnah,menjadi aib untuk anwar,,di akhirat kelak tggulah balasan ALLAH...untuk sesiapa yang membuka aib saudara seagamanya...