Tuesday, February 5, 2013

PUKULAN MAUT USTAZ RASUL DAHRI ! SEBARKAN..

49 comments:

Anonymous said...

Khawarij-kah orang Islam dari PAS, PKR, dan lain-lain bila menolak persengkokolan dengan kemungkaran dan kezaliman UMNO selama ini?

Anti-perpaduan-kah PAS, PKR bila tidak mendokong pengkhianatan UMNO?

Penggunaan definisi ‘khawarij ‘terhadap bukan UMNO dalam konteks politik UMNO amatlah meragukan kejujurannya!
(Nota: kaum khawarij adalah golongan pelampau bidaah /ghuluw yang memisah diri dari jamaah Islam & kepimpinan khalifah Islam di Negara yang berperlembagaan Syariah & dipilih melalui proses syarie oleh AHLUL HAL WAL AQDI)

Pentafsiran dangkal sesetengah ilmuan Islam UMNO terhadap perjuangan PAS menolak kepimpinan UMNO sebagai ‘anti-perpaduan’ atau ‘anti-pembangunan’ dengan perumpamaan kaum khawarij yang menginkari terhadap Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam dizaman Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ adalah merupakan kecuaian intelektual serius dan semangat khurafat assobiyyah yang mendalam.

Apakah kepimpinan sekular assobiyyah feudo-capitalist UMNO hari ini setaraf dengan Kepimpinan Khalifah Kerajaan Islam Sayidina Ali bin Abi Talib KWJ? Golongan yang memiliki ilmuan Islam dalam UMNO perlu muhasabah prinsip perjuangan mereka yang ‘gigih’ membela dan mempertahankan kepimpinan pasik UMNO itu!

Apakah sesuatu yang syarie membiarkan diri diperkudakan oleh ketua2 pasik & zalim UMNO untuk menentang arus perjuangan dan kebangkitan Islam selama ini?

Anonymous said...


USTAZ RASUL DAHRI..... POHON PENJELASAN:

ADAKAH LAYAK UMNO MEMENOHI SYARAT2 ULIL AMRI DALAM KONTEK NEGARA ISLAM & HUKUM SYARAK?

APAKAH MENENTANG KEZALIMAN & KEMUNKARAN UMNO ITU 'HARAM'?

SALAHKAH PAS MEREALISASIKAN 'AMAR MAKRUH, NAHI MUNKAR' YANG GAGAL DIAMALKAN OLEH UMNO & 'MENGHIDUPKAN SEMULA KONSEP IMAMUL ADIL' SEBAGAI ALTERNATIF KEPADA UMNO?

APAKAH SALAH IJTIHAD ALIM ULAMAK PAS SEPERTI JUGA GERAKAN ISLAM DI NEGARA2 ARAB SEKARANG MENYERTAI KAEDAH MEDIUM DEMOKRASI UNTUK TEGAK SISTEM ISLAM YANG SYUMUL?

Anonymous said...

Anon 8:18 PM

Sy pon mohon pencerahan jugak...

Tang mana yg di katakan PAS berjuang utk sistem Islam yg syumul sedangkan isu kalimah Allah pon sgp PAS gadaikan demi utk meraih UNDI kafir.....

Pemimpin2 yg punya mslh moral (bkn UMNO/BN yg menuduh tapi lawyer trtuduh sndiri yg mmbuat dakwaan) di angkat mnjadi pemimpin....

Anonymous said...

Puak-puak taksub dan bengong ni (anon 8.03) memang tak boleh terima pandangan orang lain. memanglah depa ni syaitan yang menyesatkan..

Anonymous said...

APAKAH DENGAN KITA MENYUKUNG DAN MENDUKUNG UMNO ITU KITA BOLEH JADI KAFIR?

(Sila rujuk amanat Hj Hadi Awang).

ADAKAH DENGAN KITA MENYUKUNG DAN MENDUKUNG UMNO KITA BOLEH DIHUMBAN KEDALAM NERAKA?

ADAKAH DENGAN MENGUNDI PAS ITU KITA AKAN MASUK SYURGA?

PAS SEBENARNYA ADAKAH SUATU AGAMA? ATAU SEBUAH PARTI POLITIK?

SAYA MACAM DAH DIPERBODOH OLEH PEMIMPIN ULAMAK PAS.

BAGI YANG FAHAM, TOLONG CITER SIKIT.

Anonymous said...

February 5, 2013 at 8:03 PM
February 5, 2013 at 8:18 PM
1) Adakah Parti PAS mahupun pemimpin PAS itu melambangkan ISLAM yang SYUMUL?
2) Adakah pimpinan parti PAS itu MAKSUM?
3) Adakah dengan tiadanya Parti PAS dalam MALAYSIA maka ISLAM pun terkubur?
4) Adakah pimpinan PAS terutamnya Hj Hadi n Nik Aziz perlu diperingatkan tentang KALIMAH ALLAH?
5) Cuba jelaskan hal ini, mengundi PAS masuk SYURGA, mengundi UMNO masuk NERAKA? Dari firman dan hadis mana yg menyatakan sebegini?
6) Bila anda menyatakan pendokong pengkhianatan UMNO, bukankah dengan jelas menyatakan istilah TIADA MAAF BAGIMU adalah alasan paling sesuai yang anda nyatakan, itukah saranan Nabi Muhammad S.A.W. kepada umatnya? Bukankah dengan ini juga menjelaskan anda memusuhi dan membenci UMNO? Tahukah kamu ada berapa ahli UMNO, adakah semua ahli UMNO masuk NERAKA?
7) Konteks Negara Islam dan Hukum HUDUD, jangan nak putar alam. Sila bertanya pada Hj Hadi siapa yang menandatangani PERJANJIAN BUKU JINGGA yang menyatakan tidak ada NEGARA ISLAM apatah lagi HUDUD. Pi tanya Cikgu NON untuk penjelasan pasti.

Dari pernyataan dari Anon February 5, 2013 at 8:18 PM, nFebruary 5, 2013 at 8:03 PM, jika diteliti perasaan PHD, dendam dan benci kepada UMNO sangat menebal. Itukah saranan Nabi Muhammad S.A.W kepada umatnya. Sekali lagi aku bertanya soal penting "Terkuburkah ISLAM jika tiada Parti PAS dalam MALAYSIA?" Jangan mendabik dada jika anda tidak menjawab soalan ini dahulu.

Anonymous said...

Apakah setelah besengkokol dgn kafir harbi, Pas lebih uli amri..? Apakah setelah menjadi pupet DAP, Pas lebih islam drp Umno...? Lihat di Selangor, apa jadi pada Islam? Pas hanya Islam pada slogan saja, tapi hakikatnya kecut bila berhadapan dgn kafirin meskipun si kafir itu hanya berkerusi roda... Lihat saja isu kalimah Allah, perkara paling pokok, kecut semua bila Dap bersuara. Pejuang kepsla hatuk korang la....

Anonymous said...

"Anti-perpaduan-kah PAS, PKR bila tidak mendokong pengkhianatan UMNO?"

Kenapa kamu tidak masukkan PARTI DAP??? Jangan cuba nak mengalih perhatianlah...anda cuba nak main wayang, tu PKR tu semuanya orang ISLAM ke??? Bukankah pernyataan diatas PAS dan PKR bergabung diatas perasaan DENDAM, BENCI, AMARAH, HASUTAN dan FITNAH yang menghalalkan cara untuk menumbangan UMNO. Biar NAMA UMNO TERCALAR DAN TERGURIS jangan nama ISLAM tercalar dek gara2 nama PARTI ISLAM SeMALAYSIA yang menggunakan nama ISLAM. Sungguh memalukan, dari pemimpinnya hinggalah ke ahli mahupun penyokongnya, menggunakan perkataan2 yang tidak seharusnya diluahkan dan dinyatakan MALAH TINDAK TANDUK DAN PERANGAI TIDAK MENUNJUKKAN ciri2 ISLAMIK. Yang ada hanyalah ZUHUD yang dicptakan melalui gambar yang dihasilkan oleh KAMERA DIGITAL SEMATA2. Tak perlu saya sebutkan disini, disebabkan anda sendiri telah menyatakan "kecuaian intelektual serius dan semangat khurafat assobiyah yang mendalam". Sila lihat pada pemimpin anda samada PAS, PKR n DAP. Jangan nak DIVERT ISSUE, bukan semua orang boleh anda perbodohkan dan perkudakan.


p/s: Masih ISLAM kah anda jika Parti PAS tiada di MALAYSIA mahupun dimuka bumi???

Anonymous said...

Adus...amar makruh...lama2 boleh jatoh haram bang

Anonymous said...

mari kita renungi... hakikat

POLEMIK BAHASA: ISU PERKATAAN "ALLAH"

ISLAM atau KUFUR itu hanya kerana ungkapan kalimah ALLAH?

benarkah UMNO meninggikan kalimah ALLAH?

benarkah UMNO tidak sekutukan ALLAH dengan sesuatu?

benarkah pemimpin2 UMNO tidak hipokrit/munafik dengan ALLAH?

benarkah UMNO tidak mempolitikkan isu kalimah ALLAH dan UMNO taati setiap perintah ALLAH?

Nota:

1- Ramai Muslim atau Non-Muslim yg sekadar menyebut kalimah ALLAH tapi tidak beriman & yakin dgn ALLAH. Bahkah ingkar & menolak peintah ALLAH.

2- Muslim yg mukmin, bersyahadah dengan kalimah ALLAH & beriman serta menyakini segala hak & kewajipan terhadap perintah suruhan & larangan ALLAH.

HENTIKAN POLEMIK PENGUNAAN KALIMAH ALLAH.... KEMBALI KEPADA KEHENDAK ASAL ALQURAN & AMALAN SUNNAH RASUL (ALHADIST)..... TINGGALKAN PERLEMBAGAAN / FATWA BIKINAN MANUSIA YG MENYANGGAHI ALQURAN & ALHADIST YANG QATIE'...... YAKINI ALQURAN & ALHADIST LEBIH SEMPURNA & LEBIH UTAMA WALAUPUN BERSALAHAN DENGAN KEHENDAK NAFSU & LOGIK KITA YANG LEMAH INI!

Anonymous said...


KALIMAH NIFAQ

Golongan munafiq secara luarannya seperti orang beragama, namun hatinya penuh kebencian dan permusuhan terhadap Allah, Rasulullah SAW serta umat Islam.

Kalimah nifaq disebut sebanyak 37 kali dalam al-Quran menandakan betapa bahayanya golongan munafik dan perlunya kita berjaga-jaga dalam menghadapi ‘musuh dalam selimut’ ini sebaik-baiknya.

Jenis-jenis munafiq ada dua: nifaq iktiqadi (munafik keimanan) dan nifaq amali (munafik perbuatan).

Golongan yang munafik iman mendustai Allah, Rasulullah SAW, kitab dan lain-lain secara diam-diam, walaupun secara zahirnya mereka mengetahui kebenarannya.

Al-Quran menceritakan melalui firman Allah yang bermaksud: “(Di antara manusia ada yang mengatakan: Kami beriman kepada Allah dan hari akhirat, padahal mereka itu sesungguhnya bukan orang yang beriman. Mereka hendak menipu Allah dan orang yang beriman, padahal mereka hanya menipu dirinya sendiri sedang mereka tidak sedar dalam hati mereka ada penyakit, lalu ditambah Allah penyakitnya; dan bagi mereka seksa yang pedih, disebabkan mereka berdusta.” (Surah al-Baqarah, ayat 8-10)

Munafik perbuatan pula golongan itu menzahirkan kemunafikan mereka melalui perbuatan yang terang-terang menyalahi garis al-Quran dan Sunnah serta ijmak ulama.

Anonymous said...

sedar tak wahai ahli pas, kewujudan pas itu sendiri telah mengundang perpecahan dikalangan orang islam. pemimpin seperti pok nik memang anti perpaduan dari pandangan teman. org yg berusaha kearah perpaduan seperti ustaz nasha di cantas sebegitu rupa oleh pok nik selaku pengerusi majlis syura pas. begitu juga dengan dato hassan ali telah disingkirkan dengan tidak dipanggil untuk mempertahankan diri. inilah yg dikatakan parti khawarij seperti yg disebut oleh ustaz rasul dahri. jadi sedarlah wahai ahli pas, marilah kita menguatkan perpaduan melayu/islam demi masa depan negara yg tercinta ini dan umat melayu/islam. sama-sama kita berdoa agar negara ini kekal ditangan org melayu dan islam.

wan
ampang

hangkedee said...

PAs sudah mati.ditanam hidup hidup oleh kafir harbi Dapig.

Anonymous said...

Sudahlah anon 8.03 & 8:18

Korang pergi tarbiah n.ajis dan hj hadi supaya tak berfikir cara orang bengong.

bzz said...

Bila ckp macam ni, org pas kata semua tak betul...

Bila tuan diaorg mengkafirkan org lain betul pulak? bengong!

Anonymous said...

Pas apabila depan orang islam dan umno mendabik dada kononnya perjuangkan islam tapi depan dap pkr dan orang bukan islamkecut telur nak nyatakan kebenaran, bila puak sendiri melakukan kemungkaran disorokkan. Inilah perosak agama dan bapak assobiah.

Anonymous said...

Ya aku setuju marilah kita bersatu di bawah UMNO. Sejarah telah membuktikan bahawa pemimpin-pemimpin UMNO yang korup terhukum dan tersingkir dengan sendirinya seperti contoh Anwar Ibrahim, Khir Toyo, Rahim Tamby Chik, Isa samad dan banyak lagi. Aku pasti lepas ini akan ada lagi individu2 dalam UMNO yang akan disingkirkan kerana rasuah, kaki betina dan lain-lain lagi. Aku menyokong UMNO bukan kerana individu tetapi UMNO lah satu-satunya parti yang menjaga bangsa, agama dan negara.

Anonymous said...

BIARLAH ORANG PAS BERJUANG DENGAN KELOMPOK PAS MEREKA.
MEREKA IKUT TUHAN MEREKA YANG BOLIH TENTUKAN NERAKA SYURGA SESAORANG.
SILA TANYA MURSYIDUL NIK AZIZ UNTUK JAWAPAN TEPAT.

Anonymous said...

soalannya..adakah dengan menggadaikan kalimah 'ALLAH'.menunjukkan PARTI PAS lebih ISLAMIK..serupa dng pemerintahan SYAIDINA ALI ???..adakah dengan memusuhi sesama ISLAM..dan mengambil kapir yg BENCIKAN ISLAM SEBAGAI TEMAN SEBANTAL..serupa dengan PEMERINTAHAN KHALIFAH ISLAM..Adakah dng MENYOKONG SEORANG YG MEMPUNYAI MORAL YG TERUK SEPERTI ANUAR IBRAHIM..MELAYAKKAN PAS DIANGGAP SEBAGAI ULIL AMRI DLM KONTEK NEGARA ISLAM YG TELAH TIADA>>SEPERTI DAKWAAN HADI AWANG..YG ADA NEGARA BERKEBAJIKAN!!

FAKTA ..TIADA SATU PUN NILAI ISLAM YG ADA DLM PAS KECUALI PAKAIANNYA..

Anonymous said...

....sayang sekali Presiden PAS dan Mursyidul Am PAS sendiri terpaksa disekolahkan semula oleh Dr Harun Din dalam isu kalimah Allah. Parti apa ni kalau nama tuhan sendiri sanggup dipermainkan dan digadai demi Putrajaya....PAS dulu lain, tapi PAS kini mace ni la....

Jim mim nun dal ro sin nga said...

Hah,ni baru best....berhujjah dgn santun tanpa maki2 sana sini,masing2 ngan point tersendiri.

Say no to maki2!

Terbaik anon 8:03pm!

Anonymous said...

Aku setuju ngan pendapat anda 100%

Anonymous said...

Apasal la ko taruk si lahabau wahabi ni sebagai referense ko ni WAHABI gak ke GAP ,aku tengok ko ni chenderung sangat guna si WAHABI ni apasal,kalau ye pun nak guna ulama, jgn la guna si wahabi2 pembelot agama islam pemecah belah umat ni gap. dia orang ni la pencachai british dan amerika,,aku selalu bukak blog ko ni sebab aku suka tulisan ko tapi sekarang ni aku dah naik menyampah dengan kechenderongan ko yang suka pakai ostat wahabi pemechah belah umat satu dunia, kat mana wahabi2 ni ada kat satu dunia ni huru hara,,aku pernah tinggal di uk, new zealand dan melawat negara2 lain ,pegi mesjid mana ada si wahabi ni sial ni huru hara umat di buatnya,,ni kat malaysia umno plak guna wahabi,,dengan umno pun aku menyampah,,pilihan raya ni aku boikot, jahanam la negara kalu ada wahabi and syiah pemecah belah umat islam dari dalam,dua2 ejen yahudi lahanat. (AKU CABAR KO KALU BERANI SIAR COMMENT AKU,,APA KO TAKUT WAHABI DI EXPOSE)

Anonymous said...

betul...betul...aku tengok pas byk berserabuk bebenor...penyokong yg fanatik banyak belum sedar.

Anonymous said...

Setuju 100 %. Hendak tanya penyokong pas. Pas tu hanya ada di malaysia saja. Di negara Arab dan Amerika aku tak dengar pula ada pas di sana. Jadi dia orang di sana tu tak Islam ke. Tolong jelaskan.

Anonymous said...

pundek nya GAP..Rasul Dahri ni wahabi sesat nauzubillah.

1)beliau ni tolak sifat 20 allah
2)beliau ni tolak tasawuf
3) dan macam2 lagi fatwa bangang

gua betul tak respect dgn lu la GAP.Woi Gap,aku mmg suka kat kau.tapi kau bagi bola tanggung supaya pencacai ada point tuk serang.

Anonymous said...

bro

rasul dahri ni memang tak boleh pakai.dia pun suka mengkapirkan orang lain sapa yang tak ikut wahabi.

muslim singapore dah tolak dia dan dia cari makan kat malaysia ni plak.cuba tanya or kirim surat kat bekas mufti johor noh gadut mohon penjelasan tentang rasul dahri ni

Anonymous said...




PAS BKN ISLAM...PAS HANYA LAH JUBAH DN KOPIAH...HANYA MMPERBODOHKAN UMAT ISLAM....


TAKBIRRRR....

Anonymous said...

PAS dan UMNO hanyalah parti politik, sekarang ni yang penting pihak mana yang caranya lebih kearah memartabatkan Islam secara berhikmah bila mana Islam pada ketika ini dalam arus globalisasi di hentam setiap penjuru.

Persoalan yang penting adalah apakah sumbangan anda sebagai khalifah di muka bumi ini dalam mengangkat kebenaran Islam ini supaya diterima dan dihormati kawan dan lawan sama macam zaman Rasullullah SAW dulu.
Selepas zaman Rasulullah SAW berlaku perpecahan, perang saudara, berbunuh2 sesama saudara seakidah, adakah saudara2 kita ini kafir? sehingga ditimpa dengan musibah dan ujian sebegitu.

Sistem keadilan Allah tdk pernah berubah setiap kita akan dipertanggungjawabkan dengan apa yang kita lakukan, bukannya orang lain yang tanggung.

Pada hari yang mulia ini dengan pemikiran yang waras dan pertimbangan yang wajar serta rasa syukur yang mendalam, dari sudut pengekalan platform amalan yang berhikmah di Malaysia ini saya akan undi BN.

Anonymous said...

Yaa betul.....tapi jangan la setakat apakah apakah...! Bawakan fakta & hujah yea.....menuduh orang lain memang senang....

Hidup UMNO

Anonymous said...

jika di kaji tujuan utama pas diluluskan penubuhannya adalah untuk memecahbelah org2 melayu islam....saya masih tercari cari jasa pas pada negara dan islam khususnya...ada sesiapa boleh senaraikan untuk saya....pas jelas sudah mula menampak ciri2 munafik dalam berpolitik..depan cakap lain belakang cakap lain..

Anonymous said...

LIM GUAN ENG PROVOKE KALIMAH, HADI YANG MENGGELUPOR.
JELAS KEBODOHAN MAANUSIA ABDUL HADI IN AWANGINI........

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

Anonymous
February 5, 2013 at 8:03 PM
February 5, 2013 at 8:18 PM
February 5, 2013 at 9:54 PM
February 6, 2013 at 4:28 AM

Ko orang ni....setakat sembang mcm la dah cukup ilmu agama!!! Blom setaraf dengan ustaz2,pensyarah atau ulama. Pi sembang la dengan Harun Din. Tanya pendapat dia..?? Tanya dia dan suruh cakap dengan jujur sebagai seorang yg menjunjung agama Allah. Lu ingat tok garau pok nik & pak adi tu dah cerdik sampai tahap nabi ka???? Itu la bila berguru dengan Tok Garau Munafiq...

Anonymous said...

Satu lagi aku nak tanya esok korang kat dalam kubur ada ke malaikat tanya
hang ni dari parti mana???Bukan kah malaikat tanya siapakah saudara kamu?Adakah anda ahli ahli PAS akan jawab LIM GUAN ENG dan KAPAL SINGH saudara kami?????

Anonymous said...

Satu lagi aku nak tanya esok korang kat dalam kubur ada ke malaikat tanya
hang ni dari parti mana???Bukan kah malaikat tanya siapakah saudara kamu?Adakah anda ahli ahli PAS akan jawab LIM GUAN ENG dan KAPAL SINGH saudara kami?????

Anonymous said...

Shahadah pas terbatal dengan perlakuan fasik pemimpin nya bersama bersubahat dengan DAP meruntuhkan Islam.

Anonymous said...

Silap tu, bukan pakaian tapi hanya satu aje. Apa dia.......... Lebai nya ajeeee

Anonymous said...


SUBAHAT DENGAN MAKSIAT

Mengapa Melayu/Muslim pertahan kemungkaran UMNO/BN?
Apakah Allah melarang kita berubah demi kebaikan dan ketaqwaan kepada Nya?

Mengapa harus kita ketepikan kepimpinan Islamis & adil yg mengharap redha Allah?
Kepimpinan ummah PAS & PKR .... bersedia memikul amanah untuk PERUBAHAN!

Kita bina tamadun Malaysia moden berteraskan prinsip fitrah insaniah alamiyyah (nilai hidup kemanusiaan sejagat) (universal humanistic value).

Anonymous said...

ambik ko penyangak PAS n PKR..

Anonymous said...

APA PKR DAN PAS HEHEHE APA YANG DEPA BOLEH DAH BANYAK KALI CAKAP TAK FAHAM FAHAM. .

Anonymous said...

Pas nak perjuangkan islam? yb pas buat maksiat nick ajis tutupkan kes konon dia dah ampun kan. Inilah bapak penipu dlm agama. hamPAS.

Anonymous said...

Singapura bukan haramkan Ust Rasul takut semua kesesatan,bida'ah di Masjid2 Singapura yg dilakukan Ustaz2 lain dibongkar.Jadi semua takle cari makan....di Malaysia pun sama 2 kali 5.....Noh gadut atau Badut!!hehehe

Anonymous said...

As salam,
Pertama saya ingin tegur kepada semua yg meninggalkan komen yg kurang atau tidak sopan. Baik UMNO, PAS atau apa2 parti dan badan berkecuali.
Jika diri mengaku ISLAM, jangan lambangkan ISLAM itu buruk seperti ayat2 kurang sopan yg anda guna.

Kedua dari pendapat saya yang tidak pernah mengundi mana2 parti lagi, saya setuju dengan URD.
Pendapat saya berdasarkan sejarah PAS telah keluar dari perpaduan barisan nasional dan bermulalah kejatuhan kekuatan agama bangsa.

Ditambah dengan era penggabungan PAS bersama parti pembangkang lain, bertambah lemah agama bangsa kita.

Sedar atau tidak sedar, dahulunya bangsa lain sukar untuk mempertikaikan isu2 agama Islam, tapi kini mereka berani menyentuh dan mempermainkan agama kita sebab mereka sedar KITA makin lemah akibat perpecahan.

Saya setuju di dalam UMNO wujud kroni dan rasuah pada masa dahulu dan mungkin sehingga sekarang, tetapi melarikan diri atau keluar parti untuk mewujudkan parti baru bukan menyelesaikan masalah ini bahkan memberi impak yang lebih teruk kepada agama bangsa. Kita sepatutnya bersatu dah berjihad utk hapuskan rasuah dan kroni dalam parti yg sama.
Sampai bila kita harus berpecah begini? Sampai PAS menang? Sampai UMNO kalah dah menang balik? Sampai PAS kalah dan menang balik?
Itulah bak kata URD, "kalau ada yg kedua di bunuh dan dibakar hidup2" menunjukkan betapa teruknya impak sekiranya kita berpecah...sedarlah wahai muslim muslimat sekalian...impaknya tidak berhenti seperti sekarang malah bertambah teruk di masa hadapan utk anak2 cucu2 kita...perpecahan umat Islam seperti api di dalam serkam...
Dan akhir sekali... siapa yg menyokong perpecahan agama Islam itulah yg bertanggungjawab atasa segala akibat terhadap agama, bangsa dan negara untuk sekarang dan akan datang.. Buka hati dan fikir2lah...

Anonymous said...

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/pengharaman-buku-buku-tulisan-saudara-rasul-dahri-yang-telah-diperakui-haram-0

Anonymous said...

Tolong rujuk ni.. Harap dapat membantu >> http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/pengharaman-buku-buku-tulisan-saudara-rasul-dahri-yang-telah-diperakui-haram-0 , jangan menyokong membuta tuli.

Anonymous said...

Mohon penjelasan,mengapa thm 2003 buku buku yg ditulis oleh USTAZ RASUL DARI difatwakn HARAM?

arah abrahim said...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=QVYapT2zo0Q

Anonymous said...

Aku slalu dgr yang pas kata bn zalim, mempergunakan rakyat, menindas dsb..jujur laa, aku tak tau apa yg dikatakan tu..sebab dah 36 tahun dudk kat mrsia ni, kerja kakitangan awam bawahan ja, aku sendiri rasa mrsia jauh lagi baik banding byk negara moden di luar sana, tak kisahlah negara islam ke negara kapir ke. Hidup makan nasik gak, rakyat mesia rasanya minima 2 biji keter setiap family, student pun dah pakai ifon, samsung tab..hehehe..beza zaman aku besar dulu..bebudak skarang makin ranggi, minum makan tempat class2..ape yg tertiindas nye...rasanya di saat ni kalau kena attack dgn org luar, ramai yg nak selamatkan telo sendiri pun belum tentu weei..hihi..pegang senapang, silat bela diri jgn cakap ah...Boleh mintak pandangan kawan2..mungkin aku boleh jelas lagi. Pasal ulama2 ni tak setuju satu dgn yg lainadalah lebih elok kita dgr n kaji dulu, sebelum start sesatkan atau tuduh bukan2...diorang ilmi banyak weii, mana bisa nak compare knowledge kite yg byk merapu ni. Kalau rasa tak betul, tinggaikan aje, cari ulama lain..xpun kita sendiri cari ulama n dok ngaji sendiri utk cari kebenaran..heheh..maaf ye skadar pendapat.

Anonymous said...

If tuan ada jumpa satu ayat dlm Al Quran yg blh brbuat begitu... Maka tuan blh lah lakukan nya