Tuesday, March 5, 2013

ADIK KETUA LANUN KOJOL...MAMPUIH !??


Dikabarkan Laporan terkini dari Lahad Datu, adik ketua lanun Sulu, Agbimuddin( azzumudin)  Kiram dah kojol dibaham peluru tentera Malaysia.

Sedang mendapatkan pengesahan.. 

45 comments:

Anonymous said...

Wuihhh nanti kena saman tu, 100 juta lagi, maklumlah duit berbilion kat luar tak dapat ambik.

Anonymous said...

ANWAR PUN KASI MAMPUIH,,,DIA DAH BANYAK TERSASUL

Anonymous said...

Dulu cina mati terhempas kat plaza masalam Ada ahli pas dok usung gambar, la ni Polis mati dibunuh tak de pulak nak di perjuangkan... Lepas ni mungkin dok nak usung gambar ketua lanun tu.... Dasar otak bingai

Anonymous said...

Ada iras2 karpal singh la kuarga dorg ni kan? Ada pertalian darah khee...(jgn saman sya)

Anonymous said...

Kalau da byk trsasul kita suruh ATM pulak buat tersasul tembak aljuburi gaytua.

Anonymous said...

SAMAN JANGAN TAK SAMAN.

Anonymous said...

Bkn ni semua ahli umno ke...kui3

Anonymous said...

NYAWA MESTILAH DIBAYAR DENGAN NYAWA..
Pembunuh mestilah dibunuh. Tiada kompromi! Ini harga bagi pihak yg tak hormati kedaulatan negara. Sultan Sulu palsu lupa kita negara beraja dan diiktiraf. Berbeza dgn Sultan Sulu yg tak diiktiraf dan berada dibawah Filipina! negara kristian di Asia Tenggara.

Anonymous said...

tepuk air didulang terpercik kat muka sendiri...

baru kami tahu hal sebenarnya..terima kasih blog BIAQPILA

Anonymous said...

otak bingai pas yang mudah terhasut dengan dap, konon benci sangat kat umno. jangan pelik satu masa dia akan kata kerajaan zalim perang dengan orang islam sulu.

Anonymous said...

Tak baik cakap kojol..give some respect la..

Anonymous said...

wartawan bru nak bukak mulut je.. Belum sempat nak bg soalan.. anwar pun trus potong ckp.. "u jgn tanya soalan, nanti saya saman." agagaga.. Kecut perut anuwarr

Anonymous said...

Tapi eskay jugak dia tak mau saman..Eh lupa nak tanya jam..

Anonymous said...

Anwar yang patut mampuhi.....dan tian chua kesayangan dia tu.

Anonymous said...

Jangan lupa Tian Chbai Chua hapuskan sekali.

Anonymous said...

undi pas haram.. undi pkr dan dap lagi haramjadah

Anonymous said...

Tahniah PDRM dan ATM.

" YOU MESS WITH THE BEST ..YOU DIE LIKE THE REST"

Anonymous said...

KIRAM_BIT GENG 6J DAH MAMPOS...
KENE CARI SEKUTU DIA JUGAK DLM MALAYSIA...
KASI KASI DIA PUNYA..

badjojoblue said...

Inalilah.. sekiranya dia mati sbgai seorang islam.. tp dia silap la p serang pun negara islam... lepas ni kita kena bersiap sedia dgn pertahanan yang lebih ampuh sekiranya mereka bertindak balas...

Anonymous said...

alhamdulillah, sekurang-kurangnya dia mati sebagai penceroboh sabah yg dilaknati.

Anonymous said...

Harap saman sipeliwat tu menakutkan kami....oh tidak....kau akan mati satu hari nanti..

Anonymous said...

MATI TERTIPU DENGAN JANJI MAT JUBO..

gen2felda

Anonymous said...

Mat Jubo SAMAN utusan dan TV3 lagi...
Tapi kenapa dia tak berani saman UMI HAFILDA dan DATO ESKAY??

gen2felda

Anonymous said...

Ini pengesahan dari Sultan Sulu bahawa Sabah adalah milik Malaysia ::https://www.youtube.com/watch?v=9FshmzZIjTg

Anonymous said...

Dah trlalu banyak bukti Al Juburi adalah dalang dan pengkhianat negara, kenapa tak ada ke yang berani menangkap sumbat dalam jail lagi atau hukum tembak je sampai lumat. Dengar kat Malaysia ni banyak yang masih mengamalkan ilmu hitam banyak yang teror tu, hantar lah satu Tuju santau ke bagi habiskan dia secepat mungkin, atau guna pembunuh upahan aja, biar Malaysia aman dan damai semula tanpa pengkhinat ni lagi, Macamana....

Anonymous said...

Hantar ke rumah U ask agian i sue u..al juburi

Mohd Kasim Kasim said...

Utk perhatian sumo tian cua dah jd musuh utama negara dah lari dia tu d buru dulu d bedil bia dia mampuh

Mohd Kasim Kasim said...

Tian cua tu dah jd musoh utama negara hambat dia dulu tau lak takut lari

Mohd Kasim Kasim said...

Hantar nuar kek semporna biar kono sone jubor dia kek peluru

Anonymous said...

al-fatihah kepada semua saudara islam yg terkorban (khusus buat perajurit2 kita)... dah dah ! jangan ngumpat.. jom buat analisis sikit.

Ada hikmahnya kejadian hitam ini berlaku di negara kita walau pahit untuk kita terima...

1) Alhamdulillah.. majoriti warganegara Malaysia semakin bersatu. aku bet, pengalaman ini buat majoriti rakyat tersentap kejap dan lebih appreciate keamanan dan pengorbanan perajurit2 kita yg terdahulu semasa diera penentangan komunis dan tentera jepun. ...sebab masing masing dapat feel macam mana rasa bila negara kite kena serang.. (sekolah tutup, kene berkurung, tak dapat mengeteh.. dll)

2) kita makin paham betapa besar peranan dan tanggungjawab dan pengorbanan anggota keselamatan negara... depa ambik risiko kerana kita beb..rakyat.. penghormatan untuk mereka perlu diletakkan pada tempat yg tertinggi..

3) insyallah.. kualiti keselamatan negara lepas ni pasti akan lagi ditingkatkan.. jangan harap bot bot pati n lanun nak senang senang masuk sempadan Malaysia..

4) tak pasal pasal, la ni ramai dah belajar sejarah balik.. terutama pasal sejarah kepulauan dan kesultanan sulu.. sabah.. dan segalanya.. ok la tu.

5) aku tak tau la orang lain, tapi utk aku... aku rasa semangat patriotik aku utk Malaysia makin menebal... rasa macam nak turun je ke sabah berperang sekali... Sungguh bertuah tentera2 kita (baik muslim dan non-muslim) yang dapat gugur syahid dan bermaruah di tanah air sendiri..betapa Allah tunjuk semua 8 jenazah di bawa balik disambut dengan ribuan doa dari yg ada di airport dan dimana2..subhanallah..

pendek kata macam2 hikmah yang ada boleh kita lihat, rasa, paham dan hargai..

hikmah yang the rest .. korang list down la sendiri..

Anonymous said...

Betul ke? Kalau betul.. Alhamdulillah. Masih banyak lagi untuk ditembak. Semoga Allah bersama tentera dan polis Malaysia...

Anonymous said...

dalang ?

zahid hamidi bertemu dengan Sulatniyah Sulu Darul Islam -SSDI

http://tausug-global.blogspot.com/2013/03/bahagian-2-bagaimana-menyelesaikan-kes.html

Anonymous said...

Tahniah kepada pasukan keselanatan kerana dapat selesaikan masalah dilahad datu, ini pengajaran kepada golongan yang tak mengenang budi dan kebaikan kerajaaan.Kita anggap mereka bersaudara tetapi kita ditikam dari belakang.memang kalau suluk ni biar diberi makan ditapak tangan tetapi tetap tak kenang budi

Anonymous said...

mereka ingat kita ni koman ATM dan Polis ke? Mati katak aje rang Sulu tu kerana pembangkang kita.

malayoo mudah lupa said...

U ulang lagi I saman u...

Anonymous said...

Kecoh dlm blog Anti Govt cakap najib janji dgn Sultan Sulu. Sebab tu diorg datang tak sabar nak tuntut hak diorang.

Mana akal logik kalaulah ada sesiapa yang dijanjikan sesuatu, datang tempat tu nak rampas, siap bawak senjata????

Mana pegi otak korang ha???

Ibarat ada awek ajak buat maksiat...korang masuk menyelinap bawak parang ugut? Kata dah offer? Apa nak tuntut lagi??? Hahahahha...bodoh betul la melayu sekarang ni...

jijan mali said...

Kawan-kawan semua, isu lanun ni masih belum habis lagi. Masih ada lagi lanun-lanun tu yg terlepas kepungan dan sedang regroup. Bapak Lanun Misuari dan Kiran 'Singh' sedang organize nak hantar ramai lagi kenkawan lanun depa nak backup yang dah kena taram dek soldier kita hari ini.

Jadi ramai2lah kita berdoa semoga perajurit2 kita kat sana tu sentiasa siap siaga untuk membenteras musoh-musoh negara tu. Aku target malam ni depa mesti buat kacau dan ambush soldadu kita kat sana. They will attack under the cover of darkness. Harap-harap mereka bersedialah.

Anonymous said...

Setiap yg berlaku, wlpn nyawa yg berjuang melayang, ada hikmahnya.
Kita teruskan solat hajat dan berdoa utk keselamatan dan kesejahteraan hidup kita di bumi bertuah ini.

Anonymous said...

Warga PDRM dan TM jgn lah sokong parti yang lancaukan wira kita..Cukuplah, hancurkan meka ini dgn UNDI kita

Anonymous said...

Tapi2kn, sejak trajedi yg menimpa bumi kita yg tercinta ini..xdepulak nampak kelibat2 org2 pas nak mampus tu kn..xdelak fatwa baru ke..klentong mat sabun ke..nizar meroyan ke..nama nk melawat xde pulok..tp senyap sepi jek...isle ke camtu...buAt malu melayu dan anak bini diaorang je..bila kugan ka beng hok ka pi bala ka ade pulak muka2 celaka2 tu..mcm ade pe2 je...cina komunis lain selain sial tian chua tu pun xbrani bersuara..amacam, ada takut ka...si nuar lahanat tu biasa la.dh tau sngt perangai dia...depa dh tau kot orang melayu darah tengah panas ni...maybe mcm ni gak cara kita nk ajar diaorg...jgn berlembut lagi!!!

Anonymous said...

Hello orang Malaysia, kita berbagai kaum, Ugama dan bangsa kalau pun nak melepas geram janganlan terang terang komen sampai menyebut nama & Ugama.

Ok Yang datang menyerang Sabah adalah umat Islam macam kita juga tapi kenapa dia serang kita???? Bukan nya presiden nya yang serang. Orang yang nak berniat jahat dia tidak kira bangsa dan Ugama janji apa yang dia inginkan bolih dicapai dengan apa cara sekali pun...

Sori kawan kawan... harap teguran saya ini bulih menyedarkan semua..

Sama sama lah kita berdoa semoga negri Sabah mendapat keamanan dengan secepat mungkin.. Doakanlah parajurit kita jangan sampai mereka merasa apa yang anggota polis kita telah rasa...

Doa lah dengan hati yang ikhlas.....

Anonymous said...

MILF tu Shamsidar. MNLF tu Assmin. Yg jahat tu MNLF. Dah kena kowtim Nuar atas & belakang. Shida baik sket. Bole share. Tian Chua lak mcm tisu yg Nuar lap pas tu buang. Tu pun susah nak paham.

Anonymous said...

U ulang lagi nnti I liwat u plak, auwww I suka liwat wartawan tau

Anonymous said...

Ada 15 org mengaku keturunan sultan Sulu..

yang mana yg betul???

Yg datang menceroboh ni betul ke keturunan Sultan Sulu...???

Anonymous said...

Org sulu tidak akan bertindak menceroboh sabah kalo tidak termakan hasutan MAT DUBUR!!