Thursday, March 7, 2013

AKU HARAP KHABIER MALIK YANG DIMAKSUDKAN !

NUR MUSUARI BERSAMA KHABIER MALIK


Pasukan keselamatan Malaysia dipercayai telah menembak mati seramai 52 orang penceroboh bersenjata Sulu termasuk seorang berpangkat jeneral sehingga hari ini.

Dalam sidang media bersama sebentar tadi, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar memberitahu kesemua mereka gugur dalam dua pertempuran dengan anggota keselamatan di Kampung Tanduo, di sini dan Tanjung Batu, Tawau pada semalam dan hari ini.

22 comments:

Melayu Pasir Gudang said...

Kematian yang sia-sia kerana hasutan dan arahan Anuar Ibrahim?.

KK Mali said...

BAgus lah kalau mamat lanun malik ni dah mampos. Kurang sikit lanun sulu kat bumi sabah tu.

Anonymous said...

lepas bersihkan lanun-lanun tu, masuk second phase. cari pengkhianat-pengkhianat dalam Malaysia. termasuk cybertroop, politician & komen2 fb yg berbau hasutan. aku dah tak boleh nak sabar lagi. maafkan aku GAP, AKU LEPASKAN MARAH AKU PADA PENGKHIANAT TU DI RUANGAN INI.

Anonymous said...

Alfatihah... Kepada pejuang- pejuang .

Anonymous said...

mcm mcm style kutu-kutu babi pembangkang tulis di komen2 FB.. bagus jugak tu.. boleh kenal dah sapa2 kawan2 n sedara mara yg fanatik tahap taik n suam suam kuku pada pembangkang ni..

aku cadangkan print screen akuan dan tulisan fb, twitter diorang yg melampau ni n display satu page di akhbar atau web.. contoh2 kutu-kutu babi yg takde langsung semangat patriotik dan yg otak depa dah begelumang ngan taik pembangkang..

tengok la depa punya gelabah mcm mana nanti.. mau ada yg tutup acc fb.. dalam komen sinar harian melambak kutu2 babi berterbangan.. geli siotttt...

Anonymous said...

Berita hoak tuh,,,negara kita malysia cume bise berbohong,,,

pasukan polis kita goblok,,ta bise bunuh pasukan sulu,,,

malu sangat negara kita nih,,,,,

pasti umat indo ketawakan malaysia ni,,,



berbeza

Anonymous said...

Muka kou cam sulu jerr,akaakakakk

peace

Anonymous said...

Sabah punya sulu lah,,kite hanya sewa kat inggris,,,,

malu negara kita malaysia,,,sewa sabah kat inggris,,

Anonymous said...

anon 12.12 am
aku pun sama.....tapi kenalah dapat majoriti 2/3 dulu....baru cukup kuat...lagi satu, kembalikan ISA....setiap negara perlu ada satu law yg boleh mengekang perangai berok pembangkang & segala pengikutnya.....persetankan hak asasi manusia acuan barat tu....kita perlu tegas ikut acuan kita...

Anonymous said...

Kalau betul Khabier yg dibunuh pasti moral pengikutnya akan jatuh. Dia org kuat Misuari Mungkin disebabkan hal inilah pihak lanun meminta gencatan senjata di adakan. Ini pasti sesuatu yg cukup mengejutkan Misuari dan Kiram. Bagaimana ini hanya gencatan senjata/berhenti menembak -bukan tahap serah diri. Harap ATM tak terikut rentak lanun sakai ni. Teruskan berjuang. Tak cukup askar Unit Anal ada, pacak je mangkok2 ni kat Kampung Tanduo. Biar dia org terkencing, tercirit, sawan babi...

Anonymous said...

Aku sokong....lepas nie cari dalang yang dalam Negara pulak...sampai lubang cacing....phuiitt!!!

Anonymous said...

SAMAN JANGAN TAK SAMAN. YOP! U ULANG I SAMAN U!.,

Anonymous said...

Alfatihah... pada pejuang kita

tobeng said...

Alangkah malangnya lanun2 yang menjadi 'wira pejuang' di bumi sendiri(selatan filipin)menjadi anjing terlaknat di bumi orang.

Diorang ni dulu panglima perang yang digeruni pihak tentera filipin.Dulu diorang berjuang untuk kemerdekaan wilayah Islam moro dengan diberi bantuan oleh Malaysia dan dunia Islam(tak tahulah bantuan dalam bentuk apa..)

Bak melepaskan anjing tersepit,tangan yang memberi makan itulah yang digigitnya balik.Itulah balasan Tuhan agaknya mati ditembak bak anjing kurap di bumi sahabat yang dikhianati.

Anonymous said...

Tuan,
Ucapan tahniah pada PK keseluruhannya.Sejak mula lagi saya sudah menjangkakan Pengganas ini akan kecundang jika tidak menyerah diri.Kadang kala saya agak kecewa mendengar segelintir rakyat terutama pihak pembangkang memperkecilkan kemampuan anggota PK kita dengan mengatakan anggota PK kita hanya layak sebagai window dressing dan aset pertahanan untuk perbarisan dan exhibitions saja.Untuk maklumat,pasokan komando yang terdiri dari RGK,PASKAU,PASKAL dan VAT 69[Very Able Troops] adalah dari kumpulan unit elits.Latihan mereka amat berbeza dari unit infanteri biasa.Keanggotaan mereka adalah dari yang terbaik daripada anggota Tentera dan Polis setelah pemilihan dan latihan asas Komando.Kebanyakkannya latihan mereka menggunakan peluru hidup dan letopan sebenar.Tidak hairanlah kita sering mendengar berita kematian dan kecederaan dalam latihan mereka,namun demikian adalah satu polisi dalam ATM di mana menerima 10% casualities in training.Tambahan kepada ini ATM telah menubohkan Unit Para dan saya jangkakan mereka turut terlibat di dalam Ops ini.Kita juga tidak bolih nafikan peranan unit lain saperti RAMD,Renjer,Amor dan PGA di dalam memberi bantuan secara rapat kepada unit elit ini.Justeru itu marilah kita berdoa agar semua yang terlibat dilindongi olih ALLAH dari bencana dan malapetaka.Tidak lupa juga kita mempersedekahkan Alfatihah kepada Perwira-perwira yang berugama Islam yang telah gugur demi mempertahankan Agama,Bangsa dan Tanahair.Salam.

Anonymous said...

Alfatihah buat wira2 yg gugur.... aku sedih sgt pg ini apabila membaca akhbar Utusan Malaysia.... ada gambar anggota polis yg dipenggal kepala... badan dan kepala telah bercerai... dan yg paling sedih gambar organ2 dalaman anggota polis yg telah dikeluarkan oleh puak2 pengganas sulu ini... dimana sifat perikemanusiaan puak2 ini? dah dibunuh diseksa mayat2 wira yg terkorban.... hapuskan terus pengganas2 sulu ini...

Anonymous said...

Tolong bagi pencerahan kat aku yang konpius nih...siapa khabier malik, agbimudin karam, azzimudie karam? Org yg sama atau berlainan? Kat blog lain dan paper takde sebut pasal khabier malik pun...

Anonymous said...

71 ditahan insiden pencerobohan bersenjata

LAHAD DATU 8 Mac 11:56am - Pihak keselamatan negara berjaya membuat tangkapan sebanyak 71 orang yang terlibat dengan pencerobohan bersenjata di daerah ini.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib bagaimanapun enggan mengulas kumpulan yang ditahan tersebut dari Lahad Datu atau Semporna. - UTUSAN



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130308/dn_37/71-ditahan-insiden-pencerobohan-bersenjata#ixzz2MuyaSid5
© Utusan Melayu (M) Bhd

Anonymous said...

Matii katak sekor lagi....

tukang telek said...

Zaman sekarang adalah zaman serba moden dan canggih masa ini lah sesuai untuk ISA dilaksanakan. Kalau dulu nak berbohong dan menghasud makan masa yang lama untuk mempengaruhi masyarakat, sekarang hanya tak sampai lima minit untuk mempengaruhi masyarakat. Saya harap kerajaan Malaysia ujud lah kembali ISA untuk mempertahankan negara dari pemkhianat yang menghuruharakan negara. Lihatlah sejak ISA dimangsohkan banyak kejadian yang membawa negara tidak menentu.

Anonymous said...

SAMA2 LAH KITA BERDOA PADA ALLAH & LAKUKAN SOLAT HAJAT.KALAU BOLEH TIAP2 HARI.PEJUANG2 & WIRA2 KITA MEMERLUKAN SOKONGAN DOA KITA.MEREKA SEDANG MENENTANG MUSUH YG MENGGUNAKAN ILMU HITAM.DOA PADA ALLAH DAPAT MEMBANTU PEJUANG2 KITA.TIDAK KIRA SIAPA MUSUH KITA,ALLAH MAHA BERKUASA.ALLAH SAHAJALAH TEMPAT KITA MEMOHON PERTOLONGAN.MARI SAMA2 PENUHKAN MASJID2.

Anonymous said...

Sepatut nya tak payah bayar satu peso pon.