Saturday, March 2, 2013

FAKTA BENAR KES LAHAD DATU. MORON JANGAN PUSING CITE ! ( SEBARKAN DALAM BLOG,FB,TWIT,BBM DLL)


Persoalan Kenapa polis tak tentera?


1) jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU.



2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara lansung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita.



3)Dan jika ini berlaku ianya akan tertakluk kepada Geneva Convention dan beberapa protocol antarabangsa.



Jika Polis sebagai pemerintah operasi bermakna



1) kita masih anggap mereka itu penjenayah dan penceroboh bukan combatant perang.



2) Polis kita akan menangkap dan menahan (perkatannya untuk polis ialah menahan bukan menawan - Menawan ialah perkataan Tentera ada beza di antara keduanya)



3) Untuk mengelakkan mereka menjadi Tawanan Perang. Cukup sekadar sebagai tahanan penjenayah. Maka tuduahn di Mahkamah Awam boleh di lakukan. Seperti tuduhan yang boleh kita buat di atas lanun Somalia yang kita tahan sedikit masa lalu. Mereka tidak di anggap tawanan perang.



4) Boleh di ektradisikan dengan lebih mudah ke Filipina. Kalau tindakan ketenteraan atau kita anggap perang susah nak bicara dan mana nak tempatkan mereka dan diklasifikasikan mereka ini? Maka jadilah macam kisah CIA dan Black Sitenya untuk WAR on TERROR mereka. Kita kena la buat macam Guantonamo BAy juga. Susah macam tu.



Itu sebab kita mengambil langkah Polis dahulu. Jika tentera ambil alih sudah jadi kes lain.



Jika keadaan tidak boleh di kawal lagi maka LOCAR AREA EMERGENCY (darurat setempat) boleh di isytiharkan



Ianya seperti darurat waktu ribut banjir New Orleans dahulu- tentera USA ambil alih bukan lagi polis tempatan)



Dalam keadaan ini bermakna bukan satu negara Malaysia darurat dan bukanlah bermakna perang kerajaan Malaysia dan Sultan Sulu. Darurat hanya untuk keselamatan sahaja dan LOCAL AREA SAHAJA. Rasanya bukan seluruh Lahad Datu pun.Hanya kawsan pencerobohannya sahaja. Nampak hati-hatinya dan telitinya Kerajaan dalam hal ini? Menurut langkah satu persatu?



Nota Tambahan. Ingat kes Maunah dahulu? Mula-mula polis. Kemudian Tentera ambil alih. Dan setelah tentera ambil alih tuduhan kepada Mohd Amin (ketua Almaunah)yang membawa hukuman mati ialah tuduhan mengistiharkan perang kepada YAng Di Pertuan Agung. Beliau tidak di tuduh sebagai orang awam iaitu tuduhan Membunuh (i.e; Bunuh polis SB tu). Beliau di tuduh sebagai combatant Perang.



Persoalan sempadan bolos. Mereka masuk sikit demi sedikit dengan bot pancung dalam kawasan yang mana sempadan adalah kabur dan menjadi tradisi penduduk tempatan berulang alik. Lagi pun kawasannya luas.



Tiada ada negara dalam dunia yang tidak di tembusi sempadannya. Yang sukar sedikit ialah Israel dan Vatican. Israel sebab temboknya dan Vatican City sebab di dindingnya dan juga di kepung oleh bandar Rom. Hatta USA pun sering di cerobohi sempadannya oleh orang Mexico. Negara China yang terkenal dengan Gerat wallnya sering di cerobohi orang bangsa Mongolia Nomad atau bangsa padang steppe yang berulang-alik (serupa dengan kes Lahad datu - golongan yang tidak mempunyai sempadan).



Hatta Mekah pun pernah di cerobohi oleh bukan Islam. (tidak ada kaitan dengan kes ini sekadar contoh perbandingan bahawa secanggih mana pertahanan pun dengan izinNya bocor juga)



Komen Penting: 

Pasukan yang terlibat bukan unit biasa. Unit komando PDRM ialah attachment a-unit tindakan khas(UTK), attachment b-very able trooper 69(VAT69) dibawah pasukan gerakan khas(PGK). 

UTK lebih menyerupai police SWAT,manakala VAT69 lebih kepada peperangan hutan dan gerila. Komando PGA dikenali sbgai tiger platoon dari 2 Bn PGA..

.komando di bawah ATM adalah gerup gerak khas(GGK) iaitu 21 RGK,22 RGK,11 RGK dari Tentera darat..PASKAL pula dari TLDM..PASKAU dari TUDM..Ia tertakluk dlm majlis keselamatan negara(MKN) arahan NO. 18.. Pihak keselamatan lebih mengetahui apa yang terbaik dan modus operandi. 

Sesetengah orang, baru menang game Counter-Strike ada hati nak mengajar pasukan keselamatan pula.

81 comments:

Anonymous said...

Biarlah rakyat faham jangan jadi bodoh macam Pembangkang tu . betul tu apa yang awak cakap tu . Ramai rakyat Malaysia masih buta undang-undang .

hassan said...

betul tu aku pesara ramd aku faham,yang jadi masalahnya penjual ubat kuat kote bercakap fasal keselamatan.......ubat kuat kote dia tahu le..........tak gitu

Anonymous said...

Tuan2 n saudara semua. Info x rasmi 2 lg peg polis gugur di semporna. Sorang ditawan lanun sial tu....klu betul info ni.. X blh sabar lg...kena isytihar perang.

Anonymous said...

t kasih memberi penjelasan peranaan polis & tentera dlm situasi spt kes di lahad datu.JELAS & JITU penerangannya.hanya yg gila spt anak brahim aljub & pengikutnya/penkagumnya yg ttp menegakn benang basah(pisang bengkok)

Anonymous said...

Ada juga komen yang mengaku orang Lahad Datu dan bekerja di Kuala Lumpur tanpa segan silu menyalahkan kerajaan BN dan parti komponen di Sabah atas apa yang berlaku dan yang sahih beruk ni condong pada pembangkang. (http://www.facebook.com/khalid.alwalid.921/posts/3981372707571) Juga di beritakan rakyat Sabah umumnya telah menyokong pembangkang dan berharap PRU 13 nanti pembangkang akan menerajui negeri Sabah atau lebih senang cakap, serahkan Sabah pada pembangkang. Jelas mamat ni menulis sambil menyebarkan PROPGANDA, kalau ini lah yah rakyat Sabah mahu..silakan wahai pembangkang yang dungu, lagi cepat pemimpin pujaan kau si NAJIS ANUAR BERAHIM ni menjual negeri kau ni, bodoh tak boleh di aja..kau sendiri pun tak mau tinggal kat Lahad Datu lagi nak menunding jari kat orang lain...bangsat punya manusia. Kau ingat pembangkang perintah..negara atau negeri Sabah boleh aman ke...pthuii...haikkk pthuii lah. Aku cadangkan lah lepas ni suruh peliwat tegar kau tu si NUAR BERAHIM jadi ketua kampung Tanduo dan TIAN CHUA CINA BABI ni jadi pengawal pantai, jaga jangan ada penceroboh masuk. Cakap tak guna...anak haram. Pergi lah kau dgn pencaci lain saman kerjaan Filipina, mereka ni lah yang mengatakan pengganas ni di jemput oleh si LAKNATULLAH, PELIWAT dan PEMBELOT BANGSA NUAR BERAHIM. Tak guna punya manusia.

Anonymous said...

Mat terap ramd haha apa barang scot

Anonymous said...

Dia tu bodo nye sabahan, bikin malu bangsa aja..ptuui..balik la kau, budo

Anonymous said...

mula2 baca blog ni..cam percaya jer..tetapi bila baca blog aadin..kelab greenboc..zakri ali..biaqpila..baru lah kami tahu cerita sebenar..

Sesungguh nya Allah Maha Mengetahui..sebagai hamba nya..kita berusaha lah..gunakan akal fikiran dengan sebaik2nya..jgn memfitnah dan mencaci maki..balasan Allah amat pedih..
Waulahualam

Anonymous said...

menteri dlm negeri lembap. tukarlah! ramai lg pemimpin BN yg layak. ini soal keselamatan negara tkde kompromi!

Anonymous said...

Betul ke dengar khabar BN nak ruyup kat Sabah?

Anonymous said...

Mari kita sama2 doakn Pasukan keselamatan kita yg bertugas semuanya selamat dlm melindungi kedaulatan negara....itu lebih baik daripada ckp yg merepek kat blog ni...pls la. semoga info2 yg mngatakan ada lg polis gugur tak benar. Smg sabah selamat...amin

Anonymous said...

Betul ke dengar khabar BN nak ruyup kat Sabah?

parang terbang said...

mudin oh mudin.....kenapa orang johor terlalu bebal pergi undi dia?....dia jaga kandang lembu belum tentu bagus...

parang terbang said...

mudin oh mudin.....kenapa orang johor terlalu bebal pergi undi dia?....dia jaga kandang lembu belum tentu bagus...

Anonymous said...

Kalau dah dapat penjelasan mcm ni tp masih x paham atau buat2 x paham makna nye hati mereka dah hitam xtau menerima kbenaran dan takut kerana hati yg hitam maka x jumpa jalan yg benar...

Anonymous said...

Jangan jadi bodoh macam UNIT AMAL.tak tau undang2.depa semua tu undang2 letak kat kepala lutut Je......Syabas PDRM....

Anonymous said...

Hangpa lodeh dia habis
Makamah kata dia tak. Sudahlah hangpa ni tak ikut law. Sampai tan chua rakyat malaysia sahpun hangpa kondem. Macam manalah islam hangpa?

Anonymous said...

Hangpa lodeh dia habis
Makamah kata dia tak. Sudahlah hangpa ni tak ikut law. Sampai tan chua rakyat malaysia sahpun hangpa kondem. Macam manalah islam hangpa?

Anonymous said...

bagus info...tapi da nak 3 minggu...kalau semua nak ikut protokol, bila nak selesai?...pdrm tak kereta perisai ke?

Anonymous said...

si bahlol dlm pr mana reti semua ni..

si pemfitnah photoshop kata sandiwara..pencacai pun sokong sj mcm babi menyondol..

Ahmad Albab said...

Hishamuddin must go!! Minta Tan Sri Rahim Noor ambil alih perancangan konflik di Lahad Datu. Selepas selesai, lantik Rahim sebagai Senator dan sebagai Menteri Dalam Negeri. Supaya Anwar terkucil dan tercirit..

Anonymous said...

dia tu palui punya sabahan. biasalakan mentaliti penyokong pakatan. palui2 belaka. dari pemimpin sampai khadam semua sama

Anonymous said...

apa bangang nya statement ni... kalau org tempatan yang bersenjata mcm tu boleh la panggil polis. YANG BERSENJATA API TU ADALAH PENCEROBOH NEGARA !!! TENTERA LA YAG SEPATUTNYA AMBIL ALIH DRP AWAL !!!! KITA NAK TENGOK TINDAKAN, BUKAN AMARAN, AMARAN, AMARAN !!!!

Anonymous said...

bn maintain macho di sabah. kamu tidak usah percaya cakap2 orang pakatan. dari dulu sampai sekarang tidak habis2 menipu rakyat.

Anonymous said...

maklumat yg bagus... sebagai pesara tentera (Mejar)... betul tindakan begini... Bukan bertindak hentam kromo macam cerita keling..

Anonymous said...

Selagi melayu memerintah selagi itu lah bala melada.

Anonymous said...

Ini lah komen org umno yg paling biol yg penah aku baca dlm hidup.

Anonymous said...

Kita tukar je pemerintah yg baru. Baru le betoi.

Anonymous said...

Issshhhh... Dah berlaku pun. Kat semenanjung hanya tunggu najib bubar perliment jer.

Anonymous said...

Islam umno hanya pada kad pengenalan jer...

Anonymous said...

Bukan setakat kereta perisai jer yg pdrm ada.. Unit komando, kereta peronda, halikote. Itu semua tak penah nak tau guna. Cube suruh mereka tahan lori, mat bangla, minah indon... Sekejap je leh setel setel setel..

Anonymous said...

Hahahaha... Yg mati kena tembak melayu.

Anonymous said...

Aku rase lebih baik ko dok diam2 kat umah sambil makan duit pencen. Aku rase masa ko dok dlm askar xde 1 kej pun ko baut kan..?

Anonymous said...

Hahahahah... Dah betol la tu. Selagi melayu yg memerintah selagi itu lah melayu kena pijak.

Anonymous said...

Harap negara jer pemerintah nyer islam... Nak cari restoran makanan yg halal pun kena logo halal kat pintu kedai. Ape punya bodoh pemerintah malaysia nie

Anonymous said...

Kita tukar je pemerintah yg baru. Baru le betoi.
-----------------------------
tukar pembangkang yang tahu berpolitik dengan semangat kenegaraan barulah betoi.yang ada kasi kena bagi mampos dulu

Anonymous said...

http://andakjauhar.wordpress.com/analisis-pencerobohan-lahad-datu-oleh-tentera-diraja-kesultanan-sulu/

Tukang Komen said...

Sebelum buat komen bodoh wajib kenal dulu bidang kuasa polis dan tentera.

Anonymous said...

Masing2nak tunjuk btl. Pr ke umno ke pedulik ape aku. Same2 haprak. Doa kalian yang paling penting bodoh. Ape nye bangang rakyat malaysia ni. Marah plak aku tgk komen merapu korang semua

Anonymous said...

melayu sama melayu gadoh cina ketawa

Anonymous said...

Pukimak kau lah. Abis tu kau nak suruh Lim Kit Sianj dan Karpal Singh perintah? Sial lah lu. Karpal jalan pun tak leh, lim boleh jaga rumah urut dan sekandang babi je. BANGANG!!!!!!!!

Anonymous said...

Apesal pakatan riot ni tiba2 ambil perhatian pasal polis yang dah meninggal? Bukan polis ni anjing kerajaan ke bagi diorang tu?

Siap buat tabung lagi... ke tabung utk poket sendiri.
Waallahualam.

Kalau betul, ikhlas takpe.. kalau menipu makan harta anak yatim tu

Anonymous said...

Ala GAP.. yang cakap banyak macam dia saja pandai tu sebenarnya penakut, gebang je lebih.

Kalau hantar diorang ni kat Lahad Datu, cuba kita bagi orang2 macam Tian Chua dengan Mat Sabu tempur barisan depan mesti terkincit dalam seluar lari lintang pukang.

Kalau negara ni jadi huru-hara , orang yang macam ni akan lari dulu.

Cakap macam telur tu besar sgt, tapi bila jadi huru-hara terus kecut.

Anonymous said...

209
ko le satu-satu orang islam tulin dalam donia ni
hee..hee..hee...

Anonymous said...

Senang hati pembangkang sebab kalau pihak keselamatan mati maka ramai orang yang akan mempersalah kerajaan. Maka menteri tertentu akan diminta letak jawatan. amat mudah untuk bercakap. Tercapailah hasrat untuk menghuru hara negara supaya kerajaan hilang fokus.

Anonymous said...

Asalamualaikum....
mender xkan jadi klo xder jarum tajam....hanya muslim yg beriman di mulut menyerang saudara seagamanyer.....klo haku pm haku penjarakan pengkhianat negara ambil setiap sen pendapatannyer n bahagi2kan kpd pejuang negara...tarik balik kerakyatan semua ahli kuarga pengkhianat halau kuar dr m`sia xnk klo.....sendrik mau hengat....

Anonymous said...

Ni cina babi mana punya kenyatan,

Anonymous said...

MALAS NDAK BERBICARA DENGAN ORANG TAK FAHAM UNDANG UNDANG,BENGAP BENGAP!DIA INGAT UNDANG UNDANG IKUT EMAK BAPAK DIA AJE.

Anonymous said...

testing

Anonymous said...

Pkr akan kalah banyak. Sampai bila nak tipu.
Tak sabar nak tunggu hari undi dan kita sama sama dengar keputusannya. Pembangkang tak ada tokoh sebagai pemimpin. Yg banyak nya kalau silap semua kata konspirasi. Mcm tu ramai boleh jadi menteri pambangkang. Walau pun ada yg masih sokong pembangkang itu tanda demokrasi tp aku rasa majoriti masih BN. Itu Lahad Datu pun kata konspirasi. Selangor Kedah Penang Kelantan buat tak betul alasan konspirasi. Aku rasa tak ada negara dlm dunia ini bagi alasan konspirasi. Buat lah siasatan dan usaha kan kerja kuat. Jadi senang sangat jadi pemimpan PK.

Anonymous said...

alah setakat 100 kerat orang bersenjata ..antar polis je setelkan..askar buat back up je...karang tunjuk special forces malaysia punya power..terketar2 lutut indon, singapork dengan pinoy..

Anonymous said...

Pas hanyalah sebuah parti. bukannya agama.

Anonymous said...

214, PDRM memang macam macam ada. jenis orang pun macam macam dalam PDRM. jadi tak usah dok tilik kuman seberang laut kerana dalam masyarakat melayu pun macam macam ada. kalau anda orang baik, jiran anda belum tentu sebaik anda. kita juga dijanjikan syurga neraka. fikir kenapa ada dua benda tu. jangan selalu pura pura tidak nampak gajah di depan mata.

Anonymous said...

Kamu dah makan ubat ke pagi ni...

Anonymous said...

Ye tukarkan peliwat jadi pemerintah...

Anonymous said...

Ha itulah sbabnya mereka yg tahu undang2 bukanya mcm moron yg tahu berzina & main jubor lepas tu menghasut org mereka2 itu TOLOL BIN BAHALOL.....

Anonymous said...

Ha itulah sbabnya mereka yg tahu undang2 bukanya mcm moron yg tahu berzina & main jubor lepas tu menghasut org mereka2 itu TOLOL BIN BAHALOL.....

Anonymous said...

Islam pkr diletak dalam lobang taik.. siang meliwat malam jadi imam di masjid.. nalla...

Anonymous said...

Seronok baca komen2 cai2 pakatan dlm ni. Nampak jelas kebodohannya. Ahaks.

Anonymous said...

Islam umno hanya pada kad pengenalan jer...

March 3, 2013 at 2:09 AM

Bangang punya pencacai pakatan.. tgok dlm ic ko pun sama.
Islam pakatan.. haarrrkkkkk ptuiiii!!!

Harimau Kumbang said...

Siapa yg Moron ? Keadaan nampak saja mcm sama tp tak serupa...Nak suruh letak jawatan nak kata mengata memang senang.Jangan lah kita menari ikut rentak gendang pembangkang...
Perang yang lebih besar demi Agama,Bangsa dan Negara sedang menanti kita...
Moga Tanah Melayu ini selamat dari musuh yang nyata dan yang terselindung...

Anonymous said...

5 lg polis terkorban d semporna ditembak oleh pengganas Sulu. Takpe....tunggu dulu....jgn bertindak. Bagi AMARAN dulu.........

Anonymous said...

Amaran pun ada beberapa kategori.
1. Amaran lisan
2. Amaran bertulis
3. Amaran keras
4. Amaran tak berapa keras
5. Amaran terakhir

Berapa byk amaran da....letak jawatan lg bagus. Polis 7 dah terkorban boleh bg kata dua...kata tiga empat lima....

pemuja anwar said...

anwar ni btul dh cari pasal...anwar knape lar ko ni tamak kan pangkat...ckp dah lar banyak menipu...kencing rakyat..hang ni bukan bijak sebagai pemimpin tp bijak menipu rakyat..anwar!!!

Anonymous said...


HARAMJADAH sekor ni sahlah baka iblis dan syaitan, sebab susah nak mampos, syaitan tak mampos sampai kiamat kerja dia merosakan manusia samalah lahanatullah anuar dia tiap saat ada jer masaalah yang dibebankan pada negara.

manusia jelmaan iblis ni kalau jadi PM, kelakuan lebih dahasat dari firaun, hancur lebur negara digodamnya kelak.

Anonymous said...

Macam ni ke yang dicanangkan polis malaysia antara polis terbaik di dunia .baru kes mcm ni pn tak dpt handle .kalau kena serang mcm palestin tu.xtw la nk ckp

Anonymous said...

Jangan sebab nak jaga .kpentingan sebelah pihak.nyawa pihak keselamatan jadi mngsA

Anonymous said...

Ape kabar para komen?

Anonymous said...

BODO lah korang ni... xde kaitan pon semua ni dgn BN @ PKR @ PAS @ DAP,
korang takyah mengundi pon xde hal lah wei!!

Kapiton said...

Kepada yang bg komen positif yang mengandungi fakta yg bagus dan bernas, syabas, yang selainnya harap anda berfikiran dewasa dan matang dalam mengisi komen anda. Bahasa dan tulisan anda menunjukkan peribadi anda. Malulah, di zaman serba moden ini masih ramai yang berfikiran tidak matang. Aduhai rakyat ku, aduhai bangsa Malaysia yang tercinta. Beranjaklah untuk menjadi bangsa yang bertatasusila.

Anonymous said...

Anonymous said...

Macam ni ke yang dicanangkan polis malaysia antara polis terbaik di dunia .baru kes mcm ni pn tak dpt handle .kalau kena serang mcm palestin tu.xtw la nk ckp

March 3, 2013 at 7:40 PM

---------------------

Bro, lu cakap macam banyak bagus. Kalau negara ni jadi apa2 lu lari terkincit2 dlm seluar.

Cakap telur macam besar tapi bila sergah terus kecut.

Kalau lu rasa lebih bagus dari polis dgn ATM.. lu pergi la lawan la.. citt!

Orang tinggal anak bini pergi berjuang, lu senang hati tido kat rumah jangan cakap banyak.. ptuih

Anonymous said...

Sedih meleleh air mata saya bila mengenang peristiwa sebegini. Arwah bapa saya meninggal dunia akibat diambush oleh pihak komunis di padang sanai tahun 71. Bapa saya tak sepatutnya pergi kerana bercuti tetapi atas kasihankan sahabatnya yg ada urusan penting maka mereka bertukar jadual kerja, usia saya ketika itu hanya baru 1 tahun sahaja. Isu ini memang menjadi sensitif buat diri saya sehingga sekarang, perang perang ini tidak membawa kebaikan langsung tetapi disanubari sedih itu tetap ada bila melihat pula orang lain ada ayah tempat kita hendak bermanja, dari gambar gambar peninggalan arwah saya lihat ayah saya selalu bersama saya berdua bergambar kalau nak dibandingkan dgn ibu saya. Jadi kepada mereka disana harap tabah menghadapi cabaran dan ujian dari ALLAH. Kepada rakyat Msia yg menjadi pengkhianat negara dan rakyat Sabah amnya, dajallah kamu, laknatlah kamu mati kamu dalam keadaan mengerikan serta menjijikan.

Anonymous said...

6 nyawa polis kita dah terkorban,ketua polis negara,Ismail Omar cakap masih dalam keadaan terkawal,satu kampung dah kosong sebab takut penceroboh balas dendam!!ini adalah fakta yang dipetik dalam paper hari ni..berapa banyak nyawa polis kita lagi najib nak gadai??berapa lama lagi najib nak tengok penduduk berada dalam ketakutan??renung2kanlah...

Anonymous said...

ni ape kes najib nak gadai nyawa polis pulak??pemimpin mana yang nak tengok rakyat dia merana lainla yang buat janji tu tak tepati..najib kena tegas,istihar perang je,xpayah nak baik sangat dengan Sulu.xpayah amaran2 lagi, baik biar bertempat tapi ini dah melampau..harap2, pemimpin kesayangan kita, Najib ada strategi yang terbaek dengan ATM dan PDRM..apa yang penting, KERJASAMA...jangan dihirau pasal pembangkang2 banggang2...biar mereka nak cakap apa pun,yang penting keselamatan rakyat...RAKYAT DIDAHULUKAN

Anonymous said...

Yg Pasti 100%. Kata2 cacian dan apa2 yg kita burukkan org lain seolah2 kita sj yg betul menyerlahkan kebodohan kita. Oleh itu berfikir secara matang dlm menterjemahkan apa2 isu.

Anonymous said...

kepada 'cai'2 PR...respek 4tiang kat korang, pasukan keselamatan bergadai nyawa korang rilek goyang telor sambil politikkan semua, siap ada yang sampai boleh argue yang terkorban tu bukan syahid (tak tahulah pulak yang PR siap ada registrar kt 'sana'), salute!

p/s: kepada 'cai'2 PR terhormat - please review and understand the basics of War Conventions (i.e. Geneva, Hague etc.) before commenting; and also Commonwealth Criminal Code for further reading on Terrorism to further understand the issue at hand.

-@jim-

Anonymous said...

Kimak punya cina,Babi punya keling lu jgn suka2 mau perintah negara M'sia...
Bersa77u ///

Anonymous said...

kalau tk tahu pasal undang2..baik tk payah cakap...apa yg tentera dan polis buat,,adalah yg terbaik utk negara kita....tangkap saja pengkianat negara....risikan filipina sudah bagi tahu siapa dalang nya..fikir2 kan lah...bagi yg waras..

Anonymous said...

Udah2 la bertengkar.. Saya ni x minat berpolitik.. Kalau saya jd PM mst sy pertahankan dan kalau sy jd Ketua pembangkang pasti sy akan lawan.. Masing2 ada agenda sendiri.. Kita sebagai rakyat yg bertamadun dan celik IT byk tahu dri internet.. Sana tuduh sini. Sini tuduh sana.. Kita sebagai rakyat patut bijak dan berfikir lebih matang dan positif.... Lihat pada keadaan skang org melayu kita dah byk pecah belah pasal politik.. Saya tgk PRU13 sama2 kuat dan peluang utk menag 50/50..
Kita org melayu gaduh2 pasal politik tapi Insha Allah jika berlaku apa2 pada org melayu sy pasti smua org melayu x kira parti akan bersatu.. Jgn lah sebab politik kita org melayu bergaduh,maki sesama sendiri dlm blog.. Sedih sya melihat komen2 anda smua..
Cuba kit lihat bangsa lain.. Anak2. Melayu kita ramai yg hancur. Contoh mcm mat rempit, dadah dan byk lg..

Bagi sy x kisah siapa saje yg memerintah. Yg penting dia utamakan bangsa kita, agama danmalaysia sbgai negara yg maju dan paling penting Negaa Islam....

Kita ni sebenar tiada apa2 kelebihanditanah melayukita sendiri..

Kalau boleh saya nk tgk kerajaan kita bg keistimewaan pada org melayu seperti

-hasil bumi diberi pd anak melayu saja. Mcm BRIM
-Pembelian rumah FREE HOLD hya utk bumi SAHAJA
-Bangsa lain hya LEASE HOLD sebab initanah melayu
-Bukan Bumi tidak bole beli tanah melayu, hanya bole disewa saje

Mgkin ada byk lg yg patut kita dpt kerna itu lah HAK KEISTIMEWAAN ORG MELAYU DI TANAH MELAYU.
ORANG MELAYU DAN ASKAR MELAYU KITA YG BERTARUNG NYAWA TETAPI APA YG KITA ADA. BANG SA ASING PUNYAI RUMAH, KEDAI, KILANG DAN LAIN2 YG DIMONOPOLI OLEH BANGSA LAIN..

KITA BERGADUH SAMA SENDIRI KERNA PARTI. TETAPI KENAPA KITA BERSATU HATI DAN CUBA DIDIK DIRI KITA DAN DIR KITA MENJADI BANGSA YG KAYA RAYA.. BJLA ORG MELAYU NIAGA N BR NK BERJAYA MST ADA ORG YG DENGKI.. KITA PATUT SALAHKAN DIRI KITA DULU.
CUBA KALAU KITA KAYA DAN DA DUIT YG BANYAK DAN PUNYAI PERNIAGAAN.. PASTIKAH KITA HAIRAN DGN POLITIK. PASTI LAH KITA X HERAN. JANJI AKH ADA DUIT DAN SENANG. KALAU APA2 HAL KITA LEH PERGI KEMANA SAJE..

Anonymous said...

Thank you kepada blogger dengan artikel diatas.Well said.
Lain kali , jangan cuba nak pertikaian apa yang kerajaan buat. Kalau memang dah berani dan pandai, pegi jadi sukarelawan.

Kalau setakat pandai jual telipon ajer...kirim salamlah....so Shut Up !!! Tian Chua dan kaum2 sewaktu dengan nya....

AdiPutra said...

apa-apa jela


Tengok sini >> http://www.malaysiancareerjobs.com/2013/06/buat-duit-depan-laptopmitos-atau-betul.html