Saturday, March 2, 2013

ANWAR ARAH PEMBERONTAK LANCAR SERANGAN TERHADAP YANG DI PERTUAN AGONG !



dalam kenyataan bernama pada 11 februari menyatakan akan kehadiran 100 luar berpakaian ala tentera dan membawa senjata masuk ke kampung tandou.

dalam kenyataan 14 februari juga telah dinyatakan bahawasanya penduduk kampung telah membuat laporan polis terhadap kehadiran mereka yang mencurigakan.

pada 16 februari kerismudin ckmm KATA MEREKA BUKAN PENGGANAS ?

benarkah mereka bukan pengganas ?

adakah memceroboh perairan negara luar dan membawa senjata tidak layak didefinisikan sebagai pengganas ?

pada hemat kerismudin, adakah mereka ini pekerja filipina yang pakar dalam tugasan plaster rumah, pakar buat siling lepa ?

yang penting dalam kenyataan 14 februari juga penyangak ini mendakwa MEREKA TELAH DIJEMPUT OLEH PIHAK PEMBANGKANG UNTUK MEMBINCANGKAN ISU TANAH DI SABAH !


siapa ?
tak lain anwar ibrahim.

definisi mereka sebagai pengganas semakin sah apabila adik bongsu jamalul, agbimudin kiram  menegaskan hanya abang mereka sahaja boleh mengarahkan 'TENTERA DIRAJA' untuk meninggalkan felda lahad datu !

CHECKMATE !

14 februari mereka menceroboh kedaulatan negara.

14 februari mereka bawak senjata.

14 februari mereka sahkan dijemput dijemput oleh anwar untuk ceroboh lahad datu kerana mahu bincang isu tanah dan tuntutan mereka di sabah !

28 februari mereka sahkan mereka tentera di raja sulu, yang datang ceroboh tanah air malaysia dan membawa senjata untuk bincang tuntutan mereka di sabah !

KERAJAAN SUDAH PATUT/WAJIB  KENAKAN CHARGE TERHADAP ANWAR KERANA CUBAAN DAN BERSENGKONGKOL DENGAN TERORIS UNTUK MELANCARKAN SERANGAN TERHADAP YANG DI PERTUAN AGONG !

pada 2 julai 2000 sekumpulan pengikut ajaran sesat al maunah menyerbu masuk kem rejimen askar wataniah di sauk lantas merampas senjata.

tujuan merampas senjata kerana mahu menggulingkan kerajaan.

bukan setakat itu, kumpulan al maunah juga mendesak agar dr mahathir meletakkan jawatan dan jika tidak mereka akan menyerang kuala lumpur dalam masa 24 jam jika tuntutan mereka tidak dipenuhi.

5 julai ada anggota mereka mampos dan ada yang ditahan !

apakah tiada persamaan kes dan motif dalam 2 insiden ini.

2 kumpulan bersenjata.
dalam skala yang ramai.

menceroboh lahad datu dan menceroboh kem askar wataniah.

tuntutan al maunah adalah mendesak dr mahathir letak jawatan.
tuntutan pengganas sulu pula mahu merampas tanah di sabah.

tuntutan pengganas sulu diperakui dan diberi lesen oleh anwar ibrahim.

menteri kdn waktu itu, dr mahathir berjaya menyelesaikan masalah sauk dalam masa 3 hari sahaja.

menteri kdn sekarang ..
11 februari pengganas masuk dan membawa senjata.
16 februari kerismudin kata mereka bukan pengganas.
5 hari selepas kemasukan kerismudin kata mereka bukan pengganas.

manakala dr mahathir 3 hari je dia settle kes sauk.

akhir sekali apa charge yang telah dikenakan ke atas al maunah ?

MELANCARKAN SERANGAN TERHADAP YANG DI PERTUAN AGONG.

rakyat nak tahu apa charge peguam negara dan kerismudin nak buat terhadap pengganas sulu dan anwar ibrahim ?


43 comments:

Anonymous said...

Bila majoriti rakyat tidak lagi berminat dgn siri-siri rusuhan melalui Reformasi suatu ketika dulu, dan kini Bersih yg kian hambar.... Anwar ajak pula pengganas membuat onar dalam negara ini. Beliau adalah org yg bertanggung jawab di atas terkorbannya atau kecederaan anggota keselamatan.

Jijan Mali.... said...

Menteri Amaran KDN sekadar habak yang dia akan dan dah beri amaran untuk charge pengkhianat negara yang terlibat didalam Lahad Datu fiasco ni atas tuduhan 'rebellion against the king' yang membawa kepada hukuman mandatory gantung sampai mampos. Tapi tulah.....sekadar beri AMARAN lah saja.....

Aduh sakit betul hati ni tapi walaubagaimanapun aku tetap sokong BN sebab itulah harapan terbaik rakyat Malaysia. Diharapkan lepas PRU 13 ni DS Nagib letak Menteri Amaran ni dalam cold storage.

Aku jugak harap kerajaan Malaysia melakukan siasatan terperinci mengheret pengkhianat negara dalam kes Lahad Datu ni dan kalau ada kes, gantung pengkhianat negara ni kat pokok kelapa yang paling tinggi kat pantai Felda sahabat tu sebagai ingatan kepada rakan lanun Sulu depa tu supaya jangan sekali2 buat kurang ajar dan onar kat bumi Sabah ni.

Anonymous said...

Charge yg akan diberikan oleh Kerismudin ialah " Saya beri amaran, amaran dan amaran...." dan aku pula nak charge dia " Kerismudin harus letak jawatan" sbb dia pun cakap kat PC pn letak jawatan bukannya letak senjata..

Anonymous said...

as salamz

hishamuddin tun hussain x perlu bertanding lagi di pru. cukuplah, tiada ketegasan juga mengharap semuanya pada takdir tanpa berani bertindak..

adios
anak johor (semberong)

Anonymous said...

Daulat Raja Kiram Anwar Berahim!!!!!

Anonymous said...

aku tak faham si kerismudin ni , apa yg dia tahu sebenarnya ?? adakah dia ni pondan ...atau bodoh?

kenapa bukan kerismuddin yang kena kojol tembak pengganas tu ?

Anonymous said...

Terok betol kau anwar

Anonymous said...

anwar semakin berani kerana lemahnya menteri KDN!
pembangkang semakin biadab kerana lemaunya menteri KDN!
kebiadaban dan kurang ajarnya banyak pihak di malaysia ...kerna baculnya menteri KDN!

sang menteri amaran , apa jasa anda kepada negara? apa peranan anda kepada agama bangsa?
apa anda lakukan selama ini ?

menteri amaran , anda sudah terlalu banyak mengecewakan harapan negara dan bangsa , anda tidak mampu menjalankan tugas dengan berkesan, anda terlalu lembik ..anda lemah dan sanggat daif ilmu kepimpinan,
haloo menteri amaran , peratus rakyat yang kecewa dengan anda terlalu tinggi , anda jadi bahan lelucuan ramai samada dari pihak kerajaan atau pembangkang , anda memang layak mendapat title menteri KDN paling lemah dalam sejarah negara ...

Anonymous said...

2 org wira negara terkorban takde pulak peguam2 haramjadah pakatan nak bela, dulu masa Teo beng hock bukan main lg, semuanya dituntut, tp tunggulah bila tentera kita serang balas mesti ada yg pertikaikan, hak asasi manusialah, itulah, inilah dan macam2 lg.

Anonymous said...

SAYA SAYANGKAN PM.SAYA SAYANGKAN NEGARA TERCINTA MALAYSIA.SAYA SAYANGKAN UMNO.SAYA SAYANGKAN BN.SAYA SAYANGKAN 1MALAYSIA..APA YANG DITAKUTI SANGAT OLEH SAYA SEORANG RAKYAT YANG SAYANGKAN PEMERINTAH KERAJAAN IALAH SINDROM ABDULLAH BADAWI BERULANG PABILA RAKYAT MUAK DENGAN KJ....ITU FAKTA!!!! RENUNGKAN DENGAN SERIUS WAHAI PM YANG DIKASIHI DAN DIHORMATI....KERISMUDIN BERUNDUR SEKARANG!!!!

Anonymous said...

SAYA SAYANGKAN PM.SAYA SAYANGKAN NEGARA TERCINTA MALAYSIA.SAYA SAYANGKAN UMNO.SAYA SAYANGKAN BN.SAYA SAYANGKAN 1MALAYSIA..APA YANG DITAKUTI SANGAT OLEH SAYA SEORANG RAKYAT YANG SAYANGKAN PEMERINTAH KERAJAAN IALAH SINDROM ABDULLAH BADAWI BERULANG PABILA RAKYAT MUAK DENGAN KJ....ITU FAKTA!!!! RENUNGKAN DENGAN SERIUS WAHAI PM YANG DIKASIHI DAN DIHORMATI....KERISMUDIN BERUNDUR SEKARANG!!!!

Anonymous said...

Mereka yang menyokong Anwar yang bersikap seperti pengganas juga adalah seperti pengganas. Sebab jika tanpa penyokong takkan Anwar mendapat kekuatan untuk bergerak. Rakyat Malaysia sekalian yang menyokong anwar mesti bertaubat.

Anonymous said...

Sabar Tuan...

Kes serangan bersenjata Al-maunah adalah antara orang Malaysia, dalam Malaysia dan terhadap orang Malaysia.

Kes serangan bersenjata Tentera Sulu adalah di antara Tentera Sultan Sulu (yg tidak di iktiraf di Filipina sebenarnya- tp itu soal dalaman mereka) dengan rakyat Malaysia, di dalam wilayah yang telah menjadi pertikaian bertahun lamanya (Kita masih dok bayar RM5000+ kepada Sultan Sulu setiap tahun kerana menyewa Sabah).

Jadi PDRM tak boleh nak serang begitu aje (ikuti penjelasan Jeneral (bersara) Datuk Zaini yang mengetuai serangan terhadap Al-maunah di Sauk, dalam rancangan Soal-Jawab di TV3 Rabu lepas. Boleh tengok di tonton.my).

Ada lebih daripada 1000 anggota tentera Sulu di Filipina. Saudara-mara mereka juga ramai di Sabah. Kita tak mahu berlaku perang saudara dan perang gerilla di Sabah.

Anifah Aman terpaksa minta pihak keselamatan Filipina menjaga keselamatan rakyat Malaysia di sana kerana bimbang retaliation.

Anonymous said...

hishamuddin memang bangsat
apehal orang umno takde sapa yg protes dok angkat mamat ni lagi?

dah la lembab.sikit sikit amaran.
orang nak tengok umno kuat dia lagi bagi lemahkn umno

Anonymous said...

Johnathan Lin Lan Chau
Ka Ni Na Bu Chow Chee Bye

Your Mother Fucking Chee Bye
It seems your are brought up in a terrible manner. Your Mother , Father , Grandmother and Grandfather never teach you manners.
That is why you behave like this .
Your Buddha must be crying seeing you behave like this

You should be burnt in HELL

Jijan Mali.... said...

Dalam kita kemukakan ketidak puasan hati terhadap Menteri Amaran KDN, kita jangan sekali-sekali lupa kepada dalang yang sebenarnya disebalik kehadiran lanun-lanun Sulu di bumi Melaya ini.

Bang Non Al-Juburi Wal-Liwati dan juak-juak spesis PKR mesti jawab tohmahan yang melibatkan mereka oleh prisikan Filipina. Tapi aku dah boleh tahu jawapan babi-babi PKR ni - ini semua kerja BN.

KDN / PDRM / SB /MIO dengan itu perlu menyiasat tohmahan ini dan bawak juak-juak yg terlibat ke muka pengadilan negara. Letak mereka bawah charge rebellion to the king dimana hukumannya gantong mandatori.

Anonymous said...

AKU BETUL2 TAK FAHAM !!!

PENCEROBOHAN BERSENJATA DITANGANI OLEH POLIS ? MANA PERGI TENTERA?

AKU YAKIN, KALAU ORANG LAIN PEGANG KDN DAN DAH DUA ANGGOTA KESELAMATAN TERBUNUH, KITA RAKYAT MALAYSIA PAGI TADI BACA PAPER DENGAN BERITA ''SEMUA PENCEROBOH TERBUNUH DIGEMPUR TENTERA'' !!!!

KITA DAH BAGI MESSEGE SALAH PADA BAKAL PENCEROBOH..MEREKA BOLEH CEROBOH DAN BUNUH ANGGOTA TENTERA DAN KITA MASIH TAK MAMPU GEMPUR DAN BUNUH MEREKA SEMUA !!!!!!!!!

gen2felda-kahang timur,kluang,johor
aku terkilan! parliment sembrong adalah parlimen aku..hishamudin,ko jangan bagi malu kitaorang!

Nico Bellic said...

betol la kerismudin ni lembab. takda telok

tempat-rarepicture.blogspot.com

Anonymous said...

No Charge.

Anonymous said...

Hishamuddin patut letak jawatan.Dalam berita TV semalam dia tersasul suruh penceroboh itu letak jawatan,patutnya dia yang letak jawatan dan penceroboh itu letak senjata.Dasar keselamatan negara kini berada pada tahap lemah.Seorang pemandu teksi Jamaludin Ahmad dari Lahad Datu berumur 28 tahun dalam Utusan Malaysia hari ini berkata,"Saya berasa panik dan selama 28 tahun hidup tidak pernah berasa seperti ini.Apa yang saya fikirkan pada masa ini hanyalah anak-anak dan isteri saya".Agenda Amerika Syarikat untuk menjatuhkan negara-negara Islam,Malaysia termasuk dalam perancangan ini.Kini Thailand dan Malaysia berusaha untuk keamanan di Selatan Thai.Uncle Sam akan pastikan pejuang Islam di sana terus angkat senjata.Anwar Ibrahim adalah wakil Amerika Syarikat dan Tian Chua amat tahu akan hal ini kerana komunis ini terlibat dalam usaha menjatuhkan Tanah Melayu ini.Anwar Ibrahim sedang menggali kuburnya sendiri,sudah lama dia tidak dapat bontot budak lelaki muda.Setiap kali dia 'horny' negara akan jadi tidak aman.Anwar Ibrahim sudah murtad sebenarnya.Merosakkan keamanan dan kesejahteraan hidup rakyat yang cintakan kedamaian adalah kerja orang kafir.Oleh itu,pengkhianat ini wajib dihukum.Politik ini merosakkan ugama Islam,bangsa Melayu dan Tanah Melayu tercinta.Al-Juburit adalah perosak negara yang wajib ditamatkan riwayatnya.Sayang, raja-raja Melayu masih kekalkan gelaran Datuk Seri kepada iblis ini kerana merosakkan negara sendiri juga dikira sebagai satu sumbangan besar seorang ahli politik kepada negaranya.Daulat Tuanku!!!!!!

Anonymous said...

Sabar bro..

Memang BABI sanggup buat semua ni.

1. Dia rela kena tangkap untuk dpt popularity dan symphaty
2. Bila sympahty dapat maka makin banyak lah undi
3. Bila undi banyak PR akan menguasai
4. Kononnya wira tu nanti akan dilepas dan diampun atas arahan perdana menteri nanti.
5. Maka harumlah nama, bukan lagi BABI malah setaraf nasionalis bak Nelson mandela dan Ang Syu Kii.

Eh berapa banyak pu....kikikiki laaaa

Anonymous said...

Kenapa perairan negara mudah dicerobohi tanpa dikesan radar ?

Amerika yang mempunyai radar paling canggih di dunia pun masih gagal mengesan kehadiran kapal terbang yang nak langgar WTC dan pentagon.

Tentera kesultanan Sulu adalah tentera terlatih dan mempunyai pengalaman dalam berperang. Mereka mengamalkan taktik gerila iaitu sembunyi dan serang hendap. Taktik sebegini telah dipraktikkan oleh tentera Nam ketika mengalahkan tentera Amerika dahulu. Jangan sesekali diperkecilkan persenjataan dan kepakaran yang mereka miliki.

Anonymous said...

Tunggu lah engkau lepas PRU nanti wahai anu war keparat.

tobeng said...

Ini permainan anuwar,jefri
kitingan,sultan palsu haram kiram dan kerajaan pinoy.Anak2 haram inilah yg patut ditibai sekor2.Baru2 ini jefri ada jumpa dgn kiram ketua lanun sulu.Apa yg dibincang?

Hisham memang lembik semua orang tahu.Tapi kes ni memang kompleks gile.Anuwar and the gang telah menggunakan demam pru13 untuk mengambil segala kesempatan yang ada.Sedikit saja kerajaan tersilap langkah,nahaslah padahnya,boleh huru-hara satu negeri.

Ada 800,000 sulu/tausug di seluruh sabah.Dalam ramai2 tu mesti ada penyokong kiram yg mampu menimbulkan huru-hara.Sekiranya kerajaan bertindak drastik tanpa memberi peluang secukupnya kepada geng2 lanun,dikhuatiri akan menimbulkan ketidakpuasan hati kepada waris2 lanun yg berada di sabah mahupun di filipin.

Kerajaan akan dituduh kejam dan tidak berperikemanusiaan kerana bersikap zalim sesama muslim.Orang2 sulu tempatan akan dihasut untuk membenci kerajaan dan memilih pembangkang.Sabah akan jatuh ke tangan pakatan.

Anuwar and the gang pula amat sukar untuk ditahan atas akta apa sekalipun dalam masa sekarang kerana ada ramai pemuja anuwar yang sanggup mati kerana tokoh gila seks dan kuasa ini.Apa saja yg diperjelaskan oleh kerajaan akan dianggap penipuan dan mereka akan menuduh k'jaan sengaja menyalahgunakan kuasa ke atas musuh politik mereka.Para simpatisan akan bertambah kerana menganggap kerajaan zalim,seterusnya pembangkang akan memenangi pru13.

Satu2nya tindakan yg boleh kerajaan lakukan adalah 'hold' dulu tindakan terhadap anu and the gang sehingga pru13 selesai.

Anonymous said...

Kita jng lupa selain menteri kdn yg gagal sbb lembut mahadiaq juga yg cari pasal dgn org pilipin ni bg ic dgn mudah asalkan mengaku islam ha sekarang mereka tuntut apa yg sepatutnya warganegara dpt padan muka ko nak kekalkan kuasa bn sanggup bg ic tak pikiaq apa akan terjadi pada rakyat masia bodoh punya bn

Anonymous said...

Nak be rada knp mereka semua ada ic msia

Anonymous said...

Kita jng lupa selain menteri kdn yg gagal sbb lembut mahadiaq juga yg cari pasal dgn org pilipin ni bg ic dgn mudah asalkan mengaku islam ha sekarang mereka tuntut apa yg sepatutnya warganegara dpt padan muka ko nak kekalkan kuasa bn sanggup bg ic tak pikiaq apa akan terjadi pada rakyat masia bodoh punya bn

Anonymous said...

Anuar dari dulu menaja penganas sampai sekarang Anuar masih berbaik dengan penganas.dari analisa aku Anuar akan melakukan nya dari 3 penjuru sekira nya lahad datu berjaya Anuar akan lakukan di dua penjuru lagi di bumi malaysia ini tapi Anuar tersilap langkah kesultanan sulu mengharap sesuatu dari Anuar yg mana Anuar tak dapat tunai dalam masa terdekat maka pembrontak enggan undur hingga terbunuh 2 angguta komando polis pada pandangan aku Anuar tidak akan berani lagi datang kesabah sehingga pru 13 walau pun diundang untuk berceramah kita akan lihat dalam masa minggu ini Anuar kepanasan dek perbuatan nya sendiri.

Anonymous said...

Dah tiba masanye kita kasi kan kotenye..lps tu bagi makan anjing..bila la nak mampos si jahanam ni.. xlupe gak pada pengikut2 tegar dan bodohnya serta keluarga2 mereka..malaysia xperlukan orang2 bodoh spt mereka hantar je mereka ke sulu tu..mampus lg baik..

Anonymous said...

Haha ni jambatan kayu kg aku runtuh ni mesti anwar punya pasal

Anonymous said...

Hebat bro anwar nama mu memburu setiap cai cai umno hingga mereka menjadi gila babi takut sungguh mereka dgn nama anwar bakal pm ke 7 msia

Anonymous said...

kerajaan perlu sangat berhati-hati sekarang, mungkin ada pihak luar bersekongkol dengan pembangkang ingin memporak peranda negara dengan membekal senjata kepada orang sulu. Mulai sekarang jangan dibenar langsung orang ini masuk ke Sabah walau secara sah. Khuatir mereka akan menjadi gerila di Sabah.

Anonymous said...

anwar adalah pengkhianat dan petualang bangsa

Anonymous said...

Anwar perlu bertanggungjawab terhadap rakyat malaysia yang terkorban jika berliau terlibat???

Anonymous said...

Menteri Amaran Dalam Negeri dah gagal. Bukan pemberontak Suluk kena letak jawatan, tapi menteri yang kena mula berkemas. Jangan mimpi nak jadi menteri pertahanan lepas PRU 13 kalau masalah dalam negeri tak leh setel

Anonymous said...

Harap PM nampak mana menteri yg boleh buat kerja dan yg lembap tua.peristiwa di sauk 3 hari je tempoh dah selesai.ini Nk tunggu brapa ramai lg polis terkorban????jd menteri pembangunan wanita je layakla...

Anonymous said...

Harap PM nampak mana menteri yg boleh buat kerja dan yg lembap tua.peristiwa di sauk 3 hari je tempoh dah selesai.ini Nk tunggu brapa ramai lg polis terkorban????jd menteri pembangunan wanita je layakla...

Anonymous said...

Harap PM nampak mana menteri yg boleh buat kerja dan yg lembap tua.peristiwa di sauk 3 hari je tempoh dah selesai.ini Nk tunggu brapa ramai lg polis terkorban????jd menteri pembangunan wanita je layakla...

Anonymous said...

Bukan suka2 nak tuduh ni Reuter dan Manila Times yang terang2 sebut. Pencacai ni kalau dah buta bukti depan mata tak boleh terima.

Anonymous said...

Terlau sangat berpoliti sampai ISA pun dihapus menyebabkan kerajaan sukar mengambil tindakan preemtive.

Anonymous said...

Terlau sangat berpoliti sampai ISA pun dihapus menyebabkan kerajaan sukar mengambil tindakan preemtive.

Anonymous said...

Alhamdulillah rancang Allah mnyelamatkan Malaysia...
Mengikut perkiraan. pd pandangan saya sepatutnya serangan akan dimulakan semasa pembubaran parlimen...
Namun Allah menyayangi kita...Alhamdulillah gerombolan peliwat aka penceroboh ini dpt dikesan kalu tidak tak tahu lah apa yg berlaku....dr maklumat penduduk kg dan pihak berkuasa...

cam mn pun mereka dh berjays mnanam bekalan senjata ...namun Allah juga mnyelamatkn Malaysia..

kronologinya mudah:

maklumat keselamatan telahvdibocor secara tidak sengaja sewaktu pertemuan tidak rasmi Dsai bersama bekascpegwai tinggi ATM...BIASA LA anwar mempunyai kelebihan memukau....psikik org putih kata...kias2 Anwar tahu masalah diperairan Sabah...tut2 peg ATM PENCEN MASUK PKR DLM bulan 2...

General pencen mungkin terlepas cakap...biase le dgn kwan2...sembang2 rupenya dipuji sikit habis dceritanya....

skrg ni harap Peg ATM PNCEN cover line la....namun sekali lg Allah Syg Malaysia...

semoga Allah melindungi Malaysia...

Sy ingin mencadangkn agar semua wartawan dn pemberita membawa senaskhah Al Quran...dan serahkn kpd DSAI agar dia menjawab...soalan wartawan...dgn menjunjung dn meletak tgn diatas Al quran semasa menjawab....takut sumpah..kalu tk ada wuduk suruh dia ambik wuduk...

Pastikn wartawan jika wanita bertudung dan suci dr manakala lelaki...cqm biasa amik wuduk....

Kita tgk...jika ada sidang media pastikan pentas tersebutada Al Qursn sewaktu DSAI BERCAKAP....dan pastikn tgn di Atas Quran tersebut

Anonymous said...

Jangan tunggu pengganas tu bunuh lebih banyak lagi...Hantar je tentera elit Malaysia...