Saturday, March 2, 2013

NAJIB WAJIB MENILAI SEMULA 'ANALISIS MORON' MENTERI KDN CKMM !


perhatikan kronologi 2 insiden di bawah yang membabitkan maruah dan nyawa rakyat malaysia.

insiden pertama tatkala rakyat malaysia sedang menyambut ambang merdeka tahun lepas.

kerismudin ckmm kata tiada insiden berlaku pada malam tersebut sedangkan para blogers sudah ganyang perbuatan segelintir penyokong pakatan yang cuba membawa bendera baru dan memberakkan foto perdana menteri.

bagaimana seorang menteri kdn boleh mengeluarkan kenyataan yang begitu kontra dengan apa yang berlaku di malam tersebut ?

adakah kerismudin ckmm ini main hantam keromo bercakap dengan alasan asal ada jawapan ?

insiden ke 2 berlaku semalam iaitu dalam tragedi lahad datu.

dilaporkan oleh bernama dalam artikel terbaru kronologi lahad datu, kerismudin  ckmm mendakwa penyangak yang menceroboh itu BUKAN PENGGANAS SEDANGKAN NELAYAN SUDAH MEMBUAT LAPORAN POLIS TERHADAP KEMASUKAN MEREKA BERPAKAIAN ALA TENTERA DAN MEMBAWA SENJATA API !

LIHAT PADA KRONOLOGI TARIKH YANG DIMERAHKAN..

walaupun laporan polis dibuat oleh nelayan pada 11 februari mendakwa ada kumpulan membawa senjata, si kerismudin ckmm  ni boleh selamba keluarkan kenyataan pada 16 februari mendakwa mereka bukan pengganas !

wei kerismudin, 100 lelaki berpakaian ala tentera bawak senjata tu pelancong ke ?

wei kerismudin, 100 lelaki berpakaian ala tentera bawak senjata tu peruncit ke ?

lihat kronologi bernama di bawah !


KUALA LUMPUR: Berikut adalah kronologi pencerobohan kumpulan bersenjata dari selatan Filipina;
9 Februari – Kumpulan penceroboh memasuki perairan negara menggunakan bot pancung dan berkumpul secara berperingkat di Felda Sahabat 17, Kampung Tanduo, Lahad Datu.
11 Februari – Sebahagian daripada anggota kumpulan itu dikesan sekumpulan nelayan tempatan pada waktu malam dan nelayan tersebut membuat laporan polis mengenai lebih 100 lelaki berpakaian ala tentera dan bersenjata api berkampung di Kampung Tandou.
12 Februari – Kumpulan itu dikenal pasti berpecah di beberapa lokasi di kampung itu iaitu di kawasan sungai bakau kampung itu, sebuah surau di kampung itu dan rumah Ahmad Malandi atau dikenali Mad bon.
14 Februari – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, kerajaan Malaysia akan melakukan yang terbaik termasuk melalui perundingan, bagi menangani isu pencerobohan tersebut sebelum mengusir mereka keluar dari kawasan itu.
14 Feb – Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, polis telah mengenal pasti kumpulan warga Filipina yang mendarat di pesisir pantai Lahad Datu, Sabah sebagai pewaris berketurunan ‘Raja Sulu’ dari Selatan Filipina.
Ismail berkata, kumpulan terbabit menuntut mereka dikenali sebagai Askar Diraja Kesultanan Sulu dan mereka tidak mahu rakyatnya berketurunan Sulu dihantar pulang ke negara asal.
Ismail berkata, rundingan dengan pihak bersenjata masih dijalankan bagi mencari jalan penyelesaian yang terbaik tanpa melibatkan pertumpahan darah.
14 Februari – Laporan memetik salah seorang anggota tentera Filipina yang merupakan pengikut setia Raja Muda Sulu, Raja Muda Azzimudie Kiram sebagai berkata kedatangan kumpulan tersebut selepas mendapat jemputan pihak pembangkang untuk membincangkan isu tanah di Sabah.
16 Februari – Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengesahkan kumpulan tersebut bukan kumpulan militan atau pengganas sebaliknya penyokong kuat ‘Kesultanan Sulu’ dan menegaskan situasi di Kampung Tanduo adalah terkawal.
Kumpulan itu yang mahu dikenali sebagai ‘Askar Diraja Kesultanan Sulu’antara lain menuntut Sabah dikembalikan ke wilayah kesultanan Sulu, kerana sebelum ia diambil British ia di bawah kerajaan Sulu.
18 Februari – Hishammuddin berkata, kerajaan Malaysia dan Filipina sentiasabekerja rapat dalam menyelesaikan konflik ini dan memberitahu ia akan dilakukan secara diplomasi tanpa sebarang pertumpahan darah.
24 Februari – Kerajaan Filipina menghantar sebuah kapal dalam misi kemanusiaan untuk membawa pulang kumpulan 180 anggota termasuk 30 pengawal bersenjata yang bertahan di Lahad Datu, Sabah sejak 12 Februari lalu.
26 Februari – Tempoh pengusiran mereka tamat namun rundingan masih dijalankan terhadap kumpulan penceroboh itu.
28 Februari – Kerajaan Malaysia digesa mengadakan rundingan secara terus dengan Sultan Jamalul Kiram III di Manila untuk menamatkan konflik perebutan kawasan di Lahad Datu, Sabah yang berlanjutan selama lebih tiga minggu.
Gesaan tersebut disuarakan adik bongsu Jamalul, Agbimuddin Kiram yang menegaskan hanya abangnya boleh mengarahkan kira-kira 180 ‘tentera diraja’ meninggalkan Felda Sahabat 17, Lahad Datu.
1 Mac – Pertempuran tercetus antara pasukan keselamatan dan sekumpulan kecil kumpulan penceroboh ketika kumpulan terbabit cuba keluar daripada kepungan polis di Kampung Tanduo, menyebabkan dua anggota pasukan keselamatan terkorban serta tiga lagi cedera.
Dua belas penceroboh bersenjata terbunuh. – BERNAMA



fakta ini dikuatkan lagi dengan artikel utusan yang mengesahkan kenyataan kerismudin bahawasanya mereka yang berpakaian ala tentera dan membawa senjata ini bukan pengganas.


aku tak paham bagaimana analisis dan kenyataan ini ( 16 feb mengatakan mereka bukan pengganas ) boleh keluar dari mulut seorang menteri kdn ? 

mana pergi research kamu sebelum keluarkan kenyataan ?
main hentam keromo je ke kerismudin ?

politik adalah politik. namun politik tidak memberikan kita lesen untuk menyokong sembrono aje apa yang orang politik cakap.


najib wajib memikirkan semula analisis ala moron kerismudin dan lepas pru ni tolong letakkan orang yang lebih ada AKAL untuk  mengetuai KDN !

65 comments:

Anjing said...

Sejak pemerintahan Tunku hingga Tun M...laporan perisikan Cawangan Khas dianggap terbaik dan diterima pakai sepenuhnya oleh Kerajaan...Tiba kepada Tun Lah hingga kini...laporan perisikan SB dianggap sampah...kerana Tun Lah dan DSN lebih mempercayai laporan perisikan dari MKN, Rela, JASA...inilah akibatnya. dan satu lagi...PDRM sendiri mencemburui tugas dan peranan SB...ada OCPD dan KP mempertikaikan tugas serta tanbggung jawab SB,....ada yang kata SB buat kerja tipu...inilah akibatnya.....

Anonymous said...

Asalamualaikum...
heran yew der....kitew xdew perisik maklumat kew...kew kita nih dah aman sgt smpi buleh goyang kaki....kew...kdn satu kapal ngan anwar...pru nih hisham xyah bertanding lew....wat darah mendidih jew...

Aku,Pasbuih Dan Siamang said...

sudah sampaimasanya Menteri ngaga ini berundur...sial punya menteri !!

Anonymous said...

Buat undi siapa kepimpinan negara yg perlu digugurkan dlm PRU 13 tanpa kira senioriti, kedudukan or parti politik.. undi rakyat biar rakyat tentukan pemimpin 5 tahu akan datang..

usin said...

dah lama aku sebut bahawa ada orang paling bongok tumpang tui duduk dalam kabinet. aku sampai sudah tak faham kenapa najib letak sepupu dia dalam kdn. kalaupun nk bagi peluang sepupu duduk dalam kabinet, bnyk lg kementerian yg bersesuaian. kementerian wanita contohnya. dalam kes lahat datu, sesuatu entiti pencerobohan wilayah dgn bersenjata sepatutnya dilayan sebagaimana sepatutnya. ini bukan PATI yg dtg secara haram utk mencari sesuap nasi. mereka dtg utk menuntut wilayah yg bukan wilayahnya secara bersenjata!!! KALAU BUKAN PENGGANAS, APA STATUS MEREKA WAHAI SMUDIN? kau sangat lemah, lemah, lemah dan lemah wahai menteri kdn. sgt lemah dan sgt memalukan keturunan kamu sendiri. tentu datuk dan ayah kamu malu dgn cara kamu ini. untuk lebih berintegriti, baik kamu 'resign' sekarang, tak perlu tunggu najib bubar parlimen!!!

Anonymous said...

kerismudin wajib letak jawatan ...

Anonymous said...

Kem dlm negeri antara kem penting melibatkn keselamatan negara. Jawatan yg serius. Elok sgt diberi kpd org lain yg lebih mampu. Slps PRU13 kalau BN menang elok tukarkn hisham ke kem yg lebih sesuai, seperti Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar. Sesuai sgt2.

Anonymous said...

Harap2 Ada sesiapa dapat print Dan edarkan dengan banyak petikan drp Reuters Dan Akbar Filipina mengenai penglibatan Anuar dalam kes ni Kerana penyokong penbangkang nampaknya buat2 tak tau mengenainya....

Anonymous said...

Memang setuju analisis Hisam amat ciaki,,,

Anonymous said...

jika terbukti benar kes Lahat Datu ini ada kaitan dengan ANWAR IBRAHIM.. sebagai warga Malaysia juga bekas tentera rasanya aku tak perlu meminta kebenaran MENTERI KERIS untuk berperang !
... biar la KERISMUDIN leka bermain dengan "KERIS"nya ....

Anonymous said...

Menteri KDN paling bangang dan lembab dalam sejarah tanahair. Tak layak jadi menteri waima menteri Wanita sekali pun....
Shame on u moron Hisamuddin

Neuro6 said...

Media2 Malaysia harus berhenti mengiktiraf dan menggunakan perkataan "Sultan Sulu" kerana terlalu banyak yg claimed mereka itu Sultan Sulu di Filipina sendiri dan juga di Sabah.

Tidak satu pun daripada mereka2 ini yg mengaku waris Kesultanan Sulu itu berhak menerima atau mengeluarkan duit cession yg dibayar Malaysia sejak sekian lama dan masih dipegang oleh lawyer, ini membuktikan mereka itu bukan Sultan yg sah dan memang sudah tiada yg sah. So, mulai hari ini jangan lagi gunakan perkataan "Sultan" di depan nama2 mereka ni yg mengaku mereka Sultan. Jawatan Governor pun mereka tiada dan mereka masih dibawah kerajaan Republik Filipina.



Anonymous said...

MENTERI DALAM NEGERI SEPATUTNYA DILANTIK DARI PEGAWAI POLIS ATAU PEGAWAI TENTERA.....BARU BETUL.
LANTIK RAHIM NOR SEBAGAI SENATOR DAN KEMUDIAN LANTIK DIA MENTERI DALAM NEGERI....FUUUUH MESTI "SI POLAN TU" TAK BOLEH TIDUR MALAM.

Anonymous said...

Memang betul GAP. Kenyataan yg sangat bodoh dari seorang bertaraf menteri. Perlu letak Noh Omar atau Anifah Aman sebagai menteri KDN. Nampak betapa bacul menteri ini dan tidak bersedianya tentera kita. Lagipun aku baca PGA yg jaga pada awalnya, bukan askar. Ini memberikan gambaran bahawa Filipino ni tak bahaya dan kita boleh makan punya. Memang ajal ditentukan Allah. Tapi lawan dgn lanun bukan dgn tentera asing. Lagipun mereka dah kena kepung. Mungkin kenyataan menteri bacul ni yg kata mereka bukan pengganas mempengaruhi minda pasukan keselamatan kita. Wallahualam.

Anonymous said...

Hisamuddin ni tak berkelayakan langsung memegang jawatan KDN walaupun beliau layak memegang Keris. Selayaknya tidak memegang apa-apa jawatan seperti Ketua Pemuda UMNO amat memalukan!!

Anonymous said...

ni semua pasal politik la ni...padahal ni melibatkan maruah negara. sedangkan penceroboh rumah pun kita dibenarkan "bertindak", inikan pula penceroboh negara. H2O, kau da gagal la...penakut nak mampus. Letak jawatan la hishamudin!!

Anonymous said...

Al fatihah untuk Allahyarham...

Sokong sekiranya pengkhianat negara yng membawa masuk tentera sultan Sulu menceroboh Lahad Datu seperti yng di laporkn media Filipina di tembak mati segera!

Love Malaysia.

Anonymous said...

DULU.....KINI......DAN SELAMANYA
AKU MEMANG TAK SUKA DGN HISHAMMUDIN NI......BERCAKAP PAKAI PALE LUTUT...

NAJIB HARUS PERTIMBANGKAN KEDUDUKAN MENTERI NI.......

DAU 2 ORG TERKORBAN MASIH NAK BAGI AMARAN KERAS LAGI......PUUUIII

usin said...

nak aje aku jentik telinga smudin ni. harapkan mulut je besar, otak kecik, telur kecut!!!!

Zek58 said...

Aku sokong penuh!..Lepas PRU13, Ds Najib wajib menggantikan nya dgn org lain.

Zek58 said...

Aku sokong penuh!..Lepas PRU13, Ds Najib wajib menggantikan nya dgn org lain.

Anonymous said...

Dah tak perform, apa lagi najib nak simpan dia. So far, tiada satu isu kat Malaysia ni dia dapat selesaikan. Dia memang tak layak jadi menteri walaupun di kementerian wanita.

Jijan Mali.... said...

Aku sokong apa yang GAP tulis tu. Kita rakyat Malaysia sendiri kalau bawak peluru hidup dalam poket silap haribulan kena gantung sampai mampos, ini kan pulak lanun-lanun Sulu yang datang lengkap bersenjata ke bumi Melaya. Aku harap dalam kabinet yang akan datang ni DS Nagib letak lah Menteri Amaran ni ke portfolio yang tidak boleh mendatangkan masalah kepada negara. Dia ni merupakan liabiliti kepada DS Nagib. Penat saja DS Nagib turun padang untuk mendapatkan kembali sokongan rakyat. Datang mamat ni, habis punah keyakinan rakyat dibuatnya.

Anonymous said...

TERAMAT setuju sangat. Udin ni sebenarnya seorang yang gagal. Letak kat KBS no achievement, letak kat Pendidikan hancusss... TSM terpaksa cuci taik. Harapkan mulut besar saja dan hebat mencium keris. Please Tok Jib, tolong Tok Jib. KDN memerlukan menteri dan KPN yang berani, tegas, berkarismatik dan berwibawa. We have one too many 'amaran'. Anggaplah ini satu amaran dari pengundi pulak!!!!

Anonymous said...

Apa lagi kita TUNGGU ???

TUNGGU apa lagi ???

nak TUNGGU berapa ramai lagi wira kita terkorban ???

Anonymous said...

Ah Jib Gor....
Kementerian Pembangunan Wanita kan takde menteri... Nape x ltk je hisham yg buah zakar tinggal satu tu kat situ.. Kita xleh slhkan dia sbb lembik mcm bapok hina, so letakkan dia kat tmpt sepatutnya..

Anonymous said...

Mereka bukan pengganas,tapi mereka adalah kumpulan pemberi amaran skala besar . Seperti saya bawak keris mereka hanya bawa senjata api untuk memeberi amaran semata,amaran demi amaran dan kita akan pantau dan tidak akan berkompromi malah tidak teragak-agak untuk bertindak

Anonymous said...

KDN
Kedi Dalam Negeri

Ms Pearl said...

GET RID OF HIM!
menteri yang tak BERFUNSI !
I can't imagine kalau Menteri macam gini jadi Perdana Menteri alamat la kena lalui satu lagi siri Perdana Menteri tak berguna macam PAK LAH AND THE GANG!

enough is enough!

p/s: yes im angry!

Anonymous said...

Hello pm Najib..menteri pondan ni jgnlah bagi pegang KDN..kepondanan dia ni sesuai utk kementerian wanita saja.spesis pondan ni sama celaka dgn spesis peliwat sekor tu.

Anonymous said...

memang moron tak pernah ada dalam sejarah MDN begini lembik TERFIKIR JUAGA SALAH SIAPA YANG MELANTIKNYA.

Anonymous said...

Aku pun dah loya dan meluat ni. Korang rasa dia ni masih relevan ke?

Anonymous said...

Aku cabar hisham, cium keris sekali lagi. Tapi kali ni tanpa mintak maaf. Apabila benteng keselamatan negara dicerobohi sepatutnya dipandang serius dan bukannya sekadar mengeluarkan kenyataan berunsur politik. Tak ada salahnya kalau kita bertegas. Nak berunding pun agak-agaklah. Ni dah lengkap dengan segala senjata. Fikir logiklah, takkan mereka nak menyerah diri. Zaman Chin Peng dulu, memang kita pernah buat rundingan dengan komunis. Tapi ketika itu komunis memang betul-betul lemah dan telah kehabisan sumber makanan.

Anonymous said...

Najib or BN kalau nak sokongan rakyat tolong selesaikan isu dgn segera.Rakyat biasa kedai kopi dah menyampah dengan Menteri Bapuk nih handle kes macam nie.

Semut Merah. said...

Kepada pengundi-pengundi parlimen Semberong, jatuhkan Hishamuddin dalam pilihanraya ini. Atau adakan calun bebas bagi menyatakan hasrat kita menolak menteri lembut ini. Ayuh jatuhkan.

Anonymous said...

Walau....empowerment sekali pun, sebarang keputusan melibatkan diplomatik dan strategy kena dapat restu dpd no 1. Silap langkah, bawa padah.

Though aku asalnya pun terfikir benda yg sama tapi aku mula hormat pasal strategy perlukan strategist.

Aku tak nampak antara 3 Abdul PR yg ada profesionalisma dlm hal ni kecuali Khalifa LGE yg punya strategy macam mana nak kuasai negara yg asalnya orang Melayu. Namun strategy yg dia buat bukan 100% dari dia. Tapi guideline dpd mentor LKY.

Kita bukan nakhoda. Tapi kita pendayung. Ada jerung kita tembak, ada ombak kita sama-sama harung.

parang terbang said...

pala butuh sekarang semua nak ambil tugas SB.....masa komunis dulu semua duduk dalam gua MIO,JASA lah rela la semua nak ambil.....Dari menteri hingga pegawai PDRM semua kayu ....nak nama saja.....tapi kalau ada masalah semua salah SB.....ingat semua kalau xde SB jangan harap kita nak hidup seperti sekarang....negara xkan aman seperti sekarang....MIO habis boreh je...

Anonymous said...

Menteri wanita kan kosong..
apa lagi wei?

Anonymous said...

Apa kerja APMM yg d bangga banggakan oleh jabatan Perdana Menteri, Polis merin hanya jaga sungai aja..dan kolam..tasik..Bot kecil aja tinggal, APMM semua aset Polis Merin fan Agensi lain di ambilnya..baru baru ni melawat tawau..Tentera laut Indonesia kita nampak meronda dan kapal sentiasa ada org..Apmm org tawau kata..parking aja..elok lah dasar kerajaan adakalanya meruginkan negera..Sokong salah tak sokong pun salah.. bila jadi kes macam di tawau kta nampak Polis dan tentera..meka buat apa..penguatkuasa aja ke? Apa yg di kuatkuasakan tu..tanya penduduk sabah..hairan..keselamatan Negara terleak pada Polis dan Tentera..Beri bot bebanyak pada meka buat apa.. Tangkap pun beri kat Polis..2 polis mati free dgn Menteri Bapuk sepupu pm 1 malaysia..Kini MP1M ( Mati Percuma 1 malayisa )

Anonymous said...

Najib da pekak da...sebab dia berani mansuhkan ISA dan EO tp yg dia takut nak Mansoh hanya " Rosmah Mansor " dan HishamKRISmudin ..2 ekor itu aja buat dia terduduk mcm paklah..Byk yg KDN buat tak sehaluan dgn kehendak Jabatan di bawahnya terutama PDRM. Dia apa tau..dapat maklumat dari bos jabatan tersebut, boss pun dapat maklumat dari org bawah juga..dan yg bawahntu maklumat adakalanya tak di beri sepenuhnya..sebab Yg YOKkan menteri meka berilah yg ta syok beri simpan sebab beri pun tak guna ..Perkataan Standard dia Amaran, Amaran, Amaran..insiden ini buat warga PDRM menilai Kesetiaan yang membabi buta terhadap kera jaan ini. Bayangkan 3 minggu..berunding, bayangkan anggota da stress, arahan dapat lain kejap dapat arahan lain selanag 10 minitblain lagi..makan tidur meka peduli apa, meka berinarahan di bilik hotel, mcm Sulan sulu berimkepada macai meka di lahat datu..cakap terus terang..cina apek dan orang tua pun cakap ini menteri boloh..apa jal najib sayang sama dia..Polis setia sama dia..

Anonymous said...

Sb apa itu sb..ramai sb pencen masuk pkr dan pas..lu cakap apa ni? Paklah dan dsn mana pakai sb meka guna jasa, rela, kemas, MKN, rtm, dll..sb boleh joint pakatan..lagi untung..

Anonymous said...

Kepada kerismudin kau memang menteri tahap sial orang angkat kau kerana bapa kau kalau orang tak kenang jasa bapa kau orang tak akan calon kau jadi YB. Kau layak jaga kementerian persondalan bukan KDN.

Anonymous said...

anon 12.50: ha!ha!ha! aku setuju kami tak mahu jadi rakyat MP1M. Kalau orang masuk rumah bersenjata tak ambil tindakan sibok nak berdiplomasi/berunding berhari-hari pulak tu...tapi bila rakyat dalam rumah yang bersenjata awak terus tembak tak sempat cakap apa pun. Apalah nak jadi dengan pemimpin-pemimpin bapuk ini. Sakit hati tak terkira.....

YB Raz said...

ini ler akibatnya kalau ambik menteri pendidikan suruh jaga keselamatan negara..hancur ler jawapnya.

Hishamuddin ni hanya layak jadi menteri pendidikan, pertanian ataupun seni dan kebudayaan..jiwa dia lembut, mana boleh buat kerja ganas ganas ni..

Anonymous said...

jangan diskriminasi kaum wanita... tak perlukan hisam kat kemenetrian wanita. wanita pun ada ramai calon yg lebih layak

Anonymous said...

Menteri bg kata dua tadi kepada penceroboh dlm sidang media Buletin 1.30 TV3. SERAH DIRI atau LETAK JAWATAN. Tak faham siapa yg perlu letak jawatan. Adakah maksudnya Letak senjata?.... Cuba tuan2 dengar betul2 dia sebut letak jawatan. Dia perli ke siapa2 yg berkenaan utk letak jawatan. Dlm hal ini siapa yg patut letak jawatan sebenarnya?

Anonymous said...

apahal aku ketawa pun korang kata aku sedang beri amaran


kerismudin

Anonymous said...

harap sangat agar Najib lebih memikirkan keselamatan rakyat dan menjaga hati rakyat selagi rakyat masih menyokong bn... dari menjaga hati sepupu yang xperform tu. hishamuddin mesti bertanggung jawab atas korban 2 nyawa.
jangan pasal nila setitik(sepupu) habis rosak susu sebelanga (bn)

aq berdoa agar Tun Mahathir bersuara..
aku sayang bn

Anonymous said...

Sepatutnya kes di Lahat Datu daru dulu kena tentera yang handle bukannya polis. Diaorang tu ada senjata bukannya mat rempit. Akupun tak paham la kenapa nak pertaruhkan nyawa anggota polis kita.

Anonymous said...

Buat darah up

Anonymous said...

relex...relex.kenapa lak kita nak kelahi jatuhkan hisyam cium keris ni?.dia kena menang utk kuatkan parti BN.kalau kalah hilang la 1 kerusi.bila dia dah menang,letak la jd menteri pembangunan wanita.itu aje.ini satu contoh bagaimana pembangkang nak tipu penyokong BN agar suruh hisyam cium keris berundur.maknanyer diorg dah hampir menang main saikologi ini.kita jgn tertipu.berhentilah dari.suruh dia berundur.

Anonymous said...

hoi kerismuddin .letak jawatan la!! kerismuddin bodoh ..lembab, penakut, umur je tua , apa pun tak boleh buat , kerismuddin tak ada karisma, tak ada imej , tak ada aura sebagai pemimpin ,

kenapalah bukan kerimuddin yang mampus kena peluru pengganas tu ? kalau dia yg kena ...aku belanja satu ofis makan tengahari selama seminggu !

Anonymous said...

dulu dia pegang kementerian pendidikan , apa dia buat?

la ni jadi menteri KDN , dengan nuar pun kerismuddin tak mampu buat apa2, Bersih 1..Bersih 2 , baring atas jalan hadang kenderaan Raja muda perak , rusuhan di Terengganu , dalam semua ini apa Kerismuddin buat ? apa tindakan dia ? tarak !!

menteri KDN paling bodoh dalam sejarah , menteri KDN paling memalukan , haramjadah punya menteri ...
ada ka patut dalam TV3 , live pula tu , dia kata minta penceroboh letak jawatan!! benggong ...

Anonymous said...

boleh tak aku buat solat hajat biar Hai sam mudin pecah perut ?

Anonymous said...

PM Najib - sila ujudkan Kementerian Baru khas untuk menteri KDN yang shahdu ni. Contoh dibawah

KEMENTERIAN KERIS

KEMENTERIAN AMARAN

KEMENTERIAN KAROT KAMELIA

Anonymous said...

PM Najib - sila ujudkan Kementerian Baru khas untuk menteri KDN yang shahdu ni. Contoh dibawah

KEMENTERIAN KERIS

KEMENTERIAN AMARAN

KEMENTERIAN KAROT KAMELIA

hangkedee said...

Winable Candidates 4 semborong...Top list.....jangan pisang berbuah berkali kali.

parang terbang said...

anggota SB mana masuk pembangkang?lancau.......

Anonymous said...

Aku pun dah lama sangat menyampah dengan menteri kdn ni. Bertambah sakit hati bila dia minta maaf lepas cium keris. BACUL SANGAT. Lepas tu aku tengok tindakan dia di kdn pun sangat lemah dan tak berkesan langsung. Apa pasal nak lantik dia jadi menteri wanita, bagi aku nak letakkan dia jadi calon bn pun jangan. Carilah orang lain ganti tempat dia. Aku pun nak bagi AMARAN pada najib.

Anonymous said...

Mintak najib supaya tak calonkan 3 orang ni dalam pru13 nanti

1. hisham tun hussain
2. saipudin abdullah
3. nazri aziz

Anonymous said...

belukang mane pulak ni..mulut je yg besar ternganga....hati nya kecik macam ular lidi....membobok je lebih...habuk taraaak....

Anonymous said...

Ape kata kita ramai2 poskan mesej kita ni terus ke pejabat pm..pastikan mesej kita ni sampai terus ke pm..aku memang cukup terbakar dgn perangai menteri kdn ni..bersih sampai 4..si nuar masih lepas bebas menyeringai membalun n membontot sana sini..tianchua cina sial tu x renti2 mencabar dan cube menjatuhkn imej pasukn kselamatn negara kita..musa hassan ditamatkan servis...dia ni ingat keselamatan negara ni poltik ke.memang dia ni lemah..sori la..

Anonymous said...

Mulut je besor telor takdo.

Anonymous said...

Najib, you better remove your cousin from KDN. He is the 4th idiot. I know of a movie called 3 idiots but they are all smart with their career path but the 4th is Hishamuddin who is a bloody idiot. he cannot even handle the situation. I know mati hidup kuasa Allah Ta'Alla but this is unbecoming of a menteri giving press statement without knowing the real facts.

Anonymous said...

Najib, you better remove your cousin from KDN. He is the 4th idiot. I know of a movie called 3 idiots but they are all smart with their career path but the 4th is Hishamuddin who is a bloody idiot. he cannot even handle the situation. I know mati hidup kuasa Allah Ta'Alla but this is unbecoming of a menteri giving press statement without knowing the real facts.