Thursday, March 28, 2013

HARAMKAN UMNO. FUYOO..PAKATAN RAKYAT TU HARAM KE HALAL ?



CHEGUBARD dan kuncu-kuncunya mula gelisah bila cadangan untuk mengharamkan UMNO melalui penubuhan sebuah NGO, terdedah kepada umum sebelum NGO tersebut dilancarkan pun.  NGO tersebut bakal dikenali sebagai Gabungan Haramkan UMNO.

Yang penulis katakan terdedah ialah pendekatan yang bakal digunakan untuk menjayakan matlamat tersebut (mengharamkan UMNO). Ironinya, perkara itu didedahkan sendiri oleh sebuah portal pembangkang, cari sajalah di Internet, penulis tak mahu nak beri publisiti percuma.

Ringkasnya, si badak air ini sedang berangan nak mengulangi semula peristiwa pengharaman UMNO pada 1988, tapi dia terlupa bahawa situasi pada ketika itu dan sekarang adalah jauh berbeza.  Selain dia tu sendiri tidak ada locus standi untuk bawa perkara ini ke mahkamah, pasal dia bukan ahli UMNO.

Tapi mengetahui pembangkang, adalah akalnya nanti tu.

Ahli UMNO bagaimanapun usah bimbang.  Sekarang, setiap cawangan perlu berdaftar sendiri dengan Pendaftar Pertubuhan, bukan macam dulu, semua pun dibawah tangungan UMNO selaku badan induk.

Jadi kalau anak haram ini jumpa cawangan yang bermasalah itupun, cawangan tersebut sahajalah yang diharamkan, UMNO tidak.

Selain dari itu, calon-calon UMNO dalam pilihanraya umum akan datang, bertanding atas tiket BN.. Kalau UMNO diharamkan sekali pun, ia tidak menjejaskan kedudukan BN sebagai kerajaan persekutuan mahupun negeri.

Maka itu penulis yakin bahawa usaha ini akan jadi satu lagi usaha yang sia-sia, dan penulis tidak berminat lagi untuk mengulas dengan lebih lanjut mengenainya.

Yang penulis lebih utamakan sekarang ialah membawa rakyat menilai pendekatan yang sedang digunakan pembangkang sekarang demi untuk mengatasi UMNO dengan cara kotor macam ini.  Mentang-mentang lawyer pembelit ramai dalam Pakatan, bukan main lagi ya.

Tak dapat cara pilihanraya, dia nak guna cara kotor macam ini pulak. Samalah macam kes saman Anwar ke atas seorang blogger, tak dapat tuannya, ex bini pun diseretnya sekali.

Kalau UMNO yang buat macam ini, dikatakannya politik tidak bertamadun, yang dia tu bertamadun sangatlah agaknya?

Nasihat penulis, daripada badak air ini buang masa untuk mengharamkan UMNO, adalah lebih baik dia cari jalan bagaimana nak menghalalkan Pakatan Rakyat tu.

5 tahun dah sejak ditubuhkan Anwar Ibrahim, sampai sekarang Pakatan Rakyat ini masih tidak berdaftar, nak bertanding dalam pilihanraya pun terpaksa guna lambang parti komponen masing-masing.

11 comments:

Anonymous said...

ini semua tak penting!

yang penting sekarang ialah video seks Anwar & anak beliau Nurul Izzah. macam mana kita pejuang2 UMNO nak hapuskan PR tanpa video seks? fikir logik la sikit.

Encik Mohamed.
Nasionalis Melayu

Anonymous said...

Pakatan Rakyat (Yang Haramjadah, aka Pakatan Haram @ Pakatan Haramjadah) memang tidak berminat pun utk didaftarkan krn ketiga-tiga parti anggotanya mempunyai agenda yg berbeza, mrk HANYA berpakat MENIPU RAKYAT utk ke Putrajaya.

Sekiranya niat busuk mrk ni tercapai (semoga dijauhkan dari terjadi oleh Allah swt) mrk akan istihar PERANG sesama sendiri krn perbezaan ideologi, dan hasilnya rakyat akan hidup dlm keadaan tidak aman dan negara hancur ekonomi dan huruhara.

Akhirnya jadilah Malaysia spt Iraq, Afghanistan, Mesir dan Syria skrg ni.

Anonymous said...

Harap harap Badak Air ini akan lemas dan mampus terus......Aman Negara..Selamat bangsa, agama dan negara!

Anonymous said...

ANWAR HARAMI AL JUBURI..HA..HA...HA..HA

Anonymous said...

Macam sial kata hormat pada raja- raja tapi mengapa biarkan dewan undangan negeri terbubar sendiri. Peranan Raja-raja melayu telah dilangkau dengan biadapnya. Pembukaannya beradat, pembubarannya biarlah sama. Macamana nak suruh rakyat hormatkan sultan sedangkan pemimpin Melayu sendiri tak tahu adat.

Anonymous said...

nak haramkan umno? hahahahaha..
aku tak sabar la nak tumbangkan pas kat shah alam ni..

bendera banyak bulan banyak di pasang kat sensyen 4, pastu bila mbsa rampas atau turunkan mengamuk sakan..

tapi dia lupa, yang memerintah dia (pas dap pkr), itu pun dia nak lawan..apa lagi kalau kerajaan bn..

betul ka?

Anonymous said...

1 pkara yg sy trtanya2,munkin org lain pun sama(kecuali yg myokong pekatan rabak atau pencandu kunyit /temberang/gula2 mr y),adakah punahsihat pGr tu ahli parti pGr?

Anonymous said...

PAKATAN HARAM TAK LAYAK BERCAKAP TENTANG NAK MENGHARAMKAN PARTI ORG LAIN. TENGOK CERMIN DULU.. MUKA PENUH SOPAK ADA HATI NAK PERBETULKAN ORG.. CITTT PORAH!!!

Anonymous said...

CigkuBart ni termasuk dlm spesis makhluk buduh lagi bebal..!
Mengapa ye dlm PgayR semua makhluknya tak ada otak?

Anonymous said...

CikuBert ni bertanding di mana pun akan kalah!

Pekong Pondan said...

What do a homosexual know about economi? Only to bribe stupid monkeys.

Anwar only know how to put his tube into young boys ahitta hole...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang