Monday, March 25, 2013

MONETARY AUTHORITY OF SINGAPORE MALUKAN STRAITS TIMES DAN PARA PEMFITNAH !



Singapore Straits Times clarifies to overturn its sense of guilt on the ‘Sting video’ alleging corruption by chief minister of Sarawak.



  1. This allegation had drawn a strong response from the MAS (Monetary Authority of Singaporeon Thursday night.



  1. MAS remarked that the allegation is simply false, untrue. Singapore has to present time provided fully information by Malaysiafor tax purposes.

The video, which has attracted 300,000 YouTube viewers since posted on Monday and produced by London-based NGO Global Witness. 



  1. Opposition politicians so far has been abusing Chief Minister of Sarawak Tan Sri Taib Mahmud, accusing him of corruption and nepotism.



However, didn’t Opposition realise or stupidly ignorant, that their coalitions have proved no better? Corruptions, scandals, abnormal sexuality, cronyism and nepotism, slanders, lies are all committed by Oppositions. 



4.  Mr Taib dismissed the allegation as an attempt to frame him.

We can see how mild of Mr Taib to utter “It’s a bit naughty of them,” he said.



He should not call these video-makers against him with such expressions. He should be fiercer by labelling them malicious liars’ members of organization.



H.S.




4 comments:

Unknown said...

Nama-nama kedua peguam pemfitnah yang menaikkan video ‘sting’ ialah:

1. Alvin Chong
2. Huang Lung Ong.

3. Video yang dinaikkan berasingan berlandaskan di London, kumpulan Global Witness menerangkan fasal tanah teduh di Sarawak membabitkan pengelibatan Tan Sri Taib Mahmud dan sekeluarga, adalah sebahagian daripada video klip yang di keluarkan melalui berita Al-Jazeera Selasa kelmarin.

4. AAS (Advocates’ Association of Sarawak) melampirkan komplen terhadap kedua peguam itu kepada polis di Kuching pada hari Khamis, mengikut laporan Malaysian Insider.

5. Di dalam 16 minit video juga menuduh Tan Sri Taib dan sekeluarga menyembunyikan keuntungan haram mereka di Singapura.

6. Monetary Authority of Singapore (MAS) dan Kementrian Kewangan pada hari Khamis menentang penuduhan fitnah kedua peguam itu adalah palsu belaka.

Anonymous said...

kenapa singapore sgt berminat jaga tepi kain Malaysia.. mesti ada sebab .. ada hati ker nak ambik Malaysia...

Anonymous said...

INI LAH KEBEBASAN BERSUARA ALA PAKATAN RANJANG aka PR DAN STRAITS TIMES SINGAPURA!

KEBEBASAN MENFITNAH!!!

TABIAT PARA BANGSAT!!!

Unknown said...

1. Pada tarikh 26 February, 2013 wartwan Teo Cheng Wee bangsat ada menulis di dalam artikelnya di akhbar Straits Times Singapura juga, menghina kedudukan Tan Sri Taib. Aku masih simpan lagi artikel ini.

2. Dalam laporan demonstrasi pembangkang, mereka menggelar ‘cabut si rambut putih’ atau “ba diao bai mao” dalam bahasa Mandarin. Terlalu kurang ajar si cina-cina bangsat yang sudah tidak sedar diri. Diberi warganegara tinggal di Sarawak beberapa generasi, sudah tak harus di beri kebaikan. Bahasa Mandarin yang mereka dapat belajar digunakan kesat untuk menghentam ketua Negara mereka. Masyarakat sial dalam dunia. Si bangsat wartawan Teo Cheng Wee ini mengkeritik kenapa Sarawak adalah Negara yang termiskin disebalik kekayaan hasil asli Negara.

3. Wartawan ini masih menghentam lagi bahwa pembangkang akan mendedahkan tentang kes perceraian anaknya Mahmud Abu Bekir tahun lepas. Bekas isteri Datuk Seri Mahmud, mendesak sebanyak RM 400 juta penyelesaian perceraian, meminta kerugaian dari harta D S Mahmud RM 700 juta di dalam 11 bank di luar Negara.

4. Seorang pegawai pekerja dari Maybank memeriksa D S Mahmud meminta tuntutan harga RM 780,000 kredit kad beliau selama 7 bulan.

Wartawan keparat ini patut dihukum kerana menghasut fikiran rakyat Malaysia dan menaikkan perkauman cina membenci KM Sarawak. Jabatan Immiresyen Sarawak harus tangkap Teo Cheng Wee atau jangan benarkan dia masuk ke Sarawak atau Malaysia.