Tuesday, March 19, 2013

PENGGANAS KIRAM TAJAAN ANWAR MULA PANIK..


Menyedari jumlah lanun Sulu yang semakin berkurangan dibantai pasukan keselamatan Malaysia, Jamalul Kiram III yang masih bercakap besar bagi menunjukkan kononnya dia seorang sultan yang berdaulat telah 'menarik balik gencatan senjata' sebelah pihak yang diumumkannya beberapa hari lepas. Sebaliknya berita yang mengatakan 10,000 lanun Sulu yang sudah berada di Sabah semenjak 7 bulan lalu, telah dijadikan sebagai modal untuk menggertak kerajaan serta rakyat Malaysia.

Yang menariknya, 10,000 lanun Sulu yang dikatakan sudah berada di Sabah semenjak 7 bulan lalu hanya menunggu bantuan daripada tentera-tentera Amerika Syarikat untuk menawan Sabah.

Sebuah kapal perang Amerika Syarikat yang tersangkut di terumbu di Laut Sulu, telah dimusnahkan beberapa hari lepas. Beberapa persoalan berhubung pemilikan persenjataan yang lebih baik di kalangan lanun-lanun Sulu itu, jelas sekali merujuk kepada pendalangan beberapa pihak yang membiayai dari segi kewangan mahupun logistik kepada lanun-lanun Sulu tersebut.

Dari segi sejarah, keluarga Kiram adalah pembunuh Bangsamoro yang paling utama apabila datuk kepada Jamalul Kiram III membenarkan tentera Amerika Syarikat membunuh lebih 40,000 orang Sulu termasuklah wanita dan kanak-kanak sewaktu Amerika Syarikat menjadi penjajah Filipina.

Walaupun kebanyakan daripada cakap-cakap besar Jamalul Kiram III tidak mempunyai bukti, tetapi yang pastinya pasukan keselamatan Malaysia tidak akan memandang mudah dan kemudian mengeluarkan kenyataan, 'JANGAN DENGAR KHABAR-KHABAR ANGIN' atau 'MEREKA BUKAN PENGGANAS'.

Sebaliknya pasukan keselamatan Malaysia akan melakukan penggempuran hebat seandainya lanun-lanun Sulu itu cuba mengganggu gugat mana-mana wilayah negara ini. Malaysia sudah memberikan peluang kepada lanun-lanun Sulu itu untuk menyerah dan meletakkan senjata serta berundur keluar dari Sabah dengan aman tetapi mereka pula menganggap, tolak ansur yang diberikan oleh Kerajaan Malaysia sebagai satu kelemahan.

Nah, apabila Malaysia mulai bertindak, tindakan  yang diambil pula dikatakan keganasan.

Sesuatu yang barangkali tidak difahami olehh lanun-lanun Sulu itu ialah, SELURUH RAKYAT MALAYSIA kecuali segelintir yang menjilat jubur Anwar Ibrahim dan DAP, memberi sepenuh keyakinan dan kepercayaan kepada keupayaan pasukan keselamatan Malaysia dari semua cabang dan unit. Seluruh rakyat Malaysia kecuali segelintir yang menjilat jubur Anwar Ibrahim dan DAP, berdiri teguh menyokong pasukan keselamatan Malaysia dalam menghadapi kebiadapan dan kekurangajaran lanun-lanun Sulu itu.

TFK

6 comments:

Unknown said...

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

http://www.youtube.com/watch?v=Olo923T2HQ4

Anonymous said...

OPERASI KHAS UNTUK MENANGKAP SESIAPA DI SELURUH SABAH TANPA KAD PENGENALAN HARUH DIGERAK KAN SEGERA.

KITA PATUT MENUNJUKKAN KEPADA KIRAM BAHAWA UGUTAN DIA HANYA LAWAK BASI JIKA KITA DAPAT BUKTIKAN JUMLAH TANGKAPAN ORANG TANPA I.C ITU NANTI AMAT RENDAH.

gen2felda

Anonymous said...

harap jgn diguna pengganas sulu sebaliknya gunakanlah perkataan lanun kiram 3. Ramai rakyat malaysia keturunan sulu di sabah yg menentang pencerobohan ini turut rasa terhina bila penceroboh digelar pengganas sulu. Bimbang nanti akibat rasa kecil hati dari masyarakat keturunan sulu ini memberi impak tidak baik kepada kestabilan hubungan sesama rakyat malaysia terutama di sabah....

Anonymous said...

Namakan PENGGANAS BADIGOL KIRAM ATAU PENGGANAS BAHALOL KIRAM

Anonymous said...

Namakan PENGGANAS BADIGOL KIRAM ATAU PENGGANAS BAHALOL KIRAM

Unknown said...

jika sabah dpt dikeluarkan dari malaysia spt timor-timor, adakah perjanjian si tua yg tak dpt jadi pm malaysia akan tawarkan kiram jadi sultan dan dia jadi presiden?