Friday, March 22, 2013

SABAH TAK GOYANG, TAPI KEPALA TOTEY ANWAR YANG GOYANG !


Pengumuman Anwar untuk ‘lari’ ke Perak dalam PRU-13 dilihat sebagai bukti kegelabahannya dalam mencari tempat untuk kembali ‘bertapak’ dengan kemas.  Akhir-akhir ini, kaki Anwar tidak lagi teguh berdiri dan sering kali longlai dan terketar-ketar dalam usahanya meneruskan larian ke Putrajaya.   

Insiden Lahad Datu yang diharapkan dapat membantunya mengelak dari terus berlari nampaknya hanya menyebabkan kakinya hampir lumpuh terkena tembakan sendiri.   Langsung Anwar tidak menyangka yang insiden Lahad Datu yang dirancang begitu rapi sejak sekian lama dengan bantuan berbagai pihak boleh gagal sama sekali dalam masa yang singkat sahaja.  

Bayangkan saja yang berhadapan dengan kerajaan BN di Lahad Datu, bukan sahaja pengganas Sulu atau MNLF dengan bantuan senjata dan kewangan yang besar yang sudah tentu dibekalkan oleh pihak yang ‘besar’ juga, tetapi juga jin dan syaitan, berdasarkan apa yang didakwa oleh pengganas sendiri serta pengalaman anggota keselamatan, termasuk penduduk tempatan.   

Dengan bantuan dan sokongan yang sebegitu hebat, Anwar begitu yakin yang beliau tidak perlu menghadapi Pilihanraya tetapi hanya perlu menunggu keadaan di Sabah menjadi parah dan ramai penduduk mati sehinggakan kerajaan dipersalahkan, lalu menjadi lemah.    Seterusnya, tekanan akan dikenakan oleh kuasa besar sehinggalah akhirnya mereka masuk campur dalam urusan negara.  

Nampaknya, walaupun telah berkali-kali diberi peringatan bahawa ada Kuasa yang jauh lebih Besar segala kuasa besar di dunia, Anwar tetap memilih untuk lupa mengenaiNya.  Anwar tidak lagi berpegang kepada qada dan qadar, jauh sekali pasrah dan akur dengan ujian dan dugaan yang menimpa dirinya akibat kerap mencabar ajaran Islam yang dianggap tidak ‘bersesuaian’ dengannya.   Sehingga ke satu tahap, Anwar juga telah menolak hakikat semulajadinya.  

Justeru, Anwar nekad untuk terus mencabar takdir dan meneruskan perjalanan ke Putrajaya, dengan mencari kawasan baru.   Sumber-sumber dalaman yang kini sudah mula tersebar membawa berita yang Anwar tidak lagi yakin boleh menang di kawasan Melayu memandangkan semakin ramai yang sangsi dengan ‘kesucian’nya.   

Penolakan PAS terhadap Anwar juga semakin ketara terutama di dalam Sambutan 5 Tahun Pemerintahan PR di Pulau Pinang, di mana tiada dari pemimpin PAS yang kelihatan.   Selain Nik Aziz yang nyanyuk menaruh harapan terhadap Anwar, pemimpin PAS lain sudah tidak sanggup lagi duduk sepentas bersama Anwar.  

Oleh itu, Anwar dikatakan akan mencuba nasib kawasan majoriti Cina.  Antara yang disebut-sebut ialah Parlimen Ipoh Timur yang disandang oleh Lim Kit Siang, memandangkan Lim Kit Siang sendiri akan ‘lari’ ke Gelang Patah.  Jika benar, maka Anwar mungkin akan bertemu dengan Ahli Beliawanis MCA Pusat yang dikatakan mempunyai rekod kerja yang amat cemerlang.  

Parlimen Ipoh Timur mencatatkan pecahan kaum seperti berikut:  Melayu 13.09%, Cina 81.07%, India 5.27% dan Lain-lain 0.57%.  Pada PRU-12, Kit Siang menang dengan majoriti 21,942 undi, tetapi Bapa kepada Tokong DAP ini tetap memilih untuk ‘lari’ mungkin atas kesedaran bahawa beliau tidak membawa apa-apa jasa ke kawasan tersebut.  

Ahli politik yang berkhidmat dengan baik, bersih dan tidak bermasalah dengan pengundi di kawasannya tentu sekali tidak ingin bertukar kawasan bertanding.  Hanya ahli-ahli politik yang jelas tidak berjasa, tidak bekerja, tidak bersih dan bermasalah sahaja yang akan lari ke sana ke mari mencari tapak baru untuk terus berdiri setiap kali PRU.  

Dalam kes Anwar, beliau terpaksa mencari kawasan di mana pengundi tidak akan mempertikaikan orientasi seksnya yang mana beliau sendiri keliru dan sukar untuk menjawabnya sepertimana yang boleh dilihat sendiri dalam wawancara beliau dengan radio BFM baru-baru ini.   Dan mengikut congakan Anwar, kaum Cina dijangka tidak begitu mengambil kisah tentang masalah homoseksual atau biseksualnya.  

Lagipun, kaum Cina sehingga kini dilihat masih menaruh harapan yang tinggi kepada DAP untuk merealisasikan ketuanan Cina sepertimana yang berlaku di Pulau Pinang.   Justeru, kemungkinan yang mereka memilih Anwar adalah tinggi, kerana yang penting bagi mereka ialah Pakatan Rakyat.  Memandangkan Anwar telah pun memperhambakan diri kepada Yahudi, maka tentulah beliau juga lebih dari bersedia untuk memperhambakan diri kepada Cina serta bersedia menjanjikan apa saja, bulan bintang dan tanahair, asalkan mereka dapat meletakkan dirinya di takhta Putrajaya.  

Namun, kita percaya, walaupun majoriti pengundi Ipoh Timur mungkin tidak begitu mengambil peduli tentang kecelaruan orientasi seks wakil rakyat mereka, tetapi kita percaya mereka tetap peduli tentang kredibiliti dan integriti wakilnya.  

Tindakan ‘lari’ kawasan, sudah cukup untuk membuktikan yang wakil rakyat itu tidak mempunyai rekod yang baik sehinggakan telah ditolak pengundi, walaupun di tempat yang paling selamat baginya sebelum ini.    

Logik akal, sekiranya, rakyat kawasannya sendiri sudah menolaknya, sudah tentulah bodoh bagi rakyat kawasan lain pula untuk mengundinya.   Pandangan penulis, mungkin lebih baik Anwar bertanding di Filipina saja, untung nasib dapat menggantikan Sultan Sulu tanpa bertanding.  

29 comments:

Anonymous said...

PR yakin diaorang akan mng pru13.. jd diaorang letakkan kit siang di johor dan anwar di perak...nk tambah kerusi tu...permatang pauh dia yakin boleh menang...anwar dan kit siang winnable candidate...

PUTRA MERDEKA said...

MANA LA LU DAPAT VIDEO NI BRO...
WAKAKAKAAKKAKA

Anonymous said...

itu bukan takut...bro..tp strategi...ha..ha..biar puak BN pening...kah..kah..

Anonymous said...

LAST MINIT ANWAR U TURN. BERTANDING P.PAUH SETELAH MUSUH KLUAR DARI P.PAUH.


MCM dulu2...tu..

tp kalu betul.anwar beryanding kwsn cina majority...lepas pru 13 Anwar bertukar wajah menjadi lebih Chimpeng ...bersediaLAH Melayu PKR DAN PAS UTK MATI KRN CHIMPENG...

KUASA=Politik
Politik= Kuasa

Pekong Pondan said...

Anwar play aiskrim with Nur Misuari. Nur Misuari tell Kiram the fucked that it is dung to rule only over wet-land, so he must makan some Sabah land. Kiram send his semi-homo with AK47 to murder some good policemen who have families with children.

Who is the root of all evil?

Anwar did it in the shitta hole..., shitta hole..., shitta hole...
Anwar did it in the shitta hole..., in Saifuls pretty buttock.

(Song: The three little pigs, check youtube)

Pig 1: Anwar Ibrahim
Pig 2: Lim Guan Eng
Pig 3: Hadi Awang

Anonymous said...

aYOO, Ayooo, bang Anwar Bin Ibrahim aka BABI memang bersahabat dengan Iblis dalam menyesatkan umat manusia, eloklah semua rakyat menolak manusia jijik yang tak tahu malu dan tak sedar diri ini. Alangkah indah kalau semua penyokong tegar BABI berkote bengkok ini insaf dan bebas daripada pengaruh sihir sang penyembah Iblis ini. Maka tinggallah dia bersama keluarga anugerah Tuhannya terkontang kanteng memakan bangkai. Akhirnya mati dalam keadaan sehina-hinanya.

Anonymous said...

AnuGay dah tau rakyat Pmtg Pauh akan tolak dia ke longkang kalau dia masih lagi nak bertanding di situ!
Utk mengelakkan kemaluannya menjadi amat besar dia kena lari ke kawasan baru yg bukan Melayu..
Dia tau org2 Melayu akan menolak peliwat, pengkhianat, pelanggan pelacur, pembohong, penipu dan kaki auta! semua tu ada pada AnuGay!
Awal2 lagi dia cabut takut kalah & tak de chance nak jadi PM.. kekekeke!
RAKYAT WAJIB TOLAK PELIWAT YG BERANGAN-ANGAN NAK JADI PEMIMPIN!!

Anonymous said...

Dia manusia paling hina yg pernah lahir di bumi Malaysia!
Kita wajib tamatkan riwayat politiknya buat selama-lamanya.
Hantar dia ke Kepulauan Sulu!

Anonymous said...

aku x akan undi geng peliwat pada PRU13 nanti!

Anonymous said...

Demi agama,bangsa & negara marilah kita sama2 hapuskan peliwat,penipu & pengkhianat ini dari bumi M'sia!!!!!

celana biru said...

Ke mana anwar lari, dia akan tetap dibayangi dosanya meliwat, janji kosong, temberangnya, kisah-kisah Lahat Datu dll.
Percayalah cina DAP tak akan gemar diwakili anwar. Mereka pun tahu jijik.

Anonymous said...

Aku tambah..dia Jadi chimpengzi....hahahaha...

Anonymous said...

http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

bong dom said...

MANA LA LU DAPAT VIDEO NI BRO...
WAKAKAKAAKKAKA



http://tunhisyamuddin.blogspot.com/

Anonymous said...

Sabah tak goyang, tapi aljuburi babi tua reput a.k.a anuggerah tuhan celup laknatullah terkutuk yg akan rebah dan mengelupur.

Anonymous said...

agak2nya lah..berani tak Najib bertanding luar dari kawasan Pekan tuh????? rasanya tak berani seperti Anuwar Ibrahim....sebabnya dah banyak kali terbukti bacul si Najibtuya ...

Anonymous said...

......biasala bro...dasar hipokrit....bacul....Najib sudah bersumpah laknat dia tak terlibat dgn kes Altantuya, Anwar tak berani,sebaliknya nak saman sesiapa yg berani tanya atau dedahkan dia mmg dh rosak.......pikir2la bro......

Anonymous said...

ANWAR DAH TAK ADA TEMPAT SELAMAT DAH...PERGILAH LARI BELAKANG RUMAH NIK AZIZ DAN BERSEMBUNYILAH KAMU DUA EKOR DIPERDU BULOH KERANA DI SITU LEBIH SELAMAT DAN SESUAI UNTUK HABITAT KAMU DUA EKOR NIH.

Anonymous said...

tempat yang selamat untuk nya hanyalah belakang rumah NICKY AJIS SI WALI SELIPAR DARI SERAMBI MEKKAH.

Anonymous said...

Aku benci pkr

Anonymous said...

Aku lagi-lagilah benci PKR......menyesal naik Yamaha 100 bawak bendera PKR tahun 1997 kat KESAS highway.....

Anonymous said...

anuwar manusia durjana! ☻

Anonymous said...

TAHNIAH IPOH TIMUR KRN KEMUNGKINAN BAKAL WAKIL KAMU ADALAH PELIWAT. BAIKLAH KAMU PREPARE JAGA BONTOT ANAK2 LELAKI KAMU SEMUA JGN NANTI KAMU TERPAKSA GADAI UTK DISUNTUT OLEH ANWAR NI.

Anonymous said...

Sama la aku pun menyesai bwk bendera pas naik moto kriss masa tahun 98 dulu kat aloq setaq.... Adoi.... Tobat tak buat dah.... Kah3.... Pi mampos la pas....... SESAT......

Anonymous said...

Aku pun menyesai gak bawak bendera pas ngan bendera keadilan naik moto kriss masa tahun 98 dulu kat aloq setaq.... tobat tak buat dah... Kah3... Pas sudah SESAT.... Hhaarrkkhhttuuiii....... Pi mampos pas.....

Anonymous said...

Anwar ibrahim memang BANGSAT...!!!!!

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Anwar dah tak releven lagi.
PR dah hancur.
Sesiapa memgundi mereka dia dah ketinggalan zaman.

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Anwar dah tak releven lagi.
PR dah hancur.
Sesiapa memgundi mereka dia dah ketinggalan zaman.

Anonymous said...

Cikgu"S"said:
Anwar dah tak releven lagi.
PR dah hancur.
Sesiapa memgundi mereka dia dah ketinggalan zaman.