Monday, April 15, 2013

ARTIKEL TUN M PENDEK AJE, TAPI SUDAH BIKIN SINGAPORE HATI PANAS !


Singapore Straits Times complained about Dr Tun Mahathir’s comments.


The writer and the vetter for this newspaper definitely harboured some motives for publishing Dr Tun Mahathir’s article.



  • To rise political awakening to PAP politicians in Singapore and suppress Umno’s influence on Malays in the republic.
  • To alert DAP and other Opposition supporters that they must strengthen their trust by voting DAP or PKR or PAS.
  • To raise high hopes for DAP,PKR and PAS politicians gaining big victory easily in the GE 13.
  • To instigate MCA and non-MCA Chinese further hatred for Umno.
  • To push all Chinese voters in Singapore to retaliate by voting for DAP.
  • To overturn PM Najib’s national policy 1 Malaysia.
  • To inculcate strong hatred for Dr Tun Mahathir’s campaign to Singaporean readers.  

There are 400,000 Malaysian voters in Singapore. Hence, Opposition calculate that effort by SST and other media in the republic deserve strong impact on Opposition’s side. That is the main reason why almost all the articles on Malaysia Correspondence published in SST reflect the defamation and backbiting themes on BN government.

H.S.     

10 comments:

Anonymous said...

Cina Singapore memang mengharap sangat Cina di Malaysia dapat berkuasa macam depa kat Singapore dimana Melayu dipingirkan dalam segala2nya. Melayu hanya mampu duduk di rumah2 pangsa manakala orang Cina Singapore duduk di kondo2 bernilai berjuta2 dolar.Melayu Singapore berbanga kerana bertutur dalam bahasa Inggeris dan lupa akan asal usul mereka sebagai bangsa Melayu yang bermaruah. Jadi inilah yang dimahukan oleh orang2 Cina dan pemimpin Cina Singapore. Mereka sakit hati dan tak rela melihat bangsa Melayu maju dan mereka mengharapkan mereka terus merempat macam di zaman penjajah dahulu.Apakah ini yang dikehendaki oleh kalangan Melayu dalam parti2 PKR dan PAS sekarang?

Anonymous said...

One has to think deep outside the box as to what might be the outcome of this political game which in time will incur loses to the Malays.
Say if the PR won the PRU13 (mostly dominant by DAP),is it possible that PAP(Singapore)would suggest to to join Malaysia again,If that is the case,What would happen when these coalition filled our parliment,they will voiced out and surely out goes the Malay.
So think seriously the futre might not be yours.

Anonymous said...

bukan rahsia israel menggunakan singapork sebagai agen menghancurkan malaysia melalui parti mata dajjal dan parti roket pembawa virus kebencian cina kepada melayu.

untuk kitty siang, gelang patah akan menoktahkan karier politik kau..

gen2felda

Anonymous said...

beza cina singapork adalah mereka buang bahasa ibunda dan tukar kepada western language and life style.

cina malaysia pertahan bahasa ibunda dan tidak mahu hantar anak sekolah kebangsaan. Malah tak mahu lalui peperiksaan SPM dan mahu peperiksaan dari aliran cina sahaja.

Dan kepada abang Mamat Musa, the YDP Agong is the final say whether singapork can rejoint malaysia..I believe it's impossible.

gen2felda

Anonymous said...

China boleh try la...melayu singapore lembek nk mampos bole la...

Anonymous said...

Bahasa Rasmi Singapura masih Bahasa Melayu...

Anonymous said...

Mamak fikiran kuno dan fanatik. Malaysia sudah Merdeka 55 tahun lagi anggap kaum sendiri masih kurang upaya perlu banyak bantuan. Tapi anak dia paling upaya......Hehehe

Anonymous said...

Dominating Malaysia is just part of the Greater Singapore strategy.

When this happens, Malaysia shall self destruct.

Singapore is desperate, their population is exploding and they need more land soon, and taking over Malaysia is the most suitable solution.

Anonymous said...

Selama lamanya anti sikap sombong Cina Singapura yang merasakan diri besar! Tapi salah siapa? Nenek moyang kita dahululah yang tidak bersatu padu dan berebutan sesama sendiri. Akibatnya tanah air kita dirampas British dan kini dikuasai pendatang dari Tongsan. Sekarang selepas baru 56 tahun merdeka orang Melayu sudah mula hendak mengulangi kesilapnan kesilapan datuk, nenak dan moyang. Malah ada sanggup dipergunakan oleh keturan Tongsan untuk melemahkan kekuasaan Melayu!

Unknown said...

Laporan ringkas dari Straits Times Singapura pada hari Ahad, 14 April 2013.

Zakir Hussain melaporkan bahwa sebahagian dari 24 halaman manifesto ialah

• Memberi percuma 10 cubic meter air untuk semua rumah setiap bulan, cukai hartanah rendah bagi orang miskin dan kaum pertengahan.

• Memelihara tanah reserve orang Melayu dan perladangan percuma kepada orang miskin semua bangsa. (Ini bermakna bangsa lain yang tiada tanah akan diberi tanah percuma.)

• Kata beruk tua Lim Kit Sial, Johor akan bebas dari jenayah dan rasuah.

Ramai orang boleh meniru buat manifesto, tetapi, bolehkah Pakatan Ranap menunaikan semua janji-janji mereka ? Sedangkan di Selangor, di Kedah, di Kelantan, di Pulau Pinang, ramai penduduk di negeri pemerintahan Pakatan Ranap menderita kerana kesusahan mendapatkan air, tidak ada air bersih dan pergondolan hutan hutan simpanan terjual kepada pembangun swasta. Harga perumahan untuk orang Melayu terlalu tinggi.
Bolehkah Pakatan Ranap dipercayai?

Cuba fahamkan dalam-dalam tanah adalah hak abadi, wasiat penghuni asal, yang diwariskan kepada anak cucu penghuni tanah akan diberi percuma kepada semua bangsa. Bermakna orang miskin bangsa lain boleh diberi tanah percuma, dengan mudah mereka dapat tanah. Bukankah ini ‘sistem komunis’ Lim Kit Sial?
Lepas itu orang yang miskin tentu mahu jual tanah kepada orang kaya seperti bangsa mereka yang bukan Melayu.

Siapa yang beruntung dan siapa yang menanggong rugi? Siapa pemimpin yang pandai kelentong dan pemimpin mana yang kena kelentong? Bukankah si sang peliwat dan PAShit? N. Ajis bodoh? Yang tukang kelentong adalah Lim Kit Sial, n Aljuburi dan kuncu-kuncu gangster mereka.
Mana pergi hak keistimewaan bumiputera, pribumi, oranag asli dan kaum ethnik di Sabah dan Sarawak? Ini yang mahu dihapuskan ? Tidak pun di berikan perhatian dan dicatitkan dalam manifesto.


Bukankah pemimpin Pakatan Ranap yang banyak rasuah ?
Bukankah pemimpin Pakatan Ranap yang terlibat dalam jenayah penipuan dan homoseksual ?
Pengundi Lim Kit Sial semuanya adalah gangster yang tinggal diJohor.
Kenapa tidak disebut ?

Pemimpin Pembangkang Keparat Rasuah Berselimut Tahi Babi.
Aljuburi berkhayal mahu jadi Perdana Menteri Homoseksual.