Monday, April 15, 2013

FOTO POK NIK TERGOLEK, ULANGAN LAWAK FOTO AIR MATA BOYA 2008 !


di atas adalah foto pelakon nik ajis.

dalam skrin shot ke 32, telah diminta oleh penerbit bahawa watak pok nik ini perlu dipapah.

dalam shot itu juga kehendak penerbit yang mahukan proses mengembalikan kesedihan kepada pok nik perlu di highlight kan.

foto ini dikatakan perlu wajib tayang untuk mendatangkan perasaan sedih penonton kepada nik ajis.

dengan efek dan foto sedih ini, diharapkan agar penonton dapat memenuhi panggung wayang bagi melihat kesudahan filem gampangan pas yang selama ini berjaya menutuh sesat kan pemikiran umat islam di malaysia.

dulu pada pru 2008, foto pok nik tengah nangis keluar air mata buaya dikeluarkan oleh penerbit bagi mendatangkan rasa sedih penyokong kepada pok nik..

foto air mata boya itu sedikit sebanyak telah mempengaruhi sentimen pengundi.

namun setelah 5 tahun dan kepelbagaian onar yang dilakukan oleh pok nik, pengkritik filem merasakan foto terbaru pok nik tergolek ini adalah lakonan slapstik yang meloyakan dan boleh memuntahkan !

foto tergolek ini laksana filem aksi alien campur raksasa menentang sekumpulan ikan piranha yang cuba dinampakkan sebagai serius, tapi sebenarnya macam gampang !

penonton diajak untuk bersedih, tapi sayang proses pemulihan imej ini ternyata gagal.

foto ini layak dikategorikan sebagai gagal dan memperbodohkan IQ audience.

untung penerbit tidak setimpal dengan kutipan panggung.

hadirin yang telah menonton filem slapstik ini didapati kebanyakannya telah keluar panggung lebih awal.

di panggung TGV, ada penonton yang termuntah.
ada yang menghantuk kepala kat tong sampah.
ada yang meraung kegilaan..
ada yang menjerit..

hampir kesemua penonton filem pok nik tegolek ini histeria sejurus sahaja foto dan shot ke 32 watak pok nik tergolek dikeluarkan..

beberapa pengulas dan pengkritik filem sebenarnya mahukan suasana dan kesan dramatik lakonan pok nik yang original dan nampak jujur lagi tulen.

pada pandangan pengkritik filem terkenal, james gap cameron dalam kenyataan nya ada menyebut, watak pok nik akan lebih berkesan sekiranya watak tua kutuk ini dimatikan terus.

hmmmm...

30 comments:

Anonymous said...

tunggu lah kau admin balasan Allah itu pasti.

Jokiden NS said...

Ish..ish.. ingatkan betul-betul rupanya sandiwaralah ye.. tertipu den..

Anonymous said...

Dunia kata pegi
kubur kata mari
tapi nak bertanding lagi

Hamzah Junior said...

buwekkkkkkk!!!! (muntah hijau)

Anonymous said...

Siannya nik aziz....tak sanggup aku tgk keadaan dia....drpd dia menanggung azab mcm ni..lebih baik dia mati....

Anonymous said...

Pendapat aku gap,
Tak boleh under estimate diorg ni. Terus terang aku cakap, aku buat survey dlm keluarga aku drp pakcik makcik ke sepupu sepapat.

Daripada 187 orang sedara aku, percaya tak kalau aku kata 18 org akan undi bn?

Cuba kau tgk kat shah alam ni, poster sapa paling banyak? Walaupun aku tau poster tak boleh melambangkan kekuatan sesuatu parti tapi kita cuba tengok betapa consistent pas pasang bendera.

Cuba kau tgk di seksyen 2, 3, 4, 18 dan seksyen 17.

Tengok betapa consistent mereka memasang bendera. Bila aku tanya pdm, jawapan mereka senang...tunggu sampai 20 april baru perang poster start..

Ntah la gap..kalau tgk bakal calon di selangor ni..yg leak..namanama mereka kebanyakkannya bukan winnable candidate..kalau ezam bertanding di dun shah alam...adakau org umno akan undi dia selepas apa yg dia buat masa 1999?

Aku confirm takkan undi dia..aku akan rosakkan undi..terus terang bro..kau boleh tanya kebanyakkan org kat shah alam pasal ezam..zul nordin pulak pada aku dia baru flip..belum flop..cuma kena hati hati..jgn dia flop pulak ke sana nanti kalau dia menang..

Mcm aku kata tadi, jgn underestimate puak pas ni..

Anonymous said...

Mula2 YAB Azizan jatuh di Pejabat PKR dan diikuti dengan YAB Nik Aziz pula terpakasa didokong. Bagi saya ia bukan satu lakonan tetapi lebih kepada petunjuk Allah SWT. Kedua2 individu tersebut adalah pemimpin2 kanan PAS yang lanjut usia. Ia ditambah burukan dengan tahap kesihatan yang buruk dan menjadikan Hospital sebagai rumah kedua mereka. Kedua2nya masih mempunyai nafsu untuk berkuasa sedangkan semua orang tahu kudrat nereka sudah tiada lagi.

Saya yakin dikalangan penyokong2 mereka juga ada yang 'meluat' dengan kegilaan mereka untuk berkuasa. Dari segi PAS pula ternyata mereka sudah tiada lagi orang2 yang 'berwibawa' dikalangan mereka sehingga terus bergantung kepada oarang2 seperti Nik Aziz dan Azizan yang terpaksa dipimpin dan didokong.

Ahli2 PAS sendiri harus bertanya kepada diri mereka sendiri soalan: 'Bagaimana pemimpin yang terpaksa dipimpin dan didokong boleh diharapkan untuk 'memimpin' dan 'mendokong' perjuagan mereka? Wallahualam.

mtk

Anonymous said...

Dalam akhbar hari ini haji hadi awang cakap mustafa ali sakit lutut sembahyang duduk.Ulasan bodoh dan bangang oleh Presiden PAS ini,tengok video dan siasat dulu baru boleh ulas.Buat hubungan seks bukannya berdiri aje,meniarap dan baring pun boleh lakukan.Dalam video tersebut Mustafa Ali hanya meniarap dan baring.Terkena batang hidung sendiri mulalah bersilat nak spin.

Anonymous said...

Bekas MB Selangor Abu Hassan Omar difitnah buat onar dgn ipar sehingga melahirkan anak tanpa empat saksi dan video.Beliau terpaksa meletak jawatan dan karier politik beliau berakhir.Terbukti PAS tak ada integriti ,nain dengan bini orang dan main pelacur halal bagi puak PAS,haram bagi BN

celana biru said...

Kesian tengok orang tua ni. Dijulang ke sana kemari untuk berlakon. Pencacai-pencacai Pas ni tak faham ke? Bukankah orangtua tua dah uzur dan sakit? Buat apa masih diajak berlakon juga?
Zaman dia dah habis. Apa, tak ada orang lain yang boleh ganti tempat dia ke? Ini menunjukkan pelakon-pelakon yang lainnya tidaklah sebaik dia... semuanya pelakon-pelakon pacak pilihan Dap ke? Bangsat.

anjingbabi said...

Fitnah...gambar itu hanya lakonan yang diedit supaya muka nampak macam Nik Aziz...Nik Aziz sebanarnya masih sihat, kuat dan muda....siapakah pelakon sebenar dalam foto tersebut.....

Anonymous said...

kalau mcm ni adalah pemimpin UMNO mcm mana pulak agaknya sumpah seranah, caci maki, umpat keji, fitnah, ejekan dan kat nista org2 PAS ye??? aku dpt agak... mmg berbakul la sumpah seranah caci maki tu... mmg org2 PAS adalah celaka BESAR !!! aku ulang PAS mmg celaka bangsat besar... islam itu tidak pernah ade PAS tetapi yg mertabatkan islam adalah UMNO. PAS hanya hanjeng yg menyalak 25 jam !

Anonymous said...

Terkejut Kot? Dia ingat cuma kena potong reben sempena majlis pelancaran Spenda 1Malaysia Stopa...rupa2nya kena berlakon sequel filem Alien vs Pasdator. Kesiiiaannn.

Anonymous said...

Sindiran yng pedas & tajam..Pok Nik dh tua..wajiblah sakit..maka wajiblah
bertaubat.Pok Nik kena cepat keluarkan hukuman kepada STOPA. Itu yang rakyat mahukan.

Anonymous said...

Kena salahkan umno. Hiii hiii. Sebab penyokong edit lantai tempat jatuh pakai Photoshop versi pirate... sampai nik ajis konpius. Tinggi rendah....

Anonymous said...

Mcm kasar bahasa pula, tapi lebih baik kita minta baby nik ajis bersara terus dari dunia politik serta drama politik. Kalau nak award pun kita boleh tunai janji bersara. Dah tak larat dah tua pun masih masih mengaku hebat apa pok nik kuat minum ali Cafe ke.

Anonymous said...

dah tak larat nk bertanding lagi?? dulu kata klu Tun M bersara dia pun nak bersara tapi pembohong...mcm ni ke ulama cakap bohong???

jijan mali said...

Aiiii..belum apa-apa dah tergolek dog. In script mana dan act no. berapa??? KAlau nak dapat undi simpatipun, juak-juak PAS-piss-pussy ni janganlah suroh orang tua tu berlakon tergolek dog tengah-tengah orang ramai tu. Kang tergolek sungguh2 kang baru tahu...kahkahkah

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun parti "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun parti sokong kaum sesat LGBT!!!
Tolak semua calun-calun parti yang sangup nak gadaikan kalimah Allah SWT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Anonymous said...

pok nik mendapat ketulahan dari Kuasa Allah SWT.

Kakerstill said...

Nik Najis.. kau manusia yg cukup JAHAT! Jubah kau putih tapi hati kau sgt HITAM.. MEMBUSUK dgn DENDAM, DENGKI dan MAZMUMAH berlipat2 dlm nurani kau!

Org yg tidak kenal agama akan ckp kau sgt bagus.. kaulah 'ulamak', ada yg terlalu taksub dan bodoh menganggap kau mcm wali.. sedangkan wajah dan janggut putih kau itu sbg KOSMETIK yg menipu manusia, dgn wajak 'tok alim'.

Kau pura2 dgn mcm2 lakonan, kau hina Allah, hina Rasulullah, kau hina Muslimin lain yg bukan dr parti kau yg akan dijahanamkan Allah tk lama lagi.. kau hina penciptaan Tuhan yg jdkan kau bangsa Melayu campur seolah2 kau manusia GILA yg tidak berakal..tidak berkitabkan Al-Quran.

kau jatuh tergolek untuk apa? Jika kau berlakon aku doakan supaya kau akan terima balasan menipu! org mcm kau seleweng agama.. tk layak dpt syafaat Nabi. Mulut kau sgt menjelikkan dgn keceluparan..

Kalau jatuh tergolek konon mahu simpati? betapa kau tidak malu, dh uzur jgnlah jd JAHAT, jdlah insan yg mulia yg mendamaikan umat..

tp kau semakin JAHAT. Sedar diri, dudukalh di rumah buat ibadah atau menasihati org muda.. dr kau sibuk menambah point ke NERAKA!

Nik Najis.. semoga Allah melaknati mu dan menghukum mu jika engkau enggan bertaubat dan berubah diri ke jalan benar yg tidak sesatkan org lain! AMIiin!

Anonymous said...

Kalau aku lelaki yg cempung N.Ajis tu dah tentu aku hempas dia ke tanah!
Biar terus sakit.. tak yah nak lakon2 dah!!

Anonymous said...

Kau pun same da..

Anonymous said...

Aku rasa simpati pulak pada TGNA. Jgnlah kita keji mengeji sesama islam. Tak baiklah. Biar org keji, kita jawab berlandaskan fakta, jgn kita pun sama mengeji. Tak baik lah. Serius, kesian aku tgk beliau, tp apakan daya..aku penyokong UMNO/BN. HIDUP BN!

Aliffnajmi said...

Ketakutan anon 8:38 ada asasnya. Dgn mata kasar mmg nampak PR begitu kuat di sngor... namun 'kekuatan' PR ini bukan pada jasa mereka pd rakyat tp adalah krn kehandalan mereka menguasai media baru utk menanam perasaan kebencian kpd pemerintah.

Tak sia2 anwar menaja beribu2 sibertrooper memburuk2kan BN. Lebih hebat lg, di atas kedunguan sebahagian rakyat sngor yg mudah percaya dgn enggan menimbangkan fakta dari 2 belah pihak, balaci2 anwar ini juga berjaya menghapuskan kemungkaran pemimpin mereka dgn memutar dan menyembunyikan fakta sbnr.

Andaikata rakyat sngor tak serik dan terus memberikan kemenangan ke-2 kpd PR pd PRU13 ni, bermakna rakyat sngor mengundi dgn mengikut perasaan kebencian bukan berdasarkan keupayaan dan kredibili calon.

Anonymous said...

Kononnya hari ini Mahathir letak jawatan,esok n.ajis turut letak jawatan.Inilah seorang munafik perosak agama suci Islam.Dia akan tetap jadi pemimpin walau pun terpaksa pakai lampin.Bagi yang ikhlas,sudah lama Allah S.W.T tunjukkan kebenaran yang dipinta.

pemerhati said...

pd aku ada 2 keadaan, 1. dia berlakon. 2. dia btl2 jatuh..ye lah lepas habis sumpah seranah..fitnah itu ini..terus jatuh..Allah baya cash!

Anonymous said...

Masa dah time ajis ooi.

Anonymous said...

DUNIA KATA PERGI DAN KUBUR MEMANGGIL....LEBIH BAIK JAGA CUCU DAN BEREHAT KAT RUMAH DARI TERUS JADI AGEN PEMECAH BELAH UMMAH DAN PEROSAK AGAMA ALLAH....KALAU TUA TUA CARA TUA KAN ITU LEBIH BAIK DAN MULIA DARI TERUS CEMUHAN UMMAH...UMUR YANG MASIH BERBAKI POK NIK JADILAH INSAN MUSLIM SEJATI YANG BOLEH DIPAYUNGI UMMAH DAN BUKAN NYA BALAK YANG TERUS MENGHIMPIT HATI.....DAN JADI PUNCA SAKIT HATI ORANG.....JADI INSAN TUA YANG DIHORMATI DAN BUKAN ORANG TUA YANG DISUMPAH SERANAH DAN DIBENCI.......ATOK AKU LAGI DIHORMATI ORANG BERBANDING NIK AZIZ........

Anonymous said...

Laaaa..malunya aku ada pemimpin yang diri sendiri tak terpimpin ada hati nak pimpin negara dan membuat keputusan2 penting mengenai dasar2 dan hala tuju negara...nik azis hanyalah seorang politikus yang lemah akal dan fizikal yang tiada keupayaan lagi utk menjadi pemimpin...buat persiapan la nk masuk kubur tu..tapi kalau umur dia panjang pun tak layak nk memimpin sebab dah betul2 dikira sbg obsolete goods..

Anonymous said...

Tpt nkor penganut sesat pas bersama ayah pin dah disediakan di neraka jahanam