Sunday, April 28, 2013

LAUTAN PENGUNDI BERSESAK DALAM CERAMAH TUN M DI PUTRAJAYA !










35 comments:

Anonymous said...

Alhamdulillah..mudah2an yg ramai datang tu adalah pengundi2 Putrajaya...

Anonymous said...

Ayahanda Tun masih power dan bertenaga. Ya Allah kau lanjutkanlah usia Tun dalam rahmatmu, perjuangannya belum selesai.

ANUAR HASHIM said...

ALHAMDULILAH . ORANG PUTRAJAYA TAK SEPERTI YANG DIGEMBAR -GEMBORKAN .kEDATANGAN PUTRA KAMBING BERSAMA PENYUSUNYA PADA JUMAAT SANGAT MENGELIRUKAN , TAK PERNAH DALAM SEJARAH WARGA PUTRAJAYA DIKELIRUKAN DENGAN HIRUK PIKUK DAN PERANGAI YANG KEKAMBINGAN SEOLAHNYA BARU KELUAR DARI KANDANG.MAAF SAYA, MAKSUDKAN KEBISINGAN YANG DIBUAT DALAM MASJID OLIH KETAKSUBAN YANG MELAMPAU OLIH PENGIKUT YANG DI IMPOT KE PUTRAJAYA .SANGAT MEMALUKAN , SEMUGA DENGAN KEMUNCULAN TUN M DAPAT MENYUCIKAN TANGGAPAN BAHAWA PUTRAJAYA AKAN DITAKLUKI DAN AKAN DIJADIKAN KANDANG KAMBING TERBESAR SELEPAS KELANTAN . KEDATANGAN ARKITEK PUTRAJAYA ADALAH SEBAGAI JAMINAN BAHAWA WARGA PUTRAJAYA TAK SANGGUP MELIHAT A NEWLY DESIGN KANDANG JANAPARI MALAYSIA. SALAM .

Anonymous said...

Ada makan free. Ada bas free. Ada baju free. Area kecik je pun. Aku datang lambat pun dapat duduk kerusi plastic. Dah nak lemas la tu kan, sebab tu bawak tok det.

Ustaz rujhan tu lagi charismatic dari ku nan. Tapi fakta utusan malaysia, or ceritra rekaan korang juga yang dihuraikan.

Ibarat preaching to the choir boys, semua nampak ok je, mood pun panas gitu. Yang datang pun banyak juga locals.... Tapi yang tahap berbangga dapat "salam dgn tun", "bergambar dgn tun", "skuad puchong ayuh balik".... menderu-deru bebudak belum mengundi pakai t shirt standard issue menunggang motor balik puchong.

In total aku anggar 2000 orang, nowhere near jumlah penonton P19, yang datang sendiri tanpa imbuhan.

Aku masih berpendapat umno putrajaya masih kelemasan, otherwise why bring tun over

assaad said...

Walaupun Tun Mahatir cuba di fitnah, di buruk-burukkan dengan jenama yang tidak-tidak. Tetapi dewasa ini rasanya rakyat telah faham dan mulai menilai semula segala jasa-jasa Tun M.

Memang susah dan payah untuk menilai pada ketika itu, kerana ada mereka yang cuba spin perkara yang benar kepada sebaliknya. Allah Maha mengetahui dan Maha Adil, perjalanan masa telah membongkar segala-galanya.

Syabas Tun M, jasa mu tetap dikenang. Kerana mu Malaysia mangkin terpancar, dari negara yang tidak boleh membuat sebatang jarum. Hingga kini kita harus berbangga kerana kemajuannya dan menjadi Contoh pada negara-negara membangun lain.

Fikir-fikirkanlah...

Saat Jais
www.treat-cure.com
http://saatjais.wordpress.com

tokgaru said...

Blog Papagomo melaporkan semasa berceramah di Kampong Abdullah, di Segamat, Johor ..... Anwar Ibrahim minta doa supaya Tun Mahathir mati.

Ish ish ... tak baik doa macam tu. Orang islam yang pro Umno tak disuruh berdoa macam tu, dan tak pernah lagi ada orang islam pro Umno berdoa semacam itu. Doa macam tu selalunya dibuat oleh orang islam pro Pas/PKR.

Pas contohnya, pernah berdoa kat Allah minta Najib pecah perut, pernah doa kat Allah minta Umno KO. Ada Najib dah pecah perut ? Ada Umno dah KO ? Tidak, bukan ...

Itu maknanya Allah tak berkenan dengan doa2 pelik macam tu. Kalau Allah berkenan dah lama Najib pecah perut, dah lama Umno berkubur.

Meh pakat ramai2 ikut saya berdoa,

" Ya Allah tuhan sekalian alam. Kami mohon kau berikan hidayah kepada pemimpin islam kami dari Umno, Pas dan PKR supaya sama2 bermuafakat menjaga agama mu, menjaga kebajikan bangsa kami dan menjaga keselamatan negara kami. Ya Allah, kau jadikan negara kami sebuah negara yang aman dan sejahtera, kau jadikan kami seluruh rakyat negara ini hidup dalam keadaan harmoni diantara satu sama lain walau pun kami berbeza bangsa, berbeza bahasa, berbeza kebudayaan dan berlainan agama. Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, kau jadikan tanggal malam 5hb Mei 2013 bersamaan 24hb Jamadilakhir 1434 dan hari2 selepas itu sama keadaan seperti hari2 yang pernah kami lalui sebelumnya. Ya Allah, jangan lah kau hukum kami seperti mana kau hukum saudara seagama kami di beberapa negara di timur tengah hanya kerana mereka engkar terhadap seruan perpaduan oleh mu. Ya Allah, dengar lah rayuan kami, terima lah rintihan kami, kami tak mungkin akan dapat melaksanakan perintah mu dengan sempurna, kami tak mungkin akan dapat menjaga agama mu dengan sebaik2nya, jika sekiranya negara kami ini dalam keadaan huru hara. Amin, Ya Rabbulalamin "

Setiap anda yang membaca posting saya ini, ertinya anda turut bersama saya berdoa. Mudah2an ramai yang membaca sambil berdoa. Jika 13 juta pengundi membaca doa ini, insyallah, Allah akan beri petunjuk untuk SELAMATKAN KITA dan NEGARA KITA.

hangkedee said...

good presentasi oleh Ustz. berserta bukti video pembohongan parti yang mengakui Islam tetapi barua totok Dapig.

hangkedee said...

good presentasi oleh Ustz. berserta bukti video pembohongan parti yang mengakui Islam tetapi barua totok Dapig.

Anonymous said...

Biasalah dengan macai-macai PAS. Tahap akhlak dan budi lebih jahil dari masyarakat zaman Jahiliah.

Asuhan dari pemimpin yang celaru.

Kesian...

Anonymous said...

Kalau pr bg bas free, baju free, mkn free, seluar dlm free pun aku tak hingin nk dtg..lembu dtg la kot..

Anonymous said...

Parti Islam SeMalaysia aka PAS .
Kenapa PAS bukan PIS ???
Kalau ikut acronym yang sebenar , Parti Islam SeMalaysia sepatutnya PIS. Kenapa PAS ?
Siapa sebenarnya yang menggerakkan hati pemimpin pemimpin parti itu supaya gunakan PAS.

PAS yang lari dari ajaran Islam , kesongsangan Aqidah dan tidak berpegang sepenuh ajaran Quran dan Hadith , tak layak gunakan PIS. Hati pemimpin2 mereka digerakkan menggunakan PAS. Sebab PAS adalah satu penghinaan.

Selepas fatwa dan ajaran Songsang Hadi dan N.Ajis ,
PAS = Parti Ajaran Sesat
PAS = Parti Ajaran Setan
PAS = Parti Aqidah Songsang

Setelah Anwarinas seperti Khalid Samad dan Hishamudin Rais masuk PAS
PAS = Pengikut Anwar Setan

Bila PAS bersekongkol dengan penyokong Murtad Pariah Ambiga
PAS = Parti Ambiga Sial

Bila PAS bekerja sama dengan DAP dan seperti lembu dicucuk hidung
PAS = Parti Anjing Suruhan
PAS = Pasti Aku Setuju

Bila N.Ajis upah pengikutnya buat Rusuhan pada bersih 3
PAS = Parti Anak Samseng

Bila pelajar2 PAS protest sana sini
PAS = Pelajar Akal Sempit

Bila Mustapha Ali pakai Spender
PAS = Parti Ahli Sex
PAS = Pakaikan Aku Spender


Maka itu jangan undi Penipu Rakyat

Vote for BN
For Better Nation

Anonymous said...

Kesian betul Mamak Tun terpaksa turun bantu kat Putrajaya.

Malangnya dah hilang taring dengan celotehnya. Mana penonton pi?

Mana PERKASA? Ibrahim Ali dan lain-lain NGO?

Ngapa tak buat concert dan hulur duit?

Anonymous said...

Selamat Jalan Pakatan Rakyat.

Pangeran said...

Nama Blog Gerakan Anti PKR, patut ditukar kepada Gerakan Anti Pakatan. Yang Penting singkatan GAP tu ada.

Tun banyak berjasa
Tun jugalah yang bangunkan Malaysia
Setanding dengan negara luar lain
Yang penting kita tak ketinggalan
Dalam memajukan negara
Bila negara maju
Pelabur pun berduyun2 la masuk negara
Sebab yakin akan pencapaian Malaysia

Harap dengan kekuatan Tun dan pengaruh yang sedia ada
Berharap dapat bagi kesedaran
Supaya bagi orang kita berfikir
Yang mana realiti
Dan yang mana fantasi

Terima kasih Tun
Pemerintahan selama 22 tahun
Menjadikan Malaysia moden

Jika BN menang pru-13, maka pemerintahan BN sedia ada kekal sehingga 2018
Menghampiri matlamat wawasan 2020..

Anonymous said...

Aku yang menjadi saksi dan mengambil gambar sendiri di ceramah Ustaz Azhar dan juga di ceramah Tun Dr Mahathir. Sesungguh nya pada mu ya Allah aku bercakap benar di sini dan jika ada di antara manusia yang tidak mempercayai kata-kata ku, aku serahkan kembali kepada mu. Diceramah Ustaz Azhar penyokong terpaksa berjalan kaki berkilometer ke tempat ceramah kerana sesak jalan raya tetapi di ceramah Tun hanya perlu berjalan 8 minit sahaja ke tempat ceramah. Bilangan penyokong hampir penuh satu padang Loji Air di ceramah Ustaz Azhar dan di ceramah Tun hanya penuh satu khemah besar dan 2 khemah kecil, itu pun kerana kedatangan SISWA4U dari UPM, KIMMA dan lain. Jika dicampur semua mereka yang hadir di ceramah Tun hanya baru 1/10 dari yang hadir di ceramah Ustaz Azhar dan juga ceramah Dato Husam Musa dan Tuan Guru Dato Nik Abdul Aziz di dataran Kehakiman 26/04/2013. Secara terus terang boleh di kata kan kakitangan kerajaan di Putrajaya tidak takut lagi kepada BN untuk hadir di ceramah PR dan mereka dengan penuh yakin PR akan ambil-alih Malaysia. Bagi orang-orang UMNO tolong lah berkata benar kepada ketua kamu jangan asyik menipu mereka dengan kata-kata yang bertujuan menyembunyikan kebenaran bahawa penyokong BN telah bertukar arus yang amat dasyat. Diceramah PR tiada bayaran kepada penyokong, mereka dengan rela hadirkan diri dengan bersusah payah untuk mendengar ceramah, malah penyokongnya termasuk aku sendiri memberi derma sumbangan wang ringgit kepada PAS. Tetapi aku tidak pasti di pihak UMNO, jika bus UPM datang maka siapa kah yang menanggung kos nya, kalau kenderaan individu, faham la juga mungkin sendiri tanggung. Akhir kata nasihat aku, BN terima lah bahawa hakikat nya Rakyat Malaysia telah BERUBAH secara mendadak dan juga pihak BN terima lah hakikat nya bahawa banyak kesilapan telah berlaku dalam mentadbir Malaysia bermula dari zaman Tun Dr Mahathir. Sekian

Anonymous said...

Alhamdulilah.... Allah swt telah memberi nikmat kesihatan dan panjang umur kpd tun di atas jasa bakti yg dicurahkan utk kemajuan agama , bangsa dan negara. Berbanding dgn tokoh lain yg terpaksa didukung dan dipapah dlm usaha utk berkempen....Amin.....

Anonymous said...

Ha ha kata 2 mu lawak sungguh...kenapa tak semak senarai kehadiran...pndftaran aku pun dah 5k lebih...kenape puak hamPAS dah tertekan ker??. Dengan pesara pun puak2 nie dah gelabah..Niky Ajis dan husam kambing bakal ditalkinkan nanti..

tobeng said...

Biasalah daripada dulu pun perhimpunan pembangkang jauh lebih ramai dari bn.

Cuma kali ini pembangkang ada lebih sikit konfiden dan semangat yg lebih disebabkan faktor pengundi baru yg seramai lebih 5 juta orang.Mereka yakin sekurang2nya 70% daripada pengundi baru akan sokong pakatan.Mungkin benar tapi peratusannya mungkin kurang dari itu.

Tapi mereka lupa kepada faktor pengundi u turn dan silent majority.Pengundi baru mungkin lebih vokal di fb dan twitter serta blog sebab itu kelihatan ramai.

Pakar strategi kempen pakatan memang sengaja memberi tumpuan kepada kawasaan panas terutamanya putrajaya dan gelang patah misalnya untuk menunjukkan kekuatan.Ini taktik lama yang diperbaharui.Disebabkan mereka tahu semua mata akan bertumpu ke kawasan2 panas ini,maka seluruh jentera dan kekuatan harus difokuskan kepada kawasan2 ini.

Import seramai mungkin penyokong dan jentera parti dari kawasan2 berdekatan putrajaya dan lembah kelang malah dari kelantan sendiri.Sebab itu kempen di kelantan sendiri dikatakan lesu dan lengang sebab seluruh jentera parti berada diluar kelantan sekarang ini.

Ini perang psikologi yg berkesan tapi para blogger dan penyokong bn jangan lemah semangat.Tingkatkan kempen di media2 sosial sebab media ini adalah tumpuan pengundi2 baru.





Anonymous said...

InsyaAllah. Amiinn ya rabbil alamin

Tun Teja said...

Tun Dr Mahathir adalah seorang negarawan bekas pemimpin Malaysia
yang berkarismatik dan progresif, beliaulah yang mempertahankan kepentingan hak kemajuan orang Melayu dan Islam melalui visi 2020.
Allah maha berkuasa, sesiapa seperti bapak homo PKR yang menghina dan mengutuk Tun Dr Mahathir, seorang pemimpin yang berniat suci dan murni akan ditimpa balasan musibah.

Anonymous said...

Anon April 28, 2013 at 7:34 AM
Segala akal fikiran kau seperti akal penuh dengan taik di longkang!!

Anonymous said...

Hj AnuGAY soh Tun pegi mati adalah
satu lagik diversion spt waktu
Hj AnuGAY nyanyi lagu:
"Tanya sama najip..."

Cer sdr2 ingat balik 13 pendedahan
oleh Datuk Zul Nordin, antaranya;

-kemasukan pengganas sulu so Sabah
X leh undi...

-surat sokongan Qardhawi keatas
Hj AnuGAY...&

-cubaan bunuh Hj AnuGAY oleh
fanatik Tun M/UMNO sbb
keceluparan Hj AnuGAY!

Cer sdr2 renungkan...

Anonymous said...

anon 7.34 am..PANAS KE??

Anonymous said...

Alaaa..sama la ngan group Pas....nape bawak NIK AZIZ ?? hehehe dalam erti kata lain, bawak la sape pun...tak salah...kan dah namanye berkempen..kan kan kan.

jack said...

Tun came over because he was d main man behind Putrajaya...he was d man who knew the real Anwar...he took Anwar in n groomed him to be the next PM...Tun came over out of love for the rakyat n the country.What have you done for your country...?.... n im sure you've betrayed by people whom we trust at least once in our life time. Tun is no exception. I support Tun n Najib. Orang yang gila kuasa jangan diberi kuasa, nanti gila kita di buatnya!!!!!

Anonymous said...

tunggulah 5hb nanti.....kita sesama tengok tuan nak reka fitnah camna pulak.....

Anonymous said...

Ameen

Anonymous said...

memang patut kawan2 aku berbangsa cina & india marahkan bangsaku melayu...sebab adanya org macam husam ...contoh seorang melayu yg bodoh, sombong, malas yg mengambil jalan mudah untuk menerima laba & kesenangan dr keringat dan kepandaian org lain...malu la husam...

Anonymous said...

memang patut kawan2 aku berbangsa cina & india marahkan bangsaku melayu...sebab adanya org macam husam ...contoh seorang melayu yg bodoh, sombong, malas yg mengambil jalan mudah untuk menerima laba & kesenangan dr keringat dan kepandaian org lain...malu la husam...

Anonymous said...

Perbandingan ceramah yang dikatan penulis diatas antara Tun Mahathir dan Uztaz Idrus mungkin dia buat atas pertimbangan ceramah agama ahli lawak Uztaz idrus dengan ceramah politik Tun mahathir.Yang datang ceramah uZTAZ IDRUS CUMA BUDAK2 HINGUS YANG INGINKAN HIBURAN LAWAK MURAHAN DIA DENGAN MENGGUNAKAN AGAMA.Manakala ceramah Dr Mahathir adalah yang akan menentukan servival orang Melayu di Malaysia yang telah berpecah belah angkara perbuatan pemimpin2 PAS seperti HJ Hadi dan Nik Aziz. Hj Hadi keluarkan amanat jahatnya tentang orang Melayu Islam yang menyokong UMNO.Manakala Nik Aziz yang dah uzur(nafsu besar)ni selalu menyokong DAP yang menentang Islam dan penggunaan Kalimah ALLAH.Inilah bezanya ceramah hiburan murahan Uzt Azhar dengan ceramah yang berperinsip oleh Dr Mahathir.Cuma penulis yang dangkal ilmu itu seperti diatas yang tidak dapat membezakan nya.

Anonymous said...

Amin..

Anonymous said...

Nampaknya orang2 melayu mudah lupa dan tak sedar diri masih sukakan cetsmah2 bingit penuh emosi dsn kehadiran ustaz pelawok (beliau bkn seorang ilmusn pun..)kerana mereka sentiasa dahagakan hiburan dan lebih selesa dulit janji2 manis dan amat gemar mendengar berita2 fitnah tanpa bukti...inilah lembu2 pas yang bodoh dari lembu sebenar..

Anonymous said...

Sebab ko ni malas nk mengoreng pisang..tau makaaan aje...peh tu berak..

Anonymous said...

sokong kata2 Tun, Husam patut merasa malu nak rampas Putrajaya....balik lah ke kampong Kelantan kau...majukan Kelantan.....Rakyat Kelantan yg diberi minum air longkang patut sokong Barisan Nasional.

Anonymous said...

tajuk lautan...herm... aku pi kedua2 ceramah PR... dapat dijangkakan ni baru 1/10 dr ceramah PR. Duduk atas rumput ajer beb...tak diberi kerusi dgn meja... DR TUN M turun ni beb...takkan cam ni jer....adalah baik minum air longkang dari minum air arak San Miguel syarikat anak Tun M ni...mabuk nanti...sokong dia... dapat share akhirat arak tu....