Friday, April 5, 2013

PRU 13 BAHAN KEMPEN PT 20 : NIK AJIS AMBIL TUGAS ALLAH SWT ?


Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat merupakan antara beberapa pemimpin utama PAS yang tak pernah serik dari mencetuskan kontroversi demi kontroversi gara-gara tutur katanya yang kasar, celupar dan tidak berhikmah.

Tak berapa lama dulu Nik Aziz pernah sibuk menjaja isu syurga dan neraka, seolah-olah dirinya penjaga kunci yang akan menentukan orang yang sokong PAS masuk syurga dan orang UMNO masuk neraka.

Sebelumnya, Nik Aziz dengan selamba menyatakan kesediaan bersahabat dengan syaitan semata-mata untuk menjustifikasikan perlunya hubungan kerjasama PAS dengan DAP.

Terbaru, Nik Aziz yang juga adalah Menteri Besar Kelantan mendakwa orang Islam yang menyokong UMNO tidak akan mendapat pahala meskipun menunaikan sembahyang sebagaimana difardukan dalam Islam.

Alasannya konon kerana UMNO menerima dasar kebangsaan yang ditakrifnya sebagai menolak Islam yang dibawa oleh junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Makin tua makin merapu pula orang tua tak sedar diri yang gila kuasa mahu bertongkat langit sampai mati ini.

Nampak sangat Nik Aziz dah tersesat arah kerana salah memahami maksud kebangsaan mengikut fahaman sempit, tapi peliknya liberalisme dan pluralisme yang berakar umbi dalam PKR sedikit pun tak berani disentuhnya.

Ada pemimpin Melayu yang bersekongkol dalam DAP yang berpegang pada fahaman sosialis, tak pula Nik Aziz pertikaiannya. Mentang-mentang geng sendiri, hipokrit punya manusia bertopengkan agama.

Nik Aziz sebenarnya terdesak nak memainkan semula persepsi yang PAS itu Islam dan Islam itu PAS, menyokong PAS bermakna menyokong Islam dan menolak PAS maka dituduhnya menolak Islam.

Hakikatnya, Nik Aziz tak sedar yang PAS hanyalah sebuah parti politik semata-mata yang tertubuh akibat kekecewaan pemimpin-pemimpin awalnya.

Untuk pengetahuan Nik Aziz, semangat kebangsaan atau nasionalisme yang mendasari perjuangan UMNO merujuk pada wathan (tanah air), Dar al-islam dan Diyar al-islam, maksudnya satu perjuangan mendaulatkan tanah air tanpa mengetepikan ajaran Islam.

Susur galur fahaman yang sama juga yang mendasari kelahiran PAS di zaman Ahmad Fuad yang kemudian diteruskan oleh Burhanuddin Al Helmi dan Asri Muda. Adakah Nik Aziz sanggup mengira pahala dan dosa mereka, atau sebab mereka ini pernah bersama PAS maka terkecuali dari timbang tara Nik Aziz dan PAS?

Orang UMNO yang Nik Aziz kata tak dapat pahala bila bersolat inilah yang sakan berjuang memerdekakan tanah air dan berjuang memajukan ummah untuk bersaing dengan penganut agama lain supaya duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi.

UMNO ini jugalah yang sibuk berjuang mempertahankan kesucian kalimah Allah S.W.T dari dinodai oleh DAP dan PKR, sedangkan PAS sehingga sekarang gagal mengubah dasar PR supaya kembali menghormati kalimah Allah S.W.T.

Justeru itu, tak usahlah Nik Aziz memesongkan orang ramai tatkala diri sendiri gagal memahami realiti, lebih baik Nik Aziz cermin diri sendiri dan perbetulkan hala tuju PAS yang semakin dekat bergelumang dengan fahaman PR yang liberalisme dan pluralisme, ada juga faedahnya.

26 comments:

Anonymous said...

Bandaraya Shah Alam semasa pemerintahan BN telah diwartakan sebagai Bandaraya Islam, iaitu tiada elemen hiburan, alkohol, panggung wayang dsb.

Bila saja PR (yang PAS adalah salah satu komponen nya), Shah Alam telah dilacurkan, alkohol bertaburan, panggung wayang dah ada, rumah urut bersepah. Apa lagi yang PAS nak cerita pasal Islam? bila yg dah diwartakan daerah Islam pun boleh dilacurkan apalagi yg belum diwartakan.

Benarkah PAS mahu menegakkan Islam? Minta maaf ye, PAS hanya gunakan agama sebagai jalan yg paling mudah dan murah untuk mendapatkan sokongan politik orang Melayu, itu saja!!

Harap pengundi Islam semua sedar akan kebajingan parti yg menggunakan Islam ini.

Anonymous said...

NIK AZIZ NIK MAT ULAMAK GILA.

GILA KUASA.

GILA PANGKAT.

GILA WANG RINGGIT.

GILA MENYINTAI DUNIA DARI AKHIRAT.

NIK AZIZ NIK MAT LUPA NIKMAT ALLAH.

SEGALANYA AKAN DICABUT DARI NIK AZIZ DI PRU KE 13 INI.

INSYA ALLAH. AMIN.

Anonymous said...

MARI LAH KITA TOLAK HADI DAN NIK AZIZ, DAN RAKAN RAKAN MEREKA YANG SEWAKTU DENGANNYA, BUKAN KAH MEREKA MEROSAKKAN AQIDAH KITA, MANA RUKUN ISLAM,MANA RUKUN IMAN, SEMUA MEREKA LANGGAR KERANA POLITIK MEREKA,..

Anonymous said...

Pada pandangan saya sebenarnya Nik Aziz dah mula menerima balasan dari Allah atas segala tutur kata dan perbuatan beliau sebelum ini. Sesungguhnya Allah Maha Pengampun dan menerima taubat hambanya yang mahu bertaubat nasuha. Kita sama-sam doakan agar Nik Aziz bertaubat dan kembali ke jalan Islam sebenar... Amin ya rabbul alamin...

Anonymous said...

bayi>kanak2>remaja>dewasa>tua>nyanyuk. Orang tua ni dah nyanyuk

celana biru said...

Zaman dungu PAS:
Pas itu Islam,Islam itu Pas
sudah ketinggalan zaman dan tidak diterima lagi oleh masyarakat Islam di Malaysia ini walaupun dari kalangan ahli Pas.
Si terompah buruk ni masih lagi mengulang-ulang fatwa sesatnya itu.
Bagaimana seorang yang menggelarkan dirinya mursidul 'am dan menteri besar masih berfikiran dengkel sebegini... pastinya sakit di tingkat atas kepalanya.

Anonymous said...

Salam bro.. Blog bro telah pun saya pautkan.. Mohon pautkan kembali blog saya http://bilarentapbangkit.blogspot.com/

Anonymous said...

dulu aku tak de la benci sgt dgn PAS tapi bile dgr doa ni aku rasa benci sgt dgn PAS ni...itu pun puak2 PAS cakap betul doa mcm tu..

mohd. natar said...

...Pada pendapat saya Nik Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS ini, adalah seorang yang paling bangsat yang pernah hidup di muka bumi Allah ini. Semoga Allah mengampunkan segala dosa dosa yang telah dilakukannya selama ini ...

Anonymous said...

Nik Aziz semakin NYANYUK dan semakin GILA....Mental dan Kerohaniannya sudah rosak binasa.

Jijan Mali.... said...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

Langsi said...

Yg baju hijau tubukan berdoa, tido!!!

Pakai baju hijau...berhajat nak lompat kapal ke Bang!

Jihad said...

Nik Aziz adalah Guru / Ayatollah Syiah yg telah menyusup untuk merosakkan akidah ummah .
Apa yg diharapkan dari Ayatollah Syiah Kelantan ni , hanya tahu memesongkan akidah dan mengeluarkan fatwa songsang saja.
Pangkat ayatollah Syiah adalah lebih tinggi dari para Nabi , cuba kita renung sejenak ???
Dalam kebanyakan ceramah atau tazkirah Nik Aziz , dia selalunya tidak menyebut nama Nabi Muhammad s.a.w . Itu bukti dia penganut ajaran Syiah yang selamanya benci pada Nabi Muhammad s.a.w .
Renungkan lah ...................
ahli-ahli PAS / PKR sekelian

Anonymous said...

Tak tau la, dulu kalu nengok bendera pas kt jln2, rasa ok jer..skrg ni dh rs cam bendera jepun pun ada..sebagaimana ambil mudahnya mereka dlm mbentuk bendera 'jepun' tu, camtula jugak mereka ambil mudah dlm mentadbir negeri yg mereka kuasai. Kesimpulannya, pas mmg BODOH!..maaf ckp, nik aziz hanya sesuai jadi pak guard kt shopping complex jer. mudah2an Allah beri kemenangan kpd BN di kelantan kali ni, InsyaAllah.

Anonymous said...

Pok nik dah makin melalut, hanya pengikut2nya yg kelabu asap saja yg anggap ia sebagai wali sebab tutur katanya hanya untuk laba politiknya saja. kalau benar ia seorang pendakwah keluarlah dari lingkungan politik untuk kepentingan duniawi, bergeraklah sebagai pendakwah bebas yg juga akan mendapat ganjaran yg besar dari Allah.

Anonymous said...

NIK AZIZ BUKAN LAH SAORANG ILMUAN ISLAM TAPI LEBEH KURANG TOK BILAL DAN TOK SIAK KAMPONG SAJA KERANA MULUT DIA YG DI BERI ALLAH UNTUK BERCAKAP YG BENAR TAPI NIK AZIZ GUNA UNTUK TUJUAN MEMECAHKAN UMAT ISLAM DAN ORG MELAYU.PENGIKUT PENGIKUT NYA PUN SAMA SUDAH 55 TAHUN PERJUANGKAN PARTI PAS APA PUN TARA MALAYSIA PUN TAK BOLIH PERINTAH KERANA APA KERANA ALLAH TAK RESTU PERJUANGAN MEREKA PAS TELAH BERDOSA DENGAN ALLAH TERLALU BANYAK SAMPAI KIAMAT PUN PAS TAK AKAN BOLIH PERINTAH NEGARA INI KERANA PAS ITU PEMBOHONG KEPADA UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI.





Anonymous said...

NIK AZIZ BUKAN LAH SAORANG ILMUAN ISLAM TAPI LEBEH KURANG TOK BILAL DAN TOK SIAK KAMPONG SAJA KERANA MULUT DIA YG DI BERI ALLAH UNTUK BERCAKAP YG BENAR TAPI NIK AZIZ GUNA UNTUK TUJUAN MEMECAHKAN UMAT ISLAM DAN ORG MELAYU.PENGIKUT PENGIKUT NYA PUN SAMA SUDAH 55 TAHUN PERJUANGKAN PARTI PAS APA PUN TARA MALAYSIA PUN TAK BOLIH PERINTAH KERANA APA KERANA ALLAH TAK RESTU PERJUANGAN MEREKA PAS TELAH BERDOSA DENGAN ALLAH TERLALU BANYAK SAMPAI KIAMAT PUN PAS TAK AKAN BOLIH PERINTAH NEGARA INI KERANA PAS ITU PEMBOHONG KEPADA UMAT ISLAM DI MALAYSIA INI.





Anonymous said...

Gap, buat text ni dan lain lain bahan dlm bentuk image jpeg blh tak. Sekarang ni zaman ramai guna whatsapp untuk sebar menyebar pk phone jer. Bukan senang nak copy paste text pk phone. Tak larat dok dpn pc sepanjang masa byk kerja lain. Image text blh besar kecik utk phn screen kecik. Kalau sebar url saja org tak nak browse. Tlg ekk GAP, saya nak kasi DSAI besar kemaluan sebab kalah teruk pr 13ni.

Gulagula said...

PAS ADALAH SEBUAH PARTI KERABAT ORANG GILA.
TINDAK TANDUK TIDAK ISLAMIK LANGSUNG, TAPI MENGAKU SEBAGAI PARTI ISLAM.
PAS PAS PAS, GILA GILA GILA, MAHARAJAGILA.
SOKONG PAS, SOKONG PARTI GILA, PEMIMPIN GILA.

Anonymous said...

Dulu kemana jah pasti ikut perkembangsan semasa, tapi dah banyak sangat fucktuwar dilakukan oleh fuck neck tie ni semakin hari semakin membenci apatah lagi menjadi rakan pasitonirojim.

Anonymous said...

pas adalah KILANG DOA.
siang malam doa..
buat projek,tanam batu asas dan doa..projek tak jalan tapi duit tin milo dah lesap.

sampai bila rakyat kelantan nak kerajan DOA?

KERAJAAN YG.BUAT KERJA DAN MENEPATI JANJI SEPERTI BN WAJIB LAH DIPILIH PADA PRU13 NANTI..UNTUK MENJAMIN KELANTAN YG.MAJU DAN SEJAHTERA HANYALAH ADA PADA BN!!

gen2felda

Anonymous said...

saya pilih mengundi..

Anonymous said...

Panggung wayang di shah alam di sebelah rumah saya ni, sebagai tanda protes saya tak pernah pergi ke shopping kompleks tu, harap-harap cepatkah bangkrup dan gulung tikar panggung tu.

Jijan Mali.... said...

Tolak semua calun-calun PR - Pakatan Rasis!!!!!
Tolak semua calun-calun "Manifesto BUKAN Janji"!!!
Tolak semua calun-calun penyokong kaum sesat LGBT!!!

SELAMATKAN MALAYSIA!!!!!

usin said...

kenapa nik aziz dgn sengaja menceluparkan mulutnya menyebut bahawa sembahyang orang umno tak dpt pahala dgn berselindung kononnya umno tolak Islam. mudah sgt nk memahaminya. itu dinamakan strategi, gamble kata orang. nik aziz dh mula takut pengundi2 pas akan mengundi umno dlm pru13 ini. begitu juga dgn golongan atas pagar yg pernah mengundi pas dulu. nik aziz mahu mereka tetap mengundi pas kerana kalau undi umno tentu sembahyang mereka tak dpt pahala. trend sekarang, orang kelantan dh berani tampal stiker "T" pada kereta. itulah yg mengganggu tidur malam nik aziz. tp pada firasat aku, 'fatwa' terbaru nik aziz ini akan memakan diri sebab org dh semakin cerdik, malah org dh semakin nk muntah dgn celoteh tak guna nik aziz ni. tengok la nanti....

Anonymous said...

Pada saya PAS adalah Parti Ajaran Sesat. Sejak bergabung dgn Parti Komunis dan Parti Seks Bebas ianya dah semakin menyesatkan dan memesongkan aqidah umat Islam.