Monday, April 1, 2013

PRU13 : JOM RANAPKAN EKONOMI MALAYSIA CARA PAKATAN..





23 comments:

Anonymous said...

Best2 pln ekonomi pr

Anonymous said...

POTONGAN tahun kedua cukai kete vs lelong AP, RUGI bilion, bukan 1.5B. NO hal, masih rugi dan rudi hingga tahun ke 5. Bila harga kete murah, maka pembelian akan meningkat. jumlah kenderaan akan btambah. kerajaan nak cari duit kat mana nak buat jalan baru, upgrade, buat flyover, widening jalan dan macam2 jika duit cukai 7.6b dah jadi -ev? menyusahkan rakyat jadinya. PAKATAN MENJAHANAMKAN TAKYAT!

Anonymous said...

sekarang dah banyak alternatif untuk ganti minyak petrol contohnya NGV dan hybrid...jadi rakyat malaysia boleh buat pilihan..bas dan lori pengangkutan pun dah byk guna NGV yang lagi murah dari petrol..

Anonymous said...

PAKAR EKONOMONEY RAFIZI....
TIADA NILAI PD RAKYAT..BANGKRAP NEGARA...KERAJAAN PR LINGKUP...!!!TAPI...

PEMIMPIN PR KAYARAYA DR SAMUNAN...

TAPI JANJI TINGGAL JANJI...TIDAK DITEPATI.....TAPI

PEMIMPIN PR KAYARAYA DARI SONGLAPAN!!!

ADA KUASA said...

salam pejuang bangsa

tuan..harap pautkan blog saya http://adakuasa.blogspot.com/ di blog tuan..terima kasih

Anonymous said...

Salam..rafizi ni memang bangang...aku dok pikir kalau cam ni..kita pakat2 beli di tahun ke5..sure keta murah punya..jadi masa tahun 1 ke tahun 4 tu..kilang2 produce keta utk jadikan besi buruk coz orang takkan beli punya..apa punya bangang la rafizi ni

Anonymous said...

tengok ni : http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_and_diesel_usage_and_pricing

Pergi ke > Typical gasoline prices around the world

Sort > US$/L (95 RON)

Malaysia akan jadi ke 15 termurah di dunia.

TAK RETI BERSYUKUR LAGI????

Bulan March Govt Malaysia subsidi RM 1.01 / liter untuk RON 95.

Kerajaan belanja RM 1.01 / liter untuk semuar orang tak kira MACAI atau balaci untuk buat ceramah burukkan negara, sebar fitnah kerajaan, jemput anak bini balik rumah.

TAK SYUKUR LAGI?? Spesis apa korang ni??



Anonymous said...

ingat dia ni boleh minta kerja baca berita atau kaji cuaca

Tun Teja said...

Pergi jahanam kau, Rafizi pondan, transformasi BN terkemuka dan berimpak kuat ekonomi negara terbukti dari rancangan kau yang mengarut. Walau macam mana banyak figures kiraan Rafizi pondan, ini adalah bayangan dari akal yang salah gunakan perkiraan untuk kepentingan dan sajian Mat Jenin Rafizi pondan dan Aljuburi. Semua orang boleh buat andaian, hanya pakai angka-angka peratus dan applikasikan fakta, tetapi secara tidak langsung, wang rakyat yang dicaturkan untuk menutup kelemahan ekonomi perancang.

Anonymous said...

Rafizi Lembu mana tahu Ekonomi.. Pandai cakap aje.. sebijik mcm anuar berahim keling tong.. dasar politik murahan PKR... dalam PKR tak de sorang pun yg pandai..tuuuihh..

Anonymous said...

Rafizi Lembu mana tahu Ekonomi.. Pandai cakap aje.. sebijik mcm anuar berahim keling tong.. dasar politik murahan PKR... dalam PKR tak de sorang pun yg pandai..tuuuihh..

Anonymous said...

JIKA HARGA KERETA DITURUNKAN ESOK MACAM PLAN PAPA HOMO,,,MAKA KERETA YG.KITA SEDANG PAKAI SEKARANG HILANG HARGA..JUAL TAK LAKU !!!

gen2felda

Anonymous said...

aduh... malukan MCKK ajer...

Anonymous said...

sekali baca dan hayati...mcm best je...tapi PR hanya sesuai buat promo harga runtuh jualan gudang di MYDIN...

Anonymous said...

sekali baca dan hayati...mcm best je...tapi PR hanya sesuai buat promo harga runtuh jualan gudang di MYDIN...

celana biru said...

Eh Rafizi,
Engkau jangan temberanglah, cakap berputar-putar tapi tak bernas. Kalaulah apa yang engkau cakap ni hasil perbincangan engkau dengan Anwar Rm 1, tak payahlah! Lebih baik tutup buku.
Cakap engkau ni macam nak tampal belakang, depan koyak. Nak tampal depan belakang pulak koyak. Ayoo!

Anonymous said...

nak ubah..ubah diri dulu,PKR da pegang bbrape negeri, ubah dulu, tunjukan kekuatan dorg,baru org ikut, bukan kje asyik semua salah kerajaan, kalau kerajaan salah, tunjukkan dr pentadbiran dorg,mcm mane nak buat cara betul..kalau betul, lagi ramai akan sokong, senang kan?

jjjj said...

ada sales tax,excise duty ...tp bila rafizi kata harga myvi sepatutnya 24ribu....aku tak leh terima langsung...bila masa plak tax myvi sampai 21ribu lebih?....kpd saudara Rafizi..mungkin sekali anda berjaya tipu rakyat..tapi tak mungkin berkali2 anda berjaya tipu rakyat!
anda bijak dan terpelajar..tapi tak semestinya anda cerdik!

Anonymous said...

rafizi cerdik & terpelajar..rentikan... dia ni bongok.. tk berpengalaman.. budak hingusan .. guna platform pkr untuk cepat meningkat... peerahh..
buang masa utk beri perhatian kpd org yg gila publisiti mcm ni..

Anonymous said...

Rafizi memang cerdik (cerdik sikit dari lembu)...plan ekonominya ni dengan mudah telah di percayai sebagai BETUL & PERLU DISOKONG...oleh kebanyakan ahlul bahalol PAS di kawasan luar bandar....aku tengok banyak banner & bunting PAS di kampong kampong seluruh semenanjung mempromosikan plan RAFIZI LEMBU ni...ko memang cerdik la LEMBU...!!!

Muhamad Adib Iqbal said...

yg terpengaruh semua tamak. dh senang nk senang lagi . x reti bersyukur
Kalau dah namanya lelaki~~
Penderaan Iklan Terhadap Minda Pengguna

Anonymous said...

Hmmm

Hapus tol kat jambatan penang dulu baru cite pasal hapus cukai kete OK.

Sekian.

Anonymous said...

tahun ke 2 rafizi dah kena tadah pungkoq kat IMF and world bank officials utk diliwat sampai lebam nak dapatkan pinjaman nak cover deficit.Aku tak caya mamat fizi ni product mckk.Kalau ia, memalukan mckk.