Tuesday, April 9, 2013

SOALAN : HUSNI HANADZLAH NAK BUAT PALAT KAT NAJIB KE ??


cuci taik. buat taik.

kalau ikut makna bahasa mudah untuk perkataan di atas adalah senang.

cuci taik tamsilannya cuba bersihkan balik kesilapan.
buat taik pula adalah perbuatan yang membawa maksud cari pasal.

semalam aku dah keluarkan artikel yang cool walaupun isunya besar. cool dalam maksud aku tak henyak tahap maksima pasal malas nak kecoh-kecoh.

namun dari pagi sampai ke he saat ini nampaknya cubaan mengulangi kesilapan lampau cuba dihidupkan semula.

cubaan apa ?
kesilapan apa ?

aku jelaskan dalam bentuk ayat mudah. isunya mengenai pemilihan calon.

aku masih ingat lagi tragedi dan faktor yang menumbangkan bn pada pru 2008. antara faktor utama adalah calon yang dipilih bukan berada dalam bahagian.

proses kekalahan umno pada pru 2008 nampak lebih cepat pertumbuhannya apabila calon itu pula di payung terjunkan tanpa mendapat blessing dari akar umbi umno bahagian itu sendiri.

beb aku cakap berfakta.
tada rekacipta dan rekayasa pembohongan.

parlimen shah alam adlaah contoh terbaik bagaimana calon payung terjun itu telah dimandikan oleh kumpulan  pekerja umno itu sendiri...

detail itu tak perlulah aku perjelaskan.

pru adalah medan pertembungan politik.
pru juga merupakan medan menguji kekuatan.
pru juga mengkehendaki pemimpin itu belajar dari sejarah.

politik adalah sejarah. kalau nak masuk politik perlu belajar dan fahamkan sejarah. dari sejarahlah kita belajar dari kesilapan.

setakat ini aku berkeyakinan tinggi BN mampu mendapat kemenangan terbaik , insyaallah.

mood rakyat , isu, keterujaan petugas sedang berat condong memilih BN, alhamdulillah.

juga tidak lupa semakin hari pembangkang dilihat semakin terperosok dengan tindak balas rakyat yang analisis isu dan manifesto yang dilontar.

makna mudah, mood sudah semakin condong menyebelahi BN.

jadi janganlah diulang tayangkan semula bejat benak kesilapan simple lagi bodoh yang memungkinkan BN tidak mendapat kemenangan yang pada dasarnya boleh diperolehi.

dikabarkan dari perak, yang kami perolehi sumber dari cawangan,bahagian dan dun nampaknya husni hanadzlah cuba buat taik di beberapa dun penting yang BN boleh menang, insyaallah.

husni dikabarkan cuba meletakkan 'orang-orang' nya untuk bertanding di beberapa kawasan dun perak.

tambah memburukkan keadaan apabila calon pilihan husni ini pulak kebanyakannya BUKANLAH datang dari bahagian itu sendiri.

antara dun yang cuba dikacau husni adalah dun yang berada dalam parlimen lumut, teluk intan,parit, tanjung malim dan beberapa yang lain...

APA HUSNI DAH LANTIK DIRINYA JADI PRESIDEN UMNO KE SAMPAI MEMANDAI-MANDAI NAK LETAK ORANGNYA  DI KAWASAN ORANG LAIN ?

contoh orang husni yang gila bayang nak jadi calon adalah kamarul rashdan.. kami tau lu punya cerita.

kami tau lu pernah mengaku depan seorang sultan yang lu kononnya anak kelahiran negeri sultan tersebut sedangkan pada hakikatnya lu orang perak.. berani lu kencing haaa !

kamarul rashdan lu cuba jawap gua punya soalan ?

ini KRXX, WTQ X7X,AGV X7X macamana lu mampu pakai ?

ini orang husni sudah ada sakit, lagi husni mau berani kacau banyak bahagian di perak haaa !

cukup penting untuk kita belajar dari kesilapan 2008 apabila terlalu banyak orang memandai-mandai berlagak ambik tugas presiden umno dan berani pulak nak letak orang-orang nya di dun tertentu..!

ini baru mukadimah...
kamarul rashdan ni salah seorang yang gila bayang nak jadi calon.
nama lain yang husni bawak lagi banyak taik palat nya.

tapi cukuplah untuk kami jentik sekor nyamuk tiruk yang bisa membikin rosak perancangan najib. kalau hari ini , esok lusa sampai bila-bila husni didapati masih gila babi nak letak orang-orangnya, kami takkan reserve walau sedikit ..

kepada husni, janganlah buat palat kat najib !

28 comments:

Anonymous said...

Salam bro,aku kesian pada PM yg nampaknya tak berhenti berkhidmat utk rakyat dan memulihkan kepercayaan rakyat kpd kerajaan.bila rakyat mula nampakan sokongan padu,si oppurtunist2 yg panakut utk berjuang tiba2 nak tunjuk diri dan merebut utk jadi calon.org2 inilah yg merosakan kepercayaan rakyat kpd kerajaan.perosak2 yg hanya memikirkan wang bukan utk berkhidmat kpd rakyat.bro,teruskan berjuang utk rakyat bro.apa pun kami tetap sokong PM dan BN..semoga calon2 kali adalah kalangan yg benar2 mau berkhidmat.

Anonymous said...

Ini husni memang cibai...sombong berlagak pandai maklumlah bekas ketua pemuda ketika zaman Najib jadi ketua pemuda jadi husni ingat mau tuntut budi lama ketika menyokong najib jadi ketua pemuda. saham lusuh diperbaharui.Menteri kewangan kedua yang penuh palat.

Anonymous said...

Aku pun kesian kat PM bersusah payah nak memakmurkan rakyat tapi lain pula balasannya yang dapat.BRIM dah dua kali beri pun masih ada rakyat tak berpuashati.Mungkin kalau PM beri BRIM3 sebanyak RM1200 ni baru bolah menenangkan dan memenang hati rakyat.Cepat-cepat la kerajaan bagi BRIM3 agar BN dapat berhayat lagi.Hanya itulah talian hayat yang ada buat masa ni.Bagilah sebelum pilihanraya.

Anonymous said...

Pd pandangan saya,PM kita adalah seorang yg baik tapi ramai yg tidak selesa dgn isterinya.Saya amat kasihan dgn PM.Bertungkuslumus membangunkan negara dan memakmurkan rakyat tapi disebaliknya,masih ada rakyat yg tidak berpuashati dgn pentadbirannya.Semua telah dilaksanakan dgn bantuan serta peruntukan kemudahan yg menyeluruh,apa yg mereka mahu lagi?Saya pasti rakyat hanya mahu satu permintaan yg kerajaan masih belum tunaikan iaitu "Serahkan pentadbiran negara kepada Pakatan".

Anonymous said...

Kalau betol apa yg diperkatan GOMO, Husni wajib perbetolkan keadaan, bermuhasabah diri, jgn diulangi sejarah hitam 2008, kita semua perlu iklas utk membantu Najib yg kita semua yakin dengan keikhlasan nya untuk membawa Malaysia ke arah kecemerlangan menuju wawasan 2020.. Watak sikitol adalah sejarah yang kita wajib kita ingat.... Hidup BN

Anonymous said...

kami anak muda tolak pemimpin yang pentingkan diri, tak buat keje dan lupa ALLAH.

contohilah ds najib tu oiiii!!! keja, jalan sana sini sebab nak tarik balik orang2 yang dah tak yakin dengan gov/umno. korang buat apa???? manusia yg kejar kekayaan lupa nak memberi. sombong nak mampus! celaka sangat tu oiiii

Semoga Allah rahmati dan beri kelapangan buat ds najib dan tan sri muhyiddin. Amin.

Zek said...

SERAHKAN SOAL CALON BN INI PADA PRESIDEN. JANGAN NAK MANDAI-MANDAI.

TERIMA SAHAJA SIAPA YANG TELAH DIPILIH OLEH DS NAJIB. SEMUA CALON BN TELAH DIKAJINYA DARI SEMUA ASPEK.

HAKIKATNYA ALLAH YANG TELAH MENENTUKANNYA.

SURAH ALI-IMRAN AYAT 26

Zek said...

SERAHKAN SOAL CALON BN INI PADA PRESIDEN. JANGAN NAK MANDAI-MANDAI.

TERIMA SAHAJA SIAPA YANG TELAH DIPILIH OLEH DS NAJIB. SEMUA CALON BN TELAH DIKAJINYA DARI SEMUA ASPEK.

HAKIKATNYA ALLAH YANG TELAH MENENTUKANNYA.

SURAH ALI-IMRAN AYAT 26

Anonymous said...

SETUJU BRO, SEKARANG NI RAMAI YANG MENGAKU ORANG PM SEPERTI JJ SEDANG MENGATUR CALON CALON MENGIKUT TEKAK KUMPULAN MEREKA. PENCATURAN JJ DI PAHANG MENGGANGGU PERJALANAN UMNO DAN BN PIMPINAN MB, DI JOHOR PUN BEGITU, DI MELAKA DAN NEGERI SEMBILAN..PUN SAMA.
MUNGKIN MEREKA NI SEBOK NAK MENGATUR SEMUA CALON..JADI SIAPA YANG SEBENARNYA MENENTUKAN CALON? RAKYAT DAN AKAR UMBI YANG PM JANJIKAN ATAU PUAK PUAK YANG KONON MENGAKU ORANG NAJIB?

YB Raz said...

pergi pukul je husni dengan geng dia..abih cerita

Anonymous said...

bior taik palat......

jgn buat palat.......

Anonymous said...

Kita semua tahu dlm PRU12 di 2008 dahulu, Khairi Jamaluddin @KJ iaitu menantu Pak Lah telah meletak orang2nya sebagai calun di merata tempat supaya jika mereka menang nanti mereka akan membalas budinya dgn menikkan KJ sebagai PM.
Kita dah lihat apa yg telah berlaku. Tsunami Politik telah melanda UMNO dan BN. Ramai sangat calun 'payung terjun' yg tidak disukai oleh orang2 tempatan.
Kita harap Najib tidak akan membuat kesilapan spt ini kali ini.
Nauzubillah min zalik.

Jijan Mali.... said...

Apa-apa pun aku harap juak-juak BN ni belajar lah dari kesilapan 2008 dulu. Janganlah pisang berbuah 2x. Tapi kalau berbuah jugak, nak buat macam mana kan. Ini menunjukkan juak-juak BN ni masih banyak lagi kena belajor sebelum boleh memimpin negara. Tapi kalau dah tergadai semuanya, apa ke jadah nya nak belajor lagi - iya tak???

Anonymous said...

PM tak perlu orang macam kau menasihati calon, ler.

Kau siapa?

Tahap Mat Rempit, Gorila ke?

UMNO TIADA KEPENTINGAN said...

SYOR NAJIB GUGURKAN HUSNI HANADZLAH DARI BERTANDING.SAMA KES MCM NOH OMAR.. NI SEMUA LANCAOOOO

Anonymous said...

bro.. teman dengor kat dun hulu kinta pun dia nak letak calon kesukaan dia.. datuk amin.. yang terkenal sombong dan tak campur dengan masyarakat

Anonymous said...


DIHARAP tidak berlaku calun payung terjun, calun sebenar yg mampu mewakili rakyaat adalah dari kalangan calun tempatan yang sedang berurusan. idea husni misti ditolak atau husni sendiri telah menyedari dirinya tidak tercalun dikawasan yg diwakili???

Anonymous said...

Yuppp syabas GAP.. sesekali memang patut kena jentik pemimpin yg begini... Yang ditegur jangan kecik hati. Teguran ini hanya daripada penyokong kuat umno ( bukan ahli) yang ikhlas dan tiada kepentingan.

Apa kata dibongkar semula perhimpunan agung umno kepas pru 2008. Ada pelbagai sumpah dan janji perwakilan masa itu. Ada mereka kini telah lupa?

Anonymous said...

setuju anon 6:46. kesian PM dan TPM yg bekerja keras utk mendapatkan kepercayaan rakyat terutama selangor. saya warga selangor amat mengharapkan BN merampas semula dari tgn PR..

Anonymous said...

Nak buat cam mana.inikan culture yg ada dlm umno.

Anonymous said...

KES-KES CALON YANG PAYUNG TERJUN SEMACAM INILAH YANG MEMBAWA PADAH PADA UMNO. BIAR CALON YANG DISENANGAI OLEH CAWANGAN DAN BAHAGIAN BUKAN CALON YANG BOLEH BUAT CAWANGAN DAN BAHAGIAN TUTUP PUSAT DAERAH MENGUNDI. JANGANLAH DILAYAN PADA CALON YANG KONON DIRINYA TERBAIK TAPI CARILAH CALON YANG DITERIMA PENGUNDI.

Anonymous said...

Benar..kalau dalam PAS..mereka ini digelar Parasit..Parasit2 inilah yang telah merosakkan Pas hingga dihina sekarang..golongan ini tidak mahu Ulama' naik dan semestinya Majlis Syura cenderung kepada Kerajaan Perpaduan PaS Umno...Hasil kerja Anwar Al Pluralisma..

Anonymous said...

Dato Husni memang palat dan beliau memang dikenali sebagai seorang diktator di kawasan Parlimen Tambun..Pentadbiran Umno Tambun umpama sistem komunis inilah rungutan yg diterima di hampir seluruh Umno cawangan dalam kawasan tambun,jika tak percaya bole periksa dan siasat sendiri.Kronisme dan salah guna kuasa dan bolot membolot berleluasa di Tambun,paling orang2 Tambun menyampah meluat adalah pada P.A Dato Husni yg bernama Suhaimi Din dan juga Pemangku Ketua Pemuda bernama Mazlan Rahman a.k.a Lan Pendek a.k.a Lan Renjer kakitangan Pejabat Hutan yg kuat makan rasuah dan kaya hasil rasuah tauke balak yg rata2 nya adalah pemimpin DAP!!apa ni Pemuda Umno tapi 'dibela' oleh DAP anti Islam!!khabarnya Lan Pendek juga guna sijil palsu dan xde kelayakan tinggi dan hanya pekerja gred 17 tp kaya dan lagak mcm golongan bangsawan mmg bijak berlakon walhal asal usul keturunan miskin dan biasa2 sahaja.Org ramai/Ahli Umno bencikan Umno Tambun tak lain tak bukan kerana Dato'Husni mmg palat dan org2 kaki bodek beliau semuanya kaki rasuah dan makan duit haram!!Cawangan Khas/Risik SPRM/Unit Elit PM mustahil tak tahu perkara ini sebab di Tambun bukan rahsia dan jadi buah mulut org2 Tambun.Nasib baik PM Najib mulia dan ada karisma maka selamatlah BN Tambun tp mana lah tahu kan peristiwa 2008 berulang tapi hanyalah di Parlimen Tambun.
Kisah Benar Dari Saya Anak Jati Chemor Duduk KL.kali ni balik undi BN sebab PM tapi Husni,Suhaimi Din dan Lan Pendek dosa-dosa kamu jawablah di padang masyar kelak.
-MAT JAKI SIMPANG ARKITEK KAMPUNG

Anonymous said...

hahaha puak pr pun nak tumpang sekaki komen pasal calon bn.. Inilah hebatnya blog pro bn boleh kritik siapa saja walaupun bn sendiri sb sygkan parti dari segalanya. Yg tak mampu buat kerja dan hanya nak jawatan perlu di tolak. Walaupun yg menulis itu hanyalah mamat kampung tapi 'mata pena lebih tajam dari lembing'. Bukan macam pr, pemimpin letak calon apa pun angguk je..mana ada berani sanggah sb yg dok ampu hari2 tu makan upah..takut hilang gaji atau kena pecat. Artis 3 x 10sen pun tak apa sb dah pilihan parti..ya lah bila kalah boleh juga dok menyanyi ramai2 supaya tak jadi gila. Bloger pro bn tak makan upah, jadi apa nak takut, cakap je apa yang betul dan sanggah apa yang salah.

Anonymous said...

Bangang tv3 nightline..yg bengong pergi tunjuk caon pkr and pembangkang buat menatang aper..what the eyes see,the mibd will believe..from now on..jgn citer aper2 pasal pembangkang or show any photo pembangkang..better u tunjuk aper yg baik2..gtp,1 malaysia .products 1 malaysia.

Anonymous said...

Tv1 n tv3..dont show any news about opposition..tell the good about goverment today sl1m,brim.,1azam and etc..bodoh punyer penasihat media..yg active blog myngkib 100k person,but majority yg mengundi atas pagar million..what the eyes see.mind will believed..kalau kita nak tackle awek..kiter tunjuk aper yg bagus..jgn ulas langsung any project or menifesto pembangkang..dari org tak tau menifesto pembangkang jadi tau..tak kenal calon jadi kenal..gune media pun tak pandai..siar menifesto pembangkang 4 taun dulu,satu pun tak tepati berbanding bn..stupid media advisor..!somebody should relay this msg to pm!.act now!the coming 11 days campaign dont make this mistake..learn menifact power than latent power..u control the surrounding,u will control the person inside surroundings..:)good lucks..bn will have brigther future, if we do it rite.

megat said...

ha ha ha, bukan ke mamat ni dulu pun penyokong anvar. Dia tu sendiri ptut dikuburkan aje,brckap pun mcm nak tak nak. aku org perak,tapi sayang kenapa la produk kepimpinan perak tak dpt dibanggakan,termasuk zahid. Aku tak suka sentimen kenegerian,pada aku barisan kepimpinan umno perlulah org yg bersemangat,setia dan berkaliber.

tahniah gap.

Anonymous said...

Bro..the same case goes to Dun Sri Serdang..semua kerja ahat dato satim dan ir mat zain..mereka menggunakan kuasa veto untuk memangkah calon keluar...bayangkan ada 3 nama yang dihantar untukpencalonan tetiba ada nama keempat yang tida dalam senarai..dato satim dan ir mat zain punya kerja..mangkok 2 ekor gua jamin mampus lepas pru ni...kesian kat pm...