Monday, May 13, 2013

AKU RAGUI KEMAMPUAN NAJIB UNTUK IKUT CADANGAN BERNAS INI.



Bekas hakim Mahkamah Rayuan Datuk Mohd Noor Abdullah menyeru golongan Melayu agar bertindak dengan lebih agresif untuk mempertahankan hak mereka serta menyusun semula masyarakat, ekoran keputusan pilihan raya umum 5 Mei.

Bercakap dalam seminar yang membincangkan mengenai kesan pilihan raya tersebut hari ini, Mohd Noor menyeru demikian kerana orang Cina didakwanya mengkhianati ikatan setia kawan orang Melayu itu melalui usaha untuk merampas kuasa politik.

"Pengkhianatan orang Cina terhadap ikatan setia kawan orang Melayu itu adalah benar oleh kerana mereka merancang untuk merampas kuasa politik setelah membolot kuasa ekonomi," katanya, mengulas keputusan pilihan raya tersebut. 

Dakwaan mengenai pengkhianatan orang Cina itu mula timbul apabila keputusan pilihan raya umum 5 Mei menunjukkan BN hanya mampu menguasai 133 kerusi parlimen, berbanding 140 dalam pilihan raya umum 5 Mei. Dalam pilihanraya itu, hanya 10 peratus pengundi kaum cina menyokong BN, sementara 9 kawasan yang dimenangi parti-parti yang berasaskan kaum cina adalah kawasan campuran, di mana peratus kaum melayu melebihi 48 peratus. (Pada PRU lalu- MCA menang 7 Kerusi, Gerakan 1 dan SUPP 1).

Bagaimanapun, Umno yang bertanding 117 di kerusi majoriti Melayu  menang 88 dengan tambahan sembilan lagi kerusi, berbanding hanya 79 kerusi pada 2008, walau parti BN yang bertanding di kerusi majoriti Cina – MCA dan Gerakan – kalah teruk dalam pilihan raya kali ini, 

Di sisi Pakatan Rakyat pula, ramai calon Melayu menang di kerusi campuran, malah turut menewaskan calon pencabar dari kaum Cina.

Dalam ucapan selanjutnya, Mohd Noor mempertegaskan amaran bahawa orang Melayu akan membalas dendam sekiranya dikhianati.

"...Bagi orang Melayu, pantang larangnya, jangan dikhianati orang Melayu. Oleh kerana orang Melayu bila dikhianati, dia membalas dendam kesumatnya tak sudah-sudah," katanya.

Beliau turut menganjurkan agar penyusunan masyarakat itu turut melibatkan pewartaaan kawasan rizab Melayu di kawasan bandar bagi membolehkan kaum Melayu membangun dan menguruskan perniagaan bersama kaum Cina.

“Perlembagaan menyatakan tanah rizab Melayu dah diisytihar selepas merdeka kekal sampai bila-bila. Lepas merdeka, menteri besar dan exco boleh isytiharkan kawasan-kawasan Melayu dan beri jaminan perlembagaan apa kita boleh buat.

“Tanah rizab hendaklah diisytihar di kawasan bandar supaya orang Melayu boleh berniaga di kawasan bandar yang sebelum ini dimiliki oleh orang Cina.

"Istilah cantiknya ialah menyusun semula masyarakat. Tapi istilah kasar ialah (membolehkan) orang Melayu berhijrah supaya gedung-gedung yang kita lihat dibandar sama-sama dimiliki, bukan melihat sahaja,” katanya.

Berucap dalam seminar yang dihadiri kira-kira 300 peserta itu, Mohd Noor mencadangkan agar penyusunan semula masyarakat itu dijalankan dalam tempoh 10 tahun.

Katanya, walaupun setelah 56 tahun merdeka, kekayaan orang Melayu masih lagi tidak mencapai sehingga 20 peratus di negara ini.

“Sudah 56 tahun berlalu, kita masih memiliki tidak sampai 20 peratus kekayaan negara ini.

“Susunlah strategi supaya dalam masa 10 tahun ini, Yang Dipertuan Agong mengarahkan badan berkuasa untuk jamin supaya kekayaan negeri ini dimiliki kita sebanyak 67 peratus.

“Orang Melayu harus kenal siapa sekutu kita, siapa saudara-mara kita,” katanya lagi.

Turut hadir menjadi ahli panel ialah bekas pro-canselor Universiti Teknologi Mara (UiTM) Tan Sri Abdul Rahmad Arshad serta timbalan presiden PAS Datuk Nasharuddin Mat Isa.

57 comments:

Anonymous said...

Kalau kita semua berdiri teguh dibelakang PM, insyaAllah PM mampu lakukan semua tu. Yang penting kita bersatu. Kalau nak hentam, kita hentam orang yang membangkang. Mereka itu Ultra-kiasu dan pengkhianat bangsa.

Anonymous said...

Teringat temubual dlm berita TV bersama Dato Johari MP Titiwangsa. Masalah utama Kuala Lumpur adalah utk mendapatkan tanah utk dibangunkan utk perumahan rakyat. Saya setuju. Kaum cina hari ini susah memberikan ruang utk kaum lain masuk ke kawasan mereka. Inilah plan terancang kaum cina di bandar besar. Kesannya mereka kita boleh lihat dari keputusan PRU lalu dimana DAP menang dgn majoriti yg cukup besar.

Aku pengundi melayu di kawasan majoriti cina pun rasa malas nak mengundi lagi. Balik2 DAP walaupun tak buat apa kerjapun. Cuma bersyukur kerajaan masih BN.

Anonymous said...

Umno meraih bilangan kerusi parlimen yg bertambah dlm piliharaya yg lalu dari 79 kerusi kepada 88 kerusi.Pertambahan ini adalah kerana faktor berikut:

1.Kerja keras Najib dalam memperbaiki perkhidmatan kerajaan,

2.Peranan 'pemain import 'dalam mendedahkan kepincangan Pakatan Rakyat,ia itu mereka yg terdiri dari para pemimpin yg keluar dari PR dan juga para pemimpin NGO Melayu.

3.Kerja gigih para bloger dalam menangkis fitnah dan tomahan PR.Juga langkah proaktif mereka dlm menghadapi sikap agresif PR.

4.Kesedaran gulungan atas pagar mengenai kepentingan Melayu yg mula tercabar,dan mereka bertindak membantu menghadapi cabaran tersebut dgn mengundi BN.

Tanpa 4 faktor ini BN sudah tumbang,kerana mejoriti ahli Umno sendiri tidak banyak bekerja melawan tindakan agresif PR.Kalau ada pun langkah-langkah yg di laksanakan oleh Umno sendiri,ianya adalah secara tradisonal yg tidak mungkin dapat mengatasi cara cowboy Pakatan Rakyat.Dalam masa kempen pilihanraya pun ,kalau dilihat dari segi poster dan gerak kerja,Umno /BN jauh ketinggalan,kerana sikap selamba mereka dan sikap terlalu bergantung kepada kempen PM Najib.


Anonymous said...

Ayuh JIHAD EKONOMI!!!

Make sure most of Muslims spend over than 50% from their monthly salary to the pocket of Muslims.

Anonymous said...

Kalau kaum Cina menggunakan kuasa ekonomi untuk menyatukan dan memeras bangsa lain, kaum bumiputera seharusnya menggunakan kuasa perlembagaan untuk menyatukan bangsa malaysia dibawah satu sistem persekolahan.

Sokong kerajaan tutup sekolah jenis kebangsaan demi perpaduan malaysia.

Anonymous said...

Abc dan bcl jadikan ia amalan kita

Anonymous said...

Jadikan ABC dan BCL kekal dlm jatidiri setiap melayu muslim hingga ke anak cucu, jangan hanya hangat-hangat tahi ayam!

Anonymous said...

Najib lembik macam Pak Lah . Tak macam Dr Mahadey ... tegas , keras dan macam diktator . Baru laa orang takut dan hormat . Kekuatan DAP terletak pada Kapal Singh . Kapal Singh juga seorang yang tegas dan keras dalam percakapan nya .

Anonymous said...

HANYA CADANGAN..
1. KEPADA PESALAH YANG MENGHINA NEGARA ATAU PEMIMPIN NEGARA SEPERTI AGONG, SULTAN DAN PERDANA MENTERI SECARA TERANG TERANGAN ATAU MENGHINA SEJARAH NEGARA ATAU MENGHINA LAMBANG KEBESARAN NEGARA.

2. HENDAKLAH DI TARIK KERAKYATAN MEREKA DAN HANYA DIBERI MENJADI PENDUDUK TETAP. KAD PENGENALAN MEREKA PERLU DITUKAR DARI KAD BIRU KEPADA KAD MERAH.

3. HUKUMAN INI TERTAKLUK KEPADA JENIS KESALAHAN DAN KESAN DARI KESALAHAN BERKENAAN.

4. HAD TEMPOH DENDA KESALAHAN ADALAH SEPERTI BERIKUT :
• 5 TAHUN BAGI KESALAHAN KECIL.
• 20 TAHUN BAGI KESALAHAN KECIL ULANGAN.
• 15 TAHUN BAGI KESALAHAN SERDEHANA BERAT.
• 40 TAHUN BAGI KESALAHAN SERDEHANA BERAT ULANGAN.
• 25 TAHUN BAGI KESALAHAN BERAT MELAMPAU.
• SEUMUR HIDUP BAGI KESALAHAN BERAT MELAMPAU.

5. SELAIN ITU MEREKA TIDAK LAYAK MENDAPAT BANTUAN (HANYA BAGI PESALAH, AHLI KELUARGA MASIH LAYAK) KERAJAAN SEPANJANG TEMPOH TERSEBUT.

6. HUKUMAN INI HANYA AKAN DIMANSUHKAN TERHADAP PESALAH, SETELAH TAMAT TEMPOH DENDA ATAU ATAS PELEPASAN KHAS DARI PERKENAN Y.D.P AGONG.

7. BAGI PEMANSUHAN DENDA SETELAH TAMAT TEMPOH:
• PESALAH PERLU MENJALANI UJIAN KECEKAPAN BERBAHASA KEBANGSAAN.
• PESALAH PERLU MENJALANI PEPERIKSAAN UJIAN AM TENTANG NEGARA MALAYSIA.
• PESALAH PERLU MENJALANI PEPERIKSAAN SEJARAH MALAYSIA.
• PESALAH PERLU MENGANGKAT SUMPAH TAAT SETIA KEPADA PEMERINTAH DAN NEGARA.
• PESALAH PERLU MENJALANI KURSUS TATA NEGARA.

Anonymous said...

Idea, pelan untuk survival orang melayu sewajibnya dilaksanakan dari dulu lagi.
Sekarang dah kelam kabut bila orang cina tak sokong BN. Silap bulan PRU14 BN bungkus.
Najib terlampau bodek dgn orang cina. Orang melayu mesti ada sifat kiasu terhadap kaum cina.
Cakap banyak pun tak guna, kita tunggu & lihat..

Anonymous said...

Kita juga pelu ada menteri undang2 dan keselamatan yang tegas tapi adil. Bukan lembik dan dungu. Belajarlah dari singapork. Pesalah yang menimbulkan keresahan orang awam perlu diajar. Pelaksanaan undang2 yang lemah memualkan rakyat. Nak biarkan rakyat yang laksanakan undang2 ditangan sendiri ke.

parang terbang said...

kepada najib jangan bagi orang melayu sakit hati lagi....orang melayu dah lama simpan.....!

Anonymous said...

Tak payah bagi muka dgn Dongzong.

Anonymous said...

Aku tk rasa Najib mampu ubah apa2. Sbb atas pentas ckp lain belakang pentans Mahathir akan bg signal.. mesti suju dpd Cina jugak..tidk malaysia talak MAJOO..

Pemimpin UMNO kan taksub dan 'beriman' dgn PEMBANGUNAN.. BENCI aku dgr ayat2 ni..

pembangunan itu kerja wajib sesbuah krj..xpyh nkulang2.. buat je.. thean umumkan..
Kita UBAH Najib turun jika tempoh diberi dia tk berubah..

Anonymous said...

taK MUNGKIN dsn AKAN BUAT BEGITU. BARU CINA PANGGIL AH JIB GOR, DIA DAH SENYUM MCM PENGANTING BARU...TAKKAN ADA PEMIMPIN UMNO BENARI BUAT BEGITU KERANA MEREKA SENDIRI BANYAK SKANDAL...MCM ANWAR JGK...

Anonymous said...

DS Najib mewarisi negara yg sudah rosak struktur masyarakat. Org Melayu terllau sanjung Tun M atas jasanya.. tp mereka lupa 22 tahun itu juga telah mengubah struktur masyarakat.

22 tahun itu juga Mahathir membela membiakkan Cina2 menjadi kaya.. kunun KONGSI KEKAYAAN..KONGSI KUASA..

LANGKAWI di 'faraid' kn pd Cina dan orang luar semata2 'pembangunan'. Rezab2 Melayu diubah senang2nya di zaman Mahathir krn mahu tingkatkan nilai perkaki persegi utk dikomersialkan.. tp siapa yg berjaya? CINA.. C.I.N.A.!!!

Mahathir bangga dgn KLCC.. tp siapa dlm KLCC? berapa ribu kaki persegi ruang niaga milik org Melayu??

Mahathir bangga dgn PROTON, tp ramai tidak tahu vendor PROTON juga ramai company CINA..

Rumah2 dan pembangunan di Selangor dn KL tk terkawal semasa Mahathir jd PM.. dia mau maju semaju2nya Malaysia, maka Robert Kouk, Patrick Lim, Vincent Tan, Loh Goh Tong, Ting Phek Kim, Eric Chia dn berpuluh2 lgi taikun2 Cina yg MAHATHIR kayakan.. support dan kenyangkan mereka!!

Najib mewarisi negara yg ROSAK baru sepenggal, dn beliau dipantau oleh BALACI2 MAHATHIR dlm UMNO dn luar..termasuk bloggers2 UMNO yg tksub pd Mahathir spt pencacai PAS taksub pd kesesatan Nik Najis..

Terlalu susah Najib utk baiki kerosakkan ini selagi ada org2 Mahathir dlm UMNO..

Anonymous said...

DS Najib mewarisi negara yg sudah rosak struktur masyarakat. Org Melayu terllau sanjung Tun M atas jasanya.. tp mereka lupa 22 tahun itu juga telah mengubah struktur masyarakat.

22 tahun itu juga Mahathir membela membiakkan Cina2 menjadi kaya.. kunun KONGSI KEKAYAAN..KONGSI KUASA..

LANGKAWI di 'faraid' kn pd Cina dan orang luar semata2 'pembangunan'. Rezab2 Melayu diubah senang2nya di zaman Mahathir krn mahu tingkatkan nilai perkaki persegi utk dikomersialkan.. tp siapa yg berjaya? CINA.. C.I.N.A.!!!

Mahathir bangga dgn KLCC.. tp siapa dlm KLCC? berapa ribu kaki persegi ruang niaga milik org Melayu??

Mahathir bangga dgn PROTON, tp ramai tidak tahu vendor PROTON juga ramai company CINA..

Rumah2 dan pembangunan di Selangor dn KL tk terkawal semasa Mahathir jd PM.. dia mau maju semaju2nya Malaysia, maka Robert Kouk, Patrick Lim, Vincent Tan, Loh Goh Tong, Ting Phek Kim, Eric Chia dn berpuluh2 lgi taikun2 Cina yg MAHATHIR kayakan.. support dan kenyangkan mereka!!

Najib mewarisi negara yg ROSAK baru sepenggal, dn beliau dipantau oleh BALACI2 MAHATHIR dlm UMNO dn luar..termasuk bloggers2 UMNO yg tksub pd Mahathir spt pencacai PAS taksub pd kesesatan Nik Najis..

Terlalu susah Najib utk baiki kerosakkan ini selagi ada org2 Mahathir dlm UMNO..

Anonymous said...

Siapakah yg mengubah MATRIKULASI IPTA kpd Matrikulasi KPM yg menyaksikan RUNTUHNYA pendidikan tinggi Melayu?

Siapa yg membuka kuota 5% MRSM kpd Cina dan India?
Siapa yg membuka UiTM dulu kpd bukan Melayu kunun kongsi kuasa?

SIAPA YANG MENGUBAH DASAR KEMASUKAN KE IPTA DRPADA KUOTA KEPADA MERITOKERASI????

UNITAR? LIM KOK WENG, UNI WAWASAN? bangsa apa yg kuasai CYBERJAYA??

jgn sanjung Mahathir keterlaluan.. dia sbnrya bwk keroskan lebih dhsyat dr kebaikan... dasar pemerintahannya lah punca kpd masalah skrg.. dasar mengkayakan yg kaya.. PENSWASTAAN yg tnpa sempadan sehingga hampir2 hospital kerajaan hndk diswastakan.. kakitangan awam bergaji rendah.. kerja 6 hari seminggu..


oleh itu be rational.. tkkn lah semua salah NAJIB.. Najib baru perintah 4 tahun setengah.. Tun perosakkan negara 22 tahun.. dn skrg Najib dicengkam oleh hantu2 TUN.. Anwar dgn kegilaannya.. PAS dgn kesesatannya.. apa lagi yg Melayu ada skrg? Cina sudah di puncka kejayaan.. hanya beberapa langkah shj lagi..

entah bilakah semua ini akan berakhir..

Anonymous said...

Zaman Mahathir semua org UMNO mcm kena 'pukau'.. apa jua dasar yg dibuat semuanya tanpa bantahan.. naik harga gula, tepung, minyak..tol naik secara berkala.. aku ingt lg paper punya alasan ialah menanmpung kenaikan kos.. tol naiks bb krjn terikat dgn konsesi.. pemuhong lah.. awat zaman Najib tol xnaik2 pun..

itu shj setiap kali alasan utk kayakan taukeh2 Cina yg wktu itu menunjukkn sifat pelok cium BN-Mahathir.. XDE SEKOR MENTERI PUN ZAMAN MAHATHIR YANG AKAN BERANI BERI STATEMENT BERBEZA.. semua mesti TAAT..

sbrnya itulah rancangan strategi Cina.. mereka sabar dan teratur.. mereka pastikan 'modal' sudah besar..baru mereka lawan tuan.

Aku respect Tun dr segi pemikiran buat duitnya.. tp aku sgt2 ingt bagaimana zaman Tun semua org UMNO jd pak angguk.. tk boleh berbeza..

DS Najib xkn dpt berbuat apa2.. selagi legasi dan cengkaman mahathir berakar dlm UMNO.. UMNO dipilih semasa PRU13 krn org Melayu mula bencikan PAS yg melacorkan Islam dan Melayu pd DAP.. dan usaha keras Najib membantu rakyat membuat program2 transformasi.. bnda2 ini hny bersifat sementara dn tkkn mampu mengubah UMNO dr segi jalan perjuangan..

sbb itulah perkara2 dlm artikel di atas dibiarkan UMNO sekian lama. Jika UMNO parti yg tkdiganggu oleh cengkaman tertentu sudah lama perkara di atas selesai tnpa masuk BLOG atau tnpa tnggu tsunami Cina...

Anonymous said...

Kalau Melayu bersatu maka punahlah harapan cina nak merampas kuasa pemerintahan negara. Apa tunggu lagi. Bawak2lah berbincang. Cuma orang2 tua dalam pas taknak gabung tapi yang muda mau demi Islam/Melayu.

Anonymous said...

beberapa kerat hantu Tun cuba hentam, khairy cukup2 wpun sbrnya yg mencengkap Najib dan mengaturkan perjalanan negara ialah org2 Mahathir.. anak Mahathir mcm cup-cake.. belum masak lgi sudah naik jd MB.. bygkn klu Pak Lah buat mcm tu? mau rusuhan UMNO berlaku seluruh negara..

Melayu UMNO dicengkam pemikiran JUMUD dan TAKSUB sama shj mcm pencacai PAS pd Rejim Nik Ajis.. anak menantu Nik Ajis xboleh disentuh.. mereka boleh berperang jika membantah nik najis.. tgk mcm mana Ust Nasha disepak keluar.. mcm tu Khairi mau disepak..

dua2 parti ini ada hantu raya.. yg mengawal selia.. logik akal ckp salah..tp hantu raya2 ini akan paksa kita akui..ini BAGUS.. ini BETUL..

moga Allah dtgkan bantuan-NYA.. aku sedih dan kecewa dgn situasi ini...

Anonymous said...

Hapuskan pkr yg digunakan oleh DAP memecah-belahkan org melayu dan mohon PAS dan BN bersatu utk menfaat umat islam dan menyatukan melayu...

Anonymous said...

anon 1.51
kalau mahathir xde, lg langsi melayu. zaman dulu semua perniagaan dikawal cha ya nun alif dan kalau x sbb kerajaan bwh mahathir wujud pelbagai GLC dgn sykt melayu sbg pembekal, dah lama melayu ni bungkus semuanya dan x lahirlah watak mcm tan sri syed mokhtar, tan sri rashid hussen, almarhum tan sri nasimuddin, almarhum tan sri yahya dan byk lg. bykkan belajar legasi mahathir sblm ko nak serang membabi buta.

jentayu

Anonymous said...

anon 2.17.. inilah perangai TAKSUB.
Ko lihat sebelah tp ko tk lihat dua2 belah.
Mahathir lahirkan sekor dua melayu berjaya.tp Mahathir lahirkan BERPULUH CINA yg LAGI KAYA!
Paria KAYA pun ada..
selagi pencacai Mahathir mcm ni wujdu dlm UMNO.. UMNO akan jd mcm PAS jugak.. dn naik lah berapa PM pun.. UMNO akan GAGAL..

lu jilatlah byk2 kesilapn Tun.. tunggu PRU14 lu tau le bhai!!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

nk memulihkan UMNO kita mesti tahu punca danpenyakit.. pahit ditelan.. itulah hakikat.. cengkaman lengasi Mahathi mesti dikawal..

kesilapan lalu mesti segera dibetulkan barulah PERKARA DI ATAS DLM ARTIKEL INI BILEH BUAT!!

Korang melolong kt sini.. tp HANTU RAYA MAHATHIR yg berlambak dlm UMNO bg signal NAJIB u. jgn buat ok.. jika tidak u akan jd spt PAK LAH.. so apa NAJIB boleh buat ????

Hand Sanitiser said...

aku respect Tun ...
tapi kini Najib berdepan saat mencabar

1) Anwar & PKR
2) kebangkitan Cina
3) DAP dan rasisnya
4) anak melayu yg TIDAK KISAH
5) PAS yg semakin aneh

Tun & Najib berdepan dua keadaan yg berbeza.
Najib meneruskan legasi dr pemimpin sebelumnya
masalah yg datang juga berbeza
jadi pada aku, kita kena bg peluang,
if ada silap kita hentam habis!
tp sekarang, buat masa ni,
just give him time ..

Anonymous said...

Nk buang SRKJC apa.. Bila Najib bela UTUSAN yg persoal apa CINA MAHU..hantu raya Mahathir sudah bg isyarat NAJIB u are too much.. lepas Tun next day Tun ckp.. Kerajaan mesti teruskan kongsi KUASA.. wei korang kenapa xfhm2 ha penyakit UMNO tk boleh berubah ini sbb apa??

kita bising kt blog.. tp pengaturnya siapa??

kenapa tiba2 nama khairy jd busuk.. kenapa tiba2 Najib down.. dn kenapa skrg Mahathir tk backup Najib????

pikir la weii bangsa Melayoooo oiiii!!

Anonymous said...

Cina hanya pegang kuasa ekonomi.Tak payah susah2 boikot produk2 mereka,komfim sebulan tumbang la!

Anonymous said...

Kasihan Najib krn dia ditekan oleh pembangkang dan hantu2 raya Tun dlm UMNO. Percayalah Najib tkkn kekal lama bkn krn prestasi UMNO tp krn Najib tk ikut arahan hantu raya2 Tun..

korang x teliti kah kronologi2 pRU13?? kenapa buta kayu sgt? Anwar, DAP, PR ancaman luar.. tp ancaman dlm UMNO hebat jugak!

Unknown said...

*
SJK(C) ni dah wujud lama. Sejak zaman pemimpin terdahulu setahu kita inilah jasa BN terbesar untuk kaum cina walaupun hakikatnya ia bertentang dgn Perlembagaan Negara. Jika beberapa tahun dulu isu SJK(C) tidak begitu serius diperkataan. Apalagi undi cina pernah menjadi penyelamat maruah BN tahun 1999. Tetapi sejak penolakkan BN oleh kaum cina pd PRU lepas. Isu sama ada SJK(C) masih relevan atau tidak mula ditimbulkan. 

Aku rasa fungsi vernakular kini sudah boleh dipertikai dan perlu berubah. Apa yg berlaku sekarang SJK(C) sudah jadi TERLALU KECINAAN. Ia perlu di Malaysiakan semula. Kita tak halang pendidikan bahasa cina. Kita cuma mahu mengelak semangat kecinaan yang melampau sehingga menghilangkan jatidiri bangsa Malaysia. Aku rasa sudah tiba masanya Kerajaan bertindak. Seperti apa yang kita tahu pengaruh DAP sudah mula menular di sekolah cina. Kini seakan akan telah wujud gerakkan anti melayu di sekolah cina. Konsep sekolah cina tok tok perlu diubah dan diliberalkan serta diberi penekanan semangat perpaduan, nasionalism. Ini kalau tanya siapa bapa kemerdekaan nanti ada yg jawab Chin Peng ni.

Mungkin satu idea lain boleh difikir. Mungkin memcantumkan SJKC dan SJKT dan sekolah mubalir. Tidaklah hanya bergantung pd soal perkauman. Sekadar cadangan

Hand Sanitiser said...

kita tak boleh kata pemimpin sebelum ni tak buat silap. sebab percaturan sebelum ni lah kita berdepan masalah sekarang ...

jangan blame najib 100%
Go DSN!

1 said...

ciness comen PART 1


written by chan, May 12, 2013 20:16:59 The defeat of mca merely because of dap succeeds to instigate the anger and hatred among the Chinese, they are telling the Chinese that mca has betrayed the Chinese in the country, therefore Chinese are treated as second class citizen in this country.

So many policies and laws which are unreasonable or only favorable for the Malays passed by the government, and the mca did not say a single word.Chinese are marginalized ,discriminated at all fields ,from education to employment. DAP says that we have too many civil servant, they are paid by taxes collected from the Chinese in the country. If PR in power, we will reduce the size of civil servant by 50%....our police are kopi-o police, they used to bully the Chinese












.

2 said...

ciness comen PART 2


Dap used to play up the public complaints against the police personnel . Just after the the pru 12 in 2008, Dap and pr already started to spread all kind of rumors on net and the Chinese media.

saying that the country is heading to bankrupt ,because of corruption, our deposits in EPF almost finished, we have thousands million ringgit of foreign debt..Najib involved in sub marine scandal,costing the country millions of ringgit.Rosmah involved in the murder of Mongolian woman…only to vote PR can save the country ,can rectify the unreasonable policies ,the different status of bumi and non bumi……all these stories succeed to instigate the anger, hatred, emotion among the Chinese.

Can you blame the MCA for failing to address the wishes of the Chinese? As a component party in BN ,mca understand the spirit of give and take, they cannot speak everything like the DAP..

Unknown said...

Anon 2.31

Maaf kami tidak berminat menyokong murtad, gadai kalimah suci, LGBT, pluralisme dan pemimpin bi-sex.

Sekian terima kasih ding dong...

Anonymous said...

Kita jgn jd bodoh dgn ikut rentak hantu raya2 Tuna yg dipasang disegala ceruk dlm UMNO termasuk bloggers2 TAKSUB.

Mereka selamber kutuk DS Najib, yg skrg sbg acting PM.. itulah kebodohan Melayu. klu ahli keluarga sndiri pun maki Najib.. korang mau org luar sujud pd Najib ke? Cina cium Najib ke?

Kenapa xsudah2 pukul Khairy? jika betul di abersalah bawa ke lembaga tatatertib parti.. bukan buat fitnah bodoh mcm ni.

Kita skrg mahu BERI UBAT pd UMNO.. nk hilangkan penyakit. tp org UMNO sndiri yg pelinkup.. asyik kutuk NAJIB.. NAJIB baru ambil alih UMNO.. mewarisi parti yg mmg rosak..negara yg bermasalah.. jadi kita ken aberi full support.. selagi mana beliau tidak buat salah laku sebagai pemimpin Melayu Islam..

aku takpaham kepala hotak org2 UMNO ni.. mmg aku tykpaham!!

oo said...

ko ni cybertrooper kacang merah..podah

Hand Sanitiser said...

bantulah Najib ... kita slu dedahkan kelemahan tp tutup segala kebaikan dan kekuatan yg ada.

oo said...

podah tu utk ko 2.31 ...kah3..

lg baik lu mintak pas/pkr kasi tutup skolah cina..mana ada sekolah cina dlm donia lg..1malaysia jugak ada maa..

Anonymous said...

ada betulnya juga saranan ni..boleh diterimapakai apa yg boleh dilaksanakan..

kpd PM tahniah..anda dah berjaya melonjakkan sokongan melayu..dari 79 kepada 88 kerusi..yang malang pas, hanya 21 kerusi..minoriti dalam pembangkang..

melayu bersatu sdn bhd said...

tadi aku nak beli air kotak kedai cina...

tak jadi bbeebbb..tgk cina yg kencing melayu secara terang2 weikk..lepas tu kasi melayu minum air kotak ..asin looo....
isnin jumpa isnin 1sen xlepeh lg..

Anonymous said...

Hati2...ada Batu Ronson kt dalam ni.

Tugasnya untuk pecahkan perpaduan & melaga2kan antara kita.

Baca komen dari atas sampai bawah dan anda akan nampak. Jangan mudah terpedaya.

Hati2 kawan.

Sekian, Terima kasih.

orangjohor said...

aku paling suka dengan keputusan PRU13 kali ni.
Najib kena alert sentimen org melayu, silap langkah, silap game lagi, membodek lagi kaum cina yang tak kenal diuntung, maka najib pun akan rebah disesah oleh melayu.
Riwayat politik dia ikut sama pendek. Orang melayu sekarang tengah memerhati apa permainan najib. Kalau game cina ni, org melayu dah lama sedar taktik muka mulut manyak manis. Pemimpin melayu jgn buat-buat tak sedar pulak. Kata jer makan garam banyak dalam politik berpuluh-puluh tahun tapi takkan x pandai kot faham perangai cina nie... ehehehe...
AWAS KEPADA PEMIMPIN MELAYU YANG BELOT DAN PENGKHIANAT. RAKYAT KENAL SIAPA JUGA KAMU SATU HARI NANTI.

Anonymous said...

Sy juga nmpk cr org ni bermain. Satu target pecah dan kawal...lu langsi la bro...

Razali said...

Macam mana melayu nak bersatu . Dengan adik beradik pun boleh bergaduh dan tidak bertegur sapa sebab nak rebut harta pusaka . Dengan jiran tetangga pun sama , tak bertegur sapa . Macam jiran aku tak bertegur dengan aku . Kalau macam ini lebih baik dapat jiran cina atau india .

.

Mat13 said...

Jaga-jaga bro red beans army dah masuk bagi komen nak pecah belah tu...jaga -jaga ...Bagi aku aku sokong mana kerajaan yang tak menghilangkan keagungan ISlam dan kuasa hak Melayu......Lagi satu hari ini harijadi gua...hehehehehh...gua pun nak pakai baju hitam.....hehehehhidup melayu

Anonymous said...

hehehe....banyaklah sungguh idea yang bernas kat sini ...

tapi sayangnya ...jawapannya adalah seperti tajuknya iaitu

PM takkan mampu dan takkan berani ...
Jawapan Najib senang je ...

Saya PM untuk Malaysia ....untuk rakyat semua bangsa ....

hehehe ....buang karen jer ...

Anonymous said...

Anon 1.13pm....cadangan kau tu aku rasa MAJORITI RAKYAT MSIA YG CINTAKAN KEMAKMURAN PASTI SOKONG!!!! Tapi klu PM@KDN MASIH LEMAH LONGLAI.....Mau kena LELONG SEMUA MELAYU MENJELANG PRU14 nanti!!!! Salah satu faktor kerana.....penyokong setia Umno/BN sendiri jadi BOSAN TAHAP GILER BABI.... klu PM@KDN main 'PLAY SAFE' memanjang!!!!....Aku sndiri X NAK NGUNDI DOHHHH sbb..... "AKU DAH BOSAN....AKU DAH BOSAN" kata amy search....

Anonymous said...

sokonggg.. sepenuhnya cadangan ini..

yg penting org2 melayu harus bersatu, pemimpin2 melayu mesti menitik berat perkara ini walau berbeza fahaman politik...

apa yg tinggal pada melayu sekarang sudah hampir2 terlaksana..
"menang sorak kampung tergadai"
umno menang bersorak, pas menang bertakbir tapi selepas itu kedua2 parti ini berlumba2 gadaikan hak melayu kepada bangsa cina sebagai tanda terimakasih dan utk mendapatkan sokongan bangsa cina ini.. segala imbuhan dan apa yg diminta bangsa cina ini, mereka kaut dgn rakus atas 'murah hatinya' orang2 melayu dan apa yg penting bagi orang2 melayu pula, asalkan puas utk bersorak menyaksikan bangsa sendiri 'hancur'..

sekarang pemimpin2 melayu harus memikirkan bagaimana utk memecah dan kongsi apa yg telah dikuasai oleh bangsa cina ini..

melayu pasti bersatu.. ALLAHUAKBAR

parang terbang said...

ada malaun nak ajak kita benci tun pulak.....yang aku tau aku benci anwar ngan cina je.....fuck you!

hairie said...

byk red bean army ni...nak lagakan penyokong Tun M dengan DSN..hati-hati kwn2..

Anonymous said...

Dah lama aku tunggu kenyataan sebegini...Sebenarnya pemimpin Melayu yg mengkhianati org Melayu selama ini...amanah yg diberi dimungkiri sehingga org Melayu sendiri tersisih di Tanahair sendiri...Semua yg dicadangkan jangan hangat2 tahi ayam...

Anonymous said...

ha ha red bean menyamar melayu ajak kita semua benci kan Tun pulak.mentah apenya MB Kedah tu umur pun dah masuk 50 tahun.Ape dia ingat matang umur 82 macam kit siang...berambus je dari sini cina menyamar melayu.shuh...shuh...

Anonymous said...

hairie said...
byk red bean army ni...nak lagakan penyokong Tun M dengan DSN..hati-hati kwn2..

May 13, 2013 at 4:50 PM

----

Itu yang saya katakan tadi. Ada sorang dua Batu Ronson yang nak pecahkan perpaduan & melaga2kan antara kita orang Melayu.

Ibarat si Buang Petualang Melayu dalam cerita Sarjan Hassan.

Yang sialnya si Batu Ronson ini pun rasanya orang Melayu jugak.

Baca komen2 dari atas sampai bawah dan kawan2 semua akan nampak si Batu Ronson tu punya komen.

Hati2 kawan2 jangan sampai masuk jerat.

Sekian, Terima kasih.

Anonymous said...

Demi Allah aku yg tulis berkaitan cengkaman Tun dlm UMNO bukan Red Bean Arny atau pemecah belah Melayu.

Inilah aku katakan, HANTU RAYA2 Tun yg terlalu taksub. Aku tk maki Tun, aku tk suruh benci Tun. Tp aku mintak tolong MUHASABAH.

Cuba lihat kelemahan pentadbiran Tun dulu, tolong BUKA MATA Cina jd LEMAK skrg sekelip mata kah? Cuba hayati apa yg aku tulis betul atau tidak.

Aku Melayu biasa, Melayu muda yg membesar di zaman Tun. Tun byk jasa tp Tun juga kena lepaskan legasi pemerintahannya dlm UMNO.

Kita berhempas pulas bersengkang mata di blog sebagai satu saluran berkongsi pendapat dan untuk lihat UMNO gagah dab berubah.. TAPI MALANG kita tk mahu lihat Cause & Effect.

Aku lontarkan pndngan aku cengkaman Tun masih berlaku dlm UMNO, kenapa tuduh aku bukan2?

Aku ckp krn Allah dn mahukan UMNO berubah. UMNO tonggak BN. Klu UMNO lemah, BN lingkup.

Cuba lihat dgn MATA HATI. Korang2 yg gelar aku bukan tkpa, semoga Tuhan berikan petunjuk, balasan kembali.

Krn PENTAKSUB2 mcm inilah PAS dan UMNO rosak

Pencacai2 PORK NIK yg pantang Morsidol AM itu dikritik..dn pentaksub Tun yg akan melompat2 mcm beruk jika Tun disentuh.

Muhasabhlah dgn mata hati.. kalu UMNO mahu wujud di PRU14.. kalau rasa mahu jilat kaki Tun sehingga UMNO musnah.. korang tanggunglah.. tp tlg jgn KORBAN dan KAMBING HITAM kan DS Najib.

Usah cdg apa2 jika punca masalah tidka mahu dibaiki..

DS Najib terlah cuba sedaya upaya utk membaiki keroskan zaman Tun dan Pak Lah.. Hakikatnya Pak Lah memrintah singkat jg.

WALLAHULAM..

Anonymous said...

Anon 659 pm ko tak kaji abis!ko kata mahathir kayakan cina.ko baca ler kajian akademik bro!yang kayakan cina masa zaman anwar jadi menteri kewangan.kaji ler beb baca kajian ilmiah ko main tuduh jer!punca haru biru sekarang anwar ibrahim bro!ko buta ke taktik sama anwar himpun cina2 oitt!

parang terbang said...

anon 659...kalo tun bagi 3 kat melayu dia kena bagi jugak kat cina 1... tak kan tak bagi langsung.....islam suruh kita adil.....tapi sekarang ni najib jangan bagi apa2 kat cina....