Sunday, May 26, 2013

ARTIKEL MANTAP PASAL GERAKAN KETURUNAN TONGSAN !


KLIK SINI

126 comments:

Anonymous said...

5 TAHUN LEPAS PENDAFTARAN PENGUNDI BARU KAUM CINA LEBIH 50%.

PENGUNDI MELAYU PULA BAWAH 35%.


SO...KEPADA PARTI KOMPONEN BN TERMASUK UMNO...5 TAHUN NI SEHINGGA 2018 SILA LAKUKAN GERAKAN BESAR BESARAN KEMPEN PENGUNDI BARU MELAYU,INDIA DAN BUMIPUTRA SABAH SARAWAK..

ANDA DAH DIPILIH UNTUK BEKERJA UNTUK RAKYAT...JANGAN TIDOO!!!

gen2felda

Anonymous said...

kepada NAJIB !!

5 tahun ni sila bertegas dengan mereka yg.langgar undang2. Wajib adakan semula ISA kerana singapork sehingga kini aman kerana mereka ada ISA.

dan sila gerak unit tempur cyber dan segala keperluan risikkan untuk menghapuskan 'red bean piggy'..anak2 pemakan babi yg.begitu bongkak dan racist meruntuhkan perpaduan kaum.

masa berlembut dan memujuk dah berlalu..5 tahun ni fokus kepada melayu,india dan bumiputra sabah sarawak...

gen2felda

mat said...

aku dan ramai lg org muda daftar melaui cawangan umno, lepas isi borang kendian dihnatar ke spr secara bulk. tapi bila time nak mengundi nama takde. mesti org spr buang borang2 tu, bila dia tgk bnayk org muda daftar melalui umno

Anonymous said...

BOIKOT BARANG CINA!
BIAR KITA AJAR DIA ORANG ERTI BANKRUPT DAN BERTERIMA KASIH!

Anonymous said...

daftar terus ke pos opis lg senang.x yah gune mana2 parti!

Anonymous said...

KEPADA ANGGOTA POLIS !!

MULAI SEKARANG, JIKA PEMAKAN BABI CUBA RASUAH, SILA TERUS TANGKAP DAN HERET KE MAHKAMAH!!!

NILAH MASANYA GUNA KUASA UNTUK AJAR MEREKA YG.ASIK SEBUT MELAYU BODOH,MALAS,RASUAH DLL.

gen2felda

Anonymous said...

Aku rasis tegar,,,

Aku tentera selendang merah...

Boikot cina sampai mampus!!!!

Anonymous said...

Gempar semua - peniaga cina dap pukul orang melayu kat pertama complex http://kerisputera.blogspot.com/2013/05/peniaga-cina-pukul-orang-melayu-cina.html

Anonymous said...

DEB digubal selepas 13 Mei 1969 utk kita orang Melayu Islam.

Selepas PRU 13 2013 baru kita nampak kesannya bila kita hanya berkuasa politik yang dah mula rabak.

Peniaga2 Melayu, rebutlah peluang ini sebagai jihad ekonomi (bukannya mengaut laba melampau) & be profesional.

Pengguna2 Melayu, bersatulah demi masa depan generasi kita akan datang.

Payah Apa said...

ada satu lagi produk cina...SAUDI (daging burger)kilang diAloq Staq...dialah yg menyebabkan burger Ramly terjejas...tp majoriti org melayu tidak menyedarinya..cina haram jadah itu pandai, dia letak jenama SAUDI..bunyi keAraban la sikit utk mengabui mata org Melayu Islam...depa dah lama boikot produk org melayu=>>http://alalatuk.blogspot.com/2013/05/cubaan-boikot-barangan-orang-melayu.html

Anonymous said...

Ko orang tak dengar ke berita tv, najib nak ubah bn. Dia nak ikut cadangan mc dan gerakan yg flop tu.

Dia kata lagi kena ubah sebelum rakyat ubah bn.

Setahu aku bn yg menang dan umno dapat tambah kerusi parlimen. Yang hancur ialah mca dan gerakan. Tapi parti totok cina tu dah berjaya racun otak pm. Hairan muhyidin pun minta buat kajian kerana kata dia itu satu pandangan yg rasional.

Pandai pr dah racun fikiran bn. Kini bn yg menang pru kena ubah seolah2 bn telah kalah dan tak relevan. Kini bn siap nak buat pulak makmal utk kaji idea bodoh dari gerakan cina yg dah pupus dari penang.

Bn patut kaji macamana nak tangkap pemfitnah dari pr. Orang melayu pun dah lama menunggu apa habuan yg mereka akan dapat kerana telah setia kpd bn.

Anonymous said...

Kalau pm n tpm nk ikut cdgn parti gerakan n mca yg kalah teruk tu, maknanya ahli umno kena bangkit n ubah pm n tpm. Kita mengundi umno dgn harapan pemimpin umno yg dilantik dpt memahami aspirasi ahli umno. Tapi terbalik n langsung songsang krn pemimpin masih blur n mati akal utk memahami kehendak sebenar penyokong umno ttp sibuk nak memuaskan hati pihak penentang n x kan mengundi bn selagi mereka x dpt kuasa penuh. X kan pemimpin umno x nmpak rakyat telah beri harapan n kepercayaan dgn memberi lebih undi kepada umno. Masalahnya ialah 0 undi dpd kaum cina. Itu sahaja. SUsah sgt pemimpin umno nk paham. Malangnya orang melayu n bumi dpt pemimpin camni. Umno ketandusan pemimpin berkualiti.

Anonymous said...

Ayuh tentera anai-anai dan semut semua, runtuhkan perniagaan cina dan bina empayar ekonomi konsumerisme bumiputera.

Anonymous said...

hOI mELAYU, AKUPUN MELAYU JUGA JANGAN CAKAPM TERLALU RASIS, BUKA MINDA SECARA PROFESIONAL DAN MATANG. NEGARA INI DEMOKRASI, TERIMA JE KEPUTUSAN KERANA IANYA KEPUTUSAN RAKYAT. DULU 50 TAHUN LEBIH, KAUM CINA BAGI SOKONGAN KEPADA PERIKATAN/BN...ADA KAMU PERNAH UCAP TERIMAKASIH KEPADA MEREKA SELAMA INI. BILA KAUM TERSEBUT TAK UNDI BN PADA PRU12 DAN PRU13 APASAL PULAK KAMU MELENTING. TANYA SAMA BN SEBAB APA KAUM CINA DAH TAK SOKONG BN, MUHASABAH DIRI KITA DULU....MUNGKIN ADA KURAP KE, KERAPU KE, KUDIS KE. INI TIDAK TAU NAK MELENTING MACAM ORANG BODOH. SAMPAI BILA HASRAT KERAJAAN NAK MENYETU-PADUKAN RAKYAT BERBILANG KAUM TIDAK AKAN TERCAPAI JIKA ORANG MACAM KAMU NI MENDIAMI MALAYSIA TERCINTA INI.

Anonymous said...

KAMU YANG KERJA DENGANM MEREKA, KALAU DIAORANG BOIKOT TAK NAK AMBIL KAMU KERJA, KAMU NAK KERJA KAT MANA? TERIMALAH HAKIKAT KAUM CINA MENGUASAI EKONOMI, KITA KAUM MELAYU JADI KULI KERANA KERAJAAN MEMERINTAH SELAMA INI BERJAYA MEMBELA MELAYU. HIDUP BIAR MATANG, KETEPIKAN EMOSI. HIDUP DALAM NEGARA YANG BERBILANG KAUM PERLU ADA RASA HORMAT-MEMGHORMATI ANTARA SATU SAMA LAIN. AMBIL PERANAN MASING-MASING, BARULAH NEGARA KITA AMAN.

Anonymous said...

Kalau bn nk jadi parti tunggal, dah itu tersurat.. Kita redha jer lh..

Anonymous said...

UMNO sebenarnya menang besar tapi kalah semangat. Bangun UMNO, bangun PM jgn kalah badi , gunakan kuasa yg ade bangunkan bangsa melayu jangan bagi si sepet naik kepala. Tanam anuar ang geng. Kita akan berkuasa tapi jgn lupakan Allah dan Allah akan tolong kita. Hidup Melayu

Anonymous said...

aku tak setuju bn jadi parti tunggal.pergi mampos sama gerakan.ko dah tinggal nyawa2 ikan ada hati nak bagi cadangan nak hapuskan umno.last2 bangsa ko pemakan babbi juga yg untung.kalau najib terima cadangan ini ,alamatnya mala petaka besar bakal melanda negara kita.apa lagi yg ko ada najib?isa ko hapuskan,sampai polis nak bertindak pun susah.bawa ke court adalah pulak hakim yg lepaskan.jadilah samseng2 ni semua hidup atas undang2.tak de sapa yg blh mendakwa kerja2 jahat mereka.najib kalau tak blh berkeras,eloklah letak jawatan

Anonymous said...

Anon 9.49 & 9.53 Kau ni melayu malaysia ke singapura?

Anonymous said...

Datum jelatek

Anonymous said...

Compromise is a virtue to be cultivated, not a weakness to be despised. But then, dissolving UMNO is not a compromise, but a deception towards the Malays.

Anonymous said...

Cina mesti diajar atas kecurangan mereka. Boikot barangan cina. Bunuh perniagaan cina.

Asal Bukan DAP (ABDAP) said...

oooiii...Peniaga cina pukul melayu... jika tak beli kat diorang..

http://kerisputera.blogspot.com/2013/05/peniaga-cina-pukul-orang-melayu-cina.html

sial betoi cina ni....

Anonymous said...

Alahai anon 949pm dan 953pm tu cina bongok pura2 melayu.

Kita akan usahakan supaya najib si ular tak berbisa tu lepas aje jawatan. Nampak gaya dia cuba nak selamatkan diri dengan cuba nak cantumkan semua parti2 bn sekaligus umno akan cair. Pengkhianat melayu, yg lidah bercabang.

Konon katanya ular yang melingkar dek akar tak akan hilang bisanya... macamlah najib ni pernah ada bisa.

Anonymous said...

Dah terlalu banyak terima kasih dibagi pada cina. Kerakyatan dan pendidikan cina dibagi. Di era Tun Mahathir walaupun UMNO menang lebih banyak kerusi di Penang tapi ketua menteri tetap orang cina. Cina diberi madu tapi dibalasnya tuba.

Anonymous said...

Betul jugak tu cina babi yang menyamar melayu.

Anonymous said...

Cina dan merasa kuasa di Penang, selangor dan Perak. Cina sekarang nak Johor dan Melaka. Awas semua, cina cuba menikam dari belakang tapi kita dah berjaya rampas pisau itu. Buang pisau itu jauh-jauh atau... fikirlah.

Anonymous said...

cina kapiaq tujuh keturun!!!

Anonymous said...

Xhairan pun dorang tak ambil bekerja,dah cair taik telinga ni dengar isu double standard kaum cina sejak dulu lg....
Rezeki tu bukan dari dorang...dari Allah...
MUHASABAH DIRI DULU BANYAK2 YA......

Anonymous said...

Kita tukar UMNO dgn PERKASA..

Anonymous said...

Itu mr. bean army...

Anonymous said...

Ini juga aku sedar. Pihak yg bertanggungjawab mohon susun plan tindakan. Ada yg berdaftar tapi tak mengundi... kenalpasti punca dan tindakan. Pindahkan atau susun strategik taburan pengundi. Cina buat benda ini.

Ingat, usaha dap satukan cina telah capai 97% telah dibuktikan. Tumpuan mereka kini kepada usaha teruskan pecah-belahkan Melayu-Islam dan pribumi.

Anonymous said...

Cina memang tak sesuai dengan demokrasi..
Lihat sekeliling..bangsa Cina memang kuat dengan akar umbi kepuakkan mereka.

Itu sebab negara China mengaplikasi Komunisme kerana struktur sosialnya meletakkan yg kuat akan berkuasa atas yg lain. Baik dalam dunia perniagaan mahupun kongsi gelap...

Belajarlah hidup tanpa Cina...

Anonymous said...

Kekadang kita perasan tak, bila nak sokong Buy Malay First... akhirnya kita terpaksa membeli di kedai cina.

Contoh kedai bengkel kereta. Cukuplah payah kita nak sokong. Ini kerana kita tiada maklumat kedai bumiputra di sesuatu kawasan apatahlagi kawasan sendiri.

Justeru, setiap kalangan kita berusaha mencarinya dan kongsi maklumat tersebut di dalam blog.

akhirnya aku puas.. dapat juga bengkel kereta milik melayu di putrajy di persin 15. sekarang aku nak membiasakan diri segala hal aku pergi kedai melayu.

amacam yang lain... kuatkan mental dan semangat. jihad ekonomi ni.

Anonymous said...

Makaiiii... ini buah pukulan kpd spr drp pihak umno ke? Dukacita... kenapa umno caw tak buat susulan? Umno tolong serius dalam hal ini. Aku gak jumpa kaunter pendaftaran di pusat-pisat beli-belah macam cina buat.

Anonymous said...

Chinese = Jew of the East !

Anonymous said...

anai2 gigit sikit-sikit tapi lama2 bangunan rosak juga

BCL

BBC

Anonymous said...

Ye betullll!!!!....kita lenyapkan cina tongsan dibumi melayu ini.

Anonymous said...

Tapi kenapa perkasa nampak senyap lepas pru?

Bab memandai nak ubah konsep bn. Tanya ini penyokong akar umbi. Aku tegas tidak setuju. Cukuplah...

PM dan TPM kenal Dato' Onn tak? Beliau dulu lagi dah cuba konsep ni tapi umno dulu tidak terima. Rasanya mengapa ahli umno dulu tak terima masih ralevan hingga kini.

Boleh dah perwakilan umno fikirkan siapa-siapa yang nampak patut disingkirkan akhir tahun nanti.

Dap konsisten dgn Malaysian-Malaysia, itu pasal dapat 97% undi cina. Umno sbb pragmatik konon demokratk bla...blaa akhirnya gagal mengekang pas dan pkr

Anonymous said...

Ada kualiti tapi kualiti yang dimiliki TIDAK sesuai dengan game masa ini. Mungkin sesuai game akan datang kot.

Dok melalak hal pembangunan itu ini tapi hal rakusnya gerombolan pr menyerang instutusi polis, spr, kehakiman, penjawat awam, rasis, rasuah.... dan banyak lagi seperti gagal diuruskan. Ini serangan politik yg rakyat mulai jelak. Bukan hanya kpd pelaku demo manjang tapi juha kepada sikap dan ketegasan pemerintah.

Itu pasal pengundi tahu pr tak buat servis selaku wakil rakyat di kawasan mereka tapi mereka nekad undi pr sebab bn nampak longlai!

Sewajarnya dibuat perubahan (transformasi) dalam hal ini.

Anonymous said...

Hanya teori beb... bila cina dapat perak sekejap dah jelas. Di selangor lepas pru12 juga nampak. Hanya melayu/islam taksub pkr dan pas kata gitu. Nak bodek bos dap untuk dapatkan undi cina... yang penting umno ditumbangkan.

Aku ni bukanlah ahli umno pun. Buat masa ni, terpaksa sokong umno sbb pas dan pkr tidak meyakinkan.

Anonymous said...

UMNO bukan Najib dan Muhyiddin yang punye! UMNO ialah ahli2 UMNO yang 3 juta lebih tu yang punye!! Ada paham kar Najib? Muhyidin?

Ahli Umno Subang

Anonymous said...

MELAYU JE BAIK KUNUN NAK SATU PADU, TAPI SI HAMLAU TAK INGIN NAK SATU PADU PUN. SERIK DAH.

Anonymous said...

kankah hj hadi kata dia untung besedara dng dap...dia nak undi cina...dia tak rugi apa2 pun bersedara dng dap...musuh utama pas adalah umno...le ni org melayu /islam jika sayang melayu/islam sila boikot sekali peniaga melayu pkr dan pas...tak guna boikot barang cina...kalu masih beli di kedai melayu pkr n pas sebab mereka ambil dari pemborong cina...bukankah cina/dap sedara mereka...cina/dap dapat juga jual barang mereka melalui melayu pkr n pas...dap sedara pas yg saling kasih mengasihi...pas dah pun buktikan musuh utama mereka umno/bn bila mereka sembahyang hajat berdoa supaya umno/bn hancur dan musnah...

Anonymous said...

Boikot cina sampai tumbang inikalilah

Anonymous said...

Anon May 26, 2013 at 9:49 PM,

Untuk makluman Tuan, Sejarah Pilihanraya terdahulu di Malaysia menunjukkan Kaum cina tidak pernah memberi sokongan padu seperti yang kamu nyatakan ini termasuk lah seperti yang di war-war kan iaitu PRU11 dan sebelumnya oleh pihak DAP

Sejarah menunjukkan sokongan kuat kaum cina terhadap BN hanyalah setakat 40% manakala selebihnya adalah 60% kepada parti DAP.

Ini lah kenyataannya.

ADAKAH EKOR KAMU SEDANG TERBAKAR SEKARANG?

Anonymous said...

Aku undi umno, hari2 aku pergi beli barang di kedai penyokong PAS tetapi mereka kata UMNO tu ZALIM,ZALIM,ZALIM tapi nawaitu aku tetap sama aku nak tolong agamaku dan ekonomi bangsaku.

Anonymous said...

Gap tolong bagitau pak najib jgn jadi bangang nak satukan semua parti komponen bn aku x setuju dia x rasa mcm kita rakyat d bawah ne kena hina dgn babi babi ne jgn lembik aku dah mula meyampah ne boikot barang cina

Anonymous said...

Aku harap perkasa dapat gerakan org melayu supaya menentang najib jika dia jadi bodoh nak cairkan umno.

Semua ahli umno diminta undi keluar najib pada perhimpunan agung nanti. Kalau najib pospon atau batalkan perhimpunan agung kita akan keluar beramai2 macam 1946.

adalah said...

.hadkan jumlah pekerja warga asing bg peluang bangsa melayu kerajaan kena bantu

Anonymous said...

SALAM GAP...TOLONG BUANG BLOG INI DARI PAUTAN TUAN...INI BLOG PEMBANGKANG SABAH...
..http://ladakokou.blogspot.com/..
...BIKIN MALU NI BLOG BANYAK GAMBAR TAIK...

Anonymous said...

Redha jer lh dengan apa yg berlaku di malaysia..

Dah kita yg pilih, terima jer dengan hati terbuka.. X perlu nk salahkan sesiapa..

Othaman Ahmad said...

Assalamualaikum.........

Benar kata Tun Mahathir, "Melayu mudah lupa".

Lupakah Melayu pada sejarah tahun 1955 ketika Pengasas UMNO dan juga Presiden UMNO pertama (Dato' Onn Ja'far) ditentang hebat oleh ahli UMNO ketika itu kerana beliau ingin menggantikan United Malay National Organisation kpd United Malayan National Organisation? Beliau ingin merubah UMNO milik Melayu dibuka keahlian kepada semua suku kaum di Malaysia. Apabila gagasannya gagal, beliau meninggalkan UMNO dan meneruskan gagasannya dengan menubuhkan parti Negara yang kemudiannya gagal dan terus berkubur selamanya di politik tanah air. Adakah sejarah hitam ini akan berulang kembali?

PM & TPM harus ingat akar umbi UMNO beserta kaum Bumiputera lah yang menjadi pemangkin kepada BN/UMNO untuk berkuasa semula sehingga prestasi UMNO lebih baik kali ini berbanding PRU 12.

Dalam hal ini, kita wajib berterima kasih pada Tun Mahathir yang turut berkempen walaupun telah lanjut usia bagi memastikan kemenangan UMNO. Tanpa penglibatan beliau, saya dan ramai teman-teman belum tentu mengundi UMNO/BN seperti pada PRU 12.

Jika kekuatan Hang Tuah terletak pada huruf 'T' atau "Ta', kekuatan Melayu pula pada huruf 'M'atau 'Mim'. Kebetulan 'M' dan 'Mim' adalah juga huruf awal bagi Muslim dan Mahathir.

Ex Son of Spura

Anonymous said...

Kah kah kah,

Si mamak kutty jadi rujukan, maka bertambah lh golongan billionaire and millionaire dari kalangan mlayu serta ramai ulama2 yg turut serta mnyertai mahathir..

Othaman Ahmad said...

Assalamualaikum.........

Benar kata Tun Mahathir, "Melayu mudah lupa".

Lupakah Melayu pada sejarah tahun 1955 ketika Pengasas UMNO dan juga Presiden UMNO pertama (Dato' Onn Ja'far) ditentang hebat oleh ahli UMNO ketika itu kerana beliau ingin menggantikan United Malay National Organisation kpd United Malayan National Organisation? Beliau ingin merubah UMNO milik Melayu dibuka keahlian kepada semua suku kaum di Malaysia. Apabila gagasannya gagal, beliau meninggalkan UMNO dan meneruskan gagasannya dengan menubuhkan parti Negara yang kemudiannya gagal dan terus berkubur selamanya di politik tanah air. Adakah sejarah hitam ini akan berulang kembali?

PM & TPM harus ingat akar umbi UMNO beserta kaum Bumiputera lah yang menjadi pemangkin kepada BN/UMNO untuk berkuasa semula sehingga prestasi UMNO lebih baik kali ini berbanding PRU 12.

Dalam hal ini, kita juga harus berterima kasih pada Tun Mahathir yang turut berkempen walaupun telah lanjut usia bagi memastikan kemenangan UMNO. Jika kekuatan Hang Tuah terletak pada huruf 'T' atau "Tho', Melayu pula pada huruf 'M'atau 'Mim'. Kebetulan 'M' dan 'Mim' adalah juga huruf awal bagi Muslim dan Mahathir.

Ex Son of Spura

Anonymous said...

captain kalah kat anak nik aziz

patutnya kapten xyah bertanding lg...

fokus ngo..daftarkan pengundi...baru perkasa betul tak..perkasa tp kotey kecik buat apa hahaha

Anonymous said...

If they don't come to us, we go to them.
SO SPR PATUT MASUK KAMPUNG2 DAN DEWAN ORANG RAMAI UNTUK MENDAFTAR ORANG2 BARU.

Anonymous said...

Bunuh perniagaan cina!!!!!

Anonymous said...

Rasa ramai dah gaji.

jadi bila berbelanja

BCL

Anonymous said...

Dulu aku bujang aku sewa satu apartment 3 bilik kat cina dekat 10 tahun. 4-5 tahun masa aku sewa tu dia telefon aku kata ada pembeli nak tengok rumah nak beli so dia mintak aku izinkan bakal pembeli tu masuk. Bakal pembeli tu cina, datang bawak anak-bini, aku agak diorang ni nak invest saja bukan nak duduk. Last sekali tak jadi beli. Selang berapa tahun dua aku pulak mintak nak beli daripada cina ni. Tau apa dia kata - tak berminat nak jual. Pada hal aku dah duduk dekat 10 tahun, sewa bulan2 aku pun rasa dah cover lebih setengah loan dia. Tak kenang budi setia aku sewa rumah dia tak pernah kantoi bayar sewa walau pun sebulan. Bangsa dia nak peli boleh pulak.

Boikot Barang Cina!!!!!!

Anonymous said...

puak cina dalam diam memboikot roti gardenia. sekarang waktu kita pula untuk bertindak.

Anonymous said...

akhirnya pemimpin umno yg akan menguburkan umno...malang sungguh org melayu...

Anonymous said...

Bila business cina mampus,,, cina akan terjun bangunan sebab utang dengan along...

Anonymous said...

E9.49


'.....


HO DIA TANYA SAMPAI BILA ho

SAMPAI CINA BUSINESS RUGI BESAR... KAKI PUKUL DTG PASAL ,X AMAMPY BAYARU ..

Anonymous said...

Ada 3 perkara yang tak boleh disentuh bagi kesinambungan melayu.

1. KeSultanan Melayu
2. Umno
3. Utusan Melayu

Kesemua entiti diatas saling memerlukan dan tidak boleh dipisah atau di buang. Kekuatan ketuanan melayu yang telah berjaya membawa negara ini ketahap hari ini adalah peranan yang yang telah dimainkan oleh kesemua entiti diatas.

Sesiapa yang merobaknya akan dianggap sebagai pengkhianat bangsa. Jika pemimpin2 dalam umno sudah tak mampu nak pertahankan ketiga2 entiti diatas sila keluar dengan segera.

Jangan lacurkan umno supaya kamu semua boleh terus bergayut di putrajaya.

Anonymous said...

BOIKOT BARANGAN GENG DAP

SENARAI BARANGAN SEKUTU DAP


MINYAK MASAK
1) Minyak Sri Murni
2) Minyak Knife
3) Minyak Buruh
4) Minyak Naturel
5) Minyak Daisy

MINUMAN
1) PowerRoot Ali Café
2) PowerRoot Oligo Cereal
3) PowerRoot 9Spot Isotonik
4) Malta
5) Teh Cap Masjid
6) NutriMalt
7) Teh Guru Cap Masjid
8) Drinho All Drinks
9) Isomax Isotonic
10) HomeSoy
11) 100 Plus
12) Sprite
13) Coca-Cola

BARANGAN PENGGUNA & MAKANAN SEGERA
1) Pau Ahmad
2) Sri Murni Nugget
3) Marina Tuna
4) Marina Nugget
5) Roti Massimo
6) Farm Crows Butter
7) Tepung Gandum Cap Sauh
8) Semua Prodik London Biscuits (London Rolls DLL)
9) Semua Produk Khee San Bhd (Gula-Gula Fruit Plus, Fizzy Orange, Mint, Wafer & Lain-Lain Makanan Tepu)
10) Semua Produk Malaysia Dairy Industries Ple Ltd (Vitagen, Marigold, Peel Fresh, HL Milk DLL)
11) Semua Produk NONA
12) Colgate

RESTORAN
1) Old Town White Coffee
2) Baskin Robbins Ice Cream
3) Dunkin Donuts
4) Sakae Sushi
5) Mc Donalds
6) Restoran Papa Rich
7) FourLeaves
8) Secret Recipe
9) Chicken Rice Shop
10) Starbucks


PASARAYA
1) Pasaraya EconSave
2) Pasaraya 99 SpeedMart
3) Pasaraya KK mart
4) Pasaraya NSK
5) Giant

BARANGAN & PERKHIDMATAN PENGGUNA (BUKAN MAKANAN)
1) Goh Ban Huat (GBH) –Pengeluar kelengkapan tandas & pembentungan
2) Focus Point (Optometrist)
3) Bas Konsortium Ekspres
4) Bas KKKL Ekspres
5) Bas Five Star
6) Bas TranStar
7) Bas Genting Ekspres
8) S & S Ekspres
9) Eagle Ekspres
10) Bas SE Super
11) Antar Holiday
12) Boon Best
13) Air Asia
14) Revlon
15) Timberland
16) Johnson-Johnson
17) Kimberly-Clark
18) Seng Heng
19) Popukar Book Store

MEDIA
1) The Sun
2) The Star
3) Semua Akhbar Berbahasa Cina
4) Rocket
5) Suara Keadilan
6) Malaysiakini


Update sehingga 26 Mei 2013, Kalau saper-saper ada maklumat barangan @ perkhidmatan penyokong DAP @ PKR yang perlu diboikot sila maklum….ABC…BCL…

Anonymous said...

NAK BELI KERETA BARU CARI SALESMAN MELAYU. NAK BELI PROTON/PERODUA, CARI DEALER MELAYU. MELAMBAK KAT KL/SELANGOR.

Anonymous said...

NAK DAPAT KERJA DALAM KOMPANY CINA?? JANGAN MIMPI LAH. ABIS PUAK MEREKA NAK CAMPAK MANA?

Anonymous said...

Salam, kasihan pd DS Najib,mewarisi kepimpinan negara yg bermasalah dari bangs Cina kafir. bangsa yg sombong dn xreti berkongsi hidup kekayaan.

I LIKE THIS STATEMENT..

The Chinese has stated that they don’t need others, so others have to ‘learn’ to live without the Chinese. And the learning starts now, through ‘boycott Chinese products’.

Please remember too - The Malays are the buying power and you ask for it, Chinese!

TERUSKAN USAHA KITA UNTUK MEMARTABATKAN EKONOMI MELAYU ISLAM.. jgn riuh rendah kutuk Cina tp tindakan kita lesu dan sekejap.

Biar diam tp berterusan.. mcm Cina tipu Najib.. diam2.. tp kasi HENTAM punya..

so skrg kita bising2 awal.. CINA akan get ready..

Anonymous said...

cam bunyi red bean army je

Anonymous said...

Salam admin GAP.

Komen tak banyak di sini sebab tak boleh buat melalui mobile phone. Harap maklum dan check.

Terima kasih.

Anonymous said...

boleh je kerja dgn company cina.. kejr sbg PENCACAI.. drebar lori/bas, floor cleaner.. sedia dimaki "bodoh", " tkdak otak punye olang" dsgnya.. dn Melayu yg low class mmg suka jd hamba Cina.. kena sepak kencing dgn cIna pun xpe..taukeh banyak baik..

tp klu dgn Melayu garang dan bertumbuk pb boleh jika majikan kasar sikit.. that MALAYOO.. that I knew..

Anonymous said...

sebelah utara

pasaya bangsa Cina Harbi punya.

-PACIFIC Hyper&Supermarket (Megamall Penang, Alor Setar Mall, Star parade)
- Pasaraya Billion (kedah, penang, prk)
-Ten Ten (prk)

Anonymous said...

puak cina dlm diam boikot Gardenia sudha bertahun2.. mereka tk bising2 tp kerja boikot konsisten jalan. org kita heboh boikot Cina.. tp kt luar berlambak pelanggan melayu beli Massima, Hi5, dan langgan pelacor China (Selangor hot sales!)

merka juga telah lama boikot produk Proton selepas PROTON WIRA (wira mereka support sbb ada kaitan dgn chinese vendor companies dan juga feng shuei kot..)

kita sja yg tergeh2 ke Tan Chong Motor Nissan Livina.. mcm xboleh bwk ank bini plak klu beli EXORA.. mentaliti penjajah jugak melayu nih

Anonymous said...

Gud idea bro.. jgn ada kawtim dgn bangsa cina.

Anonymous said...

New story!!!...
My friend work at speedmsrt.you know, he tell me sale is very slow last week n malays come to buy boleh dikira.so...malays boycots very efective.this boycots is very bad for my friends and chinese economy.
Please dont like thiis....

Anonymous said...

Kita kena usaha lbh gigih mlalui mara/uda. Tanah kosong buat shoping komplks khas bumiputra. Bina bandar melayu . Non bumi sori. Aku agak skeptikal dgn BOD mara/ uda yg hidup segan mati tak mahu.. Kepada FAMA buka pasar tani tetap setiap hari. Cari lokasi strategik . Buat mcm wakaf che yeh. Mlm kain baju siang ikan sayur. Ini jihad ekonomi n ini fardu kifayah.

Anonymous said...

Soal pembubaran UMNO pada pandangan saya adalah pernyataan menteri-menteri dalam kapasiti mereka sebagai pemimpin kerajaan Malaysia dan bukan atas nama parti. Oleh itu kita jangan terlalu cepat panic. Daripada sudut percaturan politik, kogik kah parti keramat kaum bumiputera ini yang menunjukkan prestasi peningkatan dalam PRU13 dan dipilih oleh orang kebanyakkan masyarakat Melayu/Bumiputera atas nama UMNO mahu dikuburkan? Ianya perlu dipersetujui oleh 3.5 juta ahli-ahli berdaftarnya dan persetujuan Majlis Tertinggi. UMNO sangat relevan bukan saja pada orang Melayu tapi rakyat Malaysia. Perhatikan baris akhir lagu Parti.

Anonymous said...

ALLAH dah buka kan 'jalan' utk org Melayu..cuma pemimpin teratas kena cepat buat keputusan..Bila Cina dah mula tunjuk taring dan belang sebenar.. kita di 'suruh' bersatu..kita di suruh kenal siap kawan siapa lawan..Skrg dah sampai masa jgn bagi muka kat depa...buat baik dgn depa dgn beria-ia bererti 'ko mmg nak mampus'..Cina harbi ni..umpama pokok api-api..menumpang tetapi akhirnya membunuh pokok yg asal...Sudah sampai masanya Kementerian Pendidikan menjadikan semua sekolah kpd 1 aliran saja..Sekolah Kebangsaan...Bagus jugak mrk 'mengkhianati' kita..sekurang2nya kita masih boleh berdiri lagi. Dan jgn lupa ..kita jd kan negara kita negara Tanah Melayu..bagi yg dpt ic (rakyat asing)tukar kpd PR saja...kita jgn dok berlembut lg..nanti dah jd bubur baru nak menangis? sorry lah ya.aku dah mula boikot barangan..anak buah aku dah tak guna air asial utk balik Malaysia,katanya dia pun boikot!..kita kena sediakan kedai 1 Malaysia dgn lebih bnyak..masukkan semua barang2 org kita..jika kt emporium besar2...brg2 kita susah nk dpt masuk...org PAS tak kan tak boikot sekali? makan org kafir punya..bagus di tolak..masjid berdekatan Kg aku dah di warning jgn azan guna mickropon...haramjadah betul..

Anonymous said...

Lu cina sial, jgn menyamar jadi Melayu...lancau lu, Ini Melayu bukan macam lu punya tokong batu pun lu boleh tipu.

Anonymous said...

jangan pi bengkel kete cina. mula2 dia bagi murah. lepas dah jadi regular customer, dia cekik balik. kureng asam betol la..

Anonymous said...

Sokong anon 3.54. Gear sentap sikit, suh tukar gearbox ribu2. Tanya kedai melayu, dia kata nanti tengok dulu. Dia spray2, cuci sana sini, tukar minyak, servis elok2... Takyah tukar gearbox. Dah 2 thn ok ja.. Start tu aku boikot bengkel cina. Bengkel cina kuat menipu... (india pun sama belit).

Anonymous said...

SETIDAK-TIDAKNYA TIADA LAGI YANG MUDAH UNTUK MEREKA.
INGAT INI DUIT KITA....KITA PUNYA HAK.DULUKAN PADA YANG MENGELUARKAN ZAKAT ADA BARAKAH NYA.HARAP FAHAM

Anonymous said...

UMNO ITU KUAT KERANA MELAYUNYA.JUGA TIADA MELAYU TIADA UMNO.

Anonymous said...

dulu aku kene kencing buat overhaul moto ex-5 RM750 kat kedai cina. tapi pekerja dia india. giler betul. aku pi tanya kedai melayu buat overhaul dia ambil rm400 je. itupun dah siap tukar spare part. habis lesap duit bonus aku. barang tak rosak pun diugutnya rosak.

Anonymous said...

bila agaknye agensi-agensi akan memikirkan untuk mengujudkan kedai-kedai melayu mengantikan kedai kedai cina niiiii....dah lebih 50 tahun tahap melayu masih bergantung harap.......hehehe.....

Anonymous said...

Kat R&R Tapah banyak kedai buah Cina...kedai Melayu pun ada di situ, beli saja di kedai Melayu..

Anonymous said...


SAlam..

Sayangnya masih ramai melayu2 kita yangx sedarkan diri..apabila menyatakan kesatuan sesama Islam, Melayu dikatakan rasisla aper la..peduli aper rasis pun..Melayu susah ader ker bangsa tongsan ni nak tolong...ekonomi diorang sapu habis2..inilah masanya kita bangkit selamatkan ekonomi Umat Islam?Melayu di Bumi MELAYU...ini bumi MELAYU... bukan tanah besar tongsan... lu lahanat kapir.....

Same teruskan ABC dan BCL... teruskan usaha ini walaupun sedikit..sekarang aku n wife pun dah start nak berniaga sikit2... biar lambat asalakan puak2 bangsa tongsan ni tau langit tu tinggi ke rendah...

Wahai Melayu Islam Malaysia...sedarlah daripada mimpi...bangkit daripada kekalahan..ini masanya kita berubah..jihad yang sebenar bukan di jalanan, jihad kita sekarang bangkitkan kuasa ekonomi Melayu Islam semula, jgn bagi lagi dah puak2 tongsan kafir laknat ni kawal harga barang, rumah, dan kehidupan anak cucu kita kelak..

Kelak anak cucu kita merempat dibumi sendiri nak salahkan siapa...buat masa ini mungkin sukar untuk kita boikot semuanya..tp benda tu x musathil..apabila kita sedar bahawa susahnya nak cari kedai Melayu baru kita tahu betapa penguasaan bangsa tongsan ni terlalu melampau2 dalam ekonomi dan mulai saat ni galakkan bangsa Melayu kita untuk berniaga dgn cara beli dan berbelanja apa sahaja di kedai Melayu/Islam...

Bangsa Tongsan ni tamak dan x akan puas selagi Melayu masih berkuasa....

Ayuhhh ABC!!!!!!
dan pastikan BCLLLLLL!!!!!

Anonymous said...

apakata pemilihan umno tahun kali ini kita gerakkan sokongan untuk Tun M kembali menjadi presiden! Kita perlukan presiden yang tegas dan memahami situasi masyarakat secara menyeluruh! itupun kalau pimpinan sekarang masih dibuai rasa selesa dan tidak nampak dan sedar akan kemahuan orang melayu. mungkin kerana penasihat-penasihat tak sampaikan apa yang akar umbi mahukan atau apa yang sedang dilalui oleh orang melayu dari dulu sampai sekarang. harap dapat dipertahankan umno.

Anonymous said...

Betul bro
kita bleh start dr situ

Anonymous said...

apakata pemilihan umno tahun kali ini kita gerakkan sokongan untuk Tun M kembali menjadi presiden! Kita perlukan presiden yang tegas dan memahami situasi masyarakat secara menyeluruh! itupun kalau pimpinan sekarang masih dibuai rasa selesa dan tidak nampak dan sedar akan kemahuan orang melayu. mungkin kerana penasihat-penasihat tak sampaikan apa yang akar umbi mahukan atau apa yang sedang dilalui oleh orang melayu dari dulu sampai sekarang. harap dapat dipertahankan umno.

Anonymous said...

Btoi tu.harga pun x jauh sen mana.
Teruskan boikot kedai buah cina.

Zuhdi said...

kita bukan nk menolak Tun M, tp zaman beliau telah berlalu, jasanya sudah banyak bertabur. beri peluang kepda genreasi baru pula hadapi cabaran.

Sama jugak mcm PAS, smpai bila duk mengharap 'keceluparan' Morsidol nya utk PAS terus kelihatan 'idop'??

Lagipun kena akui jugak Tun pun banyak buat kesilapan dgn berikan kekayaan yg banyak kpd tokoh2 Cina.. krn brsngka mereka ini baik dan hargai.

DS najib baru shj ambil alih tampuk negara dgn seribu satu masalah lampau.. berilah dia peluang. Jika tidka krn transformasi beliau (dgn izin Tuhan), rasanya UMNO tumbang teruk jugak PRU13, UMNO dh ditolak mentah2 pd zaman Pak Lah.

so ambil lah pengajaran lalu dan mulakan langkang kehadapan.. Insya Allah Allah SWT bersama2 org yg ikhlas lagi benar.. AMINN

RED BEAN KILLER said...

aku dah berjaya menjimatkan wang aku dari dibelanjakan di kedai sepet. yeah!!!

Anonymous said...

Cerita benar...ptg td aku pergi mydin kuantan.. selalu minyak masak saji, alif- sime darby sama banyak dgn cap buruh dap...tp hari ini aku nampak longgokan minyak cap buruh yg sgt ketara lebih 3/4.... minyak saji hanya tinggal sgt sedikit.... kalau nk kata mydin krgkan stok minyak bumi tak logik.... kesimpulan yg sebenarnya kempen BCL dpt sambutan yg tak dijangka... so aku seru org melayu supaya berjiwa besar sebenarnya kita mampu melakukannya... syabas.... lepas ni kempen besar- besaran daftar undi org melayu, ramai melayu tak daftar pengundi.... jgn mengalah... dan kuatkan ketahanan.... jgn putus asa...inilah sikap cina yg buat mereka berjaya... selamat maju jaya bangsaku MELAYU... jgn biarkan anak2 mu menangis di masa hadapan ... dgrlah nasihat ini....

Anonymous said...

inikalilah lanciauw

Anonymous said...

Salam bro, betul2 smlm kt TESCO produk SAJI clear... susu pekat pun habis cepat. Minyak masak SAJI dan ALIF berkualiti tinggi.

Mee segera ADABI dan SAJI lebih sedap berganda2 dari MAGGI ataupun CINTAN. Teruskan JIHAD ekonomi, sempenan Ramadhan akan jelma..jdkan setiap urusan kita dikira ibadah.
Insha Allah

Anonymous said...

Don't buy SUN SWEET dates (kurma), this are chinese strategy to kill down Yusof Taiyob and other Muslim brand dates.

please be particular, checking the product label, producing company.. dont just buy things like a dog eating.. dont just depends on brand name.. SAFI is a 'arabic-like' brand, as well as SAUDI frozen.. but both are CINA TOTOK punye company..

please my brothers.. be smart dan ISTIQAMAH towards this campaign.. Allah will bless US Insha Allah!

Ameen.

Anonymous said...

Harap ada ngo melayu pribumi atau india yg boleh buat directory mcm mudah.my utk maklumat tersebut seluruh negara.....
Biar bersungguh2....dulu sibok nak jaga hati sepet nie...kali nie harap ada ngo pribumi dan india yg dpt memulaknya....

Pengguna pribumi melayu

Anonymous said...

Aku percaya kita boleh buat......
Penglaman aku,
xdak melayu mau pegi kedai cina lg di klang kecuali bangsa asing...
Aku totally boikot kedai cina...

Walaupun sekarang mereka sedang sibuk buat jualan murah dan jualan gudang....
Aku percaya ni strategi mereka mau mematahkan boikot kita....
Boikot tetap boikot!

Anonymous said...

Aku setuju tapi dgn syarat tak ada sekolah sjk di dunia melayu....yg ada cuma sekolah sk jer!!!!tu punca kita jadi rasis....

Anonymous said...

Mcm juga tempat aku...sepet mca pegi beli di kedai sepet babi dap....
Mrk hal parti tolak tepi...hal ekonomi tetap bangsa sendiri...
Tapi klu kena belasah along...mrk tetap cari sepet mca krn sepet babi dap disokong oleh org kuat along....

Anonymous said...

Timbalan menteri pelajaran mary yap dah umumkan sekolah venakular cina bukan punca cina jadi rasis.

Habislah bagi cina buat statement macam ni nampaknya tenggelamlah muhyidin dan idris jusoh. Haprak pm pilih mary yap. Kini cina ni sudah tunjuk belang dia.

Semakin banyak jentik2 rasis cina akan dibiakkan oleh org2 macam mary yap.

Anonymous said...

Aku pun sama...

Anonymous said...

Jgn terikut rentak cina. ... Cdgn cina... Tongsan.. Mai pm dan tpm sokong. ..plz la... Jgn termakan ckp cina lg.. Aku dh tk tahan tgk lakonan cina penipu ni...

Anonymous said...

Aku sembang dgn apek tmpt aku..Aku tanya apasal mahu ubah...dia kata pr dpt tolong cina...biar cina kuat politik dan kuat ekonomi.
Aku tanya dia balik...klu kita kuat politik...kuat ekonomi..bagaimana dgn bangsa lain???
Jawab dia...tidak apa...pemimpin melayu pas dan pkr akan tolong dan jaga kita...Mrk sudah janji masa kempen..
Aku tanya balik...klu setahun dua mgkin...bgaimana klu bertahun2...tidakkah akar umbi mrk bising???Silap2 haribulan..tercetus rusuhan....
Dia terdiam seketika...tanpa membalas soalan aku...

Sim n sons

Anonymous said...

Org cina nie takut dikutuk bangsanya sendiri...tu dakyah cina komunis dap sejak dulu lagi....
Bagi mrk...klu barang itu diistilah haram dibeli...jgn harap mrk nak beli...kecuali dah terpaksa..
Jadi klu mrk dah mulakannya....balas balik....

Anonymous said...

Saya sokong dgn poasting kt atas mcm mana bengkel Cina Piggy mahu tipu kita pengguna.

2 hari sblm PRU aku ke kedai aircond cina kt tmpt aku, aku pergi nk tny nape iarcond aku kejap2 compressor xnk jalan.. Cina Piggy tu ckp.. LU PUNYA AIRCOND MAU KASI SERVICE SEMUA MAA.. COMPRESSOR SUDAH TALAK MINYAK.. ITU COIL MAU KASI BUKAK..BLA2.. MAU 4-5 JAM.. REPAIR MA.. LEBIH KULANG AArr.. RM 400.. aku pun percaya lah than aku ckp xpe tauke lu kasi bubuh gas dulu.. nnt wa ada masa wa dtg semula.. isi gas.. kejap je gas R12.. dia charge RM20..

oklah aku accept.

Then lepas PRU.. keta aku buat hal balik..aku kt area lain. Then tk xthn sbb panas.. compressor keta aku buat hal lagi..

aku pergi ke kedai service aircond Melayu (dlu aku kt tmpat lain..Cina je ade). Aku ckplah aku nk service semua sekali mcm yg CINA PIGGY pomen tu ckp..

Pastu bro Melayu tu ckp.. ABG..XPE BAGI SY CHECK DLU.. SAYA RASA XPERLU LAGI BUAT SERVICE MAJOR..

dia pun check2.. rupanya selama ini FUSE n FUSE BRACKET dh hancur..lebur panas.. so motor cooling fan xjalan..then compressor cut-down..mmg tk sejuk lah... punca die..kedai apek PIGGY tu dlu just tap wayer FUSE belit2 je.. then jd spark.. Bro tu ckp.. FUSE load tinggi..then lembik..wpun xputus.. wiring teruk.

lepas repair.. aku tanye bro tu bape kena bayar.. dia SENYUM.. ABG.. FREE..XYAH LA BAYAR SIKIT JE..ABG JALAN DULU..NNT KLU JD PROBLEM PULAK DTG SINI KAMI CHECK LAIn. SO FAR SEMUA OK.. terkedu aku.. buat keje smpai comot.. dia ckp FREE.. ganti FUSE n BRACKET.. itu je punca pun selama ni aku kena tipu dgn CINA PIGGY.. smpai skrg aircond aku sejuk mcm asal, xde, running smooth.. bertahun2 aku tk tahu rupanya wiring yg APEK PIGGY tu buat salah dn merosakkan

moralnya.. itulah sifat CINA..

Anonymous said...

Slps pru13...ada bekas agen bn jumpa aku...kebetulan aku bertugas di kpg mrk sbg petugas spr..Dia tanya aku kenapa nama 2 org anaknya boleh 'hilang' dlm dftar pemilih sedangkan pilihanraya dun swk 2011 mrk mengundi tapi pru13 boleh tiada nama....Terkedu nak menjawab.Mgkin mrk tidak tahu aku cuma petugas sementara....



Anonymous said...

Trojan Horse PR banyak le dlm Jabatan Pendaftaran Negara. AKu ckp ikhlas..mas aku nk daftar kelhiran anak aku, staf yg bertugas di kaunter, yg buat kerja utk daftarkan sijil lahir, MyKid anak aku, smbil dia buat2 sibuk daftarkan maklumat ank aju dia sekalikan operasi CUCUK JARUM kebencian kpd BN dan KRJN rasuah bla2.. kmudian dia ckp anytime dia boleh daftarkan bangla utk MyKAD.. so skrg siapa yg pecah amanah? Najib/ UMNO ke atau petugas staf itu?

aku awktu tu support PR..mmg melayan lah.. dekat stgh jam jgk..pdhal 10 minit je blh siap..

MORAL nya.. random sampling.. anywhere blh tangkap TROJAN HORSE dlm Govt. yg tukang rosak ini..

tp adakah Krjn sedar?

PASDAPX said...

everyday i buy gardenia and Utusan.. at least this is my istiqamah action.. dr ckp je xbuat apa2..

aku lihat ramai Melayu yg xsedar diri.. bila ajak beli brg Melayu ade yg kutuk aku balik.. suruh open minded lah..nnt ekonomi down lah.. celake punya mentaliti.. xde rase berTuhan lngsung.. mreka rasa Cina yg bg rezeki?? apa sudah jadi Aqidah org Melayu? PAS punya kerja cairkan Aqidah krn DAPig!!

Anonymous said...

tolong semak kenapa kedai runcit melayu hanya ada stok beras Jati?

Anonymous said...

BERAS JATI dan beras lain dikuasai pemborong Cina. Kita belum ada cukup rantaian bahan mentah-pengilang-pemborong-yg boleh pastikan peruncit Melayu dpt bahan yg tidak dikawal Cina..

ini masalah chain supply yg perlu NGO2 Islam kuat suarakan.. NGO kuat krjn akan akur.. Krjn xboleh tiba2 je tunjuk racist.. nnt Amerika cari pasal lah.

Anonymous said...

jangan beli beras JATI.. JATI tipu kelirukan pemebli Melayu dgn LOGO BERNAS..

BERNAS bukan peruncit beras.. tp mereka pakai 'ahli kumpulan BERNAS'. Pdn le BERNAS pun biarkan tipu helah ini..


cuba usahakan cari beras FAEZA dan LANGSAT (Biru/Hijau), JUARA SELERA yg dijual di Mydin dan TESCO.

Anonymous said...

Apa lagi cina mau? Mesti la dia mau melayu mati, skrg parti Gerakan yg tinggalkan nyawa2 ikan pun nak bunuh UMNO

Anonymous said...

UMNO buat kali pertama dlm sejarah mesti belajar SURVIVE tnpa CINA.. brgantunglah pd Yang Maha Esa.. pasti akan ada pertolongan..

GERAKAN sudah beri isyarat mereka xnk berlakon lg dlm DUN Pulau Pinang sbg 'seteru' DAPigs.

Tkkn UMNO xphm2 lagi kot?? atau nk kena kasi LEMPANG baru faham? heheeh.. sorry joke..

Anonymous said...

Btl kata anon 7:45, may 27. Dgn kesungguhan DSN umno dpt balik sokongan melayu d semenanjung. Pedulikn cina, sebab mereka sudah nekad buang BN. Kalau kaji sejarah PRU2 lepas, mmg sokongan cina bukan pd BN di kawasan peratusan mereka besar. BN tak pernah menang di kepong, cheras, bukit bintang, seputeh, ipoh timur n barat dll. Sehitam2 BN di kawasan melayu ada juga harapan berbanding hitamnya BN di kawasan majoriti cina dan india.. Jadi BN perlu selektif memilih kawasan fokus, spt dilakukan umno perak... Realistik sikit.

Anonymous said...

Fb "BOIKOT BARANGAN CINA DAP" kena hack, rasanya 14000 likes dlm beberapa hari. Mmg ini bukti cina mcm cacing kepanasan. Teruskan sokongan, like semula. Satu lagi FB "kuasa pembeli dan pengguna melayu islam". Banyak info berguna.

Anonymous said...

XMEN SAID: KAMI ORANG MELAYU DI TEMASEK AKAN BERSAMA MU WAHAI SAUDARA KU DI MSIA.BILA KAMI TURUN JB ATAU MAKAN ANGIN DI MSIA TERUTAMA SEKALI PULAU PINANG YANG DI CONTROL DAP COMMUNISTS.KAMI AKAN BELI BARANG MELAYU DULU.HARAP TERUSKAN KEMPEN INI SAMPAI BERJAYA.

Anonymous said...

HELO . INI X-MEN.KAWAN-KAWAN AKU DAH LIST OUT KAN BARANG DAP KOMMUNIS.SO TOLONG JANGAN BELI BARANG INI BECOZ DAP COMMUNISTS INGIN HAPUSKAN MELAYU,DAYAK DAN BANGSA2 LAIN DARI MALAYSIA.
ORANG2 MELAYU,ISLAM ,INDIA DAN DAYAK JGN BELI DAP RASIS COMMUNIST PRODUK KAT BAWA INI
DIUT UNTUNG DARI PRODUK MEREKA DI GUNAKAN UNTUK FUND COMMUNIST PARTY DAN IDEOLOGY MEREKA .
SO JANGAN BELI PRODUK DI BAWA INI.
SENARAI BARANGAN SEKUTU DAP

MINYAK MASAK
1) Minyak Sri Murni
2) Minyak Knife
3) Minyak Buruh
4) Minyak Naturel
5) Minyak Daisy

MINUMAN
1) PowerRoot Ali Café
2) PowerRoot Oligo Cereal
3) PowerRoot 9Spot Isotonik
4) Malta
5) Teh Cap Masjid
6) NutriMalt
7) Teh Guru Cap Masjid
8) Drinho All Drinks
9) Isomax Isotonic
10) HomeSoy

BARANGAN PENGGUNA & MAKANAN SEGERA
1) Pau Ahmad
2) Sri Murni Nugget
3) Marina Tuna
4) Marina Nugget
5) Roti Massimo
6) Farm Crows Butter
7) Tepung Gandum Cap Sauh
8) Semua Prodik London Biscuits (London Rolls DLL)
9) Semua Produk Khee San Bhd (Gula-Gula Fruit Plus, Fizzy Orange, Mint, Wafer & Lain-Lain Makanan Tepu)
10) Semua Produk Malaysia Dairy Industries Ple Ltd (Vitagen, Marigold, Peel Fresh, HL Milk DLL)
11) Semua Produk NONA

RESTORAN
1) Old Town White Coffee
2) Baskin Robbins Ice Cream
3) Dunkin Donuts
4) Sakae Sushi
5) Mc Donalds


PASARAYA
1) Pasaraya EconSave
2) Pasaraya 99 SpeedMart
3) Pasaraya KK mart
4) Pasaraya NSK
5) Mc Donalds

BARANGAN & PERKHIDMATAN PENGGUNA (BUKAN MAKANAN)
1) Goh Ban Huat (GBH) –Pengeluar kelengkapan tandas & pembentungan
2) Focus Point (Optometrist)
3) Bas Konsortium Ekspres
4) Bas KKKL Ekspres
5) Bas Five Star
6) Bas TranStar
7) Bas Genting Ekspres
8) S & S Ekspres
9) Eagle Ekspres
10) Bas SE Super
11) Antar Holiday
12) Boon Best

MEDIA
1) The Sun
2) The Star
3) Semua Akhbar Berbahasa Cina
4) Rocket
5) Suara Keadilan
6) Malaysiakini
Posted by GAP at 6:58 PM


May 28, 2013 at 3:16 AM

Anonymous said...

Salam semua penyokong BCL,

aku lihat masih ramai melayo bongok yang beli barangan cina, guna promoter cina, dan sales cina.

Apakah kempen ini gagal dan tak sampai kepada mereka?

Anonymous said...

Bukan tk sampai tp sifat Melayu mcm tu lah.. selagi air laut xlemaskan idung die.. lantak pegi lah org lain punye hal..
ko tgk klu esok2 kena kt anak bini familiy dia anything yg kaitkan dgn BCL baru gelabah berok nk sedar.

Melayu penting diri byk.. sifat sygkn bangsa xde..tmbh pula sejak Nik Najis hasut supaya benci kan bangsa.. tolak bangsa.. kebangsaan haram bla2.. lagi cairlah.. tp klu jilat Cina dikira bagus pula.

Anonymous said...

Bukan cina namanya.. Kalau dia tak tipu...

Moralnya;

Cina itu penipu..

Anonymous said...

Pejuang bangsa,

Adakah yg dikatakan habis itu... Benar2 habis dari rak?

Atau taktik cina rasis yang sorok barangan bumiputera?

Anonymous said...

Aku rela jadi tentera anai2 tak dibyar pun takpe.. aku sanggup- demi bangsa, negara dan anak2 cucu2 aku kelak.

Aku melayu ultra yang rasis. Dan aku bangga.Aku HANYA akan berenti jadi rasis setelah bangsa2 rasis ini mengaku dan tunduk pada ketuanan melayu. Ini negara Melayu, tanah melayu.

Anonymous said...

1. Pendapat aku la, selagi Najib dan pemimpin liberal dia pegang kuasa memang tak naik.
2. Najib lembik, cuba bagi Zahid Hamidi ke? Mukhriz ke?
3. Asalkan bukan Tongsan.
4. La ni DAP pun dah pandai menyamaq jadi Melayu pastu kutuk PAS macam2 supaya orang nampak UMNO tu jahat, ada jugak menyamar jadi PAS pastu maki hamun supaya orang nampak PAS tu dah rosak.
5. So, kita sama2lah Boikot Barangan Cina DAP.
6. I respect dengan group tu, tu la group pertama yang mampu menyatukan orang kita tak kira fahaman politik (kalo ada anjing pendatang tu depa ban je, kan senang, kumpul penyokong tegar je).