Thursday, May 16, 2013

AZRAN OSMAN RANI. MELAYU ALIEN YANG LUPA DIRI ?



Memang hebat Melayu bernama Azran Osman ini. Konon-kononnya apabila sudah bergelar Melayu Baru, yang bertapak dalam dunia korporat, maka bencilah dia kepada RASIS atau apa-apa sahaja yang dibangkitkan berkenaan Melayu.


Jangan sebut apa-apa tentang Melayu sebab bagi orang Melayu yang sudah lupa diri dan bongkak dengan kejayaan korporatnya, itu adalah RASIS dan bercanggah dengan inspirasi Melayu masakini!



Disebabkan itulah, dengan penuh bangga, dia membuat keputusan untuk menarik iklan-iklan AIR ASIA daripada UTUSAN MALAYSIA yang disifatkannya sebagai AKHBAR RASIS. Bangga sungguh dia dengan AIR ASIA yang boleh pulak memberikan iklan kepada akhbar-akhbar RASIS yang lain, terutama sekali akhbar-akhbar Cina.



Haram tak sekutik pun dia bercakap tentang PERKAUMAN yang dimainkan oleh akhbar-akhbar lain terutama sekali yang kiblatnya adalah DAP. Tetapi apabila berkenaan dengan Melayu, pantas dan bingkas pula dia dengan secepat mungkin untuk mengelakkan AIR ASIA daripada diboikot oleh pelanggan-pelanggan bukan Melayu, khususnya Cina!



Ini perangai Melayu-Melayu yang tidak sedar diri. Masa mula hendak bertapak, Melayu jugalah yang akan digunakan untuk menagih simpati. Dari zaman sekolah, Melayu jugalah yang akan disandarkan untuk mendapatkan segala kemudahan terutama sekali biasiswa. Dan Melayu jugalah yang akan dijadikan umpan agar dia ditempatkan di pusat pengajian terbaik selain mendapat penajaan bagi melanjutkan pelajaran.



Namun apabila sudah berjaya, lain pula yang dibuatnya!



Azran Osman bukanlah satu-satunya MELAYU LUPA DIRI di Malaysia. Ada ramai Melayu seperti ini. Masa susah, merekalah Melayu. Mereka menuntut hak Melayu mereka dipenuhi agar Melayu kononnya dinaikkan martabat. Mereka meminta keistimewaan kontrak daripada kerajaan atas dasar mereka adalah BUMIPUTERA dan MELAYU.



131 comments:

Anonymous said...

Lu lg haprak,

Atleast dia berani walaupun dia tahu akan dice,uh..

X mcm lu yg berselindung disebalik keyboard..

Pejuang lh sesangat

Anonymous said...

lu pon sama alien daaaaa

Anonymous said...

boikot air asia!!! boikot melayu yahudi!!!

Anonymous said...

Hahaha hanjing sudah menyalak. AO dgn hanjing xsedar diri

Anonymous said...

Lu lg haprak,

Atleast dia berani walaupun dia tahu akan dicemuh..

X mcm lu yg berselindung disebalik keyboard..

Pejuang lh sesangat

Anonymous said...

Harakahdaily adalah akhbar yang elok dibaca terutama pelajar sekolah... sebuah akhbar yang memaparkan berita yang benar dan masuk akal. Ia akhbar yang amat bersih dari sikap rasis dan tidak ada unsur fitnah serta berfakta dalam pemberitaannya...oleh itu bacalah akhbar yang menambah ilmu serta mampu melonjakkan kegemilangan Malaysia...

Anonymous said...

Haramkahdaily yang bayk iklan ubat kuat tu ke? Hahahaha.

Anonymous said...

Anon kitol yg menyalak bgai anjing tsepit,
salah ke melayu mperjuangkan survive bangsa sendiri ditanah air sndiri yg diwarisi dri toknenek moyang bkurun lamanya ni, salah ke bangsa melayu menegur rakan senegara blainan bangsa yg dh memungkiri janji utk idup brharmoni saling hormat menghormati? Baca sejarah penubuhan malaysia la bangsat, melayu dh bnyk sangat mengalah, tapi skarag apa kita dapat?

Anonymous said...

nenek moyang kita pernah mati menentang portugis ,jepun,british dan komunis kerana ingin melihat bangsa ini merdeka dan dihormati ,.kerana pengorbanan mereka la manusia seperti si Azran ni dapat jadi CEO..tapi sayang melayu mudah lupa...kalau duk singapore tak tau la si Azran ni jadi apa walaupun mempunyai bergulung2 ijazah.

Anonymous said...

Gap mcm bagus.. Analisis tahap sampah, patut buang kelongkang..

Tu yang x dapat rampas selangor..

Sayangi selangor, yakini pr..

Anonymous said...

Harakah..Kah..kah...Kah

Anonymous said...

Anon yg mnyalak bgai anjing tsepit,
baca juga sejarah ksultanan melaka, sbab2 kjatuhan melaka pd kuasa asing, sbab apa? Sbab ada gen keturunan kau kat situ..si Kitol.

Anonymous said...

Bior pi lah gap, itu pendapat individu.
Yang penting kerisauan golongan terhadap menteri rasis dan yg pernah menghina perlembagaan wathyamoorthy dan timb mnteri pelajaran yang merupakan presiden klub mubaligh2 kristian perlu pnjelasan dari pm atau timbalannya..

Anonymous said...

Nk tukar nama Tanah Melayu ke Malaysia kita buat, nak skolah cina sndiri kita buat, nk apa smua kita bagi, pasal kita hormat diorang, walaupun kita tuan rumah, asalkan kita juga dihormati, tapi akhirnya...diorang nk buat pemerintahan acuan diorang sendiri, curang sungguh! Yang sedihnya ada melayu yang membantu.

Anonymous said...

HARAKAH ADA LAH AKHBAR ZAMAN BATU TIADA APA YG MUATKAN DALAM AKHBAR TSB YG ADA LAH MENGHASUT,FITNAH,MEMECAH BELAH SESAMA ISLAM YG BETUL SEMUA PEMIMPIN MEREKA KEBANYAKAN PEMIMPIN PAS LEBEH TERUK DARI UMNO TAPI AKHBAR HARAKAH TIDAK SIARKAN BERITA KELAKUAN PEMIMPIN MEREKA EDITOR NYA TAKUT HILANG SAHAM DARI BERBUAT DOSA KERANA MENIPU PEMBACA NYA BAGI AKU HARAKAH ADA ALAH AKHBAR SAMPAH PATUT BAGI KAT CINA SAPU TAIK.

Anonymous said...

Klu baca harakah, tenang sikek kpala otak eden..

Anonymous said...

Dia ni belajar ke US dengan biasiswa kerajaan, ttp bila lulus tak nak kerja dengan kerajaan. Nak kerja dengan Muniandy.

Anonymous said...

Bunga bunga kejatuhan airasia x. Manusia selalu lupa diri dan asal usul. Kalau tuhan nak turunkan bala sekejap je......sekarang ni dah heboh beberapa negara yg diserang virus H1N1 versi baru yg lebih kuat. Kita tengok aje sampai mana sombong melayu ni.

Anonymous said...

Sitanggang moden

Anonymous said...

Assalamualaikum..melayu baru!!!???!......?berak kencing xbasuh ker...??!!...xfhmxfhmxfhm..maleih layan ong yg xsuda suda nk mengkelaskan diri yg konon kerleeeessz gitu..

Anonymous said...

ini negara melayu. kalau tak suka boleh blah.

Anonymous said...

Pergi mampos la si Azran haramjadah tu

Anonymous said...

Melayu ke ni????

legsorbreast said...

-dalam keluarga, saya pentingkan anak saya berbanding anak kpd adik beradik saya.
-dalam daerah, saya pentingkan jiran2 saya berbanding orang lain
-dalam agama saya, saya pentingkan orang2 islam drp orang kafir
-dalam negara saya, saya pentingkan bangsa melayu saya lebih drp bangsa lain
-dalam dunia saya, saya pentingkan orang malaysia dahulu sebelum warga negara lain
-dalam alam saya, saya pentingkan manusia lebih drp makhluk lain
If that makes me a racist, so be it.
But it's like the pot calling the cattle black
Because everyone prioritises..

Anonymous said...

.

Saya adalah seorang melayu yang racist . Jikalau anda ada masalah dengan sikap saya , pintu sentisa terbuka untuk anda berpindah ke negara lain .

.

Anonymous said...

Letak jawatan... Cuba cari kerja kat singapura nuh.. Boleh dpt tak jawatan setaraf jawatan skrg?

Anonymous said...

tengok pada muka mamat ni...muka takut rugi....muka pulun kemewahan...agak2 aku la...dia sedar mukanya tak lawa..kalau pakai kupiah..nanti orang kata dia totok PAS...nak pakai songkok..org kata orang umno..kalau xpakai apa2...botak nya terserlah...licin..gondol...lg la xhamsend.aka doreimon...ya tak ya..kuarkan 1 stetment tenat...nak jadi populer..ingatkan respon nya ok...nah...ko terima je la..wahai mamat...kata2 mu itu...akan diingat sampai bila2...kan bodoh namanya...ada ilmu...tp akai xde...xpakai otak...akal & imu seiring....kan bagus....

Anonymous said...

Berilah nasihat elok-elok. Tak payah terlalu agresif. Biar utusan beri penjelasan. Yang kena tempiasnya adalah UMNO. Bukan semua orang melayu setuju serangan sebegini dituju kepada orang yang mengkritik, cara ini menyebabkan sebahagian besar mereka menjauhkan diri dan mereka mempunyai pilihan yang lain. Utusan perlu mensederhanakan tajuknya, tidak perlu buat gempar. Janganlah terikut-ikut surat khabar cina.

Bingai @ Bangang said...


Jom Join Kempen di TendangTerajang

Anonymous said...

susah betul nak cari MELAYU yg otak center..

Air-Asia & Utusan pun tak tahu berapa betul depa ni..

Banyak Melayu Corporate diupah untuk bercakap perkara2 yang tak masuk akal tanpa memahami operasi secara teknikal.

Cina pula mmg kacau melayu tetapi mereka lebih tahu mcm mana nak uruskan bisnes tanpa rugi dgn mencari pekerja berbakat. Pasal tu Cina lebih berjaya dalam perniagaan.

Saya berpendapat Utusan & TV 3mmg berjuang untuk melayu..tetapi mereka tak sedar masyarakat luar menganggap 'cara' bahasa & olahannya mmg tak kena.

Harakah lagilah bingai..kalau baca yg ini masuk hutanlah jawabnya.

Kepada company2 Melayu..carilah orang2 melayu yg competent dari syarikat2 asing/cina untuk bisnes anda, bayar gaji besar untuk khidmat mereka. jgn dengki..Kroni, nepotism, rasuah akan menggagalkan.

cubalah tandingi the star dari content padatnya..kalau boleh ambil pengarang melayu dari the star untuk tranformasi..

(bukan nak sanjung Cina-tapi dlm bab2 berniaga mmg diorang lebih tahu)

Anonymous said...

aku harap Ketua Pengarah Tabung Haji baca tulisan aku nih.....

CEO TH Properties Sdn Bhd ia itu Hj Zaharuddin Saidon adalah merupakan penyokong kuat PKR dan Pakatan Rakyat....

Malah beliau tidak segan silu mengutuk perancangan kerajaan,projek kerajaan,pemimpin kerajaan dan segala yang berkaitan dengan kerajaan....

Kalau tak percaya pada saya sila baca facebook beliau @Zaharuddin Saidon dan nilaikan kata-kata beliau yang mengutuk kerajaan....

Umurnya telah meningkat 54 tahun....

Diminta pihak berwajib singkirkN BELIAU INI....

kami tak mahu pemimpin GLC kerajaan dipangku oleh pencacai pr....

Melayu Perak said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

kami penyokong umno/bn mahu tan sri yusof nor dan datuk seri jamil khir baharom sigkirkan Hj.Zaharuddin Saidon daripada CEO TH Properties S/B....

kami tak mahu pencacai pr pegang jawatan tertinggi dalam TH Properties S/B....

komandomelayu said...

Muka melayu yg Patut diterajang sampai mati!

Anonymous said...

Bodoh punya azran - dasar org pendek - mesti ada benda lain yg pendek mcm idola dia di penang! Let's boikot air asia - harap2 bloggers start kempen air asia last... Also strip him from position in govt if any - let him blame bn for once - ungrateful basta*d - dah la pendek, botak + bodoh sombong... Go to hell azran

Anonymous said...

semua bangsa didunia adalah racist. mereka sayangkan bangsa dan hak mereka. itu normal. tapi jika sesuatu bangsa itu diam di negara orang kemudian buat macam harta bapak dia saja, itu sudah melampau. yang paling melampau cuba nak ubah sejarah kononnya mereka adalah penduduk asal yang memajukan negara ini. Asia Tenggara adalah kepulauan melayu. kerajaan lama dulu adalah kerajaan melayu sebelum dijajah Eropah. tok nenek melayu pesan jika bertandang atau menumpang di rumah orang, mata janganlah meliar, malah angkat kepala, langut ke atas pun jangan.

Anonymous said...

Jom boikot Air Asia. Diaorang takut kehilangan pelanggan cina tapi tak takut kehilangan pelanggan melayu. Azran adalah seorang yang racist kerana menganggap pelanggan cina lebih menguntungkan dari pelanggan melayu.

Anonymous said...

Melayu ini mesti disingkirkan.

Azran patut malu pada diri sendiri

Azran sedarlah diri kamu. Berundurlah dari jawatan yang kamu sandang itu.

Carilah sumber pekerjaan lain yang tidak menyakiti bangsa kamu sendiri.

Mulakan syarikat penerbangan kamu sendiri dinegata lain. Namakan syarikat pernerbangan kamu dengan AIR AZRAN XXX.

Semoga berjaya.

Anonymous said...

Bukan aje sykt GLC, tapi ramai pensyarah pencen yg kontrak di universiti yg sokong PR. VC univ tolong turun padang, tamatkan aje kontrak pensyarah kontrak yg makan gaji buta ni...aku heran dahlah kutuk kerajaan, dpt sambung lagi....kerja x buat...

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C)....utamakan kedai dan produk Bumiputera yg halal lagi suci..

Anonymous said...

Dengaq cherita dia dia kaki tunggang arak . Oh mungkin luar melayu...dalamnya Kristian...sebab kristian ok minom arak...

Mat13 said...

Aku dah tak airasia dah. Naik MAS lagi bagus.

Anonymous said...

Najib muhyiddin kena explain perkarana ini. Justifikasi kena mantap....

Kalau tidak mampos la lu najib dan mohyiddin...

mohamed said...

Dulu2 banyak melayu macam ni, mengampu orang cina, oang india menhentam Melayu. Aku ingat dah pupus selepas may 13, 69, rupa2 nya ada lagi yamg masih menjilat..memang bangsat. Sabenarnya air asia tiket tak murah lagi...dah nak kojol lah tu..

Anonymous said...

Muhyiddin tak buat kerja !

Anonymous said...


Air Asia the " we are very sorry for the delay" airline !

Butoh la dengan muka pokemak ceo botak tu....

Anonymous said...


Dia ni gay kot....

Anonymous said...

dia ni anak "shrek"......tapi malu nak ngaku bapak dia "shrek"...

Anonymous said...

hohohoho ramai penyokong Melayu Islam Liberal aka "ah war gor" punya anak didik duk main sini. bagussss ~ semoga blog ini akan makin pemes. kkkkk

Azran Mohd. Rani LU LAGI RASIS!

Anonymous said...


DAP parti rasis terhebat di dunia..

kenapa DAP rasis...

kerana ia di pimpin cina yg tak sedar diri..cina yang kiasu..cina gengstar.. cina bukit.. cina keturunan komunis PKM... CINA YG NAK TAWAN nUSANTARA SETELAH BERJAYA DI sINGAPORE KEMUDIAN pENANG.. kEMUDIAN tANAH mELAYU KESELURUHANNYA....

SIAPA bangsat DAP
1. Anuar Berahim - Aljub
2. Azran Osman Rani - Alien



mohamed said...

"Bior pi lah gap, itu pendapat individu.
Yang penting kerisauan golongan terhadap menteri rasis dan yg pernah menghina perlembagaan wathyamoorthy dan timb mnteri pelajaran yang merupakan presiden klub mubaligh2 kristian perlu pnjelasan dari pm atau timbalannya.."

Dia orang ni lebih berjasa di PRU kali ini dari bangsa2 Melayu, dalam PAS dan PKR yang bersenkongkol dengan DAP untuk menguling kerajaan Melayu Islam
dan menubuh kerajaan baru yang ahli dominantnya kafir anti Islam.

Saudara Bumiputra kita dari Sabahdan Serawak kebanyakannya bukan Islam lagi Mulia dari
bangsa2 Melayu PAS dan PKR yang mengaku islam tetapi nak hancur kerajaan pimpinan Melayu Islam.

Bangsa melayu ini terima saja usaha keras kerjaan untuk orang melayu, dimasa yang sama mahu menumbang kerajaan. Apa jenis manusia seperti ni.

Aku ingat binatang belaan pun pandai berterima kasih.

Anonymous said...

Pukimak punya azran,,,, adik kau si azrul osman rani kat petronas tu sama je,, kaki botol,,,

Anonymous said...

Kasi mampus itu air asia,,,

Anonymous said...

8uy c1n4 la5t

Anonymous said...

JOM BOIKOT AIR ASIA!! LOUSIEST AIRLINE EVER!!!!!!

Anonymous said...

Mr Tony Fernández
Queen's Park Rangers already relegated.
Do you want Air Asia to be relegated too ?????

If you don't want Air Asia to be relegated , I believe you know what to do.

Anonymous said...


KENAPA KEPALA DIA MCM ALIEN ni...

patutla anti produk melayu..keturunan alien rupanya..

Anonymous said...

454L 8uk4n C1N4

Anonymous said...

Anonymous said..

Lu lg haprak,

Atleast dia berani walaupun dia tahu akan dice,uh..

X mcm lu yg berselindung disebalik keyboard..

Pejuang lh sesangat

May 16, 2013 at 11:41 PM

-----------------------------------

Lu lg haprak..jadi anjing DAP..budak suruhan diliwat DAP..anjing red bean army

Anonymous said...

Ubat kuat ialah dadah yg memaksa darah bergerak dgn terlalu cepat.
Akhirnya nanti pembuluh darah akan pecah....pengguna akan dapat strok.

KALAU TAK PERCAYA TAK PE

Anonymous said...

gap apasal hang letak gambak dia 1080hd. bagi le tebalik ke. ni nampak lagi eksyen dia.

Anonymous said...

Muka mamat kepala botak nie mcm Mathama Ghandi.

Anonymous said...

Kepala dia takde rambut.

kepala apa yg takde rambut?

Kepala butuh

Anonymous said...

Azran Air_A_sial,,,,, puk1m4k k4u

Anonymous said...

Maka jawab nabi....ahli neraka adalah orang yg gemuk pendek boncit dan kepala botak

Anonymous said...

AKHBAR CINA TAK BIAS KE ? APA SALAHNYA DENGAN UTUSAN YANG LANTANG MENYUARAKAN PERKARA PERKARA MENGENAI SURVIVAL BANGSA MELAYU MASA KINI DAN MASA HADAPAN.

Anonymous said...

Ingatlah, setinggi tinggi kapal terbang, akhirnya turun juga di lapangan terbang.

Anonymous said...

Muka Melayu totok Azran ni. Chinese girls tak suka muka Melayu tulen macam ni. So dark kata mereka.

Anonymous said...

keruh

Anonymous said...

Gap, entah kanapa saya tidak mempercayai najib dan kabinet barunya ,walaupun dlm pru 13 lalu kami sekeluarga mengundi Bn.Bolehkah najib dan kabinet barunya memperkasa segala gala yg bersangkut -paut dgn orang Melayu dan bumiputera lainnya?????....Walaupun gagasannya dan segala perancangannya nampak hebat dan teratur tapi kalau pemantauannya tiada ,dibuatpun sekadar bagai melepaskan batuk ditangga ,saya percaya ,segala galanya jadi sia-sia......5 thn ,satu tempuh yg cepat,kalau tak tidak dilakukan sesuatu takut-takut kemarahan akar umbi tak terbendung lagi.

Anonymous said...

Sekarang ni dah lahir ramai melayu yang sudah hilang jati diri. Pihak asing yg ada kepentingan mengmbil kesempatan di atas kelemahan melayu lupa diri ini untuk mencapai misi mereka bg menjatuhkn negara islam. Apa yg tlh berlaku di kebanyakan negara islam patut dijadikn ikhtibar. Marilah sama2 kita gagalkan misi jahat mereka. Knapa perlu menjatuhkn kerajaanyg diterajui olh bangsa kita sendiri. Selagi pemerintahan skrg tak berlaku zalim sehingga menggagalkan ibadah kewajipan rukun islam untuk dilaksanakan, selagi itu lah kita wajib pertahankan.

Anonymous said...

DIA BELAJAR DUIT SENDIRI, DIA BERJAYA USAHA SENDIRI, BUKAN BANTUAN KERAJAAN!
SEMUA USAHA SENDIRI TAU TAK?
Utusan Malaysia TAK ADA PERANAN.

HARAP HARAP BEGITU LAH ,!!!
DAN HARAP ARAP BUKAN MELAYU TANGGANG..

Anonymous said...

Ala..utusan pun ckp "ada aku kesah" dgn si alien ni.tarik la nak tarik pun iklan air asia kt utusan. Takde lg bagos!!

Anonymous said...

MAKAN LAH ROTI. "GARDENIA".

PASTI HALAL, SUCI LAGI BERSIH....

GARDENIA IS GOOD FOR YOU.........

RegularTraveller said...

FLY MAS...MALAYSIA AIRLINE SYSTEM.
NO HIDDEN COST, NO TIPU TIPU
TEMPAT DUDUK SELESA.......
TERBANGLAH DENGAN PESAWAT MAS...
MAS JUGA YANG TERBAIK
..

Anonymous said...

Ramai betul Red Bean Army & Green Bean Army & Purple Bean Army menyerang alam cyber sekarang ini.

Kita jadikan melawan Red Bean Army & Green Bean Army & Purple Bean Army ini suatu JIHAD.

Ayuh kawan-kawan.

Jimmy Hillhead

Anonymous said...

Spesis Melayu PR....dia ni lah yg keluarkan anaknya dari sekolah kebangsaan ke sekolah swasta kerana mendakwa sekolah kebangsaan terlalu melayu dan terlalu banyak mengajar agama islam....ni lah spesis melayu yang Pakatan Rakyat nak tonjolkan sebagai ikon melayu PR--yg malu mengaku melayu dan tidak kuat pegangan Islamnya.....

Anonymous said...

JOM BOIKOT AIR ASIA!! LOUSIEST AIRLINE EVER!!!!!!

Anonymous said...

Ini jenis kepala yang diperbodohkan oleh dakyah songsang akhir zaman. Akibatnya dah tak ada keperibadian sebagai seorang yang tau meletakkan sesuatu perkara ditempat yang betul. Pakatan Runtuh memang suka mempergunakan orang2 macam ni. Semua orang akan menerima peringatan taubat dari Allah SWT, diharap apabila saat itu sampai bertaubatlah kamu wahai Azran jangan jadi macam orang yang Karpal Singh suruh bertaubat tu, bukan pulak dia nak bertaubat makin pulak dia huru harakan rakyat negara dia sendiri.

Anonymous said...

Jom kutip ank osman rani ni,,,, ajar dia... Osman rani x pandai ajar ank sendiri,,,

Anonymous said...

Gap

Kenapa dia buat taik sedangkan sekarang pun airasia sibantu oleh kerajaan. Aku tknak cakap jabatan mana tp airasia dapat grant berjuta juta untuk tujuan pengiklanan. Aku harap Najib buka mata dan warning sikit mat botak ni. Kalau sombong sangat tarik balik grant tu.

Anonymous said...

Aku , dari kecik sampai sekarang tak pernah sekali pun naik kapal terbang sebab tak mampu . Jadi rasa nya tak de makna bagi aku untuk boikot Air Asia ker , MAS ker ...

Anonymous said...

osman rani nie nate melayu gila, melayu kalau dah terlalu moden, akan lupa asal usulnya, hilang kemelayuannya, hilang kemaluannya bila berbicara bab melayu!

Anonymous said...

kalau dah gaji, bonus, incentive sampai RM 1.5 juta setahun...Cakap orang puteh pun macam nak lebeh mat Salleh..Melayu ni anggap dia dah cukup lengkap..cukup terror..tapi dia lupa ada lagi Melayu yang lebeh terror lagi dari dia..

Anonymous said...

Jawab rafidah. Sebagai pengerusi airasia, kita pun nak tahu apa pendapat rafidah tentang kenyataan boikot utusan tu.

Anonymous said...

Dah boikot air asia pulok doh..

Barang yahudi dah berpuluh tahun x berjaya diboikot..

Yang pasti utusan malaysia mmg dh lma kna boikot..

Hanya org pr jer yg konsisten dlm boikot memboikot ni..

Klu orang umno, mlalak mcm hipokrit.. Ada satu mamat ni totok umno, meniaga kedai runcit, dalam facebook berdegar kutuk cina..

Last2 time pagi ke pasar beli barang utk kedai dia pun dengan cina.,

Hipokrit betul melayu umno ni..

Anonymous said...

Pemuda MIC menyatakan kekecewaannya berhubung pelantikan pemimpin Hindraf P Waythamoorthy sebagai timbalan menteri dalam kabinet baru perdana menteri.

"Dengan melantik seseorang yang mencemarkan imej negara... (perkara ini) akan melemahkan komponen parti seperti MIC dan wakil India dalam BN.

"Perdana menteri hatta boleh menimbangkan daripada Barisan Progresif India (IPF) - yang setia kepada BN sejak 25 tahun lalu - untuk kedudukan kanan dalam kerajaan.

"Saya kuat rasakan terdapat banyak pilihan lebih baik dalam BN daripada Waythamoorty," kata Ketua Pemuda MIC T Mohan dalam kenyataan media hari ini.

Anonymous said...

anon 1135 macai PR tegar

Anonymous said...

Inilah contoh2 spesies mlyu liberal haprak yg da hilang smangat nasionalis mlyu yg byk trdpt dlm pas pkr akan brsetuju dgn cadangan dapig bg mmbawa masuk singapork yg mpunyai 97 kerusi parlimen cina kiasu kedlm malaysia sekaligus menyaksikan akan tersungkurnya bangsa melayu dibumi sendiri sekiranya pktan syaitan menang dgn majoriti mudah. Insaflah wahai org2 mlyu jgn sampai kira di checkmate dapigs papigs yg tak pernah jemu2 utk mguasai negara islam malaysia bg merealisasikn sumpah mereka di dlm gereja di pulau pinang utk mwujudkn negara kristian malaysia. Wallahualam..

Anonymous said...

Hapuskan SRJK(C)....utamakan kedai dan produk Bumiutera...

Anonymous said...

Kepada macai2 Pakatan Roboh yang merasakan cukup dengan hanya mendengar cakap Anwar dan DAP merasa diri dah sempurna baik tinggalkan unsur perasan ini sebab dengan cara inilah Anwar dan DAP ikat tengkuk korang.
Bacalah Utusan dan tengok lah TV3 lepas tu buat perbandingan mana yang betul mana yang persepsi semata2 kalau kerajaan salah buatlah cara yang matang dan wajar untuk memperbetulkannya bukan dengan cara menyahut seruan bebal Anwar dan DAP semata2.
Kalau kerajaan buat betul sokonglah sebab kita ni kan rakyat Malaysia. Barulah kita ni bebas dari perhambaan minda permainan persepsi Anwar dan DAP. Selepas itu berlepas tangan dan berlapang dada lah kita dari perangkap fitnah2 halus dakyah akhir zaman ciptaan Dajjal.

Anonymous said...

melayu mudah lupa. kita semua tahu, betapa sukarnya nak dapat kerja dalam company cina. kenapa tak sedar lagi. tak rasiskah mereka?

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Kajian laman web The Edge yang menunjukkan 81 peratus pembacanya bersetuju bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim harus bersara daripada politik rupa-rupanya palsu.

Mengikut laporan penjelasan The Edge, editor laman webnya Ho Wah Foon mendapati kajian yang berusia seminggu itu telah menarik 12,736 reaksi yang berat sebelah. Ini menyebabkan beliau menghentikan kajian tersebut pada 14 Mei yang lalu.

Setelah disemak, jabatan IT The Edge telah mendapati 6,354 reaksi datang daripada satu alamat IP yang sama, dan 1,700 datang daripada beberapa alamat IP yang lain dari bangunan yang sama.

“Manakala 2,000 lagi datang daripada tujuh alamat IP berlainan. Daripada ini, ia adalah jelas kajian telah digodam dan keputusannya tidak boleh diambil sebagai satu yang objektif dan boleh dipercayai,” kata The Edge.

Difahankan keadaan ituberlaku akibat telah digodam cybertroopers.

Dalam kajian yang keputusannya disiar media kelmarin, laman itu bertanya samada Anwar harus terus memimpin Pakatan Rakyat atau bersara ekoran kegagalan pakatan itu untuk memenangi pilihanraya 5 Mei yang lalu.

81 peratus atau 10,396 daripada 12,736 reaksi yang diterima berpendapat Anwar patut bersara.


Anonymous said...

Yang aku paling hairan ialah macamana najib buat keputusan dalam memilih menteri2 dan timbalannya. Siapa dia penasihat2 najib ni yang aku sangat2 ingin tahu supaya aku boleh faham mengapa najib buat sesuatu tu.

Harap2 gap dapat dedahkan muka2 penasihat najib tu kerana aku rasa tak percaya najib boleh buat keputusan yg bodoh sedemikian. Najib ni berpengalaman tapi tindakannya tak ikut apa yg dia dah belajar.

Harap2 gap dapat juga dedahkan alamat rumah azran yg bangsat ni kerana kita nak tengok melayu tanggang ni hidup mewah cara haram dan sanggup hina melayu yg berkorban diri untuk maruah bangsa seperti utusan malaysia.

Aku rasa jijik tengok muka azran ni. Semuga Allah melaknati manusia hipokrit ni dan menarik balik nikmat yg telah diberi kpd pengkhianat bernam azran osman. Semuga hatinya sentiasa dalam kecelaruan selagi dia tidak memohon maaf kepada melayu2 dan melakukan sesuatu yg benar2 bermanfaat kepada kaum melayu itu.

Hari ni aku dah tambah senarai bangsat2 melayu yg tak layak menetap di bumi melayu ini;

1. Anwar ibrahim sekeluarga.
2. Nik aziz.
3. Hadi awang.
4. Mohamad sabu.
5. Azmin ali.
6. Nizar jamaluddin.
7. Azran osman.
8. Hishamudin rais.

Harap zahid hamidi dapat membatalkan kewarganegaraan malaysia bagi semua individu2 di atas.

Anonymous said...

Azran tak perlukan pelanggan melayu. Dia rasa hanya cina jer yang bagi keuntungan.

Anonymous said...

Wow! sebuah pesawat AirAsia boleh mendarat di dahi luasnya!
Tak hensem langsung! pecat saja Melayu tak sedar diri ni!

Anonymous said...

Saya setuju dengan cadangan tuan.

Anonymous said...

AOR UR REALLY BASTARD! Pundek!

Anonymous said...

Paper penuh dengan cerita sex
Haramkah
..kah..kah...kah


Anonymous said...

Utusan patut bagi tawaran pengiklanan percuma atau 50% diskaun kepada malindo air dan mas...air asia x nak iklan kat utusan pun xperlah pergilah cari surat khabar lain

Anonymous said...

HARAP KEPALA JE BOTAK, TAPI TAKDE OTAK!!!

Anonymous said...

TAKUT TAKUT KETURUNAN Mahatma gandhi kot.

Anonymous said...

Hoiiii osman rani,,,, kau ajar anak kau baik2,,, azrol n azran

Anonymous said...

GAP...cuba dapatkan biodata dia ni...saje je nak tau...urban la sangat sampai lupa diri...kalu dtg dr kampung boleh kutuk kaw kaw..

Anonymous said...

Aku ingat dia dapat jawatan CEO bukan kerana merit...munkin cable dia mengalahkan lebuhraya PLUS...genius ke mamat ni???

Anonymous said...

Aku tak pernah naik dan tak mau naik Air Asia... aku pilih Malysia airline atau firefly... air asia itu bisnis sengkek!!!

Anonymous said...

Ini adalah jenis melayu paling keji. Bila ada peluang bisnes mengaku melayu. Sekongkol dengan dajal lidah cabang berangan orang putih, perah kerajaan. Dah dapat habuan, mengutuk melayu. Lidah cabang mengutuk kerajaan.

Memang patut kena laknat.

Anonymous said...

org mcm Azran,kulit je melayu,belajar mat salih,makan cina food,main cina doll,dia tak sedar cina lagi racist,dari umor tadika lagi cina di ajar supaya ambil negara ini, perintah negara ini,ekonomi kita sudah ada.negara aje x ada,bila ada mlayu yg sokong Dap kerja cina akan lebih mudah,BUY MALAY FIRS.

nasirwise said...

CEO AIR ASIA X MELAKUKAN `WRONG BUSINESS DECISION’




Asran Osman Rani, anak muda Melayu ini adalah CEO Air Asia X. Beliau ini berlawan arus dengan pendirian orang Melayu sejagat yang sedang kecewa dan marah kepada orang Cina ekoran sokongan mereka kepada pembangkang walaupun diberi pelbagai insentif oleh DS Najib dan Kerajaan. Yang betul betulorang Cina mengkencing DS Najib dan rakyat seperti penulis ini ialah tepukan gemuruh palsu dan kehadiran tidak ikhlas semasa Jamuan Makan atau Program Bertemu Rakyat.

Yang bagusnya, sekurang kurangnya sekarang kita tahu beliau ini pendokong perjuangan politik pemimpin moral bermasalah dan DAP rasis. Mungkin beliau ingin menjadi hero tetapi `not at the right time and place or issue’.

Disamping kedengaran desakan NGO Melayu supaya Azran (yang botak macho), penulis mengambil pendekatan lebih drastik, Kerajaan wajar memberi banyak peluang perniagaaan kepada MAS, FireFly dan MALINDO. Airline baru ini diharapkan memberikan perkhidmatan yang standing atau lebih baik. Beri MALINDO dan Firefly atau MALINDO X (menyaingi Air Asia X) beroperasi di KLIA2 dan juga sesuai di Subang juga. Rakyat Malaysia juga disaran bukan sahaja BUY/USE CHINESE LAST tetapi juga FLY Air Asia LAST. Beri keutamaan menaiki penerbangan MALINDO melainkan sebab sebab `connectivity’. InsyALLAH, MALINDO akan mengikuti rapat Air Asia. Hanya selepas mamat macho ini berambus dari industri ini, pembaikotan mesti dilakukan.

Penulis pernah mengulas bahawa AirAsia yang selalu bertelagah denan MAHB dan pernah mengugut untuk tidak beroperasi di KLIA2. Air Asia telah membuat keputusan memindahkan ibupejabat rantaunya ke Jakarta. Tan Sri Tony memberi alasan Indonesia dipilih kerana potensi besarnya. Kerajaan banga dengan pencapaian Air Asia yang sudah menjadi pemain penting di Asia tetapi kecewa dengan perpindahan ibupejabat. Kalau nak buat boleh tetapi tidak perlu digembar gemburkan seolah olah mencabar MAHB atau secara tidak langsungnya Kerajaan Malaysia. Tamparan hebat buat Kerajaan dan MABH.

Menyedari masalah Air Asia yang mempunyai `upper bargining power’, Kerajaan Malaysia meluluskan sebuah lagi lesen penerbangan MALINDO untuk menyaingi Air Asia atau sekurang kurangnya mengisi kelompongan yang Air Asia tinggalkan (jika). Inilah `wrong decision’ oleh Tan Sri Tony Air Asia yang telah `create business opportunity’ kepada pihak lain.
Azran Osman Rani telah melakukan `wrong decision’ dan mungkin telah create satu lagi business opportunity kepada pihak lain.

nasirwise said...

AIR ASIA
Penulis pernah menulis mengenai `business decision' Air Asia yang memindahkan pejabat rantaunya dari KL ke Jakarta. Kemajuan perniagaan Air Asia membuatkan Air Asia merasa mempunyai `bargaining strength' untuk berunding dengan Malaysian Airport. Tan Sri Tony pernah `mengugut' untuk tidak berpindah ke KLIA2 disebabkan beberapa terma perniagaan tidak dapat dipenuhi oleh Malaysian Airport.
Tindakan nya telah mencetus idea untuk Kerajaan meluluskan permohonan MALINDO AIR yang akan menyaingi Air Asia.
Akhirnya, Tan Sri Tony bersetuju beroperasi di KLIA2 setekah bertarik tali dengan Malaysian Airport. Ekoran daripada itu, Air Asia merancang Tune Hotel dan pejabatnya di kawasan KLIA2.
Kadang kadang tindakan dan `business decision' kita yang tidak baik, ia melahirkan peluang perniagaan untuk pihak lain.

Anonymous said...

Assalaamu'alaikum..sesiapa yg rapat dgn YAB PM wajib menasihati beliau utk letakkn CEO yg benar2 dpt memajukn Fireflyz, MAS, MALINDO. Duplikasi cara Air Asia sj kalau susah sgt! Syg sguh bila Yg Bhg Dato' Hj Pahamin Rejab dh tiada dlm Air Asia!

Anonymous said...

Ni lagi malay dilemma..Bagus azran..nampak berani..Kalau berani sgt melalak satu kali lagi " air asia x ceo,i supposer to get 30k usd permonth,This is idoit!.Why payme less compare the Others International Ceo".

Orang melayu terbahagi kepada tiga jenis..Golongan profesional yang bergaji rm 8-12k or above...Golongan pertengahan 3-8k..Golongan biase orang kampung ,mat rempit.

Golongan profesional : tak perlukan subsidi.fully independant...aper pun berlaku,malay hilang kuase,takdehal..we can compete.

Golongan kelas menengah : masih memerlukan subsidi..kalau yang berniaga dan sebagai.perlukan bantuan ,training,kewangan..package yg menarik.

Golongan ketiga..sangat memerlukan subsidi..majority..org2 kampung..dan sebagainya..memerlukan bantuan kerajaan..Ramai org muda di kampung..kurang pendidikan..keje pun kurang..golongan ini sangat tertarik kepada percuma dan offer lain.

Azran,Kamu skarang perlu sedar..kerana bantuan kerajaan umno-BN la..biasiswa,ipta,yayasan yang menaja yang menaja sehingga keluar negara..Sudah sampai masa,golongan profesional melayu,millionanire melayu berusaha menaikkan golongan 2 pertengahan dan ketiga..menggalas usaha,mempertahan dan memperkemas gerakan umno-BN supaya melayu mampu bersaing..Dimane kamu,skarang melayu takde A pun bole pegi politeknik..bole mengubah hidup dan mengejar citer..

Tapi kebanyakan golongan pro,parasit..sudah berjaya lupa bangsa..come on la..modern la katekan..fu##!

Jadilah ceo celcom contohnya, walaupun sangat hebat dalam marketing,masih turun ke university memberi semangat,share experience utk anak melayu.

-ikhwanul muslimin-

Anonymous said...

Melayu kena sadar diri ini tanah air kita kalau tak di jaga akhirnya kita hilang segalanya janganlah terikut pembangkang cina ada negara india ada negara kita mesti sayang kan negara kita

Anonymous said...

So true.....

Anonymous said...

klu tak dipanggil balaci DAP...nanti air asia hilang pelanggan cina....,

klu tetap balaci umno/bn...lebih besar kemungkinan hilang sokongan pelanggan berbangsa cina...

inilah melayu lupa diri!!

jack said...

Kita senaraikan nama2 pengkhianat bangsa dn alamat mereka dn lagi bagus muka dia orang. Senang bila jumpa kita ludah....phuiii...!!

Anonymous said...

Ya, dia memang berani, utusan tu memang rasis.

Anonymous said...

Blogger ni teruk, saya menyokong azran.

Anonymous said...

fuck QPR

Anonymous said...

Ramai melayu lupa diri....yang bekerja di GLC pun sama gak..angkuh. Saudara Bakhtiar Wan Chik pun Melayu lupa diri. Dulu siapa taja ke luar negara? Bukan anak awak dpt biasiswa Mara skrg ni? Kalau nk menegakkan kebenaran tak payah jadi barua DAP! Elok la awak resign dari dapat gaji buta buatpantun dan sajak diwaktu pejabat. Elok betulkan keluarga sendiri dulu dari pentadbir rakyat!

celana biru said...

Azran,
Biar buruk rupa,
Jangan berpekung di hati.

HARAKAHPUNTAIK JUGAK said...

SURAT KHABAR CINA YANG HINA MELAYU TERUK LAGI KO TAK KOMPLAIN....YANG KO BRANI SALAHKAN IALAH BANGSA KO SENDIRI, ....KO SUKALAH JADI BANGSA MELAYU MCM DISINGAPORE....DNEGAR CITER KAT PENANG PUN DAH TAK BOLEH AZAN PAKAI SPEAKER BETULKE?

Anonymous said...

aku harap Ketua Pengarah Tabung Haji baca tulisan aku nih.....

CEO TH Properties Sdn Bhd ia itu Hj Zaharuddin Saidon adalah merupakan penyokong kuat PKR dan Pakatan Rakyat....

Malah beliau tidak segan silu mengutuk perancangan kerajaan,projek kerajaan,pemimpin kerajaan dan segala yang berkaitan dengan kerajaan....

Kalau tak percaya pada saya sila baca facebook beliau @Zaharuddin Saidon dan nilaikan kata-kata beliau yang mengutuk kerajaan....

Umurnya telah meningkat 54 tahun....

Diminta pihak berwajib singkirkN BELIAU INI....

kami tak mahu pemimpin GLC kerajaan dipangku oleh pencacai pr...

Anonymous said...

kami penyokong umno/bn mahu tan sri yusof nor dan datuk seri jamil khir baharom sigkirkan Hj.Zaharuddin Saidon daripada CEO TH Properties S/B....

kami tak mahu pencacai pr pegang jawatan tertinggi dalam TH Properties S/B....

Anonymous said...

melayu dia dah terhakis dgn kesan alkohol yg dia teguk bro...

muka dah la bersegi... boddo mcm gampangg... harkhhhhtuihhh...

haram aku naik airasia bebb....

Anonymous said...

Universiti bawah khaled nordin

Anonymous said...

Harap maklum Hj Zaharuddin bukanlah CEO kepada TH-Properties lagi, dia telah dinasihat kan berhenti pada3 tahun yg lepas diatas sebab 2 tertentu harap maklum. Munkin sebab tu dia marah ngan kerajaan Kot hehehehe

Anonymous said...

Azran ni memang kerek bro. Aku rasa dia tak kan minta maaf punya. Dia dengan isteri Azreen Pharmy antara student M'sia yang terpilih dan dihantar ke overseas buat pre U & degree dalam program speedtrack. Dua2 selamba je makan daging babi masa kat overseas & bila makan dengan kengkawan cina. Brani mati punya orang ni masa dia student dulu siap boleh tanya Dr Mahathir direct bila nak resign sebagai PM. Tergamam Dr M masa tu. Memang kurang ajar budak ni ada kelebihan IQ sikit dah lupa daratan.

Anonymous said...

blog ni orang umno, umno bayar penulis, jangan percaya.

Anonymous said...

So pathetic blogger ini, narrowed minded, this is why world see malaysia as racist and inferior mindset.

Anonymous said...

dia dah rasa sedap hisap konek Tony Fernandez.... hingga lupa asal usul...