IKLAN BERBAYAR

Wednesday, May 29, 2013

BOIKOT CINA : ARAHAN BANGSA MELAYU. KERAJAAN JANGAN BAGI SEPOSEN PUN KAT SEKOLAH CINA !


AKHBAR CINA HASUT KAUM CINA TINGKATKAN JURANG PERKAUMAN DI MALAYSIA!!

Akhbar Nanyang Siang Pau semalam menyiarkan kebimbangan persatuan ekstremis Cina iaitu Dong Zong dengan perlantikan dua menteri Cina di dalam kabinet Dato’ Seri Najib kerana kedua-dua mereka tidak fasih berbahasa Mandarin. 

Menurut Dong Zong mereka ini yang hanya menamatkan Sekolah Cina separuh jalan tidak mungkin akan dapat mewakili kaum Cina secara efektif sekali gus tidak layak digelar ‘wakil kaum Cina’.

Nampaknya, bagi kaum Cina tidak apa jika Zairil Khir Johari yang seratus peratus Cina dijadikan wakil Melayu di dalam DAP, tetapi tidak boleh bagi seratus-peratus Cina dijadikan wakil Cina di dalam BN selagi tidak fasih berbahasa Cina. 

Untuk pengetahuan Dong Zong satu-satunya bahasa yang wajib fasih di Malaysia adalah Bahasa Kebangsaan. Untuk apa seorang wakil Cina wajib fasih bahasa Mandarin sedangkan bahasa kebangsaan negara ini adalah Bahasa Melayu?

Dengan menegaskan bahawa wakil Cina wajib fasih Bahasa Mandarin, maka Dong Zong telah mengesahkan bahawa majoriti kaum Cina negara ini memang tidak fasih berbahasa kebangsaan. 

Sudah menjadi kewajipan bagi seluruh kaum Cina yang mengaku sebagai warganegara Malaysia untuk fasih berbahasa Melayu atau mereka tidak layak mengaku sebagai rakyat negara ini. 

Jelas, Dong Zong masih menganggap diri mereka berada di tanah besar China dan masih tidak sanggup menerima hakikat bahawa nenek moyang mereka telah berhijrah ke sini. Pun begitu, mereka tidak sanggup juga untuk kembali ke tanah besar kerana tahu bahawa hidup mereka lebih terjamin dan selesa di sini. 

Maka salahkah kita jika menyatakan bahawa kaum Cina sememangnya sejenis manusia yang semulajadinya tamak haloba dan tebal muka? 

Kaum ini tidak mungkin dapat diajak berbincang kerana segala-galanya hanya akan dapat diselesaikan sekiranya ia menepati kepentingan diri mereka secara total. 

Kerajaan wajar memahami satu perkara penting dalam mengatur langkah seterusnya selepas PRU ini iaitu:- Dong Zong atau kaum Cina tidak pernah berkongsi aspirasi yang sama dengan kaum-kaum lain di negara ini.

Kaum Cina tidak pernah inginkan kepada perpaduan kerana mereka tidak melihat keuntungan maksima di pihak mereka melalui perpaduan. 

Kaum Cina tidak melihat jurang perkauman dengan kaum lain yang terbukti dalam keputusan PRU yang lalu sebagai satu masalah kepada mereka. Jika ia merupakan satu masalah kepada negara, maka itu adalah masalah kerajaan, bukan mereka. 

Justeru, mereka bertekad ingin terus mempertahankan sifat perkauman Cina serta mendesak pemisahan kaum itu dari masyarakat keseluruhan sebagai sesuatu yang perlu diterima. 

Dalam kata lain, mereka ingin dipisahkan terus dari aspirasi negara tetapi di masa yang sama ingin terus menerima bantuan dan sokongan kerajaan.

Tidak ada cara lain untuk menangani masalah dengan manusia seperti kaum Cina selain dari bertindak tegas dan mengabaikan segala rungutan dan tuntutan mereka. 

Sudah sampai masanya kerajaan mengambil tindakan ke atas Dong Zong kerana menghalang perpaduan dan mencabar kedudukan bahasa kebangsaan. Inilah saja penyelesaian yang terbaik untuk kesejahteraan negara dalam masa panjang. 

HOUSEPK

63 comments:

Anonymous said...

Inilah adalah strategi laknat mati-matian Kristian Zionis dan DAP nak menjatuhkan orang Melayu/Bumiputera lain dan Islam:
Bahagian Pertama:

Banyak pertubuhan Kristian Zionis yang amat bahaya, tumbuh macam cendawan di Malaysia termasuk tak berdaftar sebagai gereja (di rumah atau dewan bukan Islam), termasuk di pendalaman Borneo, juga punca utama menyebabkan ramai anak muda Cina, India dan Bumiputera bukan Islam (Orang Asli atau di Borneo) di Malaysia terpengaruh dengan sikap ekstremis benci Melayu dan Islam, melalui DAP. Bahkan Melayu dan Bumiputera Islam lain, terutamanya yang dipinggir keluarga atau mahu bebas ikut cara Barat melampau, di pujuk masuk Kristian Zionis ini . Dan DAP ini sebenarnya sekarang bukan lagi dikuasai pro-Komunis Cina tetapi pertubuhan Kristian Zionis, sebab itulah Theresa Kok contohnya sering ke Jerman di mana pertubuhan Kristian Zionis amat kuat (lagipun Passport Malaysia kan tak boleh ke Israel). Ramai yang bukan Bumiputera PKR pula menyokong DAP tetapi tidak mahu terdedah sebab nak terus membodohkan penyokong Melayu/Islam PKR dan PAS, untuk menyembunyikan rahsia mereka ini sebagai Kristian Zionis.
Sila baca, Christian Zionists, Israel and the ‘ second coming’, Donald Wagner di http://www.informationclearinghouse.info/article4930.htm:

10/09/03

(Daily Star) The term Christian Zionism is of relatively recent vintage and was rarely used prior to the early 1990s. Self-proclaimed Christian Zionist organizations such as the International Christian Embassy-Jerusalem and the US-based Bridges for Peace, both with offices in Jerusalem…..Briefly stated, Christian Zionism is a movement within Protestant fundamentalism that sees the modern state of Israel as the fulfillment of Biblical prophecy and thus deserving of political, financial and religious support. Christian Zionists work closely with the Israeli government, religious and secular Jewish Zionist organizations, and are particularly empowered during periods when the more conservative Likud Party is in control of the Knesset. Both the secular and religious media place Christian Zionism in the Protestant evangelical movement, which claims upward of 100-125 million members in the US...

...Christian Zionists have been hostile toward Palestinian Christians and generally detest Muslims as evil forces worshipping another God. Recent comments by Christian Zionists such as Jerry Falwell, Pat Robertson and Franklin Graham (the son of evangelist Billy Graham) have added to the suspicion with which many Muslims view the Christian West. … Some estimate that 20-25 million American fundamentalist Christians hold these views, and the phenomenon is growing.

Donald Wagner is professor of religion and Middle Eastern studies at North Park University in Chicago and executive director of the Center for Middle Eastern Studies. He wrote this commentary, the second in a series of five on Christian Zionism, for THE DAILY STAR.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

Bahagian kedua:

Oleh kerana itulah KDN mesti ada Intelligence yang amat cekap dan terus berani, kerana pertubuhan Zionis Kristian ini melalui menyamar sebagai gereja biasa, NGO atau perhimpunan peribadi di rumah-rumah, sebenarnya mahu menyemarakkan benci dan rusuhan antara orang Islam dan Kristian yang telah lama hidup aman di Malaysia ini. Dengan mempergunakan isu "Allah" dalam injil, mereka mahu menanamkan marah orang Islam dan mahu mencetuskan keganasan dan huru hara. Kemudian DAP dan penaja Kristian Zionisnya boleh MENYALAHKAN orang Melayu/Islam dan UMNO, serta kerajaan BN sendiri, termasuk di mata dunia. Seolah kita mendiskriminasi orang Kristian, tetapi DAP dan penaja Kristian Zionisnyalah yang mahu menggertak orang Melayu/Islam dengan ancaman menggunakan "Allah" dalam injil. Sedangkan God bermakna Tuhan dalam bahasa Melayu - itu sepatutnya tidak perlu dipolitikkan oleh DAP kerana perlu menghormati hak orang Melayu/Islam di Malaysia.

Tetapi, tujuan paling utama DAP dan sekutu penjajah Barat-Zionisnya yang amt tamak, kejam dan RASIS, disyaki adalah untuk menjatuhkan Malaysia sebagai negara Islam, dan kuasa politik dan ekonomi bangsa Melayu dan Bumiputera lain, juga supaya mereka boleh tawan minyak-gas kita yang makin bertimbun di Borneo terutamanya, dari Petronas.

MAKCIK Tempurung.

(PERHATIAN: ada PENYAMUN penakut disyaki dari DAP/PKR durjana yang sekarang meniru gelaran saya tetapi sebagai "Pakcik Temporung" untuk mengelirukan pembaca)

Anonymous said...

Hakikat hari ini ialah terdapat ramai cerdik pandai profesioanal dalam pas dan begitu juga ramai ustaz dan ulama didalam umno. Meraka bertelagah kerana ego masing masing,tetapi sanggup menghinakan diri merayu sokongan mca,gerakan dan dap yg kini semakin menunjukkan sikap biadap mereka kepada orang melayu.

Anonymous said...

jangan bagi juta2 pada sekolah cina lagi, bantu sekolah kebangsaan luar bandar yg lebih memerlukan!

Anonymous said...

Saya cadangkan kerajaan membina sekolah sekolah khas untuk murid murid Melayu sepertimana mereka membina sekolah sekolah cina. Sediakan tenaga pengajar Melayu dan kemudahan yang terbaik untuk menandingi. Kita mesti berdepan dengan mereka semuga bangsa Melayu terus maju. Tidak salah kalau kerajaan juga membina sekolah sekolah khas untuk kaum kaum yang menyokong termasuk India dan suku kaum Sabah dan Sarawak. Kita kena bersedia dari sekarang sebelum menghadapi kehancuran.

Anonymous said...

Mohon gap atau sesiapa yang ada profil dan alamat rumah cina2 rasis seperti dong zhong dan stanley thai untuk dipaparkan di semua blog2 supaya kami tahu siapa jiran kami.

Anonymous said...

bina sekolah terbaik dgn guru2 yg terbaik dan tahu bersyukur, bukan guru yg siang malam mengutuk org yg bagi mereka gaji tiap2 bulan


Anonymous said...

di setiap daerah pasti ada guru yang sanggup berjuang bersama bn walau pun ramai jgk yg sokong pembangkang, pilih yg terbaik utk bersama membina bangsa kita semula, yg sokong pembangkang, letak kt sekolah cina, biar dia tahu langit tinggi ke rendah

Anonymous said...

Perkasakan sekolah agama rakyat dengan kemudahan pembelajaran yang sofistikated termasuk sabjek penting seperti sains dan sebagainya juga biasiswa untuk anak-anak kita belajar keperingkat yang lebih tinggi.

Anonymous said...

nak tambah lagi, sapa2 yg sokong pembangkang lebih2 lagi dlm gomen, lebih baik p letak jawatan dan p keja dgn cina dap. sebab disitu adalah sebaik2 tempat sokongan anda. disitu juga tempat mwnaruh harapan anda utk terus hidup kat malaysia. cina dap ni tentunya bantu anda sungguh sungguh sampai inpian anda tercapai. tak caya p lah cuba!! bongok

Anonymous said...

cadangan kepada Felda FGV..

ni lah masanya mulakan bisness baru..PECAHKAN MONOPOLI CINA DALAM INDUSTRI SERVICE KERETA DAN TAYAR KENDERAAN !!!

industri ini paling sukar melayu masuk..SETIAP ORANG ADA KENDERAAN..setiap orang kena tukar tayar...

kalau FGV TAK MAHU DAN BUAT BODOH,,
AKU MOHON KEPADA MYDEN GERAK....KALAU MYDEN PON BUAT PEKAK,,AKU MOHON SYED BUKHARI BUAT...KALAU NI PON BUAT BUTAA...

BIARKANLAH MELAYU MEREMPAT DI DITANAH SENDIRI!!!

gen2felda

tongsan said...

Keleja kosong. Hanya melayu sahaja boleh mohon.

1. Amah.
2. Drebar.
3. Kerani.
4. Dispatch.
5. Tukang kebun.
6. Pencuci tandas.

Sila mohon kat semua cawangan dap. Kami sedia membantu.

Anonymous said...

2008->2013 aku sentiasa buat komen2 dalam banyak Blog agar pas dan umno bersatu.

apa penganot pas cakap? dorang kata umno dah lemah baru nak cakap hal perpaduan?

Soo..kini umno punya kerusi bertambah lebih 100 dan pas pula merudum tinggal 21....AKU SEKALI LAGI AJAK ORANG PAS DAN UMNO BERSATU...WALAUPUN PENYATUAN ITU TAK KEMBALIKAN SELANGOR KETANGAN BN, TAPI BILA KITA BERSATU, CINA KAPIR HARBI DAPAT ISYARAT YG.NYATA BAHAWA INI BUKAN SINGAPORK,TAIWAN,HONG KONG,CHINA,MACAU DIMANA MEREKA ADALAH MAJORITI!!!

gen2felda

Anonymous said...

bagi saya mudah... cina bagi saya umpama yahudi di rantau asia!

saya punya pengalaman jelek yg bukan sedikit dgn kaum ini. baik soal pekerjaan, persahabatan malah persaudaraan (datuk di sebelah ibu dan moyang di sebelah ayah adalah cina tulen). hinggakan kedua datuk dan moyang saya pernah berpesan kepada anak cucu agar tidak sekali-kali percaya 100% kepada kaum ini yg bagai gunting dlm lipatan. selagi apa yg nrk dpt menguntungkan mrk kaum ini akan berpura-pura baik setelah dapat mrk akn menggigit kita semula. jika bangsa mrk sendiri yg berkata begini... apa perlunya bangsa melayu menidakkannya?

Anonymous said...

dalam berita TV3 semalam aku terkejut bila diberitakan persatuan pembalak2 kelantan yg.dimiliki cina marah kerana keuntungan mereka terjejas kerana aktiviti kempen anti pembalakan haram yg.dijalankan TV3 dan umno kelantan.

APA PAS KELANTAN BUAT?
TANAH YG.DIUSAHAKAN RAKYAT KELANTAN DIRAMPAS OLEH KONSESI DAN SYARIKAT CINA DAN MEREKA TIDAK BERBUAT APA2.

gen2felda

Anonymous said...

Sekolah Wawasan perlu diwujudkan semula. Sekolah Wawasan menggabungkan semua sekolah venikular di bawah satu premis bersama Sekolah Kebangsaan. Dulu ia gagal kerana tidak dipersetujui oleh Dong Zhong, khususnya mengenai isu Pengetua sekolah dan taburan tenaga pengajar yang tidak semestinya kaum cina serta pembelajaran subjek bahasa Melayu untuk tempoh yang panjang. Apabila kini mustahil untuk Kerajaan memansuhkan sekolah-sekolah venikular akibat kekangan Akta Pendidikan 1996 yang tidak mungkin dapat lagi dipinda kerana ketiadaan kuasa majoriti 3/2, maka inilah satu-satunya cara menolak sama sekali kehendak Dong Zhong demi perpaduan nasional dan pembentukan Bangsa Malaysia di masa hadapan.

Anonymous said...



tutup jer skola2 cina ni. apa dia org boleh buat? tak bleh buat apa2 pun

takmo undi? takpe..UMNO TAK PERLU undi cina pun boleh menang

skola2 ni la tmpt membiak babi2 racist

basmi skola jenis kebangsaan cina ni



hali laya cina olang said...

tongsan sepuluk stenga ahh.. wa tatak picaya lu mau ambik melayu kilija kelani sama lu. Kelani zaman sikalang gaji start 3 libu oo. Kulang-kulang mau ada diploma atu pat SPM gled 2. Kelani bukan selupa peon atu kata lain budak pejabat maa.Bolo punya olang.

al-satuni said...

Cina yang tak tahu bertutur Bahasa Melayu harus dilucut kewarganegaraan. Hapuskan sekolah vernakular kerana memperbodohkan usaha kerajaan untuk meyatukan perpaduan sesama kaum. Sekolah vernakular terutamanya SJKC adalah lubuh polarisasi kaum dan polarisasi segalanya bermula di sini (SJKC). Kerajaan janga jadi bodoh apabila melayan tuntutan kaum Cina kerana mereka dah sepakat memperbodohkan kerajaan dalam PRU ke-12 dan terbaru PRU ke-13. Entah sampai bila kerajaan baru nak sedar dari dok tunduk kepada kaum cina yang pandai bermuka-muka ni tak tau lah.

Anonymous said...

Anon 10.55 setuju. Kalau Akta Pendidikan 1966 tak dapat dipinda, kerajaan boleh menggunakan frasa "sekiranya keadaan memerlukan" berkenaan pemansuhan pengajaran bahasa ibunda di sekolah. Perlu diambil perhatian bahawa Akta tersebut tidak langsung membicarakan sekolah venekular. Muhiyiddin Yassin perlu tegas demi perpaduan negara masa depan dan kaum cina tidak dianggap bangsa asing yang dibenci majoriti kerana tidak punya jatidiri nasional.

Anonymous said...

baikot tak perlu kata apa apa...baikot tak perlu kata apa apa...BCL n ABC

Anonymous said...

Sape suruh cina x undi BN?

Anonymous said...

Manusia semua adalah sama yang agamalah menyebab manusia dibahagikan. Manusia tak harus ditipu dan jadi mangsa kepada agama. Kalau orang Malaysia tak kira kaum dengan agama dan boleh berkahwin antara kaum dengan tidak paksaan tukar agama pasti antara kaum lebih harmoni. Dunia ini jika tanpa agama lagi baik. Zaman sudah moden dan maju jangan ditipu dan diperbodoh oleh agama....

Anonymous said...

blog parpukari sudah tukar jd blogger pakatan ke? lain mcm je dia buka laluan bg red bean army masuk serang Najib??

bkn bleh harap sgt bloggers..sape offer lebh die jump le..anwar suke sgtlah org cmtu

Produk Muslim said...

Gap,

Saya ada buat database website di http://produkmuslim.info untuk list produk muslim.

Kepada yang berminat membantu dengan memasukkan produk muslim yang anda tahu

Sekian
terima kasih

Anonymous said...

Produk muslim 1217am.

Wow inilah yang kami tunggu selama ini. Harap kekawan muslim dapat menyokong dengan memasukkan database kedalam website ini.

Alhamdulillah besar jasa kau nanti bila semua dapat mencari produk2 muslim dengan mudah dan tersusun. Ini sejajar dengan usaha untuk menjayakan BCL. Harap juga saudara dapat menapis iklan2 produk supaya tidak bocor oleh cina2 rasis.

Aku dah bookmark website kau. Terima kasih.

Anonymous said...

Saya cadangkan agar bahasa cina, bahasa india dijadikan subjek tambahan boleh dipelajari dan perlu didedahkan di sekolah menengah dan rendah untuk murid-murid melayu. Ini bertujuan agar kita tidak dibodoh-bodohkan oleh cina laknat apabila hendak berurusan dgn mereka...

Anonymous said...

AWAS KAWAN PRO-BN
BLOG PARPUKARI (HOUSE OF PK) TELAH JADI TROJAN HORSE PAKATAN RAKYAT!!

BLOG INI BERTERUSAN BERSEKONGKOL DGN RED BEAN ARMY UNTUK JATUHKAN NAJIB!!

HATI2..MANA2 BLOG PUN BACA DAN GUNA AKAL UNTUK PERIMBANGKAN.. MACAM2 CARA PR GUNAKAN UTK TUMBANGKAN NAJIB!!

HIDUP UMNO!
HIDUP PM!

BUY CHINSE LAST!!

Anonymous said...

red bean army mula upah org Melayu utk serang masuk blog2 Pro BN. hati2 saudara2.. krn red bean cian mereka xfasih dan xfhm lenggok kita kutuk

so skrg mcm2 boleh berlaku..
tindakan awal ialah dgn tanamkan perang saraf bencikan PM DS Najib sbyk ygmungkin berulang2 SETIAP hari supaya org UMNO sndiri akan terpengaruh

mereka akan lancarkan serangan demi serangan utk jatuhkan UMNO dan pecahkan UMNO

KITA WAJIB BERSATU DIBAWAH PIMPINAN NAJIN..PLS JGN UBAH HATI.. SKRG MASA YG AMAT GENTING! SILAP LANGKAH KITA MUSNAH

DOA MOGA ALLAH SELAMATKAN MALAYSIA! AMINN

Anonymous said...

haiya,

Anonymous said...

Apa susah2.. hapuskan Dong Zong sudah la.. itu bukan parti politik pun..

Anonymous said...

Kerja kosong utk cina dap kui saja.
Pelacur
Jual pukimak
Jual jantandoll
Tukang urut
Tukang picit
Penari bogel separuh bogel
Pengedar dadah
Along
Kaki pukul....tak bayar hutang jumpa mca
Pembunuh
Geng mafia
Jual perempuan
Jadi pengawal kelab mlm
Tukang pukul pembantu
Tukang pembunuh pembantu
Cari anjing utk jual kedai makan
Cari babi
Cari monyet ketuk kepala
Akhir cari paderi ketuk kepala ampun dosa kakakahhhh

Anonymous said...

Benar..sebab tu istilah Melayu mengatakan seperti melepas anjing tersepit...dah dibantu menyalak gong gong gong..

Jadi mereka layak di panggil anjing cina dap kui..makan babi makan anjing makan semua binatang..semua sifat binatang ada dlm badan cina dap kui

Anonymous said...

Berita bagus...tapi penyokong setia pas yg tinggal di luar kelantan..telah tertutup pintu hati utk menerima kebenaran. Yg nampak semua salah UMNO.

Org UMNO negeri lain lihat aje...nanti fitnah

Anonymous said...

Jadi bolehlah hang berkawan dgn monyet semua jenis binatang....sebab binatang takde agama. Kalau nak bebas lagi hang duduk kat gurun..boleh bogel hang tengok bulu hang sendiri.

Belum cukup lagi hang kahwin dgn nuor lagi bebasssssss hahahaha
Hang jilatla jubor dia

Anonymous said...

Bukan begitu non..BN dah menang... Jadi beri nasihat membina supaya jgn buat salah lagi..jgn percaya.sgt org kanan..

Dgr pendapat org bawah..yg pasti jgn percaya kat cina lagi..pendusta bila berbicara
Byk pelajaran bukan mcm pakatan meroyan lagi. Asyik memfitnah tebal perkauman. Org pakatan makanlah sampah taik yg dilempar terkena muka sendiri.

Itulah beza blogger pro kerajaan dgn pakatan. Sape tak faham maknanya bongok....org pakatan memang tak suka takut UMNO BN disukai..

ADA FAHAMMMMMMMM

Anonymous said...

Terbuktikan.....di mana mana red babi merah army buat taktik baru.
Dulu jadi org Melayu org India..buat futnah...nak laga laga org Melayu
Tuiiiiiii

Sekalang duduk mana..buat taktik baru..takut kena kejar di polis kdn...padan muka lu cina dap kui

Sudah kalah..kalahkalahlah

Anonymous said...

Take place Group Shopping for Websites Operate?

Have a look at my web-site :: epson powerlite home cinema 3020E

Anonymous said...

Mane tok najib???!!agresif skit xkan tu nak baik2 lagi henjut kasi rata..dato orang melayu!!pemimpin melayu xkan nak tengok melayu hamba di tanah sendiri kot???plzzz laa tok najib jadi ekstrem skit demi bangsa dan agama!!!

Anonymous said...

harus difahami bahawa org cina menolak bahasa melayu adalah kerana mereka benci pasa bangsa melayu

Anonymous said...

good job bro.. teruskan.. dapat berkat berganda insyaAllah.. murah rezeki.

Anonymous said...

jual barang cetak rompak ...bukak kedai mesin slot judi kuda...jadi bookie bola n bukak pusat betting bola haram..jual ijazah palsu ipta

Anonymous said...

Diorg mana layan berita tv3. Sebab diorg dah cop awal2 yg berita tv3 tu 3 suku. Tu yg tak leh terima apa yg didedahkan..

Anonymous said...

Salam bro,

Kenapa kopi cap hang tuah n jenama saji masih dalam laman web tuan. Setahu saya jenama2 itu perlu diboikot. Atau saya yg silap lihat dan salah paham? Mohon pencerahan. Walauapa pun tahniah membantu kempen BCC dan BCL

Anonymous said...



terima kasih utk website ni...mudah skit nak cari barangan/perniagaan Melayu

sama2kita lengkapkan senarai yg ada tu..

http://produkmuslim.info/index.php?f=cari&c=16&n=6&search=

Anonymous said...

Salam,

anon 4.50am, ko pagi2 buta mamun ke ha bro?
tk xbace bape kali GAP keluarkan senarai produk Muslim Melayu, KOPI HANG TUAH, xkire la kopi kg ke, kg 2-in-1 ke 3-in-1 ke itu semua produk MELAYU!

SAJI tu FELDA punye la..ko ni ish2.. tido siang byk? lain kali BACA label pengilang.. jgn jagi bangsa yg SPOON FEED.. MALAS.. mau suap je siang malam.

Anonymous said...

RED BEAN ARMY Melayoo cacai.. xpyh le nk selit2 kutuk DS Najib ok.

Tok Jib ke Ah Jib Gor ke.. janji dia dh tungkus lumus buat keje siang mlm sampai TS Muhyiddin pun geleng kepala..cukup kuat kerja.

Org mcm ko je yg just duduk dpn PC jd tentera anjing.

Dia ada tugasannya..tkkn dia nak kena report apa dia buat pagi2 sampai malam kepada LEMBU2 dan ANJING2 dlm blog??

ko xpyh nk menyamar mcm org Melayu yg ada jatidiri..

Anonymous said...

Dong zong akn trus mndesak krna tahu krjaan x brani ambil tndakan pd mereka. Mereka dh baca PM kita lembik..

usin said...

wahai kerajaan, susah sangatkah untuk mengambil tindakan kpd dong zong kerana sifat kecinaan tanah besar berbanding cina berbangsa malaysia? siapa yg jadi pemerintah sekarang, pembangkang atau bn? mandat yg dipohon kpd rakyat dlm pru13 telah diberi, maka laksanakan mandat tersebut mengikut aspirasi malaysia. mana2 rakyat yg menolak aspirasi tersebut, beri pilihan samada MENGUBAH PENDIRIAN atau KEMBALI ke tanah tumpah darah nenek moyang mereka.
kerajaan perlu melaksanakan satu tindakan TIDAK POPULAR melalui kementerian pendidikan dengan memansuhkan sekolah-sekolah vernakular kerana sekolah seumpama ini adalah sekolah pencetus dan pengembang dasar pengasingan rakyat mengikut ras dan kaum. semua sekolah cina dan tamil dijadikan sekolah kebangsaan malaysia dan mendapat peruntukan yang sama dengan sekolah kebangsaan sedia ada. contohi tindakan tun mahathir yg tidak pentingkan populariti tetapi mendahulukan kepentingan malaysia. itupun kalau masih ada pemimpin2 kerajaan bertelur spt tun mahathir....

Anonymous said...

lebih teruk mereka ni bermuka-muka. diberi susu oleh kerajaan tapi dibalas dengan tuba. harap kerajaan lebih utamakan orang melayu yg terbukti setia pada BN berbanding puak dhong zong

Anonymous said...

ye.sokong anon diatas tepat dan padat..jitu

Anonymous said...

Manusia semua adalah sama yang agamalah menyebab manusia dibahagikan. Manusia tak harus ditipu dan jadi mangsa kepada agama. Kalau orang Malaysia tak kira kaum dengan agama dan boleh berkahwin antara kaum dengan tidak paksaan tukar agama pasti antara kaum lebih harmoni. Dunia ini jika tanpa agama lagi baik. Zaman sudah moden dan maju jangan ditipu dan diperbodoh oleh agama....

May 29, 2013 at 11:58 PM

========
komunis detect

teruskan BBC sampai kiamat, bila cina bankrupt mampus lah red bean anjing dap..

Anonymous said...

Perbaiki sekolah tamil dan madrasah.sekolah cina kat klang macam istana.. they dont need government support for this.siap ada aircond dlm kelas.pi balik cina kalau tak reti bahasa melayu...mandarin tak relevant dlm kabinet...buy chinese last or better dont buy at all....org cina cuma suka mempergunakwn org utk kepentingan diri and they hv no loyalty...close chinese schools!

Anonymous said...

sejak bile plak UMNO berani ambil tindakan pd Cina? zaman Tun pn sama..sama Najib pun sama.. keras2 zaman Tun hnya PAS yg kena tenyeh.. MCA dn GERAKAN jd penyambut suara DAP dlm BN.. Cina kekal berkuasa.. so what??

itulah kongsi kuasa..

Anonymous said...

11:58

Anda adalah pariah yng kecewa!

Buktikan dalam tamadun manusia dari zaman homosapien,tanpa agama manusia akn hidup lebih harmoni?

Sekiranya anda tidak dapat membuktiknya anda hanya berimiginasi.Lebih baik anda berimiginasi wanita cantik sambil melancap untuk meringankn rasa kecewa!

Anonymous said...

Cilakak punya Dong Ziong.Berapa ramai orang cina tak tahu cakap bahasa kebangsaan dgn betul pirahhhh.

Kepada PM sekarang nie bukan masa nak ambik hati cina,mereka macam anjing gila yng tersepit.Bila dilepaskan akan gigit siapa yng melepasknya.

Kpada PM ambilah hati orang2 melayu dan bumiputra.Lihatlah insiden Lahad Datu siapakah yng sanggup berkorban dan terkorban utk mempertahankn negara.

Sebagai rakyat malaysia saya berhak bertanya dimanakah askar dan polis berbangsa cina dalam insiden tersebut? Di manakah suara Dong Ziong mengarahkan anak2 cina memasuki pasukan bersenjata untuk mengambil bahagian supaya rakyat malaysia mempunyai hak yng sama utk mempertahankn negara?

Tetapi bila saham naik,harga propertie menguntungkn lihatlah mcm keretapi orang2 cina beratur!

Pirahhhhhhhh!!!!

Anonymous said...

siapa rasa nak jilat pungkuq cina teruskan kot2 cina boleh bagi duit seratus dua, tapi ingat setelah pungkuq cina dah bersih dan ko dibuang macam anjing kurap jangan cari melayu, siapa tak nak jilat pungkuq cina aku ucapkan tahniah kerana anda ada akal dan ilmu Agama.

hangkedee said...

Melayu pas pkr Barua tegar DAPIG.Itu yang amat susah kalau nak boikot.

Anonymous said...

Knapa pihak berkuasa belum ambil tindakan terhadap red bean army gila babi ni...

Anonymous said...

Kerajaan Malaysia yang ada skrg, jangan lagi layan tuntutan apek2 dong zong ni. Merekalah rasis paling bahaya d Malaysia. D blakang mereka ialah DAP. Ramai pelajar yg belajar d Taiwan yg terbalikkan Jalur Gemilang merupakan bekas pelajar SJK C dan Sek Men cina. Mereka ni semua tidak pernah bergaul dengan masy Melayu sejak sekolah rendah lagi. Jangan layan lagi tuntutan sjk c / sm cina.Sekolah inilah yg menjurangkan masy d Malaysia. Singapork bwh lee kuan yew pn x ada sekolah mcm ni.

LesSaid said...

Usah komen banyak.

ABC
BCL
BBC
Boikot Air Asia
Hapuskan SRJK(C)

Baru diorang sedar diri.

Anonymous said...

Amat bersetuju jika sekolah2 vernacular tidak diberi grant one-to-one.Biasanya kerajaan akan memberi grant kpd sek.vernacular mengikut kaedah iaitu setiap ringgit yg lembaga sekolah tersebut dpt kumpul kerajaan akan beri satu ringgit.Sistem bantuan begini dimanipulasi lembaga berkenaan - lembaga akan cari penderma2 yg kaya dan minta "dermakan" contohnya RM1 juta.Maka kerajaan kena bantu sejuta lagi sbg one-to-one/ringgit per ringgit.Dah dpt bantuan kerajaan lembaga sekolah akan pulangkan "derma sejuta ringgit" kpd penderma.Akaun lembaga sekolah akan diolah kononnya perbelanjaan adalah RM2 juta.Kita tahu siapa pembekal2,kita tahu siapa yg urus segala tender sekolah vernacular.

Anonymous said...

kenapalah masih tiada kesedaran di kalangan org melayu itu sendiri untuk bersatu.. di mana melayu 10 tahun akan datang jika tidak mnguasai ekonomi!!!!!! tolong fikir kn.. aku dh penat pikir sorang2.. ini bukan soal politik.. ini soal pengusasaan ekonomi, perniagaan, dan bermacam2 lg.. cina x kn masuk kdai melayu kalo ade kdai cina kt situ.. korang nampak n sedar x pekara ni??? tapi kita asyik g kdai cina jer, tu sbb depa kuasai ekonomi... bole beli rumah bg melayu sewa, masuk lg duit kt depa, bila sume sumber duit masuk kt depa baru la depa dpt kuasai melayu sbb sbnar nya melayu dah mula menumpang di tanah air sendiri yg konon nya aman dan damai.. tetapi x sedar yang melayu tu sedang di jajah dari dalam selimut sendiri.. nampak x?? mcm2 aku nk hurai kn.. tp panjang sangat nnt.. pikir2 kn... ikhlas..