IKLAN BERBAYAR

Wednesday, May 29, 2013

CARA LAIN UNTUK BANGSA MELAYU RANAP BAKNRAPKAN EKONOMI CINA..WAJIB SEBAR !


KUPASAN TERBAIK BLOGER RASIS TFK..HEHE KLIK SINI

47 comments:

Anonymous said...

setuju, termasuklah premium2 berkaitan insuran terutamanya insuran kereta, dominasi2 perniagaan oleh puak2 ni, sementara UMNO masih bernyawa, pemimpin perlu memberi nyawa kembali kepada bangsanya, jangan tamak, mereka2 ni tak payah buat baik sangat dengan umpan bagi tu, bagi ni. mereka tak pandang tuan2 oii, diaorang dah kayaraya atas eshan tuan2 jugakle, bila puak-puak ni ke atau persatuan mereka bersuara terus bagi konon nak jaga hati dan peti undi, last habok pun tarak, dulu-dulu bolih negara belum maju, diaorang biarkan kita majukan, dah maju kita akan di toeng le..., bagun le tuan2 dari tidur, pandang keliling dan ape akan jadi lepas 4-5 tahun depan, dasar2 yang di buat telah dan akan melingkup kita, kami pula takde kuasa, putih kata tuan2 putih le kami, dan kalau hitam pulak kata tuan2 hitamlah kami....

minat buku said...

Dari permulaan kempen boikot ini aku merasa akan ada suara-suara sinikal dari kalangan orang melayu sendiri. Memang terbukti ada pandangan yang 'bernas dan fair' dari blog ternama spt AKJ & Mummy Rokiah yang tak mahu percaya boikot ini ada impaknya.

Cuma aku nak ingatkan! Iye.. Melayu urban ternyata menolak kita...tetapi jangan lupa pula orang Melayu kampung lah yang telah memenangkan kita baru-baru ni.

So, jangan pandang sebelah mata.. Dan kepada peniaga2 cina, jangan takut bisnes anda ditempat melayu urban, konfem takkan terjejas...

Anonymous said...

akibat permainan politik sempit pemimpin2 pembangkang maka ini lah hasilnya..perpecahan dan kemusnahan perpaduan semakin berleluasa akhirnya siapa yg menjadi mangsa??rakyat2 yg tidak berdosa lah mangsanya..amanah sebagai pembangkang tidak dijalankan dgn benar,membangkang hingga mudaratkan ketenteraman awam dan ekonomi..pembangkang Malaysia tidak sihat dan tidak efektif setiap hari cuba cetuskan huru-hara dan meniup api perkauman sesama bangsa Malaysia..musim pilihanraya sudah berlalu sepatutnya inilah masa bagi menjaga dan berbakti kpd pengundi dikawsan masing2 bukannya menghasut penyokong supaya cetuskan ketegangan hampir setiap hari..apa ni??mkn gaji elaun wakil rakyat buta kaa??halal kah itu dari hukum Islam wahai Pas, Pkr dan smua wakil rakyat pembangkang yg beragama Islam???insaflah..sedar sblum terlambat..berpolitik dgn cara mulia dan jgn melangkaui batas2 Agama, Bangsa dan Negara Tercinta ini..jagalah Malaysia demi masa depan anak cucu kita..yg tak berpuas hati inilah masanya buktikan kamu lebih baik maka lagi % tahun bagilah rakyat yg tetntukan..Malaysia ini bukan anawar ibrahim yg punyaaaa..Malaysia ini rakyat Malaysia yg punya!! tingkah laku anwar dah semacam sakit mental.. Ya Allah Ya Rabb Rahmatilah Malaysia..Rakyatnya..Pemimpinnya..Ekonominya..Perpaduannya..Kebahagiaannya..Hanya Kaulah ya Allah Tempat Kami Hamba-Mu Mengadu..Amin Ya Rabbialamin.

Anonymous said...

Jom kita jadikan Mydin millionaire...

Anonymous said...

Buat permulaan kami penyokong UMNO minta kerjasama semua Datuk, Dato', Dato' Seri, Tan Sri, Puan Sri, Dato' Paduka, Tun, YM, YTM agar menolak tawaran menjadi mana-mana Pengerusi sykt cina babi. Melayu UMNO jenis atas nie lah yg akan menghidupkan sykt cina. Tolonglah selamatkan org melayu islam...

Anonymous said...

Kita perlu tahu kenapa pembangkang beriya-iya nak turunkan harga kereta dan banyak lagi janji populis dan retorik..... ia hanyalah untuk kepentingan cha ya nun alif. Siapa yang banyak pakai kereta mewah dan guna lebuhraya? Tentulah mata sepet dan golongan melayu/india tak sedar diuntung(urban/sub). Mereka akan cerita pasal ketirisan sana-sini, ubah, inikalilah yang cuma cerita kedai kopi dan mereka terjemahkan dalam PRU13 dan kita tahu wajah mereka sebenar. Alhamdulillah orang kampung/bumiputra masih sayangkan agama dan bangsa. Cadangan saya jangan turunkan harga kereta mewah/jenama luar. Perkasakan proton/perodua, berikan insentif yang menarik kepada pembeli kereta baru jenama tempatan, perkukuhkan sistem perbankan Islam, harga rumah mampu milik/kos rendah diturunkan. Inilah masanya pemerintah mendengar keluhan rakyat sebab dahulu asyik melayan golongan bila ditanya "Meniaga mana ada untung", "kita kongsi ma"........

anti dajjal mata sati said...

kadok dah naik junjung ma...lu ada paham..tak tipu bukan cina ma...selalu cakap tarak untung ma..las las sekali melayu tak ada apa..rumah pun mampu milik saja.cina dok banglo..kedai bertingkat dan kereta besar..ini Malaysia tapi melayu jadi kuli..bangunlah wahai orang melayu..jangan buang masa diperhimpunan haram..rugi melayu akhirnya..sedarlah...

anti dajjal mata sati said...

kadok dah naik junjung ma...lu ada paham..tak tipu bukan cina ma...selalu cakap tarak untung ma..las las sekali melayu tak ada apa..rumah pun mampu milik saja.cina dok banglo..kedai bertingkat dan kereta besar..ini Malaysia tapi melayu jadi kuli..bangunlah wahai orang melayu..jangan buang masa diperhimpunan haram..rugi melayu akhirnya..sedarlah...

Anonymous said...

Ditempat akak keje ramai cleaner indonesia, biasa yer mereka suka masak sendiri. Akak dah print barangan yg kena beli & yg kena boikot.

Anonymous said...

Mydin 1tyre & Sevice Centre

I SOKONG 100%

Anonymous said...

Melayu yang sinis dengan pemboikotan ini Melayu yang jiwa kosong yang berpegang kepada pepatah anjing menyalak bukit..tapi bukit kalau ditaji setiap hari kan rebah juga..Melayu budiman adalah Melayu yang cintakan bangsa dan ugamanya..ada Melayu adalah ISLAM..mana ada Melayu selain ditanah Melayu..

Anonymous said...

100% beri sokongan..

org johor said...

Sebenarnya pada saya ayat yang lebih sesuai adalah 'DAHULUKAN PRODUK DAN PERKHIDMATAN ORANG MUSLIM"...tak payah nak boikot2...bila nak beli barang terus fikir dan berniat 'cari produk muslim dahulu'... inshaa allah dijamin halal malah diberi pahala kerana niat membantu sesama muslim.. kan bagus mcm tu drpd cara boikot memboikot ni...( proses memboikot akan terjadi sndiri dgn tindakan mendahulukan produk muslim )...sbb selalunya boikot memboikot ni tak kekal lama...bila dah baik nnti hilang la boikot...so mulai sekarang kene istiqamah mendahulukan barangan muslim...inshaa allah.

Anonymous said...

Frm axed RED BEAN ARMY...now join tentera selendang merah,,.

BUNUH BUSINES CINA!!!

Anonymous said...

Apa Najib ingat lepas turun harga kereta cina cina dan melayu lupa daratan akan undi BN lepas ni, kirim salam lah. Kereta murah ada mereka tak nak mereka cuma nak kereta mewah impot dengan harga murah je. Nak kereta murah , nak tol free, nak minyak murah itu semua tanda tanda orang kaya yang tamak itu tidak diminta oleh orang orang kampung. Lebih baik majukan orang kampung dengan prasarana, sekolah, masjid klinik , api, air, rumah murah dan sediakan lebih banyak peluang pekerjaan diluar bandar. Nak bantu orang orang bandar bantulah orang orang yang berpendapatan rendah. Orang miskin lebih tahu berterima kasih.

Anonymous said...

Saya ni tinggal di bandar, KL. Kadang2 saya sendiri x paham melihat melayu muda mudi ni(sy sendiri 25tahun) yg tidak tahu sejarah,tidak amik kira fakta, sebalik nya apa parti pembangkang kata terus menerus di sokong. Bagi isu cina nie, sememang nya PATUT LAMA SUDAH kita pulau kan, mereka kata kita RACIST..cuba kira berapa ramai cina yg duduk di kws perumahan yg terdiri dr Melayu&India..mereka sendiri lebih gemar duduk dalam kelompok sendiri, malahan barangan dari syarikat MELAYU sering di elak oleh mereka..PARA SUPPLIER brg mesti tahujurang harga antara melayu n cina. Satu lg. mereka mahu turun kan kereta buatan Malaysia secara BUM. Mustahil BMWx MERCEDIS ke senang2 di turunkan harga(lebih2 lg syarikat ni di monopoli cha ya nun alif)..kita lihat empunya syarikat yg di nak kan turun itu. TOL(melayu),PERODUO(melayu),PROTON(MELAYU), GALI MINYAK PTRONAS(melayu) n mcm2 lg..ofis boy tukang nyalak(Al-Juburi & adk2 angkatnya) tp arahan tu semua dr?? anda ada jwpn nye...**Saya dah lama boikot barangan cina malaysia ni sblum PRU13 lg time kes OLDER TOWN WHITE COFFE...boikot biar jitu,jgn hangat2 TAIK AYAM [kenal dulu syarikat2 yg di jaga bangsa nie cth mAC'D israel tp di jaga oleh Cino] Salam

Anonymous said...

keputusan PRU13 ini dah lama saya agak lagi-lagi saya sendiri sering cakap pada kwan2 "Pilihan kali ini kalau kita menang pun memamng senak2 aja sebab ramai cina akan belot kita(MCAi & berGERAKAN)" kwan2 ramia tidak percaya, nah result nye. ini statistik sy sendiri.. Berdiri 10 orang cina, 5 dari mereka nyatakan sokong kita. namu bila buang undi, hanya 2 orang saja yg akan beri undi pada kita(melayu). Mengapa??? saat ini cukup lama di nantikan mereka semenjak mereka datang ke sini lagi "Sering merusuh di lombong timah utk mengambil alih". Cuma sekarang educated sikit lah guna politik dan demdam kesumat mereka tak akan di abaikan serta semangat kauman mereka cukup utuh! Jadi kita melayu ni tak kan nak tunggu di buang baru nak bangkit,kerena sekarang pn dah dipijak2 mereka kn dgn persoalkan hak kita dan agama kita di perlekehkan.

Anonymous said...

Sudah tiba masanya Felda buka Pasaraya besar atau ambil alih Giant

Anonymous said...

Anwars aljuburi adalah punca melayu boikot barang cina.terima kasih anwar kerana menyedarkan melayu dari terus lena.

Anonymous said...

Terima kasih jg kpd pas diatas gabungan dgn dap.kerana itu melayu sudah buka mata dan terus membeli barangan buatan bumiputra.
Teruskan boikot barangan cina tongsan DAPig.

Anonymous said...

Saya adalah penyokong tegar pas.walaupun sy x menyokong umno yg mmg kuat melayunya tp sy akan terus memboikot barang cina.bila melayu terhina sy juga akan rasa terhina.
Ahli PAS wajib boikot barang cina.

Anonymous said...

Semalam sy ada bertemu dgn seorg budak cina.bapanya ada buka kedai runcit.dia mengadu kedai bapanya kini org melayu jarang2 dtg beli brg.kalau ada pun mereka akan beli brg kurang dr RM5.bapanya juga merungut dan berkata kalau begini, kita akan ttp kedai.
So...impak sudah nmpk.anai2 dah menggigit.sikit hari lagi ekonomi runcit cina akan jatuh dulu.

Anonymous said...

Bro, mereka yg sinis itu sama ada BUKAN MELAYU atau MELAYU PADA NAMA SAHAJA tapi jiwanya dan rohnya bukan Melayu/Islam.

Anonymous said...

Org melayu paling ramai guna motor.jd apa salahnya pergilah ke kedai anak melayu kita.bg sokongan pd mereka.wang kota akan mengalir pd bangsa kita sendiri.
Anak melayu yg berniaga, jalankan tanggungjawab dgn berzakat.imsyaallah...berkat rezeki tu.

Anonymous said...

Kpd ahli umno, pas dan pkr yg berbangsa melayu,india, kadazan, jawa, banjar dll, teruskan usaha kita utk memboikot brg2 cina.tanpa sokongan kalian, usaha ini xkan berjaya.

Anonymous said...

Saya tengok banyak produk2 cina dap dijual dikedai 1m ataupun kr1m. Kalau boleh para pekedai ,cubalah secara sedikit demi sedikit,keluarkan barangan cina ini dan gantikan dgn produk2 bumiputera dan muslim.Tiada guna "boikot" kalau brgan cina2 bangsat ini masih dipamerkan dan dijual dikedai kr1m ataupun di mydin sendiri.1 cth.sykt "juta bersih sdn bhd'diberi hak mengilang dan mengimport brgan kekedai 1m, telah mengimport "ikan sardin dlm sos tomato" dari negara cina untuk dipasarkan di malaysia.....Lebih elok kalau sykt juta ini mengambil dan melabel semula produk2 drp Adabi ataupun dari pertima yg disahkan kesuciannya dan dimiliki pula oleh melayu muslim......Begitu juga dgn brgn lainnya.Diharap sykt juta lebih perihatin akan masalah ini, itupun kalau benarlah sykt juta ini adalah sykt bumiputera dan bukan sykt yg telah di alibabakan untuk menipu melayu dan kerajaan.

Anonymous said...

mmg dah lama org mata sepet ni yg kaya raya kerana insuran org melayu ni....

mmg susah nak cari insuran melayu ni... selama ni pn wa mmg cari agen insuran org melayu...

kt Kuching Sarawak ni mmg susah nak cari kedai runcit melayu, bengkel kereta melayu,kedai eksesories malayu/bumiputera.
Usahawan Melayu Sarawak, bangun la... buka la perniagaan ini... kami yg ABC ni mmg ternanti2 dan tercari2 kedai2 runcit melayu, kedai eksesori melayu

aku amir

Anonymous said...

Dalam isu penurunan harga kenderaan awam terdapat pro dan kontra. Pengurangan cukai yang membawa langsung penurunan harga kenderaan kontinental mewah cuma akan menguntungkan golongan pertengahan (kebanyakkan penghuni bandar daripada golongan profesional dan jawatan tertinggi dalam pentadbiran Kerajaan dan GLC) tatapi tidak akan mendatangkan faedah pada rakyat berpendapatan rendah.

Maka di sini diharap Kerajaan hanya menumpukan perhatian pada penurunan harga kenderaan-kenderaan bukan mewah sekiranya ia diimport atau dipasang dalam negara, kenderaan dua roda bawah 100cc dan kereta nasional Proton.

Anonymous said...

Pada hemat saya penurunan harga kenderaan import kontinental mewah cuma akan menmanfaatkan golongan berpendapatan tinggi di bandar-bandar sahaja dan tidak akan memberi faedah pada golongan berpendapatan rendah dan sederhana serta penduduk-penduduk luar bandar.

Demi pada pengundi BN, kerajaan hanya perlu melaksanakan pengurangan harga pada kenderaan bukan mewah yang diimport atau dipasang dalam negara, motosikal bawah 150cc dan kereta nasional.

Anonymous said...

wa cadanakan GAP buat stikers Anai-Anai ABC. kita pakat tampal kt kereta sebagai sokongan.

kita buat persatuan mcm ramai cina2 buat tu...

kita kena tunjukkan kepada puak mata sepet ni bahawa melayu bole bersatu kalau hak2 kita dirampas atau dihina...

aku amir

Anonymous said...

Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha...

Anonymous said...

Melayu urban tak semuanya menolak BCL, ABC. Malah golongan Melayu urbanlan yang lebih mampu mengamalakan BCL, ABC! yang kita sedih ialah usah akan terbantut jika tiada jati diri dalam kalangan Melayu sendiri!

Anonymous said...

Boikot habis habisan kedai cina rasis....
Kasi hancur ekonomi kaum yg berlagak sombong dan gunting dalam lipatan ni...!
Sebarkan sebanyak mungkin....
Ramai lg yg xtahu...
Sblum ni pn ramai yg boikot...
Cuma sekarang boleh boikot terang terangan....

Anonymous said...

Betul....

Anonymous said...

I dont understand why some malays are still supporting the opposition when we should stand unite against them. Org dap asyik menghina bangsa melayu.im half chinese, I look like chinese.perhaps another malay hates me when they look at me.tapi hati dan jiwa saya 100 peratus melayu...

Anonymous said...


Bangga dengan "nada" sokongan bumiputera Malaysia Timur. Terima kasih!!

Sama2lah kita berjuang sebagaimana kita memenangkan BN pada PRU 13 yang lalu.

Anonymous said...

BERIKUT INI ADALAH KOMEN2 CINA KAT BLOG2 PRODEPA:-


written by LOLILOL, May 28, 2013 14:46:01

Bugis, Mamak, Jawa or whatever, all Malays are bodoh. Who cares what type of Malay you are?

PPERKK said...

CERITA LAMA PRU 1999

RANCANGAN MEREKA YG KITA TAK TAU SELAMA NI..

MASA TU FADIL NOOR HIDUP LAGI


Who from the four (Dr Wan Azizah Wan Ismail, Lim Kit Siang, Ustaz Fadzil Noor and Dr Syed Husin Ali) would get sworn in as the new Prime Minister was a matter to worry about later and we would cross that bridge when or if we come to it. For ‘practical’ purposes it may have to be Ustaz Fadzil Noor, at least as ‘temporary’ Prime Minister while we sorted out the ‘long-term’ solution.

Anonymous said...

Betul sy sokong, byk CinaBabi tawarkan pengerusi2 company pd vateran2 UMNO, apa mtlamat mreka sbnrya? sbg alat? utk dptkan sesuatu?

so vateran2 UMNO wajib tolak, duit yg byk tp xberkat tkkn selamat.

Anonymous said...

REDHA- persatuan pemaju2 perumahan yg 99% ada CINA HARBI piggy! dulu pengerusinya MELAYU haprak. sbg alat perkakas CINA utk kaut kekayaan dan hapuskan penguasaan Melayu.

tp skrg syukur Melayu dh kena tendang dn pengerusinya Datuk Jerry Chan Fook Sing.

Cina REDHA yg aturkan develompnet areas seluruh malaysia supa Cina boleh kolonisasikan kwsan Melayu dn pecah2kan kg Melayu.. siapa lulus? pemimpin UMNO dlu2 jugak, konon nk cepat maju.. tanah mesti dinaikkan nilainya? xnk insaf ke? Cina yg rosakkan bersama pemimpin2 Melayu dulu2. byk rezab2 Melayu yg kecundang jd FREE HOLD!!

so hentikan sikap ini skrg. cuba fikirkan maju apa jika tanah berubah ke Cina.. nilai sosio budaya setempat Melayu berubah bila kemajuan cara ini dilaksanakan.

Anonymous said...

harga barang2 di kedai rakyat 1 malaysia pun dah naik harga....apa kes?....kerajaan umno urben belas ihsan melayu marhain masih tak reti2 ke nak jaga melayu?

Anonymous said...

Gap,tapis-tapislah sikit,peng0men-pengomen yg dipaparkan disini.Nampaknya ,komen-komen yg pelik-pelik,yg bahasanya tunggang-langgang ,menderu-deru datang.mungkinkah itu ialah "red beans army"

Anonymous said...

Dulu harga susu full cream keperluan tumbesaran kanak-kanak di kedai rakyat 1malaysia 1 pek RM9.90. Memang murah walaupun tak semurah di negara2 luar. Tapi sekarang akibat kerajaan umno nak jaga peniaga2 cina yg sampai susu budak pun dorang nak monopoli, harga susu full cream pek yg sama sudah naik ke RM11.90. Dekat RM2 naik....Ape cerita beb? kalau susu keperluan rakyat marhain pun kerajaan umno tak mampu nak jaga, apa lagi benda lain....mintak tolong sikit...tolak tepi sentimen kepartian. aku bukan penyokong pas. Aku hanya melayu marhain yg mengharap pemimpin2 umno yg dah mewah yg aku sokong boleh berjuang sikit melawan arus untuk rakyat marhain. Jangan asyik nak jaga bontot aja. Sesapa yg tak puas hati maklumat aku, sila pegi kedai rakyat 1malaysia tanya budak kat situ.

Anonymous said...

org tua ni ckp betui GAP..

BUY MUSLIM FIRST..TAK KIRA PARTI

Anonymous said...

baikot tak perlu kata apa apa....baikot tak perlu kata apa apa.....BCL

Anonymous said...

Ambil perhatian ni mesti tengok apa yg Boon Siew Motors target.

Tak cukup $900,000,000 JUTA sekarang dia mahu $1,000,000,000 BILLION

Copy paste 3 perenggan dari Utusan Online.

PETALING JAYA 28 Mei - Boon Siew Honda Sdn. Bhd. (Boon Siew Honda) menyasarkan jualannya mencecah RM1 bilion tahun ini dengan menjual 260, 000 buah motosikal, sekali gus menguasai hampir 50 peratus pasaran segmen berkenaan.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutifnya, Satoshi Okada berkata, tahun lalu syarikat berkenaan telah berjaya menjual 253,000 buah motosikal dengan nilai RM900 juta.

"Tahun lalu kami menguasai 47 peratus pasaran tempatan dan menjangkakan tahun ini penguasaan berkenaan kekal kukuh," katanya pada sidang akhbar selepas melancarkan motosikal kapcai terbaharu, Wave 110 di sini hari ini.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Korporat/20130529/ko_02/Boon-Siew-sasar-jualan-RM1b#ixzz2UhdAbZ00
© Utusan Melayu (M) Bhd

Renung-renungkan lah.

Melayu Luar Negara

Anonymous said...

motor honda under boon siew dijual mahal, low spek.....sebab melayu2 terlampau obses dgn jenama honda.....