IKLAN BERBAYAR

Wednesday, May 29, 2013

SINAR HARIAN, PENGHASUT UTAMA TANAM BENCI KEPADA MAKNA 'BANGSA MELAYU' !


KLIK SINI

33 comments:

Anonymous said...

Sinar Harian (terutama Online) ni aku dok baca macam lidah pembangkang, tak percaya tengok ruangan komen pembaca.

WELL DONE said...

TAK TERPIKIR KE KORANG
APA YG SEPATUTNYA KERAJAAN NAJIB PATUT BUAT


(Asia One) - From June 1, websites that regularly report Singapore news and have significant reach will require individual licences to operate.

Currently, most websites are covered automatically under a class licence scheme. But the Media Development Authority (MDA) will require websites to be individually licensed once they meet two criteria.

These are: if they report an average of at least one article per week on Singapore's news and current affairs over a period of two months, and have at least 50,000 unique visitors from Singapore each month over a period of two months. The individual licences have to be renewed every year.

Under the new framework, these sites must also put up a performance bond of $50,000, similar to that required for niche TV broadcasters.

Announcing the ruling on Tuesday, the MDA said the move would place such sites on a "more consistent regulatory framework" with traditional news platforms like newspapers and television stations, which are individually licensed.

The licence makes clear that online news sites are expected to remove content that is in breach of MDA standards within 24 hours, once notified to do so.

This material could cover content that is against the public interest, public security, or national harmony.

When the MDA deems that a site has met the criteria for individual licensing, it will issue a formal notification and work with the site to move it to the new framework.

After a visit to the Tamil Murasu newspaper office at Genting Lane, Minister for Communications and Information Yaacob Ibrahim was asked how the Government intended to enforce the rules on sites based overseas. He said that an amendment to laws to cover media services, including foreign websites that target the Singapore market, will be introduced next year.

Ten sites currently fit the media regulator's criteria, of which seven are run by Singapore Press Holdings.

The 10 are:

asiaone.com
businesstimes.com.sg
omy.sg
stomp.com.sg
straitstimes.com
tnp.sg
zaobao.com
todayonline.com
channelnewsasia.com
sg.news.yahoo.com

Anonymous said...

BERIKUT INI ADALAH KOMEN2 CINA KAT BLOG2 PRODEPA:-


written by LOLILOL, May 28, 2013 14:46:01

Bugis, Mamak, Jawa or whatever, all Malays are bodoh. Who cares what type of Malay you are?

Anonymous said...

Ini lah yang orang2 PAS tak sedar!!! Cina rasis pura2 baik didepan tapi dibelakang, mereka golek2 ketawakan kebodohon orang2 PAS dan orang2 Melayu yang sokong mereka Kerajaan yang dipimpin oleh orang Islam ditolak, syaitan juga yang dipilih. Memang padan muka orang Melayu bangsat!!!!

PERKKKKKK said...

CERITA LAMA PRU 1999

RANCANGAN MEREKA YG KITA TAK TAU SELAMA NI..

MASA TU FADIL NOOR HIDUP LAGI


Who from the four (Dr Wan Azizah Wan Ismail, Lim Kit Siang, Ustaz Fadzil Noor and Dr Syed Husin Ali) would get sworn in as the new Prime Minister was a matter to worry about later and we would cross that bridge when or if we come to it. For ‘practical’ purposes it may have to be Ustaz Fadzil Noor, at least as ‘temporary’ Prime Minister while we sorted out the ‘long-term’ solution.

Anonymous said...

Jadilah melayu yg rasis.
Jgn jd melayu yg lemah.
Jadilah melayu yg berjati diri tinggi.
Jadilah melayu yg memandang hina pd kaum cina.

Anonymous said...

Hadey..
Sinar harian pun boleh bengkok...

Anonymous said...

Aku setuju.

Anonymous said...

Elok sinar buat pencerahan.

Anonymous said...

DULU LAGI AKU DAH RAGUI KEJUJURAN NYA.

Anonymous said...

Semasa SINAR tgh top dulu pun aku sudah syak SINAR ni talam dua muka, pemiliknya pro PAS, tp duit punya pasal dia guna strategi 'MAKAN DUA BELAH'.. maknanya dia bolehkaut duit untung dari penyokong PR dan penyokong BN.. ramai penyokong BN yg bodoh pegi beli.

Kita ni Tuhan bg AKAL boleh 'hidu' dr jiwa yg jernih. Apa jenis 'neutral' sesebuah paper jika memihak2 pd perkara yg BATHIL/ tk benar. Mana ada konsep neutral pd perkara yg xbetul.. AKAL MAU FIKIR LAH!

DAKYAH mcm DAP org yg JERNIH hati boleh faham itulaha AGENDA JAHAT wpun luaran tnjuk ok pd PAS.

Anonymous said...

dan Alhamdulillah aku xpernah beli SINAR (dan aku tk mudah percaya suatu yang 'booming' dr pihak PR. Turun harga kereta dan PTPTN percuma?? apa tidak fahamkah kenapa Allah jadikan manusia ini ada yg susah ada yg senang, adanya Zakat dan Baitulmal..mana ada percuma dan mudah hidup atas dunia melainkan usaha yg gigih, keseimbangan Alah Ciptaan Allah terlah tersedia.)

krn dr awal aku takpercaya konsep TALAM DUA MUKA SINAR. Tidak lebih dr nk CUCUK JARUM hasutan perlahan2 pd pembaca BN UMNO yg bodoh2.. dan juga mengaut DUIT dr poket org UMNO dan PR sekaligus dia untung atas dasar talama dua muka.. bukan atas dasar PRINSIP spt UTUSAN. Biar kurang untung tp perjuagan dan prinsip dipegang kukuh!

Anonymous said...

ahli2 umno....

jangan kita beli sinar harian

beli utusan saja

sinar cuba konon2 berlaku adil...dua2 belah pihak

tapi itu semua wayang!!!

boikot sinar
boikot air asia

Anti Nik Najis Pak Serban Batu Api said...

bodoh la korang ni. aku dah boikot sinar harian ni lama dah sejak aku suspect ni sebenarnya paper pro PAS dan pembangkang. dengar owner dan pemegang sahamnya byk org Kelantan.

Kalo betul, ptuiihhh.... aku memang cukup anti dgn org kelantan yg menetap di luar kelantan. dah la tak malu menumpang cari rezeki di negeri org lepas tu balik kelantan time mengundi dia pangkah nik najis. tumpang cari makan di negeri yg dimajukan umno tapi tak malu cakap umno zalim dan tindas rakyat.

berdasarkan pemerhatian aku, melayu kelantan (yang menetap di luar kelantan) adalah spesis melayu yg paling kurang ajar dan busuk hati pernah aku jumpa dlm hidop. diorang ni kalau time mengundi akan balik beramai-ramai ke kelantan semata-mata nak pangkah nik najis.

diorang tak mahu lihat kelantan berubah dgn pembangunan pesat dan pertambahan peluang pekerjaan sebab tak mahu org kelantan lain yg menetap di kelantan kaya macam diorang seperti pakai kereta baru/import, rumah besar, duit banyak, pergi umrah dan sebagainya.

diorang nak rakyat kelantan yg lain miskin supaya senang sikit diorang nak berlagak dengan kereta baru yang diorang beli di KL. Kesian org Kelantan yg duduk di Kelantan yg hanya dapat tengok saja saudara-mara mereka yg duduk di luar kelantan balik dgn kemewahan.

melayu kelantan di perantauan negeri orang memang sangat kurang ajar dan tak bersyukur.

Anonymous said...

Sinar = Illuminati = Freemason

Anonymous said...

anti nik ajis,

betul kata kau..patutlah sinar taja the red warrior. tak bertamadun betul puak2 ni!!

Anonymous said...

4.36 ye red bean ..sekolah Melayu kat singpork dah lama LKY TUTUP.trimakasih la REBA (red bean army) tajaan PAP TUII yg x rasis

Anonymous said...

kawan-kawan saya ramai org kelantan yg tinggal dinegeri BN.MOTTO SEMASA BALIK MENGUNDI SELAMATKAN BULAN.MEREKA INILAH ASET NEGERI KELANTAN.

Anonymous said...

org kelantan kalau gi tgk bola tak sah kalau tak gaduh. tak kira la dgn johor ke selangor ke, n9 perak sarawak pon nak gaduh

Anonymous said...

orang kelantan ni tak sedor diri merempat kat negri orang. kalau gah sangat konon negri bulan, baliklah kekelantan dan cari makan disana. usah merempat ke negri orang.

Anonymous said...

Boikot Sinar Harian.....
Boikot Karangkraf........

Bukan ke Karangkraf pernah menerbitkan akhbar ekslusif yang pro-reformasi pada tahun 1998.

Anonymous said...

Orang kelantan perasan konon cerdik. Aku pun tak tau la apa agama dianuti puak ni.memang rasis dengki kianat kuat kuat betul betul betul betul

Anonymous said...

di dalam sinar harian ramai penyokong pembangkang. itu hakikat. daripada ketua editor, editor, journalist... cenderung di kuasa puak PR. nama saja telus sebenarnya tak setelus manapun.

Anonymous said...

Bola bukan kuatpon bookie cina kasi rasuah lawan main silap.kalau tengok kelantan main bola bayangkan ahli gusti belakon di tv auta punya sinar boikot kedai mamak jual sinar.

Anonymous said...

Sinar takda faedah orang melayu boikot akhbar ini dan karangkraf kasi bangkrap kasi ajar pengkianat melayu ni gap.

Anonymous said...

baikot tak perlu kata apa apa...baikot tak perlu kata apa apa...

Anonymous said...

Mamat boss sinar ini mmg pro pas. Elok KDN tarik balik permit Sinar. Dia anti UMNO. Talam dua muka mmg sifat kebanyakkan org Kelatan. Sy berckp dr segi pengalaman. Tp mmg x nafikan ada juga yg baik hatii dan profesional .

Anonymous said...

SINAR paper parasit Melayu. pura2 jd org bebas.. tp melaga2kan. Dia kebas uit penyokong Politik kedua2 belah.. then slowyly dia cucuk jarum pd penyokong UMNO.. last2 dia dn PAS jg untung klu dia pilih salah satu dia tk dapat la all-out untung.

Anonymous said...

sinar harian adalah bawah karangkraf...dan karangkraf merupakan 100% pemilik melayu yg mana pekerjanya adalah 95% adalah melayu.dengan memboikot mereka, secara tak langsung menutup rezeki hampir 95% melayu kt situ...fikir2kan lah...jangan kerana bencikan DAP, org melayu sendiri jadi mangsa.

Anonymous said...

Kasi kubur itu Sinar, Melayu haprak tak sedar diri

Anonymous said...

Melayu sekarang ada byk jenis:..Melayu Umno,Melayu Pas,Melayu Pkr ,Melayu Dap ,Melayu Lgbt dan byk lagi.Untuk survival masa depan ,kita perlu Melayu yang sayangkan bangsanya,Melayuyang sayangkan agamanya ,Melayu yang sayangkan negaranya......Melayu jenis ini,tidak berdendam,sayangkan bangsanya dan agamanya walaupun dilontar cemuhan,diasak fitnah,kiri kanan depan belakang......Melayu jenis inilah yg patut disokong dan dinaikkan kemercu singahsana tanpa kompromi....Jadi dimana letaknya Sinar?dan dikategori manakah duduknya Sinar dlm perpaduan Melayu dan Islam???Dan kalau difikir-fikir ,rasanya ,elok saja diboikot sinar kerana sudah hilang aura melayunya walaupun 1000% pekerja Melayunya.

Anonymous said...

Bole jalan la

Anonymous said...

Sinar memang suara PR ..haram jadah punya paper..